abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:31:30 #151
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118234867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:38 schreef Chahna het volgende:

[..]

Leuk zo'n plaatje maar vermeld dan ook waarom ze landen binnenvielen.

Ik mis Duitsland nog in je overzichtje trouwens, ... maar goed dat die Amerikanen zo van oorlog houden anders had je nu Duits gesproken.

Maar ok, jij ziet dus geen gevaar in Iran als ze met nucleaire wapens bezig zijn.
Die kleine groep die de macht wilt behouden kan dat alleen als er genoeg mensen hun angst laten voorgaan op gezond verstand en de feiten . America heeft er duizenden en ik moet in paniek schieten als Iran er misschien 1 aan het maken is ? Ik zou niet weten waarom , omdat de leiders van oorlogszuchtige landen dat zeggen ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:40:37 #152
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118234979
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dan ga je als salonanarchist toch lekker in Somalïe wonen? Daar heb je al jaren geen centrale regering en het land vaart er overduidelijk wel bij.
Ja joh , vrijheid is een hel op aarde en alleen voor tuig , bewandel dat pad nooit want daar ligt alleen maar kommer en kwel , wil je een beetje beschaafd zijn dan lurk je zoveel mogelijk aan tegen een extern bestuur van jezelf en je medemensen . Het lijkt wel rechtsstreeks uit het handboek van een machthebber zijn gelopen dus ik vind het onzin . Vrijheid is het hoogste goed .
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 10:43:52 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_118235013
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja joh , vrijheid is een hel op aarde en alleen voor tuig , bewandel dat pad nooit want daar ligt alleen maar kommer en kwel , wil je een beetje beschaafd zijn dan lurk je zoveel mogelijk aan tegen een extern bestuur van jezelf en je medemensen . Het lijkt wel rechtsstreeks uit het handboek van een machthebber zijn gelopen dus ik vind het onzin . Vrijheid is het hoogste goed .
Dat hebben we hier toch?
Vrijheid van meningsuiting hebben we. Als jij morgen op de Dam wilt gaan staan om leuzen te schreeuwen mag dat. Hell, ze laten zelfs Sharia4Belgium daar vrij demonstreren en iedereen de dood toewensen. Dus hoeveel meer vrijheid wil je hebben?
pi_118235136
Hoe kunnen wij leven in vrijheid als we altijd voor iets afhankelijk zijn van anderen ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118235158
Bestaat vrijheid eigenlijk wel?

Ik meen van niet.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:54:04 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118235171
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe kunnen wij leven in vrijheid als we altijd voor iets afhankelijk zijn van anderen ?
Ik denk dat je alleen in Utopia een andere wereldinvulling vindt.
Hoe zie je die complete onafhankelijkheid van anderen gerealiseerd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118235205
quote:
11s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat je alleen in Utopia een andere wereldinvulling vindt.
Hoe zie je die complete onafhankelijkheid van anderen gerealiseerd?
Dat is ook waar ik op doelde. Het is onmogelijk om onafhankelijk te zijn van anderen, puur omdat je alleen weinig tot niets kunt. Nu is het alleen wel zo dat vermogen leidt tot een relative vorm van vrijheid omdat je anderen in het werk kunt stellen van jou doelen.
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 11:01:53 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_118235289
quote:
3s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:53 schreef Gray het volgende:
Bestaat vrijheid eigenlijk wel?

Ik meen van niet.
We zijn toch hartstikke vrij hier?
pi_118235326
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Binnen de gestelde kaders met persoonlijke capaciteiten en vermogens wel ja. Buiten dat is er weinig wat tot juichen roept.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:04:04 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118235330
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nu is het alleen wel zo dat vermogen leidt tot een relative vorm van vrijheid omdat je anderen in het werk kunt stellen van jou doelen.
Mja, maar tegelijkertijd komen daar ook weer meer verantwoordelijkheden bij kijken. En risico's.
pi_118235338
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Valt best mee. Meer dan anderen, maar alleen omdat onze wet dat toestaat. Bovendien is vrijheid te koop, zoals Plongers ook aangeeft.

Maar ondanks alle aanwijsbare vormen van vrijheid is het een gevoel, een ervaring. Het hoeft niet afhankelijk te zijn van externe factoren.

quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mja, maar tegelijkertijd komen daar ook weer meer verantwoordelijkheden bij kijken. En risico's.
Daarom schrijft ie ook "relatieve vorm van vrijheid". ;) Met typefout dan wel. :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:06:12 #162
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118235358
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat hebben we hier toch?
Vrijheid van meningsuiting hebben we. Als jij morgen op de Dam wilt gaan staan om leuzen te schreeuwen mag dat. Hell, ze laten zelfs Sharia4Belgium daar vrij demonstreren en iedereen de dood toewensen. Dus hoeveel meer vrijheid wil je hebben?
Vrijheid is de afwezigheid van een extern bestuur van jezelf en je medemens en ik stem liever als volk op alle beslissingen dan iemand aan te wijzen die bepaald wat goed is voor het volk . Dat vind ik echt zwaar achterhaald en niet meer van deze tijd en begint het volk op deze wereld zwaar op te breken , vandaar al die opstanden , zoals het nu is werkt niet en begint met de dag in te storten .
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 11:09:06 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_118235411
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:06 schreef Summers het volgende:

[..]

Vrijheid is de afwezigheid van een extern bestuur van jezelf en je medemens en ik stem liever als volk op alle beslissingen dan iemand aan te wijzen die bepaald wat goed is voor het volk . Dat vind ik echt zwaar achterhaald en niet meer van deze tijd en begint het volk op deze wereld zwaar op te breken , vandaar al die opstanden , zoals het nu is werkt niet en begint met de dag in te storten .
Hoe wil je dat in de praktijk doen dan? Een heel volk laten beslissen ?
pi_118235415
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dat is op zich niet erg. Of je moet het over financiële risico's hebben, en daar ben je dan gewoon ondernemer voor. Maar je kunt wel doen wat je wilt. Of het een succes zal zijn ligt dan grotendeels aan jezelf.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:14:06 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118235481
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Dat is zo, maar dat is op zich niet erg. Of je moet het over financiële risico's hebben, en daar ben je dan gewoon ondernemer voor. Maar je kunt wel doen wat je wilt. Of het een succes zal zijn ligt dan grotendeels aan jezelf.
Nee, ik heb het niet zozeer over financiele risico's van het ondernemerschap, maar over risico's van meer menselijke aard. Waar de een geld heeft, wil de ander het ook. En dat brengt specifieke risico's met zich mee.

Qua verantwoordelijkheden is het natuurlijk ook een ander verhaal of je alleen voor je eigen brood op de plank moet zorgen of ook voor dat van tal van gezinnen.

Welgesteld zijn is niet automatisch meer vrijheid hebben.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:17:09 #166
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118235520
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe wil je dat in de praktijk doen dan? Een heel volk laten beslissen ?
Internet zoals het volk op ijsland heeft gedaan ?
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 11:18:37 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_118235544
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Internet zoals het volk op ijsland heeft gedaan ?
Regeert het volk op IJsland?
Dat wist ik niet.
pi_118235582
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat wist ik niet.
Ze hebben daar beslissingen gemaakt over hoe om te gaan met de crisis en bepaalde wetten, als ik het me goed herinner. En dat allemaal via internet.
pi_118235685
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet zozeer over financiele risico's van het ondernemerschap, maar over risico's van meer menselijke aard. Waar de een geld heeft, wil de ander het ook. En dat brengt specifieke risico's met zich mee.

Qua verantwoordelijkheden is het natuurlijk ook een ander verhaal of je alleen voor je eigen brood op de plank moet zorgen of ook voor dat van tal van gezinnen.

Dat laatste ben ik met je eens. Welgesteld zijn, of veel geld hebben zoals we dat doorgaans vertalen, neemt je vrijheid aanvankelijk af. Je verkoopt meer en meer tijd van je leven aan je werkgever(s), zodat je je zogenaamd toegenomen vrijheid kunt uitdrukken in een groot huis waar je vaker niet dan wel in leeft, een duurdere auto waarmee je voornamelijk naar je werk gaat in kleding dat meer waard is in marketing dan kwaliteit.

Maar niet iedereen wil dat hebben hoor. :)
pi_118235832
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik doelde trouwens in de eerste plaats op persoonlijk vermogen wat al vergaard is, dat geeft vrijheid in de persoonlijke sfeer. Dan kun je anderen in het werk stellen om jou persoonlijke dromen te realiseren.

Inderdaad voor ondernemers is het nog in wording dat persoonlijk vermogen en houdt je dag en nacht bezig om het in goede banen te leiden voor jou en je werknemers, daar heb je gelijk in.

En in die zin kan/ geeft geld ook eventueel problemen als anderen het er op gemunt hebben. Ik neem aan dat je dat bedoeld. In de vorm van criminaliteit bv.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:32:58 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118235835
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens. Welgesteld zijn, of veel geld hebben zoals we dat doorgaans vertalen, neemt je vrijheid aanvankelijk af. Je verkoopt meer en meer tijd van je leven aan je werkgever(s), zodat je je zogenaamd toegenomen vrijheid kunt uitdrukken in een groot huis waar je vaker niet dan wel in leeft, een duurdere auto waarmee je voornamelijk naar je werk gaat in kleding dat meer waard is in marketing dan kwaliteit.

Maar niet iedereen wil dat hebben hoor. :)
De enige miljonair die ik ken -nog wel een modemiljonair- loopt in afgetrapte jeans en shirts van de HEMA. Zijn huis staat op het resort wat hij nu heeft, werk gaat dus dag en nacht door. Okay, wel in een heerlijk klimaat, maar toch.
En als ie in Nederland is, huurt ie een simpele Mini.

Ook miljonairs zijn niet allemaal diknekken die over een kam te scheren zijn.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:41:47 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118235998
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat wist ik niet.
Hier een samenvatting van de Ijsland revolutie , heel toevallig dat het bijv in America en Europa uit het nieuws is gehouden maar niet heus :+

http://nonviolentconflict(...)/iceland-revolution/
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 11:43:43 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_118236040
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:41 schreef Summers het volgende:

[..]

Hier een samenvatting van de Ijsland revolutie , heel toevallig dat het bijv in America en Europa uit het nieuws is gehouden maar niet heus :+
Welke samenvatting?
Ik weet alleen van de bank die omgevallen is op IJsland, niet dat het volk nu de macht heeft daar.

Meer invloed, dat zou kunnen, maar het volk als regering, dat wist ik niet.
pi_118236047
quote:
11s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

De enige miljonair die ik ken -nog wel een modemiljonair- loopt in afgetrapte jeans en shirts van de HEMA. Zijn huis staat op het resort wat hij nu heeft, werk gaat dus dag en nacht door. Okay, wel in een heerlijk klimaat, maar toch.
En als ie in Nederland is, huurt ie een simpele Mini.

Ook miljonairs zijn niet allemaal diknekken die over een kam te scheren zijn.
Wat ik zeg.
pi_118236509
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:31 schreef Summers het volgende:

[..]

omdat de leiders van oorlogszuchtige landen dat zeggen ?
Ik weet niet wat ze in het midden oosten allemaal zeggen....maar ze zijn idd wel oorlogszuchtig.

Voor de rest heeft Lavender gelijk, IJsland als voorbeeld geven over hoe het volk regeert...terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Ok, ze hebben een keer een internetvote gedaan, wow. Wij hebben hier praktisch elk jaar verkiezingen, dat is een een voorbeeld van vrijheid. Dat mensen dan continue op de verkeerde stemmen, of niet stemmen en dan weer gaan lopen huilen dat 'de bestuurders' falen daar kan ik niets aan doen. Feitelijk huilen ze over hun eigen onkunde. Kies dan eens de juiste landsbestuurders.
Ook vind ik het wel grappig dat veel mensen die Occupy steunen (op zich niets mis mee) afgeven op de overheid en als je dan vraagt wat ze stemmen dan krijg je te horen dat ze niet stemmen. Dus dan kun je je 'vrijheid' benutten, doe je het niet om vervolgens weer vanuit je tent te roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Trouwens, leuk dat ze in IJsland de bank nationaliseerde... toen de Nederlandse overheid ING en ABN nationaliseerde stond 'occupy op zijn poten' want we hadden ze moeten laten klappen. Hoe rijmt dat met IJsland, die deden hetzelfde.........

[ Bericht 24% gewijzigd door Chahna op 21-10-2012 12:13:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')