abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:39:44 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118309656
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:23 schreef Chahna het volgende:

[..]

Vier jaar celstraf.... voor moord krijg je hier minder.
Ik had het over de bouwfraude. Dat verhaal met klokkenluider Bos die werd aangeklaagd en jarenlang in een caravan heeft gewoond?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:00:09 #204
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118313312
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:31 schreef Gertje-Plongers het volgende:
@ Sumers

Hoe wordt dat een wereldwijde bewustzijnsverandering dan ? Het gaat denk ik maar om een heel kleine groep mensen die zich interesseert in deze materie.

Maar om nu te zeggen dat het wereldwijd is lijkt mij voorbarig, wel de hele Occupy, maar dat is meer voor eigen gewin opkomen zodat ze zelf ook mee kunnen doen. Ik denk niet dat het allemaal John Lennon luisteraars zijn die wereldvrede willen zoals je aangeeft, maar slechts economische groei en mogelijkheden voor zichzelf willen, en niet slechts voor een klein deel.

Daar zit mijn inziens een kleine nuance.
Die wereldwijde bewustzijnsverandering is al bezig , mensen beginnen bijv te beseffen dat de media ze misleid en dat je een totaal ander wereldbeeld hebt als je alleen de main stream media volgt en dat dat een wereldwijd probleem is ipv een verschijnsel uit het midden oosten . Welke regering waar dan ook iets geheim houd voor het volk , de main stream media komt er dan ook niet mee . Dat is 1 van de redenen dat Occupy altijd livestreams uitzend , daar kan je niet over liegen en je weet meteen welke media poep praat of dingen achterhoud of verdraait . Ik kan op de site geen zaken vinden die op persoonlijk gewin neerkomen http://www.occupyamsterda(...)smedia-in-nederland/
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:50:07 #205
pi_118314439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:00 schreef Summers het volgende:

Ik kan op de site geen zaken vinden die op persoonlijk gewin neerkomen
Het is ook neo-con retoriek. "Occupiers zijn jaloerse mensen die rijke mensen niets gunnen en een hoge uitkering willen. "
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_118320344
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik had het over de bouwfraude. Dat verhaal met klokkenluider Bos die werd aangeklaagd en jarenlang in een caravan heeft gewoond?
Lees je wel dingen die andere plaatsen? Dus: Heb je het artikel gelezen? Daar wordt geen moment gerept over Bos maar over Jan van Vlijmen, de grote man achter de bouwfraude..... krijgt gewoon vier jaar celstraf hoor, meer dan dat je krijgt voor een echt delict in Nederland. Dus niets alleen een boete. Valt me een beetje tegen van je.

quote:

[..]

Die wereldwijde bewustzijnsverandering is al bezig , mensen beginnen bijv te beseffen dat de media ze misleid en dat je een totaal ander wereldbeeld hebt als je alleen de main stream media volgt en dat dat een wereldwijd probleem is ipv een verschijnsel uit het midden oosten . Welke regering waar dan ook iets geheim houd voor het volk , de main stream media komt er dan ook niet mee . Dat is 1 van de redenen dat Occupy altijd livestreams uitzend , daar kan je niet over liegen en je weet meteen welke media poep praat of dingen achterhoud of verdraait . Ik kan op de site geen zaken vinden die op persoonlijk gewin neerkomen http://www.occupyamsterda(...)smedia-in-nederland/
Ok ok ok ok we weten het nu: HET MOET ANDERS.

Maar nu de vraag die je al een aantal keer gesteld is: Hoe dan? Kom eens met hoe jij het ziet in plaats van anderen van zaken betichten. Kom nou eens heel simpel met een soort van plan hoe jij dingen zou veranderen.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:03 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_118324463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:57 schreef Chahna het volgende:

[..]

Lees je wel dingen die andere plaatsen? Dus: Heb je het artikel gelezen? Daar wordt geen moment gerept over Bos maar over Jan van Vlijmen, de grote man achter de bouwfraude..... krijgt gewoon vier jaar celstraf hoor, meer dan dat je krijgt voor een echt delict in Nederland. Dus niets alleen een boete. Valt me een beetje tegen van je.

[..]

Maar nu de vraag die je al een aantal keer gesteld is: Hoe dan? Kom eens met hoe jij het ziet in plaats van anderen van zaken betichten. Kom nou eens heel simpel met een soort van plan hoe jij dingen zou veranderen.
Dat heb ik ook meerdere malen gevraagd, ook op Occupy Amsterdam zelf. Krijg je geen antwoord op. Alleen dat het anders moet en de macht anders verdeeld moet worden. En dat de VVD kut is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:59:46 #208
pi_118324658
quote:

[..]

Lees je wel dingen die andere plaatsen? Dus: Heb je het artikel gelezen?
De bouwfraude gaat over prijsafspraken en het verdelen van werken in de gehele bouwsector, niet over dit ene pensioenfondsgevalletje.

Je zit gewoon keihard te liegen. :')
pi_118324964
Ik zie dat de kranten ook weer vol staan van corruptie onder VVD-burgemeesters?
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:09:34 #210
249559 crew  Lavenderr
pi_118325017
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:08 schreef Gray het volgende:
Ik zie dat de kranten ook weer vol staan van corruptie onder VVD-burgemeesters?
Is het nu al meervoud? :o
pi_118325113
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, maar wel VVD politici, meervoud dus :P
pi_118325141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet ik dat, ik scan de krant meestal. Politici die immorele handelingen plegen is wat mij betreft niet nieuwswaardig, dus scan ik snel door naar andere deprimerende berichten. :P
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:04 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_118325274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:11 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee, maar wel VVD politici, meervoud dus :P
Oh, zo!
Laten we het maar niet hebben over corrupte of waardeloze burgemeesters, er schiet me meteen een andere burgemeester te binnen :X
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:38:24 #214
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118328557
quote:

[..]

[..]

Deze bewustzijnsverandering begint bij jezelf en komt van binnenuit , een goed begin voor verandering is niks meer zomaar aannemen wat zogenaamde leiders zeggen of wat de tv zegt en alles zelf onderzoeken , ga alternatieve nieuwsbronnen lezen en volgen en vergelijken met de msm van het land waar je woont . Zorg ervoor dat je nieuws krijgt over de hele wereld , dat is nu het allerbelangrijkste wat ik kan bedenken wat nodig is voor wereldwijde verandering en wat iedereen zelf kan doen .
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:33:24 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_118330520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Deze bewustzijnsverandering begint bij jezelf en komt van binnenuit , een goed begin voor verandering is niks meer zomaar aannemen wat zogenaamde leiders zeggen of wat de tv zegt en alles zelf onderzoeken , ga alternatieve nieuwsbronnen lezen en volgen en vergelijken met de msm van het land waar je woont . Zorg ervoor dat je nieuws krijgt over de hele wereld , dat is nu het allerbelangrijkste wat ik kan bedenken wat nodig is voor wereldwijde verandering en wat iedereen zelf kan doen .
En als je dat allemaal gedaan hebt, wat dan?
pi_118331240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En als je dat allemaal gedaan hebt, wat dan?
Dan weet je dat alles anders moet ;)
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:56:49 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_118331439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:52 schreef Chahna het volgende:

[..]

Dan weet je dat alles anders moet ;)
-O-
maar hoe dan? oh laat ook maar
pi_118331678
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

-O-
maar hoe dan? oh laat ook maar
juist :)
pi_118331713
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:02 schreef Chahna het volgende:

[..]

juist :)
Wat juist?
pi_118331852
quote:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt :)

Dat staat niet op de site natuurlijk, maar dat heb ik vaker gehoord in filmpjes over Occupy, maar dan wel in Spanje geloof ik, daar is de jongeren werkloosheid hoog en zijn ze uiteraard niet bezig met vrede, maar meer met mogelijkheden om aan het werk en zodoende geld te komen. Wat ook niet raar is natuurlijk.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118333487
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat juist?
Wat Lavender zegt ;) Of juist niet zegt...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:34:45 #222
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118343794
pi_118344029
Daar gaat het er anders aan toe, druk !
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:19:52 #224
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118346252
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar gaat het er anders aan toe, druk !
Ja he , Russia today heeft ook een livestream zoals gewoonlijk http://rt.com/on-air/madrid-austerity-protest-live/
pi_118349091
Ik wist niet dat het nog zo actueel was eigenlijk, ik het zal mij benieuwen hoe het allemaal gaat lopen. Hier is het al weer weg in Den Haag ( de tent dan ), jammer. Maar de site geeft nog updates zag ik.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:41:22 #226
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118352415
quote:
October 23 2012, Budapest, Hungary - Tens of thousands protest against the government. Today is the memorial day of the Hungarian Revolution happened in 1956. Now a large part of the Hungarian people protest against the present governor party, which has more than 2/3rd of the Parliament. Hence, they can do whatever they want, they have already changed the Hungarian constitution without any debate!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:58:57 #227
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118381001
"As a historic native and indigenous people, we simply decided in being collectively killed here. We have no choice, this is our last unanimous decision before the dispatch of the Federal Court of Navaraí, MS, Brazil".

Extract from a letter of the Community Guarani-Kaiowá of Pyelito Kue/Mbarakay in relation to their eviction from their ancestor's land so that sugar cane and biofuel multinational corporations may grab and use for bussiness extensive portions of land all over Brazil

https://docs.google.com/d(...)D-Y_lsxmM/edit?pli=1

Winst boven mensen :r In 2012 indianen van hun eigen land verjagen waar hun voorouders en weer hun voorouders hebben geleeft en dat nog wel met behulp van de rechter :')

Laten we de laatste vrije mensen op aarde uitroeien :r
pi_118381659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:58 schreef Summers het volgende:
"As a historic native and indigenous people, we simply decided in being collectively killed here. We have no choice, this is our last unanimous decision before the dispatch of the Federal Court of Navaraí, MS, Brazil".

Extract from a letter of the Community Guarani-Kaiowá of Pyelito Kue/Mbarakay in relation to their eviction from their ancestor's land so that sugar cane and biofuel multinational corporations may grab and use for bussiness extensive portions of land all over Brazil

[ afbeelding ]

Winst boven mensen :r In 2012 indianen van hun eigen land verjagen waar hun voorouders en weer hun voorouders hebben geleeft en dat nog wel met behulp van de rechter :')

Ik las dat ze daar nu een jaar bivakkeren. Waar woonden ze voor die tijd dan?
pi_118382135
quote:
We camped here 50 meters from the riverside where
already there were four deaths, two by suicide and two due to beating and torture of
gunmen’s farmers.
We live on the riverside Hovy for over a year and we are without any assistance,
isolated, surrounded by gunmen and we resisted until today. We eat food once a day. We
pass through all this to recover our old territory Pyleito Kue/Mbarakay.
In fact, we know
very well that at the heart of our ancient territory are buried several of our grandfathers,
grandmothers and great-grandparents, there are the cemeteries of all our ancestors.
pi_118382727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:58 schreef Summers het volgende:

[ afbeelding ]

Nou dat wordt wat,... binnenkort dus een opstand hier, omdat de boerenfamilie die hier voorheen leefde, wil dat de huidige vinex wijk verdwijnt, dat wordt rellen!
pi_118387031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:51 schreef Chahna het volgende:

[..]

Nou dat wordt wat,... binnenkort dus een opstand hier, omdat de boerenfamilie die hier voorheen leefde, wil dat de huidige vinex wijk verdwijnt, dat wordt rellen!
Wat mij opviel is dat ze er nog maar een jaar geleden neerstreken. Voor die tijd speelden de voorouders blijkbaar niet zo'n grote rol.
En van uitroeiing is geen sprake, het gaat om het clandestien ergens wonen, dus men moet daar weg. Dat is alles.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:32:04 #232
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118387115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik las dat ze daar nu een jaar bivakkeren. Waar woonden ze voor die tijd dan?
quote:
A new short film about the struggle to defend the Xingu River and its people from the Belo Monte Dam and the Brazilian government's development plans for the Amazon .

quote:
The government of Ecuador plans to auction off oil development rights within nearly ten million acres of primary forest and indigenous land that has been inhabited for centuries, including all of Sarayaku territory.
pi_118387612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat mij opviel is dat ze er nog maar een jaar geleden neerstreken. Voor die tijd speelden de voorouders blijkbaar niet zo'n grote rol.
En van uitroeiing is geen sprake, het gaat om het clandestien ergens wonen, dus men moet daar weg. Dat is alles.
Wat bedoel je met clandestien ergens wonen ?

Die voorouders waren daarvoor geen probleem omdat er niets was wat hun voorouders kon verstoren, nu is dat dus anders geworden en strijden zij daarvoor.
pi_118388011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat bedoel je met clandestien ergens wonen ?

Die voorouders waren daarvoor geen probleem omdat er niets was wat hun voorouders kon verstoren, nu is dat dus anders geworden en strijden zij daarvoor.
Waarom zijn ze er ooit weggegaan dan, als die plaats zo belangrijk voor ze is?
Dan blijf je er toch wonen?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:54:45 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118388319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die levenstijl hadden ze al nog voordat er een regering was en die levenstijl willen ze van generatie op generatie doorgeven , de aarde is van iedereen , niet van een regering en niet van een bedrijf .
pi_118388326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zijn ze er ooit weggegaan dan, als die plaats zo belangrijk voor ze is?
Dan blijf je er toch wonen?
Geen idee, ik vind de informatie eigenlijk niet uitgebreid genoeg als ik eerlijk ben. Maar misschien wonen ze vlakbij en hebben ze om de zoveel tijd een verkassing omdat het stuk grond weer moet 'bijkomen of aansterken'. Ik zeg maar wat hoor, maar dat zou een reden kunnen zijn.

Ik vind het gewoon erg jammer dat zulke mensen en hun leefwijze altijd moet wijken voor het kapitaal. Ik heb diep respect voor hoe deze mensen leven en met de natuur omgaan. Daar kunnen de meesten een hoop van leren, maar in plaats daarvan walsen wij overal overheen.
pi_118388588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Geen idee, ik vind de informatie eigenlijk niet uitgebreid genoeg als ik eerlijk ben. Maar misschien wonen ze vlakbij en hebben ze om de zoveel tijd een verkassing omdat het stuk grond weer moet 'bijkomen of aansterken'. Ik zeg maar wat hoor, maar dat zou een reden kunnen zijn.

Ik vind het gewoon erg jammer dat zulke mensen en hun leefwijze altijd moet wijken voor het kapitaal. Ik heb diep respect voor hoe deze mensen leven en met de natuur omgaan. Daar kunnen de meesten een hoop van leren, maar in plaats daarvan walsen wij overal overheen.
'wij'?
Deze mensen waren al weg daar, dus wijken voor het kapitaal gaat niet helemaal op.
Als ze er gewoon al eeuwenlang woonden en nu opeens verjaagd werden hadden ze een veel sterker punt, dan was het een schande.
Nu heb ik mijn vraagtekens.
pi_118389402
Ik weet helemaal niet of die mensen daar niet waren, waar haal je dat uit ? Het kan dat ik eroverheen heb gekeken.

Het is niet voor het eerst dat er Indianen ergens verwijderd worden. Vroeger werden ze gewoon verjaagd of erger gedood. Ik irriteer mij wel eens aan het gemak waarmee alles wordt gedaan. Ik las iets van 10 miljoen hectare even ruimen voor de olie.

Ik kan er met mijn verstand allemaal niet meer bij in ieder geval.

Maar goed, het is naïef om te denken dat de wereld en de vooruitgang even zal wijken voor een aantal lieden die dat in de weg staan. Helaas.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:40:58 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118391397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik weet helemaal niet of die mensen daar niet waren, waar haal je dat uit ? Het kan dat ik eroverheen heb gekeken.

Het is niet voor het eerst dat er Indianen ergens verwijderd worden. Vroeger werden ze gewoon verjaagd of erger gedood. Ik irriteer mij wel eens aan het gemak waarmee alles wordt gedaan. Ik las iets van 10 miljoen hectare even ruimen voor de olie.

Ik kan er met mijn verstand allemaal niet meer bij in ieder geval.

Maar goed, het is naïef om te denken dat de wereld en de vooruitgang even zal wijken voor een aantal lieden die dat in de weg staan. Helaas.
Ik noem dit echt zware achteruitgang :N
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:41:47 #240
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118391461
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:48:33 #241
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118403818

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Summers op 25-10-2012 02:28:45 ]
pi_118406418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik noem dit echt zware achteruitgang :N
Maar waarom waren ze nou weggegaan?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:00:25 #243
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118409006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:32 schreef Chahna het volgende:

[..]

Maar waarom waren ze nou weggegaan?
Omdat of hun rivieren worden drooggelegt door dammen of ze worden van hun land verjaagt zodat bijv de olieindustrie nog meer regenwoud op aarde kan vernietigen en vergiftigen , het gaat niet alleen om die 100 maar in Brazilie gaat het in totaal om 40.000 inheemse volkeren , In Equador gaat het ook om tienduizenden . Mensen zijn dus nog net zo gestoord als vroeger in de koloniale tijd en er bestaan door de eeuwen heen nog steeds mensen die daar toe in staat zijn en al die gestoorde mensen hebben nu vrij spel op de wereld alleen met betere wapens en de uitgangspositie dat de recht van de sterkste geld en geld en niet meer een mensenleven . slechte ontwikkeling voor iedereen op aarde waar de hele wereld op verschillende manieren last heeft van het feit dat geld bovenaan staat en niet meer de mens en de natuur en dat beiden worden bedreigt met voortbestaan .

pi_118409256
Helaas zijn er niet zo veel die dat ook inzien. Als je slechts uit het eigen raam kijkt lijkt het alsof alles prima gaat, en vragen ze waar je het in Godsnaam over hebt.

Ga je wat verder uitzoomen op het geheel dan zie je pas dat er veel mis is. Maar goed, dan ben je vaak weer niet met jezelf bezig, maar met dingen waar je toch geen invloed op hebt. Advies: Denk aan jezelf en zorg dat je zelf gelukkig wordt.

Die logica lijkt te kloppen, maar is verre van hoe het zou moeten wezen, vind ik.
pi_118412181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Omdat of hun rivieren worden drooggelegt door dammen of ze worden van hun land verjaagt zodat bijv de olieindustrie nog meer regenwoud op aarde kan vernietigen en vergiftigen , het gaat niet alleen om die 100 maar in Brazilie gaat het in totaal om 40.000 inheemse volkeren , In Equador gaat het ook om tienduizenden . Mensen zijn dus nog net zo gestoord als vroeger in de koloniale tijd en er bestaan door de eeuwen heen nog steeds mensen die daar toe in staat zijn en al die gestoorde mensen hebben nu vrij spel op de wereld alleen met betere wapens en de uitgangspositie dat de recht van de sterkste geld en geld en niet meer een mensenleven . slechte ontwikkeling voor iedereen op aarde waar de hele wereld op verschillende manieren last heeft van het feit dat geld bovenaan staat en niet meer de mens en de natuur en dat beiden worden bedreigt met voortbestaan .

Draag jij kleding en maak je gebruik van moderne technologie? (ja want internet) ... nou dat komt dus door vooruitgang. Dus inderdaad, inheemse volkeren verdwenen... dat is niets nieuws onder de zon. Dat je nu zelfs dit soort dingen al in dit topic gaat plaatsen versterkt mijn gevoel dat je het zelf ook allemaal niet meer weet...zolang het maar 'negatief uitgelegd' kan worden vind jij het best.

Maar wederom de vraag en alsjeblieft geef nu eens antwoord want ik heb de voomalige delen eens teruggelezen en het is inmiddels al 100x gevraagd en er komt maar geen antwoord:

- HOE MOET HET ANDERS -
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:56:12 #246
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118413508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Helaas zijn er niet zo veel die dat ook inzien. Als je slechts uit het eigen raam kijkt lijkt het alsof alles prima gaat, en vragen ze waar je het in Godsnaam over hebt.

Ga je wat verder uitzoomen op het geheel dan zie je pas dat er veel mis is. Maar goed, dan ben je vaak weer niet met jezelf bezig, maar met dingen waar je toch geen invloed op hebt. Advies: Denk aan jezelf en zorg dat je zelf gelukkig wordt.

Die logica lijkt te kloppen, maar is verre van hoe het zou moeten wezen, vind ik.
Mensen zijn apatisch geworden en voelen niks meer , dat is niet jezelf zijn maar aangeleerd . De hele wereld is je achtertuin en we zijn allemaal 1 volk met een hart , je bent niet jezelf als je bent afgesloten van je hart , dat kan dus ook niet de weg naar geluk zijn of een betere wereld . We zijn ook niet machteloos , alles wat nu verrot is hebben we met z'n allen aan meegewerkt als radartjes die een geheel vormen , met z'n allen kunnen we het dus ook veranderen , de wereld moet gewoon 1 vuist maken en zeggen dat het genoeg is , gelukkig beginnen mensen dat door te krijgen en verenigen ze zich om hun stem te laten horen , bijv 14 nov gaan verschillende vakbonden in verschillende landen gezamenlijk staken en leggen het werk neer . Er word constant een datum geprikt waarop mensen op dezelfde dag dezelfde boodschap geven wereldwijd , dankzij internet is dat mogelijk , niet alleen mensen in het midden oosten kunnen een massa op de been brengen via internet . Die mogelijkheid hebben we wereldwijd .
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:01:17 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118413705
Echt bizar hoe jij in vaag niks blijft hangen. De wereld moet gewoon één vuist maken! Maar natuurlijk. De hele wereld streeft immers hetzelfde doel na.

Jij denkt trouwens serieus dat die protesten een betere wereld voor iedereen tot doel hebben? Of zou het vooral gaan om betere omstandigheden voor de stakers et al?
Ik vind het schattig hoor, die naïviteit, maar echt realistisch zal het nooit worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 25-10-2012 13:37:38 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118414016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Mensen zijn apatisch geworden en voelen niks meer , dat is niet jezelf zijn maar aangeleerd . De hele wereld is je achtertuin en we zijn allemaal 1 volk met een hart , je bent niet jezelf als je bent afgesloten van je hart , dat kan dus ook niet de weg naar geluk zijn of een betere wereld . We zijn ook niet machteloos , alles wat nu verrot is hebben we met z'n allen aan meegewerkt als radartjes die een geheel vormen , met z'n allen kunnen we het dus ook veranderen , de wereld moet gewoon 1 vuist maken en zeggen dat het genoeg is , gelukkig beginnen mensen dat door te krijgen en verenigen ze zich om hun stem te laten horen , bijv 14 nov gaan verschillende vakbonden in verschillende landen gezamenlijk staken en leggen het werk neer . Er word constant een datum geprikt waarop mensen op dezelfde dag dezelfde boodschap geven wereldwijd , dankzij internet is dat mogelijk , niet alleen mensen in het midden oosten kunnen een massa op de been brengen via internet . Die mogelijkheid hebben we wereldwijd .
Ik vind dat je gelijk hebt met je verhaal. Dat anderen daar niet in mee willen of kunnen snap ik ook. Niet iedereen heeft hetzelfde pad gelopen en dezelfde informatie meegekregen en zien het daardoor vaak niet, of niet volledig. Maar er zijn er ook veel die jou prima kunnen volgen :)

Maar of het een haalbaar doel is, ik weet het niet, ik zie veel informatie en ideeën maar ik ben bang dat het allemaal behoorlijk gecompliceerd is. Een vuist maken alleen zal het niet verhelpen, maar kan wel een start zijn om een andere weg in te slaan die menselijker is.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:28:10 #249
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118416754
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:01 schreef Copycat het volgende:
Echt bizar hoe jij in vaag niks blijft hangen. De wereld moet gewoon één vuist maken! Maar natuurlijk. De hele wereld streeft immers hetzelfde doel naar.

Jij denkt trouwens serieus dat die protesten een betere wereld voor iedereen tot doel hebben? Of zou het vooral gaan om betere omstandigheden voor de stakers et al?
Ik vind het schattig hoor, die naïviteit, maar echt realistisch zal het nooit worden.
Yep :Y vaag dat je dat nog niet doorhebt en niet inziet dat we allemaal in hetzelfde schuitje vastzitten in een onmenselijk systeem die de aarde en mensheid aan het kapotmaken is in rap tempo en op grote schaal , Ben jij wel realistisch om te denken dat er niks veranderd en dat het enige probleem is dat de werkomstandigheden moeten verbeteren terwijl alleen in Spanje al 2 miljoen daklozen zijn en 5 miljoen werklozen en ze hun democratie terug willen en geen europese dictator hoeven die zegt dat ze maar mogen sterven op straat en het niet waard zijn om te leven .

Misschien ben jij wel naief om te denken dat mensen ff de straat opgaan en verder gaan met hun leven terwijl je compleet over het hoofd ziet dat er geen leven meer is om naar terug te gaan als alles kapot is bezuinigt en je geen toegang meer hebt tot onderwijs , gezondheidszorg en voedsel en onderdak , je hebt niks meer om naar terug te gaan als je je hele leven hebt gewerkt en je pensioen word afgepakt . Je bent naief om te denken dat mensen dit pikken en gewoon maar op straat gaan liggen en wachten tot ze doodgaan en de toekomst van hun kinderen word afgepakt terwijl ze worden genaaid door regeringen en machthebbers .
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:38:25 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118417131
Je snapt mijn insteek niet. Die mensen protesteren ook vooral voor eigen 'parochie'. Niet voor een betere wereld, daar zit de crux in jouw denken.
pi_118417734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef Summers het volgende:
.

Misschien ben jij wel naief om te denken dat mensen ff de straat opgaan en verder gaan met hun leven terwijl je compleet over het hoofd ziet dat er geen leven meer is om naar terug te gaan als alles kapot is bezuinigt en je geen toegang meer hebt tot onderwijs , gezondheidszorg en voedsel en onderdak , je hebt niks meer om naar terug te gaan als je je hele leven hebt gewerkt en je pensioen word afgepakt . Je bent naief om te denken dat mensen dit pikken en gewoon maar op straat gaan liggen en wachten tot ze doodgaan en de toekomst van hun kinderen word afgepakt terwijl ze worden genaaid door regeringen en machthebbers .
Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden, dat is het! In mijn omgeving (en ver daarbuiten) heeft men 'gewoon' onderwijs, gezondheidszorg, voedsel, onderdak, werk, vervoer, vrienden en kennissen etc. Je zou bijna kunnen stellen dat ik in de maatschappij sta, zij het niet dat in jouw beeld de maatschappij heel anders is dan in mijn beeld. In jouw beeld is het een grote chaos en oneerlijke verdeling, in mijn beeld is het rustig, beschaafd en verloopt het leven zeer soepel.

Overigens ben ik vast niet de enige, gezien al die demonstraties en acties die in Nederland en West Europa gaande zijn. Dan reken ik de incidentele 'hallo wij zijn er nog actie' van Occupy niet mee.

Als het hier allemaal zo slecht zou zijn als in jouw (verdraaide) denkwereld is, zou men toch allang alles laten vallen en actie voeren. Wellicht helpt het als je de gordijnen van je woning opent en kijkt hoe het er écht aan toe gaat, in plaats van je informatie van vage sites te halen en als dé waarheid te verkondigen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:00:03 #252
pi_118418103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:51 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden,
_O-

Iets met hoofd en zand. :')
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:01:32 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418166
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

_O-

Iets met hoofd en zand. :')
Want in jouw omgeving is al die ellende wel schering en inslag?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:03:54 #254
pi_118418266
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want in jouw omgeving is al die ellende wel schering en inslag?
Het is toch onzin om te stellen dat iets niet bestaat omdat ik of mijn vrienden daar nu geen last van hebben?
pi_118418386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef Summers het volgende:
Je bent naief om te denken dat mensen dit pikken en gewoon maar op straat gaan liggen en wachten tot ze doodgaan en de toekomst van hun kinderen word afgepakt terwijl ze worden genaaid door regeringen en machthebbers .
Mwoah ik vrees dat het niet naïef maar de werkelijkheid is van de dag.
Behalve dan dat de mensen niet op straat gaan liggen maar thuis blijven.
pi_118418387
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is toch onzin om te stellen dat iets niet bestaat omdat ik of mijn vrienden daar nu geen last van hebben?
Het wordt hier gebracht alsof de wereld vergaat terwijl dat dikke onzin is. Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik zeg dat ze de verkeerde vrienden heeft als dit is wat in haar omgeving speelt.

Als je thuis in een hoekje gaat zitten huilen dat het allemaal niet eerlijk is en dat het anders moet dan veranderd er niets. Als je iets wilt veranderen en je gaat zelf actie ondernemen, dan bereik je nog eens wat.

Ik zit nu al met smacht te wachten op een filmpje uit pak em beet Panama te zien wat als argument gebruikt gaat worden dat het toch wel heel slecht gaat hier.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:06:46 #257
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418391
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Geef dan eens een aantal van die schrijnende voorbeelden van mensen die in Nederland onderwijs, zorg en voeding ontberen? Bij gebrek aan onderbouwing van Summers, kun jij het misschien?

Natuurlijk bestaat er ook in Nederland armoede, maar op de schaal die Summers het wil doen voorkomen, waarbij mensen volledig van het maatschappelijke leven zijn afgesloten, is zo schromelijk hysterisch overdreven dat het niet serieus is te nemen.
pi_118418424
Journalist Joris Luyendijk die uitlegt dat er geen vrije markt bestaat in de oligopolie van financieel kapitalisten:
"Zou het kunnen, een rechtse Occupy? Frisgewassen demonstranten in pak die kamperend in super-de-luxe tenten eisen dat de financiële sector wordt onderworpen aan de discipline van de vrije markt? Het zou wat zijn."
Bron: http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/10/18/een-rechtse-occupy/

Overigens een "must read" reeks columns voor de geïnteresseerden.
pi_118418427
quote:
5s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:

Natuurlijk bestaat er ook in Nederland armoede, maar op de schaal die Summers het wil doen
voorkomen, waarbij mensen volledig van het maatschappelijke leven zijn afgesloten, is zo schromelijk hysterisch overdreven dat het niet serieus is te nemen.
Vergeet dan ook de instanties die uit alle hoeken van de maatschappij komen om dit soort 'zielige mensen' te helpen. Volgens Summers is er geen weg terug en zijn zij allemaal doomed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:07:50 #260
pi_118418435
quote:
5s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Geef dan eens een aantal van die schrijnende voorbeelden van mensen die in Nederland onderwijs, zorg en voeding ontberen? Bij gebrek aan onderbouwing van Summers, kun jij het misschien?

Natuurlijk bestaat er ook in Nederland armoede, maar op de schaal die Summers het wil doen voorkomen, waarbij mensen volledig van het maatschappelijke leven zijn afgesloten, is zo schromelijk hysterisch overdreven dat het niet serieus is te nemen.
Ach in Spanje gaat het iets harder, maar vertel mij niet dat het in NL beter is geworden de afgelopen 30 jaar.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:09:29 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:07 schreef Chahna het volgende:

Vergeet dan ook de instanties die uit alle hoeken van de maatschappij komen om dit soort 'zielige mensen' te helpen. Volgens Summers is er geen weg terug en zijn zij allemaal doomed.
Dat zijn ook duivelse organisaties die de soevereiniteit van de mens ondermijnen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:09:42 #262
pi_118418536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Chahna het volgende:

[..]

Het wordt hier gebracht alsof de wereld vergaat terwijl dat dikke onzin is.
Dat is het niet.
quote:
Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik zeg dat ze de verkeerde vrienden heeft als dit is wat in haar omgeving speelt.
Steek je hoofd maar in het zand.
quote:
Als je thuis in een hoekje gaat zitten huilen dat het allemaal niet eerlijk is en dat het anders moet dan veranderd er niets. Als je iets wilt veranderen en je gaat zelf actie ondernemen, dan bereik je nog eens wat.
Maar als menen in de vorm van Occupy iets gaan doen is het ook niet goed.
quote:
Ik zit nu al met smacht te wachten op een filmpje uit pak em beet Panama te zien wat als argument gebruikt gaat worden dat het toch wel heel slecht gaat hier.
Waarom zoek je dat filmpje zelf niet op ipv niets te doen en in een hoekje te gaan zitten huilen. Misschien als je de juiste vrienden had gehad, had je dat filmpje al.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:11:54 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418641
Als die mensen in de vorm van Occupy NL nu eens iets gingen doen. 'Het moet anders'-roepen, maakt het niet anders. Zeker als dat anders voor A totaal anders is dan het anders voor B. laat staan voor C t/m Z.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:13:09 #264
pi_118418711
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:11 schreef Copycat het volgende:
Als die mensen in de vorm van Occupy NL nu eens iets gingen doen. 'Het moet anders'-roepen, maakt het niet anders. Zeker als dat anders voor A totaal anders is dan het anders voor B. laat staan voor C t/m Z.
Standaard retoriek. "ze doen niets" "ze weten niet wat ze willen" "laat ze een baan zoeken"
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:14:22 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418767
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Standaard retoriek. "ze doen niets" "ze weten niet wat ze willen" "laat ze een baan zoeken"
Steek die hand eens in eigen boezem.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:15:52 #266
pi_118418837
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Steek die hand eens in eigen boezem.
Ik heb de wereldeconomie niet naar de knoppen geholpen. Ik privatiseer de zorg en het onderwijs niet.
pi_118418867
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als 'iedereen' dat zegt zal er wel een kern van waarheid inzitten maar zoals jij ook kunt zien hebben ze nog niets voor elkaar gekregen. Het is niet meer dan een jaar lang roepen dat 'het anders moet'. Hetzelfde in dit topicreeks. Ik heb mijn best gedaan om te zoeken naar feitelijke veranderingen die Occupy heeft verzorgd en kom uit op: 0.

Maar anderen betichten dat ze zich 'er makkelijk vanaf maken' , dat kan iedereen.

Maar ok, toon onze onkunde eens aan en geef jij eens antwoord op de vraag die nu inmiddels al 100x gesteld is:

- Hoe moet het anders? -

Jij weet het, jij hebt de juiste kijk (itt ons) op de materie dus ik wij zijn benieuwd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:16:59 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118418894
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik heb de wereldeconomie niet naar de knoppen geholpen. Ik privatiseer de zorg en het onderwijs niet.
En dat doe ik wel. Eigenhandig. En volgens mij heeft iedereen hier nog steeds recht op zorg en op onderwijs.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:34:31 #269
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118419737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:51 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden, dat is het! In mijn omgeving (en ver daarbuiten) heeft men 'gewoon' onderwijs, gezondheidszorg, voedsel, onderdak, werk, vervoer, vrienden en kennissen etc. Je zou bijna kunnen stellen dat ik in de maatschappij sta, zij het niet dat in jouw beeld de maatschappij heel anders is dan in mijn beeld. In jouw beeld is het een grote chaos en oneerlijke verdeling, in mijn beeld is het rustig, beschaafd en verloopt het leven zeer soepel.

Overigens ben ik vast niet de enige, gezien al die demonstraties en acties die in Nederland en West Europa gaande zijn. Dan reken ik de incidentele 'hallo wij zijn er nog actie' van Occupy niet mee.

Als het hier allemaal zo slecht zou zijn als in jouw (verdraaide) denkwereld is, zou men toch allang alles laten vallen en actie voeren. Wellicht helpt het als je de gordijnen van je woning opent en kijkt hoe het er écht aan toe gaat, in plaats van je informatie van vage sites te halen en als dé waarheid te verkondigen.
Dat jij het vage informatie vind veranderd de feiten en de gevolgen niet dus wat mij betreft blijf je gewoon alles maar ontkennen en goedpraten en bewijs je zelf waarom mensen niet alles laten vallen . Wie een les nodig heeft in zijn of haar leven zal hem leren dus we merken vanzelf wie niet in de realiteit leeft en daar laat ik het maar bij .
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:47:06 #270
pi_118420281
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:16 schreef Chahna het volgende:

[..]

Als 'iedereen' dat zegt zal er wel een kern van waarheid inzitten
Vroeger riep iedereen dat de Aarde plat was.
pi_118420411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:34 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat jij het vage informatie vind veranderd de feiten en de gevolgen niet dus wat mij betreft blijf je gewoon alles maar ontkennen en goedpraten en bewijs je zelf waarom mensen niet alles laten vallen . Wie een les nodig heeft in zijn of haar leven zal hem leren dus we merken vanzelf wie niet in de realiteit leeft en daar laat ik het maar bij .
Niet ik: Iedereen hier op papier na. Je zegt namelijk niets maar gebruikt daar veel woorden voor.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als dit je steekhoudende argument is én je uitleg wat er anders moet, dan begrijp ik dat er niets veranderd. Het blijft dus weer (helaas) bij roepen dat het anders moet. Jammer want inmiddels had ik stiekem wel verwacht dat men wat verder was met Occupy, maar blijkbaar is dat dus niet zo en zit men nog steeds op het niveau van een dik jaar terug. Weer een jaar weggegooid.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:50:45 #272
pi_118420458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef Chahna het volgende:

[..]

Niet ik: Iedereen hier op papier na. Je zegt namelijk niets maar gebruikt daar veel woorden voor.

[..]

Als dit je steekhoudende argument is én je uitleg wat er anders moet, dan begrijp ik dat er niets veranderd. Het blijft dus weer (helaas) bij roepen dat het anders moet. Jammer want inmiddels had ik stiekem wel verwacht dat men wat verder was met Occupy, maar blijkbaar is dat dus niet zo en zit men nog steeds op het niveau van een dik jaar terug. Weer een jaar weggegooid.
Een jaar is niets. De Neo-Cons zijn al 30 jaar succesvol, en hoe lang hebben zij er over gedaan om daar te komen?
pi_118420641
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een jaar is niets. De Neo-Cons zijn al 30 jaar succesvol, en hoe lang hebben zij er over gedaan om daar te komen?
Maar die doen wat, daar zit wel een heel verschil in. Zij kunnen je ook exact vertellen waar ze voor staan, wat hun doel is en hoe ze dat gaan aanpakken. Ik zou me als Occupier niet gaan vergelijken met dat soort mensen/groepen. Tenzij je natuurlijk met een doel komt én een manier om dat aan te pakken.

Ik blijf het topic volgen en kan niet wachten op de goede ideeen die gaan ontspruiten. Zo af en toe zal ik ook even vragen hoe het er inmiddels voor staat ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:56:16 #274
pi_118420702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:54 schreef Chahna het volgende:

[..]

Maar die doen wat, daar zit wel een heel verschil in. Zij kunnen je ook exact vertellen waar ze voor staan, wat hun doel is en hoe ze dat gaan aanpakken.
Dat is een argument voor wat? "Ik heb iets naar de knoppen geholpen, maar ik dééd tenminste iets?" :')
pi_118420799
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een argument voor wat? "Ik heb iets naar de knoppen geholpen, maar ik dééd tenminste iets?" :')
quote:
Een bekend voorbeeld van het neoconservatisme in de Verenigde Staten zijn de leden van het Project for the New American Century, een groep die tot doel heeft om de waarden van het (neoconservatieve) gedachtegoed van de Verenigde Staten te verbreiden over de gehele wereld
Kijk..dit bedoel ik; ze doen iets, hebben een doel. In tegenstelling tot 'het moet andersvolk'.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:07:14 #276
pi_118421190
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:58 schreef Chahna het volgende:

[..]

[..]

Kijk..dit bedoel ik; ze doen iets, hebben een doel. In tegenstelling tot 'het moet andersvolk'.
Dat doet Occupy ook!

Money out of politics
Tegen inkomensongelijkheid
Tegen belastingvoordelen voor de rijken.
Tegen bedrijven behandelen als personen.
pi_118421353
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doet Occupy ook!

Money out of politics
Tegen inkomensongelijkheid
Tegen belastingvoordelen voor de rijken.
Tegen bedrijven behandelen als personen.
Ik had het natuurlijk kunnen weten... maar ok, hoe gaan ze dit doen want dat geven die Amerikanen ook aan, hoe ze iets willen veranderen cq bewerkstellingen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:13:33 #278
pi_118421485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:10 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik had het natuurlijk kunnen weten... maar ok, hoe gaan ze dit doen want dat geven die Amerikanen ook aan, hoe ze iets willen veranderen cq bewerkstellingen.
Dat is de volgende stap. Help eens meedenken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:16:53 #279
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118421645
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals mensen nu roepen dat America een vrijheid en democratie tournee aan het maken is in het midden oosten :Y
pi_118421932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:16 schreef Summers het volgende:

[..]

Net zoals mensen nu roepen dat America een vrijheid en democratie tournee aan het maken is in het midden oosten :Y
Wie roepen dat dan? Als ik Amerika (of elk ander land) was had ik het midden oosten fijn het midden oosten gelaten.
pi_118426362
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

imo is die 'crisis' echt begonnen door het politiek van 30 jaar terug.
(re: Reaganomics/Thatcherism)
Ze hebben carte blanche gegeven aan grote multinationals te doen precies wat ze willen in de naam van 'n 'free-market society'en daarom hebben bepaalde grote bedrijven meer macht opgebouwd dan sommige landen. Ze zijn boven de wet,ze hebben regeringen en lafaardige politicos 'in their pockets'.
Wij zitten nu met 'n huizen vol van goedkoop electronica,gratis telefoons,zogenaamde designer kleding,goedkoop autos geproduceerd door hedendaagse slave labour,crap propaganda van hollywood filmjes,aggressief marketing,noem maar op....en we are supposed to be oh -so - fcking happy about it?
Ik ben ook heel boos en gefrustreede over geworden,maar nu voel ik vrijheid in idealisme.
Die meeste mensen willen gewoon werken,'n kleine,droge huisje voor z'n kinderen enz.enz.
Is dit teveel te vragen? Helemaal niet.

Excuses voor het beroerde Nederlands :)

"Capitalism was invented to provide what people needed,and now it is there to sell people what they don't need" - Sorry but I don't know who said it.

Edit: imo,Summers heeft groot gelijk.

.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:36:42 #282
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118426837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:25 schreef Chahna het volgende:

[..]

Wie roepen dat dan? Als ik Amerika (of elk ander land) was had ik het midden oosten fijn het midden oosten gelaten.
Dat is in ieder geval hoe de westerse media dat brengt .
pi_118428403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:16 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja hoor, Amerika is de bron van alle kwaad.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:37:58 #284
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118450259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor, Amerika is de bron van alle kwaad.
Welnee , die half miljoen kinderen in Iraq waren blijkbaar het kwaad en de kinderen in afghanistan en pakistan , dat verklaard meteen waarom ze dood moesten .
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:39:25 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118450297
Iemand een zwartwitje?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:15:42 #286
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118451160

quote:
Over the past week a new occupation has begun at a particularly special place: the sidewalk by Goldman Sachs CEO Lloyd Blankfein’s house.

Occupy Goldman Sachs grew organically after a Global Noise march ended at Blankfein’s stoop at 15 Central Park West. And what a natural location to occupy, considering how Goldman Sachs engaged in some of the worst financial fraud the world has ever seen in the lead up to the 2008 financial crisis.

But despite such blatant lawlessness not a single official of Goldman Sachs has been prosecuted. Rather the corporation was rewarded, receiving more taxpayer funded bailouts than any other investment bank.

Indeed this is a reminder that, as we close in to the 2012 elections, All Roads Lead to Wall Street. Heads they win, tails we lose; whoever wins the presidency there will be a victory party at Goldman Sachs.http://occupywallst.org/
pi_118451388
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:15 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik hoop voor ze dat het niet gaat regenen, want dan is zo'n karton bordje snel weg.

Maar ik wil wel opmerken dat nadat eerst alle banken de schuldige waren, vervolgens de CEO's van bedrijven is het nu dus Amerika die het kwaad is waar Occupy tegen strijdt? Kunnen jullie niet voor één keer samen beslissen wie de grote boze tegenstander is en dan als één groot front naar buiten treden in plaats van die one man shows die zelf niet weten wie waartegen is?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:29:50 #288
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118451471
It’s not a conspiracy! Elite controls global economy

quote:
Bankers really do control the world! That’s according to Swiss researchers who, in an exhaustive scientific study, mapped out a blueprint showing the real architects of global economic power.

­From freemasons to the Council on Foreign Relations to Bilderberg, the belief that secretive groups control the world’s economic and political system are quite possibly as old as human civilization itself.

But while Occupy Wall Street protestors may be slightly exaggerating in calling themselves the 99 per cent, a recent study conducted by the Swiss Institute of Technology in Zurich shows that they aren’t too far off the mark.
http://rt.com/news/global-elite-economy-conspiracy-427/
pi_118453524
quote:
Failed Occupy Wall Street Movement Needs to Wake Up

I was on Wall Street for business recently. It's always good to get to where the action is and talk with peers in the financial media industry, even if the environment is a little depressing for investors these days.

But in all honesty, the most depressing thing of all from my trip was a sad 90-second glimpse into what is left of Occupy Wall Street as I was between meetings.

Essentially, it was a few sad scrawls of pictures and phrases outside Trinity Church on tattered posterboard -- passages vaguely biblical but mostly forgettable -- and several people milling about listlessly.

Except for the one young man mumbling profane oversimplifications about the global economic crisis, punctuated by a period when he would yell "WAKE UP!" as loud as he could.

So sad... And not for the reason that many of you may think, considering I am theoretically "the enemy" here.

For the record, I am a strong supporter of the inherent rights of assembly and free speech in general and a strong supporter of bank critics in specific. In fact, there are many of us not just in financial media but who work in capital markets who think that reform is overdue and that some perpetrators of the financial crisis should be in jail by now.

And that's why it's depressing to walk by Trinity Church. Because though the movement is dead, the cause of banking reform and regulation has never been more relevant.

The bailout money allowed "too big to fail" banks to only get bigger, and government relief measures like HAMP were utter failures in helping homeowners with ugly mortgages or underwater properties. These folks still need relief, and in fact there are tens of billions set aside for them if the logistics could ever be worked out to access it.

The Dodd-Frank financial reforms fell short of needed regulation, and what we need is a reinstatement of Glass-Steagall and tougher enforcement -- not because that would ever magically prevent another downturn, but because the separation of retail and investment banking will prevent the depth of a future crisis from being as severe. The palpable fear from the dark days of the financial crisis has waned, and focus on federal spending and unemployment has overshadowed the need for new bank regulations.

Financial institutions also continue to prove their ability to act responsibly. I'm not talking JPMorgan Chase and its "London Whale" here, I'm talking about scandals from the LIBOR rate-fixing mess to HSBC laundering drug money to Standard Chartered not just dealing with the corrupt regime in Iran but thumbing their nose and saying, "You f---ing Americans. Who are you to tell us, the rest of the world, that we're not going to deal with Iranians." There is utter disregard for the rule of law and complete opacity here, and that cannot stand.

I could go on, but hopefully you know what the score is. If not, just Google "banking scandal" and I'm sure there are some kinky new stories to depress and outrage you.

So why is it that Occupy Wall Street is such a sad caricature of itself these days if the need is just as pressing? It's not for a lack of material. And it certainly shouldn't be for a lack of motivation -- there's an election coming up in just a few months.

That's why it's so disappointing.

America needs a populist uprising against the big banks now more than ever. Many think big banks should be broken up, and some of the harshest critics think banks should be wholly nationalized. While I think state-run banking is a bit too far, perhaps throwing around the idea of nationalization would scare the swagger out of fat cats like Jamie Dimon and show them we aren't messing around.

Instead we get a crazy kid wandering outside yelling "WAKE UP!" to nobody in particular. It only makes the fading OWS movement look sillier and more desperate than its critics have portrayed it as.

So think twice about the target of that phrase, Occupy Wall Street protesters. Maybe it's you who need to wake up.

And here's how.

In October, I wrote an article headlined "9 Ways 'Occupy Wall Street' Completely Misses the Point." Those nine elements have throttled off this movement, and turning them on their head would kick start a new chapter in OWS. Those nine items were:

No leadership
A mishmash of ideas
No policy mission
Hindsight, not insight
Oversimplified villains
Oversimplified victims
Anti-capitalism hyperbole
Little blame placed on Congress
Division, not unity

The first part of that list can be resolved through simple organizational logistics. Having a clear leader with a clear vision for the future and realistic policy goals would have at the very least kept this group around and active.

The latter part of the list would have helped keep Occupy Wall Street on top of the current mess and prevent them from being ignored or labeled as a fringe group. Focusing on the nuanced problem of investment banking and credit derivatives as it related to the $4 billion trading loss at JPM, for instance, would have made the group look relevant, financially savvy and on top of things. Talking practically about the importance of banks and business investment to bring the America back into growth mode would help dull criticism that all OWS wants is a socialist command-and-control economy. This is politics 101: play to what's in the news and use it to make your point in a serious and timely way.

Rather than think critically about the issues and think practically about solutions, Occupy Wall Street proved naysayers right by showing it was little more than a pity party. There was a lot of bile vented over the collapse, but nothing constructive accomplished. If anything is to be salvaged from the OWS wreckage, the group (if it can be called that) needs to do a 180 in a hurry.

You may think these are crocodile tears, but I am honestly disappointed the movement collapsed. Because done right in the run-up to the election, Occupy Wall Street could have been a mobilizing force for positive change instead of little more than a sad Wikipedia page that hasn't been updated since March.

Everyone across America would benefit from real and practical banking reform, even some of us on Wall Street. After all, investors have disappeared because they have zero trust. Some stability and transparency would be a welcome thing even for those in the industry.

Wake up, Occupy Wall Street. And do so fast, or else it will be too late - not just for you, but for your chance to truly make an impact on our dumpster fire of a financial industry.
http://www.huffingtonpost(...)treet_b_1799128.html
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:03:10 #290
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118454062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:26 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik hoop voor ze dat het niet gaat regenen, want dan is zo'n karton bordje snel weg.

Maar ik wil wel opmerken dat nadat eerst alle banken de schuldige waren, vervolgens de CEO's van bedrijven is het nu dus Amerika die het kwaad is waar Occupy tegen strijdt? Kunnen jullie niet voor één keer samen beslissen wie de grote boze tegenstander is en dan als één groot front naar buiten treden in plaats van die one man shows die zelf niet weten wie waartegen is?
Ik kan er niks aan doen dat America het meest oorlogszuchtige land op de wereld is , ik verspreid alleen wat de media vergeet te vermelden en regeringen achterhouden voor de burgers . Alles is met elkaar verbonden op de wereld en alles heeft invloed op elkaar dus is het belangrijk om te weten wat er echt speelt wereldwijd en de genocide op het Iraakse volk is in ieder geval niet de schuld van Occupy , je merkt wel weinig op als dat alles is wat je opvalt , viel het maar op dat je het niet op het journaal hebt gehoord en dat jouw regering het niet 1 keer heeft afgekeurd of is begonnen over sancties tegen zo'n oorlogszuchtige leider . Maar nee , ze hebben het te druk met het Iraanse volk te straffen en arm te maken met economische sancties en samen te spannen tegen Iran als een stelletje pestkoppen en om een derde wereldoorlog te beginnen , viel dat je maar op .
pi_118454170
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen dat America het meest oorlogszuchtige land op de wereld is , ik verspreid alleen wat de media vergeet te vermelden en regeringen achterhouden voor de burgers . Alles is met elkaar verbonden op de wereld en alles heeft invloed op elkaar dus is het belangrijk om te weten wat er echt speelt wereldwijd en de genocide op het Iraakse volk is in ieder geval niet de schuld van Occupy , je merkt wel weinig op als dat alles is wat je opvalt , viel het maar op dat je het niet op het journaal hebt gehoord en dat jouw regering het niet 1 keer heeft afgekeurd of is begonnen over sancties tegen zo'n oorlogszuchtige leider .
Ik vind ook dat alle 'moderne' landen zoals Amerika en Nederland direct moeten stoppen met hulp bieden aan die landen. Weg met de ontwikkelingshulp, ..hoe hypocriet is het om al die ontwikkelingsgelden te krijgen, of landen helpen opbouwen na rampen, als ze zo door en door rot zijn?

Overigens, zoals ik in het stukje boven jouw post heb geplaatst...verder dan roepen komt men nog steeds niet.

Verder ga ik uiteraard niet in over je opmerking over 'weinig opvallen mbt mijn persoon' want als er bepaalde mensen zijn met een zeer gekleurde eenzijdig inzicht, moet je toch ook even die spiegel erbij pakken.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12:55 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_118454378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:06 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik vind ook dat alle 'moderne' landen zoals Amerika en Nederland direct moeten stoppen met hulp bieden aan die landen. Weg met de ontwikkelingshulp, ..hoe hypocriet is het om al die ontwikkelingsgelden te krijgen, of landen helpen opbouwen na rampen, als ze zo door en door rot zijn?
Overigens, zoals ik in het stukje boven jouw post heb geplaatst...verder dan roepen komt men nog steeds niet.

Verder ga ik uiteraard niet in over je opmerking over 'weinig opvallen mbt mijn persoon' want als er bepaalde mensen zijn met een zeer gekleurde eenzijdig inzicht, moet je toch ook even die spiegel erbij pakken.
Not gonna happen. We krijgen Mevr. Ploumen op OS, dus de geldstroom zal niet onderbroken worden :N
pi_118454526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Not gonna happen. We krijgen Mevr. Ploumen op OS, dus de geldstroom zal niet onderbroken worden :N
Maar dat is toch niet normaal... de overheid is het kwaad, Amerika is het kwaad, en ondertussen wel 'ons' geld en goederen accepteren? Hoe noemen ze dat nu ook alweer?..................oh ja hypocriet en kortzichtig :)
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:19:12 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_118454573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:17 schreef Chahna het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet normaal... de overheid is het kwaad, Amerika is het kwaad, en ondertussen wel 'ons' geld en goederen accepteren? Hoe noemen ze dat nu ook alweer?..................oh ja hypocriet en kortzichtig :)
Op zijn minst is het met oogkleppen op kijken.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:23:21 #295
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118454707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:06 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik ben klaar met jouw muur waar niks doordringt en je je in allerlei bochten wringt om misdaden tegen de mensheid onder het tapijt te schuiven omdat anders je wereldbeeld in elkaar stort van moderne redders , lang kan je dat toch niet meer doen en dan moet je wel in de echte wereld komen of je nou wil of niet . word wakker is een boodschap voor jou .
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:26:24 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_118454806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik ben klaar met jouw muur waar niks doordringt en je je in allerlei bochten wringt om misdaden tegen de mensheid onder het tapijt te schuiven omdat anders je wereldbeeld in elkaar stort van moderne redders , lang kan je dat toch niet meer doen en dan moet je wel in de echte wereld komen of je nou wil of niet . word wakker is een boodschap voor jou .
Maar Summers, je kunt toch niet ontkennen dat er bakken gemeenschapsgeld naar corrupte regimes gaan ? Daar hoor ik je nooit over.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:31:48 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118454977
quote:

De wake-up call. Daar is ie weer. Vers van Wallstreet.

Jammer dat je nooit concreet wilt worden/kunt worden. Oeverloos geblaat dat nergens toe leidt, de perfecte occupier, dat dan weer wel.
pi_118454982
quote:

[..]

Je ziet zelf werkelijk niet in dat jij exact (zo niet erger) juist vanuit je eigen (en in jouw ogen enige correcte) beperkte visie alles hier zit te verkondigen? Over muur gesproken _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar Summers, je kunt toch niet ontkennen dat er bakken gemeenschapsgeld naar corrupte regimes gaan ? Daar hoor ik je nooit over.
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

De wake-up call. Daar is ie weer. Vers van Wallstreet.

Jammer dat je nooit concreet wilt worden/kunt worden. Oeverloos geblaat dat nergens toe leidt, de perfecte occupier, dat dan weer wel.
Jullie snappen het niet............ ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:37:34 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118455129
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:39:20 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118455178
Oe kijk! Een anti-spandoek!
pi_118455229
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:39 schreef Copycat het volgende:
Oe kijk! Een anti-spandoek!
Ik vul hem even aan:

HET MOET ANDERS!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')