Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden, dat is het! In mijn omgeving (en ver daarbuiten) heeft men 'gewoon' onderwijs, gezondheidszorg, voedsel, onderdak, werk, vervoer, vrienden en kennissen etc. Je zou bijna kunnen stellen dat ik in de maatschappij sta, zij het niet dat in jouw beeld de maatschappij heel anders is dan in mijn beeld. In jouw beeld is het een grote chaos en oneerlijke verdeling, in mijn beeld is het rustig, beschaafd en verloopt het leven zeer soepel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef Summers het volgende:
.
Misschien ben jij wel naief om te denken dat mensen ff de straat opgaan en verder gaan met hun leven terwijl je compleet over het hoofd ziet dat er geen leven meer is om naar terug te gaan als alles kapot is bezuinigt en je geen toegang meer hebt tot onderwijs , gezondheidszorg en voedsel en onderdak , je hebt niks meer om naar terug te gaan als je je hele leven hebt gewerkt en je pensioen word afgepakt . Je bent naief om te denken dat mensen dit pikken en gewoon maar op straat gaan liggen en wachten tot ze doodgaan en de toekomst van hun kinderen word afgepakt terwijl ze worden genaaid door regeringen en machthebbers .
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden,
Want in jouw omgeving is al die ellende wel schering en inslag?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
![]()
Iets met hoofd en zand.
Het is toch onzin om te stellen dat iets niet bestaat omdat ik of mijn vrienden daar nu geen last van hebben?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want in jouw omgeving is al die ellende wel schering en inslag?
Mwoah ik vrees dat het niet naïef maar de werkelijkheid is van de dag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef Summers het volgende:
Je bent naief om te denken dat mensen dit pikken en gewoon maar op straat gaan liggen en wachten tot ze doodgaan en de toekomst van hun kinderen word afgepakt terwijl ze worden genaaid door regeringen en machthebbers .
Het wordt hier gebracht alsof de wereld vergaat terwijl dat dikke onzin is. Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik zeg dat ze de verkeerde vrienden heeft als dit is wat in haar omgeving speelt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is toch onzin om te stellen dat iets niet bestaat omdat ik of mijn vrienden daar nu geen last van hebben?
Geef dan eens een aantal van die schrijnende voorbeelden van mensen die in Nederland onderwijs, zorg en voeding ontberen? Bij gebrek aan onderbouwing van Summers, kun jij het misschien?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is toch onzin om te stellen dat iets niet bestaat omdat ik of mijn vrienden daar nu geen last van hebben?
Vergeet dan ook de instanties die uit alle hoeken van de maatschappij komen om dit soort 'zielige mensen' te helpen. Volgens Summers is er geen weg terug en zijn zij allemaal doomed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:
Natuurlijk bestaat er ook in Nederland armoede, maar op de schaal die Summers het wil doen
voorkomen, waarbij mensen volledig van het maatschappelijke leven zijn afgesloten, is zo schromelijk hysterisch overdreven dat het niet serieus is te nemen.
Ach in Spanje gaat het iets harder, maar vertel mij niet dat het in NL beter is geworden de afgelopen 30 jaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geef dan eens een aantal van die schrijnende voorbeelden van mensen die in Nederland onderwijs, zorg en voeding ontberen? Bij gebrek aan onderbouwing van Summers, kun jij het misschien?
Natuurlijk bestaat er ook in Nederland armoede, maar op de schaal die Summers het wil doen voorkomen, waarbij mensen volledig van het maatschappelijke leven zijn afgesloten, is zo schromelijk hysterisch overdreven dat het niet serieus is te nemen.
Dat zijn ook duivelse organisaties die de soevereiniteit van de mens ondermijnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:07 schreef Chahna het volgende:
Vergeet dan ook de instanties die uit alle hoeken van de maatschappij komen om dit soort 'zielige mensen' te helpen. Volgens Summers is er geen weg terug en zijn zij allemaal doomed.
Dat is het niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het wordt hier gebracht alsof de wereld vergaat terwijl dat dikke onzin is.
Steek je hoofd maar in het zand.quote:Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik zeg dat ze de verkeerde vrienden heeft als dit is wat in haar omgeving speelt.
Maar als menen in de vorm van Occupy iets gaan doen is het ook niet goed.quote:Als je thuis in een hoekje gaat zitten huilen dat het allemaal niet eerlijk is en dat het anders moet dan veranderd er niets. Als je iets wilt veranderen en je gaat zelf actie ondernemen, dan bereik je nog eens wat.
Waarom zoek je dat filmpje zelf niet op ipv niets te doen en in een hoekje te gaan zitten huilen. Misschien als je de juiste vrienden had gehad, had je dat filmpje al.quote:Ik zit nu al met smacht te wachten op een filmpje uit pak em beet Panama te zien wat als argument gebruikt gaat worden dat het toch wel heel slecht gaat hier.
Standaard retoriek. "ze doen niets" "ze weten niet wat ze willen" "laat ze een baan zoeken"quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:11 schreef Copycat het volgende:
Als die mensen in de vorm van Occupy NL nu eens iets gingen doen. 'Het moet anders'-roepen, maakt het niet anders. Zeker als dat anders voor A totaal anders is dan het anders voor B. laat staan voor C t/m Z.
Steek die hand eens in eigen boezem.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Standaard retoriek. "ze doen niets" "ze weten niet wat ze willen" "laat ze een baan zoeken"
Ik heb de wereldeconomie niet naar de knoppen geholpen. Ik privatiseer de zorg en het onderwijs niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Steek die hand eens in eigen boezem.
Als 'iedereen' dat zegt zal er wel een kern van waarheid inzitten maar zoals jij ook kunt zien hebben ze nog niets voor elkaar gekregen. Het is niet meer dan een jaar lang roepen dat 'het anders moet'. Hetzelfde in dit topicreeks. Ik heb mijn best gedaan om te zoeken naar feitelijke veranderingen die Occupy heeft verzorgd en kom uit op: 0.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Standaard retoriek. "ze doen niets" "ze weten niet wat ze willen" "laat ze een baan zoeken"
En dat doe ik wel. Eigenhandig. En volgens mij heeft iedereen hier nog steeds recht op zorg en op onderwijs.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb de wereldeconomie niet naar de knoppen geholpen. Ik privatiseer de zorg en het onderwijs niet.
Dat jij het vage informatie vind veranderd de feiten en de gevolgen niet dus wat mij betreft blijf je gewoon alles maar ontkennen en goedpraten en bewijs je zelf waarom mensen niet alles laten vallen . Wie een les nodig heeft in zijn of haar leven zal hem leren dus we merken vanzelf wie niet in de realiteit leeft en daar laat ik het maar bij .quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik ken niemand in mijn omgeving die voldoet aan deze dingen. Je hebt gewoon de verkeerde vrienden, dat is het! In mijn omgeving (en ver daarbuiten) heeft men 'gewoon' onderwijs, gezondheidszorg, voedsel, onderdak, werk, vervoer, vrienden en kennissen etc. Je zou bijna kunnen stellen dat ik in de maatschappij sta, zij het niet dat in jouw beeld de maatschappij heel anders is dan in mijn beeld. In jouw beeld is het een grote chaos en oneerlijke verdeling, in mijn beeld is het rustig, beschaafd en verloopt het leven zeer soepel.
Overigens ben ik vast niet de enige, gezien al die demonstraties en acties die in Nederland en West Europa gaande zijn. Dan reken ik de incidentele 'hallo wij zijn er nog actie' van Occupy niet mee.
Als het hier allemaal zo slecht zou zijn als in jouw (verdraaide) denkwereld is, zou men toch allang alles laten vallen en actie voeren. Wellicht helpt het als je de gordijnen van je woning opent en kijkt hoe het er écht aan toe gaat, in plaats van je informatie van vage sites te halen en als dé waarheid te verkondigen.
Vroeger riep iedereen dat de Aarde plat was.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:16 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als 'iedereen' dat zegt zal er wel een kern van waarheid inzitten
Niet ik: Iedereen hier op papier na. Je zegt namelijk niets maar gebruikt daar veel woorden voor.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat jij het vage informatie vind veranderd de feiten en de gevolgen niet dus wat mij betreft blijf je gewoon alles maar ontkennen en goedpraten en bewijs je zelf waarom mensen niet alles laten vallen . Wie een les nodig heeft in zijn of haar leven zal hem leren dus we merken vanzelf wie niet in de realiteit leeft en daar laat ik het maar bij .
Als dit je steekhoudende argument is én je uitleg wat er anders moet, dan begrijp ik dat er niets veranderd. Het blijft dus weer (helaas) bij roepen dat het anders moet. Jammer want inmiddels had ik stiekem wel verwacht dat men wat verder was met Occupy, maar blijkbaar is dat dus niet zo en zit men nog steeds op het niveau van een dik jaar terug. Weer een jaar weggegooid.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vroeger riep iedereen dat de Aarde plat was.
Een jaar is niets. De Neo-Cons zijn al 30 jaar succesvol, en hoe lang hebben zij er over gedaan om daar te komen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef Chahna het volgende:
[..]
Niet ik: Iedereen hier op papier na. Je zegt namelijk niets maar gebruikt daar veel woorden voor.
[..]
Als dit je steekhoudende argument is én je uitleg wat er anders moet, dan begrijp ik dat er niets veranderd. Het blijft dus weer (helaas) bij roepen dat het anders moet. Jammer want inmiddels had ik stiekem wel verwacht dat men wat verder was met Occupy, maar blijkbaar is dat dus niet zo en zit men nog steeds op het niveau van een dik jaar terug. Weer een jaar weggegooid.
Maar die doen wat, daar zit wel een heel verschil in. Zij kunnen je ook exact vertellen waar ze voor staan, wat hun doel is en hoe ze dat gaan aanpakken. Ik zou me als Occupier niet gaan vergelijken met dat soort mensen/groepen. Tenzij je natuurlijk met een doel komt én een manier om dat aan te pakken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een jaar is niets. De Neo-Cons zijn al 30 jaar succesvol, en hoe lang hebben zij er over gedaan om daar te komen?
Dat is een argument voor wat? "Ik heb iets naar de knoppen geholpen, maar ik dééd tenminste iets?"quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
Maar die doen wat, daar zit wel een heel verschil in. Zij kunnen je ook exact vertellen waar ze voor staan, wat hun doel is en hoe ze dat gaan aanpakken.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een argument voor wat? "Ik heb iets naar de knoppen geholpen, maar ik dééd tenminste iets?"
Kijk..dit bedoel ik; ze doen iets, hebben een doel. In tegenstelling tot 'het moet andersvolk'.quote:Een bekend voorbeeld van het neoconservatisme in de Verenigde Staten zijn de leden van het Project for the New American Century, een groep die tot doel heeft om de waarden van het (neoconservatieve) gedachtegoed van de Verenigde Staten te verbreiden over de gehele wereld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |