Anders ik welquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ah ok, dan zit je de komende 4 jaar wel goed denk ik, wat fijn voor je! Ik ben jaloers.
Voor 80% van de mensheid is de huizenmarkt geen feestje. Met een flink verlies je huis verkopen hoef je ook niet jaloers op te zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
ja starters zullen het kut krijgen vwb hypotheekverstrekking.
Niet alleen starters. Alle huizenbezitters zitten nu in zwaar weer, lijkt me.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
klopt. maar van de andere kant, ik heb bewust 20k zelf betaald zodat ik bijna niet onder water kan komen te staan, sterker nog, het moet wel heel drastisch lopen wil ik geen winst maken bij verkoop.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Voor 80% van de mensheid is de huizenmarkt geen feestje. Met een flink verlies je huis verkopen hoef je ook niet jaloers op te zijn.
Dat zou wel een keer moeten, lijkt me.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:39 schreef Murdera het volgende:
Zouden scheefhuurders trouwens niet ook eindelijk aangepakt worden?
Ach, bij de koop van mijn huis heb ik ook eigen geld ingelegd. Desondanks moet ik toch even 20.000 euro aftikken als ik nu binnen redelijke termijn wil verkopen. De prijzen dalen met de maand en het komt steeds vaster te zitten, lijkt het.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:39 schreef dawg het volgende:
klopt. maar van de andere kant, ik heb bewust 20k zelf betaald zodat ik bijna niet onder water kan komen te staan, sterker nog, het moet wel heel drastisch lopen wil ik geen winst maken bij verkoop.
Ik dacht dat ik daar een tijdje terug iets over hoorde, maar kan het niet terugvinden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou wel een keer moeten, lijkt me.
Inderdaad als je ziet hoe lang huizen te koop staan. Bij mij in de flat staan huizen al 2 jaar te koop. Ik wil niet weten wat dat voor de prijs doetquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ach, bij de koop van mijn huis heb ik ook eigen geld ingelegd. Desondanks moet ik toch even 20.000 euro aftikken als ik nu binnen redelijke termijn wil verkopen. De prijzen dalen met de maand en het komt steeds vaster te zitten, lijkt het.
De prijzen van de gebouwen gaan terug naar de werkelijke waarde van de gebouwen. Daarna zal het wel weer rustig stijgen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ach, bij de koop van mijn huis heb ik ook eigen geld ingelegd. Desondanks moet ik toch even 20.000 euro aftikken als ik nu binnen redelijke termijn wil verkopen. De prijzen dalen met de maand en het komt steeds vaster te zitten, lijkt het.
Zat mensen die hun prijs te koop zetten voor een te hoge prijs onder het mom 'dat heb ik er voor betaald, dat wil ik er ook voor terug'. Ja helaas, de wereld is sindsdien veranderd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:45 schreef tijnbrein het volgende:
Inderdaad als je ziet hoe lang huizen te koop staan. Bij mij in de flat staan huizen al 2 jaar te koop. Ik wil niet weten wat dat voor de prijs doet
Ongetwijfeld. Tot 2015 verwacht ik er in elk geval niet teveel van.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:46 schreef Murdera het volgende:
De prijzen van de gebouwen gaan terug naar de werkelijke waarde van de gebouwen. Daarna zal het wel weer rustig stijgen.
Zonder vast contract of flink wat eigen geld is het gewoon bijna onmogelijk om te kopen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
Het dieptepunt lijkt in eind 2013 te zitten, en daarna nog een tijdje hetzelfde te blijven. Ik denk dat je een hele goede inschatting maakt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Tot 2015 verwacht ik er in elk geval niet teveel van.
Als ze daadwerkelijk de HRA gaan aanpassen zie ik het voorlopig niet positief in.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:48 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het dieptepunt lijkt in eind 2013 te zitten, en daarna nog een tijdje hetzelfde te blijven. Ik denk dat je een hele goede inschatting maakt.
Idd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef Samzz het volgende:
Nou ja, op zich mag dat ook wel... Als je ziet wat mensen durven te vragen voor een simpel rijtjeshuis, dan denk ik dat het goed is dat de prijzen dalen naar een redelijker niveau.
Maar goed, we gaan zien.
Ondanks dat het niet echt bijster goed is voor mij,quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk de HRA gaan aanpassen zie ik het voorlopig niet positief in.
Ze moeten wel wat met die HRA gaan doen...quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk de HRA gaan aanpassen zie ik het voorlopig niet positief in.
Inderdaad. Die mensen zien een huis als investering. Ergens wel logisch.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zat mensen die hun prijs te koop zetten voor een te hoge prijs onder het mom 'dat heb ik er voor betaald, dat wil ik er ook voor terug'. Ja helaas, de wereld is sindsdien veranderd.
Ow, dat wilde ik niet zeggen hoor. HRA moet wel afgeschaft worden maar dat zal de huizenprijzen wel verder drukken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze moeten wel wat met die HRA gaan doen...
Eerlijk gezegd vind ik de hele HRA onzin. Waarom zou een koper wel geld terugkrijgen en een huurder niet. (ja, ik snap wel waarom ze het ooit bedacht hebbenquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:50 schreef Murdera het volgende:
Ondanks dat het niet echt bijster goed is voor mij,Zou ik dat wel toejuigen.
Daarom is de kans groot dat het waarschijnlijk niet gebeurt, of heel beperkt. Het laatste wat de huizenmarkt nu kan gebruiken is een maatregel die de boel in elkaar laat donderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef muhahaha het volgende:
Zou het... Of is dat het laatste zetje dat nodig is om die bubbel te doen barsten?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarom is de kans groot dat het waarschijnlijk niet gebeurt, of heel beperkt. Het laatste wat de huizenmarkt nu kan gebruiken is een maatregel die de boel in elkaar laat donderen.
Of een aanpassing die ze over 10 jaar uitsmeren. Start op 2015 dat doorloopt tot 2025. hypothetisch dan hequote:Op maandag 15 oktober 2012 19:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarom is de kans groot dat het waarschijnlijk niet gebeurt, of heel beperkt. Het laatste wat de huizenmarkt nu kan gebruiken is een maatregel die de boel in elkaar laat donderen.
Een huis is ook een investering. Investeringen hebben de nare eigenschap dat de waarde kan fluctueren. Als je 20 jaar lang alleen maar de huizenprijzen hebt zien stijgen, kan het moeilijk accepteren zijn dat de wereld nu anders is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:52 schreef tijnbrein het volgende:
Inderdaad. Die mensen zien een huis als investering. Ergens wel logisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |