Als het echt om de ruziënde partijen ging kon het wel zonder al die poespas en drama. Oh en, zonder camera's. Zoals zo veel 'helpende' programma's draait het daar helemaal niet om.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij bent te cynisch. Meester Visser komt bij de mensen thuis, bespreekt het probleem in normale bewoordingen en laat iedereen zijn zegje doen. Iedereen voelt zich serieus genomen en dat helpt enorm bij de acceptatie van een eventueel negatieve uitspraak.
Nee hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja tja zou kunnen. Maar haal dan een deskundige/taxateur. Maar wat eerder ook al gezegd was..bijna elk recht is ook wel te waarderen in geld.
Dat is gewoon jouw afkeer van dat soort programma's maar dat zegt niks over de waarde wat het voor die mensen kan hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het echt om de ruziënde partijen ging kon het wel zonder al die poespas en drama. Oh en, zonder camera's. Zoals zo veel 'helpende' programma's draait het daar helemaal niet om.
Er zijn honderden, duizenden mensen die precies hetzelfde kunnen en doen als 'Meester' Visscher zonder mensen zo uit te buiten en voor gek te zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is gewoon jouw afkeer van dat soort programma's maar dat zegt niks over de waarde wat het voor die mensen kan hebben.
Dat vind ik een ander verhaal. Heel veel programma's zouden dan niet bestaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het echt om de ruziënde partijen ging kon het wel zonder al die poespas en drama. Oh en, zonder camera's. Zoals zo veel 'helpende' programma's draait het daar helemaal niet om.
Ja who cares? Die mensen willen toch zelf meewerken daaraan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn honderden, duizenden mensen die precies hetzelfde kunnen en doen als 'Meester' Visscher zonder mensen zo uit te buiten en voor gek te zetten.
Ik zou zeggen dat de meeste rechten ook wel in een waarde in geld te vertalen zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen?Ik zeg nee hoor, niet bijna ieder recht is in geld te waarderen.
Ik mag die programma's dan ook absoluut niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat vind ik een ander verhaal. Heel veel programma's zouden dan niet bestaan.
Kijk dan gewoon niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mag die programma's dan ook absoluut niet.Het is allemaal dezelfde schijt, schijnheilige onzin dat er mensen geholpen/gekoppeld/gemake-overt/wat dan ook worden, terwijl het alleen maar draait om het leedvermaak van de kijkers.
Dat ben ik ook absoluut met je eensquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mag die programma's dan ook absoluut niet.Het is allemaal dezelfde schijt, schijnheilige onzin dat er mensen geholpen/gekoppeld/gemake-overt/wat dan ook worden, terwijl het alleen maar draait om het leedvermaak van de kijkers.
Dat zei ik niet. Maar als het je blijkbaar zo stoort zou ik zeggen kijk er ook niet naar dat scheelt weer ergernisquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal ook niet. Maar mag je geen mening hebben over zaken die je kunt vermijden?
Ik vind juist dat hij geen goede taak doet. Ja, dat er mensen geholpen worden is fijn, maar dat zijn natuurlijk maar hele kleine aantallen mensen en bovendien alleen de zaken die goede tv maken. Een goede taak vervullen is gewoon vijf dagen per week mensen helpen in plaats van één zaak per show. Daartegenover staat dat de rechtspraak door zijn werk heel knullig lijkt en het ergste van alles, dat hij de indruk wekt dat hij een rechter is - wat hij volgens mij ook wel is, maar alles wat hij bij de rijdende rechter doet heeft daar natuurlijk weinig mee te maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat ben ik ook absoluut met je eensMaar in de kern vervult de Rijdende Rechter een goede taak en hij koppelt dat blijkbaar aan een lage drempel.
En als je nou eens probeert om het meer uit een mediation-perspectief te bekijken ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind juist dat hij geen goede taak doet. Ja, dat er mensen geholpen worden is fijn, maar dat zijn natuurlijk maar hele kleine aantallen mensen en bovendien alleen de zaken die goede tv maken. Een goede taak vervullen is gewoon vijf dagen per week mensen helpen in plaats van één zaak per show. Daartegenover staat dat de rechtspraak door zijn werk heel knullig lijkt en het ergste van alles, dat hij de indruk wekt dat hij een rechter is - wat hij volgens mij ook wel is, maar alles wat hij bij de rijdende rechter doet heeft daar natuurlijk weinig mee te maken.
Ik kijk er ook nooit naarquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:07 schreef Tchock het volgende:
Maar ik zal ophouden mijn gal te spuien over televisie want blijkbaar kan verder iedereen er enorm van genieten.
Camera's er uit, geen onkundige mensen de beide partijen belachelijk laten maken, houten hamer weg, meerdere zaken per dag doen en ik ben fan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En als je nou eens probeert om het meer uit een mediation-perspectief te bekijken ?
Mooie afsluiter. Ik ga slapen. Over vijf uur op voor werk en ik krijg het lazarus van het posten via de mobiele browser.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Camera's er uit, geen onkundige mensen de beide partijen belachelijk laten maken, houten hamer weg, meerdere zaken per dag doen en ik ben fan.
Post even in mijn topic dat het bij jou ook kut is, misschien doet iemand er dan wat aan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mooie afsluiter. Ik ga slapen. Over vijf uur op voor werk en ik krijg het lazarus van het posten via de mobiele browser.
Kattenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:29 schreef Keyos het volgende:
Kan godveredomme niet in slaap vallen terwijl ik morgen vroeg naar de uni moet. De kat is eergisteren aangevallen door een hond, de boom ingeklommen, daar 1,5 uur in vastgezeten en vervolgens bij het eruit halen nog gevallen.
Ze was aardig in shock door dit alles en gewond (alleen niet zichtbaar), nu heeft mijn ma de kat naar buiten gelaten gisterenmiddag (waar ik zwaar op tegen was) en is de kat nog niet teruggekomen. Ik houd m'n hart vast ........
Als ik niet in slaap donder maar het Amerikaanse verkiezingsdebat kijken, of ik nog naar college kan of ga zie ik later wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |