Maar dat 'dumpen' is ook wel uitzonderlijk. Er zijn niet veel kinderen die 5 dagen van open tot sluit op het kdv zijn. 2-3 dagen daar zijn lijkt mij echt niet verkeerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
daar benoem je dus precies het verschil. Een peuterspeelzaal is een prima plaats om te wennen aan sociale omgang. Het is dan ook vaak pas vanaf 2 a 2,5 jaar oud dat ze daar terecht kunnen. Jan ging (en gaat er wederom) met veel plezier naar toe, Geert is inmiddel ook ingeschreven. Maar twee ochtendjes spelen tov een volle werkweek dumpen van opstaan tot slapen gaan is dus not done imo.
weet je, soms vervloek ik dat geëmancipeerde gedoe .. een vader zorgt toch óók voor zijn gezin door te zorgen dat er brood op de plank komt of niet soms?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:01 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Waarom dan? Een vader heeft toch ook net zo goed kinderen waar hij voor moet zorgen?
come on! alsof een kind van zes maanden oud beseft wat andere kinderen zijn.. een kind van 2 a 2,5 half heeft de leeftijd om te socializen.. een kind van zes maanden nietquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:02 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar dat 'dumpen' is ook wel uitzonderlijk. Er zijn niet veel kinderen die 5 dagen van open tot sluit op het kdv zijn. 2-3 dagen daar zijn lijkt mij echt niet verkeerd.
Maar waarom het niet verdelen tussen de man/vrouw? Ik snap niet waarom alleen mannen 'moeten' werkenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
weet je, soms vervloek ik dat geëmancipeerde gedoe .. een vader zorgt toch óók voor zijn gezin door te zorgen dat er brood op de plank komt of niet soms?
Rationeel bekeken denk ik idd ook niet dat 2 a 3 dagen/dagdelen verkeerd zou zijn. Sprekend vanuit mijn moederhart laat ik diegene voor gek verklaren die hun kindje van 2 maanden oud naar een kdv doenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:02 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar dat 'dumpen' is ook wel uitzonderlijk. Er zijn niet veel kinderen die 5 dagen van open tot sluit op het kdv zijn. 2-3 dagen daar zijn lijkt mij echt niet verkeerd.
en waarom is het dan zo verkeerd als een vrouw wil zorgen? het lijk godvergeten wel een schande als je in deze tijd/maatschappij zélf voor je kinderen wil zorgenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:04 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Maar waarom het niet verdelen tussen de man/vrouw? Ik snap niet waarom alleen mannen 'moeten' werken
Ja het zou mijn keus ook niet zijn, zo jong en kleinquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Rationeel bekeken denk ik idd ook niet dat 2 a 3 dagen/dagdelen verkeerd zou zijn. Sprekend vanuit mijn moederhart laat ik diegene voor gek verklaren die hun kindje van 2 maanden oud naar een kdv doen
nee, dat niet, maar ik vind best dat het 50% 50% kan...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
en waarom is het dan zo verkeerd als een vrouw wil zorgen? het lijk godvergeten wel een schande als je in deze tijd/maatschappij zélf voor je kinderen wil zorgen
Nee, maar ik vind het ook niet erg om bij te dragen aan de maatschappij door te werken en dat te combineren met een gezin. En als je 2 dagen werkt zorg je grotendeels zelf voor je kinderen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
en waarom is het dan zo verkeerd als een vrouw wil zorgen? het lijk godvergeten wel een schande als je in deze tijd/maatschappij zélf voor je kinderen wil zorgen
soms lenen banen zich nou eenmaal niet om minder te gaan werken. Als je als verpleegster werkt kan je niet halverwege het aanlggen van een infuus zeggen: ja hoi m'n tijd zt erop ik moet m'n kind ophalen". En bovendien moeten die opa en oma er a) wel zijn en b) moeten ze er ook nog eens zin in hebben om voor hun kleinkind te zorgen. echt .. ik snap het principe dat een vrouw MOET werken niet.. behalve als het is omdat anders de tweede hypotheek of die derde gezinsauto niet betaald kan worden..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:06 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
nee, dat niet, maar ik vind best dat het 50% 50% kan...
maar goed dat is mijn idee..
een mama dag... een papa dag.. een kdv dag.. een opa en oma dag... en de rest werken
Zodra je kinderen naar de peuterspeelzaal gaan heb je nog tijd zat om te werken. Dat vrouwen de opvoeding grotendeels doen en de man voor inkomen zorgt is normaal, mede omdat de mannen vaak een beter betaalde baan heeft.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:07 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het ook niet erg om bij te dragen aan de maatschappij door te werken en dat te combineren met een gezin. En als je 2 dagen werkt zorg je grotendeels zelf voor je kinderen.
psz is maar 2 dagdelen in de week, dus 'tijd zat' om te werken klopt niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zodra je kinderen naar de peuterspeelzaal gaan heb je nog tijd zat om te werken. Dat vrouwen de opvoeding grotendeels doen en de man voor inkomen zorgt is normaal, mede omdat de mannen vaak een beter betaalde baan heeft.
ik heb het over.. mijn ideale beeld...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
soms lenen banen zich nou eenmaal niet om minder te gaan werken. Als je als verpleegster werkt kan je niet halverwege het aanlggen van een infuus zeggen: ja hoi m'n tijd zt erop ik moet m'n kind ophalen". En bovendien moeten die opa en oma er a) wel zijn en b) moeten ze er ook nog eens zin in hebben om voor hun kleinkind te zorgen. echt .. ik snap het principe dat een vrouw MOET werken niet.. behalve als het is omdat anders de tweede hypotheek of die derde gezinsauto niet betaald kan worden..
-edit- dit gaat om normale gezinssituaties dus .. niet over bijzondere gevallen of gescheiden gezinnen
Zijn toch 2 dagen in de week. De overige 3 kun je thuis mooi dingen doen zoals het huishouden en je kinderen opvoeden. Zodra ze naar de basisschool gaan heb je 4 dagen om te werken, de woensdag kun je thuis dingen doen en woensdagmiddag zijn je kinderen vrij. Je moet er immers geen sleutelkinderen van maken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
psz is maar 2 dagdelen in de week, dus 'tijd zat' om te werken klopt niet.
500 Internal Server Errorquote:
Dagdelen. Meestal 2x 2 uurtjes in de ochtend.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zijn toch 2 dagen in de week. De overige 3 kun je thuis mooi dingen doen zoals het huishouden en je kinderen opvoeden. Zodra ze naar de basisschool gaan heb je 4 dagen om te werken, de woensdag kun je thuis dingen doen en woensdagmiddag zijn je kinderen vrij. Je moet er immers geen sleutelkinderen van maken.
DagDELEN. Een ochtend of een middag. 3 uurtjes geloof ik maar.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zijn toch 2 dagen in de week. De overige 3 kun je thuis mooi dingen doen zoals het huishouden en je kinderen opvoeden. Zodra ze naar de basisschool gaan heb je 4 dagen om te werken, de woensdag kun je thuis dingen doen en woensdagmiddag zijn je kinderen vrij. Je moet er immers geen sleutelkinderen van maken.
van kwart voor negen tot kwart voor twaalf hierquote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:17 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dagdelen. Meestal 2x 2 uurtjes in de ochtend.
Ah gelukkig.. ik zat manlief al te vervloeken dat ie wat had gedaan.. maar hij heb ook die monkey's melding.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
500 Internal Server Error
Sorry, something went wrong.
A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.
If you see them, show them this information
Hier ook dood.quote:
Fijn zulke kinderen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
overigens .. for the record : ik krijg overal waar Jan komt te horen dat hij zo goed opgevoed is, dat hij zo goed weet hoe alles hoort etc. dat recalcitrante heeft hij dus echt vrijwel alleen maar thuis (helaas). Maar hij weet prima wat omgangsregels zijn, steekt zelfs zijn duim op als er een auto stopt om ons over te laten steken. Ik bedoel .. welk kind hoor je tegenwoordig nog netjes dank je wel zeggen als ze een plakje worst krijgen bij de slager? ik hoor het nauwelijks meer, Jan komt gewoon niet eerder weg dan dát hij netjes bedankt heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |