Supercompensatie moet je nastreven.. Dus ook voor je gevoel veel rust. Anders ben je achteruit aan het trainen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:02 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik wil ze dus elke dag pakken tot ze goed zijn, dit omdat Arnold de achterstand in zijn kuiten ook wegtrainde door ze elke dag aan te pakken
Dat en je kuiten zijn vooral langzame spiervezels (zeg ik dat goed) kunnen meer hebben tenminste dat is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Je hebt voor 99% zeker niet de stamina die Arnold had.![]()
Teveel dezelfde spier trainen werkt alleen maar tegen je.
Squat inderdaad.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Die met 110 kg is de squat? 125 kg BP... damn..
Ik denk dat de squat redelijk is t.o.v. de deadlift. Volgens exrx is de ratio voor novice ~DL 100%, SQ 80%%, BP 60%. Bij jou is dat DL 100%, SQ 73% ... en dan de BP 83%.
Het is dus vooral je BP die erg voorloopt (maar die train je ook langer).
En hij spuit denk ik ook niet dezelfde stoffen die spierherstel verbeteren/versnellen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Je hebt voor 99% zeker niet de stamina die Arnold had.![]()
Ik wilde eigenlijk typen dat ik nooit had gehoord van langzame versus niet-langzame skeletspieren, maar een korte zoektocht op pubmed laat zien dat dit verschil wel degelijk bestaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:11 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Dat en je kuiten zijn vooral langzame spiervezels (zeg ik dat goed) kunnen meer hebben tenminste dat is mijn ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:08 schreef Stereotomy het volgende:
Beetje offtopic vraag aan de mensen hier:Ik denk dat je jezelf een beetje onderschat. De meeste mensen zijn ongetraind en halen 1.5 BW squat bij lange na niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krachttraining is prima te combineren met een vechtsport. Ik doe er zelf geen, maar ik ga volgend jaar beginnen met Krav Maga.
Beetje offtopic vraag aan de mensen hier:Krachttraining doe ik ernaast, doe al een paar maanden er niks aan ivm stage. Is te combineren ja, veel grote gasten in me gym het probleem is als je echt wilt bodybuilden a la arnold, coleman of cutler dan is het niet te combineren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
Volgens exrx.net is.. waar is dat linkje voor die berekening?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Die met 110 kg is de squat? 125 kg BP... damn..
Ik denk dat de squat redelijk is t.o.v. de deadlift. Volgens exrx is de ratio voor novice ~DL 100%, SQ 80%%, BP 60%. Bij jou is dat DL 100%, SQ 73% ... en dan de BP 83%.
Het is dus vooral je BP die erg voorloopt (maar die train je ook langer).
Het probleem is vaak met gasten die bodybuilding doen dat ze denken dat ze ineens de nieuwe mike tyson zijn maar het afleggen tegen iemand die heel toevallig op BJJ zit, als jij opzoek bent na een vechtsport zou ik MMA of BJJ aanradenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:15 schreef Stereotomy het volgende:
Het is ook dat ik maar 1.66m ben en ergens tussen de 60-65 kg zit met m'n 12% bf. Als ik tegenover iemand van jouw formaat sta, getrained of niet, dan ben ik in het nadeel fysiek. Het kan opgevangen worden met meer vechttechniek en -inzicht, maar dan moet er getrained worden....
Beetje offtopic vraag aan de mensen hier:Ik heb Kyokushin karate en kickboxen gedaan, door die vechtsporten ben ik uiteindelijk ook krachttraining gaan doen. Nu doe ik alleen maar krachttraining vindt het ook moeilijk te combineren. Ik werk 40 uur in de week heb een gezin naast 4x in de week krachttraining ook nog 2x in de week karate erbij .. dan heb ik echt geen tijd meer over. Mischien dat ik 1x in de week nog zal overwegen voor het conditie werk. is leuker dan hardlopen en heel veel interval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vechtsporten gaan je niet of nauwelijks helpen behalve dan dat je beter kan incasseren mits je fullcontact beoefent (kyokushin / kickboxen / mma ) . Straatvechten zit in je of niet, ik kan best een potje sparren maar op straat ga ik vechten altijd uit de weg. Ik incasseer liever een paar tikken en kom er daarna mee weg dan dat ik terug ga vechten. Maar ik ben wel een stuk groter dan jij en dan is het wellicht ook makkelijker praten.
Dat wel inderdaad. Ik ben 1,88 m en ik doe ook gewoon aan krachttraining en dat is ook wel te zien dus ik krijg niet zo vaak ruzie, maar heb al twee keer klappen gehad met het uitgaan, ben totaal geen goede vechter. Gelukkig waren die kneuzen die me sloegen ook allemaal grote gasten dus niemand die me uitlachte of zo maar dan nogquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Het probleem is vaak met gasten die bodybuilding doen dat ze denken dat ze ineens de nieuwe mike tyson zijn maar het afleggen tegen iemand die heel toevallig op BJJ zit, als jij opzoek bent na een vechtsport zou ik MMA of BJJ aanraden
Haha ja met 1.85+ en een groot fysiek bedenken de meeste zich wel een 2de keer maar wat ik al zei je heb idioten die het geen fuck intresseert en in een drukke club of buiten op straat haal je niet zulke dingen uit: http://www.mmaplanet.nl/mmanieuws/submission-van-de-dag-6/quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:44 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad. Ik ben 1,88 m en ik doe ook gewoon aan krachttraining en dat is ook wel te zien dus ik krijg niet zo vaak ruzie, maar heb al twee keer klappen gehad met het uitgaan, ben totaal geen goede vechter. Gelukkig waren die kneuzen die me sloegen ook allemaal grote gasten dus niemand die me uitlachte of zo maar dan nog![]()
In mijn gym kan je trouwens wel op maandag- en donderdagavond bokslessen volgen. Of ja, lessen. Gewoon naar binnen lopen en beetje sparren/tegen zo een kussen slaan/schoppen. Volgens mij wel ziek goede cardio, misschien na mijn tentamens maar eens mee beginnen.
Ben ook niet echt een ruziezoeker, of ja, toen ik zestien was wilde ik na een paar pilsjes wel eens ruig gaan doen maar tegenwoordig heb ik nooit ruzie meer, gelukkig.
Vechten is zo zielig en primitief.
Denk dat fysiek behoorlijk uitmaakt. Ik ben niet groot, 1,84m maar wel wat lomper gebouwd. Ik heb gelukkig nog nooit een echt gevecht gehad. Meestal kun je door normaal te reageren erger voorkomen en de boel sussen. Heb 1 keer een tik uitgedeeld omdat een kerel zijn hand ineens onder het rokje van een goede vriendin van me stak. Was blijkbaar goed raak, want die lag op de grond. Ik stond er zelf ook van te kijken dat ik dat kon..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Haha ja met 1.85+ en een groot fysiek bedenken de meeste zich wel een 2de keer maar wat ik al zei je heb idioten die het geen fuck intresseert en in een drukke club of buiten op straat haal je niet zulke dingen uit: http://www.mmaplanet.nl/mmanieuws/submission-van-de-dag-6/
Ik doe zelf Krav Maga ernaast, waar je puur straatvechten leert. Zowel dmv technieken om je aanvaller zsm uit te schakelen, maar ook mentaal zodat je het ook kunt gebruiken mocht het nodig zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:08 schreef Stereotomy het volgende:
Beetje offtopic vraag aan de mensen hier:
Ik bedacht me dat ik weinig aan pure kracht had als het op vechten aan zou komen. Met 1.5 BW squat kom je niet verIs er iemand hier die aan een vechtsport/verdedigingssport doet naast krachttraining?
Beetje offtopic vraag aan de mensen hier:Maar er zit wel wat kracht achter een vuistslag die je uitdeelt. En waarschijnlijk was die pisvent dronken dus na 1 klap ben je waarschijnlijk dan wel klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Stoten is vooral techniek heeft weinig met BB kracht te maken. Als je je lichaam niet goed benut bij het stoten zal het ongeacht je enorma triceps nog steeds een sissy punch zijnquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:26 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Maar er zit wel wat kracht achter een vuistslag die je uitdeelt. En waarschijnlijk was die pisvent dronken dus na 1 klap ben je waarschijnlijk dan wel klaar.
wat gaat sneller?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:30 schreef Kerol het volgende:
Kleine mennekes hier ja. Ben zelf 195. Jaloers dat t bij jullie sneller gaat
Er zit er hier 1 van 2 meter nog iets. Best fysiek! Weet de username niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:30 schreef Kerol het volgende:
Kleine mennekes hier ja. Ben zelf 195. Jaloers dat t bij jullie sneller gaat
Moet er wel bruut uit zien, 195 en een beest. Iemand voorbeelden van een lange kerel met veel spiermassa?
Iedereen kan toch wel een beetje slaan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:30 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Stoten is vooral techniek heeft weinig met BB kracht te maken. Als je je lichaam niet goed benut bij het stoten zal het ongeacht je enorma triceps nog steeds een sissy punch zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |