Het zal nooit altijd perfect gaan maar ze komt altijd terug om het af te maken.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Yemanja het volgende:
Even een updatje:
Ik laat haar nu even de bovenverdieping doen.
Ze zou kamer voor kamer moeten doen, maar dat doet ze niet!.
Ze lijkt de deuropeningen niet als zodanig te herkennen. Gaat nu langs alle kamers op de bovenverdieping, alleen maar voor de helft in iedere kamer.
Eens opletten of ze de overgeslagen delen later alsnog gaat doen.
En van de Ecogenic lees ik dat deze te vergelijken is met de roomba 500... Iemand die dat enigzins kan bevestigen? 129 is niet duur maar wel weggegooid geld als hij zijn werk niet goed doet.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef crowone het volgende:
[..]
Lijkt op deze maar dan met dweildoek. ECOGENIC Mod AA3400
Het desinfecteren met een lamp geeft op sommige kunststoffen een verkleuring.
Gelukkig is het bij de Aldi en kan hij zo retour als hij niet bevalt.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:07 schreef JorY_JorY het volgende:
129 is niet duur maar wel weggegooid geld als hij zijn werk niet goed doet.
quote:Op donderdag 8 november 2012 15:34 schreef Yemanja het volgende:
dat was bij de Navibot wel eens een zielig gezicht hoe ze haar weg terug vond.
Dat heeft onze Neato hier ook hoor, vooral op de verdieping. Op de begane grond "vergeet" hij vaak de helft van de berging, maar als ik dan later terug kom zie ik wel dat het gesmeerde kattegrind weg is, dus de berging is later afgemaakt.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef Yemanja het volgende:
Even een updatje:
Ik laat haar nu even de bovenverdieping doen.
Ze zou kamer voor kamer moeten doen, maar dat doet ze niet!.
Ze lijkt de deuropeningen niet als zodanig te herkennen. Gaat nu langs alle kamers op de bovenverdieping, alleen maar voor de helft in iedere kamer.
Eens opletten of ze de overgeslagen delen later alsnog gaat doen.
Dat werkt hier prima, na opladen zet hem boven op dezelfde vertrekplaats neer en hij gaat verder waar hij gebleven was.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:56 schreef Yemanja het volgende:
kan ik ook uitproberen of ze dan ook als de batterij low is en terug geladen ze (als ze weer boven gezet wordt) verder gaat waar ze gebleven is.
Goed om te weten, echter nog niet nodig geweest.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:11 schreef ueberduitser het volgende:
Dat werkt hier prima, na opladen zet hem boven op dezelfde vertrekplaats neer en hij gaat verder waar hij gebleven was.
http://pluselektro.de/xtc(...)ecogenic::12180.htmlquote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef JorY_JorY het volgende:
aankomende woensdag weer 1 bij de aldi voor 129.... ishet wat voor die prijs?
Neequote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef JorY_JorY het volgende:
aankomende woensdag weer 1 bij de aldi voor 129.... ishet wat voor die prijs?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dit topic is mijn graadmeter voor de economische crisis. ik zeg, het gaat nog retegoed
die foto in je fobo he (ik hoopte op wat andere pics maar vooruit), da's niet de lekkerste vrucht. wel de mooistequote:
Ik vind m ook heel lekkerquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die foto in je fobo he (ik hoopte op wat andere pics maar vooruit), da's niet de lekkerste vrucht. wel de mooiste
vrouwenlogica.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind m ook heel lekker P+
Weet je wat een werkster kost? Robozuiger heb je er zo uit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dit topic is mijn graadmeter voor de economische crisis. ik zeg, het gaat nog retegoed
stofzuigen kost maar heel weinig tijd relatief. veel meer tijd ben je kwijt aan het afstoffen van van alles en nog wat, sanitair cleanen etc.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je wat een werkster kost? Robozuiger heb je er zo uit.
Neem sanitair met het lotus effect, blijft langer schoon omdat het zo glad isquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stofzuigen kost maar heel weinig tijd relatief. veel meer tijd ben je kwijt aan het afstoffen van van alles en nog wat, sanitair cleanen etc.
Ik heb d'r (het is een meisje) gisteren ontvangen! toen na circa 2,5 uur gaf ze aan dat de batterij vol was en heeft ze een kwartiertje gelopen en toen moest ik weg dus hem ik 'm stopgezetquote:Op zaterdag 10 november 2012 16:41 schreef Yemanja het volgende:
@Mara25
Neato inmiddels ontvangen?
Wat zijn de ervaringen?
Sorrie... had per ongeluk op invoeren gedrukt. inmiddels staat de Neato weer op zijn oplader, hij was nog niet klaar helaas, maar na circa 40 minuten gaf ze aan dat ze een lege accu had. Ik zal eens kijken of het me lukt een filmpje te uploadenquote:
Welke software versie staat er op?quote:Op zondag 11 november 2012 12:00 schreef mara25 het volgende:
[..]
Sorrie... had per ongeluk op invoeren gedrukt. inmiddels staat de Neato weer op zijn oplader, hij was nog niet klaar helaas, maar na circa 40 minuten gaf ze aan dat ze een lege accu had. Ik zal eens kijken of het me lukt een filmpje te uploaden
het moet wel echt een hobby zijn, zo'n zuigrobot, of niet?quote:Op zondag 11 november 2012 19:19 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Welke software versie staat er op?
Als ik de Amerikaanse fora goed begrijp geeft versie 3 de korte looptijden
Moet je hier maar eens lezen: http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het moet wel echt een hobby zijn, zo'n zuigrobot, of niet?
geniaalquote:Op zondag 11 november 2012 19:22 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Moet je hier maar eens lezen: http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1
sommigen gaan wel heel erg ver.
Bij een zuigrobot denk ik aan een japans product wat geleverd wordt met een schoolmeisjesuniformquote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
klinkt ook leuk. open er een topic over dan doe ik tvp kay ?quote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij een zuigrobot denk ik aan een japans product wat geleverd wordt met een schoolmeisjesuniform
Hoeft natuurlijk niet.quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je kan voor een dag een taak cancelen. Je moet dan later die dag wel weer even invoeren.quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Yemanja, zeker. Mijn vragen zijn beantwoord!
Ik ben ook benieuwd welke software mara25 erop heeftstaan want van de berichten dat hij maar 20 minuten het doet op software 3.0 zijn niet echt positief.
Als je neato voor elke dag hebt ingesteld maar je wilt dat hij een keertje niet stofzuigt kan je dit dan ook voor die dag stopoen terwijl je niet het hele systeem hoeft te herprogrammeren?
Ik heb software versie 2.6 er op staan. dus dan zou software 3.0 inderdaad weleens het probleem kunnen zijn. Ik heb hem gisteren trouwens nog een keer laten lopen (was niet echt nodig, maar ik vond het gewoon leuk) en toen stopte ie weer na ongeveer 3 kwartier.quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke software mara25 erop heeftstaan want van de berichten dat hij maar 20 minuten het doet op software 3.0 zijn niet echt positief.
Als je neato voor elke dag hebt ingesteld maar je wilt dat hij een keertje niet stofzuigt kan je dit dan ook voor die dag stopoen terwijl je niet het hele systeem hoeft te herprogrammeren?
Bij de Vorwerk kan ik de timer aan/uit schakelen zonder de tijden aan te passen, volgende dag dus gewoon weer inschakelen en klaar. Ik neem aan dat dat bij de Neato ook kan!quote:Op maandag 12 november 2012 07:09 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Je kan voor een dag een taak cancelen. Je moet dan later die dag wel weer even invoeren.
Maar het programmeren van de Neato is super simpel, gaat per dag en is zo gebeurt.
Ja, al dat gedoe met die software enzo gaat ook wel een beetje te ver vind ik. Je hebt zo'n ding voor het gemak. Als ik bezig zou moeten zijn met het onderhouden van m'n robot, ging ik wel gewoon stofzuigenquote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op tegen iets gratis te krijgen wat de stofzuiger nog beter maakt dan dat hij nu al is.quote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, al dat gedoe met die software enzo gaat ook wel een beetje te ver vind ik. Je hebt zo'n ding voor het gemak. Als ik bezig zou moeten zijn met het onderhouden van m'n robot, ging ik wel gewoon stofzuigen
Volgens mij kan je hem het beste online kopen. Zou geen enkele "gewone" winkel weten die hem verkoopt.quote:Op maandag 12 november 2012 23:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Weet iemand of er in Amsterdam een winkel is,die de Neato verkoopt? Zoja, welke en/of waar?
Als je Naarden niet te ver vind kan je hem daar bekijken.quote:Op zondag 18 november 2012 03:02 schreef Tamara123123 het volgende:
Mja, ik wilde hem even bekijken en ik schatte de kans dat dat ergens in Amsterdam wel kon hoog in. Niet dus, helaas...
De meeste mensen hebben dat issue ook met vaatwassers, als je hem niet hebt dan mis je hem niet, maar heb je er eenmaal 1 dan moet er gelijk een nieuwe komen als de oude defect gaat, zo is het met robotstofzuigers ook.quote:Op maandag 19 november 2012 22:25 schreef JohnB52 het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste verschillen?
http://www.wehkamp.nl/hui(...)L=&SM=1&F=2_1_19_17_
Hier staan er n heleboel.
http://www.wehkamp.nl/hui(...)2&F=1&F=19&F=17&SM=1
En bijvoorbeeld deze:
http://www.wehkamp.nl/hui(...)2&F=1&F=19&F=17&SM=1
Wat zijn de verschillen dat ze dit prijsverschil waarmaken? Tevens zoek ik hier ook n antwoord om mijn vrouw te overtuigen een robot te nemen, behalve dat mn dochtertje doodsbang is van de stofzuiger die we nu hebben :-)
Geheel mee eens, heb ook een roomba getest en deze werkte prima. Ik heb echter voor de Vorwerk gekozen omdat deze veel minder bots. Hier staat de vloer vol met vazen en planten trolleys die dan in de morgen op een andere plaatst stonden. De Vorwerk laat de kamer intact maar dat mag dan ook wel voor dit prijs verschil.quote:Op maandag 19 november 2012 23:08 schreef klipper het volgende:
Bij Roomba zou ik gewoon het instapmodel nemen, lekker goedkoop.
Wil je toch duurder dan kun je beter de neato nemen of vorwerk.
Op de Duitse fora's zijn behoorlijk wat negatieve reacties op de nieuwe software voor de Vorwerk, Goede kans dat de Neato dit gebruikt voor verbeteringen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Coelho het volgende:
Het duurt wel lang voor de nieuwe corner clever software voor Neato gelauncht wordt...
Ik kan deze instelling niet vinden op de Neato xv 25, misschien een ideetje bij een update.quote:Op maandag 12 november 2012 19:14 schreef crowone het volgende:
[..]
Bij de Vorwerk kan ik de timer aan/uit schakelen zonder de tijden aan te passen, volgende dag dus gewoon weer inschakelen en klaar. Ik neem aan dat dat bij de Neato ook kan!
Bij Vorwerk heeft het timer menu 3 regels.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:37 schreef Yemanja het volgende:
Ik kan deze instelling niet vinden op de Neato xv 25, misschien een ideetje bij een update.
Niet bij de Vorwerk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:53 schreef Yemanja het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef Tamara123123 het volgende:
Je kan onder support zien hoe vaak ze geladen heeft).
Yey!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:30 schreef AnkeV het volgende:
De neato update komt week 2 van december. hij zal anders zijn dan de vorwerk update.
Ik weet het van een grote retailer....
Dat deze de 3v sofware heeft betekend ook dat het een nieuwere machine is. Er schijnt nl ook hardware matig het een en ander veranderd/verbeterd te zijn. Er is een Amerikaanse website waar je e.e.a. kunt volgen, daar zitten ook mensen van Neato op. (http://www.robotreviews.c(...)30a75cb03f92687461b1)quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:55 schreef Tamara123123 het volgende:
@yemanja: JA! Sinds gisteravond ben ik de trotse bezitter van een Neato xv25! Na gister een testrondje te hebben gedaan, staat hij nu aan de lader en laat ik hem doorladen tot morgen ochtend... Helaas staat wel al de 3.0software erop maar dat is niet anders.
Mijn nieuwe Neato xv 25 met software versie 3 heeft een mini usb poort (dezelfde die ik op mijn windows telefoon gebruik)quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:18 schreef Shapeshifter het volgende:
Check, alleen zie ik al dat enkel http://www.robostofzuiger.nl/, http://www.robotstofzuigerstore.nl/ en http://www.robotshop.com/ de upgradekit verkopen voor 90, 90 en 55 euro. Waardoor het totaal voor de XV-15 met upgrade uitkomt op 530, 590 en 555 euro. Het is dus altijd voordeliger om de XV-25 te halen (hierbij heb ik redcoon en die Belgische winkel niet meegenomen).
Ik denk dat het dan een XV-25 wordt bij Dealbird. Op tweakers heeft deze winkel een aantal goede reviews, dus volgens mij zit het wel snor.
Trouwens, kan iemand met de XV-25 even controleren of er nu wel of geen USB-poort opzit? Ik wil graag de robot zelf ook commando's gaan sturen en kijken of ik de LIDAR kan hacken.
Thanksquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:23 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Mijn nieuwe Neato xv 25 met software versie 3 heeft een mini usb poort (dezelfde die ik op mijn windows telefoon gebruik)
Ik heb hem hier gekocht: http://www.stofzuigerdisc(...)-robotics-xv-25.htmlquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:26 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
ThanksMag ik vragen waar jij hem gekocht hebt en hoe duur hij daar was?
Haha, ik las het al ja, wat een frustratie, maar inderdaad niet bijzonder intuïtief. Ik ga hem denk ik toch halen bij dealbird, want het scheelt toch weer 80 euro. Kun je toch weer een keer van uit etenquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:31 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Ik heb hem hier gekocht: http://www.stofzuigerdisc(...)-robotics-xv-25.html
Hier kwam mijn Navibot ook vandaan. Toen deze voor de derde keer in anderhalf jaar tijd stuk ging heb ik het aankoop bedrag geheel teruggehad.
Toen ik mijn Neato gehaald had en de eerste keren maar 15 minuten liep heb ik ze gebeld en kon ik hem meteen komen ruilen.
Achteraf blijkt dat dit een kwestie is van "inrijden". Het had handig geweest als Neoto iets als een foldertje bijgevoegd had met de mededeling dat dit normaal is voor de machines met versie 3 software.
80 euro is een hoop geld, maar ik denk dat het dan net als van Mara een machine is met 2.6 software is en met de andere "oudere" hardware.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:35 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Haha, ik las het al ja, wat een frustratie, maar inderdaad niet bijzonder intuïtief. Ik ga hem denk ik toch halen bij dealbird, want het scheelt toch weer 80 euro. Kun je toch weer een keer van uit etenIk post mijn ervaringen dan later nog wel als ik tot koop overga
Maar wat rechtvaardigt dat bedrag dan precies, want ik lees niet bijzonder veel positieve reacties over de nieuwe software en erg concreet is "nieuwe" hardware ook nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:38 schreef Yemanja het volgende:
[..]
80 euro is een hoop geld, maar ik denk dat het dan net als van Mara een machine is met 2.6 software is en met de andere "oudere" hardware.
Je kunt dat toch eenvoudig oplossen door iets voor die opening te plaatsen of hangen, of door zo'n magnetische strip ervoor te plakken of door iets te bevestigen op je Neato zodat de bumpersensoren getriggered worden...quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:12 schreef -Spring het volgende:
Mijn Neato rijdt zich steeds muurvast onder het dressoir, de commode en de kledingkast. Zó vast dat ik de kast moet optillen om m te bevrijden. Dus ik moet elke keer de boel afzetten met boeken. Zo stom dat ie dat niet kan inschatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |