Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 18:40:41 ]
Op donderdag 18 oktober 2012 17:15 schreef dery1990 het volgende: Heb een bandenwissel! Niet in Putten maar in Bedum. Overigens wel in opdracht van het bedrijf uit Putten
Ik hoop niet dat ze nu allemaal in Bedum zijn. Want dan mogen ze die ritten mooi houden. Vond die langere ritten in het weekend ideaal. Ga voor die kleine kut ritjes m'n dag niet verneuken...
Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef LeTourdeFrance het volgende: Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
De rit van morgen is van dezelfde klant (CV monteurs). Hoop eigenlijk ook dat ze gewoon in Putten blijven.
Het zou eigenlijk ook logisch zijn als ze alle banden niet op één centraal punt in Putten laten verwisselen, maar bij een aantal verschillende locaties in Nederland, zodat ze in ieder geval minder brandstofkosten kwijt zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 18:40:59 ]
Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef LeTourdeFrance het volgende: Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
Klopt, maar ik had het idee dat de busjes volledig bij hun in onderhoud waren. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Dat we met z'n allen die kant op moesten snapte ik echt niet, maar vond het wel relaxt. Vanuit hun gezien zijn die kleine ritjes natuurlijk wel beter.
Ik was vandaag in Putten maar daar lagen alweer stapels banden klaar. Zou me niks verbazen als we dit jaar weer die kant op moeten, want er stond ook alweer een bord met de klantnaam en een grote pijl de juiste richting op te wijzen de loods in.
Vorig jaar gewoon geen een keer in Pputten geweest twijfel ook nog om voor morgen beschikbaar te blijven. aan de ene kant heb ik nog maar 1 dag gewerkt deze maand, aan de andere kant is uitslapen en niks doen ook wel relaxed en ik heb volgende week toch vakantie dus 5 dagen
Op donderdag 18 oktober 2012 19:45 schreef S-RS het volgende: Ik sta nu op 40 uren. Morgen ook beschikbaar vanaf half 11, hopen op een spoedje. Eerst even uitbrakken
Lekker onder invloed rijden, dat is stoer!!
Even zonder gekheid: Hoe doe je dat eigenlijk als student zijnde; als je dinsdag/donderdag uitgaat mag je woensdag/vrijdag toch helemaal niet rijden?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Even zonder gekheid: Hoe doe je dat eigenlijk als student zijnde; als je dinsdag/donderdag uitgaat mag je woensdag/vrijdag toch helemaal niet rijden?
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Ja, dat snap ik! Maar dat kun je éérg makkelijk onderschatten he, 1,5 uur per biertje?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Onder invloed van alcohol rijden doe ik niet aan. Zelfs niet na 1 biertje.
Ben benieuwd hoe dat straks is in de winter. Titel belooft weinig goeds... Worden er ook wel eens ritjes geannuleerd als het 20cm heeft gesneeuwd? of heb je dan gewoon een dag met heel veel uurtjes?
Heel de week beschikbaar geweest, niet meer gebeld uiteindelijk. Misschien morgen maar eens mailen, want de laatste 3 maanden maar minimale ureb gekregen..
Op donderdag 18 oktober 2012 21:32 schreef RobinhoAjax het volgende: Ben benieuwd hoe dat straks is in de winter. Titel belooft weinig goeds... Worden er ook wel eens ritjes geannuleerd als het 20cm heeft gesneeuwd? of heb je dan gewoon een dag met heel veel uurtjes?
Nee hoor, interesseert ze geen zak. Ik heb februari dit jaar urenlang vastgestaan op de A6, was toen nog samen met Mallet. Lag ongeveer 30 centimeter sneeuw op de weg, alles liep vast. De volgende dag had ik 'gewoon' weer twee ritten in dezelfde omstandigheden.
Mailtje terug gehad van AB-AZ, afwijzing omdat ik niet in Groningen zelf woon, dus maar even gemaild dat ik in zeer korte tijd in Groningen kan zijn etc.Reactie terug dat ze alsnog geen interesse hebben, omdat als ze kandidaten in Groningen zelf zouden hebben ze hun geen reiskosten en reistijdvergoeding hoeven te geven.
Net maar gemaild dat ik die ook niet hoef(voor die 20 minuten enkele reis en 2-3 euro aan brandstof..). Eens kijken wat ze nu zeggen.