Nikkiquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ladies, wil iemand mij uit de OP halen.
Net te horen gekregen dat m'n HCG niet voldoende gestegen is. Van 726 naar 940 in 4 dagen. Nu is het wachten op de mk.
quote:
Hij zei het wel wat liever: "Ben je heel toevallig ook een klein beetje gevoelig?"quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en dan gaat ie zeker ook nog zeggen: het komt door je HORMONEN!
Haha! Mijn man zegt hier altijd: "schat, je doet een beetje hormonaal". Daar ben ik het nooit mee eensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:53 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hij zei het wel wat liever: "Ben je heel toevallig ook een klein beetje gevoelig?"
Het is nu weer goed. En de pizza was lekker.
De mijne volgt altijd het advies van Kluun op: kop in het zand en vooral MEEVEREN.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:58 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Haha! Mijn man zegt hier altijd: "schat, je doet een beetje hormonaal". Daar ben ik het nooit mee eens
Leuker nog was de theatervoorstelling van het boek met Bastiaan Ragas. Waarbij de hele zaal bij hormonale scènes steeds 'MEEVEREN' moest roepen. Hilarisch.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:10 schreef Suikertante het volgende:
Sparkling, dat lijkt me terecht
Logi, nog thuis dus! Hoop dat je vannacht weer kunt bijslapen zodat je je morgen weer wat frisser voelt.
Estrys en Freecell, ook wel herkenbaar allebei.. ik heb dat hoofdstuk van Kluun maar voorgelezen, hij vindt die kerel zo'n oetlul dat hij het boek niet wil lezen. (ik begrijp het wel een beetje)
Ja, is dat de moeite waard, die theatervoorstelling? Vriendje vindt het boek erg leuk, misschien is dat dan ook wel tof voor hem.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Leuker nog was de theatervoorstelling van het boek met Bastiaan Ragas. Waarbij de hele zaal bij hormonale scènes steeds 'MEEVEREN' moest roepen. Hilarisch.
Och Inca, vervelend hoor. Rustig aan nu.
Spelen ze hem nog? Dacht van niet maar hij was zeker de moeite waard. Liedjes zijn door Veldhuis en Kemper geschreven. En zo herkenbaarquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, is dat de moeite waard, die theatervoorstelling? Vriendje vindt het boek erg leuk, misschien is dat dan ook wel tof voor hem.
Heel herkenbaar hoor, ik hoop dat ik het volhoud om halve dagen te werken en dan voel ik me daarover al een loser. Je bent toch altijd harder voor jezelf dan voor een ander.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:52 schreef Incantrix het volgende:
Valt op zich wel mee qua druk, maar na 2 weken rust denkt mijn lijf dus 'wat is deze?' en lukt het niet. Ben ook wel gegroeid qua buik enzo, dus denk dat het gewoon toch sneller aftakelt als dat ik wilde en hoopte. Morgen heb ik mezelf wel weer bijeengeraapt hoor, maar het valt me rauwer op mijn dak als dat ik zou verwachten.kweenie, toegeven dat het niet lukt is moeilijk..
Ik las er deze week nog iets over, dus ik dacht van wel? Maar echt, ik ben zwanger, je kan me alles wijs maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Spelen ze hem nog? Dacht van niet maar hij was zeker de moeite waard. Liedjes zijn door Veldhuis en Kemper geschreven. En zo herkenbaar
En dan wel minimaal 8 maanden blijven plakken hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor de sterktewensen dames, komt best goed hier hoor.Hopelijk kan ik me ergens in 2013 weer bij jullie aansluiten.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las er deze week nog iets over, dus ik dacht van wel? Maar echt, ik ben zwanger, je kan me alles wijs maken.
Vanavond nog een vriend gebeld om te feliciteren met zijn verjaardag.
'Lief hoor, maar dat is pas over een week'
Niet, je bent de 24ste jarig!
'Uhuh. Over een week'
Ik google wel even over die theatervoorstelling!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:54 schreef Incantrix het volgende:
Maargoed, beeb troost me door als een malle te bewegen, da's wel weer lief
Mijn man wel en het was nog ladiesnight ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg mijn vriend daar echt niet mee naartoe. Hij is echt heel lief en begrijpend, maar ik weet nu al dat hij alleen voor mij mee zou gaan en het vreselijk zou vinden..
Nu ben ik er zelf ook niet dol op om naar een stel acteurs te schreeuwen maar er zijn hele hilarische uitzonderingen inderdaad!
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor, ik hoop dat ik het volhoud om halve dagen te werken en dan voel ik me daarover al een loser. Je bent toch altijd harder voor jezelf dan voor een ander.
Thx Omen, jij morgen!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik voel nu heel veel schopjes onderin mijn buik en nu weet ik niet wie schoptSowieso al best druk.
Ik wilde vannacht op mijn linkerzij gaan liggen maar ik kreeg protest. Blijkbaar wilde dametje links niet d'r zusje bovenop. Dus naar mijn rechterzij gedraaid en toen was het rustig. Maar toen bedacht ik me dat meisje rechts de placenta voor heeft en dat zij misschien ook niet onder haar zusje wil liggen en misschien ook uit alle macht aan het schoppen is en dat mama haar negeert omdat ze niks voelt.daar moest ik bijna van huilen. Dus toen ben ik maar op mijn rug verder gaan slapen.
Het valt ook niet mee om er twee tevreden te houden hèquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik voel nu heel veel schopjes onderin mijn buik en nu weet ik niet wie schoptSowieso al best druk.
Ik wilde vannacht op mijn linkerzij gaan liggen maar ik kreeg protest. Blijkbaar wilde dametje links niet d'r zusje bovenop. Dus naar mijn rechterzij gedraaid en toen was het rustig. Maar toen bedacht ik me dat meisje rechts de placenta voor heeft en dat zij misschien ook niet onder haar zusje wil liggen en misschien ook uit alle macht aan het schoppen is en dat mama haar negeert omdat ze niks voelt.daar moest ik bijna van huilen. Dus toen ben ik maar op mijn rug verder gaan slapen.
Ahgosquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Die acceptatie is inderdaad lastig. Merk ik nu ook wel. Je wil nog zoveel. Vind het ook lastig dat het voor de buitenwereld niet altijd duidelijk is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.
LE, wheh, goede actie
Nee, inderdaad, en uitleggen is vaak ook verdomde lastig. En je wil ook niet overkomen alsof je terminaal bent, dus mjah. Maar ik moet wel zeggen dat het me beter lukt grenzen te trekken deze zwangerschap. Ik móet ook wel, maar de bedrijfsarts en het uwv doen gewoon alles wat ik wil eigenlijk. Snap het ergens ook wel, wie gaat zijn handen nou aan mij branden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die acceptatie is inderdaad lastig. Merk ik nu ook wel. Je wil nog zoveel. Vind het ook lastig dat het voor de buitenwereld niet altijd duidelijk is.
Ja, dat zeggen 'ze' altijd!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik heb helemaal geen last van mijn hormonen. Mijn omgeving volgens mij ook niet trouwens.
Precies dat. Hier een fysio die de knoop door heeft gehakt voor minder werken. Vorig jaar was dat de vk. Ik kan blijkbaar zelf die grenzen niet trekken. Hoewel nu je wat meer strompelt en waggelt het voor de buitenwereld wel weer wat duidelijker isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, en uitleggen is vaak ook verdomde lastig. En je wil ook niet overkomen alsof je terminaal bent, dus mjah. Maar ik moet wel zeggen dat het me beter lukt grenzen te trekken deze zwangerschap. Ik móet ook wel, maar de bedrijfsarts en het uwv doen gewoon alles wat ik wil eigenlijk. Snap het ergens ook wel, wie gaat zijn handen nou aan mij branden?
Ooohhhhhquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
ja, volgens mij komen ze bont en blauw er uit..... Zijn ze een kindje bij een echo aan het bekijken en dan komt er eens weer een voetje in beeld, pof tegen het hoofd van de ander aan.... gezellige boel....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ooohhhhh![]()
Ik ben ook maar aan het gissen wat knieën en voeten zijn, en van wie.
Op de echo's zie ik vaak alleen maar meisjes die elkaar zitten te porren en trappen.
Ja precies, je wilt zoveel, hebt veel plannen etc en helemaal geen zin om 'lekker' vroeg met verlof te gaan. Maar inderdaad, ook voor mij geldt dat het allemaal voor een goed doel is en geen blijvende kwalen etc. Komt goed!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.
LE, wheh, goede actie
Thanks! Hier wel in de buurt, maar de enige dag dat we kunnen is het al uitverkocht blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef Logician78 het volgende:
http://mobile.seetickets.nl/shows/show.aspx?sh=HIH
De voorstelling, helaas wat ver voor ons.
Dat is wel fijn idd, ik vind dat ook supermoeilijk, maar over het algemeen zijn er maar weinig van die types die m ewillen helpen met bepalen tot hoe ver ik kan gaan, of daar harde uitspraken over willen doen. Ze zeggen allemaal dat ik het zelf het beste weet en dat ik naar mijn lichaam moet luisterenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
Precies dat. Hier een fysio die de knoop door heeft gehakt voor minder werken. Vorig jaar was dat de vk. Ik kan blijkbaar zelf die grenzen niet trekken. Hoewel nu je wat meer strompelt en waggelt het voor de buitenwereld wel weer wat duidelijker is
Nee man, voor je verlof uitvallen en al dat is zó niet leuk, je hebt dan helemaal geen afsluiting! Maar wel fijn dat jij ook dergelijke voortzichten hebt, dat maakt het wat makkelijker he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja precies, je wilt zoveel, hebt veel plannen etc en helemaal geen zin om 'lekker' vroeg met verlof te gaan. Maar inderdaad, ook voor mij geldt dat het allemaal voor een goed doel is en geen blijvende kwalen etc. Komt goed!![]()
Het lijkt me ook zo raar voor ze als ze eenmaal uit mijn buik zijn en dan helemaal alleen in bed liggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, volgens mij komen ze bont en blauw er uit..... Zijn ze een kindje bij een echo aan het bekijken en dan komt er eens weer een voetje in beeld, pof tegen het hoofd van de ander aan.... gezellige boel....
Ik ga op advies vd gyn en de arbo met 32 weken met verlof. Mijn bekkenklachten zijn gelukkig een heel eind minder nu ik rustiger aan doe, bij mij is het vooral de voorspelling vd gyn van weer een vroeggeboorte icm veel harde buiken (maar hopelijk haal ik gewoon de 37 weken!).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:01 schreef Kyara het volgende:
Isis, ook voor jou nog een
Ik ga sowieso vroeg met verlof. Ga door tot de kerstvakantie hoop ik. 1e week van januari ben ik 30 weken en dat vind ik wel prima. Ik sleep nu al zoveel mee............
nou ja, vorig jaar ging ik compleet over de rooie bij de vk. Dus toen kreeg ik een briefje mee voor mijn werkgever. En mijn fysio keek me de vorige keer ook al aan waarom ik nog 11 uur per dag onder de pannen was.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:03 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel fijn idd, ik vind dat ook supermoeilijk, maar over het algemeen zijn er maar weinig van die types die m ewillen helpen met bepalen tot hoe ver ik kan gaan, of daar harde uitspraken over willen doen. Ze zeggen allemaal dat ik het zelf het beste weet en dat ik naar mijn lichaam moet luisterenmijn zwangerschap van Stef deed ik dat dan maar gewoon niet want ik wilde niet lastig zijn en nu ben ik wat beschermender naar mezelf toe en zeg ik maar gewoon dat ik denk dat het zus-en-zo moet. Gelukkig durft dus niemand ertegenin te gaan
En strompelen, god jaof een paar keer achter elkaar door je bekken zakken, die doet het ook altijd goed
maarhet blijft lastig, zeker omdat je vaak pas achteraf merkt dat je te ver bent gegaan. Hou jij het nu uit met je uren? Of merk jij ook alweer achteruitgang?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Het lijkt me ook zo raar voor ze als ze eenmaal uit mijn buik zijn en dan helemaal alleen in bed liggen.
Dan missen ze elkaar toch enorm. Dat ze dan soms lekker tegen elkaar aan liggen, tevreden te zijn. Hè, ik krijg gewoon bijna zin in de bevalling.
Geeft niet hoor, zie post hierboven met korte uitleg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:04 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Nee man, voor je verlof uitvallen en al dat is zó niet leuk, je hebt dan helemaal geen afsluiting! Maar wel fijn dat jij ook dergelijke voortzichten hebt, dat maakt het wat makkelijker he?wat heb jij precies? Ik mis veel, post niet altijd even regelmatig, sorry!
Fijn dat dat nu al bekend is. Kun je er ook al rekening mee houden. Hoop echt dat je gewoon de 37 weken gaat halen nu hoor!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik ga op advies vd gyn en de arbo met 32 weken met verlof. Mijn bekkenklachten zijn gelukkig een heel eind minder nu ik rustiger aan doe, bij mij is het vooral de voorspelling vd gyn van weer een vroeggeboorte icm veel harde buiken (maar hopelijk haal ik gewoon de 37 weken!).
als ze straks sterk is dan ga je haar toch wel voelen. Dwars door die placenta heen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef klumsy het volgende:
Kyara heerlijk 2 kleintjes
Ik voel nog zo goed als niksplacenta ligt aan de voorkant, wel vrij hoog,
Maar mevrouw ligt steeds met haar benen in de placenta te trappelen...
Mijn placenta ligt laag voor, maar die kleine man schopt zo ongenadig hard, dat is echt niet te missen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef klumsy het volgende:
Kyara heerlijk 2 kleintjes
Ik voel nog zo goed als niksplacenta ligt aan de voorkant, wel vrij hoog,
Maar mevrouw ligt steeds met haar benen in de placenta te trappelen...
Stef is inderdaad een enorme reden waarom ik er nu veel beter in ben, en daarnaast ook de angst om kwijt te raken wat ik heb. Ik snap heus wel dat het niet zomaar overgaat als ik een uurtje te lang doorwerk, maar ik durf absoluut niks meer aan het toeval over te laten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
nou ja, vorig jaar ging ik compleet over de rooie bij de vk. Dus toen kreeg ik een briefje mee voor mijn werkgever. En mijn fysio keek me de vorige keer ook al aan waarom ik nog 11 uur per dag onder de pannen was.
Naar je lichaam luisteren is altijd. Zolang je nog enigzins overeind kan blijven staan, redt je het nog. Voor een ander is het makkelijker. Dus goed dat je dat nu beter kunt. Hoewel het misschien ook makkelijker is omdat je er ook voor Stef wilt zijn (heb ik in elk geval wel).
Ik werk pas sinds gister tot 15.00 uur. Moet wel echt strikt zijn om dan thuis ook meteen plat te gaan en niet nog van alles te willen. Morgen weer fysio. Dit keer voor het echie dus ben benieuwd.
Ooww, jaa, maar reistijd is ook inspanning hoor! Daar worstel ik nu ook een beetje mee, als ik minder als twee uur per dag zou moeten gaan werken zou ik echt niet weten of het nog wel lonend is, ik moet er een half uur enkele reis op fietsen. Parkeerplek is er niet (slechts incidenteel en bij hoge uitzondering) en van en naar de tram lopen red ik niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef Kyara het volgende:
Die 11 uur is inclusief reistijd he. Maar die rekenen de bij de fysio dus ook mee. En het is ook maar 3 dagen.
hopelijk kun je dit meisje snel voelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef klumsy het volgende:
Nee die heb ik helemaal niet gevoeld, placenta lag van beide ook voor
+1!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
hopelijk kun je dit meisje snel voelen
Ja, vind autorijden ook best zwaar. Gaspedaal bedienen dan gaat er echt zo'n scheut door je been naar je bekken. Plankgas gaat beter. Zou dat standhouden voor de rechter? Gelukkig kan ik nu wel buiten de spits terug zodat ik ook minder file hoef te rijden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ooww, jaa, maar reistijd is ook inspanning hoor! Daar worstel ik nu ook een beetje mee, als ik minder als twee uur per dag zou moeten gaan werken zou ik echt niet weten of het nog wel lonend is, ik moet er een half uur enkele reis op fietsen. Parkeerplek is er niet (slechts incidenteel en bij hoge uitzondering) en van en naar de tram lopen red ik niet.
ik vind het ov ook niet zwanger al een hel en nu zou ik dat helemaal niet meer trekken. En dan ook nog al dat gezeik met vertragingen en zo.....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:20 schreef klumsy het volgende:
Ik werk ook nog "maar" 6 uurtjesper dag, smorgens kan ik vaak meerijden met M. Of een collegamaar terug is anderhalf uur met het ov. Heen en terug met ov trek ik niet meer... Dat vind, m'n lichaam niet leuk!
Is het ook, meer als korte ritjes lukken me ook al niet al te best meer idd. En haha, briljant excuus welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, vind autorijden ook best zwaar. Gaspedaal bedienen dan gaat er echt zo'n scheut door je been naar je bekken. Plankgas gaat beter. Zou dat standhouden voor de rechter? Gelukkig kan ik nu wel buiten de spits terug zodat ik ook minder file hoef te rijden.
Maar jemig, fietsen?!? Pfff..... ook zwaar....
+ nog 1quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou Klums! Dat hoop ik zo voor je. Van die plopjes.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:27 schreef klumsy het volgende:
Ow en mensen soms toch vermoeiend, gaat echt geen dag voorbij dat ik de vraag krijg of ik echt wel heel erg zeker weet dathet erngeen 2 zijn... Of mensen die ik niet ken, standaard komen met: ow nog maar even hè?
Ow en vandaag dan een collega.... Goh je groeit goed hehoe ver ben je nu? Dus ik: mren 21 weken.... Zij:
wat erg voor je! Zo zwanger zag ik er op het eind nog niet uit...
NOU HEEL FIJN VOOR JE!!!
Dat kan bij ons helaas echt niet. Wij werken nog met ouderwetse dossiers van anderhalve boom per stukquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:26 schreef Kyara het volgende:
Klinkt wel heftig Inca. Is thuiswerken nog eventueel een mogelijkheid voor je?
Klums,
Wat erg voor je???? Waar slaat dat nou op. Je hebt een prachtige buik!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:27 schreef klumsy het volgende:
Ow en mensen soms toch vermoeiend, gaat echt geen dag voorbij dat ik de vraag krijg of ik echt wel heel erg zeker weet dathet erngeen 2 zijn... Of mensen die ik niet ken, standaard komen met: ow nog maar even hè?
Ow en vandaag dan een collega.... Goh je groeit goed hehoe ver ben je nu? Dus ik: mren 21 weken.... Zij:
NOU HEEL FIJN VOOR JE!!!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:28 schreef klumsy het volgende:
Het enige wat ik nu af en toe voel is wat gekriebel
ja, dat vraag ik me ook af. 2 uur per dag is de moeite ook niet inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:28 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat kan bij ons helaas echt niet. Wij werken nog met ouderwetse dossiers van anderhalve boom per stukpff, als ik het zo opsom vraag ik me al bijna af wat de hel ik nog op mijn werk doe
zo maar even wat pcm nemen denk ik, dan is er vast wel weer wat meer perspectief te vinden
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:27 schreef klumsy het volgende:
NOU HEEL FIJN VOOR JE!!!
Wij mogen "kiezen": maximum 6 weken voor je ud mag je stoppen en minimum 1 week voor je ud moet je stoppen. Elke week dat je langer blijft werken, is een week langer (betaald) zwangerschapsverlof. Aangezien ik meegerekend word in het onderwijsstelsel hier, kan ik na mijn bevallingsverlof geen extra betaald verlof meer plakken omdat wij enkel schoolvakanties hebben. Dat betekent dus: onbetaald. Of je moet onmiddellijk in ouderschapsverlof gaan, maar dat moet je aansluitend opnemen en gezien vakanties meetellen, zou ik erg veel kwijt zijn als ik dat aansluitend op mijn zwangerschap zou nemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:31 schreef Incantrix het volgende:
Liza, wat klinkt dat heftig ook, bah! Maar is niet jouw probleem he? Ik vind jullie verlofregelingen wel vaag hoor..
ik ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind een week voor je bevaldatum wel erg kort hoor.
Ik vind dat je man dat NIET zou moeten aanmoedigen. Het is gewoon niet goed voor je om niet uitgerust aan een bevalling en kraamtijd te beginnen. Dat is veel belangrijker dan een halve maand salaris.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:39 schreef OooLizaooO het volgende:
Slaap ze,
Ik ga hier ook zo meteen plat
[..]
Wij mogen "kiezen": maximum 6 weken voor je ud mag je stoppen en minimum 1 week voor je ud moet je stoppen. Elke week dat je langer blijft werken, is een week langer (betaald) zwangerschapsverlof. Aangezien ik meegerekend word in het onderwijsstelsel hier, kan ik na mijn bevallingsverlof geen extra betaald verlof meer plakken omdat wij enkel schoolvakanties hebben. Dat betekent dus: onbetaald. Of je moet onmiddellijk in ouderschapsverlof gaan, maar dat moet je aansluitend opnemen en gezien vakanties meetellen, zou ik erg veel kwijt zijn als ik dat aansluitend op mijn zwangerschap zou nemen.
En op zich begrijp ik mijn man ook wel, een halve maand loon meer als het op zich wel zou gaan, waarom zou je dat niet aanmoedigen... Alleen voel ik me gewoon niet altijd even gesteund door hem. Ik ga niet snel zeuren over pijntjes, dus als ik dan vanaf de herfstvakantie zou willen stoppen, maar hij wil dat ik voort doe, voel ik me al snel zo schuldig.
En ja, hoe ze aan 't klooien zijn op mijn werk, da's inderdaad hun probleem. Ik had al aangegeven van al van deze week mijn vervanging te willen laten meelopen, willen zij het anders aanpakken, moeten ze vooral doen. Heb wel medelijden met mijn vervanging: ineens 9 leerlingen onder je hoede zonder voorbereiding of voorkennis
Enkel tijdens het zwangerschapsverlof. (15 weken in totaal)quote:
Maar als je eerder uitvalt door ziekt/klachten, dan krijg je dat ook niet vergoed?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:50 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Enkel tijdens het zwangerschapsverlof. (15 weken in totaal)
Ik kies ervoor om langer thuis te blijven (afhankelijk van wanneer ik stop met werken: 4 tot 6 weken extra) en die zijn volledig ontbetaald...
Ergens wel fijn om jullie reacties te lezen, voel ik me toch iets minder aanstellerig
Die kun je dan dus niet opvullen met ouderschapsverlof? Hier krijg je dan een deel terug van de belasting. Ook als het onbetaald is. Ouderschapsverlof is volgens mij een aftrekpost.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:50 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Enkel tijdens het zwangerschapsverlof. (15 weken in totaal)
Ik kies ervoor om langer thuis te blijven (afhankelijk van wanneer ik stop met werken: 4 tot 6 weken extra) en die zijn volledig ontbetaald...
Ergens wel fijn om jullie reacties te lezen, voel ik me toch iets minder aanstellerig
Juist, dan snap ik het meter ja, al is het wel ingewikkeld nog zo, met betaald en onbetaald verlof. En ja, aanmoedigen is één ding, maar op een bepaald punt is het denk ik toch ook wel zaak om in te zien dat je dit niet voor niks zo wil. Jij weet ook wat de consequenties zijn immers! Wel gemeen trouwens dat ze dat door laten lopen in de vakanties, dat je die hebt zit toch ook verrekend in je loon lijkt me, dan kunnen ze dat toch niet nog eens bij je in rekening brengen? Nouja, lijkt mij dan. Maar daar heb je ook nogal weinig aanquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:39 schreef OooLizaooO het volgende:
Slaap ze,
Ik ga hier ook zo meteen plat
[..]
Wij mogen "kiezen": maximum 6 weken voor je ud mag je stoppen en minimum 1 week voor je ud moet je stoppen. Elke week dat je langer blijft werken, is een week langer (betaald) zwangerschapsverlof. Aangezien ik meegerekend word in het onderwijsstelsel hier, kan ik na mijn bevallingsverlof geen extra betaald verlof meer plakken omdat wij enkel schoolvakanties hebben. Dat betekent dus: onbetaald. Of je moet onmiddellijk in ouderschapsverlof gaan, maar dat moet je aansluitend opnemen en gezien vakanties meetellen, zou ik erg veel kwijt zijn als ik dat aansluitend op mijn zwangerschap zou nemen.
En op zich begrijp ik mijn man ook wel, een halve maand loon meer als het op zich wel zou gaan, waarom zou je dat niet aanmoedigen... Alleen voel ik me gewoon niet altijd even gesteund door hem. Ik ga niet snel zeuren over pijntjes, dus als ik dan vanaf de herfstvakantie zou willen stoppen, maar hij wil dat ik voort doe, voel ik me al snel zo schuldig.
En ja, hoe ze aan 't klooien zijn op mijn werk, da's inderdaad hun probleem. Ik had al aangegeven van al van deze week mijn vervanging te willen laten meelopen, willen zij het anders aanpakken, moeten ze vooral doen. Heb wel medelijden met mijn vervanging: ineens 9 leerlingen onder je hoede zonder voorbereiding of voorkennis
Als je binnen de 6 weken voor je ud uitvalt, gaat het van je bevallingsverlof af (dus wel betaald), word je daarbuiten al ziek, dan krijg je eerst uitkering wegens ziekte voor alles wat nog voor die 6 weken valt en dan vanaf 6 weken dus in bevallingsverlof.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar als je eerder uitvalt door ziekt/klachten, dan krijg je dat ook niet vergoed?
Klopt inderdaad. En eens vwb die week vantevoren, da's echt kort man! Zijn argument dat alle vrouwen dat zo doen zou bij mij nogal eh, een hormonale ubarsting teweeg brengen denk ik trouwensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die kun je dan dus niet opvullen met ouderschapsverlof? Hier krijg je dan een deel terug van de belasting. Ook als het onbetaald is. Ouderschapsverlof is volgens mij een aftrekpost.
Dus ook als je voordat je met verlof gaat bevalt, denk ik?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:54 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Als je binnen de 6 weken voor je ud uitvalt, gaat het van je bevallingsverlof af (dus wel betaald), word je daarbuiten al ziek, dan krijg je eerst uitkering wegens ziekte voor alles wat nog voor die 6 weken valt en dan vanaf 6 weken dus in bevallingsverlof.
Dat kan, en daar krijg je ook nog ergens een vergoeding voor, maar je moet het verplicht in 1 keer opnemen. Dus dan zou ik, van de 4 maanden waar ik "recht" op heb, een maand kwijt zijn omdat die in de grote vakantie valt en met onze gezinssituatie is het niet handig om eerst x aantal maanden nog fulltime thuis te zijn om dan weer fulltime te gaan werken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die kun je dan dus niet opvullen met ouderschapsverlof? Hier krijg je dan een deel terug van de belasting. Ook als het onbetaald is. Ouderschapsverlof is volgens mij een aftrekpost.
Ehm, ik ben niet helemaal mee, sorry?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:54 schreef Ticootje het volgende:
Maar jij zit puur met dat je niet eerder kan beginnen door de vakantie?
Hij gaat niet mee naar de VK, alleen op controle bij de gyn (zoals morgen) en die is zelf nogal van het niet-flauw-doen-gewoon-doorbikkelen-tot-het-einde-principequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:59 schreef Suikertante het volgende:
Liza, kan je hem niet meenemen naar de VK en eens vragen hoe zij erover denken daar?
Als de VK vol achter jou staat en je gezondheid verdedigt gaat er misschien toch een lampje branden..
Als je bijvoorbeeld 3 weken voor je ud bevalt en je was dan nog niet in verlof, dan beginnen je 15 weken vanaf je bevallingsdatum te lopen. Als je véél vroeger bevalt, dus meer dan 6 weken voor je ud, maakt je ud dus op zich niet veel uit, gewoon 15 weken vanaf de geboorte...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:55 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dus ook als je voordat je met verlof gaat bevalt, denk ik?
Ja zo, ik begrijp het. En pfoei, dat je gyn dat ook vind, ik vind het watquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:03 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld 3 weken voor je ud bevalt en je was dan nog niet in verlof, dan beginnen je 15 weken vanaf je bevallingsdatum te lopen. Als je véél vroeger bevalt, dus meer dan 6 weken voor je ud, maakt je ud dus op zich niet veel uit, gewoon 15 weken vanaf de geboorte...
Slim plan!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Of iets van een levensloopregeling? Als je dit soort dingen ver van tevoren weet kun je daar dan voor sparen. Je spaart dan een som geld voor een periode onbetaald verlof.
Darmen kunnen het 1ste trim echt heel vreemd doen! Ik zag er met 3 maanden zwangeren uit dan op 4quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:02 schreef Suikertante het volgende:
Inca, hopelijk lig je intussen lekker te slapen!
Ehm. Met 11+2 weken zit je baarmoeder nog achter je schaambeen toch? En je darmen kunnen wat zwellen. Maar die dikke pens van mij, is dat alleen een luchtige darm? Ben ik toch een zwembandje aan het maken? Of wordt je buik nog ergens anders bol van?
Inca wat rot zeg, jammer dat je nachtje slaap niet echt heel geholpen. Bekijk het zo: je meldt je niet voor niks ziek nu. Kan je vandaag rustig aan doen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:18 schreef Incantrix het volgende:
Goodmornings!nouja, ik hoef in elk geval niet te twijfelen of het terecht is dat ik me ziekmeld
superslecht geslapen en ik ga zo mijn lief (die zit beneden) maar even whatsappen of hij me overeind wil helpen
![]()
Ohja, Free, wat je schrijft over die tweeling, wat súperlief!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb zelf niet het idee dat er al echt iets gaat gebeuren hoor, maar vind het wel heel spannend dat mijn lichaam zich aan het opmaken is voor het einde!
Woehoe! Gefeliciteerd met alle goede berichten! Fijn dat alles goed was, je had toch een hele lange tijd tussen je laatste twee afspraken? Leuk om weer even naar jullie baby te kunnen kijken! Heb je nog foto's meegekregen of doen ze dat niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:44 schreef Gulara het volgende:
Ooh dames, ik heb jullie gigantisch verwaarloosd, sorry.En dan ben ik ook nog niet bijgelezen (ga kijken of dat zo nog lukt, of anders morgen... Alvast voor wie het nodig heeft een
Maar even een egopost, want:
20 wekenmijlpaal
én
een goede 20 weken echo
én
een jongetje
Een piem0l in je buik, wat leuk!!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:44 schreef Gulara het volgende:
Ooh dames, ik heb jullie gigantisch verwaarloosd, sorry.En dan ben ik ook nog niet bijgelezen (ga kijken of dat zo nog lukt, of anders morgen... Alvast voor wie het nodig heeft een
20 wekenmijlpaal
én
een goede 20 weken echo
én
een jongetje
Lijkt me goed! Ik vond de tiende ook een mooie dag voor een babyquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:32 schreef freecell het volgende:
Mineola, zullen we samen rommelen?(eigenlijk is het wel leuk om samen te bevallen ook... 10-11-12 doen? om 13:14 ofzo
)
Hier vanmiddag weer groeiecho en check-up. Blijf het spannend vinden elke keer
Vannacht bijna de gyn gebeld, baby wilde niet met me spelen (laat me normaal niet met rust als ik probeer te slapen) en na heeeeel lang porren en duwen kreeg ik één pokje terug. Nu issie wel aan het bewegen, maar nog minder dan normaal. Dat moet ik maar ff heel duidelijk melden vanmiddag geloof ik. (en dan wrs de rest van de middag aan het CTGmaargoed, beter te goed checken dan helemaal niet)
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:07 schreef Keshet het volgende:
Oi! 10-11-12 om 13.14 uur is mijn datum! Bevalling duurt dan 15 minuten maar ik ga niet voor de 1600 gram.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:44 schreef Gulara het volgende:
20 wekenmijlpaal
én
een goede 20 weken echo
én
een jongetje
Ik begin me nu een beetje bezig te houden met hoe we het gaan doen als het 's nachts begint. Ik bedoel met Seb. Volgens mijn man slaapt hij er best wel doorheen. Maar wat als dat nou niet is? De vorige keer was ik nou ook niet bepaald stil zeg maar. Ik zie hem al de slaapkamer in komen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:00 schreef freecell het volgende:
Ooow Nicole*troost*
Haha, een vriendin van mij wordt elke nacht wel een keer wakker omdat ze denkt dat ik gebeld heb
Echt te schattig
(ik bel haar als het 's nachts begint, dan gaat ze hier verder slapen en start de volgende dag de kinderen op)
Goed onthouden zeg! Laatste keer bij de verloskundige was begin augustus, dus ik was er wel aan toe ja! Maar superuitgebreide echo, duurde ruim een uur (mede door koppig kind, heb tot drie keer toe staan springen en hoofd-schouders-knie-en-tenen!) En alles in 3 én 4D gezien (ik weet niet of dat in Nederland normaal is?)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:54 schreef Mineola het volgende:
[..]
Woehoe! Gefeliciteerd met alle goede berichten! Fijn dat alles goed was, je had toch een hele lange tijd tussen je laatste twee afspraken? Leuk om weer even naar jullie baby te kunnen kijken! Heb je nog foto's meegekregen of doen ze dat niet?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:24 schreef klumsy het volgende:
Ja hoop haar ook snel te voelen, maar geniet sowieso wel van d'r, elke avond buik insmeren en fantaseren over hoe ze er uit zal zienben echt zo benieuwd of ze op Senna zal lijken! Dat ze net zo een uberschattig neusje als haar heeft
Ik vroeg me deze week al af waar jij was gebleven. Gefeliciteerd met de goede echo!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:47 schreef Hooiwagen het volgende:
Hello, ik kom me hier na twee weken weer melden! Had afstand genomen omdat ik me niet echt zwanger voelde en gevoel had dat het niet goed zat. Vanochtend weer echo gehad en er was een 13mm grote koffieboon met knipperend hartje te zien. Ben nu 7w2d
. Alles zag er goed uit.
Heb nog steeds weinig klachten. Soms wat gekokhals door luchtjes, maar niet spugen, geen abo op het toilet, niks. Wel wat moe en zere tepels.
Maar het is nu wel echt echt. Als ik voorbij 1e trimester ben, mag ik met m'n echte fok-naam in het lijstje.
Tuurlijk kan dat... Meer hondjes die fikkie heten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij hebben op dit moment twee potentiële jongensnamen. Maar... nu heet toevallig een van mijn neefjes ook zo. Is 't 2,5-jarige zoontje (tweeling) van mijn oom, die in Zwitserland woont. Dus ze zullen elkaar niet continu zien.
Bovendien is het een hele generieke naam.
Dan kan het toch wel? Of niet?
Ja stretch zit inderdaad heerlijk! Nu zeker met mijn bol kan ik geen strakke dingen meer verdragen maar stretch zit altijd goedquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:10 schreef Suikertante het volgende:
Sommige mensen vragen het nu al![]()
Maar inderdaad, aan het eind van de dag is mijn buik twee keer zo dik. En ik draag stretchjurkjes dus dan zie je het nou eenmaal. Maar het zit ook zo lekker!!
Je hebt toch hele fijne ademende en toch plastic achtige moltondingen voor nieuwe bedden?
Gewoon waterdicht molton erop en klaar.. Je hebt toch ook kans dat je in een nacht onwijs ongesteld wordt en door alles heenlekt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja stretch zit inderdaad heerlijk! Nu zeker met mijn bol kan ik geen strakke dingen meer verdragen maar stretch zit altijd goed(heb vandaag wel een joggingsbroekdagje maar dat terzijde
![]()
Ja klopt maar ik vertrouw die dingen niet... Ik weet wat het gekost heeft en wil er gewoon super zuinig mee om springen
... Ach die paar nachten die ik nog moet (hopen we dan
)
Ja daar moest ik vanmorgen dus ook aan denken toen ik op stondquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:15 schreef Enfermera het volgende:
En Twink 38 weken!![]()
Schiet al op meis!
Een week geleden zat/stond ik weeën weg te puffenWaar blijft de tijd..
ach, voor je het weet heeft je kind je bed ondergespuugd of zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja klopt maar ik vertrouw die dingen niet... Ik weet wat het gekost heeft en wil er gewoon super zuinig mee om springen
... Ach die paar nachten die ik nog moet (hopen we dan
)
kraamzuiveringquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon waterdicht molton erop en klaar.. Je hebt toch ook kans dat je in een nacht onwijs ongesteld wordt en door alles heenlekt?
Ook een goede mogelijkheid...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
ach, voor je het weet heeft je kind je bed ondergespuugd of zo.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja daar moest ik vanmorgen dus ook aan denken toen ik op stond![]()
En eerlijk, vandaag of morgen mag het van mij gebeuren hoor .. Ben der helemaal klaar mee.. Maja, nog weinig actie hier dus met een beetje ''geluk'' mag ik tot 41 weken
Kop in zand steekt..quote:
Ik ervaar nu ook voor de tweede keer dat ik me, naarmate ik verder kom in de zwangerschap, steeds meer naar binnen keer zeg maar, de wereld om me heen vind ik steeds minder interessant. Ik heb wel eens begrepen dat dat ook een heel natuurlijk en door hormonen ingegeven proces is dat een soort van voorbereiding voor de bevalling is. In dat opzicht denk ik ook dat het een belangrijk signaal van je lichaam is dat werken er op een gegeven moment niet meer naast past, hoewel dat ongetwijfeld per persoon zal verschillen. De yoga-juf die ik bij mijn zwangerschap van Stef had zei zelfs dat doorwerken tot 4 weken voor de ud daarom eigenlijk zelfs al best wel 'moedig' is, omdat de meeste vrouwen vanaf een week of 6 vantevoren ofzo echt veel naar binnen toe keren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:18 schreef Mineola het volgende:
Twinkle, dat is ook maar net waar je je op instelt en wat mogelijk is hè. Jij werkt al wekenlang niet meer dus de drempel is voor jou heel hoog om nu weer te beginnen. Ik ben pas anderhalve week thuis maar had nog best twee weken of meer doorgekund. Die laatste werkdag is gewoon een mijlpaal waar je naar toe werkt, of dat nu met 25, 34 of 36 weken is. Maar een week voor je uitgerekende datum zoals Liza is mijns inziens niet bepaald ideaal. Ik vind het fijn dat we in NL sowieso vier weken van tevoren moeten stoppen. Ik had me anders echt niet rustig voorbereid op baby en alles wat er komen gaat, gewoon omdat een deadline voor werk altijd eerder is.
Nah dan heb ik ook weer mijn voorzorgsmaatregelen getroffen voor die tijd .. da''s het voordeel van de pil: dan kan je dat soort zaken een beetje plannenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon waterdicht molton erop en klaar.. Je hebt toch ook kans dat je in een nacht onwijs ongesteld wordt en door alles heenlekt?
4 handen, mn spijkerbroek en deken in de auto hebben er niet voor gezorgd dat de stoel in de auto niet nat werdquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah dan heb ik ook weer mijn voorzorgsmaatregelen getroffen voor die tijd .. da''s het voordeel van de pil: dan kan je dat soort zaken een beetje plannen![]()
Er komt sowieso een molton op hoor .. Maar als ik aan gebroken vliezen denk, dan denk ik aan heeeeeeeeeeeeel veeeeeel vocht, en ik ben bang dat je het dan met een molton eroverheen niet red
Dan sta jij allang naast je bed. Als je dat denkt te voelen. Als het daarmee begint tenminste he.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah dan heb ik ook weer mijn voorzorgsmaatregelen getroffen voor die tijd .. da''s het voordeel van de pil: dan kan je dat soort zaken een beetje plannen![]()
Er komt sowieso een molton op hoor .. Maar als ik aan gebroken vliezen denk, dan denk ik aan heeeeeeeeeeeeel veeeeeel vocht, en ik ben bang dat je het dan met een molton eroverheen niet red
Dat herken ik ook wel inderdaad. In je hoofd is geen plaats meer voor andere dingen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik ervaar nu ook voor de tweede keer dat ik me, naarmate ik verder kom in de zwangerschap, steeds meer naar binnen keer zeg maar, de wereld om me heen vind ik steeds minder interessant. Ik heb wel eens begrepen dat dat ook een heel natuurlijk en door hormonen ingegeven proces is dat een soort van voorbereiding voor de bevalling is. In dat opzicht denk ik ook dat het een belangrijk signaal van je lichaam is dat werken er op een gegeven moment niet meer naast past, hoewel dat ongetwijfeld per persoon zal verschillen. De yoga-juf die ik bij mijn zwangerschap van Stef had zei zelfs dat doorwerken tot 4 weken voor de ud daarom eigenlijk zelfs al best wel 'moedig' is, omdat de meeste vrouwen vanaf een week of 6 vantevoren ofzo echt veel naar binnen toe keren.
Bij mij was het best een redelijk beschaafd plasje dat in bed terecht was gekomen, als je gaat staan komt het er eigenlijk pas echt uitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, het ging hier uitgebreid over kraamzuiveringtoestanden en die eerste tijd na de bevalling blijf je toch vooral in bed... Het risico van een beetje vruchtwater lijkt me wat kleiner, zeker met zo'n waterdichte molton (die heb je nu toch ook al om je matras?).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar kan ik me inderdaad wel in vinden!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Incantrix het volgende:
Ik ervaar nu ook voor de tweede keer dat ik me, naarmate ik verder kom in de zwangerschap, steeds meer naar binnen keer zeg maar, de wereld om me heen vind ik steeds minder interessant. Ik heb wel eens begrepen dat dat ook een heel natuurlijk en door hormonen ingegeven proces is dat een soort van voorbereiding voor de bevalling is. In dat opzicht denk ik ook dat het een belangrijk signaal van je lichaam is dat werken er op een gegeven moment niet meer naast past, hoewel dat ongetwijfeld per persoon zal verschillen. De yoga-juf die ik bij mijn zwangerschap van Stef had zei zelfs dat doorwerken tot 4 weken voor de ud daarom eigenlijk zelfs al best wel 'moedig' is, omdat de meeste vrouwen vanaf een week of 6 vantevoren ofzo echt veel naar binnen toe keren.
je weet ook dat slechts 10% van de bevallngen met gebroken vliezen begint? En dat ook niet meteen alles er uit komt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In je kraampakket zitten van die matras dingetjes... Daar heb je er wel iets van 10 van ofzo... 1tje in het dashboard kastje tegen die tijd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
4 handen, mn spijkerbroek en deken in de auto hebben er niet voor gezorgd dat de stoel in de auto niet nat werd
Gelukkig hadden we leer in de auto
Ja dankzij jullie ervaringsdeskundigen weet ik dat vort wel jaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
je weet ook dat slechts 10% van de bevallngen met gebroken vliezen begint? En dat ook niet meteen alles er uit komt?
Mjaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In je kraampakket zitten van die matras dingetjes... Daar heb je er wel iets van 10 van ofzo... 1tje in het dashboard kastje tegen die tijd.
nou ik vind dat zitten juist ontzettend zwaar wordenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Oh mijn planning is gewoon weer tot 36 weken werken.. Ik zit toch op mn reet...
Ik had kraamverband ingedaan en zo'n matje uit het kraampakket meegenomen voor in de auto, niks doorgelekt gelukkigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
4 handen, mn spijkerbroek en deken in de auto hebben er niet voor gezorgd dat de stoel in de auto niet nat werd
Gelukkig hadden we leer in de auto
Ik ben er eentje vanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
je weet ook dat slechts 10% van de bevallngen met gebroken vliezen begint? En dat ook niet meteen alles er uit komt?
hier ookquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:28 schreef Incantrix het volgende:
Twinkle, bij mij kwam dat deels pas toen hij op mijn buik lag hoor, niks geks aanHet blijft gewoon bizar als je een baby krijgt
Merk ik ook inderdaad. Ik ben met 35 weken gestopt en hoewel het fysiek nog makkelijk een paar weken had gekund was ik mijn werk meteen vergeten zodra ik de deur daar dichttrok en focus gericht op baby. Geestelijk was ik echt wel toe aan verlof, heb die laatste week op werk echt weggekeken (en buik is enorm gegroeid ook in die anderhalve week sinds). Ik vind het heerlijk me nu daarop te kunnen richten en verder niet teveel te doen behalve leuke dingen met man. Geen behoefte aan lunchafspraken of andere dingen uit de gewone wereldquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dát vind ik trouwens ook wel een eye-opener, ik heb dus echt nog nooit bedacht dat mijn vliezen ook wel eens ergens anders als thuis zouden kunnen brekenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh en in mn tas had ik vanaf een week of 34 een paar kotexmatrassen en een schone onderbroek...
Ik zat lekker achterover in de auto. Relaxend. Terwijl mijn man alle stoplichten negeerde en in 5 minuten in het ziekenhuis was en me lief vroeg: Wil je een rolstoel?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vroeg het me al af. zag je al zitten op je handen in de auto
Zoals in de IKEAquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dát vind ik trouwens ook wel een eye-opener, ik heb dus echt nog nooit bedacht dat mijn vliezen ook wel eens ergens anders als thuis zouden kunnen brekenGa ik ook doen, dank!
oh ja.....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dát vind ik trouwens ook wel een eye-opener, ik heb dus echt nog nooit bedacht dat mijn vliezen ook wel eens ergens anders als thuis zouden kunnen brekenGa ik ook doen, dank!
De hele dag nadenken en concentreren, dat vond ik lastig! Nooit eerder gehad dat een werkdag van 8 uur me te lang was!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
nou ik vind dat zitten juist ontzettend zwaar worden
Om die reden durf ik eigenlijk mijn huis ook niet meer uitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha ik ook! Ik dacht al, hoe doe je dat?!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vroeg het me al af. zag je al zitten op je handen in de auto
Ik was bij de oudste blij dat ik in een rolstoel gebonjourd werd, kreeg weinig meer mee na bijna 24 uur weeen, hehehequote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:32 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zat lekker achterover in de auto. Relaxend. Terwijl mijn man alle stoplichten negeerde en in 5 minuten in het ziekenhuis was en me lief vroeg: Wil je een rolstoel?
Ik ga bevallen ben verdomme niet invalide!
Daar ging het lieve
Ja maar ik had geen weeënquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:36 schreef milka82 het volgende:
[..]
Ik was bij de oudste blij dat ik in een rolstoel gebonjourd werd, kreeg weinig meer mee na bijna 24 uur weeen, hehehe
Dat had mij nog best kunnen gebeuren, de avond voor ik beviel hebben we de laatste dingen bij elkaar geshopt in de ikea. Als ik was blijven hangen tot kwart over vier in de ochtend was dat ook gebeurd, whehequote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:34 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Zoals in de IKEAWas wel heel sneu want die vrouw schrok zich rot en schaamde zich zo. Net alsof je daar wat aan kunt doen!!
Dat is inderdaad wat ik ook heel erg had (zeker naar het einde toe). Dat iemand een heel verhaal tegen je aankletst en je hoort het gewoon niet eens meer. Qua werk ben ik toen ook eerder uitgevallen, maar daarvoor merkte ik ook al steeds meer van concentratieverlies.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:34 schreef Mineola het volgende:
[..]
De hele dag nadenken en concentreren, dat vond ik lastig! Nooit eerder gehad dat een werkdag van 8 uur me te lang was!
Zo denk je op dat moment niet. Ik schoot in de lach.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Wat nu weer?? Echt?
Mijn eerste reactie zou zijn sterf.
De man komt net uit zijn REM slaap, cut him some slackquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Wat nu weer?? Echt?
Mijn eerste reactie zou zijn sterf.
en zelf rijden (nou ja, je kerel dan) geen optie?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:43 schreef Incantrix het volgende:
Ik moet ook nog eens gaan nadenken over een vervoersplan eigenlijkVorige keer heeft een vriendin ons gereden, maar die heeft nu geen auto meer. Mijn moeder blijft bij Stef dus die kan ook niet rijden en bij mijn vader is het afhankelijk van zijn werk. Hij is docent, dus hij kan niet zomaar de klas uitspringen om taxi'tje te gaan spelen.
Iemand ervaring met een taxi als vervoersmiddel? Extra saillant detail is natuurlijk ook dat ik best met oud en nieuw zou kunnen bevallen, dus dan is er geen taxi te krijgen en alle buren zijn lam
Nee niets... :pquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
De man komt net uit zijn REM slaap, cut him some slack
Ik had tegen buikbaby gezegd dat als hij zou blijven zitten tot na ons salaris was gestort, ik nog een mooie nieuwe jas voor hem zou kopen. Op maandag was ons geld er, die avond deden we de ikea en de prenatal, kochten inderdaad die jas en diezelfde nacht braken mijn vliezen. Nog voor het middaguur lag hij op mijn buikquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:42 schreef milka82 het volgende:
Ik heb bij de oudste idd ook nog de avond ervoor geshopt (koopavond). Nog nieuwe sokken gekocht (dan had ik fatsoenlijke om aan te trekken in mijn kraambed vond ik), nieuwe schoenen en een megapak pleepapier (want stel je voor dat we zonder kwamen te zitten wanneer de baby geboren zou worden redeneerde ik) Inmiddels tien jaar geleden maar ik weet het nog precies!
Hij heeft geen rijbewijsquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:44 schreef milka82 het volgende:
[..]
en zelf rijden (nou ja, je kerel dan) geen optie?
Meerijden met de vk?quote:
Wat ontzettend goed!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef Cathmar het volgende:
Ik vond heel de dag op mijn werk zitten echt zwaar worden tegen week 25/26. Nooit gedacht dat zittend werk zo vermoeiend kon zijn. En ik heb maar een half uurtje reistijd. Autorijden was ook niet echt ideaal meer.
Net helemaal goedgekeurd. 34.2 weken nu.
Meisje 1 ligt in perfecte hoofdligging en weegt 2250. Haar zus ligt met haar hoofdje op de borst van M1Maar verder ook een hoofdligging. Als de eerste eruit is dan moet dat met nr2 ook goedkomen.
M2 weegt 2380. Allebei perfect op de eenlingcurve. Ik ben echt super super blij. Over 2 weken weer terug.
Als het hier midden in de nacht begint zet ik de babyfoon bij de buren (die hebben ook een sleutel) en bel ik mijn moeder. Die is er dan binnen 20 minuten. Kan ze hier verder slapen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef Cathmar het volgende:
Ik vond heel de dag op mijn werk zitten echt zwaar worden tegen week 25/26. Nooit gedacht dat zittend werk zo vermoeiend kon zijn. En ik heb maar een half uurtje reistijd. Autorijden was ook niet echt ideaal meer.
Meisje 1 ligt in perfecte hoofdligging en weegt 2250. Haar zus ligt met haar hoofdje op de borst van M1Maar verder ook een hoofdligging. Als de eerste eruit is dan moet dat met nr2 ook goedkomen.
M2 weegt 2380. Allebei perfect op de eenlingcurve. Ik ben echt super super blij. Over 2 weken weer terug.
Als het hier midden in de nacht begint zet ik de babyfoon bij de buren (die hebben ook een sleutel) en bel ik mijn moeder. Die is er dan binnen 20 minuten. Kan ze hier verder slapen.
Heuj, heb jij mijn dm's van gisteren niet gekregen? Humz! Wij wonen in dezelfde stad, maar wel een tikkie bij elkaar vandaan!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Doe mij eens een dm met waar in de stad je precies woont?
Oh ik zie nu dat er in staat waar je woont inderdaad sorryquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:49 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Heuj, heb jij mijn dm's van gisteren niet gekregen? Humz! Wij wonen in dezelfde stad, maar wel een tikkie bij elkaar vandaan!
Jij woont toch zuid holland?quote:
De meeste mensen die bij ons in de buurt wonen werken wel, dus het is lastig om alle momenten af te dekken. En ik zit dus echt met de feestdagen in mijn maag, met kerst en oud en nieuw gaat er bij de meeste bekenden toch wel een drankje of wat in. En gezien de snelheid van Stef's bevalling durf ik er niet op te gokken dat we uren de tijd hebben om op vervoer te wachtenquote:
Geeft niet chickquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh ik zie nu dat er in staat waar je woont inderdaad sorry
Doe eens pm waar?quote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja Inca, ik werk niet op donderdag en vrijdag. Noteer mij als back up voor die dagen mocht het nodig zijn.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit vanaf 20 dec thuis... Ben met kerst en oud en nieuw zeker in de buurt...
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef Cathmar het volgende:
Je woont wel wat verder, maar mij boeit het verder toch niet zo...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:55 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Jullie zijn echt lieverds hier, thnx![]()
En patatjes oorlog.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Oh en moet je naar het Haga?? Schijnt dat je daar prima broodjes shoarma kan eten tijdens het bevallen..
Whaha, écht?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Oh en moet je naar het Haga?? Schijnt dat je daar prima broodjes shoarma kan eten tijdens het bevallen..
Ja, jou wilde ik sowieso nog even PM-en, maar ik moet eerst even met P. bespreken of hij dat ook wat zou vinden als jij eventueel (mocht het uiteraard lukken met al je andere activiteiten) meekomtquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:17 schreef mignonne het volgende:
Trix ik wil jullie met liefde rijden. Ongeveer 15 minuten vanaf hier. Uit bed bellen vind k niet erg en drinken doe k ook al niet
Lijkt me geweldigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:18 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, jou wilde ik sowieso nog even PM-en, maar ik moet eerst even met P. bespreken of hij dat ook wat zou vinden als jij eventueel (mocht het uiteraard lukken met al je andere activiteiten) meekomtAls je dat echt wil
Nee hoor... Zoetermeer hier, maar dat ligt er tegenaan... Mignonne is ook geen haagse... Die woont ook in zo een durp tegen den haag...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:18 schreef freecell het volgende:
Wat een boel Hagenezen hier
Als het midden in de nacht begint moeten we wel back-up, omdat we naar het zkh moeten. Anders hadden we ze lekker laten slapen wrs
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lijkt me geweldigmaar de keus is volledig aan jullie!
![]()
alleen heen (en weer als t nodig is) karren doe k ook graag voor je hoor!
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
![]()
Thnx mop, ik ga het er vanavond even over hebben, want ik zit er wel serieus aan te denken eigenlijk
Maar je woonde eerst wel in DH toch, meen ik? Ben je ook echt een haagse?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor... Zoetermeer hier, maar dat ligt er tegenaan... Mignonne is ook geen haagse... Die woont ook in zo een durp tegen den haag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |