kon je drie auto's voor kopen...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:57 schreef ejfaar het volgende:
Ik, 15000 euro. Nooit terugbetaald. Dat was echt fantastisch.
Exact, ergste soort leningsites zijn die voorschotjessites. Extreem hoge rente kosten rekenen en aan mensen lenen die gewoon al helemaal aan de grond zitten.quote:
Te stereotype ook.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:03 schreef datismijnmening het volgende:
Geld lenen voor een hd tvDaar is die hele crisis mee begonnen
Het is toch zoquote:
2010 ook. Fantastisch he?quote:
Mooi.quote:
Dat leen je gewoon bij vrienden/familie of nog veel verstandiger je haalt wat van je spaar zodra je een keer een maand gebrek hebt aan geld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Martin1234 het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk als het maar om een heel klein bedrag gaat?
Bijvoorbeeld 50 euro of 100 euro?
Kontje verkopen op het stationquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Martin1234 het volgende:
Waarom zou je dat willen? Behalve die superdeluxe tv met een oppervlakte van meer dan 3 vierkante meter.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:30 schreef Martin1234 het volgende:
En als je het nou echt nodig zou moeten hebben bv?
Dat is meestal het probleem van die mensen, ze lenen en verhip...volgende maand weer te weinig om dan de Ipad(of wat dan ook voor een luxe-artikel) te kopen, nog maar weer lenen....en voor je het weet ben je de hoofdpersoon in een programma op RTL en heb je een kast vol aanmaningen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:09 schreef Martin1234 het volgende:
Toch zijn er wel mensen met goede ervaringen,
je moet er alleen geen gewoonte van maken lijkt mij.
Want van de ené lening en daarna weer een lening bijvoorbeeld,
lijkt mij niet verstandig.
Als mensen weten hoe simpel het is om je ipad 4 dagen eerder te kopen blijven ze maar lenen ja.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is meestal het probleem van die mensen, ze lenen en verhip...volgende maand weer te weinig om dan de Ipad(of wat dan ook voor een luxe-artikel) te kopen, nog maar weer lenen....en voor je het weet ben je de hoofdpersoon in een programma op RTL en heb je een kast vol aanmaningen.
Toch blijken er genoeg mensen te zijn die de verleiding blijkbaar niet kunnen weerstaan anders kregen ze die programma's niet zo vol.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:14 schreef Martin1234 het volgende:
Ik zou gewoon wachten tot je echt zekerheid hebt tot dat je je geld echt hebt,
en niet zomaar onzinnige aankopen doen per maand.
quote:
Tsja, dan wel natuurlijk hequote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:30 schreef Martin1234 het volgende:
En als je het nou echt nodig zou moeten hebben bv?
En het walgelijke is dan nog dat zulke programma's dan mensen gaan HELPEN die door hun eigen strontkoppengedrag in de schulden terechtgekomen zijn. Over mensen die bijv. plotseling arbeidsongeschikt werden of na een scheiding hun huis uit moeten hoor je nooit wat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Toch blijken er genoeg mensen te zijn die de verleiding blijkbaar niet kunnen weerstaan anders kregen ze die programma's niet zo vol.
Die regelen hun zaken meestal stilletjes...of zorgen ervoor dat het niet zo ver komt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het walgelijke is dan nog dat zulke programma's dan mensen gaan HELPEN die door hun eigen strontkoppengedrag in de schulden terechtgekomen zijn. Over mensen die bijv. plotseling arbeidsongeschikt werden of na een scheiding hun huis uit moeten hoor je nooit wat.
Oke hoe zit het nou bijvoorbeeld met de terug betaaldag de rente?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb ook weleens geleend op http://betaaldag.nl Ging altijd erg simpel, alleen sindskort zijn er wat dingen veranderd en is het erg kut.
Zit bijna geen rente op. Maar tegenwoordig hebben ze een garant bepaling, dat betekend dat als jij geld leent er iemand garant moet staan voor dat bedrag. Dat kan een bedrijf zijn of een persoon die niet woonachtig is op hetzelfde adres als diegene die leent. De eerste optie is imo erg duur en de tweede werkt niet voor mij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:53 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Oke hoe zit het nou bijvoorbeeld met de terug betaaldag de rente?
Is dat het geleende bedrag plus de rente is dan zeg maar?
Hangt geloof ik ook nog af vanaf wel bedrag je het leent en voor hoe lang.
Waarom wil je weten hoe dat werkt als je zelf aangeeft dat lenen slecht voor je is?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:53 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Oke hoe zit het nou bijvoorbeeld met de terug betaaldag de rente?
Is dat het geleende bedrag plus de rente is dan zeg maar?
Hangt geloof ik ook nog af vanaf wel bedrag je het leent en voor hoe lang.
Dat je als je 22 dagen leent je kapitalen moet inleveren. Niet heel veel, maar als je 150 euro moet lenen heb je het financieel toch niet al te best of je doet iet keihard verkeerd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:13 schreef VMSDKR het volgende:
Niet dat ik geinteresseerd ben, maar als ik op voorschotje.nl zie dat je 150 euro kunt lenen en na 21 dagen 150 euro zonder rente terugbetaald moet hebben, wat is dan het addertje onder het gras?
Dat laatste zinnnetje kan nog steeds heb ik weleens geprobeerd lang geleden,quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zit bijna geen rente op. Maar tegenwoordig hebben ze een garant bepaling, dat betekend dat als jij geld leent er iemand garant moet staan voor dat bedrag. Dat kan een bedrijf zijn of een persoon die niet woonachtig is op hetzelfde adres als diegene die leent. De eerste optie is imo erg duur en de tweede werkt niet voor mij.
Vroeger kon je lenen en twintig minuten later had je het.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:27 schreef blow... het volgende:
[..]
Dat je als je 22 dagen leent je kapitalen moet inleveren. Niet heel veel, maar als je 150 euro moet lenen heb je het financieel toch niet al te best of je doet iet keihard verkeerd.
Hoe zit dit dan, je hebt dus eigenlijk 21+14 dagen of hoe moet in dit zien? Volgens mij mis ik ietsquote:Wat gebeurt er als ik het kosteloze Voorschotje niet binnen 21 dagen kan terugbetalen?
Voorop staat dat wij dat willen voorkomen. Onze hele kredietprocedure is er op ingericht om te bepalen of u genoeg bestedingsruimte heeft om het Voorschotje binnen 21 dagen terug te kunnen betalen. Indien u niet kunt terugbetalen binnen de termijn van 21 dagen dan ontvangt u een herinnering en moet u de vordering binnen 14 dagen betalen. Aan deze herinnering zijn geen kosten verbonden. Heeft u de vordering dan alsnog niet voldaan dan zijn wij genoodzaakt om de vordering direkt uit handen te geven aan een incassoburo. De incassokosten zijn per 1 juli 2012 per wet vastgesteld op maximaal 15% van de hoofdsom met een minimum van 40 euro.
Omdat ik benieuwd ben hoe het exact zit met een lening,quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:14 schreef blow... het volgende:
[..]
Waarom wil je weten hoe dat werkt als je zelf aangeeft dat lenen slecht voor je is?
Op de 1e van de maand 150 euro lenen. op de 21e opnieuw 150 lenen en met die nieuwe 150 het geleende bedrag van de 1e afbetalen... enz enzquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 02:50 schreef OhNoes het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit dit dan, je hebt dus eigenlijk 21+14 dagen of hoe moet in dit zien? Volgens mij mis ik iets
Dat veel mensen die lenen het neit binnen die tijd kunnen terugbetalen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 02:50 schreef OhNoes het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit dit dan, je hebt dus eigenlijk 21+14 dagen of hoe moet in dit zien? Volgens mij mis ik iets
Hoe ga jij een huis kopen?quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:43 schreef sinepedraap het volgende:
Geld lenen is voor paupers en untermenschen
Niet met je creditcard?quote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb ook weleens geleend op http://betaaldag.nl Ging altijd erg simpel, alleen sindskort zijn er wat dingen veranderd en is het erg kut.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW7949quote:2.3. Betaaldag.nl heeft vervolgens bij akte aangegeven dat de Wck niet van toepassing is en dat zij van [gedaagde partij] een deel van zijn toekomstig inkomen heeft gekocht tegen een bepaald bedrag. Het verschil tussen de aan- en verkoopprijs is geen rente en is daarmee ook niet vergelijkbaar.
Dat is toch wel heel anders dan een luizige 150 euro lenen voor een luxe product dat volgend jaar geen reet meer waard is.quote:
Er zijn sowieso al minder mensen die tv's kopen dan een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die anno 2012 nog geld lenen voor een tv. Daar is echt iets mis mee.
Dit heb je zeker in de winkel / zaak zelf geregeld toch?quote:Op maandag 5 november 2012 05:50 schreef raptorix het volgende:
Ik heb wel eens een wasmachine droger gekocht die je renteloos jaar later mocht afbetalen, ik had op dat moment wat minder geld, maar heb het gewoon op tijd betaald.
Ja.quote:Op vrijdag 9 november 2012 02:26 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Dit heb je zeker in de winkel / zaak zelf geregeld toch?
Ik heb een auto gekocht met geleend geld, rentevrij. Ruimschoots eruit gehaald. Tijdens de looptijd heb ik m'n studieschuld afbetaaldquote:Op maandag 5 november 2012 05:50 schreef raptorix het volgende:
Ik heb wel eens een wasmachine droger gekocht die je renteloos jaar later mocht afbetalen, ik had op dat moment wat minder geld, maar heb het gewoon op tijd betaald.
Ja, wel eens 450 euro geleend.quote:Op maandag 17 december 2012 21:00 schreef Martin1234 het volgende:
Iemand ervaring met deze lening website voorschotje.nl
Dat kan alleen niet de eerste geloof ik toch?quote:Op maandag 17 december 2012 21:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja, wel eens 450 euro geleend.
quote:Op maandag 17 december 2012 21:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja, wel eens 450 euro geleend.
Over Cashbob ben ik niet zo tevreden.quote:Op maandag 17 december 2012 21:25 schreef Martin1234 het volgende:
Welke lening aanbieder vinden jullie dan de duidelijkste of makkelijkste om bij te lenen?
-weg-
Waren jullie na afloop er tevreden over?
Ja en ze zijn schijnbaar nog steeds gewoon on-line.quote:Op maandag 17 december 2012 22:01 schreef GekkePoes het volgende:
http://nos.nl/artikel/344(...)otjenl-illegaal.html
je schijnt wel je geld te krijgen. maar dat als je het geld meteen wilt hebben het 25 extra kost, mag niet.quote:Op maandag 17 december 2012 22:18 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja en ze zijn schijnbaar nog steeds gewoon on-line.
Ik neem aan dat je ook nog gebruik kunt maken van hun diensten.
Oke er zit dus 25 euro achter.quote:Op maandag 17 december 2012 22:19 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
je schijnt wel je geld te krijgen. maar dat als je het geld meteen wilt hebben het 25 extra kost, mag niet.
Nee. alleen als je het geld binnen 24 uur wilt hebben. elk ander geval krijg je 150 en geeft je een machtiging dat ze het zelfde bedrag je bank af mogen halen na de periodequote:Op maandag 17 december 2012 22:37 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Oke er zit dus 25 euro achter.
Administratiekosten of zo? Toch wel rente?
Maar het is verders best wel betrouwbaar?quote:Op maandag 17 december 2012 22:39 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Nee. alleen als je het geld binnen 24 uur wilt hebben. elk ander geval krijg je 150 en geeft je een machtiging dat ze het zelfde bedrag je bank af mogen halen na de periode
Ik durf daar niets op te zeggen. Als je volgens de voorwaarden die 150 krijgt en na een paar dagen weer terugstort, zou er geen extra kosten aan zitten. Maar waarschijnlijk verdienen ze door de spoedstortingen, en de betaalde helpdesk lijn.quote:Op maandag 17 december 2012 23:17 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Maar het is verders best wel betrouwbaar?
Oke bedankt voor je informatie.quote:Op maandag 17 december 2012 23:18 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik durf daar niets op te zeggen. Als je volgens de voorwaarden die 150 krijgt en na een paar dagen weer terugstort, zou er geen extra kosten aan zitten. Maar waarschijnlijk verdienen ze door de spoedstortingen, en de betaalde helpdesk lijn.
Wat is je criterium van betrouwbaar?quote:Op maandag 17 december 2012 23:17 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Maar het is verders best wel betrouwbaar?
Ja dat snap ik ze kunnen je bijvoorbeeld weigeren in verband met te laag inkomen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:27 schreef CafeRoker het volgende:
met wehkamp en aanverwanten kun je toch ook uitgesteld betalen? En als je daar niet door de creditcheck heen komt moet je je afvragen of dat niet gewoon een reden heeft.
Het topic loopt al sinds oktober, als terugbetalen geen probleem was had je het sindsdien toch al bij elkaar gespaard?quote:Op maandag 17 december 2012 23:31 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ze kunnen je bijvoorbeeld weigeren in verband met te laag inkomen.
Ik hoef niks terug te betalen.quote:Op maandag 17 december 2012 23:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het topic loopt al sinds oktober, als terugbetalen geen probleem was had je het sindsdien toch al bij elkaar gespaard?
In het verleden heb ik wel goede ervaringen gehad met Easycredit.nlquote:Op maandag 17 december 2012 23:33 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het topic loopt al sinds oktober, als terugbetalen geen probleem was had je het sindsdien toch al bij elkaar gespaard?
Bedankt voor de info thnx.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:18 schreef Waterweg het volgende:
je kan er nog geld mee verdienen ook. enige punt is wel dat je het geleende geld niet gebruikt maar op een rekening zet waar je rente krijgt.
bij voorschotje.nl kun je de 1e keer 150 lenen, 2e keer 2*150, enz. tot aan 4*`150. Dus met wat wachten kun je 600 euro per keer lenen, en je kunt elke keer opnieuw lenen na het terugbetalen.
(Tenzij je lening door voorschotje.nl geweigerd wordt, maar als je een goed inkomen hebt zal dat niet gebeuren. Tenzij ze in de gaten krijgen dat ze niks aan je verdienen doordat je netjes op tijd terugbetaalt, en dus (eigenlijk, niet officieel) daarom gaan weigeren)
eens even rekenen hoe interessant dit is.
het gaat om leenperiodes van 21 dagen, maar laten we het ruim nemen, want na elke aanvraag kan het een aantal dagen duren(3-4 werkdagen dacht ik) en het dus op 1 leningronde per maand stellen.
Dan kun je dus 12 keer per jaar 20 dagen lang 600 euro lenen. (na de wachttijd van het opbouwen, zie "bij voorschotje.nl kun je de 1e keer 150 lenen, 2e keer 2*150, enz")
dus 240 dagen per jaar rente, ongeveer 2/3 van een jaar, dus laten we 2/3 van een rentepercentage van een vrij opneembare spaarrekening nemen. *ff googlen*
2.50% bij iig 3 verschillende banken.
dus uitgaande van 2/3e per jaar op de rekening, is 1.66%.
Hmm. Ik overweeg nu gewoon alles te verwijderen...want dit verdienmodel is een beetje zielig.
met het wederkerend lenen van 600 euro per keer, 12 keer per jaar, kun je welgeteld ¤9.96 verdienen!
(600*0.0166=9.96)
mea culpa
Mea culpa...quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:18 schreef Waterweg het volgende:
je kan er nog geld mee verdienen ook. enige punt is wel dat je het geleende geld niet gebruikt maar op een rekening zet waar je rente krijgt.
bij voorschotje.nl kun je de 1e keer 150 lenen, 2e keer 2*150, enz. tot aan 4*`150. Dus met wat wachten kun je 600 euro per keer lenen, en je kunt elke keer opnieuw lenen na het terugbetalen.
(Tenzij je lening door voorschotje.nl geweigerd wordt, maar als je een goed inkomen hebt zal dat niet gebeuren. Tenzij ze in de gaten krijgen dat ze niks aan je verdienen doordat je netjes op tijd terugbetaalt, en dus (eigenlijk, niet officieel) daarom gaan weigeren)
eens even rekenen hoe interessant dit is.
het gaat om leenperiodes van 21 dagen, maar laten we het ruim nemen, want na elke aanvraag kan het een aantal dagen duren(3-4 werkdagen dacht ik) en het dus op 1 leningronde per maand stellen.
Dan kun je dus 12 keer per jaar 20 dagen lang 600 euro lenen. (na de wachttijd van het opbouwen, zie "bij voorschotje.nl kun je de 1e keer 150 lenen, 2e keer 2*150, enz")
dus 240 dagen per jaar rente, ongeveer 2/3 van een jaar, dus laten we 2/3 van een rentepercentage van een vrij opneembare spaarrekening nemen. *ff googlen*
2.50% bij iig 3 verschillende banken.
dus uitgaande van 2/3e per jaar op de rekening, is 1.66%.
Hmm. Ik overweeg nu gewoon alles te verwijderen...want dit verdienmodel is een beetje zielig.
met het wederkerend lenen van 600 euro per keer, 12 keer per jaar, kun je welgeteld ¤9.96 verdienen!
(600*0.0166=9.96)
mea culpa
Fijn man! Heerlijk 50 euro lenen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:41 schreef Martin1234 het volgende:
-weg-is nog makkelijker en betaald heel snel uit.
Ja je kan daar kiezen welk bedrag je maar wilt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Fijn man! Heerlijk 50 euro lenen.
En daarna betaal je 20 euro of 120 euro of 260 euro aan ze terug.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:48 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja je kan daar kiezen welk bedrag je maar wilt.
Of het nou 10 euro is of 60 euro of 130 euro het is allemaal mogelijk.
Als het maar om een heel klein bedrag gaat maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:50 schreef trovey het volgende:
[..]
En daarna betaal je 20 euro of 120 euro of 260 euro aan ze terug.
Je trapt er maar lekker in hoor, ik niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 01:05 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Als het maar om een heel klein bedrag gaat maakt het niet zoveel uit.
Je hebt het toch nodig op dat moment en dan krijg je het ook.
Ze rekenen allemaal rente hoor andere zelfs nog meer.
Ik ook niet maar waar moet ik in trappen dan?quote:Op woensdag 19 december 2012 01:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Je trapt er maar lekker in hoor, ik niet.
In hun torenhoge rente.quote:Op woensdag 19 december 2012 01:08 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar waar moet ik in trappen dan?
Daar zit nog wel degelijk verschil in.quote:
Nee niet het dubbele hoor.quote:Op woensdag 19 december 2012 01:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar zit nog wel degelijk verschil in.Hoe makkelijker je het kan krijgen hoe hoger de rente en dit soort oplichters hoort bij de top van makkelijk krijgen en het dubbele betalen wat je leent, ze breken nog net je benen niet als je het niet op tijd gaat terugbetalen....of wel .
![]()
Lijkt wel of je provisie krijgt met je aanbeveling voor die schurken.quote:Op woensdag 19 december 2012 01:18 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Nee niet het dubbele hoor.
En er komt geen geweld aan de pas no way sweety.
Nee absoluut niet, ik oordeel alleen niet zomaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 01:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Lijkt wel of je provisie krijgt met je aanbeveling voor die schurken.
Haha deze is echt grappig.quote:Op woensdag 19 december 2012 02:19 schreef LelijKnap het volgende:
Gewoon overal zoveel mogelijk lenen en dan vliegen kerel. Lekker warm landje, exotisch erotische vrouwtjes. Gebruik de wereld! Hijs van ons!!!
Open gewoon een flexibel krediet bij je eigen bank.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Martin1234 het volgende:
Is ook een goeie klopt.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:54 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Open gewoon een flexibel krediet bij je eigen bank.
Dan kan je geld van je krediet naar je bank overschrijven wanneer je wil, en terug om weer af te lossen, en je betaalt alleen maandelijks rente over wat je rood hebt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |