Voor mijn gevoel gaat dat wel lekker, alleen mag het van de rijinstructeur wel wat rustigerquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:59 schreef ejfaar het volgende:
Komt vanzelf dat schakelen. Daarna hoef je alleen nog maar op de weg te letten, nu heb je daar geen tijd voor.
Op de hoeveelste rijles zit je?quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:07 schreef tomaat52 het volgende:
Van de 1 naar de 2 gaat bij mij af en toe niet lekker.
20.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:09 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Op de hoeveelste rijles zit je?
Ik had de eerste paar lessen juist moeite met 2 naar 3, maar gelukkig heb ik die nu bijna onder de knie
Met optrekken heb ik juist geen moeite.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:22 schreef ejfaar het volgende:
Ik heb nooit moeite gehad met 1naar 2 ofzo. Alleen met wegrijden maar verder niet.
Don't worry, ik zit al over de 50 uur.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:31 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
20.
[..]
Met optrekken heb ik juist geen moeite.
De een leert het sneller als de ander.quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Don't worry, ik zit al over de 50 uur.
Moet wel er bij zeggen, na 25 kreeg ik een andere instructeur/auto, dat heeft het misschien iets moeilijker gemaakt.
Succes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:57 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vraag mijn praktijkexamen om 13:00 aan.
Heb dan 1 van mijn laatste rijlessen.
Oooh, duurt nog ff.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef themole het volgende:
Over een maand examen, zit dan ongeveer op 33 uur. Ben benieuwd.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Vanochtend theorie examen gehad, geslaagd! Wat ik totaal niet had verwacht omdat ik pas Zondag ben begonnen met het doorlezen en oefenexamens. Had op die oefen examens nog geen 1 keer geslaagd maar toch is het gelukt
Leren autorijden van een vrouwquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:30 schreef tomaat52 het volgende:
Wat een les.
Uurtje lessen, daarna iemand ophalen. Hij was er niet. Instructrice moest nodig pissen, dus hup vlot naar haar huis rijden, daar naar de wc, ff wat drinken en zij 2 sigaretten roken. Daarna weer 20 minuten lessen en iemand ophalen.
Tja....quote:
Als je wist hoe pittig de examens om instructeur te worden zijn zou je niet meer lachen........quote:
Nooit controle gehad of moeten blazen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen . Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld.
Stoel en spiegels staan dan al goed, dat is het wel zo'n beetje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef princess-a het volgende:
Hoe denken jullie over voorrijden voor het examen? Ik zit er over te twijfelen om het voor mijn volgende examen niet te doen, ik moet namelijk al om 8uur 's ochtends afrijden en gevoelsmatig ben ik alerter als ik niet net een uur les heb gehad.. Hadden jullie het gevoel dat voorrijden nog iets toevoegde voor het praktijkexamen?
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:54 schreef the-it het volgende:
[..]
Nooit controle gehad of moeten blazen?
Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.
Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.
Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:34 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet niet rijden zonder pasje, je bent onverzekerd... Weet je wat dat betekent in het verkeer? Als dat je niks uitmaakt ben je levensmoe imho. Je examinator heeft straks wat te vinden over jouw verantwoordelijk rijgedrag, niet jijzelf. Denk na en ga je best doen het te halen en stap nooit meer in een auto zonder pasje! De moeite van het halen ervan weegt niet op tegen de ellende die je veroorzaakt (voor jezelf en de tegenpartij) bij een ongeluk zonder pasje.
Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:56 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Het is in sommige gevallen zelfs pure noodzaak geweest om te rijden. Ik weet wat de risico's zijn en die hoeft men mij echt niet te vertellen. Het is overigens zo dat de auto gewoon verzekerd is, dus de tegenpartij zal er verder weinig van merken, aangezien de verzekering de tegenpartij schadeloos stelt. Wel is het zo dat ik in een dergelijk geval de verzekering kan gaan terug betalen en een boete krijg. Ik heb er in de afgelopen jaren, inclusief rijles zo'n 5000 km op zitten schat ik zo, dus ja, ik zal moeten werken om mijn eigen rijstijl eruit te krijgen en ik heb daar alle vertrouwen in, anders zou ik het niet doen natuurlijk.
Natuurlijk is het zo dat het aan de examinator is of hij/zij vindt dat ik verantwoordelijk rij of niet, maar het is wel zo dat ik zelfverzekerd ben en niet twijfel in het verkeer. Ik zal echter wel vaker de auto moeten pakken zonder pasje, zeker in onze huidige situatie welke ik hier niet zal gaan uitleggen, maar reken maar dat ik (en de eigenaar van de auto) weten wat de risico's zijn. Ook de eigenaar weet hoe ik rij en vertrouwt mij voor de volle 100%.
Morgen wat rijscholen bellen in omgeving Almere en of Amsterdam om eens te kijken wat de beste optie is voor mij. Almere is kut omdat je minstens 50 minuten kwijt bent om naar het examengebied te rijden en weer terug. Amsterdam is kut omdat ik daarvoor een uur moet reizen, of in Amterdam moet overnachten.
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:07 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "schadeloos stellen" als iemand zijn leven lang in een rolstoel mag doorbrengen, dat is niet in euri's uit te drukken en al helemaal niet als het jou je leven lang gaat achtervolgen in zo'n geval. De auto "moeten" pakken? Waarom? Kun je niet fietsen of met het OV? En vertrouwen... je bent gewoon onverzekerd, inclusief auto maar de betekenis hiervan dringt duidelijk niet tot je door getuige je reactie.
Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.
Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
Stoerdoenerij is het op zeker niet, sommige ritjes wel uit gemakzucht inderdaad. Scheelde gewoon een hoop tijd en gedoe met het OV 's avonds of als je wat zware dingen moet wegbrengen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je zegt dat je de risico's kent en tóch doe je het.
Zijn niet alleen maar noodgevallen geweest maar durf te wedden ook vaak zat uit gemakzucht of stoerdoenerij.
Heb er geen goed woord voor over dat iemand bewust zulke grote risico's neemt waarbij anderen gedupeerd kunnen worden.
Dude, da fuq...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:18 schreef FReemdeling het volgende:
Vandaag in één keer geslaagd voor mijn theorie, ondanks dat ik nog geen enkele oefen examen was geslaagd en gister pas het hele boek heb doorgelezen . Had het examen ook gehaald zonder het boek te lezen denk ik, had het pittiger verwacht. Maargoed, nu mijn praktijk hervatten (al weer ruim een jaar geleden) en van mijn eigen rijstijl af komen, heb teveel kilometers zelf gereden zonder rijbewijs dat ik mijn eigen rijstijl inmiddels heb ontwikkeld.
True.. ik heb vorige keer wel voorgereden en toen ben ik gezakt.. niet door het voorrijden natuurlijk, maar ik wil alles doen om nu wel te slagenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:29 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik heb een uurtje voorgereden, alles nog voor de laatste keer behandelen en als je vragen hebt kun je die gerust nog stellen en je bent dan 'warm'.
Maar ik heb ook maar 1 keer examen gedaan kan het niet vergelijken.
Ontzegging rijbevoegdheid motorvoertuigenquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:23 schreef ejfaar het volgende:
Wat is OBM?
Overigens weet hij niet of die goed rijd want geen bekwaam persoon heeft het hem verteld. Echt verwerpelijk gedrag dit. Overigens rijd hij een golf, die worden 's avonds toch wat vaker aangehouden voor alcoholcontrole en rijbewijs laten zien. Hoop dat ze hem pakken.
Dit soort gedachtes snap ik gewoon echt niet. Geen rijbewijs is gewoon niet rijden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te vertellen wat de risico's zijn van het rijden zonder rijbewijs. Die ken ik. Natuurlijk is het niet in geld uit te drukken als ik iemand in een rolstoel rij.
Voor wat betreft het auto moeten pakken geval, OV of fiets is niet echt een optie midden in de nacht naar de andere kant van Nederland... Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is. Ik weet gewoon van de risico's en of je het er wel of niet mee eens bent dat ik de auto pak zonder pasje, moet jij weten. Je bent heus niet de eerste en zal ook vast niet de laatste zijn die het tegen mij zegt...
Pak een Taxiquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:15 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om noodgevallen wanneer ik echt moet rijden. Wat onder noodgevallen valt maakt even niet uit, dat hou ik liever voor mezelf aangezien het een privé situatie is.
Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:12 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Nee, de kans op een dergelijke controle is vrijwel nihil. Als je gewoon van te voren kijkt of er ergens een controle staat is er weinig aan de hand. Blijft natuurlijk wel dat er altijd een risico is op een klapper of wat dan ook, maar ook dat heb ik nog nooit gehad en hou ik graag zo. Ik vind dat ik best verantwoordelijk rij namelijk.
Overigens heb ik bij een alcohol controle nooit een controle op rijbewijs gezien, tenzij het een fuik betrof of als er reden was om een rijbewijs te vragen (controleren gegevens, etc.). Doen ze normaal niet bij een alcohol controle alleen.
Nu zaak om gewoon weer te beginnen met de praktijk lessen en dat pasje zo snel mogelijk in mijn portemonnee te hebben.
En dan is het goed ofzo?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dus dat, zelf 4 jaar zonder gereden.
Jr rijdt beter oplettend als iemand die hem wel heeft. Naja ik iig wel
Eindresultaat had mijn rijbewijs in 10 lessen, was 700 euro kwijt
Ik zou zeggen dat zowel met teveel alcohol op rijden en rijden zonder rijbewijs zo ongeveer de stomste dingen zijn die je in het verkeer kan doen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee, echter is de vergelijking dat het hrtzelfdr als met alcohol op rijden is gewoon stom
Iemand zonder rijbewijs zal veeel beter uitkijken als iemand die hrm wel heeft, want hey. De verzekering betaald toch wel.
Tot je irmand aanrijdt.. Dan heb je een groot probleem ja ..
Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Met alcohol is de kans dat er iets mis gaat groot.
Rijden zonder rbw niet, tenzij er echt een mongool achter hrt stuur zit, zoals ik al zei.. Als je rijdt zonder rijbewijs let je overal op. Ik iig wel
Ik ben soepeler gaan rijden nu ik hem heb hoor ..ff snel door oranje, net ff wat harder op dr snelweg, ff snel voorrang nemen op de rotonde, allemaal kleine dingetjes.
Zonder rijbewijs doe je die dingen niet, als jr slim bent
Feiten.. kan er niks aan doen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dus als je de schade niet zelf hoeft te betalen ga je ineens slechter rijden.
Zegt wat over je verantwoordelijkheid.
Je kan zeggen wat je wilt, je brengt doelbewust andere mensen in gevaar en dat valt niet goed te praten.
En dat je de fout nog niet inziet nu je wel een rijbewijs hebt zegt ook wat over jezelf.
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Ligt er aan wat voor bocht, als je bijvoorbeeld afslaat op een kruising dan laat ik meestal mijn gas los. Is het een bocht op een provinciale weg, dan rijd ik doorquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Omdat veel mensen te hard rijden. O en als je teller 50 aangeeft, dan rijdt je langzamer he?
Dus dan rijd je nog geen Vmax
Remde je toevallig ook erg af in de bochten?
Is me opgevallen bij lesauto's en ik deed het zelf ook, extreem langzaam de bocht door gaan.
Als er een lesauto voor me zit neem ik rustig afstand, maar in een bocht kom ik vaak toch weer dichtbij omdat ze in bijna stil staan
Omdat de automobilisten in kwestie nog niet gewaarschuwd waren dat jij je eerste rijles had.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeurquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep wasquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:14 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk best knap dat je bij les een al door hebt dat er zoveel verkeer achter je aan hebt , Kudo's voor je kijkgedrag of werd het je stiekum ingefluisterd door je instructeur
Zit ook weer wat in Ik ga mn instructeur maar smsen dat ik het wel doequote:Op maandag 22 oktober 2012 10:51 schreef Nagelschaartje het volgende:
@P-A Ik vond het zelf wel prettig om voor te rijden, omdat de ergste zenuwen er even uit gingen. Ik was hypernerveus en mijn instructeur ging slechte grapjes zitten maken terwijl ik rustig richting het CBR reed. Daardoor kon ik wel iets meer ontspannen.
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat geen opmerking over gehad . Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Heb je echt wel door hoor. Heb ik ook gehad. Hele rits auto's achter me, waarvan de laatste een politieauto was. Kwam er eentje uit de stoet mij inhalen terwijl er een doorgetrokken streep was
Overigens is 5 te hard op de teller (precies max snelheid dus) prima. Heb dat op mijn examen ook gedaan.
Wat is een A-tje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
10 te hard is kennelijk soms ook OK. Had het met mijn A-tje, ging 40 door een 30 km zone terwijl ik niet door had dat ik in een 30 km zone zat geen opmerking over gehad . Ik was de eerste les en een paar lessen daarna nog lang niet bezig met mijn binnenspiegel, eerder met de bediening enzo... Maar goed, is voor iedereen anders natuurlijk.
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:15 schreef the-it het volgende:
Na een proefles vandaag Rijles #1. Weet iemand toevallig waarom als je gewoon de maximale snelheid rijd, je alsnog een stroom auto's achter je hebt?
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin hequote:Op maandag 22 oktober 2012 18:26 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch anders dan in een auto zitten. Dan kijk je al snel in je binnenspiegel.
Vond het al een apart verhaalquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:28 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Eh, binnenspiegel bij een motor?? hmz, het ging weer naar B bij de 2e zin he
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.quote:• een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
• geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat;
• het ingevulde formulier Zelfreflectie;
• eventueel het adviesformulier van uw tussentijdse toets;
• een voor dit examen geschikt motorvoertuig;
• de reserveringsbevestiging.
Ik denk dat je instructeur je het formulier voor aanvang van je examen nog wel laat invullen. Verder maakt het niet veel uit wat je invult, aangezien het formulier er pas bijgepakt wordt als je je uitslag al hebt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef Djoezt het volgende:
Vraagje voor de rijexamengangers onder u. Maandag mag ik op, en toen we 't hadden over wat ik mee moest nemen, kwam alleen m'n ID-bewijs ter sprake. Ik noemde 't theoriecertificaat (uitdraaitje), en toen zei 'ie dat dat wel kon idd maar dat dat sowieso wel in de computer stond (lijkt me ook wel logisch.. maar gaat toch mee). Toch zie ik op de site van 't CBR een grotere lijst
[..]
Als reserveringsbevestiging ga ik gewoon dat mailtje even uitdraaien, de auto zit wel snor (hoe kom ik er anders?) en de TTT is nvt. Het formulier van zelfreflectie is voor mij nieuw. Na even zoeken kwam ik 'm tegen op de CBR-site.
Nu is mijn vraag: wat kunnen jullie me vertellen over dat formulier? Invullen en meenemen? Nog tips voor 't invullen qua examinatorpsychologie?
Danku
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geledenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Had ik ook inderdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat mijn examinator pas naar het formulier keek toen het examen al klaar was. En volgens mij had ik al te horen gekregen dat ik geslaagd was voordat het formulier erbij gepakt werd. Maar het kan dat ik wat dingen in de war haal, het is al even geleden
Mensen willen vaak per definitie niet achter een lesauto rijden volgens mij inderdaad. Ik vind het altijd wel grappig dat ze uiteindelijk niks sneller zijn. Bij het eerste stoplicht is die ene seconde tijdswinst alweer weg. Ik wel eens de neiging om wat extra gas te geven als ze me zo nodig in moeten halen. Natuurlijk zou ik dat nooit echt doen, want het kan voor gevaarlijke situaties zorgen, maar het wekt zeker irritatie op. Onzin eigenlijk, iedereen moet maar lekker zijn gang gaan. Maar toch.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:27 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Moet je je niet druk over maken, ik had dat namelijk ook. Je kan gerust wat harder rijden als jij dat comfortabeler vind (overleg dat wel met je instructeur haha).
Je zult nog wel meer dingen mee maken, onbenullen die je leswagen inhalen en gebaren maken terwijl je al 50 rijdt. Vervolgens moeten ze op de rem voor het stoplicht en zijn ze er nog niks mee opgeschoten.
Dat is dus onzin want het formulier wordt pas erbij gepakt nadat je de uitslag hebt gehad. Toen ik geslaagd was heeft ze er niet eens meer naar gekekenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:01 schreef princess-a het volgende:
[..]
Qua psychologie zou ik zeggen, niet té hoge cijfers invullen voor jezelf. Op het moment dat je dat gaat doen, wordt daar tijdens je examen ook op gelet. Als jij zegt dat je heel veel rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, en vervolgens rijd je met weinig ruimte om een fietser heen, dan snijd je jezelf in de vingers en laat je zien dat je weinig zelfkennis hebt..
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef the-it het volgende:
Weet iemand hoe vaak je per week moet lessen? Ik doe nu 1 les per week van 2 uur(tja, of 2 lessen aan elkaar geplakt, het is maar hoe je het ziet )
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:04 schreef IrCute het volgende:
[..]
Je moet niks. Ik heb zelf altijd 1 of 2 uur in de week gereden.
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:
[..]
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.
Zeker aan het begin vond ik het fijn om twee uur per week te lessen, maar dan wel op verschillende dagen. Het gaf op die manier een goed gevoel van vooruitgang, maar dat ligt er natuurlijk allemaal aan hoe je 't zelf ervaart.
Doe vooral waar je je zelf het comfortabelst bij voelt, dan heeft het ook het meeste nut.
Ik vond 2 uur achterelkaar ook nogal vermoeiend. 1 uur op de ene dag en 1 uur op een andere dag vond ik zelf het prettigste.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef the-it het volgende:
[..]
Laat ik de vraag anders stellen: wat is aan te raden? Ik rijd nu dus 2 uur achter elkaar per week.
Maar dat is normaal. Als ik naar Oostenrijk ofzo gereden ben, ben ik aan het einde ook vermoeid hoor... Zelfs op ritten van een uur of een rit aan het einde van de dag zit ik soms gapend in de auto.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:23 schreef Djoezt het volgende:
[..]
Voor twee uur achter elkaar kon ik nooit de concentratie opbouwen - het is lastig om dan op het einde nog even scherp te zijn als aan 't begin.
Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moe . Kan nog wel goed op blijven letten, maar zodra ik stop met rijden merk ik dat ik er moe van geworden ben. Zal in de loop van de tijd misschien wat minder worden, als het je makkelijker afgaat. Maar goed, dat je scherp moet zijn zal altijd zo blijven.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik had destijds weleens 4uur les. Dat is èrg vermoeiend kan ik je vertellen.
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:29 schreef Bankpasje het volgende:
Vandaag Rijles 8 gehad, dit keer achteruit in parkeren, ging 4x achter elkaar goed gelukkig. Vandaag ook maar eens andere schoenen aangedaan, me vans reden niet bepaald fijn, aangezien ze ook al afgetrapt waren. Reed vandaag stuk relaxter ten opzichte van de eerste paar rijlessen.
Merkte gewoon dat ik met deze schoenen meer feeling, en meer "grip" had op de pedalen. Voorlopig nog maar ff aanhouden dus hahaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Had ik ook - ik kocht halverwege nieuwe schoenen, maar na een compleet geflopte rijles gebruik ik nu m'n oude schoenen als rijschoenen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Haha ik had dat ook! In het begin één paar schoenen om te rijden en nu denk ik er niet eens meer over naquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt, had ik in het begin ook. Ik had 1 set schoenen waarmee ik ging rijden. Zowel met lessen als daarna. Pas later ging het ook met andere schoenen en inmiddels rijd ik op alles, van slippers tot veiligheidsschoenen, maakt niet uit. Tsja, ook een stukje ervaring/gevoel denk ik. Merk het nog steeds wel dat wanneer ik een week met veiligheidsschoenen aan heb gereden, de overstap naar normale toch wel weer even maf is.
Nouja, als je weet wat allemaal onder de noemer slipper valt, valt het reuze mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:09 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Rijden op slippers schijnt gevaarlijk te kunnen zijn.
Ik kan inmiddels op alles wel rijden, maar vind platte schoenen bijvoorbeeld wel fijner dan hakken. Dus ik heb een goedkoop paar bootschoenen in de auto liggen. Bij langere ritten trek ik die altijd aan
Ik heb het 1 keer gedaan, vond het irritant. Maar met sokken aan was weer minder erg. En uiteindelijk is het een kwestie van wennen denk ik. Mijn instructeur reed altijd mee op z'n sokkenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:38 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb bij mijn laatste rijles nieuwe schoenen aangehad. Wel even over getwijfeld maar uiteindelijk geen verschil gemerkt. Het lijkt me eigenlijk ook wel fijn om, als ik mijn rijbewijs heb, zomers met blote voeten te rijden. Zeker op verdere stukken. Doen sommigen dat hier wel eens?? Of is het vervelend/gevaarlijk?
Gefeliciteerd!quote:
Ja na 2 uur even pauze.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:27 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wel pauzes tussendoor neem ik aan? Zelf ben ik na 1 uur en 40 minuten (twee lessen van 50 minuten achter elkaar) altijd al behoorlijk moe . Kan nog wel goed op blijven letten, maar zodra ik stop met rijden merk ik dat ik er moe van geworden ben. Zal in de loop van de tijd misschien wat minder worden, als het je makkelijker afgaat. Maar goed, dat je scherp moet zijn zal altijd zo blijven.
Niet te druk maken, doe wat je normaal ook doet en lekker slapen vooraf.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:52 schreef Djoezt het volgende:
Iemand nog last-minute tips, dingen om te doen / lezen? Morgen = grote dag.
Uiteraard kon ik het wel, maar paste het nooit echt toe. Nu is die automatisme er en kan ik elke keer mooi doorrijden op de rotondes.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef ejfaar het volgende:
Als je nu pas remt en schakelt tegelijk is afrijden inderdaad wat vroeg
Pas als je de auto volledig onder controle hebt kun je op de weg letten. Parkeren hebben zat mensen met rijbewijs ook nog moeite mee. Het gaat er niet om of die perfect recht staat, het gaat erom dat je het veilig doet (kijken dus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |