America is het meest oorlogszuchtige land op de wereld en ik stem ook niet meer , nergens vertegenwoordigen regeringen nog de burgers en nergens zijn er nog eerlijke verkiezingen en ik geloof niet dat het in Nederland wel anders en eerlijk verloopt , links en rechts is maar een illusie om het volk stil te houden en ze het gevoel te geven dat ze iets te vertellen hebben . Het gaat alleen nog maar om geld en niet meer om mensen .quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze in het midden oosten allemaal zeggen....maar ze zijn idd wel oorlogszuchtig.
Voor de rest heeft Lavender gelijk, IJsland als voorbeeld geven over hoe het volk regeert...terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Ok, ze hebben een keer een internetvote gedaan, wow. Wij hebben hier praktisch elk jaar verkiezingen, dat is een een voorbeeld van vrijheid. Dat mensen dan continue op de verkeerde stemmen, of niet stemmen en dan weer gaan lopen huilen dat 'de bestuurders' falen daar kan ik niets aan doen. Feitelijk huilen ze over hun eigen onkunde. Kies dan eens de juiste landsbestuurders.
Ook vind ik het wel grappig dat veel mensen die Occupy steunen (op zich niets mis mee) afgeven op de overheid en als je dan vraagt wat ze stemmen dan krijg je te horen dat ze niet stemmen. Dus dan kun je je 'vrijheid' benutten, doe je het niet om vervolgens weer vanuit je tent te roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Trouwens, leuk dat ze in IJsland de bank nationaliseerde... toen de Nederlandse overheid ING en ABN nationaliseerde stond 'occupy op zijn poten' want we hadden ze moeten laten klappen. Hoe rijmt dat met IJsland, die deden hetzelfde.........
Ik vraag me af of je dit ook echt allemaal meent of dat het voor een deel gewoon frustratie is.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:36 schreef Summers het volgende:
[..]
America is het meest oorlogszuchtige land op de wereld en ik stem ook niet meer , nergens vertegenwoordigen regeringen nog de burgers en nergens zijn er nog eerlijke verkiezingen en ik geloof niet dat het in Nederland wel anders en eerlijk verloopt .
Ik vraag me vooral af hoe realistisch Summers de wereld/de mensheid beziet en hoe zij - wederom met realisme - haar 'ideale' wereld verwezenlijkt ziet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:43 schreef Terecht het volgende:
Ik vraag me af of je dit ook echt allemaal meent of dat het voor een deel gewoon frustratie is.
Kan natuurlijk ook allebei zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:43 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dit ook echt allemaal meent of dat het voor een deel gewoon frustratie is.
kortom je maakt geen gebruik van een verworven recht om te stemmen hetgeen staat voor vrijheid, en zegt dan dat er geen vrijheid is.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:36 schreef Summers het volgende:
[..]
America is het meest oorlogszuchtige land op de wereld en ik stem ook niet meer , nergens vertegenwoordigen regeringen nog de burgers en nergens zijn er nog eerlijke verkiezingen en ik geloof niet dat het in Nederland wel anders en eerlijk verloopt , links en rechts is maar een illusie om het volk stil te houden en ze het gevoel te geven dat ze iets te vertellen hebben . Het gaat alleen nog maar om geld en niet meer om mensen .
In America ligt de macht bij WallStr. Wie president is of welke partij de meerderheid heeft in het Congres of de Senaat is volledig irrelevant.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
kortom je maakt geen gebruik van een verworven recht om te stemmen hetgeen staat voor vrijheid, en zegt dan dat er geen vrijheid is.
Als jij een land kan noemen die de afgelopen tien jaar meer in oorlog is verwikkeld en meer onschuldige slachtoffers heeft geeist en meer gevangenen heeft en in nog meer verschillende landen met militairen en bommen is binnengevallen en meer militaire basissen verspreid heeft op deze wereld dan America , dan stel ik mijn mening graag bij en houd ik me aan de feiten .quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:43 schreef Terecht het volgende:
[..]
Vrij om je netjes aan de regels te houdenquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We zijn toch hartstikke vrij hier?
Tja, zonder algemene regels wordt het een ordeloze bende, en of we dat nu willen..quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:59 schreef MindFever het volgende:
[..]
Vrij om je netjes aan de regels te houden
Angst is de slechtste raadgever en een tactiek om de macht te behouden , mensen zijn hopeloos als ze oorlog goedpraten terwijl ze weten dat ze er zelf niet toe in staat zijn maar zich wijs laten maken door bijv de media dat het acceptabel is of zelfs nobel en erbij hoort .quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:56 schreef MindFever het volgende:
Ik ben tot de tragische conclusie gekomen dat de wereld zonder de VS als supermacht waarschijnlijk in een nog grotere toestand van chaos terecht zou komen.
Wij mensen zijn hopeloos!
Maar wat wil je nu eigenlijk concreet bereiken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Angst is de slechtste raadgever en een tactiek om de macht te behouden , mensen zijn hopeloos als ze oorlog goedpraten terwijl ze weten dat ze er zelf niet toe in staat zijn maar zich wijs laten maken door bijv de media dat het acceptabel is of zelfs nobel en erbij hoort .
Wedden dat al die mensen de noodzaak laten vallen als een baksteen en wakker worden uit de illusie dat het erbij hoort als ze zelf met hun dode kind door de straat lopen waar net hun woonwijk is plat gebombardeerd , wedden dat de noodzaak niet meer bestaat als ze zelf elke dag in angst moeten leven omdat er elk moment buitenlandse soldaten je deur in kunnen trappen die het land zijn binnen gevallen waar ze zelf wonen .
Dit is gewoon zoals een pestkop op school maar dan een kleine groep die als ze volwassen zijn oorlogen beginnen en macht willen hebben en mensen misbruiken en het niet voelen als er doden vallen , die missen iets wat jij wel hebt , menselijkheid en mededogen .
Oké. Hier kan ik wel in meegaan. De rest meende je ook of?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Als jij een land kan noemen die de afgelopen tien jaar meer in oorlog is verwikkeld en meer onschuldige slachtoffers heeft geeist en meer gevangenen heeft en in nog meer verschillende landen met militairen en bommen is binnengevallen en meer militaire basissen verspreid heeft op deze wereld dan America , dan stel ik mijn mening graag bij en houd ik me aan de feiten .
Het is een bewustzijnsverandering op de wereld waarin mensen beseffen dat afgescheidenheid een illusie is en het volk op aarde 1 is , er kan maar 1 doel en 1 oplossing zijn en dat is een eerlijke rechtvaardige wereld voor iedereen waar de mens en de natuur voorop staan en niet geld en macht .quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat wil je nu eigenlijk concreet bereiken.
Een wereldmacht? Alle landen op de wereld één?
Een volkerenmacht zonder leiders?
Wat bedoel je?
ik meen alles wat ik zeg , blijkbaar hebben mensen voornamelijk negatieve associaties bij vrijheid en ik voornamelijk positieve , welke is de illusie ?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:57 schreef Terecht het volgende:
[..]
Oké. Hier kan ik wel in meegaan. De rest meende je ook of?
Vrijheid is zo'n beetje het meeste ideologisch beladen begrip in onze taal. Wat is vrijheid? Waarom is vrijheid het hoogste goed? Daar is geen eenduidig antwoord op. Wat voor de één vrijheid is wordt door de ander als dwingend ervaren. Verder onderschat je denk ik dat welke definitie voor vrijheid je ook aanneemt, hoe snel je daarmee in conflict komt met de vrijheid van een ander of erger nog, je helemaal niets aan die vrijheid hebt omdat je bijv gehandicapt bent, te arm of niet slim genoeg.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:20 schreef Summers het volgende:
[..]
ik meen alles wat ik zeg , blijkbaar hebben mensen voornamelijk negatieve associaties bij vrijheid en ik voornamelijk positieve , welke is de illusie ?
Op zich fijn, maar we wonen in Nederland. De uitlating was dat we in Nederland geen vrijheid hebben.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In America ligt de macht bij WallStr. Wie president is of welke partij de meerderheid heeft in het Congres of de Senaat is volledig irrelevant.
Ja dus, het volk kiest toch? Als de 'summers' van deze wereld niet gaan stemmen zal er nooit iets veranderen en blijven diezelfde personen zeggen dat er geen vrijheid is. Kortom, met zijn allen op één politieke partij stemmen als je vind dat die partij staat voor jouw idealen. Het is niet voor niets dat zo'n pvv zo snel groot werd. Als veel mensen hetzelfde vinden, dan trek je veel kiezers. Moeten ze alleen wel gaan stemmen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
.
In NL is het iets anders, maar niet veel. Het CDA is weg, maar wat is het verschil? PVV heeft de kans gekregen, D66 heeft het verprutst, SP krijgt de kans niet. Business as usual.
En omdat er in jouw optiek niemand gestraft is (kijk de boetes eens na, Van Vlijmen etc) is er in Nederland geen vrijheid? Het heeft niets met elkaar te maken natuurlijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bouwfraude? Is er iemand gestraft? Kunnen we kiezen voor vrije winkeltijden of legalisatie van drugs? Ook onze keuzemogelijkheden zijn fictief.
En wat heeft dat met Nederland te maken? Ik lees dit vaker hoor, de afkeer van mensen tegen Amerika. Mijn land is het ook niet maar om nou te stellen dat Amerika zo'n fout land is ten opzichte van het Midden Oosten, dat dacht ik niet. Amerika voert meer oorlog, maar wel om dictatuur te lijf te gaan. Je weet wel, van die landen waar men bepaalde mensen gewoon geen enkele rechten toekent, als je zegt dat je vrijheid zo belangrijk vind, snap ik niet dat je het kunt opnemen voor die landen uit het Midden Oosten waar vrijheid niet bestaat.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Als jij een land kan noemen die de afgelopen tien jaar meer in oorlog is verwikkeld en meer onschuldige slachtoffers heeft geeist en meer gevangenen heeft en in nog meer verschillende landen met militairen en bommen is binnengevallen en meer militaire basissen verspreid heeft op deze wereld dan America , dan stel ik mijn mening graag bij en houd ik me aan de feiten .
Nee joh dat valt wel mee. Je ziet het tijdens zo'n Haren project, als men denkt dat ze kunnen rellen, dan gaan ze rellen. Zeker als ze weten dat er toch geen politie oid is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, zonder algemene regels wordt het een ordeloze bende, en of we dat nu willen..
Geheel in de traditie van Occupy gebruik Summers een hoop woorden zonder ook maar iets te zeggen (behalve HET MOET ANDERS).quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat wil je nu eigenlijk concreet bereiken.
Een wereldmacht? Alle landen op de wereld één?
Een volkerenmacht zonder leiders?
Wat bedoel je?
Misschien schrijven iets in het Engels omdat ze weten niet hoe het moet in het Nederlands.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Zo'n grafhekel aan mensen die hun zinnen half in stonecoal English typen omdat dat ze zo denken interessanter over te komen.
Dat is precies mijn punt, er valt niets te kiezen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
Op zich fijn, maar we wonen in Nederland. De uitlating was dat we in Nederland geen vrijheid hebben.
[..]
Ja dus, het volk kiest toch?
je bedoelt dat je alleen uitkeringstrekkers wilt aanpakken.quote:Daarnaast, ik wou dat sommige mensen zich net zo druk maakte om alle soorten van fraude dan dat ze doen met de bouwfraude.
Als je met heel veel mensen hetzelfde denkt...richt een eigen partij op, dan zullen ze allemaal op 'jou' stemmen en hop daar heb je je inspraak.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt, er valt niets te kiezen.
Nee ik bedoel alle fraude, net zoals ik dus al schreef. Waarom zou de één wel mogen frauderen en de ander niet?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
je bedoelt dat je alleen uitkeringstrekkers wilt aanpakken.![]()
Dat probeert iedereen, maar dat helpt ook niet. PVV, SP, ....quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:12 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als je met heel veel mensen hetzelfde denkt...richt een eigen partij op,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |