En gezien haar username een met een onuitputtelijke wiskundige kennis.quote:
Jaja elke bankmedewerker heeft natuurlijk een giflening verstrekt, alsof uberhaupt elke medewerker een adviseur was of bij het verantwoordelijke management werktequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De consument is een onnozel schaap, ik verwacht echter van professionele geldwisselaars een wat meer kritische blik. Als iemand aan de tap een biertje komt bestellen zegt de kastelein waarschijnlijk ook dat hij niet schenkt op de pof
[..]
Je kan prima generaliseren want we kunnen het er denk ik ook wel over eens zijn dat iedereen die destijds in een concentratiekamp werkte niet gedeugd heeft
[..]
Logisch toch? Zij zijn de professionals die beter hoorde te weten. Toen het mis ging hebben deze professionele kleuters de rekening neergelegd bij de belastingbetaler zodat ze hun mooie baantjes konden houden
[..]
En banksters verstrekken vervolgens met het grootste gemak een giflening![]()
Het zijn gewoon drugsdealers die enkel op hun eigen winstbejag uit zijn en immoreel te werk gaan.
[..]
Uiteraard mag de consument kritisch bekeken worden.... hadden de banken dat maar eens gedaan dan zaten er nu heel wat minder mensen in de financiele problemen.
[..]
Zeg dat ook even tegen de banksters die failliet horen te zijn![]()
Nee..... want TBTF
Jij hebt wel een erg raar en vertekend beeld van de gemiddelde bankmedewerker.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
QFT.... die medewerkers zijn gewoon quilty as hell want zij faciliteren het graaien. Daarnaast hebben ze een CAO waar ze 80% van werkend Nederland mee uitlachen kwa arbeidsvoorwaarden.
Ja... de productieve en hardwerkende Nederlander mag diep bukken voor het luxe leventje van bankmedewerkers.
Nee, discriminatie is selecteren op eigenschappen waar je niets aan kunt doen. Dit is vergelijkbaar met zeggen dat je geen moordenaars of verkrachters serveert.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Knipoog of niet, het is gewoon discriminatie. Bovendien doen bankmedewerkers gewoon hun werk. En winst maken is één van de doelen die banken zich stellen. Het staat consumenten vrij om een andere bank te zoeken.
Verder is Van Groningen zélf zo dom geweest om niet eerder zijn boeken door een accountant te laten controleren.
Er is een verschil tussen dure producten verkopen en oplichting. Bijvoorbeeld verzekeringen verkopen aan iemand waarvan je weet dat elke claim zal worden afgewezen is oplichting, en dat doet elke bank. Wees niet zo extreem naief.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Ze hebben hem woekerpolissen aangesmeerd? En plots, na vele jaren, gaat het licht branden om zijn situatie eens door te laten lichten door een bevriende accountant.
Als je zelf de ballen verstand hebt van je financiële zaken, waarom laat je een offerte dan van een 'woeker'polis dan niet even doorlichten door je bevriende accountant voordat je je handtekening er onder zet?
Wat is de prijs van een biertje bij meneer? Is meneer ook een oplichter als zijn biertje 2 dubbeltjes duurder is als bij een willekeurige concurrent?
Als ondernemer zou hij als geen ander moeten weten dat ook andere ondernemers (banken) graag een dikke boterham verdienen en het niet doen uit liefdadigheid. De ene ondernemer probeert zijn doel te bereiken door vooral veel omzet te genereren met een kleine winstmarge, de ander weet dat hij goed kan babbelen en maakt er handig gebruik van om zijn te dure producten daarmee aan de man te brengen.
Nee, ze worden niet gebasht. Ze worden terecht bekritiseerd omdat ze miljardenverliezen hebben gemaakt. De belastingbetaler moet voor die miljarden verliezen opdraaien omdat anders zogenaamd de economie kapot gaat. Maar de bankiers hebben de economie al kapot gemaakt met hun onverantwoordelijke gegok.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Weet je wat nu zo grappig is: de bankiers worden gebasht omdat ze te veel geld uitgeleend zouden hebben waardoor de crisis is ontstaan en tegelijkertijd zijn we nu boos omdat de geldkraan dichtgedraaid wordt.
Wil je het hebben over de productiviteit van bankmedewerkers? In de zin van toegevoegde waarde en welvaartsvergroting? Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 06:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij hebt wel een erg raar en vertekend beeld van de gemiddelde bankmedewerker.
De productieve en hardwerkende Nederlander vs het luxe leventje van de bankmedewerkers... Hoe bedenk je het
De tering zeg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, discriminatie is selecteren op eigenschappen waar je niets aan kunt doen. Dit is vergelijkbaar met zeggen dat je geen moordenaars of verkrachters serveert.
Ik vind het een goede actie die navolging verdient.
De nijdcultuur.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:46 schreef El_Matador het volgende:
Heb je een pak en een pik, ben je voor jaloerse droeftoeters al bijna een verkrachter.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wijze woorden van vriendje Basp1![]()
Uiteraard zijn de hulpjes van pakkenpikken ook mede verantwoordelijk voor de financiele holocaust maar dat komt gewoon omdat het volgzame schaapjes zijn.
Na WOII werden dat soort lammetjes ook veel milder terecht gewezen
Zolang de wereld (ja, ook de banken) nog afhankelijk is van olie, zit ik gebakken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
En als ze een probleem hebben dan komen ze met hangende pootjes en pruillipjes naar de bank.
14,5, bijna 15.quote:
Jij boort olie in colombia?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zolang de wereld (ja, ook de banken) nog afhankelijk is van olie, zit ik gebakken.
Olie
Ook zo'n leuke industrie, had altijd ook wel de ambitie daar te werken, maar financiën trok me meer dan techniek uiteindelijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zolang de wereld (ja, ook de banken) nog afhankelijk is van olie, zit ik gebakken.
Olie
Ah, dat maakt het beeld compleet.quote:
ik boor zelf niet, ik zorg dat de exploratie groeit.quote:
Zeker leuk en ik wed veul socialer en losbandiger dan het bankwereldje...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook zo'n leuke industrie, had altijd ook wel de ambitie daar te werken, maar financiën trok me meer dan techniek uiteindelijk.
Mijn familie zit in de olie dus ik ken het wereldje wel, maar ik heb gevoel voor beide sectoren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker leuk en ik wed veul socialer en losbandiger dan het bankwereldje...
Wel hard werken, maar ja, dat hoort erbij.
Leuk man.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ik boor zelf niet, ik zorg dat de exploratie groeit.
Nu in Argentinie trouwens, zo een workshopje van 2 dagen geven (schaliegas en -olie).
Je bedoelt dat er voor techniek hogere kwalificaties noodzakelijk warenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn familie zit in de olie dus ik ken het wereldje wel, maar ik heb gevoel voor beide sectoren.
Scoorde alleen beter op financiën dan op techniek, dus ben er maar vol voor gegaan.
Dit topic gaat over banksters die geen bier meer krijgen, graag OT blijvenquote:
Nee, dat ik er minder plezier in had.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er voor techniek hogere kwalificaties noodzakelijk waren
Oh, dacht dat het jouw persoonlijke kijk mij eens domme dingen roepen topic was, daar lijkt het namelijk nog het meeste op.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dit topic gaat over banksters die geen bier meer krijgen, graag OT blijven
Jeppers.quote:
Valt ook wel mee.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er voor techniek hogere kwalificaties noodzakelijk waren
Even los van jou persoonlijk, dat is zijn algemeenheid een probleem. Kleiner maar vooral ook groter talent wordt gelokt om slimme manier te vinden om andermans verdiensten af te romen, ipv zelf echt geld te verdienen door waarde toe te voegen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook zo'n leuke industrie, had altijd ook wel de ambitie daar te werken, maar financiën trok me meer dan techniek uiteindelijk.
De banken die niet met hangende pootjes maar op hoge poten honderden miljarden eisten en kregen om hun gefaal te compenseren, terwijl ze al die miljarden weer vrolijk aan het vergokken zijn en het MBK laten doodbloeden? Die banken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
En als ze een probleem hebben dan komen ze met hangende pootjes en pruillipjes naar de bank.
Inderdaad. De meest getalenteerden dragen niets bij maar parasiteren op de rest van de maatschappij.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even los van jou persoonlijk, dat is zijn algemeenheid een probleem. Kleiner maar vooral ook groter talent wordt gelokt om slimme manier te vinden om andermans verdiensten af te romen, ipv zelf echt geld te verdienen door waarde toe te voegen.
Econometrie is voor mensen die zelfs al moeite hadden met wiskunde Aquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Valt ook wel mee.
De gemiddelde TU-studie is niet veel moeilijker dan econometrie.
Kortom.... op een meer geavanceerd manier te leren parasiteren i.p.v. de mensheid op een hoger niveau te brengen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even los van jou persoonlijk, dat is zijn algemeenheid een probleem. Kleiner maar vooral ook groter talent wordt gelokt om slimme manier te vinden om andermans verdiensten af te romen, ipv zelf echt geld te verdienen door waarde toe te voegen.
Dat baseer jij op ervaringen uit de eerste hand?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Econometrie is voor mensen die zelfs al moeite hadden met wiskunde A
Die criminelen jaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
De banken die niet met hangende pootjes maar op hoge poten honderden miljarden eisten en kregen om hun gefaal te compenseren, terwijl ze al die miljarden weer vrolijk aan het vergokken zijn en het MBK laten doodbloeden? Die banken?
Het schaap is 14, bijna 15quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat baseer jij op ervaringen uit de eerste hand?
En zit op het VWO?quote:
Volgens mij zijn ze gewoon opgelicht met mooi gemaakte risicoleningen.quote:
Als ze VMBO deed poste ze hier niet, dan was ze in de herfstvakantie voor murat aan het werk.quote:
Ach, je weet het niet, misschien kreeg haar alleenstaande moeder geen lening voor haar nieuwe plasma.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ze VMBO deed poste ze hier niet, dan was ze in de herfstvakantie voor murat aan het werk.
Dat zou haar username Wipkip zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, je weet het niet, misschien kreeg haar alleenstaande moeder geen lening voor haar nieuwe plasma.
Misschien ben ik inderdaad te voorbarig geweest, econometristen hebben nl. de ideale vergelijkingen voor een financieel zwart gat weten op te stellenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:50 schreef GSbrder het volgende:
Dat baseer jij op ervaringen uit de eerste hand?
Je kan ook eerst zelf de voorwaarden van die verzekeringsproducten doorlezen, zodat je weet dat de kans nihil is dat er een claim van jouw kant zal worden toegewezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dure producten verkopen en oplichting. Bijvoorbeeld verzekeringen verkopen aan iemand waarvan je weet dat elke claim zal worden afgewezen is oplichting, en dat doet elke bank. Wees niet zo extreem naief.
Nogmaals: De staatsleningen die de banken hebben gekregen, leveren de schatkist van de Nederlandse Staat alleen maar geld op. Blijf jij maar in leugens geloven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ze worden niet gebasht. Ze worden terecht bekritiseerd omdat ze miljardenverliezen hebben gemaakt. De belastingbetaler moet voor die miljarden verliezen opdraaien omdat anders zogenaamd de economie kapot gaat. Maar de bankiers hebben de economie al kapot gemaakt met hun onverantwoordelijke gegok.
Ze hebben wel een bijdrage aan de economie, die bestaat in het 'bemiddelen' tussen spaarders en leners. Dat is op zich best een waardevolle dienst en die is natuurlijk niet gratis. Maar als de financiele sector meerdere procenten en soms wel meer dan 10% van het BNP beslaat hoef je geen groot licht te zijn om vast te stellen dat er dan niet meer betaald wordt voor de geleverde dienst maar dat er geld wordt afgeroomd zonder dat daar iets evenredigs voor wordt teruggegeven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. De meest getalenteerden dragen niets bij maar parasiteren op de rest van de maatschappij.
En je, ik ken de theorie dat banken noodzakelijk zijn voor een economie omdat ze zorgen dat geld daar geinvesteerd wordt waar het nodig is. Maar dat is al lang niet meer de praktijk, ik wil juist naar de situatie toe dat banken bijdragen aan de economie. En daarom ben ik zo kritisch op de huidige generatie bankiers.
Wat een grote onzin manquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nogmaals: De staatsleningen die de banken hebben gekregen, leveren de schatkist van de Nederlandse Staat alleen maar geld op. Blijf jij maar in leugens geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |