abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118008146
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2012:
• Keskiyo (2 januari)
• Daantke (3 januari)
• Chocolate-chick (3 januari)
• Pino112 (13 januari)
• Greenpeas (16 januari)
• Repeating (26 januari)
• Swomp (27 januari)
• zeebeschuit (27 januari)
• EdNoolk (30 januari)
• XxSwollie (30 januari)
• Morenoo (15 februari)
• Marrije (17 februari)
• Mieska (24 februari)
• Barbapapapamama (5 maart)
• Etsu (19 maart)
• Dutchlike (20 maart)
• lindsay.ooh-00 (21 maart)
• HeetBoven (21 maart)
• RichardRichard (27 maart)
• Pinklady89 (4 april) (BE)
• Pizza_Boom (12 april) (BE)
• meneer_valk (13 april)
• Warsaw (19 april)
• Hartigan (19 april)
• Crientj (23 april)
• .aeon (23 april)
• Prequel (23 april)
• Me031093 (24 april)
• Keselo (4 mei)
• Mss (24 mei)
• mitchelll018 (30 mei)
• Aardbeilove (30 mei)
• IrCute (31 mei)
• mapampa (1 juni)
• Ridocar (20 juli) (LZV)
• Crowned (9 augustus)
• krokdown (5 november)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 05-11-2012 14:20:58 ]
pi_118021795
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Donderdag rijles nummer 6

Hopen dat ik weer lekker rij, moet alleen meer op de weg zien te letten (borden, voorrang, drempeltjes, rotondes) ben nu meer bezig met schakelen, kijken hoe hard ik rijd en de weg te volgen
pi_118022154
Komt vanzelf dat schakelen. Daarna hoef je alleen nog maar op de weg te letten, nu heb je daar geen tijd voor.
pi_118022420
Nummertje 6 is ook nog vroeg!
pi_118022452
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:59 schreef ejfaar het volgende:
Komt vanzelf dat schakelen. Daarna hoef je alleen nog maar op de weg te letten, nu heb je daar geen tijd voor.
Voor mijn gevoel gaat dat wel lekker, alleen mag het van de rijinstructeur wel wat rustiger
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:07:13 #6
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118022575
Van de 1 naar de 2 gaat bij mij af en toe niet lekker. :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_118022725
quote:
12s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:07 schreef tomaat52 het volgende:
Van de 1 naar de 2 gaat bij mij af en toe niet lekker. :P
Op de hoeveelste rijles zit je?
Ik had de eerste paar lessen juist moeite met 2 naar 3, maar gelukkig heb ik die nu bijna onder de knie
pi_118023383
Ik heb nooit moeite gehad met 1naar 2 ofzo. Alleen met wegrijden maar verder niet.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:31:14 #9
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118023818
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:09 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Op de hoeveelste rijles zit je?
Ik had de eerste paar lessen juist moeite met 2 naar 3, maar gelukkig heb ik die nu bijna onder de knie
20. :@
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:22 schreef ejfaar het volgende:
Ik heb nooit moeite gehad met 1naar 2 ofzo. Alleen met wegrijden maar verder niet.
Met optrekken heb ik juist geen moeite. :D
pi_118024083
Das toch juist lastiger? Dan kan die afslaan, verder niet echt.
pi_118024363
quote:
12s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:31 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

20. :@

[..]

Met optrekken heb ik juist geen moeite. :D
Don't worry, ik zit al over de 50 uur.
Moet wel er bij zeggen, na 25 kreeg ik een andere instructeur/auto, dat heeft het misschien iets moeilijker gemaakt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:53:45 #12
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118075627
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Don't worry, ik zit al over de 50 uur.
Moet wel er bij zeggen, na 25 kreeg ik een andere instructeur/auto, dat heeft het misschien iets moeilijker gemaakt.
De een leert het sneller als de ander. ;)

Straks 2 uur rijles. :s)
pi_118075791
Ik vraag mijn praktijkexamen om 13:00 aan.
Heb dan 1 van mijn laatste rijlessen.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:19:12 #14
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118081060
Over een maand examen, zit dan ongeveer op 33 uur. Ben benieuwd. :D
Niet altijd serieus
pi_118082869
Vanochtend theorie examen gehad, geslaagd! Wat ik totaal niet had verwacht omdat ik pas Zondag ben begonnen met het doorlezen en oefenexamens. Had op die oefen examens nog geen 1 keer geslaagd maar toch is het gelukt :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:01:13 #16
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118090102
Vandaag per ongeluk de Polo op z'n staart getrapt. })
Was eigenlijk niet mijn bedoeling, en dat zag de instructrice ook, ze kreeg de slappe lach. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:57 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vraag mijn praktijkexamen om 13:00 aan.
Heb dan 1 van mijn laatste rijlessen.
Succes. ^O^
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef themole het volgende:
Oooh, duurt nog ff. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Vanochtend theorie examen gehad, geslaagd! Wat ik totaal niet had verwacht omdat ik pas Zondag ben begonnen met het doorlezen en oefenexamens. Had op die oefen examens nog geen 1 keer geslaagd maar toch is het gelukt :)
Gefeliciteerd! :s)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:30:23 #17
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118128339
Wat een les. :D _O-
Uurtje lessen, daarna iemand ophalen. Hij was er niet. Instructrice moest nodig pissen, dus hup vlot naar haar huis rijden, daar naar de wc, ff wat drinken en zij 2 sigaretten roken. Daarna weer 20 minuten lessen en iemand ophalen. _O-
pi_118128384
quote:
12s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:30 schreef tomaat52 het volgende:
Wat een les. :D _O-
Uurtje lessen, daarna iemand ophalen. Hij was er niet. Instructrice moest nodig pissen, dus hup vlot naar haar huis rijden, daar naar de wc, ff wat drinken en zij 2 sigaretten roken. Daarna weer 20 minuten lessen en iemand ophalen. _O-
Leren autorijden van een vrouw _O-
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:41:16 #19
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118128860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Nafi het volgende:

[..]

Tja.... :D
pi_118129411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Nafi het volgende:

[..]

Als je wist hoe pittig de examens om instructeur te worden zijn zou je niet meer lachen........
pi_118129849
Ik heb leren motorrijden van een vrouw. (AVB)
En wat voor één... :9

Als ik iets meerdere keren fout deed dan werd ze helemaal gek. :')
Heeft mij een hoop lessen gescheeld want de tweede keer zorgde je er wel voor dat het wel helemaal vlekkeloos ging. :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:18:14 #22
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_118177863
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen :'). Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld. :P
pi_118237130
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_118241160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen :'). Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld. :P
Nooit controle gehad of moeten blazen? :{
pi_118242871
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Stoel en spiegels staan dan al goed, dat is het wel zo'n beetje.
Misschien kun je je instructeur vragen of hij/zij je ophaalt zodat je zelf naar het CBR kan rijden.
pi_118244837
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.
Maar ik heb ook maar 1 keer examen gedaan kan het niet vergelijken.
There is a time of cumming and going.
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:12:53 #27
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_118246327
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:54 schreef the-it het volgende:

[..]

Nooit controle gehad of moeten blazen? :{
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.

Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.

Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:34:55 #28
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_118247058
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:

[..]

Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.

Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.

Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:56:33 #29
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_118247755
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:34 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.
Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.

Natuurlijk is het zo dat het aan de examinator is of hij/zij vindt dat ik verantwoordelijk rij of niet, maar het is wel zo dat ik zelfverzekerd ben en niet twijfel in het verkeer. Ik zal echter wel vaker de auto moeten pakken zonder pasje, zeker in onze huidige situatie welke ik hier niet zal gaan uitleggen, maar reken maar dat ik (en de eigenaar van de auto) weten wat de risico's zijn. Ook de eigenaar weet hoe ik rij en vertrouwt mij voor de volle 100%.

Morgen wat rijscholen bellen in omgeving Almere en of Amsterdam om eens te kijken wat de beste optie is voor mij. Almere is kut omdat je minstens 50 minuten kwijt bent om naar het examengebied te rijden en weer terug. Amsterdam is kut omdat ik daarvoor een uur moet reizen, of in Amterdam moet overnachten.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:07:35 #30
283395 HeetBoven
pi_118248150
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef FReemdeling het volgende:

[..]

Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.

Natuurlijk is het zo dat het aan de examinator is of hij/zij vindt dat ik verantwoordelijk rij of niet, maar het is wel zo dat ik zelfverzekerd ben en niet twijfel in het verkeer. Ik zal echter wel vaker de auto moeten pakken zonder pasje, zeker in onze huidige situatie welke ik hier niet zal gaan uitleggen, maar reken maar dat ik (en de eigenaar van de auto) weten wat de risico's zijn. Ook de eigenaar weet hoe ik rij en vertrouwt mij voor de volle 100%.

Morgen wat rijscholen bellen in omgeving Almere en of Amsterdam om eens te kijken wat de beste optie is voor mij. Almere is kut omdat je minstens 50 minuten kwijt bent om naar het examengebied te rijden en weer terug. Amsterdam is kut omdat ik daarvoor een uur moet reizen, of in Amterdam moet overnachten.
Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:15:43 #31
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_118248397
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:07 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.

Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
pi_118249265
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.

Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.
Zijn niet alleen maar noodgevallen geweest maar durf te wedden ook vaak zat uit gemakzucht of stoerdoenerij.
Heb er geen goed woord voor over dat iemand bewust zulke grote risico's neemt waarbij anderen gedupeerd kunnen worden.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:26:35 #33
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_118253484
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.
Zijn niet alleen maar noodgevallen geweest maar durf te wedden ook vaak zat uit gemakzucht of stoerdoenerij.
Heb er geen goed woord voor over dat iemand bewust zulke grote risico's neemt waarbij anderen gedupeerd kunnen worden.
Stoerdoenerij is het op zeker niet, sommige ritjes wel uit gemakzucht inderdaad. Scheelde gewoon een hoop tijd en gedoe met het OV 's avonds of als je wat zware dingen moet wegbrengen.

Laat ik het er op houden dat ik hiermee verder niemand tot last ben, in tegenstelling tot iemand die met een pistool in een winkel loopt rond te zwaaien of iets dergelijks. Ik ben geen crimineel, ik bega gewoon een verkeersmisdrijf. Niets meer, niets minder. Als iemand een winkel overvalt doet men dat bewust en ik doe dit bewust en breng veel minder mensen in gevaar. Alcohol of van die jonge, racende, roekeloze gastjes zijn een stuk gevaarlijker dan dat ik ben. En ja, ik ben ook jong en ook ik rij rond in een Golf, maar ik rij gewoon normaal en niet te hard.

Met wat geluk, afhankelijk van de examenplanning, heb ik gewoon binnenkort dat pasje en kan ik zelf ook een auto voor de deur gaan zetten.
  FOK!fotograaf zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:10 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118253653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Dude, da fuq... :{ 8)7
Overigens ben je NIET verzekerd als je rijdt zonder rijbewijs. De verzekering zal uitkeren aan de benadeelde partij, maar jij zal alles tot op de laatste cent (en rente) kunnen terugbetalen. Vervolgens kom je op een zwarte lijst en kan je dus tig meer dokken voor je verzekering, als je die nog krijgt.

Er zijn maar weinig dingen die ik in het verkeer echt verwerpelijk en achterlijk vind, maar drank rijden en rijden zonder rijbewijs zijn dat toevallig wel. En je zegt dat je kan rijden, maar iemand die net geslaagd is voor zijn praktijk heeft laten zien dat hij een auto kan besturen en voldoende kan anticiperen op het overige verkeer. Rijden kan je pas na enkele tonnen, dus wat doe jij, met nog minder ervaring gaan rijden zonder begeleiding. 8)7 Je weet trouwens dat als je gepakt wordt, je een OBM voor enkele jaren aan je broek hebt? Maar daar heb je natuurlijk ook gewoon schijt aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118264131
Wat is OBM?
Overigens weet hij niet of die goed rijd want geen bekwaam persoon heeft het hem verteld. Echt verwerpelijk gedrag dit. Overigens rijd hij een golf, die worden 's avonds toch wat vaker aangehouden voor alcoholcontrole en rijbewijs laten zien. Hoop dat ze hem pakken.
pi_118264526
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:29 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.
Maar ik heb ook maar 1 keer examen gedaan kan het niet vergelijken.
True.. ik heb vorige keer wel voorgereden en toen ben ik gezakt.. niet door het voorrijden natuurlijk, maar ik wil alles doen om nu wel te slagen

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:23 schreef ejfaar het volgende:
Wat is OBM?
Overigens weet hij niet of die goed rijd want geen bekwaam persoon heeft het hem verteld. Echt verwerpelijk gedrag dit. Overigens rijd hij een golf, die worden 's avonds toch wat vaker aangehouden voor alcoholcontrole en rijbewijs laten zien. Hoop dat ze hem pakken.
Ontzegging rijbevoegdheid motorvoertuigen

Ik hoop ook dat FReemdeling snel tegen de lamp loopt, kan niet tegen mensen die anderen zo in gevaar brengen :r Op de weg ben je nou eenmaal niet alleen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_118265654
quote:

[..]

Dit soort gedachtes snap ik gewoon echt niet. Geen rijbewijs is gewoon niet rijden.
pi_118266085
quote:

[..]
Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is.
Pak een Taxi
pi_118273015
Er is geen enkel excuus om zonder rijbewijs te rijden. Niet, nooit. Net als dat er geen excuus is om met drank op achter stuur te rijden. Je brengt andere mensen doelbewust in gevaar.
Ze zouden er van mij gevangenisstraf op mogen zetten.
En tot dat moment kan ik alleen maar hopen dat je je jezelf tegen een boom aan knalt en niet tegen een fietser.

@P-A Ik vond het zelf wel prettig om voor te rijden, omdat de ergste zenuwen er even uit gingen. Ik was hypernerveus en mijn instructeur ging slechte grapjes zitten maken terwijl ik rustig richting het CBR reed. Daardoor kon ik wel iets meer ontspannen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:00:37 #40
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118273268
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:

[..]

Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.
Jr rijdt beter oplettend als iemand die hem wel heeft. Naja ik iig wel

Eindresultaat had mijn rijbewijs in 10 lessen, was 700 euro kwijt :D
pi_118273303
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:00 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.
Jr rijdt beter oplettend als iemand die hem wel heeft. Naja ik iig wel

Eindresultaat had mijn rijbewijs in 10 lessen, was 700 euro kwijt :D
En dan is het goed ofzo?
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:03:49 #42
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118273383
Nee, echter is de vergelijking dat het hrtzelfdr als met alcohol op rijden is gewoon stom

Iemand zonder rijbewijs zal veeel beter uitkijken als iemand die hrm wel heeft, want hey. De verzekering betaald toch wel.

Tot je irmand aanrijdt.. Dan heb je een groot probleem ja ..

Achter gezien was het niet heel slim nee, hoewel het me wel een hoop tijd geld en werkeloosheid bespaart heeft.. Kan naar mijn huidige werk alleen met de auto :D

[ Bericht 31% gewijzigd door mitchelll0181 op 22-10-2012 11:09:23 ]
pi_118273517
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee, echter is de vergelijking dat het hrtzelfdr als met alcohol op rijden is gewoon stom

Iemand zonder rijbewijs zal veeel beter uitkijken als iemand die hrm wel heeft, want hey. De verzekering betaald toch wel.

Tot je irmand aanrijdt.. Dan heb je een groot probleem ja ..
Ik zou zeggen dat zowel met teveel alcohol op rijden en rijden zonder rijbewijs zo ongeveer de stomste dingen zijn die je in het verkeer kan doen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:13:01 #44
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118273693
Met alcohol is de kans dat er iets mis gaat groot.

Rijden zonder rbw niet, tenzij er echt een mongool achter hrt stuur zit, zoals ik al zei.. Als je rijdt zonder rijbewijs let je overal op. Ik iig wel

Ik ben soepeler gaan rijden nu ik hem heb hoor ..ff snel door oranje, net ff wat harder op dr snelweg, ff snel voorrang nemen op de rotonde, allemaal kleine dingetjes.

Zonder rijbewijs doe je die dingen niet, als jr slim bent
pi_118274057
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Met alcohol is de kans dat er iets mis gaat groot.

Rijden zonder rbw niet, tenzij er echt een mongool achter hrt stuur zit, zoals ik al zei.. Als je rijdt zonder rijbewijs let je overal op. Ik iig wel

Ik ben soepeler gaan rijden nu ik hem heb hoor ..ff snel door oranje, net ff wat harder op dr snelweg, ff snel voorrang nemen op de rotonde, allemaal kleine dingetjes.

Zonder rijbewijs doe je die dingen niet, als jr slim bent
Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden. 8)7
Zegt wat over je verantwoordelijkheid.
Je kan zeggen wat je wilt, je brengt doelbewust andere mensen in gevaar en dat valt niet goed te praten.
En dat je de fout nog niet inziet nu je wel een rijbewijs hebt zegt ook wat over jezelf. :|W
pi_118274166
Zo weer 2 rijlessen: invoegen op autoweg/snelweg (1e keer snelweg ook)
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:32:41 #47
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118274377
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden. 8)7
Zegt wat over je verantwoordelijkheid.
Je kan zeggen wat je wilt, je brengt doelbewust andere mensen in gevaar en dat valt niet goed te praten.
En dat je de fout nog niet inziet nu je wel een rijbewijs hebt zegt ook wat over jezelf. :|W
Feiten.. kan er niks aan doen.

http://www.autoblog.nl/ar(...)s-rijden-meer-schade

O ik zeg niet dat het goed is, maar hey je kan vervelendere dingen doen.
pi_118276817
Rijles nummer 7 alweer gehad, ging wel lekker behalve inschattem wanneer ik gelijk kan doorgaan op een rotonde, ben nu nog wat te bang
pi_118278086
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt? :?
pi_118278352
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt? :?
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?
Dus dan rijd je nog geen Vmax
Remde je toevallig ook erg af in de bochten?
Is me opgevallen bij lesauto's en ik deed het zelf ook, extreem langzaam de bocht door gaan.
Als er een lesauto voor me zit neem ik rustig afstand, maar in een bocht kom ik vaak toch weer dichtbij omdat ze in bijna stil staan :P
pi_118278658
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:22 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?
Dus dan rijd je nog geen Vmax
Remde je toevallig ook erg af in de bochten?
Is me opgevallen bij lesauto's en ik deed het zelf ook, extreem langzaam de bocht door gaan.
Als er een lesauto voor me zit neem ik rustig afstand, maar in een bocht kom ik vaak toch weer dichtbij omdat ze in bijna stil staan :P
Ligt er aan wat voor bocht, als je bijvoorbeeld afslaat op een kruising dan laat ik meestal mijn gas los. Is het een bocht op een provinciale weg, dan rijd ik door :P
pi_118279081
quote:
Omdat de automobilisten in kwestie nog niet gewaarschuwd waren dat jij je eerste rijles had. :+

Maar inderdaad, vijftig op de teller is géén vijftig in werkelijkheid. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:14:40 #53
283395 HeetBoven
pi_118291145
quote:
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag ^O^ of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeur :o
pi_118291405
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:14 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag ^O^ of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeur :o
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep was :D

Overigens is 5 te hard op de teller (precies max snelheid dus) prima. Heb dat op mijn examen ook gedaan.
pi_118291512
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:51 schreef Nagelschaartje het volgende:

@P-A Ik vond het zelf wel prettig om voor te rijden, omdat de ergste zenuwen er even uit gingen. Ik was hypernerveus en mijn instructeur ging slechte grapjes zitten maken terwijl ik rustig richting het CBR reed. Daardoor kon ik wel iets meer ontspannen.
Zit ook weer wat in :Y Ik ga mn instructeur maar smsen dat ik het wel doe :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:23:00 #56
283395 HeetBoven
pi_118291521
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep was :D

Overigens is 5 te hard op de teller (precies max snelheid dus) prima. Heb dat op mijn examen ook gedaan.
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat :@ geen opmerking over gehad :). Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.
pi_118291571
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:23 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat :@ geen opmerking over gehad :). Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.
Wat is een A-tje?
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:25:19 #58
283395 HeetBoven
pi_118291634
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wat is een A-tje?
pi_118291687
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:25 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
Dat lijkt me toch anders dan in een auto zitten. Dan kijk je al snel in je binnenspiegel.
pi_118291720
quote:
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).

Je zult nog wel meer dingen mee maken, onbenullen die je leswagen inhalen en gebaren maken terwijl je al 50 rijdt. Vervolgens moeten ze op de rem voor het stoplicht en zijn ze er nog niks mee opgeschoten.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:28:20 #61
283395 HeetBoven
pi_118291758
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:26 schreef ejfaar het volgende:

[..]

:D
Dat lijkt me toch anders dan in een auto zitten. Dan kijk je al snel in je binnenspiegel.
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin he ;)
pi_118291779
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:28 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin he ;)
Vond het al een apart verhaal :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:46:09 #63
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_118439835
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst

quote:
• een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
• geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat;
het ingevulde formulier Zelfreflectie;
• eventueel het adviesformulier van uw tussentijdse toets;
• een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
• de reserveringsbevestiging.
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.

Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie? :)

Danku
pi_118440432
Dat formulier laat je instructeur je van tevoren even snel invullen. Geeft die je in de auto net voor het examen.
De bovenste vragen beantwoord je beter dan de onderste (als je bovenste slecht zijn, kunnen de onderste niet goed zijn namelijk)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:59:12 #65
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_118440539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst

[..]

Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.

Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie? :)

Danku
Ik denk dat je instructeur je het formulier voor aanvang van je examen nog wel laat invullen. Verder maakt het niet veel uit wat je invult, aangezien het formulier er pas bijgepakt wordt als je je uitslag al hebt.

Succes maandag! Praktijk is een eitje als je zeker bent van je zaak ;)
pi_118440671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Danku
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
pi_118440713
Ik heb mezelf alleen maar 8'en gegeven _O_
Was ze volledig mee eens zei ze
pi_118441006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:

[..]

Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geleden :)
pi_118441033
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geleden :)
Had ik ook inderdaad
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:13:29 #70
333583 Djoezt
pi_118441286
Goed te horen, dezen hierboven. Vooral dat 't er pas na afloop bijgepakt wordt kan ik waarderen, al zie ik dan 't nut niet zo - hooguit als evaluatie naar de instructeur of 't CBR toe ofzo..

Enfin, hoe ik er nu in sta ga ik 't met vertrouwen tegemoet :) Duimen en hopen dat de stemming gedurende 't weekend niet omslaat
pi_118443583
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:27 schreef -Erick- het volgende:

[..]

Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).

Je zult nog wel meer dingen mee maken, onbenullen die je leswagen inhalen en gebaren maken terwijl je al 50 rijdt. Vervolgens moeten ze op de rem voor het stoplicht en zijn ze er nog niks mee opgeschoten.
Mensen willen vaak per definitie niet achter een lesauto rijden volgens mij inderdaad. Ik vind het altijd wel grappig dat ze uiteindelijk niks sneller zijn. Bij het eerste stoplicht is die ene seconde tijdswinst alweer weg. Ik wel eens de neiging om wat extra gas te geven als ze me zo nodig in moeten halen. Natuurlijk zou ik dat nooit echt doen, want het kan voor gevaarlijke situaties zorgen, maar het wekt zeker irritatie op. Onzin eigenlijk, iedereen moet maar lekker zijn gang gaan. Maar toch.

En @ HeetBoven... beetje late reactie maar nog bedankt voor je support (in het vorige topic en ik weet nog steeds niet hoe je uit een gesloten topic kan quoten naar de nieuwe). Het rijden valt me tot nu toe mee. Wel erg vermoeiend op de een of andere manier. Ik val na de rijles thuis altijd meteen in slaap :D
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:17:19 #72
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_118444731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dat is dus onzin want het formulier wordt pas erbij gepakt nadat je de uitslag hebt gehad. Toen ik geslaagd was heeft ze er niet eens meer naar gekeken :P
pi_118454068
Weet iemand hoe vaak je per week moet lessen? Ik doe nu 1 les per week van 2 uur(tja, of 2 lessen aan elkaar geplakt, het is maar hoe je het ziet :P)
pi_118454108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef the-it het volgende:
Weet iemand hoe vaak je per week moet lessen? Ik doe nu 1 les per week van 2 uur(tja, of 2 lessen aan elkaar geplakt, het is maar hoe je het ziet :P)
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.
pi_118454254
Same here; en niet al teveel lessen aan laten smeren tenzij je slecht bent.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118454353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef IrCute het volgende:

[..]

Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:23:46 #77
333583 Djoezt
pi_118454728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:

[..]

Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.

Zeker aan het begin vond ik het fijn om twee uur per week te lessen, maar dan wel op verschillende dagen. Het gaf op die manier een goed gevoel van vooruitgang, maar dat ligt er natuurlijk allemaal aan hoe je 't zelf ervaart.

Doe vooral waar je je zelf het comfortabelst bij voelt, dan heeft het ook het meeste nut.
pi_118455125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.

Zeker aan het begin vond ik het fijn om twee uur per week te lessen, maar dan wel op verschillende dagen. Het gaf op die manier een goed gevoel van vooruitgang, maar dat ligt er natuurlijk allemaal aan hoe je 't zelf ervaart.

Doe vooral waar je je zelf het comfortabelst bij voelt, dan heeft het ook het meeste nut.
Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.
pi_118456203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:

[..]

Ik vond 2 uur achterelkaar ook nogal vermoeiend. 1 uur op de ene dag en 1 uur op een andere dag vond ik zelf het prettigste.
pi_118474415
2x2 uur per week gedaan. Precies goed vond ik.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:18:32 #81
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118478108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Maar dat is normaal. Als ik naar Oostenrijk ofzo gereden ben, ben ik aan het einde ook vermoeid hoor... Zelfs op ritten van een uur of een rit aan het einde van de dag zit ik soms gapend in de auto.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118478524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.
Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moe :Z . Kan nog wel goed op blijven letten, maar zodra ik stop met rijden merk ik dat ik er moe van geworden ben. Zal in de loop van de tijd misschien wat minder worden, als het je makkelijker afgaat. Maar goed, dat je scherp moet zijn zal altijd zo blijven.
I believe i can fly!
pi_118478621
Vandaag Rijles 8 gehad, dit keer achteruit in parkeren, ging 4x achter elkaar goed gelukkig. Vandaag ook maar eens andere schoenen aangedaan, me vans reden niet bepaald fijn, aangezien ze ook al afgetrapt waren. Reed vandaag stuk relaxter ten opzichte van de eerste paar rijlessen.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:37:16 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118479014
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:29 schreef Bankpasje het volgende:
Vandaag Rijles 8 gehad, dit keer achteruit in parkeren, ging 4x achter elkaar goed gelukkig. Vandaag ook maar eens andere schoenen aangedaan, me vans reden niet bepaald fijn, aangezien ze ook al afgetrapt waren. Reed vandaag stuk relaxter ten opzichte van de eerste paar rijlessen.
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is. :P
The summer is magic!

pi_118479100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is. :P
Merkte gewoon dat ik met deze schoenen meer feeling, en meer "grip" had op de pedalen. Voorlopig nog maar ff aanhouden dus haha
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:36:26 #86
333583 Djoezt
pi_118488991
quote:

[..]

Had ik ook - ik kocht halverwege nieuwe schoenen, maar na een compleet geflopte rijles gebruik ik nu m'n oude schoenen als rijschoenen.
pi_118489667
quote:

[..]

Haha ik had dat ook! In het begin één paar schoenen om te rijden en nu denk ik er niet eens meer over na :P
pi_118495439
quote:

[..]

Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.

Ik kan inmiddels op alles wel rijden, maar vind platte schoenen bijvoorbeeld wel fijner dan hakken. Dus ik heb een goedkoop paar bootschoenen in de auto liggen. Bij langere ritten trek ik die altijd aan :)
pi_118496360
Ik heb bij mijn laatste rijles nieuwe schoenen aangehad. Wel even over getwijfeld maar uiteindelijk geen verschil gemerkt. Het lijkt me eigenlijk ook wel fijn om, als ik mijn rijbewijs heb, zomers met blote voeten te rijden. Zeker op verdere stukken. Doen sommigen dat hier wel eens?? Of is het vervelend/gevaarlijk?
I believe i can fly!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:48:05 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118496662
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:09 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.

Ik kan inmiddels op alles wel rijden, maar vind platte schoenen bijvoorbeeld wel fijner dan hakken. Dus ik heb een goedkoop paar bootschoenen in de auto liggen. Bij langere ritten trek ik die altijd aan :)
Nouja, als je weet wat allemaal onder de noemer slipper valt, valt het reuze mee. ;)
The summer is magic!

pi_118499638
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:38 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb bij mijn laatste rijles nieuwe schoenen aangehad. Wel even over getwijfeld maar uiteindelijk geen verschil gemerkt. Het lijkt me eigenlijk ook wel fijn om, als ik mijn rijbewijs heb, zomers met blote voeten te rijden. Zeker op verdere stukken. Doen sommigen dat hier wel eens?? Of is het vervelend/gevaarlijk?
Ik heb het 1 keer gedaan, vond het irritant. Maar met sokken aan was weer minder erg. En uiteindelijk is het een kwestie van wennen denk ik. Mijn instructeur reed altijd mee op z'n sokken :Y
pi_118510162
na 80+ lessen eindelijk geslaagd! :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:52:55 #93
333583 Djoezt
pi_118529336
Iemand nog last-minute tips, dingen om te doen / lezen? Morgen = grote dag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:23 schreef Mekkalomp het volgende:
Gefeliciteerd!
pi_118529535
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:27 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moe :Z . Kan nog wel goed op blijven letten, maar zodra ik stop met rijden merk ik dat ik er moe van geworden ben. Zal in de loop van de tijd misschien wat minder worden, als het je makkelijker afgaat. Maar goed, dat je scherp moet zijn zal altijd zo blijven.
Ja na 2 uur even pauze.
pi_118530055
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:23 schreef Mekkalomp het volgende:
Gefeliciteerd!
  FOK!fotograaf zondag 28 oktober 2012 @ 12:38:19 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118531031
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef Djoezt het volgende:
Niet te druk maken, doe wat je normaal ook doet en lekker slapen vooraf.
The summer is magic!

pi_118538312
Zit op zo'n 20 lessen, heb hem de vorige keer gevraagd of ik niet bijna kon afrijden. Instructeur twijfelde wel maar omdat er pas in December plek is mag ik het toch aanvragen. Aandachtspunten zijn het spiegelen. De auto heb ik wel goed onder controle, sinds vorige les rem en schakel ik ook tegelijk. Deed dit eerst altijd 1 voor 1, wat achteraf super onhandig is.

Wil nog wel even extra aandacht besteden aan bijzondere verrichtingen, dit lijkt me toch niet altijd even soepel te gaan, zoals bochtje achteruit, file parkeren etc.
pi_118541429
Als je nu pas remt en schakelt tegelijk is afrijden inderdaad wat vroeg :P
Pas als je de auto volledig onder controle hebt kun je op de weg letten. Parkeren hebben zat mensen met rijbewijs ook nog moeite mee. Het gaat er niet om of die perfect recht staat, het gaat erom dat je het veilig doet (kijken dus).
pi_118541862
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef ejfaar het volgende:
Als je nu pas remt en schakelt tegelijk is afrijden inderdaad wat vroeg :P
Pas als je de auto volledig onder controle hebt kun je op de weg letten. Parkeren hebben zat mensen met rijbewijs ook nog moeite mee. Het gaat er niet om of die perfect recht staat, het gaat erom dat je het veilig doet (kijken dus).
Uiteraard kon ik het wel, maar paste het nooit echt toe. Nu is die automatisme er en kan ik elke keer mooi doorrijden op de rotondes.
pi_118583217
En dan gaat je rijles niet door omdat de auto 3 lekke banden heeft :'(
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:31:26 #101
333583 Djoezt
pi_118585230
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef Djoezt het volgende:
Grote dag = groots! Gehaald :) Wel een paar (kleine en minder kleine) misserts, maar "je hebt laten zien dat je weet waar je mee bezig bent". Dat is ook wat waard, blijkbaar. Morgen met een bundeltje flappen langs 't gemeentehuis.
pi_118585453
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Grote dag = groots! Gehaald :) Wel een paar (kleine en minder kleine) misserts, maar "je hebt laten zien dat je weet waar je mee bezig bent". Dat is ook wat waard, blijkbaar. Morgen met een bundeltje flappen langs 't gemeentehuis.
Proficiat! Nu lekker veel gaan rijden dan!
pi_118585630
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd :)
Toevallig, ik had net ook rijles en mijn instructeur kwam dus nét van een examen, waarbij een leerling dus met een aantal missertjes toch geslaagd was. Zou bijna aan jou denken. :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:48:11 #104
333583 Djoezt
pi_118586039
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:35 schreef Actaeon het volgende:

Proficiat! Nu lekker veel gaan rijden dan!
Ja, zin in!

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd :)
Toevallig, ik had net ook rijles en mijn instructeur kwam dus nét van een examen, waarbij een leerling dus met een aantal missertjes toch geslaagd was. Zou bijna aan jou denken. :P
Bedankt! Zou qua tijd nèt kunnen, denk ik - omgeving Nijmegen? ;)
pi_118586213
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Ja, zin in!

[..]

Nope, omgeving Almelo. Maar de beschrijving voldeed. Desalniettemin top gedaan kerel, veel rijplezier!!
pi_118586457
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Ja, zin in!

[..]

Ik heb ook in Nijmegen afgereden!

Ga je meteen auto kopen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:04:58 #107
333583 Djoezt
pi_118586904
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:56 schreef Actaeon het volgende:

Ik heb ook in Nijmegen afgereden!

Ga je meteen auto kopen?
Nope, geen behoefte aan op dit moment. Naar thuis-thuis gewoon gratis met de trein, en in Nijmegen op de fiets ;) Maar is wel erg praktisch om tijdens studie 't rijbewijsje te halen, zeker in verband met flexibele roostering.
pi_118604079
Ik ben me een beetje aan het inlezen in de verschillende rijscholen en pakketten, en aangezien ik heel januari vrij heb zou ik graag dan m'n rijbewijs halen. Heeft iemand van jullie ervaring met een 10 daagse cursus? Is het uberhaupt te doen of moet je een talent zijn wil je het in 1 keer halen?

Tips voor rijscholen in Amsterdam zijn ook welkom :) .
pi_118605638
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:04 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Nope, geen behoefte aan op dit moment. Naar thuis-thuis gewoon gratis met de trein, en in Nijmegen op de fiets ;) Maar is wel erg praktisch om tijdens studie 't rijbewijsje te halen, zeker in verband met flexibele roostering.
Het is altijd praktisch. :)
pi_118731639
Morgen een enkele rijles, lekker taxi spelen. Doe mij maar 2 uur.
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:55:51 #111
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118770942
Gefeliciteerd aan de geslaagden. :s)

Mijn rijexamen staat gepland op de 13e. *O*
pi_118776977
Ik mag 20 december :)
pi_118795574
1 december hier :s)
Op hoeveel lessen zitten jullie? Hoeveel denken jullie er nog te gaan volgen voor het examen?
pi_118814843
20 lessen, verwacht er nog wel een paar om de laatste dingetjes onder de knie te krijgen en natuurlijk om het gevoel te houden.
  zondag 4 november 2012 @ 22:52:53 #115
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_118830620
Afgelopen vrijdag rijles nummer 9 gehad, ging wel goed. Alleen vind ik p in het donker rijden met regen nogal kut, zag geen fuck van de weg
pi_118840933
Tering, woensdag afrijden. Ik ben bangggg
pi_118853006
afrijden was kapot easy! _O_ alles in een keer gehaald!

na hoeveel dagen is je rijbewijs meestal binnen? dag of twee?
pi_118853066
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 16:35 schreef krokdown het volgende:
afrijden was kapot easy! _O_ alles in een keer gehaald!

na hoeveel dagen is je rijbewijs meestal binnen? dag of twee?
Duurt meestal toch wel 5 werkdagen.
Flesje bier
pi_118853170
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Duurt meestal toch wel 5 werkdagen.
met mijn scootert had ik het ook na 2 dagen...
pi_118853647
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 16:38 schreef krokdown het volgende:

[..]

met mijn scootert had ik het ook na 2 dagen...
Geen idee hoe het met scooters gaat, weet in ieder geval dat het in de meeste gevallen bij het autorijbewijs toch wel zeker 5 werkdagen duurt.
Flesje bier
pi_118853661
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:48 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Geen idee hoe het met scooters gaat, weet in ieder geval dat het in de meeste gevallen bij het autorijbewijs toch wel zeker 5 werkdagen duurt.
okee, naja we bellen wel!
pi_118907868
Zojuist nummer 10 gehad, gin redelijk.
Koppeling wat beter onder de knie krijgen, en schakelen van 3 naar 4 gaat nog wat langzaam om op snelheid te komen richting 4

Maar ach, kom er er vast wel
pi_118911166
19e examen, na een uurtje of 60 (met op de helft auto/instructeur wissel) ik hoop dat ik in 1x slaag maar ga er niet van uit ;(
pi_118913773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:07 schreef delano.888 het volgende:
19e examen, na een uurtje of 60 (met op de helft auto/instructeur wissel) ik hoop dat ik in 1x slaag maar ga er niet van uit ;(
Wil het niet helemaal lukken?
pi_118914281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:35 schreef princess-a het volgende:

[..]

Wil het niet helemaal lukken?
Na wissel van auto/instructeur moest ik voor mijn gevoel bij 0 beginnen.
Op dit moment gaat alles redelijk goed, maar toch blijf ik elke keer weer dingen missen..
Onverwachte dingen vooral, fietsers van links bijvoorbeeld op een rotonde met 2 fietsrichtingen.
pi_118914608
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Op dit moment gaat alles redelijk goed, maar toch blijf ik elke keer weer dingen missen..
Onverwachte dingen vooral, fietsers van links bijvoorbeeld op een rotonde met 2 fietsrichtingen.
Ken het gevoel, zo frustrerend :Y wie weet, valt het op het moment van je examen allemaal mee en zijn er geen onverwachte dingen of doe je net toevallig precies het juiste! Ik help je hopen :)
pi_118914836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar als ik jou was zou ik een lesje op een druk tijdstip nemen, echt in de ochtend wanneer iedereen met de fiets naar werk/school gaat en gewoon een lesje lang ermee oefenen.
pi_118914840
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:45 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ken het gevoel, zo frustrerend :Y wie weet, valt het op het moment van je examen allemaal mee en zijn er geen onverwachte dingen of doe je net toevallig precies het juiste! Ik help je hopen :)
Laatst ook weer zo iets, ik had besloten dat ik de rotonde op kwam, dus deed dat, kwam er ineens een motor van links die belachelijk diep in de binnenbocht zat, die zag ik dus echt pas op het laatst. Op een of andere manier pak ik die dingen nog niet goed op en moet de instructeur me daar dan op wijzen. Ik hoop dat het tijdens het examen niet gebeurt.
pi_118914972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar als ik jou was zou ik een lesje op een druk tijdstip nemen, echt in de ochtend wanneer iedereen met de fiets naar werk/school gaat en gewoon een lesje lang ermee oefenen.
Ik denk dat ik (mits ik mijn rijbewijs gelijk haal) gewoon met mijn eerst auto een aantal uren wat rond ga rijden om alles ff goed tot me te laten door dringen. Ik denk dat ik gewoon wat comfortabeler moet worden met alles om me heen.
pi_118915129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik (mits ik mijn rijbewijs gelijk haal) gewoon met mijn eerst auto een aantal uren wat rond ga rijden om alles ff goed tot me te laten door dringen. Ik denk dat ik gewoon wat comfortabeler moet worden met alles om me heen.
Ja ervaring ga je sowieso opdoen maar ik bedoelde meer dat je zoiets beter kan doen voor je examen, mits dit één van de weinige zaken zijn waar je moeite mee hebt.
pi_118915230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:52 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ja ervaring ga je sowieso opdoen maar ik bedoelde meer dat je zoiets beter kan doen voor je examen, mits dit één van de weinige zaken zijn waar je moeite mee hebt.
Tja examen is om 15:50 dus ik denk dat het wel goed komt qua drukte maar ik zal inderdaad proberen volgende week les te krijgen op een drukker tijdstip.
pi_118932916
Gezakt. Reden was dat ik in complexe situaties nog niet genoeg ervaring had.

'Als het verkeer rijdt zoals jij wilt gaat het goed, je beheerst de auto etcetera. Maar als er een complexe situatie voorkomt rij je onbesluitvaardig.'

Nu over 3,5 week weer afrijden. Hopelijk daarvoor een paar complexe situaties om op te oefenen. :')
pi_118934351
Vanochtend om 8 uur afgereden en de eerste keer gezakt, maar nu geslaagd :)
pi_118942003
Ik lees trouwens op de site van mijn gemeente dat je bij het aanvragen ook nog 26 euro voor een ''eigen verklaring'' moet betalen. Wat is dat?
pi_118974264
3 december heb ik mijn examen. Tot die tijd nog wat lesjes, maarja... Autorijden gaat vrij goed, alleen bijzondere verrichtingen zijn zwaar irritant. Ik behoor blijkbaar niet tot de soort man die zijn auto in een keer kan inparkeren :')
pi_118974657
vanmiddag rijles, nu bedenken welke schoenen ik ga aan doen. half hoge, of gewoon lage? :')
  donderdag 8 november 2012 @ 13:02:17 #137
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118975310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:43 schreef Bankpasje het volgende:
vanmiddag rijles, nu bedenken welke schoenen ik ga aan doen. half hoge, of gewoon lage? :')
Daar druk over maken.... :')
pi_118975598
quote:
12s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:02 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Daar druk over maken.... :')
In het begin telt zo'n factor mee.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:14:11 #139
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118975716
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

In het begin telt zo'n factor mee.
Het was ook maar een grapje. Laatst de bus van m'n pa met blote voeten geparkeerd. Dat voelt pas raar aan.
pi_118975887
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:14 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje. Laatst de bus van m'n pa met blote voeten geparkeerd. Dat voelt pas raar aan.
Oh sorry :P
Ik heb echt gewoon altijd schoenen aan als ik in de auto zit eigenlijk.
pi_118985230
Schoensoort en maat kunnen echt groot effect hebben. Grote voeten zijn kut, heb maatje 45 en mijn voet blijft soms gewoon steken op het koppelingspedaal... Gevolg: schokken of in het ergste geval afslaan van de motor _O-
pi_118991839
Als je je hier aanmeldt kun je 23 gratis theorie-examens doen (alleen theoriedeel, niet gevaarherkenning): http://www.rijles.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 20:10:40 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 20:12:58 #143
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118991957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Nafi het volgende:
Schoensoort en maat kunnen echt groot effect hebben. Grote voeten zijn kut, heb maatje 45 en mijn voet blijft soms gewoon steken op het koppelingspedaal... Gevolg: schokken of in het ergste geval afslaan van de motor _O-
Ik heb te weinig ruimte bij het gaspedaal. :D
pi_118996105
Oh trouwens: van mijn rij-instructeur moet ik bij het invoegen altijd zo ver mogelijk doorrijden, en gister kreeg ik van de examinator te horen dat ik vrij laat invoegde :')
pi_119001365
Hoe lang duurt het afrijden trouwens. Vergeet het steeds te vragen bij men rijlessen dus dan maar even hier. :)
pi_119001391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:28 schreef Paxcon het volgende:
Oh trouwens: van mijn rij-instructeur moet ik bij het invoegen altijd zo ver mogelijk doorrijden, en gister kreeg ik van de examinator te horen dat ik vrij laat invoegde :')
Als je de mogelijkheid hebt om in te voegen moet je natuurlijk niet doorrijden.
Bij filevorming is het trouwens ook uit den boze om de invoegstrook helemaal uit te rijden al zou ik niet anders doen als ik eenmaal het papiertje binnen heb :D
Was het gewoon een opmerking van de examinator of heeft het ook invloed gehad op de uitslag?
pi_119001487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:11 schreef Hartm het volgende:
Hoe lang duurt het afrijden trouwens. Vergeet het steeds te vragen bij men rijlessen dus dan maar even hier. :)
Half uurtje
pi_119001555
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:14 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Half uurtje
Bedankt! Valt dus enorm mee (gelukkig)
pi_119001562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:12 schreef Nafi het volgende:

[..]

Als je de mogelijkheid hebt om in te voegen moet je natuurlijk niet doorrijden.
Bij filevorming is het trouwens ook uit den boze om de invoegstrook helemaal uit te rijden al zou ik niet anders doen als ik eenmaal het papiertje binnen heb :D
Was het gewoon een opmerking van de examinator of heeft het ook invloed gehad op de uitslag?
Ja dat vind ik ook, maar van mijn inctructeur mag dat niet ofzo. Doe ik straks wel gewoon hoor, waarom onnodig wachten?

Het heeft geen invloed gehad. Ik was geslaagd, maar dit had hij als kleine aanmerking.
pi_119001588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:11 schreef Hartm het volgende:
Ik moest om 8.00 het kantoor in (ondertekenen, formaliteiten), dan nummerbordje lezen en ik was om 8.35 weer terug eergister.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 23:18:16 ]
pi_119001597
edit

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 23:18:31 ]
pi_119001674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:17 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook, maar van mijn inctructeur mag dat niet ofzo. Doe ik straks wel gewoon hoor, waarom onnodig wachten?

Het heeft geen invloed gehad. Ik was geslaagd, maar dit had hij als kleine aanmerking.
Oh ik verwarde je even met die andere gozer. Gefeliciteerd man *O*
Nu wij nog...
pi_119001750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:19 schreef Nafi het volgende:

[..]

Oh ik verwarde je even met die andere gozer. Gefeliciteerd man *O*
Nu wij nog...
Haha jullie natuurlijk ook succes gewenst :)

Was m'n tweede keer trouwens; eerste keer was ik gezakt. Toen reed ik echt heel slecht :')
pi_119001957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:16 schreef Hartm het volgende:

[..]

Bedankt! Valt dus enorm mee (gelukkig)
Ja, het is echt voorbij voor je 't weet.
pi_119024191
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 23:26 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ja, het is echt voorbij voor je 't weet.
Had vanochtend weer een rijlesje gehad, dit keer was een uurtje al snel voorbij.
Ging dit keer echt super ook, krijg het eindelijk onder de knie :D
pi_119024997
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:56 schreef Hartm het volgende:

[..]

Had vanochtend weer een rijlesje gehad, dit keer was een uurtje al snel voorbij.
Ging dit keer echt super ook, krijg het eindelijk onder de knie :D
Op hoeveel lessen zit je, als ik vragen mag ?:)
pi_119025188
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:27 schreef Bankpasje het volgende:

[..]

Op hoeveel lessen zit je, als ik vragen mag ?:)
Heb vandaag mijn 10de les gehad, dus heb er nog wat te gaan
pi_119026397
Ik lees steeds dat je bij praktijkexamen nummerbordje moet lezen, is dat elke keer zo?
pi_119028230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:05 schreef Toto69 het volgende:
Ik lees steeds dat je bij praktijkexamen nummerbordje moet lezen, is dat elke keer zo?
Ja, maar stelt weinig voor hoor.
pi_119028415
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:45 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja, maar stelt weinig voor hoor.
Oh ja dat snap ik, ik heb op zich redelijke ogen en met autorijden zie ik alles prima, alleen... kentekenborden lezen op verre afstand kan ik niet echt.. (borden wel)
pi_119029350
quote:
Op vrijdag 9 november 2012 19:49 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oh ja dat snap ik, ik heb op zich redelijke ogen en met autorijden zie ik alles prima, alleen... kentekenborden lezen op verre afstand kan ik niet echt.. (borden wel)
Het is echt maar een korte afstand... ik moest vanaf de stoep achter de lesauto's een nummerbord van de auto's aan de overkant lezen.

Mijne was:
http://goo.gl/maps/bZ3Ck

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 20:09:25 ]
pi_119030539
Ooh, dat valt mee!
pi_119033978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het is echt maar een korte afstand... ik moest vanaf de stoep achter de lesauto's een nummerbord van de auto's aan de overkant lezen.

Mijne was:
http://goo.gl/maps/bZ3Ck
Ook in Winschoten afgereden dus?
Ik heb ook voor Winschoten gekozen, veel zeggen dat het makkelijker is om daar af te rijden als ik Groningen.
Maar volgende rijles een keer in Groningen dus ben benieuwd of het ook moeilijker is
pi_119034026
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:32 schreef Hartm het volgende:

[..]

Ook in Winschoten afgereden dus?
Ik heb ook voor Winschoten gekozen, veel zeggen dat het makkelijker is om daar af te rijden als ik Groningen.
Maar volgende rijles een keer in Groningen dus ben benieuwd of het ook moeilijker is
Ja klopt.

Ik studeer in Groningen en als ik dat zo zie kun je veel beter in Winschoten afrijden. Veel rustiger en minder grote kruispunten en dergelijke!
pi_119034207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja klopt.

Ik studeer in Groningen en als ik dat zo zie kun je veel beter in Winschoten afrijden. Veel rustiger en minder grote kruispunten en dergelijke!
En een heel stuk minder fietsers! Daar heb ik nog moeite mee, ze komen telkens heel onverwacht ergens weg :N
  zaterdag 10 november 2012 @ 09:48:09 #166
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119047605
Nu 2 uur rijles. :)
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:49:12 #167
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119050823
Kut met peren. :%

Hopeloos vandaag. :')
pi_119051170
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:49 schreef tomaat52 het volgende:
Kut met peren. :%

Hopeloos vandaag. :')
For real? :P Die kende ik nog niet.

Maar wat ging er niet goed dan?
pi_119051179
Iedereen heeft wel eens een off-day tomaat, gewoon doorgaan.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:17:41 #170
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119052859
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef Actaeon het volgende:

[..]

For real? :P Die kende ik nog niet.

Maar wat ging er niet goed dan?
Lette niet goed op de borden... :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef Toto69 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een off-day tomaat, gewoon doorgaan.
Ja. Grote kans dat het dinsdag wel goed gaat. :P
pi_119054142
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:17 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Lette niet goed op de borden... :@

[..]

Ja. Grote kans dat het dinsdag wel goed gaat. :P
Ach ja ik heb die borden ook geregeld gemist... en vervolgens niet meer weten hoe hard ik moet :')

Hoe staat het er eigenlijk voor bij jou? Hoeveel lesuur heb je gehad?
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:20:02 #172
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119054435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ach ja ik heb die borden ook geregeld gemist... en vervolgens niet meer weten hoe hard ik moet :')

Hoe staat het er eigenlijk voor bij jou? Hoeveel lesuur heb je gehad?
24 lessen van 1 uur. Dinsdag 1 uur en dan examen.
pi_119054471
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:20 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

24 lessen van 1 uur. Dinsdag 1 uur en dan examen.
Oh oke spannend! Heb je er een beetje vertrouwen in?
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:24:18 #174
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119054555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:21 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh oke spannend! Heb je er een beetje vertrouwen in?
Na vandaag niet. :X Maar ik ga het gewoon doen, en zie waar het schip strandt. :P
pi_119057948
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:24 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Na vandaag niet. :X Maar ik ga het gewoon doen, en zie waar het schip strandt. :P
^O^
  zondag 11 november 2012 @ 11:52:58 #176
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119079277
Oeps. Auto van m'n pa voor de deur zetten.... ik schoot vooruit en ramde zowat de schutting van de buren. :@ Voet gleed van de koppeling. :@
  zondag 11 november 2012 @ 22:58:24 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119108864
Ik heb trouwens elf lessen (?) gehad nu en het gaat eigenlijk allemaal prima. Nergens echt moeite mee, ze is nu alleen me steeds proberen me van de kaart te brengen met trukjes zoals, "Oeps in ben verkeerd gereden ga even terug" en.. ooo hier moeten we snel keren want we moeten terug.. En rechtdoor zeggen wanneer we er niet in mogen. Best leuk heb er altijd wel lol in.
pi_119109023
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:52 schreef tomaat52 het volgende:
Oeps. Auto van m'n pa voor de deur zetten.... ik schoot vooruit en ramde zowat de schutting van de buren. :@ Voet gleed van de koppeling. :@
Herkenbaar of dat je de koppeling intrapt maar je met je voet een stuk van het rempedaal ook intrapt. _O-
  dinsdag 13 november 2012 @ 07:54:51 #179
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119154210
Vandaag is het zover. :D
pi_119154222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:54 schreef tomaat52 het volgende:
Komt goed, houd je hoofd erbij :P.
Succes kerel.
  dinsdag 13 november 2012 @ 08:38:53 #181
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119154536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:56 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Komt goed, houd je hoofd erbij :P.
Succes kerel.
Thanks. :D
pi_119155228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:54 schreef tomaat52 het volgende:
Succes.
* Duimt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119155320
succes! ^O^
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:01:01 #184
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119159213
:(
Gezakt. Pakte een paar keer de verkeerde rijstrook en ging van de 2 naar de 1 ipv de 3. :(

Maar ik moest meteen een nieuw examen aanvragen, omdat ik verder een goede chauffeur was. :P

En bedankt voor het duimen. :D
pi_119159330
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:01 schreef tomaat52 het volgende:
:(
Gezakt. Pakte een paar keer de verkeerde rijstrook en ging van de 2 naar de 1 ipv de 3. :(

Maar ik moest meteen een nieuw examen aanvragen, omdat ik verder een goede chauffeur was. :P

En bedankt voor het duimen. :D
Balen man.
Succes bij de volgende keer alvast! Wel fijn dat het maar kleine dingen zijn en de essentie goed is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 november 2012 @ 12:13:40 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119159594
Vandaag voor het eerst de snelweg op :+. Vooral invoegen is ff wennen. :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_119159679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:13 schreef borisz het volgende:
Vandaag voor het eerst de snelweg op :+. Vooral invoegen is ff wennen. :P.
Eng of viel het mee? :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 november 2012 @ 12:18:29 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119159757
Beetje eng ja. :+. Hoewel het wel beter ging aan het eind van het tweede uur. Ik merk nu wel aan mijn lichaam dat er nog wat spanning uit moet :P.
pi_119159872
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:18 schreef borisz het volgende:
Beetje eng ja. :+. Hoewel het wel beter ging aan het eind van het tweede uur. Ik merk nu wel aan mijn lichaam dat er nog wat spanning uit moet :P.
Nja geeft niks. Ik vond het ook wel heftig de eerste keer :P en toen vond ik 100 ook wel hard zat eigenlijk :+ en inhalen overbodig. :+

Ga lekker sporten ofzo dan :P
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 november 2012 @ 12:24:05 #190
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119159921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:18 schreef borisz het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad voordat je de snelweg op mocht?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 november 2012 @ 12:49:48 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119160750
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:24 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je gehad voordat je de snelweg op mocht?
16
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 november 2012 @ 12:52:01 #192
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119160819
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:49 schreef borisz het volgende:

[..]

16
Wow, veel.
Wie zijn keuze was dat? Wilde jij niet eerder of zei hij van niet?

Ik ging gewoon de eerste les meteen al de snelweg op. Mijn eerste les was dus ook niet dat ik alleen maar mocht sturen oid :').
pi_119161104
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:52 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wow, veel.

Ik ging gewoon de eerste les meteen al de snelweg op. Mijn eerste les was dus ook niet dat ik alleen maar mocht sturen oid :').
Bij mij was het ook niet meteen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 november 2012 @ 13:01:43 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119161125
quote:

[..]

Wow, veel.

Ik heb sowieso wat meer lessen dan gemiddeld nodig voordat ik de bak echt onder controle had(lees koppeling waren we wel even bezig). Dus er zat een uurtje tussen van puur focussen op die koppeling. Zal er vast wel mee te maken hebben.
pi_119161281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik heb sowieso wat meer lessen dan gemiddeld nodig voordat ik de bak echt onder controle had(lees koppeling waren we wel even bezig). Dus er zat een uurtje tussen van puur focussen op die koppeling. Zal er vast wel mee te maken hebben.
Had ik ook :P
pi_119161987
Sommige mensen mogen pas na 20 - 25 lessen de snelweg op, bedenk wel dat het daar allemaal nóg sneller moet.
Ik zelf mocht na een les of 11, vond ik ook prima. Eerst de auto goed onder controle en daardoor ging het op de snelweg ook formidabel.
pi_119164379
Ik 'mocht' rond les 5 al de snelweg op maar schrok me helemaal kapot omdat ik geen aankondiging had gekregen en ik ineens 120 moest rijden terwijl ik daarvoor nooit harder dan 50 was gegaan. Heb nu vaak als ik moet invoegen dat dat gevoel even terug komt.. Dus of eerder beter is valt te betwijfelen ;)
pi_119164456
Ik moest mijn 2e les de snelweg al op omdat we de volgende afspraak niet zouden halen en ik licht geschrokken wow snelweg en omdat ik schakelen niet helemaal onder controle had maar daarbij werd ik netjes geholpen en nu ik mijn rijbewijs eenmaal heb vind ik invoegen een eitje. :D
pi_119164662
Ik mocht tijdens m'n eerste rijles al de snelweg op, ging best oke, in het achterhoofd houdend dat de instructeur natuurlijk al het kijkwerk deed en het niet superdruk was.

Net praktijkexamen aangevraagd, 7 januari is het zover *O* Er waren in december nog 2 plekken, allebei om 8:00 en ik ben totaal geen ochtendmens dus dat ging 'm niet worden
pi_119201929
quote:

[..]

Wow, veel.

Da's knap van je dan om al de eerste les met volledige zelfstandigheid de snelweg op te mogen. Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad?
pi_119220819
Kan iemand mij een goed theorie boek aanraden? :)
pi_119220925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:
Vekabest is top ^O^
pi_119224217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:
Inderdaad deze, daarbij kun je op theorie-leren.nl voor 12,95 -> 10 oefenexamens maken, deze zijn ook van vekabest! Daarbij leveren hun ook hun toetssystemen aan het cbr
pi_119229298
Ik had die van de ANWB
pi_119230018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Vekabest is top ^O^
Werkt prima inderdaad.
pi_119232492
Verrot. Vandaag ook mijn tweede praktijk examen niet gehaald.
pi_119234366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:14 schreef -Dries- het volgende:
Verrot. Vandaag ook mijn tweede praktijk examen niet gehaald.
Jammer man, wat ging er niet goed?
pi_119234912
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef themole het volgende:
Ik ook boks
pi_119240615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:14 schreef Nafi het volgende:

[..]

Jammer man, wat ging er niet goed?
- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..
- Een paar keer de bocht wat te ruim genomen

Genoeg om te zakken blijkbaar.
pi_119257752
Ben ik nou de enige die na 15 lessen, nog geen snelweg heeft gereden, soms op kruispunten te weinig kijkt, soms te gehaast schakeld, of verkeerd schakelt, de ene scherpe bocht de koppeling wel intrapt, de andere waar het wel moet weer niet, nog op de toerenteller kijkt wanneer ik moet schakelen etc etc

Daarbij gaan bijzondere verrichtingen zeergoed, steken, bochtje, achteruit etc etc
pi_119258104
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:35 schreef Bankpasje het volgende:
Ben ik nou de enige die na 15 lessen, nog geen snelweg heeft gereden, soms op kruispunten te weinig kijkt, soms te gehaast schakeld, of verkeerd schakelt, de ene scherpe bocht de koppeling wel intrapt, de andere waar het wel moet weer niet, nog op de toerenteller kijkt wanneer ik moet schakelen etc etc

Daarbij gaan bijzondere verrichtingen zeergoed, steken, bochtje, achteruit etc etc
Snelweg zou ik zeer zeker om vragen, je hebt vast zo'n instructeur die je lang vast wil houden ;)
Verder heb ik geleerd om voor de bocht alle handelingen af te hebben, zo ook de auto in de juiste versnelling zetten (niet dat het altijd op tijd lukt hoor ;p). Waarom zou je koppeling intrappen in de bocht?
Daarnaast zou ik niet te veel aandacht schenken aan die toerenteller, gewoon afgaan op je gevoel voor de snelheid en het motorgeluid.
pi_119258115
oeps, edit :D
pi_119258268
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef -Dries- het volgende:

[..]

- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..

pi_119258513
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:42 schreef Nafi het volgende:

[..]

Snelweg zou ik zeer zeker om vragen, je hebt vast zo'n instructeur die je lang vast wil houden ;)
Verder heb ik geleerd om voor de bocht alle handelingen af te hebben, zo ook de auto in de juiste versnelling zetten (niet dat het altijd op tijd lukt hoor ;p). Waarom zou je koppeling intrappen in de bocht?
Daarnaast zou ik niet te veel aandacht schenken aan die toerenteller, gewoon afgaan op je gevoel voor de snelheid en het motorgeluid.
Volgens mij wil die me gewoon perfect laten rijden, zijn slagingspercentage is dan ook 81 tot 85% rond de 40 examens afgenomen.

But anyways, voor de bocht laat ik meestal wel me koppeling omhoog komen, alleen als ik een straat in wil met een scherpe bocht, moet ik hem wel intrappen zodat die auto niet aan de haal met me gaat. Ga voortaan gewoon met schakelen op t geluid van de auto af, en dan zie ik het wel
  donderdag 15 november 2012 @ 23:06:29 #215
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119259142
Bij extreem scherpe bochten mag je de koppeling wel intrappen, maar in principe moet je met remmen en terug naar zijn 2 de meeste bochten toch echt wel kunnen halen.

Koppelen en schakelen doe ik tegenwoordig alleen maar op motorgeluid en af en toe op de snelheidsmeter kijken. Snelweg is an sich niet heel erg lastig voornamelijk blazen met die motor. :P

quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:32 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik ook boks
*bokst*
Volgende week ben ik misschien geslaagd.
Niet altijd serieus
pi_119259192
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:06 schreef themole het volgende:
Bij extreem scherpe bochten mag je de koppeling wel intrappen, maar in principe moet je met remmen en terug naar zijn 2 de meeste bochten toch echt wel kunnen halen.

Koppelen en schakelen doe ik tegenwoordig alleen maar op motorgeluid en af en toe op de snelheidsmeter kijken. Snelweg is an sich niet heel erg lastig voornamelijk blazen met die motor. :P

[..]

*bokst*
Volgende week ben ik misschien geslaagd.
Ik ook, met de nadruk op miscchien :')
  donderdag 15 november 2012 @ 23:07:39 #217
302853 themole
graaft totaal door.
pi_119259196
quote:

[..]

Dat is zeker genoeg om te zakken, dat soort foutjes is het CBR vrij streng op omdat ze potentieel gevaarlijk kunnen zijn.
Niet altijd serieus
pi_119259454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:42 schreef Nafi het volgende:

[..]

Wat vindt iedereen zo bijzonder aan de snelweg? Op het invoegen na is het niet bijzonder, leer je in een paar lessen prima.
pi_119260044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:12 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat vindt iedereen zo bijzonder aan de snelweg? Op het invoegen na is het niet bijzonder, leer je in een paar lessen prima.
Waar maak je uit op dat ik zeg dat hij erom moet vragen omdat het moeilijk is? Als hijzelf het idee heeft dat het wel aardig gaat en er tempo in wil moet hij er niet al te lang mee wachten. Zonde van je geld en tijd.
pi_119260341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:25 schreef Nafi het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ik zeg dat hij erom moet vragen omdat het moeilijk is? Als hijzelf het idee heeft dat het wel aardig gaat en er tempo in wil moet hij er niet al te lang mee wachten. Zonde van je geld en tijd.
Nee, baseerde het op de paar laatste pagina's, niet specifiek op jouw bericht
pi_119261008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:31 schreef Travel. het volgende:

[..]

Nee, baseerde het op de paar laatste pagina's, niet specifiek op jouw bericht
Ah oké, moeilijk is het niet idd maar leuk zeker wel! Snelheid _O_
pi_119262017
Dat komt wel Bankpasje, op toerenteller kijken vind ik altijd wel onzin dat hoor je vaak wel :P ?
pi_119262196
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Dat komt wel Bankpasje, op toerenteller kijken vind ik altijd wel onzin dat hoor je vaak wel :P ?
Misschien heeft hij destijds weinig Need for Speed gespeeld? :D
pi_119265058
quote:

[..]

Je hebt dan de auto nog niet volledig onder controle. Dan kun je dus ook nooit veilig rijden, hoe goed je intenties ook zijn.
Of je de auto onder controle hebt staat ook bovenaan het evaluatieformulier.
pi_119265392
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 06:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je hebt dan de auto nog niet volledig onder controle. Dan kun je dus ook nooit veilig rijden, hoe goed je intenties ook zijn.
Of je de auto onder controle hebt staat ook bovenaan het evaluatieformulier.
Hopen maar dat het volgende examen beter gaat. Maar het lijkt wel alsof er bij elk volgende examen meer druk komt.. "Nu moet ik het echt halen.." etc :(
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:51:00 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_119272693
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:56 schreef no1uknow het volgende:
Ik mocht tijdens m'n eerste rijles al de snelweg op, ging best oke, in het achterhoofd houdend dat de instructeur natuurlijk al het kijkwerk deed en het niet superdruk was.

Net praktijkexamen aangevraagd, 7 januari is het zover *O* Er waren in december nog 2 plekken, allebei om 8:00 en ik ben totaal geen ochtendmens dus dat ging 'm niet worden
Eerste? Alleen sturen?
pi_119274759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Eerste? Alleen sturen?
Sturen, gas + rem, koppeling, schakelen, richting aangeven en dus snelweg. Mijn rij-instructeur is redelijk, eh, 'assertief'.

ninja edit: oh en hij hielp ook wel met gas geven op de snelweg omdat ik 'dat gevoel' nog niet had en dus niet genoeg gas gaf om mee te komen.
pi_119298720
zooo vandaag eindelijk bij mn 16e les de snelweg opgeweest! Ging lekker opzich. Op het inschatten van in en uitvoegen na
pi_119298802
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:19 schreef Bankpasje het volgende:
zooo vandaag eindelijk bij mn 16e les de snelweg opgeweest! Ging lekker opzich. Op het inschatten van in en uitvoegen na
Het gaat vooral om die snelheid, gewoon plankgas geven en je kan er zo makkelijk tussen.
pi_119310086
Aankomende woensdag praktijk examen, spannend :@
My dials are pupillated.
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:21:15 #231
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119310156
Verdomme. :( Deze rijles ging gewoon foutloos. :')_!

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:18 schreef Hendroit het volgende:
Aankomende woensdag praktijk examen, spannend :@
Succes, en doe vooral mij niet na. ^O^
pi_119312074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:21 schreef Nafi het volgende:

[..]

Het gaat vooral om die snelheid, gewoon plankgas geven en je kan er zo makkelijk tussen.
Kijken en snelheid inschatten is ook wel handig. Sowieso is het ook zo situatie-afhankelijk. Wat heeft het nou voor nut om midden in de spits op een hele drukke weg gewoon maar plankgas te geven en hopen dat je er ergens tussen komt.
pi_119312521
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Kijken en snelheid inschatten is ook wel handig. Sowieso is het ook zo situatie-afhankelijk. Wat heeft het nou voor nut om midden in de spits op een hele drukke weg gewoon maar plankgas te geven en hopen dat je er ergens tussen komt.
Dat spreekt voor zich lijkt me, ik zou niet proberen in te voegen zonder te kijken :D
Ik heb het natuurlijk over normale situaties, probeer duidelijk te maken dat als je op goede snelheid zit er weinig mis kan gaan. In het begin was ik namelijk ook wat terughoudend omdat ik dacht dat als ik vaart zou maken ik juist geen tijd meer zou hebben om in te voegen omdat de vluchtstrook naar mijn gevoel dan snel ophield.
pi_119312592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:52 schreef Nafi het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich lijkt me, ik zou niet proberen in te voegen zonder te kijken :D
Ik heb het natuurlijk over normale situaties, probeer duidelijk te maken dat als je op goede snelheid zit er weinig mis kan gaan. In het begin was ik namelijk ook wat terughoudend omdat ik dacht dat als ik vaart zou maken ik juist geen tijd meer zou hebben om in te voegen omdat de vluchtstrook naar mijn gevoel dan snel ophield.
Oooh dat bedoel je. Ja dan heb je wel een punt inderdaad, altijd wel goed snelheid maken. :)

Jij hebt je rijbewijs toch ook al ofniet?
pi_119312860
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oooh dat bedoel je. Ja dan heb je wel een punt inderdaad, altijd wel goed snelheid maken. :)

Jij hebt je rijbewijs toch ook al ofniet?
Nee nog niet, was het maar zo'n feest :'(
Ik mag precies over 2 weken op zaterdag afrijden, moet nog aan een paar dingen werken zoals snelheid aanpassen bij bochten en gewoon in het algemeen en nog wat oefenen met de bijzondere verrichtingen.
pi_119312905
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef Nafi het volgende:

[..]

Nee nog niet, was het maar zo'n feest :'(
Ik mag precies over 2 weken op zaterdag afrijden, moet nog aan een paar dingen werken zoals snelheid aanpassen bij bochten en gewoon in het algemeen en nog wat oefenen met de bijzondere verrichtingen.
Ah oke maar je hebt er dus overall wel vertrouwen in?
pi_119313146
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah oke maar je hebt er dus overall wel vertrouwen in?
Ik wel, mijn instructeur iets minder, laat ik het zo zeggen :')
Maar hij heeft het telkens in mijn ogen over onbelangrijke dingen, zoals te laat opschakelen bij het invoegen, ik zet hem dan bijv. pas rond de 65-70 in zijn 4 om niet met 80 in te moeten voegen (het is niet de snelste wagen), dat soort dingen.
pi_119313230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:18 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ik wel, mijn instructeur iets minder, laat ik het zo zeggen :')
Maar hij heeft het telkens in mijn ogen over onbelangrijke dingen, zoals te laat opschakelen bij het invoegen, ik zet hem dan bijv. pas rond de 65-70 in zijn 4 om niet met 80 in te moeten voegen (het is niet de snelste wagen), dat soort dingen.
Maar voor de rest heeft ie geen kritieke punten ofzo? :P
En als lesser is het natuurlijk wel zo dat je instructeur weet hoe het CBR wil dat je doet. Wat je later doet is wat anders. Beter om zoveel mogelijk de instructeur te volgen denk ik.
pi_119313366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar voor de rest heeft ie geen kritieke punten ofzo? :P
En als lesser is het natuurlijk wel zo dat je instructeur weet hoe het CBR wil dat je doet. Wat je later doet is wat anders. Beter om zoveel mogelijk de instructeur te volgen denk ik.
Nee niet echt.
Je hebt helemaal gelijk, 't is nu even doorbijten, als ik eenmaal dat papiertje heb ga ik toch anders rijden.
pi_119313487
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:26 schreef Nafi het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Je hebt helemaal gelijk, 't is nu even doorbijten, als ik eenmaal dat papiertje heb ga ik toch anders rijden.
Dat doet bijna iedereen wel denk ik. Rijlessen is sowieso meer om een aantal basisskills en inzichten te krijgen. Daarna moet je je toch weer meer gaan ontwikkelen om echt een fatsoenlijke automobilist te worden.
pi_119317950
Maar blijf vooral oppassen voor instructeurs die je beschouwen als een soort geldboompje wat ze helemaal leeg kunnen plukken.
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:27:48 #242
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119318356
En vandaag zat een jongen die ik thuis moest afzetten oogcontact te zoeken met mij. :D
Da's al de 2e keer. :D
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:20:09 #243
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_119327136
Gisteren TTT gehad, domme fouten gemaakt die ik ook maar zelden maak tijdens de rijlessen. Bijv. van de snelweg terug naar de bebouwde kom wou ik van versnelling 5 naar de 4 gaan, maar ik zette hem in de 2 :@ Gevaarlijk en niet goed voor de motor natuurlijk. En ik kreeg 2x een ingreep, omdat ik blijkbaar te laat reageerde op een auto van rechts waarbij de examinator net iets eerder in de remmen ging dan ik. Al met al heb ik wel de vrijstelling :) Nu nog werken aan mijn kijkgedrag / vooruitkijken
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_119357293
Morgen, heb er zin in hoor *O* *O* *O* :')
pi_119363182
Afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald. :D :D

Even een vraagje, moet ik niks meenemen naar het gemeentehuis? Heb nog niks van een brief of mail.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_119363382
Gefeliciteerd!

En nee je hoeft niks mee te nemen. Alles is digitaal tegenwoordig volgens mij.
  zondag 18 november 2012 @ 21:59:58 #247
283395 HeetBoven
pi_119363417
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:57 schreef Tamashii het volgende:

Even een vraagje, moet ik niks meenemen naar het gemeentehuis? Heb nog niks van een brief of mail.
binnen 24 uur moet de melding van het CBR in het rijbewijsregister staan en dan kun je met geldige legitimatie en pasfoto de aanvraag doen bij de gemeente. Verdre heb je niets nodig. Feli!! *O* *O*
pi_119367730
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:59 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

binnen 24 uur moet de melding van het CBR in het rijbewijsregister staan en dan kun je met geldige legitimatie en pasfoto de aanvraag doen bij de gemeente. Verdre heb je niets nodig. Feli!! *O* *O*
Geld is ook wel handig.
pi_119367745
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 20:40 schreef Travel. het volgende:
Succes!
pi_119368930
quote:
Sterkte en succes!
pi_119368972
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 23:26 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Sterkte en succes!
Ja toch, beetje rijden en we zien het wel. Ik heb trouwens bijna geen idee wat waar onder de motorkap zit :')
pi_119370300
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:27 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja toch, beetje rijden en we zien het wel. Ik heb trouwens bijna geen idee wat waar onder de motorkap zit :')
Als ze het vragen sta je met je mond vol tanden :N

Check even of je hier wat aan hebt, probeer te onthouden hoe die dingen eruit zien, plaats kan afwijken per voertuig geloof ik.
pi_119370345
Voor de rest ook, hier staan hele handige filmpjes op: https://www.youtube.com/u(...)eos?flow=grid&view=0
pi_119372747
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:27 schreef tomaat52 het volgende:
En vandaag zat een jongen die ik thuis moest afzetten oogcontact te zoeken met mij. :D
Da's al de 2e keer. :D
Verbeeld je je het niet? :P
  maandag 19 november 2012 @ 09:11:28 #255
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119374611
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 01:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Verbeeld je je het niet? :P
Nee.
pi_119377436
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:02 schreef Nafi het volgende:

[..]

Als ze het vragen sta je met je mond vol tanden :N

Check even of je hier wat aan hebt, probeer te onthouden hoe die dingen eruit zien, plaats kan afwijken per voertuig geloof ik.
Thanks!
pi_119379416
Godver, gezakt voor theorie! 2 vragen teveel fout :(

vraagje aan jullie, twee vragen weet ik zo nog waar ik me twijfels over heb:

vraag 1:

De auto, rijd achteruit weg van de parkeerplaats, voor wie levert dit gevaar op?

A. Voor auto A
B. Voor auto B
C. Voor auto A en B

ik zelf had gekozen voor A, maar achteraf denk ik dat het antwoord C moest zijn?

Vraag 2:

Betekenen deze verkeerstekens (of hoe ze het ook stelden) Verleen voorraang aan bestuurders op de (kruisende) weg?

ja of nee, of het was een a of b of a en b antwoord

hmmmm vrijdag weer theorie..
pi_119379543
en oja, mogen snorfietsers gebruik maken van de fietsstrook met doorgetrokken streep?
ja toch?
pi_119383506
Dus mijn tijdstip voor mn derde praktijkexamen is bepaald. 8 uur 's ochtends. Had geen slechter tijdstip kunnen bepalen... :') why oh why. Nu al het gevoel dat ik in het nadeel sta zodra ik begin. Ben totaal nog niet wakker op dat moment :')
pi_119383510
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:24 schreef Bankpasje het volgende:

vraag 1:

[ afbeelding ]

De auto, rijd achteruit weg van de parkeerplaats, voor wie levert dit gevaar op?

A. Voor auto A
B. Voor auto B
C. Voor auto A en B

ik zelf had gekozen voor A, maar achteraf denk ik dat het antwoord C moest zijn?

Vraag 2:

[ afbeelding ]

Betekenen deze verkeerstekens (of hoe ze het ook stelden) Verleen voorraang aan bestuurders op de (kruisende) weg?

ja of nee, of het was een a of b of a en b antwoord

hmmmm vrijdag weer theorie..
Die eerste zal inderdaad wel C zijn. Je komt ook op de rijbaan van B terecht.

Bij vraag 2 dienen die strepen in het tweede plaatje enkel om aan te geven dat er een drempel/hoogteverschil is. Dat zegt niks over voorrang of iets dergelijks.

Vraag 3: geen idee
pi_119383544
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:24 schreef -Dries- het volgende:
Dus mijn tijdstip voor mn derde praktijkexamen is bepaald. 8 uur 's ochtends. Had geen slechter tijdstip kunnen bepalen... :') why oh why. Nu al het gevoel dat ik in het nadeel sta zodra ik begin. Ben totaal nog niet wakker op dat moment :')
Ik moest de eerste keer om 09.50, toen zakte ik. De tweede keer moest ik om 08.00 en toen slaagde ik :P Niks aan de hand dus.
pi_119383592
Straks rijlesje nummer 17 :)
pi_119383739
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:24 schreef Bankpasje het volgende:

vraag 1:

[ afbeelding ]

A. Voor auto A
B. Voor auto B
C. Voor auto A en B

Vraag 1 is beide banen ja. Auto A kan naar de andere baan uitwijken waardoor ook B in gevaar is.
  maandag 19 november 2012 @ 14:36:44 #264
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119383959
quote:
Succes. ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:57 schreef Tamashii het volgende:

Gefeliciteerd. :s)
pi_119384155
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik moest de eerste keer om 09.50, toen zakte ik. De tweede keer moest ik om 08.00 en toen slaagde ik :P Niks aan de hand dus.
Pff.. Zo vroeg ben ik helemaal niet scherp joh.
pi_119384464
quote:
En en en?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 19 november 2012 @ 14:55:35 #267
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119384662
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:24 schreef -Dries- het volgende:
Eerder uit bed gaan zodat je dan wél wakker bent.
pi_119387132
Zo. Ik meld me ook even!
Over 10 dagen heb ik mijn eerste praktijkexamen, maar ik heb totaal niet het idee dat ik ook maar een kans heb om in één keer te slagen. Ik heb zo vaak dat ik weer op de verkeerde rijstrook sta, of dat ik een bordje gemist heb. Aaaaaah paniek.

Zijn er nog meer mensen uit Arnhem die al in paniek raken als er met rijles richtig de Berekuil wordt gereden?
pi_119387243
Mijn examen is trouwens ook om 8 uur 's ochtends. Eerst om 7 uur rijles...
Nog meer reden tot paniek, aangezien ik helemaal geen ochtendmens ben.
pi_119389331
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 14:50 schreef no1uknow het volgende:

[..]

En en en?
Gehaald met een aanrijding op examen :')
pi_119389656
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Watt?
pi_119389944
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef Bee. het volgende:
Zo. Ik meld me ook even!
Over 10 dagen heb ik mijn eerste praktijkexamen, maar ik heb totaal niet het idee dat ik ook maar een kans heb om in één keer te slagen. Ik heb zo vaak dat ik weer op de verkeerde rijstrook sta, of dat ik een bordje gemist heb. Aaaaaah paniek.

Zijn er nog meer mensen uit Arnhem die al in paniek raken als er met rijles richtig de Berekuil wordt gereden?
Hahahahahaahhahah ja zo vaak! Eerste keer daar, meteen bijna botsing.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_119390070
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 16:50 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Hahahahahaahhahah ja zo vaak! Eerste keer daar, meteen bijna botsing.
Nou, lekker dan.
Ik heb ook geen idee waar ze me heen gaan sturen om 8 uur 's ochtends, want dan is het overal heel druk.
pi_119390113
alles in een keer gehaald met 15 lessen _O_
pi_119390226
Holy shit, zojuist gewoon geslaagd, 1e keer, had het absoluut niet verwacht!
pi_119390240
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en wtf, aanrijding? Vertel!
pi_119390251
Gefeliciteerd allemaal ^O^ *O*
pi_119390305
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef Bee. het volgende:
Had ik ook elke keer! Wat mij erg geholpen heeft is er gewoon over nadenken hoe het in mekaar zit daar, en onthou, het is GEEN rotonde, eerder een soort kruispunt!
pi_119390307
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:56 schreef delano.888 het volgende:
Holy shit, zojuist gewoon geslaagd, 1e keer, had het absoluut niet verwacht!
Gefeliciteerd!
Vertel, ging alles helemaal perfect? Of hoe ging het?
pi_119390390
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Bee. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Vertel, ging alles helemaal perfect? Of hoe ging het?
Nou, ik maakte me alleen erg zorgen over fileparkeren wat we erg weinig geoefend hadden tijdens de lessen, dus dat heb ik nog 5x gedaan in het laatste uurtje, zelf gevraagd, anders was het waarschijnlijk niet gebeurd. En warempel, in het examen zat ook fileparkeren, dus daar heeft het wel op gehangen. Maar verder ging alles behoorlijk goed, enige commentaar was dat ik bij afslaan wel goed in de zijspiegel kijk, maar niet in de achteruitkijkspiegel.
pi_119390427
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Had ik ook elke keer! Wat mij erg geholpen heeft is er gewoon over nadenken hoe het in mekaar zit daar, en onthou, het is GEEN rotonde, eerder een soort kruispunt!
Pfoe ja, maar ik kies altijd de verkeerde rijstrook bij het voorsorteren ofzo :(. En dan lopen al die strepen op de weg door elkaar.
Hahah, hoe moet ik ooit mijn rijexamen halen?! Waar reed jij?
pi_119390476
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:01 schreef Bee. het volgende:

[..]

Pfoe ja, maar ik kies altijd de verkeerde rijstrook bij het voorsorteren ofzo :(. En dan lopen al die strepen op de weg door elkaar.
Hahah, hoe moet ik ooit mijn rijexamen halen?! Waar reed jij?
Er staan borden boven hoor haha :P maar ik snap het wel. Voordat je er overheen gaat vast je banen en route plannen kan misschien handig zijn?

Elst voornamelijk.
pi_119390527
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:45 schreef Nafi het volgende:

[..]

Watt?
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 16:57 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en wtf, aanrijding? Vertel!
Had net geparkeerd, stond doodstil. Kwam er een bejaarde met haar blauwe autotje ff inparkeren. Hop, schampte heel de auto, haar twee deuren kapot en wij ook schade aan de achterkant. Maar kwam wel mooi uit, stond facking scheef. Dus papieren invullen enz. Al met al duurde het anderhalf uur het examen. Voor de rest ging eigenlijk wel alles goed, alleen invoegen ging zeg maar net net.
pi_119390645
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Er staan borden boven hoor haha :P maar ik snap het wel. Voordat je er overheen gaat vast je banen en route plannen kan misschien handig zijn?

Elst voornamelijk.
Ja, met borden ben ik ook al niet zo goed... ahum.
Door Elst rijden is chill!

quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef Travel. het volgende:

[..]

[..]

Had net geparkeerd, stond doodstil. Kwam er een bejaarde met haar blauwe autotje ff inparkeren. Hop, schampte heel de auto, haar twee deuren kapot en wij ook schade aan de achterkant. Maar kwam wel mooi uit, stond facking scheef. Dus papieren invullen enz. Al met al duurde het anderhalf uur het examen. Voor de rest ging eigenlijk wel alles goed, alleen invoegen ging zeg maar net net.
Jeetje, zo had je je examen vast niet voorgesteld. Maar gefeliciteerd hoor!
pi_119390875
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:06 schreef Bee. het volgende:

[..]

Ja, met borden ben ik ook al niet zo goed... ahum.
Door Elst rijden is chill!

[..]

Jeetje, zo had je je examen vast niet voorgesteld. Maar gefeliciteerd hoor!
Achteraf wel chil. Ook al zeggen ze het niet, ze zijn wel wat coulanter doordat je schrikt. Ik werd er niet warm of koud van, maar ik ken zo een paar mensen die dan meteen de weg kwijt zijn.
pi_119391148
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef Travel. het volgende:

[..]

[..]

Het zal je maar gebeuren :')
Gefeliciteerd in ieder geval! Ging de motorkap nog open?
  maandag 19 november 2012 @ 17:22:58 #287
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119391333
Berenkuil. :r

En gefeliciteerd aan de geslaagden! *O*
pi_119391383
Ik hoorde trouwens een jaar geleden ofzo dat de berenkuil makkelijker zou worden dmv een flyover oid, gaat dat ooit nog gebeuren?
pi_119392677
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:18 schreef Nafi het volgende:

[..]

Het zal je maar gebeuren :')
Gefeliciteerd in ieder geval! Ging de motorkap nog open?
Dat was ook nog de grap van de eeuw. Ik dus braaf alles van die motorkap geleerd, krijg ik vragen over facking vage knopjes in de auto. Dus ik had echt maar 2/5 vragen goed :')
pi_119392853
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:56 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dat was ook nog de grap van de eeuw. Ik dus braaf alles van die motorkap geleerd, krijg ik vragen over facking vage knopjes in de auto. Dus ik had echt maar 2/5 vragen goed :')
Hahah _O-
Lekker dat het geen effect op de uitslag heeft gehad, blijkbaar vinden ze het niet zo belangrijk.
  maandag 19 november 2012 @ 18:39:42 #291
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_119394335
Wat is de beste tijd om praktijkexamen te doen om bijvoorbeeld de spits / fietsende schoolkinderen te vermijden ? Ochtend of middag ?
  maandag 19 november 2012 @ 19:46:48 #292
246109 JochemP
pi_119398194
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Nutkicker22 het volgende:
Wat is de beste tijd om praktijkexamen te doen om bijvoorbeeld de spits / fietsende schoolkinderen te vermijden ? Ochtend of middag ?
Ik denk tussen 10 en 2 uur. En niet op woensdagmiddag :P
  maandag 19 november 2012 @ 19:54:00 #293
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_119398584
Zojuist heb ik mijn praktijkexamen gereserveerd. Ik mag zaterdag 8:05 22 december op, erg gunstig dus ;)
  maandag 19 november 2012 @ 19:54:47 #294
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_119398636
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:46 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ik denk tussen 10 en 2 uur. En niet op woensdagmiddag :P
tussen 10 en 2 is ook wel een mooie tijd :)
  maandag 19 november 2012 @ 19:55:40 #295
246109 JochemP
pi_119398706
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Nutkicker22 het volgende:
Zojuist heb ik mijn praktijkexamen gereserveerd. Ik mag zaterdag 8:05 22 december op, erg gunstig dus ;)
Als je op dat tijdstip een beetje wakker kan zijn is het idd ideaal want je komt geen hond tegen :P
pi_119398771
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Nutkicker22 het volgende:
weet je dat zeker? Wel weekend voor kerst, kerstinkopen op de zaterdag!
pi_119398927
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 19:56 schreef Travel. het volgende:

[..]

weet je dat zeker? Wel weekend voor kerst, kerstinkopen op de zaterdag!
Wel vroeg hoor. Denk dat de meeste mensen die kerstinkopen gaan doen niet al om 8 uur 's ochtends in de auto zitten.
pi_119398997
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wel vroeg hoor. Denk dat de meeste mensen die kerstinkopen gaan doen niet al om 8 uur 's ochtends in de auto zitten.
het zal je verbazen. Maar wel snel, ik moest 7 weken wachten voor ik op kon..
pi_119399050
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 19:59 schreef Travel. het volgende:

[..]

het zal je verbazen. Maar wel snel, ik moest 7 weken wachten voor ik op kon..
Ja het zou kunnen natuurlijk. Ik zit in het weekend doorgaans niet al zo vroeg in de auto :P sowieso niet meer tegenwoordig eigenlijk. Vrijdag weer eens een keer. :P
  maandag 19 november 2012 @ 20:01:26 #300
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_119399107
Ik had mijn tussentijdse toets ook om 8:05 dus voor mij is het geen probleem. Gewoon eerder naar bed gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')