Dat zou momenteel ook niet de oplossing zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zou het... Of is dat het laatste zetje dat nodig is om die bubbel te doen barsten?
Maar dan blijven ze altijd aanmodderen met die HRA, dat slaat toch ook nergens op eignelijk?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat zou momenteel ook niet de oplossing zijn.
Dat is voor niemand gunstig. Langzaam afbouwen waardoor de markt heel langzaam zakt of gelijk blijft wel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Allicht niet... Maar ik denk wel dat er omgevormd moet worden naar een stelsel zonder HRA.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is geen bubbel, we zitten slechts in een economische dip. De huizenmarkt kenmerkt zich nog steeds door schaarste over de hele linie, zowel koop als huur. Zodra de economie weer aantrekt, gaan die huizenprijzen zo weer omhoog.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:53 schreef Samzz het volgende:
Zou het... Of is dat het laatste zetje dat nodig is om die bubbel te doen barsten?
Dat ben ik wel met je eens, maar dat moet wel geleidelijk gaan gebeuren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Allicht niet... Maar ik denk wel dat er omgevormd moet worden naar een stelsel zonder HRA.
Volgens mij valt het met die schaarste wel mee. Vooral aan deze kant van het land, huizen raken niet verkocht en dat is niet omdat er niet genoeg huizen zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het is geen bubbel, we zitten slechts in een economische dip. De huizenmarkt kenmerkt zich nog steeds door schaarste over de hele linie, zowel koop als huur. Zodra de economie weer aantrekt, gaan die huizenprijzen zo weer omhoog.
Mee eens, de HRA is ook al langer een doorn in het oog bij sommige partijen en ik denk niet dat hij over +/- 25 jaar nog bestaat. De discussies lopen al bijzonder lang.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Allicht niet... Maar ik denk wel dat er omgevormd moet worden naar een stelsel zonder HRA.
Dat sowieso.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar dat moet wel geleidelijk gaan gebeuren.
Als dat gebeurt, dan begint de startersmarkt pas als je 40+ bent.No way dat de huizenprijzen zodanig gaan dalen dat de HRA niet meer noodzakelijk is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:55 schreef Samzz het volgende:
Hier is er ook geen schaarste, ja schaarste aan betaalbare woningen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij valt het met die schaarste wel mee. Vooral aan deze kant van het land, huizen raken niet verkocht en dat is niet omdat er niet genoeg huizen zijn.
En dat is het, mensen weigeren verlies te maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hier is er ook geen schaarste, ja schaarste aan betaalbare woningen.
Maar er staat genoeg te koop / leeg
Ik denk niet dat de HRA noodzakelijk is. Ik denk dat mensen moeten leren niet te willen wat de buurman ook wil, maar enkel dat te willen wat ze ook daadwerkelijk kunnen betalenquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan begint de startersmarkt pas als je 40+ bent.No way dat de huizenprijzen zodanig gaan dalen dat de HRA niet meer noodzakelijk is.
De schaarste bevindt zich dan ook in de Randstad. De leegloop van de niet-Randstadgebieden is een heel ander probleem. Een probleem dat een eigen oplossing nodig heeft.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:56 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij valt het met die schaarste wel mee. Vooral aan deze kant van het land, huizen raken niet verkocht en dat is niet omdat er niet genoeg huizen zijn.
Die boodschap gaat geen politicus verkopen, ben ik bang.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:58 schreef Samzz het volgende:
Ik denk niet dat de HRA noodzakelijk is. Ik denk dat mensen moeten leren niet te willen wat de buurman ook wil, maar enkel dat te willen wat ze ook daadwerkelijk kunnen betalen.
In combinatie met dat mensen hun huis niet met winst hoeven te verkopen, maar gewoon voor een reële waarde, zou het best goed moeten komen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de HRA noodzakelijk is. Ik denk dat mensen moeten leren niet te willen wat de buurman ook wil, maar enkel dat te willen wat ze ook daadwerkelijk kunnen betalen.
Die wijsheid zou ieder mens toch moeten bezitten, zou je denken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die boodschap gaat geen politicus verkopen, ben ik bang.
En daar zit 'm de crux.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
In combinatie met dat mensen hun huis niet met winst hoeven te verkopen, maar gewoon voor een reële waarde, zou het best goed moeten komen.
Helaas werkt het niet zo.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die wijsheid zou ieder mens toch moeten bezitten, zou je denken.
Maar maak dat de mensen maar wijs hequote:Op maandag 15 oktober 2012 19:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
In combinatie met dat mensen hun huis niet met winst hoeven te verkopen, maar gewoon voor een reële waarde, zou het best goed moeten komen.
Als dat zo zou zijn dan zouden PvdA/GL/SP stukken minder stemmen krijgen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:00 schreef Samzz het volgende:
Die wijsheid zou ieder mens toch moeten bezitten, zou je denken.
Ik heb op geen van die partijen gestemdquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden PvdA/GL/SP stukken minder stemmen krijgen.
Gelukkig maar, anders zou je stemgedrag niet overeenkomen met wat je hier predikt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:02 schreef Samzz het volgende:
Ik heb op geen van die partijen gestemd.
Dat is ook maar afhankelijk van de prioriteiten, hoor. De HRA is bij het stemmen mijn prioriteit niet geweest, dus zo makkelijk is dat niet te zeggen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:03 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders zou je stemgedrag niet overeenkomen met wat je hier predikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |