Nikkiquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ladies, wil iemand mij uit de OP halen.
Net te horen gekregen dat m'n HCG niet voldoende gestegen is. Van 726 naar 940 in 4 dagen. Nu is het wachten op de mk.
quote:
Hij zei het wel wat liever: "Ben je heel toevallig ook een klein beetje gevoelig?"quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en dan gaat ie zeker ook nog zeggen: het komt door je HORMONEN!
Haha! Mijn man zegt hier altijd: "schat, je doet een beetje hormonaal". Daar ben ik het nooit mee eensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:53 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hij zei het wel wat liever: "Ben je heel toevallig ook een klein beetje gevoelig?"
Het is nu weer goed. En de pizza was lekker.
De mijne volgt altijd het advies van Kluun op: kop in het zand en vooral MEEVEREN.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:58 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Haha! Mijn man zegt hier altijd: "schat, je doet een beetje hormonaal". Daar ben ik het nooit mee eens
Leuker nog was de theatervoorstelling van het boek met Bastiaan Ragas. Waarbij de hele zaal bij hormonale scènes steeds 'MEEVEREN' moest roepen. Hilarisch.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:10 schreef Suikertante het volgende:
Sparkling, dat lijkt me terecht
Logi, nog thuis dus! Hoop dat je vannacht weer kunt bijslapen zodat je je morgen weer wat frisser voelt.
Estrys en Freecell, ook wel herkenbaar allebei.. ik heb dat hoofdstuk van Kluun maar voorgelezen, hij vindt die kerel zo'n oetlul dat hij het boek niet wil lezen. (ik begrijp het wel een beetje)
Ja, is dat de moeite waard, die theatervoorstelling? Vriendje vindt het boek erg leuk, misschien is dat dan ook wel tof voor hem.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Leuker nog was de theatervoorstelling van het boek met Bastiaan Ragas. Waarbij de hele zaal bij hormonale scènes steeds 'MEEVEREN' moest roepen. Hilarisch.
Och Inca, vervelend hoor. Rustig aan nu.
Spelen ze hem nog? Dacht van niet maar hij was zeker de moeite waard. Liedjes zijn door Veldhuis en Kemper geschreven. En zo herkenbaarquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, is dat de moeite waard, die theatervoorstelling? Vriendje vindt het boek erg leuk, misschien is dat dan ook wel tof voor hem.
Heel herkenbaar hoor, ik hoop dat ik het volhoud om halve dagen te werken en dan voel ik me daarover al een loser. Je bent toch altijd harder voor jezelf dan voor een ander.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:52 schreef Incantrix het volgende:
Valt op zich wel mee qua druk, maar na 2 weken rust denkt mijn lijf dus 'wat is deze?' en lukt het niet. Ben ook wel gegroeid qua buik enzo, dus denk dat het gewoon toch sneller aftakelt als dat ik wilde en hoopte. Morgen heb ik mezelf wel weer bijeengeraapt hoor, maar het valt me rauwer op mijn dak als dat ik zou verwachten.kweenie, toegeven dat het niet lukt is moeilijk..
Ik las er deze week nog iets over, dus ik dacht van wel? Maar echt, ik ben zwanger, je kan me alles wijs maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Spelen ze hem nog? Dacht van niet maar hij was zeker de moeite waard. Liedjes zijn door Veldhuis en Kemper geschreven. En zo herkenbaar
En dan wel minimaal 8 maanden blijven plakken hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor de sterktewensen dames, komt best goed hier hoor.Hopelijk kan ik me ergens in 2013 weer bij jullie aansluiten.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las er deze week nog iets over, dus ik dacht van wel? Maar echt, ik ben zwanger, je kan me alles wijs maken.
Vanavond nog een vriend gebeld om te feliciteren met zijn verjaardag.
'Lief hoor, maar dat is pas over een week'
Niet, je bent de 24ste jarig!
'Uhuh. Over een week'
Ik google wel even over die theatervoorstelling!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:54 schreef Incantrix het volgende:
Maargoed, beeb troost me door als een malle te bewegen, da's wel weer lief
Mijn man wel en het was nog ladiesnight ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg mijn vriend daar echt niet mee naartoe. Hij is echt heel lief en begrijpend, maar ik weet nu al dat hij alleen voor mij mee zou gaan en het vreselijk zou vinden..
Nu ben ik er zelf ook niet dol op om naar een stel acteurs te schreeuwen maar er zijn hele hilarische uitzonderingen inderdaad!
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:37 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor, ik hoop dat ik het volhoud om halve dagen te werken en dan voel ik me daarover al een loser. Je bent toch altijd harder voor jezelf dan voor een ander.
Thx Omen, jij morgen!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik voel nu heel veel schopjes onderin mijn buik en nu weet ik niet wie schoptSowieso al best druk.
Ik wilde vannacht op mijn linkerzij gaan liggen maar ik kreeg protest. Blijkbaar wilde dametje links niet d'r zusje bovenop. Dus naar mijn rechterzij gedraaid en toen was het rustig. Maar toen bedacht ik me dat meisje rechts de placenta voor heeft en dat zij misschien ook niet onder haar zusje wil liggen en misschien ook uit alle macht aan het schoppen is en dat mama haar negeert omdat ze niks voelt.daar moest ik bijna van huilen. Dus toen ben ik maar op mijn rug verder gaan slapen.
Het valt ook niet mee om er twee tevreden te houden hèquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik voel nu heel veel schopjes onderin mijn buik en nu weet ik niet wie schoptSowieso al best druk.
Ik wilde vannacht op mijn linkerzij gaan liggen maar ik kreeg protest. Blijkbaar wilde dametje links niet d'r zusje bovenop. Dus naar mijn rechterzij gedraaid en toen was het rustig. Maar toen bedacht ik me dat meisje rechts de placenta voor heeft en dat zij misschien ook niet onder haar zusje wil liggen en misschien ook uit alle macht aan het schoppen is en dat mama haar negeert omdat ze niks voelt.daar moest ik bijna van huilen. Dus toen ben ik maar op mijn rug verder gaan slapen.
Ahgosquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
Die acceptatie is inderdaad lastig. Merk ik nu ook wel. Je wil nog zoveel. Vind het ook lastig dat het voor de buitenwereld niet altijd duidelijk is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.
LE, wheh, goede actie
Nee, inderdaad, en uitleggen is vaak ook verdomde lastig. En je wil ook niet overkomen alsof je terminaal bent, dus mjah. Maar ik moet wel zeggen dat het me beter lukt grenzen te trekken deze zwangerschap. Ik móet ook wel, maar de bedrijfsarts en het uwv doen gewoon alles wat ik wil eigenlijk. Snap het ergens ook wel, wie gaat zijn handen nou aan mij branden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die acceptatie is inderdaad lastig. Merk ik nu ook wel. Je wil nog zoveel. Vind het ook lastig dat het voor de buitenwereld niet altijd duidelijk is.
Ja, dat zeggen 'ze' altijd!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik heb helemaal geen last van mijn hormonen. Mijn omgeving volgens mij ook niet trouwens.
Precies dat. Hier een fysio die de knoop door heeft gehakt voor minder werken. Vorig jaar was dat de vk. Ik kan blijkbaar zelf die grenzen niet trekken. Hoewel nu je wat meer strompelt en waggelt het voor de buitenwereld wel weer wat duidelijker isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, en uitleggen is vaak ook verdomde lastig. En je wil ook niet overkomen alsof je terminaal bent, dus mjah. Maar ik moet wel zeggen dat het me beter lukt grenzen te trekken deze zwangerschap. Ik móet ook wel, maar de bedrijfsarts en het uwv doen gewoon alles wat ik wil eigenlijk. Snap het ergens ook wel, wie gaat zijn handen nou aan mij branden?
Ooohhhhhquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:44 schreef Kyara het volgende:
ja, volgens mij komen ze bont en blauw er uit..... Zijn ze een kindje bij een echo aan het bekijken en dan komt er eens weer een voetje in beeld, pof tegen het hoofd van de ander aan.... gezellige boel....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ooohhhhh![]()
Ik ben ook maar aan het gissen wat knieën en voeten zijn, en van wie.
Op de echo's zie ik vaak alleen maar meisjes die elkaar zitten te porren en trappen.
Ja precies, je wilt zoveel, hebt veel plannen etc en helemaal geen zin om 'lekker' vroeg met verlof te gaan. Maar inderdaad, ook voor mij geldt dat het allemaal voor een goed doel is en geen blijvende kwalen etc. Komt goed!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:47 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Lastig is dat he? Nu heb ik zo het vermoeden dat mijn leidinggevende er al wel een soort van op zit te wachten (als in 'wanneer zal de volledige ziekmelding komen?' ), bij Stef had ik dezelfde klachten en viel ik uit met 31 weken zwangerschap. Zaterdag ben ik 30 weken. Maar het is zo rot dat je (of althans ik, in elk geval) vaak in je hoofd alles nog kan en dan lukt het niet en dan hmpf. Nouja, ik wil ook niet te hard klagen, ik heb het vooruitzicht dat het na de bevalling weer goedkomt, veel mensen met een beperking hebben dat niet.
LE, wheh, goede actie
Thanks! Hier wel in de buurt, maar de enige dag dat we kunnen is het al uitverkocht blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef Logician78 het volgende:
http://mobile.seetickets.nl/shows/show.aspx?sh=HIH
De voorstelling, helaas wat ver voor ons.
Dat is wel fijn idd, ik vind dat ook supermoeilijk, maar over het algemeen zijn er maar weinig van die types die m ewillen helpen met bepalen tot hoe ver ik kan gaan, of daar harde uitspraken over willen doen. Ze zeggen allemaal dat ik het zelf het beste weet en dat ik naar mijn lichaam moet luisterenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
Precies dat. Hier een fysio die de knoop door heeft gehakt voor minder werken. Vorig jaar was dat de vk. Ik kan blijkbaar zelf die grenzen niet trekken. Hoewel nu je wat meer strompelt en waggelt het voor de buitenwereld wel weer wat duidelijker is
Nee man, voor je verlof uitvallen en al dat is zó niet leuk, je hebt dan helemaal geen afsluiting! Maar wel fijn dat jij ook dergelijke voortzichten hebt, dat maakt het wat makkelijker he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja precies, je wilt zoveel, hebt veel plannen etc en helemaal geen zin om 'lekker' vroeg met verlof te gaan. Maar inderdaad, ook voor mij geldt dat het allemaal voor een goed doel is en geen blijvende kwalen etc. Komt goed!![]()
Het lijkt me ook zo raar voor ze als ze eenmaal uit mijn buik zijn en dan helemaal alleen in bed liggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, volgens mij komen ze bont en blauw er uit..... Zijn ze een kindje bij een echo aan het bekijken en dan komt er eens weer een voetje in beeld, pof tegen het hoofd van de ander aan.... gezellige boel....
Ik ga op advies vd gyn en de arbo met 32 weken met verlof. Mijn bekkenklachten zijn gelukkig een heel eind minder nu ik rustiger aan doe, bij mij is het vooral de voorspelling vd gyn van weer een vroeggeboorte icm veel harde buiken (maar hopelijk haal ik gewoon de 37 weken!).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:01 schreef Kyara het volgende:
Isis, ook voor jou nog een
Ik ga sowieso vroeg met verlof. Ga door tot de kerstvakantie hoop ik. 1e week van januari ben ik 30 weken en dat vind ik wel prima. Ik sleep nu al zoveel mee............
nou ja, vorig jaar ging ik compleet over de rooie bij de vk. Dus toen kreeg ik een briefje mee voor mijn werkgever. En mijn fysio keek me de vorige keer ook al aan waarom ik nog 11 uur per dag onder de pannen was.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:03 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel fijn idd, ik vind dat ook supermoeilijk, maar over het algemeen zijn er maar weinig van die types die m ewillen helpen met bepalen tot hoe ver ik kan gaan, of daar harde uitspraken over willen doen. Ze zeggen allemaal dat ik het zelf het beste weet en dat ik naar mijn lichaam moet luisterenmijn zwangerschap van Stef deed ik dat dan maar gewoon niet want ik wilde niet lastig zijn en nu ben ik wat beschermender naar mezelf toe en zeg ik maar gewoon dat ik denk dat het zus-en-zo moet. Gelukkig durft dus niemand ertegenin te gaan
En strompelen, god jaof een paar keer achter elkaar door je bekken zakken, die doet het ook altijd goed
maarhet blijft lastig, zeker omdat je vaak pas achteraf merkt dat je te ver bent gegaan. Hou jij het nu uit met je uren? Of merk jij ook alweer achteruitgang?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Het lijkt me ook zo raar voor ze als ze eenmaal uit mijn buik zijn en dan helemaal alleen in bed liggen.
Dan missen ze elkaar toch enorm. Dat ze dan soms lekker tegen elkaar aan liggen, tevreden te zijn. Hè, ik krijg gewoon bijna zin in de bevalling.
Geeft niet hoor, zie post hierboven met korte uitleg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:04 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Nee man, voor je verlof uitvallen en al dat is zó niet leuk, je hebt dan helemaal geen afsluiting! Maar wel fijn dat jij ook dergelijke voortzichten hebt, dat maakt het wat makkelijker he?wat heb jij precies? Ik mis veel, post niet altijd even regelmatig, sorry!
Fijn dat dat nu al bekend is. Kun je er ook al rekening mee houden. Hoop echt dat je gewoon de 37 weken gaat halen nu hoor!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik ga op advies vd gyn en de arbo met 32 weken met verlof. Mijn bekkenklachten zijn gelukkig een heel eind minder nu ik rustiger aan doe, bij mij is het vooral de voorspelling vd gyn van weer een vroeggeboorte icm veel harde buiken (maar hopelijk haal ik gewoon de 37 weken!).
als ze straks sterk is dan ga je haar toch wel voelen. Dwars door die placenta heen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef klumsy het volgende:
Kyara heerlijk 2 kleintjes
Ik voel nog zo goed als niksplacenta ligt aan de voorkant, wel vrij hoog,
Maar mevrouw ligt steeds met haar benen in de placenta te trappelen...
Mijn placenta ligt laag voor, maar die kleine man schopt zo ongenadig hard, dat is echt niet te missen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef klumsy het volgende:
Kyara heerlijk 2 kleintjes
Ik voel nog zo goed als niksplacenta ligt aan de voorkant, wel vrij hoog,
Maar mevrouw ligt steeds met haar benen in de placenta te trappelen...
Stef is inderdaad een enorme reden waarom ik er nu veel beter in ben, en daarnaast ook de angst om kwijt te raken wat ik heb. Ik snap heus wel dat het niet zomaar overgaat als ik een uurtje te lang doorwerk, maar ik durf absoluut niks meer aan het toeval over te laten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
nou ja, vorig jaar ging ik compleet over de rooie bij de vk. Dus toen kreeg ik een briefje mee voor mijn werkgever. En mijn fysio keek me de vorige keer ook al aan waarom ik nog 11 uur per dag onder de pannen was.
Naar je lichaam luisteren is altijd. Zolang je nog enigzins overeind kan blijven staan, redt je het nog. Voor een ander is het makkelijker. Dus goed dat je dat nu beter kunt. Hoewel het misschien ook makkelijker is omdat je er ook voor Stef wilt zijn (heb ik in elk geval wel).
Ik werk pas sinds gister tot 15.00 uur. Moet wel echt strikt zijn om dan thuis ook meteen plat te gaan en niet nog van alles te willen. Morgen weer fysio. Dit keer voor het echie dus ben benieuwd.
Ooww, jaa, maar reistijd is ook inspanning hoor! Daar worstel ik nu ook een beetje mee, als ik minder als twee uur per dag zou moeten gaan werken zou ik echt niet weten of het nog wel lonend is, ik moet er een half uur enkele reis op fietsen. Parkeerplek is er niet (slechts incidenteel en bij hoge uitzondering) en van en naar de tram lopen red ik niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef Kyara het volgende:
Die 11 uur is inclusief reistijd he. Maar die rekenen de bij de fysio dus ook mee. En het is ook maar 3 dagen.
hopelijk kun je dit meisje snel voelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef klumsy het volgende:
Nee die heb ik helemaal niet gevoeld, placenta lag van beide ook voor
+1!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
hopelijk kun je dit meisje snel voelen
Ja, vind autorijden ook best zwaar. Gaspedaal bedienen dan gaat er echt zo'n scheut door je been naar je bekken. Plankgas gaat beter. Zou dat standhouden voor de rechter? Gelukkig kan ik nu wel buiten de spits terug zodat ik ook minder file hoef te rijden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ooww, jaa, maar reistijd is ook inspanning hoor! Daar worstel ik nu ook een beetje mee, als ik minder als twee uur per dag zou moeten gaan werken zou ik echt niet weten of het nog wel lonend is, ik moet er een half uur enkele reis op fietsen. Parkeerplek is er niet (slechts incidenteel en bij hoge uitzondering) en van en naar de tram lopen red ik niet.
ik vind het ov ook niet zwanger al een hel en nu zou ik dat helemaal niet meer trekken. En dan ook nog al dat gezeik met vertragingen en zo.....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:20 schreef klumsy het volgende:
Ik werk ook nog "maar" 6 uurtjesper dag, smorgens kan ik vaak meerijden met M. Of een collegamaar terug is anderhalf uur met het ov. Heen en terug met ov trek ik niet meer... Dat vind, m'n lichaam niet leuk!
Is het ook, meer als korte ritjes lukken me ook al niet al te best meer idd. En haha, briljant excuus welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, vind autorijden ook best zwaar. Gaspedaal bedienen dan gaat er echt zo'n scheut door je been naar je bekken. Plankgas gaat beter. Zou dat standhouden voor de rechter? Gelukkig kan ik nu wel buiten de spits terug zodat ik ook minder file hoef te rijden.
Maar jemig, fietsen?!? Pfff..... ook zwaar....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |