Die kleine groep die de macht wilt behouden kan dat alleen als er genoeg mensen hun angst laten voorgaan op gezond verstand en de feiten . America heeft er duizenden en ik moet in paniek schieten als Iran er misschien 1 aan het maken is ? Ik zou niet weten waarom , omdat de leiders van oorlogszuchtige landen dat zeggen ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
Leuk zo'n plaatje maar vermeld dan ook waarom ze landen binnenvielen.
Ik mis Duitsland nog in je overzichtje trouwens, ... maar goed dat die Amerikanen zo van oorlog houden anders had je nu Duits gesproken.
Maar ok, jij ziet dus geen gevaar in Iran als ze met nucleaire wapens bezig zijn.
Ja joh , vrijheid is een hel op aarde en alleen voor tuig , bewandel dat pad nooit want daar ligt alleen maar kommer en kwel , wil je een beetje beschaafd zijn dan lurk je zoveel mogelijk aan tegen een extern bestuur van jezelf en je medemensen . Het lijkt wel rechtsstreeks uit het handboek van een machthebber zijn gelopen dus ik vind het onzin . Vrijheid is het hoogste goed .quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan ga je als salonanarchist toch lekker in Somalïe wonen? Daar heb je al jaren geen centrale regering en het land vaart er overduidelijk wel bij.
Dat hebben we hier toch?quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja joh , vrijheid is een hel op aarde en alleen voor tuig , bewandel dat pad nooit want daar ligt alleen maar kommer en kwel , wil je een beetje beschaafd zijn dan lurk je zoveel mogelijk aan tegen een extern bestuur van jezelf en je medemensen . Het lijkt wel rechtsstreeks uit het handboek van een machthebber zijn gelopen dus ik vind het onzin . Vrijheid is het hoogste goed .
Ik denk dat je alleen in Utopia een andere wereldinvulling vindt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe kunnen wij leven in vrijheid als we altijd voor iets afhankelijk zijn van anderen ?
Dat is ook waar ik op doelde. Het is onmogelijk om onafhankelijk te zijn van anderen, puur omdat je alleen weinig tot niets kunt. Nu is het alleen wel zo dat vermogen leidt tot een relative vorm van vrijheid omdat je anderen in het werk kunt stellen van jou doelen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat je alleen in Utopia een andere wereldinvulling vindt.
Hoe zie je die complete onafhankelijkheid van anderen gerealiseerd?
We zijn toch hartstikke vrij hier?quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:53 schreef Gray het volgende:
Bestaat vrijheid eigenlijk wel?
Ik meen van niet.
Binnen de gestelde kaders met persoonlijke capaciteiten en vermogens wel ja. Buiten dat is er weinig wat tot juichen roept.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We zijn toch hartstikke vrij hier?
Mja, maar tegelijkertijd komen daar ook weer meer verantwoordelijkheden bij kijken. En risico's.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nu is het alleen wel zo dat vermogen leidt tot een relative vorm van vrijheid omdat je anderen in het werk kunt stellen van jou doelen.
Valt best mee. Meer dan anderen, maar alleen omdat onze wet dat toestaat. Bovendien is vrijheid te koop, zoals Plongers ook aangeeft.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We zijn toch hartstikke vrij hier?
Daarom schrijft ie ook "relatieve vorm van vrijheid".quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mja, maar tegelijkertijd komen daar ook weer meer verantwoordelijkheden bij kijken. En risico's.
Vrijheid is de afwezigheid van een extern bestuur van jezelf en je medemens en ik stem liever als volk op alle beslissingen dan iemand aan te wijzen die bepaald wat goed is voor het volk . Dat vind ik echt zwaar achterhaald en niet meer van deze tijd en begint het volk op deze wereld zwaar op te breken , vandaar al die opstanden , zoals het nu is werkt niet en begint met de dag in te storten .quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hebben we hier toch?
Vrijheid van meningsuiting hebben we. Als jij morgen op de Dam wilt gaan staan om leuzen te schreeuwen mag dat. Hell, ze laten zelfs Sharia4Belgium daar vrij demonstreren en iedereen de dood toewensen. Dus hoeveel meer vrijheid wil je hebben?
Hoe wil je dat in de praktijk doen dan? Een heel volk laten beslissen ?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Vrijheid is de afwezigheid van een extern bestuur van jezelf en je medemens en ik stem liever als volk op alle beslissingen dan iemand aan te wijzen die bepaald wat goed is voor het volk . Dat vind ik echt zwaar achterhaald en niet meer van deze tijd en begint het volk op deze wereld zwaar op te breken , vandaar al die opstanden , zoals het nu is werkt niet en begint met de dag in te storten .
Dat is zo, maar dat is op zich niet erg. Of je moet het over financiële risico's hebben, en daar ben je dan gewoon ondernemer voor. Maar je kunt wel doen wat je wilt. Of het een succes zal zijn ligt dan grotendeels aan jezelf.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mja, maar tegelijkertijd komen daar ook weer meer verantwoordelijkheden bij kijken. En risico's.
Nee, ik heb het niet zozeer over financiele risico's van het ondernemerschap, maar over risico's van meer menselijke aard. Waar de een geld heeft, wil de ander het ook. En dat brengt specifieke risico's met zich mee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is zo, maar dat is op zich niet erg. Of je moet het over financiële risico's hebben, en daar ben je dan gewoon ondernemer voor. Maar je kunt wel doen wat je wilt. Of het een succes zal zijn ligt dan grotendeels aan jezelf.
Internet zoals het volk op ijsland heeft gedaan ?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe wil je dat in de praktijk doen dan? Een heel volk laten beslissen ?
Regeert het volk op IJsland?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Internet zoals het volk op ijsland heeft gedaan ?
Ze hebben daar beslissingen gemaakt over hoe om te gaan met de crisis en bepaalde wetten, als ik het me goed herinner. En dat allemaal via internet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Regeert het volk op IJsland?
Dat wist ik niet.
Dat laatste ben ik met je eens. Welgesteld zijn, of veel geld hebben zoals we dat doorgaans vertalen, neemt je vrijheid aanvankelijk af. Je verkoopt meer en meer tijd van je leven aan je werkgever(s), zodat je je zogenaamd toegenomen vrijheid kunt uitdrukken in een groot huis waar je vaker niet dan wel in leeft, een duurdere auto waarmee je voornamelijk naar je werk gaat in kleding dat meer waard is in marketing dan kwaliteit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet zozeer over financiele risico's van het ondernemerschap, maar over risico's van meer menselijke aard. Waar de een geld heeft, wil de ander het ook. En dat brengt specifieke risico's met zich mee.
Qua verantwoordelijkheden is het natuurlijk ook een ander verhaal of je alleen voor je eigen brood op de plank moet zorgen of ook voor dat van tal van gezinnen.
Welgesteld zijn is niet automatisch meer vrijheid hebben.
Ik doelde trouwens in de eerste plaats op persoonlijk vermogen wat al vergaard is, dat geeft vrijheid in de persoonlijke sfeer. Dan kun je anderen in het werk stellen om jou persoonlijke dromen te realiseren.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet zozeer over financiele risico's van het ondernemerschap, maar over risico's van meer menselijke aard. Waar de een geld heeft, wil de ander het ook. En dat brengt specifieke risico's met zich mee.
Qua verantwoordelijkheden is het natuurlijk ook een ander verhaal of je alleen voor je eigen brood op de plank moet zorgen of ook voor dat van tal van gezinnen.
Welgesteld zijn is niet automatisch meer vrijheid hebben.
De enige miljonair die ik ken -nog wel een modemiljonair- loopt in afgetrapte jeans en shirts van de HEMA. Zijn huis staat op het resort wat hij nu heeft, werk gaat dus dag en nacht door. Okay, wel in een heerlijk klimaat, maar toch.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Welgesteld zijn, of veel geld hebben zoals we dat doorgaans vertalen, neemt je vrijheid aanvankelijk af. Je verkoopt meer en meer tijd van je leven aan je werkgever(s), zodat je je zogenaamd toegenomen vrijheid kunt uitdrukken in een groot huis waar je vaker niet dan wel in leeft, een duurdere auto waarmee je voornamelijk naar je werk gaat in kleding dat meer waard is in marketing dan kwaliteit.
Maar niet iedereen wil dat hebben hoor.
Hier een samenvatting van de Ijsland revolutie , heel toevallig dat het bijv in America en Europa uit het nieuws is gehouden maar niet heusquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Regeert het volk op IJsland?
Dat wist ik niet.
Welke samenvatting?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Hier een samenvatting van de Ijsland revolutie , heel toevallig dat het bijv in America en Europa uit het nieuws is gehouden maar niet heus
Wat ik zeg.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
De enige miljonair die ik ken -nog wel een modemiljonair- loopt in afgetrapte jeans en shirts van de HEMA. Zijn huis staat op het resort wat hij nu heeft, werk gaat dus dag en nacht door. Okay, wel in een heerlijk klimaat, maar toch.
En als ie in Nederland is, huurt ie een simpele Mini.
Ook miljonairs zijn niet allemaal diknekken die over een kam te scheren zijn.
Ik weet niet wat ze in het midden oosten allemaal zeggen....maar ze zijn idd wel oorlogszuchtig.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:31 schreef Summers het volgende:
[..]
omdat de leiders van oorlogszuchtige landen dat zeggen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |