Voor mijn gevoel gaat dat wel lekker, alleen mag het van de rijinstructeur wel wat rustigerquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:59 schreef ejfaar het volgende:
Komt vanzelf dat schakelen. Daarna hoef je alleen nog maar op de weg te letten, nu heb je daar geen tijd voor.
Op de hoeveelste rijles zit je?quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:07 schreef tomaat52 het volgende:
Van de 1 naar de 2 gaat bij mij af en toe niet lekker.
20.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:09 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Op de hoeveelste rijles zit je?
Ik had de eerste paar lessen juist moeite met 2 naar 3, maar gelukkig heb ik die nu bijna onder de knie
Met optrekken heb ik juist geen moeite.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:22 schreef ejfaar het volgende:
Ik heb nooit moeite gehad met 1naar 2 ofzo. Alleen met wegrijden maar verder niet.
Don't worry, ik zit al over de 50 uur.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:31 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
20.
[..]
Met optrekken heb ik juist geen moeite.
De een leert het sneller als de ander.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Don't worry, ik zit al over de 50 uur.
Moet wel er bij zeggen, na 25 kreeg ik een andere instructeur/auto, dat heeft het misschien iets moeilijker gemaakt.
Succes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:57 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vraag mijn praktijkexamen om 13:00 aan.
Heb dan 1 van mijn laatste rijlessen.
Oooh, duurt nog ff.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef themole het volgende:
Over een maand examen, zit dan ongeveer op 33 uur. Ben benieuwd.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Vanochtend theorie examen gehad, geslaagd! Wat ik totaal niet had verwacht omdat ik pas Zondag ben begonnen met het doorlezen en oefenexamens. Had op die oefen examens nog geen 1 keer geslaagd maar toch is het gelukt
Leren autorijden van een vrouwquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:30 schreef tomaat52 het volgende:
Wat een les.![]()
![]()
Uurtje lessen, daarna iemand ophalen. Hij was er niet. Instructrice moest nodig pissen, dus hup vlot naar haar huis rijden, daar naar de wc, ff wat drinken en zij 2 sigaretten roken. Daarna weer 20 minuten lessen en iemand ophalen.
Als je wist hoe pittig de examens om instructeur te worden zijn zou je niet meer lachen........quote:
Nooit controle gehad of moeten blazen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen. Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld.
Stoel en spiegels staan dan al goed, dat is het wel zo'n beetje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:54 schreef the-it het volgende:
[..]
Nooit controle gehad of moeten blazen?
Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.
Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.
Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:34 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.
Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.
Natuurlijk is het zo dat het aan de examinator is of hij/zij vindt dat ik verantwoordelijk rij of niet, maar het is wel zo dat ik zelfverzekerd ben en niet twijfel in het verkeer. Ik zal echter wel vaker de auto moeten pakken zonder pasje, zeker in onze huidige situatie welke ik hier niet zal gaan uitleggen, maar reken maar dat ik (en de eigenaar van de auto) weten wat de risico's zijn. Ook de eigenaar weet hoe ik rij en vertrouwt mij voor de volle 100%.
Morgen wat rijscholen bellen in omgeving Almere en of Amsterdam om eens te kijken wat de beste optie is voor mij. Almere is kut omdat je minstens 50 minuten kwijt bent om naar het examengebied te rijden en weer terug. Amsterdam is kut omdat ik daarvoor een uur moet reizen, of in Amterdam moet overnachten.
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:07 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.
Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.
Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
Stoerdoenerij is het op zeker niet, sommige ritjes wel uit gemakzucht inderdaad. Scheelde gewoon een hoop tijd en gedoe met het OV 's avonds of als je wat zware dingen moet wegbrengen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.
Zijn niet alleen maar noodgevallen geweest maar durf te wedden ook vaak zat uit gemakzucht of stoerdoenerij.
Heb er geen goed woord voor over dat iemand bewust zulke grote risico's neemt waarbij anderen gedupeerd kunnen worden.
Dude, da fuq...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen. Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld.
True.. ik heb vorige keer wel voorgereden en toen ben ik gezakt.. niet door het voorrijden natuurlijk, maar ik wil alles doen om nu wel te slagenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:29 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.
Maar ik heb ook maar 1 keer examen gedaan kan het niet vergelijken.
Ontzegging rijbevoegdheid motorvoertuigenquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:23 schreef ejfaar het volgende:
Wat is OBM?
Overigens weet hij niet of die goed rijd want geen bekwaam persoon heeft het hem verteld. Echt verwerpelijk gedrag dit. Overigens rijd hij een golf, die worden 's avonds toch wat vaker aangehouden voor alcoholcontrole en rijbewijs laten zien. Hoop dat ze hem pakken.
Dit soort gedachtes snap ik gewoon echt niet. Geen rijbewijs is gewoon niet rijden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.
Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
Pak een Taxiquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is.
Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.
Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.
Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
En dan is het goed ofzo?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.
Jr rijdt beter oplettend als iemand die hem wel heeft. Naja ik iig wel
Eindresultaat had mijn rijbewijs in 10 lessen, was 700 euro kwijt
Ik zou zeggen dat zowel met teveel alcohol op rijden en rijden zonder rijbewijs zo ongeveer de stomste dingen zijn die je in het verkeer kan doen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee, echter is de vergelijking dat het hrtzelfdr als met alcohol op rijden is gewoon stom
Iemand zonder rijbewijs zal veeel beter uitkijken als iemand die hrm wel heeft, want hey. De verzekering betaald toch wel.
Tot je irmand aanrijdt.. Dan heb je een groot probleem ja ..
Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Met alcohol is de kans dat er iets mis gaat groot.
Rijden zonder rbw niet, tenzij er echt een mongool achter hrt stuur zit, zoals ik al zei.. Als je rijdt zonder rijbewijs let je overal op. Ik iig wel
Ik ben soepeler gaan rijden nu ik hem heb hoor ..ff snel door oranje, net ff wat harder op dr snelweg, ff snel voorrang nemen op de rotonde, allemaal kleine dingetjes.
Zonder rijbewijs doe je die dingen niet, als jr slim bent
Feiten.. kan er niks aan doen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden.![]()
Zegt wat over je verantwoordelijkheid.
Je kan zeggen wat je wilt, je brengt doelbewust andere mensen in gevaar en dat valt niet goed te praten.
En dat je de fout nog niet inziet nu je wel een rijbewijs hebt zegt ook wat over jezelf.
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Ligt er aan wat voor bocht, als je bijvoorbeeld afslaat op een kruising dan laat ik meestal mijn gas los. Is het een bocht op een provinciale weg, dan rijd ik doorquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?
Dus dan rijd je nog geen Vmax
Remde je toevallig ook erg af in de bochten?
Is me opgevallen bij lesauto's en ik deed het zelf ook, extreem langzaam de bocht door gaan.
Als er een lesauto voor me zit neem ik rustig afstand, maar in een bocht kom ik vaak toch weer dichtbij omdat ze in bijna stil staan
Omdat de automobilisten in kwestie nog niet gewaarschuwd waren dat jij je eerste rijles had.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedragquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep wasquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:14 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedragof werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeur
![]()
Zit ook weer wat inquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:51 schreef Nagelschaartje het volgende:
@P-A Ik vond het zelf wel prettig om voor te rijden, omdat de ergste zenuwen er even uit gingen. Ik was hypernerveus en mijn instructeur ging slechte grapjes zitten maken terwijl ik rustig richting het CBR reed. Daardoor kon ik wel iets meer ontspannen.
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zatquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep was
Overigens is 5 te hard op de teller (precies max snelheid dus) prima. Heb dat op mijn examen ook gedaan.
Wat is een A-tje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zatgeen opmerking over gehad
. Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin hequote:Op maandag 22 oktober 2012 18:26 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch anders dan in een auto zitten. Dan kijk je al snel in je binnenspiegel.
Vond het al een apart verhaalquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:28 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin he
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.quote:• een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
• geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat;
• het ingevulde formulier Zelfreflectie;
• eventueel het adviesformulier van uw tussentijdse toets;
• een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
• de reserveringsbevestiging.
Ik denk dat je instructeur je het formulier voor aanvang van je examen nog wel laat invullen. Verder maakt het niet veel uit wat je invult, aangezien het formulier er pas bijgepakt wordt als je je uitslag al hebt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geledenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Had ik ook inderdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geleden
Mensen willen vaak per definitie niet achter een lesauto rijden volgens mij inderdaad. Ik vind het altijd wel grappig dat ze uiteindelijk niks sneller zijn. Bij het eerste stoplicht is die ene seconde tijdswinst alweer weg. Ik wel eens de neiging om wat extra gas te geven als ze me zo nodig in moeten halen. Natuurlijk zou ik dat nooit echt doen, want het kan voor gevaarlijke situaties zorgen, maar het wekt zeker irritatie op. Onzin eigenlijk, iedereen moet maar lekker zijn gang gaan. Maar toch.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:27 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).
Je zult nog wel meer dingen mee maken, onbenullen die je leswagen inhalen en gebaren maken terwijl je al 50 rijdt. Vervolgens moeten ze op de rem voor het stoplicht en zijn ze er nog niks mee opgeschoten.
Dat is dus onzin want het formulier wordt pas erbij gepakt nadat je de uitslag hebt gehad. Toen ik geslaagd was heeft ze er niet eens meer naar gekekenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef the-it het volgende:
Weet iemand hoe vaak je per week moet lessen? Ik doe nu 1 les per week van 2 uur(tja, of 2 lessen aan elkaar geplakt, het is maar hoe je het ziet)
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef IrCute het volgende:
[..]
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:
[..]
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.
Zeker aan het begin vond ik het fijn om twee uur per week te lessen, maar dan wel op verschillende dagen. Het gaf op die manier een goed gevoel van vooruitgang, maar dat ligt er natuurlijk allemaal aan hoe je 't zelf ervaart.
Doe vooral waar je je zelf het comfortabelst bij voelt, dan heeft het ook het meeste nut.
Ik vond 2 uur achterelkaar ook nogal vermoeiend. 1 uur op de ene dag en 1 uur op een andere dag vond ik zelf het prettigste.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:
[..]
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
Maar dat is normaal. Als ik naar Oostenrijk ofzo gereden ben, ben ik aan het einde ook vermoeid hoor... Zelfs op ritten van een uur of een rit aan het einde van de dag zit ik soms gapend in de auto.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.
Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:29 schreef Bankpasje het volgende:
Vandaag Rijles 8 gehad, dit keer achteruit in parkeren, ging 4x achter elkaar goed gelukkig. Vandaag ook maar eens andere schoenen aangedaan, me vans reden niet bepaald fijn, aangezien ze ook al afgetrapt waren. Reed vandaag stuk relaxter ten opzichte van de eerste paar rijlessen.
Merkte gewoon dat ik met deze schoenen meer feeling, en meer "grip" had op de pedalen. Voorlopig nog maar ff aanhouden dus hahaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Had ik ook - ik kocht halverwege nieuwe schoenen, maar na een compleet geflopte rijles gebruik ik nu m'n oude schoenen als rijschoenen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Haha ik had dat ook! In het begin één paar schoenen om te rijden en nu denk ik er niet eens meer over naquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Nouja, als je weet wat allemaal onder de noemer slipper valt, valt het reuze mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:09 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.
Ik kan inmiddels op alles wel rijden, maar vind platte schoenen bijvoorbeeld wel fijner dan hakken. Dus ik heb een goedkoop paar bootschoenen in de auto liggen. Bij langere ritten trek ik die altijd aan
Ik heb het 1 keer gedaan, vond het irritant. Maar met sokken aan was weer minder erg. En uiteindelijk is het een kwestie van wennen denk ik. Mijn instructeur reed altijd mee op z'n sokkenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:38 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb bij mijn laatste rijles nieuwe schoenen aangehad. Wel even over getwijfeld maar uiteindelijk geen verschil gemerkt. Het lijkt me eigenlijk ook wel fijn om, als ik mijn rijbewijs heb, zomers met blote voeten te rijden. Zeker op verdere stukken. Doen sommigen dat hier wel eens?? Of is het vervelend/gevaarlijk?
Ja na 2 uur even pauze.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:27 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moe. Kan nog wel goed op blijven letten, maar zodra ik stop met rijden merk ik dat ik er moe van geworden ben. Zal in de loop van de tijd misschien wat minder worden, als het je makkelijker afgaat. Maar goed, dat je scherp moet zijn zal altijd zo blijven.
Niet te druk maken, doe wat je normaal ook doet en lekker slapen vooraf.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef Djoezt het volgende:
Iemand nog last-minute tips, dingen om te doen / lezen? Morgen = grote dag.
Uiteraard kon ik het wel, maar paste het nooit echt toe. Nu is die automatisme er en kan ik elke keer mooi doorrijden op de rotondes.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef ejfaar het volgende:
Als je nu pas remt en schakelt tegelijk is afrijden inderdaad wat vroeg
Pas als je de auto volledig onder controle hebt kun je op de weg letten. Parkeren hebben zat mensen met rijbewijs ook nog moeite mee. Het gaat er niet om of die perfect recht staat, het gaat erom dat je het veilig doet (kijken dus).
Grote dag = groots! Gehaaldquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef Djoezt het volgende:
Iemand nog last-minute tips, dingen om te doen / lezen? Morgen = grote dag.
Proficiat! Nu lekker veel gaan rijden dan!quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Grote dag = groots! GehaaldWel een paar (kleine en minder kleine) misserts, maar "je hebt laten zien dat je weet waar je mee bezig bent". Dat is ook wat waard, blijkbaar. Morgen met een bundeltje flappen langs 't gemeentehuis.
Van harte gefeliciteerdquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Grote dag = groots! GehaaldWel een paar (kleine en minder kleine) misserts, maar "je hebt laten zien dat je weet waar je mee bezig bent". Dat is ook wat waard, blijkbaar. Morgen met een bundeltje flappen langs 't gemeentehuis.
Ja, zin in!quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:35 schreef Actaeon het volgende:
Proficiat! Nu lekker veel gaan rijden dan!
Bedankt! Zou qua tijd nèt kunnen, denk ik - omgeving Nijmegen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd
Toevallig, ik had net ook rijles en mijn instructeur kwam dus nét van een examen, waarbij een leerling dus met een aantal missertjes toch geslaagd was. Zou bijna aan jou denken.
Nope, omgeving Almelo. Maar de beschrijving voldeed. Desalniettemin top gedaan kerel, veel rijplezier!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Ja, zin in!
[..]
Bedankt! Zou qua tijd nèt kunnen, denk ik - omgeving Nijmegen?
Ik heb ook in Nijmegen afgereden!quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Ja, zin in!
[..]
Bedankt! Zou qua tijd nèt kunnen, denk ik - omgeving Nijmegen?
Nope, geen behoefte aan op dit moment. Naar thuis-thuis gewoon gratis met de trein, en in Nijmegen op de fietsquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:56 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb ook in Nijmegen afgereden!
Ga je meteen auto kopen?
Het is altijd praktisch.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:04 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Nope, geen behoefte aan op dit moment. Naar thuis-thuis gewoon gratis met de trein, en in Nijmegen op de fietsMaar is wel erg praktisch om tijdens studie 't rijbewijsje te halen, zeker in verband met flexibele roostering.
Duurt meestal toch wel 5 werkdagen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:35 schreef krokdown het volgende:
afrijden was kapot easy!alles in een keer gehaald!
na hoeveel dagen is je rijbewijs meestal binnen? dag of twee?
met mijn scootert had ik het ook na 2 dagen...quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Duurt meestal toch wel 5 werkdagen.
Geen idee hoe het met scooters gaat, weet in ieder geval dat het in de meeste gevallen bij het autorijbewijs toch wel zeker 5 werkdagen duurt.quote:Op maandag 5 november 2012 16:38 schreef krokdown het volgende:
[..]
met mijn scootert had ik het ook na 2 dagen...
okee, naja we bellen wel!quote:Op maandag 5 november 2012 16:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Geen idee hoe het met scooters gaat, weet in ieder geval dat het in de meeste gevallen bij het autorijbewijs toch wel zeker 5 werkdagen duurt.
Wil het niet helemaal lukken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:07 schreef delano.888 het volgende:
19e examen, na een uurtje of 60 (met op de helft auto/instructeur wissel) ik hoop dat ik in 1x slaag maar ga er niet van uit
Na wissel van auto/instructeur moest ik voor mijn gevoel bij 0 beginnen.quote:
Ken het gevoel, zo frustrerendquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Na wissel van auto/instructeur moest ik voor mijn gevoel bij 0 beginnen.
Op dit moment gaat alles redelijk goed, maar toch blijf ik elke keer weer dingen missen..
Onverwachte dingen vooral, fietsers van links bijvoorbeeld op een rotonde met 2 fietsrichtingen.
Ik weet niet waar je woont maar als ik jou was zou ik een lesje op een druk tijdstip nemen, echt in de ochtend wanneer iedereen met de fiets naar werk/school gaat en gewoon een lesje lang ermee oefenen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Na wissel van auto/instructeur moest ik voor mijn gevoel bij 0 beginnen.
Op dit moment gaat alles redelijk goed, maar toch blijf ik elke keer weer dingen missen..
Onverwachte dingen vooral, fietsers van links bijvoorbeeld op een rotonde met 2 fietsrichtingen.
Laatst ook weer zo iets, ik had besloten dat ik de rotonde op kwam, dus deed dat, kwam er ineens een motor van links die belachelijk diep in de binnenbocht zat, die zag ik dus echt pas op het laatst. Op een of andere manier pak ik die dingen nog niet goed op en moet de instructeur me daar dan op wijzen. Ik hoop dat het tijdens het examen niet gebeurt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:45 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ken het gevoel, zo frustrerendwie weet, valt het op het moment van je examen allemaal mee en zijn er geen onverwachte dingen of doe je net toevallig precies het juiste! Ik help je hopen
Ik denk dat ik (mits ik mijn rijbewijs gelijk haal) gewoon met mijn eerst auto een aantal uren wat rond ga rijden om alles ff goed tot me te laten door dringen. Ik denk dat ik gewoon wat comfortabeler moet worden met alles om me heen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:48 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont maar als ik jou was zou ik een lesje op een druk tijdstip nemen, echt in de ochtend wanneer iedereen met de fiets naar werk/school gaat en gewoon een lesje lang ermee oefenen.
Ja ervaring ga je sowieso opdoen maar ik bedoelde meer dat je zoiets beter kan doen voor je examen, mits dit één van de weinige zaken zijn waar je moeite mee hebt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik (mits ik mijn rijbewijs gelijk haal) gewoon met mijn eerst auto een aantal uren wat rond ga rijden om alles ff goed tot me te laten door dringen. Ik denk dat ik gewoon wat comfortabeler moet worden met alles om me heen.
Tja examen is om 15:50 dus ik denk dat het wel goed komt qua drukte maar ik zal inderdaad proberen volgende week les te krijgen op een drukker tijdstip.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:52 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja ervaring ga je sowieso opdoen maar ik bedoelde meer dat je zoiets beter kan doen voor je examen, mits dit één van de weinige zaken zijn waar je moeite mee hebt.
Daar druk over maken....quote:Op donderdag 8 november 2012 12:43 schreef Bankpasje het volgende:
vanmiddag rijles, nu bedenken welke schoenen ik ga aan doen. half hoge, of gewoon lage?
Het was ook maar een grapje. Laatst de bus van m'n pa met blote voeten geparkeerd. Dat voelt pas raar aan.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In het begin telt zo'n factor mee.
Oh sorryquote:Op donderdag 8 november 2012 13:14 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje. Laatst de bus van m'n pa met blote voeten geparkeerd. Dat voelt pas raar aan.
Ik heb te weinig ruimte bij het gaspedaal.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Nafi het volgende:
Schoensoort en maat kunnen echt groot effect hebben. Grote voeten zijn kut, heb maatje 45 en mijn voet blijft soms gewoon steken op het koppelingspedaal... Gevolg: schokken of in het ergste geval afslaan van de motor
Als je de mogelijkheid hebt om in te voegen moet je natuurlijk niet doorrijden.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:28 schreef Paxcon het volgende:
Oh trouwens: van mijn rij-instructeur moet ik bij het invoegen altijd zo ver mogelijk doorrijden, en gister kreeg ik van de examinator te horen dat ik vrij laat invoegde
Half uurtjequote:Op donderdag 8 november 2012 23:11 schreef Hartm het volgende:
Hoe lang duurt het afrijden trouwens. Vergeet het steeds te vragen bij men rijlessen dus dan maar even hier.
Ja dat vind ik ook, maar van mijn inctructeur mag dat niet ofzo. Doe ik straks wel gewoon hoor, waarom onnodig wachten?quote:Op donderdag 8 november 2012 23:12 schreef Nafi het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid hebt om in te voegen moet je natuurlijk niet doorrijden.
Bij filevorming is het trouwens ook uit den boze om de invoegstrook helemaal uit te rijden al zou ik niet anders doen als ik eenmaal het papiertje binnen heb![]()
Was het gewoon een opmerking van de examinator of heeft het ook invloed gehad op de uitslag?
Ik moest om 8.00 het kantoor in (ondertekenen, formaliteiten), dan nummerbordje lezen en ik was om 8.35 weer terug eergister.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:11 schreef Hartm het volgende:
Hoe lang duurt het afrijden trouwens. Vergeet het steeds te vragen bij men rijlessen dus dan maar even hier.
Oh ik verwarde je even met die andere gozer. Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 8 november 2012 23:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook, maar van mijn inctructeur mag dat niet ofzo. Doe ik straks wel gewoon hoor, waarom onnodig wachten?
Het heeft geen invloed gehad. Ik was geslaagd, maar dit had hij als kleine aanmerking.
Haha jullie natuurlijk ook succes gewenstquote:Op donderdag 8 november 2012 23:19 schreef Nafi het volgende:
[..]
Oh ik verwarde je even met die andere gozer. Gefeliciteerd man![]()
Nu wij nog...
Ja, het is echt voorbij voor je 't weet.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:16 schreef Hartm het volgende:
[..]
Bedankt! Valt dus enorm mee (gelukkig)
Had vanochtend weer een rijlesje gehad, dit keer was een uurtje al snel voorbij.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:26 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ja, het is echt voorbij voor je 't weet.
Op hoeveel lessen zit je, als ik vragen mag ?:)quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:56 schreef Hartm het volgende:
[..]
Had vanochtend weer een rijlesje gehad, dit keer was een uurtje al snel voorbij.
Ging dit keer echt super ook, krijg het eindelijk onder de knie
Heb vandaag mijn 10de les gehad, dus heb er nog wat te gaanquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:27 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Op hoeveel lessen zit je, als ik vragen mag ?:)
Ja, maar stelt weinig voor hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:05 schreef Toto69 het volgende:
Ik lees steeds dat je bij praktijkexamen nummerbordje moet lezen, is dat elke keer zo?
Oh ja dat snap ik, ik heb op zich redelijke ogen en met autorijden zie ik alles prima, alleen... kentekenborden lezen op verre afstand kan ik niet echt.. (borden wel)quote:
Het is echt maar een korte afstand... ik moest vanaf de stoep achter de lesauto's een nummerbord van de auto's aan de overkant lezen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oh ja dat snap ik, ik heb op zich redelijke ogen en met autorijden zie ik alles prima, alleen... kentekenborden lezen op verre afstand kan ik niet echt.. (borden wel)
Ook in Winschoten afgereden dus?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is echt maar een korte afstand... ik moest vanaf de stoep achter de lesauto's een nummerbord van de auto's aan de overkant lezen.
Mijne was:
http://goo.gl/maps/bZ3Ck
Ja klopt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:32 schreef Hartm het volgende:
[..]
Ook in Winschoten afgereden dus?
Ik heb ook voor Winschoten gekozen, veel zeggen dat het makkelijker is om daar af te rijden als ik Groningen.
Maar volgende rijles een keer in Groningen dus ben benieuwd of het ook moeilijker is
En een heel stuk minder fietsers! Daar heb ik nog moeite mee, ze komen telkens heel onverwacht ergens wegquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja klopt.
Ik studeer in Groningen en als ik dat zo zie kun je veel beter in Winschoten afrijden. Veel rustiger en minder grote kruispunten en dergelijke!
Lette niet goed op de borden...quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
For real?Die kende ik nog niet.
Maar wat ging er niet goed dan?
Ja. Grote kans dat het dinsdag wel goed gaat.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef Toto69 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een off-day tomaat, gewoon doorgaan.
Ach ja ik heb die borden ook geregeld gemist... en vervolgens niet meer weten hoe hard ik moetquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:17 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Lette niet goed op de borden...
[..]
Ja. Grote kans dat het dinsdag wel goed gaat.
24 lessen van 1 uur. Dinsdag 1 uur en dan examen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ach ja ik heb die borden ook geregeld gemist... en vervolgens niet meer weten hoe hard ik moet
Hoe staat het er eigenlijk voor bij jou? Hoeveel lesuur heb je gehad?
Oh oke spannend! Heb je er een beetje vertrouwen in?quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:20 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
24 lessen van 1 uur. Dinsdag 1 uur en dan examen.
Na vandaag niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke spannend! Heb je er een beetje vertrouwen in?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Na vandaag niet.Maar ik ga het gewoon doen, en zie waar het schip strandt.
Herkenbaar of dat je de koppeling intrapt maar je met je voet een stuk van het rempedaal ook intrapt.quote:Op zondag 11 november 2012 11:52 schreef tomaat52 het volgende:
Oeps. Auto van m'n pa voor de deur zetten.... ik schoot vooruit en ramde zowat de schutting van de buren.Voet gleed van de koppeling.
Thanks.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:56 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Komt goed, houd je hoofd erbij.
Succes kerel.
Balen man.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:01 schreef tomaat52 het volgende:
Gezakt. Pakte een paar keer de verkeerde rijstrook en ging van de 2 naar de 1 ipv de 3.![]()
Maar ik moest meteen een nieuw examen aanvragen, omdat ik verder een goede chauffeur was.
En bedankt voor het duimen.
Eng of viel het mee?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:13 schreef borisz het volgende:
Vandaag voor het eerst de snelweg op. Vooral invoegen is ff wennen.
.
Nja geeft niks. Ik vond het ook wel heftig de eerste keerquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:18 schreef borisz het volgende:
Beetje eng ja.. Hoewel het wel beter ging aan het eind van het tweede uur. Ik merk nu wel aan mijn lichaam dat er nog wat spanning uit moet
.
Hoeveel lessen heb je gehad voordat je de snelweg op mocht?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:18 schreef borisz het volgende:
Beetje eng ja.. Hoewel het wel beter ging aan het eind van het tweede uur. Ik merk nu wel aan mijn lichaam dat er nog wat spanning uit moet
.
16quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad voordat je de snelweg op mocht?
Wow, veel.quote:
Bij mij was het ook niet meteen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow, veel.
Wie zijn keuze was dat? Wilde jij niet eerder of zei hij van niet?
Ik ging gewoon de eerste les meteen al de snelweg op. Mijn eerste les was dus ook niet dat ik alleen maar mocht sturen oid.
Ik heb sowieso wat meer lessen dan gemiddeld nodig voordat ik de bak echt onder controle had(lees koppeling waren we wel even bezig). Dus er zat een uurtje tussen van puur focussen op die koppeling. Zal er vast wel mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow, veel.
Wie zijn keuze was dat? Wilde jij niet eerder of zei hij van niet?
Ik ging gewoon de eerste les meteen al de snelweg op. Mijn eerste les was dus ook niet dat ik alleen maar mocht sturen oid.
Had ik ookquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb sowieso wat meer lessen dan gemiddeld nodig voordat ik de bak echt onder controle had(lees koppeling waren we wel even bezig). Dus er zat een uurtje tussen van puur focussen op die koppeling. Zal er vast wel mee te maken hebben.
Da's knap van je dan om al de eerste les met volledige zelfstandigheid de snelweg op te mogen. Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow, veel.
Wie zijn keuze was dat? Wilde jij niet eerder of zei hij van niet?
Ik ging gewoon de eerste les meteen al de snelweg op. Mijn eerste les was dus ook niet dat ik alleen maar mocht sturen oid.
Vekabest is topquote:Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:
Kan iemand mij een goed theorie boek aanraden?
Inderdaad deze, daarbij kun je op theorie-leren.nl voor 12,95 -> 10 oefenexamens maken, deze zijn ook van vekabest! Daarbij leveren hun ook hun toetssystemen aan het cbrquote:Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef the-it het volgende:
Kan iemand mij een goed theorie boek aanraden?
Jammer man, wat ging er niet goed?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:14 schreef -Dries- het volgende:
Verrot. Vandaag ook mijn tweede praktijk examen niet gehaald.
Ik ook boksquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef themole het volgende:
Over een maand examen, zit dan ongeveer op 33 uur. Ben benieuwd.
- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..quote:Op donderdag 15 november 2012 12:14 schreef Nafi het volgende:
[..]
Jammer man, wat ging er niet goed?
Snelweg zou ik zeer zeker om vragen, je hebt vast zo'n instructeur die je lang vast wil houdenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:35 schreef Bankpasje het volgende:
Ben ik nou de enige die na 15 lessen, nog geen snelweg heeft gereden, soms op kruispunten te weinig kijkt, soms te gehaast schakeld, of verkeerd schakelt, de ene scherpe bocht de koppeling wel intrapt, de andere waar het wel moet weer niet, nog op de toerenteller kijkt wanneer ik moet schakelen etc etc
Daarbij gaan bijzondere verrichtingen zeergoed, steken, bochtje, achteruit etc etc
quote:Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef -Dries- het volgende:
[..]
- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..
- Een paar keer de bocht wat te ruim genomen
Genoeg om te zakken blijkbaar.
Volgens mij wil die me gewoon perfect laten rijden, zijn slagingspercentage is dan ook 81 tot 85% rond de 40 examens afgenomen.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:42 schreef Nafi het volgende:
[..]
Snelweg zou ik zeer zeker om vragen, je hebt vast zo'n instructeur die je lang vast wil houden
Verder heb ik geleerd om voor de bocht alle handelingen af te hebben, zo ook de auto in de juiste versnelling zetten (niet dat het altijd op tijd lukt hoor ;p). Waarom zou je koppeling intrappen in de bocht?
Daarnaast zou ik niet te veel aandacht schenken aan die toerenteller, gewoon afgaan op je gevoel voor de snelheid en het motorgeluid.
*bokst*quote:
Ik ook, met de nadruk op miscchienquote:Op donderdag 15 november 2012 23:06 schreef themole het volgende:
Bij extreem scherpe bochten mag je de koppeling wel intrappen, maar in principe moet je met remmen en terug naar zijn 2 de meeste bochten toch echt wel kunnen halen.
Koppelen en schakelen doe ik tegenwoordig alleen maar op motorgeluid en af en toe op de snelheidsmeter kijken. Snelweg is an sich niet heel erg lastig voornamelijk blazen met die motor.
[..]
*bokst*
Volgende week ben ik misschien geslaagd.
Dat is zeker genoeg om te zakken, dat soort foutjes is het CBR vrij streng op omdat ze potentieel gevaarlijk kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef -Dries- het volgende:
[..]
- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..
- Een paar keer de bocht wat te ruim genomen
Genoeg om te zakken blijkbaar.
Wat vindt iedereen zo bijzonder aan de snelweg? Op het invoegen na is het niet bijzonder, leer je in een paar lessen prima.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:42 schreef Nafi het volgende:
[..]
Snelweg zou ik zeer zeker om vragen, je hebt vast zo'n instructeur die je lang vast wil houden
Verder heb ik geleerd om voor de bocht alle handelingen af te hebben, zo ook de auto in de juiste versnelling zetten (niet dat het altijd op tijd lukt hoor ;p). Waarom zou je koppeling intrappen in de bocht?
Daarnaast zou ik niet te veel aandacht schenken aan die toerenteller, gewoon afgaan op je gevoel voor de snelheid en het motorgeluid.
Waar maak je uit op dat ik zeg dat hij erom moet vragen omdat het moeilijk is? Als hijzelf het idee heeft dat het wel aardig gaat en er tempo in wil moet hij er niet al te lang mee wachten. Zonde van je geld en tijd.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:12 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat vindt iedereen zo bijzonder aan de snelweg? Op het invoegen na is het niet bijzonder, leer je in een paar lessen prima.
Nee, baseerde het op de paar laatste pagina's, niet specifiek op jouw berichtquote:Op donderdag 15 november 2012 23:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat ik zeg dat hij erom moet vragen omdat het moeilijk is? Als hijzelf het idee heeft dat het wel aardig gaat en er tempo in wil moet hij er niet al te lang mee wachten. Zonde van je geld en tijd.
Ah oké, moeilijk is het niet idd maar leuk zeker wel! Snelheidquote:Op donderdag 15 november 2012 23:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee, baseerde het op de paar laatste pagina's, niet specifiek op jouw bericht
Misschien heeft hij destijds weinig Need for Speed gespeeld?quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Dat komt wel Bankpasje, op toerenteller kijken vind ik altijd wel onzin dat hoor je vaak wel?
Je hebt dan de auto nog niet volledig onder controle. Dan kun je dus ook nooit veilig rijden, hoe goed je intenties ook zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef -Dries- het volgende:
[..]
- Helemaal links voor gesorteerd bij links afslaan, maar kwam rechts uit. Stom, stom..
- Een paar keer de bocht wat te ruim genomen
Genoeg om te zakken blijkbaar.
Hopen maar dat het volgende examen beter gaat. Maar het lijkt wel alsof er bij elk volgende examen meer druk komt.. "Nu moet ik het echt halen.." etcquote:Op vrijdag 16 november 2012 06:52 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je hebt dan de auto nog niet volledig onder controle. Dan kun je dus ook nooit veilig rijden, hoe goed je intenties ook zijn.
Of je de auto onder controle hebt staat ook bovenaan het evaluatieformulier.
Eerste? Alleen sturen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:56 schreef no1uknow het volgende:
Ik mocht tijdens m'n eerste rijles al de snelweg op, ging best oke, in het achterhoofd houdend dat de instructeur natuurlijk al het kijkwerk deed en het niet superdruk was.
Net praktijkexamen aangevraagd, 7 januari is het zoverEr waren in december nog 2 plekken, allebei om 8:00 en ik ben totaal geen ochtendmens dus dat ging 'm niet worden
Sturen, gas + rem, koppeling, schakelen, richting aangeven en dus snelweg. Mijn rij-instructeur is redelijk, eh, 'assertief'.quote:
Het gaat vooral om die snelheid, gewoon plankgas geven en je kan er zo makkelijk tussen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:19 schreef Bankpasje het volgende:
zooo vandaag eindelijk bij mn 16e les de snelweg opgeweest! Ging lekker opzich. Op het inschatten van in en uitvoegen na
Succes, en doe vooral mij niet na.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:18 schreef Hendroit het volgende:
Aankomende woensdag praktijk examen, spannend
Kijken en snelheid inschatten is ook wel handig. Sowieso is het ook zo situatie-afhankelijk. Wat heeft het nou voor nut om midden in de spits op een hele drukke weg gewoon maar plankgas te geven en hopen dat je er ergens tussen komt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:21 schreef Nafi het volgende:
[..]
Het gaat vooral om die snelheid, gewoon plankgas geven en je kan er zo makkelijk tussen.
Dat spreekt voor zich lijkt me, ik zou niet proberen in te voegen zonder te kijkenquote:Op zaterdag 17 november 2012 14:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kijken en snelheid inschatten is ook wel handig. Sowieso is het ook zo situatie-afhankelijk. Wat heeft het nou voor nut om midden in de spits op een hele drukke weg gewoon maar plankgas te geven en hopen dat je er ergens tussen komt.
Oooh dat bedoel je. Ja dan heb je wel een punt inderdaad, altijd wel goed snelheid maken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:52 schreef Nafi het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich lijkt me, ik zou niet proberen in te voegen zonder te kijken![]()
Ik heb het natuurlijk over normale situaties, probeer duidelijk te maken dat als je op goede snelheid zit er weinig mis kan gaan. In het begin was ik namelijk ook wat terughoudend omdat ik dacht dat als ik vaart zou maken ik juist geen tijd meer zou hebben om in te voegen omdat de vluchtstrook naar mijn gevoel dan snel ophield.
Nee nog niet, was het maar zo'n feestquote:Op zaterdag 17 november 2012 14:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooh dat bedoel je. Ja dan heb je wel een punt inderdaad, altijd wel goed snelheid maken.
Jij hebt je rijbewijs toch ook al ofniet?
Ah oke maar je hebt er dus overall wel vertrouwen in?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef Nafi het volgende:
[..]
Nee nog niet, was het maar zo'n feest![]()
Ik mag precies over 2 weken op zaterdag afrijden, moet nog aan een paar dingen werken zoals snelheid aanpassen bij bochten en gewoon in het algemeen en nog wat oefenen met de bijzondere verrichtingen.
Ik wel, mijn instructeur iets minder, laat ik het zo zeggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke maar je hebt er dus overall wel vertrouwen in?
Maar voor de rest heeft ie geen kritieke punten ofzo?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik wel, mijn instructeur iets minder, laat ik het zo zeggen![]()
Maar hij heeft het telkens in mijn ogen over onbelangrijke dingen, zoals te laat opschakelen bij het invoegen, ik zet hem dan bijv. pas rond de 65-70 in zijn 4 om niet met 80 in te moeten voegen (het is niet de snelste wagen), dat soort dingen.
Nee niet echt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar voor de rest heeft ie geen kritieke punten ofzo?![]()
En als lesser is het natuurlijk wel zo dat je instructeur weet hoe het CBR wil dat je doet. Wat je later doet is wat anders. Beter om zoveel mogelijk de instructeur te volgen denk ik.
Dat doet bijna iedereen wel denk ik. Rijlessen is sowieso meer om een aantal basisskills en inzichten te krijgen. Daarna moet je je toch weer meer gaan ontwikkelen om echt een fatsoenlijke automobilist te worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:26 schreef Nafi het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Je hebt helemaal gelijk, 't is nu even doorbijten, als ik eenmaal dat papiertje heb ga ik toch anders rijden.
binnen 24 uur moet de melding van het CBR in het rijbewijsregister staan en dan kun je met geldige legitimatie en pasfoto de aanvraag doen bij de gemeente. Verdre heb je niets nodig. Feli!!quote:Op zondag 18 november 2012 21:57 schreef Tamashii het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald.![]()
Even een vraagje, moet ik niks meenemen naar het gemeentehuis? Heb nog niks van een brief of mail.
Geld is ook wel handig.quote:Op zondag 18 november 2012 21:59 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
binnen 24 uur moet de melding van het CBR in het rijbewijsregister staan en dan kun je met geldige legitimatie en pasfoto de aanvraag doen bij de gemeente. Verdre heb je niets nodig. Feli!!![]()
Ja toch, beetje rijden en we zien het wel. Ik heb trouwens bijna geen idee wat waar onder de motorkap zitquote:
Als ze het vragen sta je met je mond vol tandenquote:Op zondag 18 november 2012 23:27 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja toch, beetje rijden en we zien het wel. Ik heb trouwens bijna geen idee wat waar onder de motorkap zit
Verbeeld je je het niet?quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:27 schreef tomaat52 het volgende:
En vandaag zat een jongen die ik thuis moest afzetten oogcontact te zoeken met mij.![]()
Da's al de 2e keer.
Thanks!quote:Op maandag 19 november 2012 00:02 schreef Nafi het volgende:
[..]
Als ze het vragen sta je met je mond vol tanden![]()
Check even of je hier wat aan hebt, probeer te onthouden hoe die dingen eruit zien, plaats kan afwijken per voertuig geloof ik.
Die eerste zal inderdaad wel C zijn. Je komt ook op de rijbaan van B terecht.quote:Op maandag 19 november 2012 12:24 schreef Bankpasje het volgende:
Godver, gezakt voor theorie! 2 vragen teveel fout
vraagje aan jullie, twee vragen weet ik zo nog waar ik me twijfels over heb:
vraag 1:
[ afbeelding ]
De auto, rijd achteruit weg van de parkeerplaats, voor wie levert dit gevaar op?
A. Voor auto A
B. Voor auto B
C. Voor auto A en B
ik zelf had gekozen voor A, maar achteraf denk ik dat het antwoord C moest zijn?
Vraag 2:
[ afbeelding ]
Betekenen deze verkeerstekens (of hoe ze het ook stelden) Verleen voorraang aan bestuurders op de (kruisende) weg?
ja of nee, of het was een a of b of a en b antwoord
hmmmm vrijdag weer theorie..
Ik moest de eerste keer om 09.50, toen zakte ik. De tweede keer moest ik om 08.00 en toen slaagde ikquote:Op maandag 19 november 2012 14:24 schreef -Dries- het volgende:
Dus mijn tijdstip voor mn derde praktijkexamen is bepaald. 8 uur 's ochtends. Had geen slechter tijdstip kunnen bepalen...why oh why. Nu al het gevoel dat ik in het nadeel sta zodra ik begin. Ben totaal nog niet wakker op dat moment
Vraag 1 is beide banen ja. Auto A kan naar de andere baan uitwijken waardoor ook B in gevaar is.quote:Op maandag 19 november 2012 12:24 schreef Bankpasje het volgende:
Godver, gezakt voor theorie! 2 vragen teveel fout
vraagje aan jullie, twee vragen weet ik zo nog waar ik me twijfels over heb:
vraag 1:
[ afbeelding ]
De auto, rijd achteruit weg van de parkeerplaats, voor wie levert dit gevaar op?
A. Voor auto A
B. Voor auto B
C. Voor auto A en B
ik zelf had gekozen voor A, maar achteraf denk ik dat het antwoord C moest zijn?
Succes.quote:
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 18 november 2012 21:57 schreef Tamashii het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald.![]()
Even een vraagje, moet ik niks meenemen naar het gemeentehuis? Heb nog niks van een brief of mail.
Pff.. Zo vroeg ben ik helemaal niet scherp joh.quote:Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik moest de eerste keer om 09.50, toen zakte ik. De tweede keer moest ik om 08.00 en toen slaagde ikNiks aan de hand dus.
Eerder uit bed gaan zodat je dan wél wakker bent.quote:Op maandag 19 november 2012 14:24 schreef -Dries- het volgende:
Dus mijn tijdstip voor mn derde praktijkexamen is bepaald. 8 uur 's ochtends. Had geen slechter tijdstip kunnen bepalen...why oh why. Nu al het gevoel dat ik in het nadeel sta zodra ik begin. Ben totaal nog niet wakker op dat moment
Watt?quote:Op maandag 19 november 2012 16:38 schreef Travel. het volgende:
[..]
Gehaald met een aanrijding op examen
Hahahahahaahhahah ja zo vaak! Eerste keer daar, meteen bijna botsing.quote:Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef Bee. het volgende:
Zo. Ik meld me ook even!
Over 10 dagen heb ik mijn eerste praktijkexamen, maar ik heb totaal niet het idee dat ik ook maar een kans heb om in één keer te slagen. Ik heb zo vaak dat ik weer op de verkeerde rijstrook sta, of dat ik een bordje gemist heb. Aaaaaah paniek.
Zijn er nog meer mensen uit Arnhem die al in paniek raken als er met rijles richtig de Berekuil wordt gereden?
Nou, lekker dan.quote:Op maandag 19 november 2012 16:50 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hahahahahaahhahah ja zo vaak! Eerste keer daar, meteen bijna botsing.
Gefeliciteerd en wtf, aanrijding? Vertel!quote:Op maandag 19 november 2012 16:38 schreef Travel. het volgende:
[..]
Gehaald met een aanrijding op examen
Had ik ook elke keer! Wat mij erg geholpen heeft is er gewoon over nadenken hoe het in mekaar zit daar, en onthou, het is GEEN rotonde, eerder een soort kruispunt!quote:Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef Bee. het volgende:
Zijn er nog meer mensen uit Arnhem die al in paniek raken als er met rijles richtig de Berekuil wordt gereden?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 november 2012 16:56 schreef delano.888 het volgende:
Holy shit, zojuist gewoon geslaagd, 1e keer, had het absoluut niet verwacht!
Nou, ik maakte me alleen erg zorgen over fileparkeren wat we erg weinig geoefend hadden tijdens de lessen, dus dat heb ik nog 5x gedaan in het laatste uurtje, zelf gevraagd, anders was het waarschijnlijk niet gebeurd. En warempel, in het examen zat ook fileparkeren, dus daar heeft het wel op gehangen. Maar verder ging alles behoorlijk goed, enige commentaar was dat ik bij afslaan wel goed in de zijspiegel kijk, maar niet in de achteruitkijkspiegel.quote:Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Bee. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Vertel, ging alles helemaal perfect? Of hoe ging het?
Pfoe ja, maar ik kies altijd de verkeerde rijstrook bij het voorsorteren ofzoquote:Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Had ik ook elke keer! Wat mij erg geholpen heeft is er gewoon over nadenken hoe het in mekaar zit daar, en onthou, het is GEEN rotonde, eerder een soort kruispunt!
Er staan borden boven hoor hahaquote:Op maandag 19 november 2012 17:01 schreef Bee. het volgende:
[..]
Pfoe ja, maar ik kies altijd de verkeerde rijstrook bij het voorsorteren ofzo. En dan lopen al die strepen op de weg door elkaar.
Hahah, hoe moet ik ooit mijn rijexamen halen?! Waar reed jij?
quote:
Had net geparkeerd, stond doodstil. Kwam er een bejaarde met haar blauwe autotje ff inparkeren. Hop, schampte heel de auto, haar twee deuren kapot en wij ook schade aan de achterkant. Maar kwam wel mooi uit, stond facking scheef. Dus papieren invullen enz. Al met al duurde het anderhalf uur het examen. Voor de rest ging eigenlijk wel alles goed, alleen invoegen ging zeg maar net net.quote:Op maandag 19 november 2012 16:57 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en wtf, aanrijding? Vertel!
Ja, met borden ben ik ook al niet zo goed... ahum.quote:Op maandag 19 november 2012 17:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er staan borden boven hoor hahamaar ik snap het wel. Voordat je er overheen gaat vast je banen en route plannen kan misschien handig zijn?
Elst voornamelijk.
Jeetje, zo had je je examen vast niet voorgesteld. Maar gefeliciteerd hoor!quote:Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef Travel. het volgende:
[..]
[..]
Had net geparkeerd, stond doodstil. Kwam er een bejaarde met haar blauwe autotje ff inparkeren. Hop, schampte heel de auto, haar twee deuren kapot en wij ook schade aan de achterkant. Maar kwam wel mooi uit, stond facking scheef. Dus papieren invullen enz. Al met al duurde het anderhalf uur het examen. Voor de rest ging eigenlijk wel alles goed, alleen invoegen ging zeg maar net net.
Achteraf wel chil. Ook al zeggen ze het niet, ze zijn wel wat coulanter doordat je schrikt. Ik werd er niet warm of koud van, maar ik ken zo een paar mensen die dan meteen de weg kwijt zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 17:06 schreef Bee. het volgende:
[..]
Ja, met borden ben ik ook al niet zo goed... ahum.
Door Elst rijden is chill!
[..]
Jeetje, zo had je je examen vast niet voorgesteld. Maar gefeliciteerd hoor!
Het zal je maar gebeurenquote:Op maandag 19 november 2012 17:03 schreef Travel. het volgende:
[..]
[..]
Had net geparkeerd, stond doodstil. Kwam er een bejaarde met haar blauwe autotje ff inparkeren. Hop, schampte heel de auto, haar twee deuren kapot en wij ook schade aan de achterkant. Maar kwam wel mooi uit, stond facking scheef. Dus papieren invullen enz. Al met al duurde het anderhalf uur het examen. Voor de rest ging eigenlijk wel alles goed, alleen invoegen ging zeg maar net net.
Dat was ook nog de grap van de eeuw. Ik dus braaf alles van die motorkap geleerd, krijg ik vragen over facking vage knopjes in de auto. Dus ik had echt maar 2/5 vragen goedquote:Op maandag 19 november 2012 17:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
Het zal je maar gebeuren![]()
Gefeliciteerd in ieder geval! Ging de motorkap nog open?
Hahahquote:Op maandag 19 november 2012 17:56 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat was ook nog de grap van de eeuw. Ik dus braaf alles van die motorkap geleerd, krijg ik vragen over facking vage knopjes in de auto. Dus ik had echt maar 2/5 vragen goed
Ik denk tussen 10 en 2 uur. En niet op woensdagmiddagquote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Nutkicker22 het volgende:
Wat is de beste tijd om praktijkexamen te doen om bijvoorbeeld de spits / fietsende schoolkinderen te vermijden ? Ochtend of middag ?
tussen 10 en 2 is ook wel een mooie tijdquote:Op maandag 19 november 2012 19:46 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ik denk tussen 10 en 2 uur. En niet op woensdagmiddag
Als je op dat tijdstip een beetje wakker kan zijn is het idd ideaal want je komt geen hond tegenquote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Nutkicker22 het volgende:
Zojuist heb ik mijn praktijkexamen gereserveerd. Ik mag zaterdag 8:05 22 december op, erg gunstig dus
weet je dat zeker? Wel weekend voor kerst, kerstinkopen op de zaterdag!quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef Nutkicker22 het volgende:
Zojuist heb ik mijn praktijkexamen gereserveerd. Ik mag zaterdag 8:05 22 december op, erg gunstig dus
Wel vroeg hoor. Denk dat de meeste mensen die kerstinkopen gaan doen niet al om 8 uur 's ochtends in de auto zitten.quote:Op maandag 19 november 2012 19:56 schreef Travel. het volgende:
[..]
weet je dat zeker? Wel weekend voor kerst, kerstinkopen op de zaterdag!
het zal je verbazen. Maar wel snel, ik moest 7 weken wachten voor ik op kon..quote:Op maandag 19 november 2012 19:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel vroeg hoor. Denk dat de meeste mensen die kerstinkopen gaan doen niet al om 8 uur 's ochtends in de auto zitten.
Ja het zou kunnen natuurlijk. Ik zit in het weekend doorgaans niet al zo vroeg in de autoquote:Op maandag 19 november 2012 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
het zal je verbazen. Maar wel snel, ik moest 7 weken wachten voor ik op kon..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |