Ik word in ieder geval gek van blijdschap als dat beest ineens voor de deur staat. Ze slaapt altijd op of in mijn bed, je kunt dus spreken dat het bijna mijn kat is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Katten
Ik snap ook niet echt dat je hem naar buiten hebt gedaan..
Onze kat is wel eens 3 nachten weggeweest en vervolgens helemaal verward thuisgekomen, zo'n beest heeft wel 90 levens
Eens met meer rechten voor slachtoffer.. kunnen slachtoffers trouwens ook iets van een straatverbod ofzo aanvragen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval gek van blijdschap als dat beest ineens voor de deur staat. Ze slaapt altijd op of in mijn bed, je kunt dus spreken dat het bijna mijn kat is.
Net dus maar even Pauw en Witteman gekeken waar Korver een praatje hield voor meer rechten van het slachtoffer. Er is echter geen woord gerept over de nieuwe wetgeving, belachelijk.
Ik zou het niet weten, maar het lijkt mij dat dat sowieso in een andere procedure moet en dit niet zomaar gaat. Is dat overigens niet een bestuurlijk en dus lokaal probleem in plaats van de normale procedure?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens met meer rechten voor slachtoffer.. kunnen slachtoffers trouwens ook iets van een straatverbod ofzo aanvragen?
Mijn hoogleraar noemde Korver en zijn slachtoffers vanavond ook. Ik ben het zo oneens met die man, ik vind oprecht dat een slachtoffer niet in een rechtszaal thuis hoort.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval gek van blijdschap als dat beest ineens voor de deur staat. Ze slaapt altijd op of in mijn bed, je kunt dus spreken dat het bijna mijn kat is.
Net dus maar even Pauw en Witteman gekeken waar Korver een praatje hield voor meer rechten van het slachtoffer. Er is echter geen woord gerept over de nieuwe wetgeving, belachelijk.
Ja dus? Dader wordt zowat nog beschermd tegenwoordig.. dat is pas bullshitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn hoogleraar noemde Korver en zijn slachtoffers vanavond ook. Ik ben het zo oneens met die man, ik vind oprecht dat een slachtoffer niet in een rechtszaal thuis hoort.
Lekker populair weer. Waarom wordt de dader zowat beschermd? Trouwens, waarom zou de dader niet beschermd moeten of mogen worden?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dus? Dader wordt zowat nog beschermd tegenwoordig.. dat is pas bullshit
Ik vind dat ook. Kijk, ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet doen om slachtoffers een goede plek aan te bieden in de rechtszaal (het zou niet kloppen om deze naast de moeder van de verdachte neer te zetten of helemaal achterin de zaal) , maar het verhaal van slachtoffers moet geen invloed hebben op de uitspraak. Je mag ze gerust een (beperkt) platform aanbieden om hun zegje te doen als dit oplucht, maar dit moet geen invloed hebben op de straf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn hoogleraar noemde Korver en zijn slachtoffers vanavond ook. Ik ben het zo oneens met die man, ik vind oprecht dat een slachtoffer niet in een rechtszaal thuis hoort.
Dader heeft het er zelf naar gemaakt.. en die moet de consequenties van z'n acties maar ondervinden.. veelal komen ze er maar makkelijk vanaf met een kleine boete en een taakstraf ofzo. Als een boete voor zware mishandeling lager uitvalt dan voor rijden onder invloed of dat soort dingen, dan is er iets misquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lekker populair weer. Waarom wordt de dader zowat beschermd? Trouwens, waarom zou de dader niet beschermd moeten of mogen worden?
Ik wil zelfs nog wel wat verder gaan dan dat. Het enige wat een slachtoffer in een strafproces kan bijdragen is een enorm subjectief oordeel wat de rechter alleen maar kan beïnvloeden. Het OM hoort de stem van de verdachte te zijn, niet de verdachte zelf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik vind dat ook. Kijk, ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet doen om slachtoffers een goede plek aan te bieden in de rechtszaal (het zou niet kloppen om deze naast de moeder van de verdachte neer te zetten of helemaal achterin de zaal) , maar het verhaal van slachtoffers moet geen invloed hebben op de uitspraak. Je mag ze gerust een (beperkt) platform aanbieden om hun zegje te doen als dit oplucht, maar dit moet geen invloed hebben op de straf.
Doe eens wat voorbeelden, dan? Van straffen die jij heel onterecht vindt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dader heeft het er zelf naar gemaakt.. en die moet de consequenties van z'n acties maar ondervinden.. veelal komen ze er maar makkelijk vanaf met een kleine boete en een taakstraf ofzo. Als een boete voor zware mishandeling lager uitvalt dan voor rijden onder invloed of dat soort dingen, dan is er iets mis
Ik ken een gevalletje van iemand die uit het niets iemand in elkaar tikt met zwaar lichamelijk blijvend letsel en aantasting van uiterlijk en die kreeg 750 euro boete en 140 uur taakstraf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doe eens wat voorbeelden, dan? Van straffen die jij heel onterecht vindt?
Heb je ook een bron ofzo?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ken een gevalletje van iemand die uit het niets iemand in elkaar tikt met zwaar lichamelijk blijvend letsel en aantasting van uiterlijk en die kreeg 750 euro boete en 140 uur taakstraf.
Hoe makkelijk wil je er vanaf komen?
is uit m'n eigen ervaring/omgeving, daarom geen namen etc vanwege anoniem enz. maar true storyquote:
Ah nee okay. Dan is het wel een schande!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
is uit m'n eigen ervaring/omgeving, daarom geen namen etc vanwege anoniem enz. maar true story
Maar wordt nog zaak van gemaakt.. maar qua smartengeld is er gewoon weinig te halen in NL wat jammer is. Maar als je er gewoon 4/5 jaar lang last van hebt gehad, dan moet er toch wel íets te halen zijn? buiten kosten verhalen om dan? emotionele schade etc?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah nee okay. Dan is het wel een schande!
Ik snap dikgedrukt niet. Kun je die uitleggen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:02 schreef Keyos het volgende:
Daarom ben ik ook een tikkeltje rechtspositivist , het is belachelijk dat mensen vaak meerdere kansen krijgen door lagere straffen bij geen voorgaande veroordelingen en torenhoge voorwaardelijke straffen.
Als je dan toch aan slachtoffers wilt denken moet je gewoon duidelijke straffen aan duidelijke delicten hangen.
GEWOON ZWARE STRAFFEN, HUP OPROTTEN DE BAK IK EN NOOIT MEER EEN BAAN KUNNEN VINDENquote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dikgedrukt niet. Kun je die uitleggen?
Je meent dit?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
GEWOON ZWARE STRAFFEN, HUP OPROTTEN DE BAK IK EN NOOIT MEER EEN BAAN KUNNEN VINDEN
had je maar na moeten denken voordat je een strafblad kreeg
Straffen worden steeds hoger als iemand vaker gepakt wordt voor iets. Ik ben zelf echter van mening dat dit niet direct van invloed moet zijn en dat voor elke daad er een duidelijke straf moet zijn die zo gelijk mogelijk toegepast moet worden. Je hoeft mensen niet te sparen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dikgedrukt niet. Kun je die uitleggen?
Eigenlijk wel.. straffen zijn beetje uit verband getrokken. Door rood krijgt hogere boete dan winkeldiefstal, rijden onder invloed = rijbewijs kwijt, cursus van 800 euro en weet ik allemaal wat terwijl een gewapende overval met 2 jaar weer op straat staat.quote:
Jij vindt dat door rood rijden lichter bestraft zou moeten worden dan winkeldiefstal?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.. straffen zijn beetje uit verband getrokken. Door rood krijgt hogere boete dan winkeldiefstal, rijden onder invloed = rijbewijs kwijt, cursus van 800 euro en weet ik allemaal wat terwijl een gewapende overval met 2 jaar weer op straat staat.
Ik vind dat de kleine overtredingen minder hard gestraft moeten worden maar de zwaardere overtredingen zwaarder. En dat mee ik.. ook misschien beetje subjectief door eigen ervaringen maar toch.
Nee, maar dan heb je gedronken (ok gevaarlijk alles, je kan mensen doodrijden klopt) maar je hebt financiele schade (werk, cursus betalen alles). dat vind ik teveel voor het vergrijpquote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij vindt dat door rood rijden lichter bestraft zou moeten worden dan winkeldiefstal?En je vindt ook dat je rijbewijs inleveren een zwaardere straf is dan 2 jaar cel?
Veertien procent van alle doden en zwaargewonden in het verkeer, 2500 mensen per jaar verongelukken door alcohol. En jij vindt wat miezerige kosten te zwaar?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee, maar dan heb je gedronken (ok gevaarlijk alles, je kan mensen doodrijden klopt) maar je hebt financiele schade (werk, cursus betalen alles). dat vind ik teveel voor het vergrijp
... ik weet oprecht niet of je aan het trollen bent of je rechtvaardigheidsgevoel gewoon ongelofelijk verneukt is.quote:En iemand die met een pistool iemand bedreigd en de kas leeg gapt die krijgt 2 jaar gevangenis, en dan staat die op straat. dat vind ik weinig
Naja misschien was alcohol wel een slecht voorbeeld, ben zelf erg tegen alcohol in het verkeer. Maar toch, ik vind bijvoorbeeld 2 jaar voor een overval te weinig, ik vind 700 euro voor iemand zwaar mishandelen met letsel en 140 uurtjes werken te weinig.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veertien procent van alle doden en zwaargewonden in het verkeer, 2500 mensen per jaar verongelukken door alcohol. En jij vindt wat miezerige kosten te zwaar?
[..]
... ik weet oprecht niet of je aan het trollen bent of je rechtvaardigheidsgevoel gewoon ongelofelijk verneukt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |