Onzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:47 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Onzin. Ga in een huurhuis wonen (dus geen hypotheek voor een eigen woning), houd geen spaarrekening, haal al het overgebleven geld maandelijks van je lopende rekening en stop het in een oude sok. Met een paar simpele stappen heb je als consument nauwelijks nog iets te maken met banken.
Klopt, maar je hebt dus ook te maken met de bankensubsidie die de overheid verstrekt en die als fiscale tegemoetkoming voor de huizenbezitter wordt verkocht, en waar het simpele volk intrapt. Je hebt ook te maken met daardoor enorm gestegen woonlasten.quote:Hoe klein- of grootschalig banken zijn georganiseerd, zegt niets over de menselijke drang naar meer, meer, meer. Natuurlijk zijn consumenten gelokt. Nieuwe keuken? Geen probleem, sluit fijn een lening bij Frisia. Maar het is ook dezelfde consument die zijn eigen principes (zoals: eerst geld verdienen voordat je het uitgeeft) opzij heeft geschoven. Je ziet dat in het klein (nieuwe televisie op afbetaling), maar ook in het groot. Nederland heeft namelijk de hoogste hypotheekschuld ter wereld. Deze bedraagt 111 procent van het BBP.
Dat mag hij helemaal zelf weten. Als jij kiest voor een beroep dan heb je maar te accepteren dat mensen je op die keuze afrekenen en je niet meer welkom bent, thuis of in iemands lokaal.quote:Nee. Je zou een punt hebben als deze kroegeigenaar een geschil had met zijn eigen bank en wanneer hij zijn directe contactpersonen de oorlog verklaart en in zijn kroeg weigert. Dat doet hij niet. Hij discrimineert een complete beroepsgroep.
Allemaal gebaseerd op onwetendheid, het gelul en gezeik van mensen wanneer je weer eens ergens op een verjaardag of feestje komt die hun hart komen luchten bij jou als "bankier" over hoe kut je werk wel niet is en dan met de meest idiote argumenten komen is een beetje vermoeiend aan het worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat mag hij helemaal zelf weten. Als jij kiest voor een beroep dan heb je maar te accepteren dat mensen je op die keuze afrekenen en je niet meer welkom bent, thuis of in iemands lokaal.
De ironie!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat mag hij helemaal zelf weten. Als jij kiest voor een beroep dan heb je maar te accepteren dat mensen je op die keuze afrekenen en je niet meer welkom bent, thuis of in iemands lokaal.
Economische groei word veroorzaakt doordat er producten geproduceerd en verkocht worden, niet omdat banksters maar onbeperkt geld drukken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Je slaat een beetje door met al je sentimenten. Alleen al vanwege de ondersteunende rol die de financiële sector heeft, is de bijdrage aan de economie enorm. Simpel gezegd: de financiële sector helpt economische groei mogelijk maken.
Dus we moeten vooral de patient niet genezen want anders gaan de doktoren en farmaceuten faillietquote:Zie antwoord hierboven. Juist daarom worden banken overeind gehouden; zodat de economie niet nog veel meer schade oploopt.
Ik neem aan dat je leuke lijstjes met kandidaten kan vinden op het internet. Ik denk dat iedere topbankier er wel voor in aanmerking komt om bestempelt te worden als crimineel.quote:Als je mensen corrupt noemt, moet je met bewijzen komen. Met stoere forumtaal kunnen we niks. Namen en rugnummers graag.
Discriminatie is niet strafbaar als je goede redenen hebt om te discrimineren. Discrimineren betekend nl. niets anders als onderscheid maken en daar is helemaal niets mis mee. Doen banken toch ook? Werkgevers doen het... als je maar goede criteria hebt om onderscheid te maken.quote:Je vraagt serieus wat er mis is met discriminatie? Nou bijvoorbeeld dat het strafbaar is...
Banken discrimineren wel degelijk op zulke gronden maar dat is heel moeilijk te bewijzen. Ze kijken b.v. ook naar het soort werk/werkgever en in welk dienstverband je deze werkzaamheden doet.quote:Banken ontzeggen jou geen lening omdat je vrouw bent, of omdat je een bepaalde huidskleur hebt. Ze zullen gewoon kijken naar je financiële situatie.
Waarom krijgen banken staatssteun? Hoeveel bedrijven zouden ook wel wat staatssteun kunnen gebruiken? Nee... die laten we gewoon allemaal kapot gaan. Als banken volgens de regels van de vrije markten willen werken moeten ze ook zo behandeld worden en gewoon kapot kunnen gaan.quote:Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn bank en de belastingbetaler hoeft ook niet voor mijn bank op te draaien. Overigens krijgen de banken staatssteun, die ze ook weer terugbetalen.
Wie zijn billen brand.... geld ook voor banksters maar die worden gered door de belastingbetaler i.p.v. dat ze hun spulletjes in een doos kunnen stoppen en zich kunnen gaan melden bij het UWVquote:Je ontwijkt de vraag. Ik vroeg je naar de rol van consumenten en hun gedrag.
Maar waarom moet dan alles op alles gezet worden om de markt te redden? Waarom niet gewoon de markt zijn werk laten doen? Juist.... als je balans voor 60% uit hypotheken bestaat ben je gewoon zo dood als een pier.... moet je weer gered worden door de belastingbetaler.quote:Waar ze nu nog zijn. Hoeveel Nederlanders zijn nou echt daadwerkelijk in de problemen gekomen? Een beperkt aantal. Het leeuwendeel van de Nederlanders - zie de hoge hypotheekschuld als graadmeter - heeft gewoon een hypotheek, die maandelijks wordt bekostigd.
DSB, ING, Rabo, ABN-AMRO.... ze zijn allemaal net zo kwaadaardig. Allemaal hebben ze enorme gifleningen verstrekt.quote:De situatie was en is voor elke bank verschillend. Verder bood DSB wanproducten; meer dan bij andere banken het geval was en is. Je generaliseert en je zegt dingen waarvan je de consequenties niet overziet.
Dan ga ik gewoon naar een kroeg waar hippies wel welkom zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als ik jou ga weigeren in cafe's omdat je een gare hippie bent ben je het er ook mee eens?
Mijn gedeelde sympathie voor deze mensen dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:13 schreef Ivo1985 het volgende:
@Voorschrift, de gemiddelde politieagent of medewerker van de belastingdienst zal zich hetzelfde voelen.
In de OP staat er in ieder geval al een.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan ga ik gewoon naar een kroeg waar hippies wel welkom zijn
Serieus.... word je niet meer als een zonnekoning behandeltquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Allemaal gebaseerd op onwetendheid, het gelul en gezeik van mensen wanneer je weer eens ergens op een verjaardag of feestje komt die hun hart komen luchten bij jou als "bankier" over hoe kut je werk wel niet is en dan met de meest idiote argumenten komen is een beetje vermoeiend aan het worden.
Met jou valt ook geen redelijk woord te wisselen of wel?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Serieus.... word je niet meer als een zonnekoning behandelt![]()
Ach... gossie
Verplichting? Kom kom, aan principes zitten soms ook nadelen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je bent verplicht om een bankrekening te hebben want je kan anders diverse betalingen niet eens doen. De meeste bedrijven accepteren namelijk geen contante betaling of weigeren hun geld in persoon te incasseren.
Ik ben altijd heel redelijk maar heb gewoon een allergie voor banksters... misschien moeten jullie weer eens een PR stuntje doen... de meeste reklamespotjes van de grootbanken getuigden de laatste jaren vooral van narcisme en grootheidswaanzin imoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met jou valt ook geen redelijk woord te wisselen of wel?
Je wordt nog binnengelaten? Je mag blij zijn dat je op straat niet uitgescholden en bespuugd wordt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Allemaal gebaseerd op onwetendheid, het gelul en gezeik van mensen wanneer je weer eens ergens op een verjaardag of feestje komt die hun hart komen luchten bij jou als "bankier" over hoe kut je werk wel niet is en dan met de meest idiote argumenten komen is een beetje vermoeiend aan het worden.
Principes kosten geld... en daar betaal ik een redelijk hoge prijs voorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verplichting? Kom kom, aan principes zitten soms ook nadelen.
Want zo ga jij met ons om ja?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je wordt nog binnengelaten? Je mag blij zijn dat je op straat niet uitgescholden en bespuugd wordt.
QFT....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je wordt nog binnengelaten? Je mag blij zijn dat je op straat niet uitgescholden en bespuugd wordt.
Nou, kom eens met een leuk idee zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben altijd heel redelijk maar heb gewoon een allergie voor banksters... misschien moeten jullie weer eens een PR stuntje doen... de meeste reklamespotjes van de grootbanken getuigden de laatste jaren vooral van narcisme en grootheidswaanzin imo
Kijk, een pauper die zijn eigen falen anderen verwijt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:
Heel die stropdassen brigade aan de hoogste boom.
Nou... begin eens met spotjes waarin jullie publiekelijk spijt betuigen. Waarin bankdirecteuren seppuku plegen en jullie afstand doen van al jullie wereldse bezittingenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou, kom eens met een leuk idee zou ik zeggen.
Moeten het niet van die opplakstropdassen zijn hèquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:
Heel die stropdassen brigade aan de hoogste boom.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... begin eens met spotjes waarin jullie publiekelijk spijt betuigen. Waarin bankdirecteuren seppuku plegen en jullie afstand doen van al jullie wereldse bezittingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |