abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118033620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Waarom moet die kritische blik persé van de bank komen? Waarom kan de hebberige consument niet zélf op het idee komen dat niet alles betaalbaar en haalbaar is? Als ik met mijn modale inkomen en maandelijkse hypotheeklasten ook nog eens een peperdure Rolls-Royce wil, waarom zou ik dan niet zélf op het idee kunnen komen dat ik zo'n dure auto niet kan betalen?
Als een bedrijf domme dingen doet dan betalen ze daar de prijs voor.... banken echter niet... die worden gewoon gered. Als banken gewoon failliet gaan dan zouden ze voor hun eigen daden verantwoordelijk zijn en dus veel voorzichtiger te werk gegaan zijn.

quote:
Banken hebben jarenlang redelijk veel risico toegelaten wat leningen betreft. Als gevolg van de hypotheekcrisis en economische crisis zijn ze nu een stuk voorzichtiger geworden met geld lenen aan mensen die het mogelijk niet kunnen terugbetalen. Ik kan ze daar geen ongelijk in geven.

Too little, too late. Wereldwijd hebben overheden de bankster gered en ze hun mooie baantjes laten houden.

quote:
Je kunt individuen niet verantwoordelijk stellen voor wanpraktijken binnen een complete sector.

Waarom niet? Als ze gewoon allemaal corrupt zijn en niet deugen?

quote:
Er zijn allerlei manieren denkbaar om dergelijk gedrag te bestrijden. Je kunt denken aan wet- en regelgeving, gedragscodes of - in het geval van strafbare feiten - strafrechtelijke vervolging. Discriminatie door lokale middenstanders is in elk geval niet de oplossing.

Wat is er mis met discriminatie? Banken discrimineren ook op individuele en gegeneraliseerde basis. Gewoon de kaf van het koren scheiden heet dat.

quote:
Wat dacht jij dan? Dat de bank een filantropische instelling is? :') Bij mensen die werken bij een bank moet net zo goed brood op plank. Maar je lult me iets te gemakkelijk voorbij aan de instelling van de consument. Nog even twee citaten uit de OP opnieuw:

Als ze een goede dienstverlening doen heb ik geen probleem met een redelijke vergoeding. Het probleem is echter bekend... ontevreden klanten, te hoge kosten en dan ook nog eens de belastingbetaler de rotzooi op laten ruimen :{w

quote:
Waarom zou je als consument tot ver boven je budget gaan lenen?

Ja.... waarom zou je als bankster ver boven je stand willen leven en de economie ter gronden willen richten? Ooh ja.... hebzucht hè....

quote:
Ja... en dat is allemaal 100 procent de schuld van de bank en 0 procent van de consument die veel te veel geld leende om zijn (irrealistische) behoeften te bevredigen...

En waar waren de professionele geldwisselaars dan met hun kritische blik :?

quote:
Goh... en ik nog denken dat DSB gewoon hardstikke failliet is gegaan en dat andere banken met staatssteun (die dus moet worden terugbetaald) overeind zijn gehouden, terwijl de overheid daar nu zeggenschap heeft.
DSB mocht failliet omdat ze erg klein waren en niet tot het old boys netwerk behoorde.... Daar hadden de overige banksters wel een paar miljard voor over... immers betaald vadertjes staat de rekening toch wel want die moesten de grote jongens tenslotte uit de sloot trekken toen ze aan het verzuipen waren :|W

Beter hadden we ze laten verzuipen in hun eigen drek :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118033678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En omdat de consument lui is om zijn zaken even goed uit te zoeken, met alle informatie die via internet voorhanden is, is de bank er schuldig aan dat de consument een product 'koopt' wat totaal niet bij hem past.

Overigens heb je net zo goed recht op fiscaal voordeel als je een hypotheek afsluit bij je ouders, grootouders, broers, zussen, vrienden etc. Je moet er alleen even voor langs de notaris om e.e.a. vast te leggen. Maar geen bank die tussen hoeft te komen. Kan vrij lucratief zijn als je iemand kent met een goed gevulde spaarpot en die persoon het vertrouwen er in heeft dat jij het geld ook echt terugbetaald. Gewoon een goede rente afspreken, dat aftrekken van je inkomstenbelasting en de winst op het vermogen wat de ander aan jou verdient samen delen middels de mogelijkheid tot jaarlijkse belastingvrije schenking.

En als er niet gedeeld wordt in de winst, heeft die andere partij in elk geval een mooie rente op zijn vermogen en jij een hyptoheek zonder tussenkomst van bankiers.
Probeer maar eens fiscaal voordeel te krijgen over pensioenopbouw in eigen beheer :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118033699
Banksters weigeren in kroegen word pas het begin... let maar op ^O^
pi_118033743
Asociaal, ik zou bijna de auto pakken naar Nijmegen en eens een hartig woordje spreken met die meneer in kwestie. Waarom zou ik geen biertje meer mogen? Maar goed, het zal wel een etablissement zijn waar je sowieso niet gezien wil worden.

Het is dan ook Nijmegen, dom links bolwerk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118033822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze kunnen niet anders en de meesen zijn in de veronderstelling dat banken zelfstandig geld verdienen ipv andermans verdiensten afromen. Het is de machtspositie van banken waardoor ze zo'n enorme hap kunnen nemen, daar heeft de consument verder geen invloed op.
Onzin. Ga in een huurhuis wonen (dus geen hypotheek voor een eigen woning), houd geen spaarrekening, haal al het overgebleven geld maandelijks van je lopende rekening en stop het in een oude sok. Met een paar simpele stappen heb je als consument nauwelijks nog iets te maken met banken.

quote:
Die menselijke drang is er altijd geweest, het zijn de banken bij wie die is geinstitutionaliseerd sinds de jaren 80, en voorzien van een machtspositie en een hele reeks instrumenten om mensen het zicht erop te ontnemen. Je kunt fatsoen, dienstbaarheid en transparantie ook institutionaliseren, maar dan moet je zorgen voor evenwichtige regels ipv onder het mom van liberalisering allerlei regels te maken die het parasiteren mogelijk maken en stimuleren.
Hoe klein- of grootschalig banken zijn georganiseerd, zegt niets over de menselijke drang naar meer, meer, meer. Natuurlijk zijn consumenten gelokt. Nieuwe keuken? Geen probleem, sluit fijn een lening bij Frisia. Maar het is ook dezelfde consument die zijn eigen principes (zoals: eerst geld verdienen voordat je het uitgeeft) opzij heeft geschoven. Je ziet dat in het klein (nieuwe televisie op afbetaling), maar ook in het groot. Nederland heeft namelijk de hoogste hypotheekschuld ter wereld. Deze bedraagt 111 procent van het BBP.

quote:
Maar als dat niet gebeurt dan hebben mensen altijd nog de mogelijk om zelf bepaald gedrag te sanctioneren door middel van sociale uitsluiting. Dat is wat deze kroegeigenaar symbolisch initieert.
Nee. Je zou een punt hebben als deze kroegeigenaar een geschil had met zijn eigen bank en wanneer hij zijn directe contactpersonen de oorlog verklaart en in zijn kroeg weigert. Dat doet hij niet. Hij discrimineert een complete beroepsgroep.
pi_118034087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Banksters weigeren in kroegen word pas het begin... let maar op ^O^
Kom maar op zou ik zeggen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034093
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:46 schreef Voorschrift het volgende:
Asociaal, ik zou bijna de auto pakken naar Nijmegen en eens een hartig woordje spreken met die meneer in kwestie. Waarom zou ik geen biertje meer mogen? Maar goed, het zal wel een etablissement zijn waar je sowieso niet gezien wil worden.

Het is dan ook Nijmegen, dom links bolwerk.
Moet je doen... misschien krijg je wel een glaasje cola :')
pi_118034126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Moet je doen... misschien krijg je wel een glaasje cola :')
Gewoon melding maken bij meldpunt discriminatie en de rechter op z'n dak sturen, binnen een week kunnen we er heerlijk een biertje nuttigen. Zal 'm leren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034143
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:54 schreef Voorschrift het volgende:

Kom maar op zou ik zeggen.
Gaan jullie anders staken? Of naar het buitenland :D
pi_118034152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Probeer maar eens fiscaal voordeel te krijgen over pensioenopbouw in eigen beheer :')
Mijn pensioenopbouw gaat niet naar de bank. Bedrijfspensioenfonds?
pi_118034159
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gewoon melding maken bij meldpunt discriminatie en de rechter op z'n dak sturen, binnen een week kunnen we er heerlijk een biertje nuttigen. Zal 'm leren.
Die man is helemaal niet verplicht om zaken met jullie te doen :*
pi_118034177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gaan jullie anders staken? Of naar het buitenland :D
Het staat je vrij om een hutje op de heide te bouwen, je geld in een sok te doen en betalingen in natura te ontvangen en niks met banken te doen hoor. Als je zo'n hekel aan ons hebt, hef dan lekker al je rekeningen op zou ik zeggen, zoek 't lekker uit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die man is helemaal niet verplicht om zaken met jullie te doen :*
Vervang bankier door homo, neger, moslim of iets anders en de linkse garde staat op de barricades.

Hypocriet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034248
Elke week een loonzakje ^O^ en daarmee traditiegetrouw eerst op vrijdag naar de kroeg. Uiteraard van de kroegbaas uit dit topic, want daar zijn de bankmedewerkers tenminste niet welkom.
pi_118034357
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het staat je vrij om een hutje op de heide te bouwen, je geld in een sok te doen en betalingen in natura te ontvangen en niks met banken te doen hoor. Als je zo'n hekel aan ons hebt, hef dan lekker al je rekeningen op zou ik zeggen, zoek 't lekker uit.
Je bent verplicht om een bankrekening te hebben want je kan anders diverse betalingen niet eens doen. De meeste bedrijven accepteren namelijk geen contante betaling of weigeren hun geld in persoon te incasseren.
pi_118034365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Elke week een loonzakje ^O^ en daarmee traditiegetrouw eerst op vrijdag naar de kroeg. Uiteraard van de kroegbaas uit dit topic, want daar zijn de bankmedewerkers tenminste niet welkom.
Succes met het vinden van een werkgever die meegaat in die onzin.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je bent verplicht om een bankrekening te hebben want je kan anders diverse betalingen niet eens doen. De meeste bedrijven accepteren namelijk geen contante betaling of weigeren hun geld in persoon te incasseren.
Je vond banken toch nutteloos, leuk dat je in ieder geval argumenten geeft waarom we er zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034413
Nee dank u, ik zoek die onzin niet.
pi_118034424
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vervang bankier door homo, neger, moslim of iets anders en de linkse garde staat op de barricades.

Hypocriet.
Helemaal niet, gewoon een zakelijke beslissing. Het is niet alsof we je een recht ontzeggen, je bent alleen niet meer langer welkom in de kroeg.

Er is geen rechter die de kastelein kan dwingen jouw bier te verkopen.
pi_118034444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
En ons gewoon weer laten betalen in goud en zilver.... fuck fiat :7
pi_118034482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Feitelijk is deze sector vooral parasitair van aard en voegt ze niets toe aan de welvaart van dit land.
Dat is natuurlijk onzin. Je slaat een beetje door met al je sentimenten. Alleen al vanwege de ondersteunende rol die de financiële sector heeft, is de bijdrage aan de economie enorm. Simpel gezegd: de financiële sector helpt economische groei mogelijk maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als een bedrijf domme dingen doet dan betalen ze daar de prijs voor.... banken echter niet... die worden gewoon gered. Als banken gewoon failliet gaan dan zouden ze voor hun eigen daden verantwoordelijk zijn en dus veel voorzichtiger te werk gegaan zijn.
Zie antwoord hierboven. Juist daarom worden banken overeind gehouden; zodat de economie niet nog veel meer schade oploopt.

quote:
Waarom niet? Als ze gewoon allemaal corrupt zijn en niet deugen?
Als je mensen corrupt noemt, moet je met bewijzen komen. Met stoere forumtaal kunnen we niks. Namen en rugnummers graag.

quote:
Wat is er mis met discriminatie? Banken discrimineren ook op individuele en gegeneraliseerde basis. Gewoon de kaf van het koren scheiden heet dat.
Je vraagt serieus wat er mis is met discriminatie? Nou bijvoorbeeld dat het strafbaar is...

Banken ontzeggen jou geen lening omdat je vrouw bent, of omdat je een bepaalde huidskleur hebt. Ze zullen gewoon kijken naar je financiële situatie.

quote:
Als ze een goede dienstverlening doen heb ik geen probleem met een redelijke vergoeding. Het probleem is echter bekend... ontevreden klanten, te hoge kosten en dan ook nog eens de belastingbetaler de rotzooi op laten ruimen :{w
Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn bank en de belastingbetaler hoeft ook niet voor mijn bank op te draaien. Overigens krijgen de banken staatssteun, die ze ook weer terugbetalen.

quote:
Ja.... waarom zou je als bankster ver boven je stand willen leven en de economie ter gronden willen richten? Ooh ja.... hebzucht hè....
Je ontwijkt de vraag. Ik vroeg je naar de rol van consumenten en hun gedrag.

quote:
En waar waren de professionele geldwisselaars dan met hun kritische blik :?
Waar ze nu nog zijn. Hoeveel Nederlanders zijn nou echt daadwerkelijk in de problemen gekomen? Een beperkt aantal. Het leeuwendeel van de Nederlanders - zie de hoge hypotheekschuld als graadmeter - heeft gewoon een hypotheek, die maandelijks wordt bekostigd.

quote:
DSB mocht failliet omdat ze erg klein waren en niet tot het old boys netwerk behoorde.... Daar hadden de overige banksters wel een paar miljard voor over... immers betaald vadertjes staat de rekening toch wel want die moesten de grote jongens tenslotte uit de sloot trekken toen ze aan het verzuipen waren :|W

Beter hadden we ze laten verzuipen in hun eigen drek :7
De situatie was en is voor elke bank verschillend. Verder bood DSB wanproducten; meer dan bij andere banken het geval was en is. Je generaliseert en je zegt dingen waarvan je de consequenties niet overziet.
pi_118034485
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Succes met het vinden van een werkgever die meegaat in die onzin.
Nee... jullie dienstverlening is een verrijking voor de samenleving :')

De onzin die banksters over de wereld uitstrooien..... daar willen steeds minder mensen in meegaan :Y
pi_118034526
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je vond banken toch nutteloos, leuk dat je in ieder geval argumenten geeft waarom we er zijn.
Omdat ze niet beter weten, als consumenten massaal de diensten van banksters gaan weigeren zullen bedrijven wel weer moeten.
pi_118034547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Helemaal niet, gewoon een zakelijke beslissing. Het is niet alsof we je een recht ontzeggen, je bent alleen niet meer langer welkom in de kroeg.

Er is geen rechter die de kastelein kan dwingen jouw bier te verkopen.
En als ik jou ga weigeren in cafe's omdat je een gare hippie bent ben je het er ook mee eens?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118034581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... jullie dienstverlening is een verrijking voor de samenleving :')

De onzin die banksters over de wereld uitstrooien..... daar willen steeds minder mensen in meegaan :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ze niet beter weten, als consumenten massaal de diensten van banksters gaan weigeren zullen bedrijven wel weer moeten.
Zoals ik al zei, verbeter de wereld en begin bij jezelf, hef je rekeningen op, zeg je baan maar op, los je hypotheek maar af en verkoop de handel en ga lekker op de heide wonen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')