vele? lolquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:38 schreef Paralectic het volgende:
Heb nog nooit problemen met mijn Ipad gehad in het afgelopen jaar dat ik deze gebruikt heb.
Werkt gemakkelijk kijk uit voor deuken in het aluminium in als je 'm 2e hands koopt.
Zelfs na een jaar nog een prima batterijduur en gebruik de Ipad iederedag.
Zou niet willen naar iets anders.
Veel vrienden die de Ipad te duur vonden kochten een tablet wat het nog geen jaar overleefde ongeacht het gebruik.
De appstore is groot en uitgebreid genoeg om aan bijna al je wensen te voldoen. Hierbij moet jed at bij een Android tablet nog maar afwachten met de vele app'market's".
Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschillende app storequote:
Wat is dit voor gebrekkig Nederlandsquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:
[..]
Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store![]()
Al zou ik de Samsung Galaxy 10.1 tablet wel willen proberen.
Ik ben geen grammar nazi, maar jou Nederlands is om te huilen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:
[..]
Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store![]()
Al zou ik de Samsung Galaxy 10.1 tablet wel willen proberen.
Tevens typogrammer nazi's
*jouwquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef VinceAdvance het volgende:
[..]
Ik ben geen grammar nazi, maar jou Nederlands is om te huilen.
verschille de?
Dit, en sowieso iPad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:45 schreef KaBuf het volgende:
Anders wacht je op de iPad mini? Nieuw en waarschijnlijk niet al te duur
I.p.v "n" de spatiebalk aan tikken omdat deze gelukkig niet zo ver van elkaar af zitten en ik op een tablet typ, ga een ander trollen idioot.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef VinceAdvance het volgende:
[..]
verschille de?
Troll, ik wil je wel even rapporteren hoor. Graag on-topic. Schijt voor mijn part in je eigen nest, maar niet in het nest van anderen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef VinceAdvance het volgende:
[..]
verschille de?
Kijk hier heb ik wat aan ! Ik wil in elk geval kunnen internetten via WIFI, iets van een word of ander bestand kunnen maken en dat mailen. T moet een beetje de vervanger worden van mijn bijna dod laptop waarop ik vooral spelletjes speel (via FB) maar ook mail, bankzaken doe etc.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Tja, waar wil je hem voor gebruiken? Dat is de vraag...
Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.
Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.
Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.
Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.
Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.
Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.
Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.
Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.
Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.
Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.
Dus, koop een Apple tablet.
En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.
Als je een Android apparaat hebt, zul je nooit de voordelen van Apple krijgen.
deze, of een nexus 7.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef remlof het volgende:
De 7" iPad die volgende week geïntroduceerd wordt gaat volgens mij vanaf ¤250 kosten.
apple gaat hier dus niet aan mee doen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:57 schreef dribbel79 het volgende:
heb m'n ipad net 3 dagen, maar wil toch even iets aanstippen: koop je tablet NA de kerst ivm de prijs...na de kerst moeten de winkels leeg, of zijn de prijzen iig niet zo ge-kest-hyped...
Wat bedoel je hier precies mee? De iPads krassen ook als een gek. En je hebt maar één jaar garantie wanneer je hem via Apple/A Mac haalt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef RetepV het volgende:
Android tablets zijn voor techno junkies of mensen die hem zo weinig gebruiken dat hij geen kans krijgt kapot te gaan.
Zelfs de Samsung Galaxy 10.1 heeft kwaliteitsproblemen. En die is zowat net zo duur als een iPad.
Klopt, Tenminste, wanneer je hem via Apple of een van de toegewijde reseller-kanalen koopt. Die zijn gewoon prijsvast. Heeft het voordeel dat je hem altijd kan halen, en het nadeel dat je nooit een prijsvoordeeltje kan pakken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:58 schreef blow... het volgende:
[..]
apple gaat hier dus niet aan mee doen.
Wat een onzin van een typische apple fan. Ik gebruik mijn nexus 7 elke dag om van alles te doen. Geen problemen gehad, terwijl ik met iPad constant problemen had.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef RetepV het volgende:
Android tablets zijn voor techno junkies of mensen die hem zo weinig gebruiken dat hij geen kans krijgt kapot te gaan.
Zelfs de Samsung Galaxy 10.1 heeft kwaliteitsproblemen. En die is zowat net zo duur als een iPad.
Je had wat aan die reactie van retepv? Kortzichtig en duidelijk apple fanboy. Hij noemt alleen maar nadelen op die niet bestaan, te wijten zijn aan zijn incompetentie of heel erg meevallen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:41 schreef Adnap het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik wat aan ! Ik wil in elk geval kunnen internetten via WIFI, iets van een word of ander bestand kunnen maken en dat mailen. T moet een beetje de vervanger worden van mijn bijna dod laptop waarop ik vooral spelletjes speel (via FB) maar ook mail, bankzaken doe etc.
Als je een Asus Transformer koopt, gooi de dock (met toetsenbord) dan meteen weg. Want die dock zal je scherm gaan kraken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? De iPads krassen ook als een gek. En je hebt maar één jaar garantie wanneer je hem via Apple/A Mac haalt.
Maar als je wat meer wil uitgeven aan een Android tablet, zou ik voor een van de Transformer gaan van Asus.
Hmm. Als die nadelen niet bestaan, kun je ze dus één voor één ontkrachten. Door mij in plaats van dat 'incompetent' te noemen, denk ik dat jij zelf gewoon een anti-Apple fanboy bent. Alleen maar tegen Apple omdat ze zo groot zijn geworden, en daarmee 'evil' zijn geworden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:15 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Je had wat aan die reactie van retepv? Kortzichtig en duidelijk apple fanboy. Hij noemt alleen maar nadelen op die niet bestaan, te wijten zijn aan zijn incompetentie of heel erg meevallen.
Wil je nou gaan beweren dat het moeilijker is om iets te verslepen naar een mapje dan de iTunes hel door te gaan?quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.
Stop alsjeblieft met je stereotypes. TS, als je een vervanger voor je laptop zoekt kun je beter voor Android gaan, hier krijg je meer vrijheid. Ik zou je aanraden deze serie eens te kijken:quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef RetepV het volgende:
Je spreekt jezelf tegen... slechte camera goede techniek. Als er een camera slecht is, is het wel die in apple producten. Dat jouw vrienden niet kunnen omgaan met een tablet heeft niets met ts te maken. Mijn vriendin haalt haar scherm nooit van het tb af en ze heeft totaal geen problemen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Als die nadelen niet bestaan, kun je ze dus één voor één ontkrachten. Door mij in plaats van dat 'incompetent' te noemen, denk ik dat jij zelf gewoon een anti-Apple fanboy bent. Alleen maar tegen Apple omdat ze zo groot zijn geworden, en daarmee 'evil' zijn geworden.
Kom eens met argumenten in plaats van onderbuikgevoelens.
Met elke Android tab heb ik het gevoel dat het Made in China spul is. Alles aan de tablets is goedkoop. Goedkoop plastic, goedkope knopjes, goedkope camera. En het gaat vaak kapot.
Alleen de electronica is dan weer vaak tiptop in orde. Maar een tablet is meer dan de electronica. Het ding slingert toch de hele dag in je huis rond, en hij zal nog wel eens vallen, etc.
Alleen de Asus tablets zijn eigenlijk van goede kwaliteit, ze komen in de buurt van de Apple tablets.
Maar de Asus heeft wat designproblemen wat resulteert in gekraakte schermen en dergelijke. Ik heb het dus niet over krassen, want ze krassen allemaal even hard, maar over echte designfouten.
Dat soort dingen zul je bij een Apple tablet niet zo snel meemaken.
Tja, iTunes, dat is het enige argument waar ik het mee eens kan zijn. Maar je kan iTunes begraven en DiskAID gebruiken.
Of je jailbreakt je iPad en kan ineens alles wat een Android laptop ook kan. Jailbreaken is zo gebeurd. En dan merk je dat je iPad eigenlijk ook maar gewoon een unix-like machine is, net als al die Android pads.
Dit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:19 schreef Expression het volgende:
Nexus 7 16GB, beste in je prijsklasse.
HD scherm
Tegra 3 processor (goed gamen en snel)
Android 4.1.2
Altijd de laatste updates
250,- nieuw.
Zelf voor de hobby 10+ Android tablets gehad maar het scherm opnieuw vastlijmen, knopjes met een speld lost halen etc heb ik nog niet meegemaakt. Er zijn vast Android tablets die dit hebben maar als je een beetje oplet hoeft dit je echt niet te overkomen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.
Eens apple maakt kwalitatief goed spul maar dat betekend niet dat alle andere tablets ineens crap zijn zoals het lijkt als je post zo leest..quote:Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.
Flash is geen reden meer om voor Android te kiezen. In de praktijk komt het er op neer dat vanaf Android 4.1 (waar veel China tablets nu op draaien) flash niet meer werkt.quote:Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.
Ook oneens, mijn Transformer (1) doet het na bijna 2 jaar nog prima en kan alle apps draaien. Als je op dit moment een Dualcore tablet koopt moet die ook makkelijk een één zelfde tijd blijven werken.quote:Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.
Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.
Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.
Alleen de ''nieuwste games wellicht maar die kan je met een Ipad 1 soms ook niet meer spelen/downloaden. Zelf hier nog een China tab met cortex A8 processor liggen (toegegeven niet de snelste maar wel 80 euro) en die draait 90% van de Apps nog prima.quote:Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.
Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.
Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.
quote:En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.
Gelukkig heeft Apple nooit enige problemen met zijn productenquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef RetepV het volgende:
Als de Ipad mini wordt wat de geruchten zeggen kan je wellicht beter voor een Nexus achtig apparaat gaan. Laatste wat ik las was dat de processor in de Mini een stuk minder krachtig wordt om te kunnen besparen op de prijs.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:45 schreef Adnap het volgende:
Ik denk dat ik even afwacht tot de ipad mini maar denk dat het wel een ipad wordt
Van de ruim 70 tablets die ik heb geimporteerd voor bekenden, kennisen en een bedrijf is er wel 1 terug gekomen met een probleem (wifi, prima te repareren). Daarnaast kwam er 1 DOA aan doordat de bezorger er per ongeluk iets op had gezet (Die tablet was ineens wel heel platquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Als die nadelen niet bestaan, kun je ze dus één voor één ontkrachten. Door mij in plaats van dat 'incompetent' te noemen, denk ik dat jij zelf gewoon een anti-Apple fanboy bent. Alleen maar tegen Apple omdat ze zo groot zijn geworden, en daarmee 'evil' zijn geworden.
Kom eens met argumenten in plaats van onderbuikgevoelens.
Met elke Android tab heb ik het gevoel dat het Made in China spul is. Alles aan de tablets is goedkoop. Goedkoop plastic, goedkope knopjes, goedkope camera. En het gaat vaak kapot.
Dit schijnt te liggen aan het inleggen van de schermen. Lang niet elke tablet heeft er last van. Helaas gaan ze hier bij Asus niet heel coulant mee om.quote:Alleen de electronica is dan weer vaak tiptop in orde. Maar een tablet is meer dan de electronica. Het ding slingert toch de hele dag in je huis rond, en hij zal nog wel eens vallen, etc.
Alleen de Asus tablets zijn eigenlijk van goede kwaliteit, ze komen in de buurt van de Apple tablets.
Maar de Asus heeft wat designproblemen wat resulteert in gekraakte schermen en dergelijke. Ik heb het dus niet over krassen, want ze krassen allemaal even hard, maar over echte designfouten.
Dat soort dingen zul je bij een Apple tablet niet zo snel meemaken.
quote:Tja, iTunes, dat is het enige argument waar ik het mee eens kan zijn. Maar je kan iTunes begraven en DiskAID gebruiken.
Of je jailbreakt je iPad en kan ineens alles wat een Android laptop ook kan. Jailbreaken is zo gebeurd. En dan merk je dat je iPad eigenlijk ook maar gewoon een unix-like machine is, net als al die Android pads.
Prima overweging voor de TSquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:19 schreef Expression het volgende:
Nexus 7 16GB, beste in je prijsklasse.
HD scherm
Tegra 3 processor (goed gamen en snel)
Android 4.1.2
Altijd de laatste updates
250,- nieuw.
Eens, niemand die je verplicht het te gebruikenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:32 schreef retorbrapi het volgende:
Waarom lees ik overal iTunes als nadeel van de iPad? iTunes is echt niet verplicht ofzo.
Flash gaat er binnenkort helemaal uit. Op enkele sites werkt het al niet meer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:03 schreef ZodiaX het volgende:
Dat Android tablets slecht zijn en voor wizkids is, is complete onzin.
Ik heb zelf de Motorola Xoom, eind mei 2011 gekocht en gebruik hem elke dag.
Nog nooit een probleem mee gehad, en het is net zo makkelijk als een ipad in gebruik.
Het verschil is dat ALS je er meer mee wilt doen, meer wilt aanpassen, dat dat gewoon kan.
En Flash is wel een must voor mij.
Volgens mij is het verplicht bij eerste keer opstarten, account aanmaken en dergelijke.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:32 schreef retorbrapi het volgende:
Waarom lees ik overal iTunes als nadeel van de iPad? iTunes is echt niet verplicht ofzo.
Heb het hier nooit hoeven installeren en de Ipad werkt prima.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Volgens mij is het verplicht bij eerste keer opstarten, account aanmaken en dergelijke.
Daarna niet meer nee, ten minste, dat weten wij, maar de meesten niet.
Nou, om dan die dock maar weg te gooien.... Verder vond ik het ook erg tegenvallen van Asus dat ze hier zo moeilijk over doen. Het vreemde is alleen dat ik het al eerder had, en dat ze die van mij wel gemaakt hebben.... Kortom, extra tegenvallend aangezien ze een incidenteel geval wel wilde helpen, en nu het bij meerderen voor komt, niet. Of ik heb geluk gehad, dat kan ook.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je een Asus Transformer koopt, gooi de dock (met toetsenbord) dan meteen weg. Want die dock zal je scherm gaan kraken.
En als je dan je pad opstuurt naar Asus, wordt het niet onder garantie gerepareerd.
Een vriend van mij had al na 3 weken een scheur in het scherm.
Jailbreaken is legaal, net als rooten, unlocken van bootloaders en het installeren van een Custom ROM dat is. Maar je hoeft geen reparatie te verwachten wanneer je je toestel aanbied. Of ja, een rekening voor reparatie buiten garantie (staat in de voorwaarden ook, dat als je toestel iets heeft wat niet onder de garantie valt, ze deze mogen repareren en de kosten op jou mogen verhalen).quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:59 schreef RetepV het volgende:
Jailbreaken is overigens gewoon legaal, en je kan na jailbreaken gewoon nog in de AppStore dingen kopen. Maar je krijgt er een tweede AppStore bij: Cydia, waar je veel meer kan downloaden.
Ik ben geen Apple fanboy. Maar het is ok als niemand dat wil geloven.
Geen probleemquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:42 schreef Adnap het volgende:
Wat een info weer ! RobertNL bedankt ! hier kan ik goed mee uit de voeten !
Ik ga alles in laten werken en dan horen jullie hoe of wat
Bedankt ! Ik ga daar zeker even kijken !quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:23 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Geen probleem! Mocht je meer informatie willen over Android tablets dan kan je altijd hier vragen: Android tablet discussie topic #29 GPUs en CPUs (Daar zijn meer mensen die er verstand van hebben
)
Zeker ook even wachten op de Ipad mini, je weet niet wat die gaat brengen!
Klopt opzich wel hoor, maar ik vraag me dan altijd af, wat" wil je echter meer" inhoudt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:48 schreef Fruitsalade het volgende:
Simpel gezegd:
Apple > Hoef je niet bij na te denken en zal gewoon goed en vloeiend werken, wil je echter meer na een tijdje, dan zul je tegen grenzen aanlopen.
Android > Heeft een kleine drempel, in eerste instantie zal je wat vaker naar dingen op zoek zijn en onduidelijkheden tegenkomen, als je het doorhebt werkt het ook prima en kun je alle kanten op met customization etc.
edit: dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring en wat ik zoal om me heen zie gebeuren.
Nouja dus customizen enzo. Zelf zie ik er het nut ook niet echt van in. Als je Android gewend bent zul je misschien dingen tegenkomen die je kut vindt werken op een iPad, voor de rest van het volk werkt dat ding gewoon perfect. Dat 'meer' refereert dus naar het aanpassen van de tablet zelf.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt opzich wel hoor, maar ik vraag me dan altijd af, wat" wil je echter meer" inhoudt?
meer wat? Er zijn meer apps voor de ipad dan voor Android, en wat doe je anders met een tablet dan apps opstarten, internetten en lezen?
Google Nexus 7 to all of that. Top hardware, altijd de nieuwste software, een uitstekende bouwkwaliteit en een nieuwprijs van <¤250quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.
Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.
Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.
Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.
En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.
Wat een peop verhaal. Apple doet geen moer op het gebied van app en oude software. Zo gaat dit nou eenmaal. Je koopt ook geen Bugatti Veyron en gaat er versleten banden onder plakken. De Bugatti Veyron kan top spul zijn, maar als je er kut materiaal naast propt is het kak. Logisch toch. De schermen worden mooier, zodat HD-apps ontwikkelt kunnen worden. Waarom doet men dit? Omdat het de toekomst is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Als developer voor het iOS platform kan ik je zeggen dat je er volledig naast zit.quote:Apple doet geen moer op het gebied van app en oude software.
Kun je er ook inhoudelijk op reageren? Wat roepen kan iedereen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
iOS-developer zijn en er toch zo weinig verstand van hebben
Pff serieus. Je argumenten slaan echt niet aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als developer voor het iOS platform kan ik je zeggen dat je er volledig naast zit.
Mijn collega-developers voor het Android platform zullen ook zeggen dat je er volledig naast zit, als ze zelf genoeg ervaring met het iOS platform hebben.
Als er een nieuwe versie van iOS uitkomt, heb ik gemiddeld 1 dag nodig om onze app er werkend op te krijgen. Zonder verlies van backwards-compatibility met oudere iOS versies.
Mijn collega-developers zijn daar gemiddeld een week mee bezig.
Developing voor het Android platform kost dus meer moeite en levert dus minder op.
Natuurlijk is het verschil niet echt van belang zo lang beide platforms nog nieuw zijn. Dan laten mensen zich nog door de hype meeslepen en zijn ze bereid meer geld uit te geven. Zo ook de bedrijven die de software maken, die zijn bereid er in te investeren.
Maar op een gegeven moment is de hype over. Dan worden de marges lager. En dan gaan de kosten van onderhoud van de software meespelen. Als het onderhoud meer gaat kosten dan de app oplevert, dan zullen de bedrijven het voor gezien houden.
Op het iOS platform is het onderhoud vrij goedkoop, in verhouding tot het Android platform.
Het is dus wel duidelijk welke apps langer onderhouden zullen gaan worden, en welke van je investeringen toekomstzekerder zijn: iOS.
Doordat de onderhoudskosten lager zijn, zullen er ook gestager nieuwe features op het iOS platform aan je eenmaal gekochte software toegevoegd worden. De iOS apps worden dus alleen maar feature-rijker en stabieler.
En dan hebben we natuurlijk nog de appstores. Apple stopt 1/3e van de prijs van je app in hun eigen zak. Maar daarvoor terug krijg je wel support op de appstore. Op iOS is de store ontzettend betrouwbaar, en als er iets mis gaat is het snel verholpen.
Op Android is de store gewoon onbetrouwbaar. En als er iets aan de hand is, dan kun je nergens terecht. Zo was een Android app van ons 2 dagen na de introductie ineens verdwenen. En het duurde 2 dagen voordat hij terug kwam. In die 2 dagen konden we niks anders doen dan gefrustreerd toekijken hoe we onze sales targets gingen missen en al de statistieken en projecties van onze marketing afdeling waardeloos werden.
En ik kan nog wel eeuwig doorgaan.
Apple heeft het allemaal zo voor elkaar dat de kwaliteit, professionaliteit en stabiliteit van de apps alleen maar hoger en hoger wordt.
Google heeft het voor elkaar dat de kwaliteit, professionaliteit en stabiliteit van apps op een gegeven moment een plafond zal raken.
iOS is dus het toekomstzekerder platform. Grote bedrijven zullen er in investeren. Dus het zal alleen maar beter en professioneler worden.
Hardware kan iedereen maken. Dat heeft IBM wel bewezen, met de honderd miljoen klonen van andere bedrijven.
Software is een ander verhaal. Niemand heeft Microsoft tot noch toe kunnen bereiken. Apple is de eerste die er dicht bij komt. Software is het belangrijkste voor elk platform.
Haha dat doet het zeker wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:55 schreef Tijn het volgende:
Het is volstrekt duidelijk dat 'ie daarmee gewoon alle tablets die Android draaien mee bedoelt, dat doet geen afbreuk aan de rest van z'n betoog.
Het is algemeen bekend dat ontwikkelaars veel minder omzet halen uit apps voor Android dan apps voor iOS. Even Googlen levert diverse artikelen op waaruit dat blijkt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:25 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Developing voor het Android platform kost dus meer moeite en levert dus minder op.
Levert meer op? Hoezo? Volgensmij haalt Android de App store behoorlijk in en zijn en veel meer android toestellen dan iOS. Meer telefoons = meer apps, meer apps = meer omzet ... bla bla bla. Klein kind kan deze berekening nog maken.
Meer apps betekent echt niet automatisch meer omzet. Dat hangt van verschillende factoren af: betalingsmogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid van de store, koopkracht van de gemiddelde gebruiker, kwaliteit van de apps, aantal toestellen dat ondersteund wordt, zichtbaarheid in de store, etc.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:25 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Pff serieus. Je argumenten slaan echt niet aan.
Levert meer op? Hoezo? Volgensmij haalt Android de App store behoorlijk in en zijn en veel meer android toestellen dan iOS. Meer telefoons = meer apps, meer apps = meer omzet ... bla bla bla. Klein kind kan deze berekening nog maken.
Het gaat er niet alleen om wat een toestel kan, maar ook hoe: of het gebruiksvriendelijk is, veilig, stabiel, ondersteund, etc.quote:iOS is dus het toekomstzekerder platform. Grote bedrijven zullen er in investeren. Dus het zal alleen maar beter en professioneler worden.
Dit slaat zo nergens op. Als je echt app ontwikkelt, hou het daar in vredesnaam bij, want van algemene strategie heb je echt geen kaas gegeten. Grote bedrijven zullen investeren? Iphone staat nog altijd (ook bij grotere bedrijven) bekent als duur. Daarnaast is dit veel groter bij MBK. Het zal dus alleen maar beter en professioneler worden? En Android zeker minder en slechter. Ik heb nog niets meegemaakt wat een Android niet kan en Apple wel. Andersom heb ik dit wel gezien.
Anyways. Keep developing, want dit slaat echt nergens op
Welke?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:10 schreef Adnap het volgende:
T is not geworden... maar een android tab hier kan dus een slottje op
Samsung tab 2 de grote.quote:
Wel apart dat je eerst twijfelt over wel of geen iPad, en vervolgens geen moeite hebt om een Androidtablet te kiezen terwijl daar zoveel keus is. Persoonlijk zou ik echt wat meer uitgeven (70/80 euro) en voor een aanzienlijk snellere optie gaan met Tegra 3. Die blijven ook veel langer actueel. Toshiba AT300 of Asus Transformer TF300.quote:
Voor wat ik er mee wil is deze prima en het aanbod wat ik kreeg was dermate goed dat ik uitgezocht was. Deze heb ik binnen budget, nieuw en met garantie gekocht.quote:Op donderdag 1 november 2012 00:27 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wel apart dat je eerst twijfelt over wel of geen iPad, en vervolgens geen moeite hebt om een Androidtablet te kiezen terwijl daar zoveel keus is. Persoonlijk zou ik echt wat meer uitgeven (70/80 euro) en voor een aanzienlijk snellere optie gaan met Tegra 3. Die blijven ook veel langer actueel. Toshiba AT300 of Asus Transformer TF300.
Zie hier voor een vergelijking. Wanneer je kijkt naar de benchmarks zie je dat het verschil echt aanzienlijk is.
Een nexus tien kom in NL niet uit....zie het android tablet onderwerpquote:Op donderdag 1 november 2012 01:00 schreef Tijn het volgende:
Als ik een Androidtablet zou kopen, zou het een Nexus 10 worden.
Niet hoor, sinds de iPhone 4 staat Apple juist bekend om de uitstekende camera's. In de iPad 2 zit nog wel een matige camera.quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen... slechte camera goede techniek. Als er een camera slecht is, is het wel die in apple producten. Dat jouw vrienden niet kunnen omgaan met een tablet heeft niets met ts te maken. Mijn vriendin haalt haar scherm nooit van het tb af en ze heeft totaal geen problemen.
Thx maar ben al voorzien, zie paar posts hier bovenquote:Op donderdag 1 november 2012 12:41 schreef seanw712 het volgende:
Apple: Efficiënt, krijgt de klus gedaan zonder al te veel gepruts, maar veel duurder (ook tweedehands)
Als je de iPad kiest, en het is enkel voor browsen, ga dan maar voor iPad 1, dan betaal je bijna niets.
Android: Goedkoper, Wat geprust nodig om alles naar je wens in te stellen, Ultra aanpasbaar aan je wensen. Ik raad een Samsung Galaxy Tab 8.9 aan, kost ongeveer 200 euro tweedehands, en is bliksemsnel (Dual-Core), bovendien is de schermgrootte perfect.
Ik wil op vakantie het micro sd kaartje uit mijn foto toestel halen en direct in de tablet stoppen, zonder hulpmiddelen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Je vergelijkt nu Apple met Android. Maar samsung heeft gewoon Kies!, kun je gewoon synchroniseren.quote:Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.
En zul je altijd aan de nadelen vastzitten.quote:En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.
Ik weet niet of je een review hebt gezien, maar die in de iPhone 5 is gewoon slecht qua kleurechtheid. Die in de 4s was een stuk beter.quote:Op donderdag 1 november 2012 07:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Niet hoor, sinds de iPhone 4 staat Apple juist bekend om de uitstekende camera's. In de iPad 2 zit nog wel een matige camera.
Dan heb ik liever iTunes dan Kies. Kies is echt nog 10x kutter en loopt om de haverklap vast of vertraagt de hele boelquote:Op donderdag 1 november 2012 15:35 schreef vallisarosa het volgende:
Je vergelijkt nu Apple met Android. Maar samsung heeft gewoon Kies!, kun je gewoon synchroniseren.
Heb ik gelezen ja, bijna alle reviews noemen de iPhone 5-camera één van de beste op de markt, op enkele camera krachtpatsers zoals de Nokia Pureview 808 na (maar die toestellen zijn dan allemaal weer dik).quote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een review hebt gezien, maar die in de iPhone 5 is gewoon slecht qua kleurechtheid. Die in de 4s was een stuk beter.
Sorrie, maar waren deze reviewers wel objectief?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heb ik gelezen ja, bijna alle reviews noemen de iPhone 5-camera één van de beste op de markt, op enkele camera krachtpatsers zoals de Nokia Pureview 808 na (maar die toestellen zijn dan allemaal weer dik).
Weet ik niet, ga het ze vragen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:17 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sorrie, maar waren deze reviewers wel objectief?
http://tweakers.net/nieuw(...)ne-5-is-normaal.html
Dat noem ik nou niet echt een verbetering.
Deze mensen hebben er wel verstand van hoor.quote:The iPhone 5 is a fine mobile device, with an excellent camera. In qualititative terms it's not the best camera out there, and nor is it the best camera on a smartphone (the Nokia 808 has that honor, for now) but it offers satisfying image quality, some neat functions like auto panorama and HDR mode, and - crucially - it is supremely easy to use. It isn't much better than the iPhone 4S, as far as its photographic performance is concerned, but it isn't any worse (notwithstanding a somewhat more noticeable propensity towards lens flare). When manufacturers employ pixel-binning to achieve higher ISO settings we don't normally celebrate the fact, but in the case of the iPhone 5, it gives you greater flexibility in poor light (i.e., you might actually get a picture now, where you just wouldn't with the iPhone 4S) and the drop in quality is unnoticeable when the images are used for sharing/web display.
Dus wat ze zeggen is de camera is goed, maar de lens flare is gekomen omdat je nu in het donker betere foto's kan maken? Voorderest is de camera even goed als die van de 4s? De lens zal inderdaad iets beter zijn, maar ik vind de kleurechtheid van de 4s stukken beter.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:20 schreef Merkie het volgende:
http://www.dpreview.com/a(...)le-iphone-5-camera/5
[..]
Deze mensen hebben er wel verstand van hoor.
dit is toch een behoorlijk verschil met licht in de buurt:quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:25 schreef Merkie het volgende:
De iPhone-camera is ongeveer hetzelfde als die van de 4S, maar dan met een betere lichtsterkte. Er is geen verschil qua kleuren, dus je ziet spoken.
Het is met elke foto met een grote lichtbron.quote:
Dat is knap, aangezien de S3 exact dezelfde sensor heeft als de 4S. Als in: uit dezelfde fabriek.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:24 schreef totalvamp het volgende:
Mijn S3 maakt voor mijn gevoel betere foto's dan de 4s doet
Knap dat je eerst zegt geen ervaring met de iPhone 5 te hebben, maar nu opeens wel weet dat die gloed op elke foto terug komt als er een grote lichtbron bij is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:26 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dit is toch een behoorlijk verschil met licht in de buurt:
[ afbeelding ]
[..]
Het is met elke foto met een grote lichtbron.
Zie hieronder, er zijn zat reviews die gewoon objectief zijn en zeggen dat de camera slechter is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Knap dat je eerst zegt geen ervaring met de iPhone 5 te hebben, maar nu opeens wel weet dat die gloed op elke foto terug komt als er een grote lichtbron bij is.
Ik heb de iPhone 5 en ik heb het nog niet voorbij zien komen.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:02 schreef Dutchguy het volgende:
Ze hebben die purple flare hier uitgetest en het lijkt er op dat het toch wel veel vaker voor komt bij de iPhone 5:
http://www.itproportal.co(...)-s-iii-vs-htc-one-s/
Dat is weer een ander verhaalquote:Op donderdag 1 november 2012 16:56 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Dan heb ik liever iTunes dan Kies. Kies is echt nog 10x kutter en loopt om de haverklap vast of vertraagt de hele boel
Je bent wel echt een kei in selectief lezen. Ik lees in elke review dat de iPhone 5, zelfs met het purple flare probleem, betere foto's maakt san de 4S. En dus ook beter dan de S3.quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zie hieronder, er zijn zat reviews die gewoon objectief zijn en zeggen dat de camera slechter is.
De iPhone 4s maakt betere foto's en de S3 ook.
[..]
Hoe kan een scherpe foto MET purple flare eigenlijk beter zijn dan een iets minder scherpe foto zonder purple flare vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je bent wel echt een kei in selectief lezen. Ik lees in elke review dat de iPhone 5, zelfs met het purple flare probleem, betere foto's maakt san de 4S. En dus ook beter dan de S3.
Dat bedoel ik dus. Het feit dat je in uitzonderlijke situaties met de 5 eerder purple flare krijgt dan met de 4S (die het, net als elke andere camera, ook heeft als de situatie ernaar is) doet onherroepelijk teniet dat de camera in elke andere situatie wel gewoon een betere kleurweergave, meer contrast, een beter oplossend vermogen en een hogere maximale ISO-waarde heeft?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoe kan een scherpe foto MET purple flare eigenlijk beter zijn dan een iets minder scherpe foto zonder purple flare vraag ik me dan af.
Ik denk dat toch dat de meerderheid zou kiezen voor een purple flare-free toestel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Het feit dat je in uitzonderlijke situaties met de 5 eerder purple flare krijgt dan met de 4S (die het, net als elke andere camera, ook heeft als de situatie ernaar is) doet onherroepelijk teniet dat de camera in elke andere situatie wel gewoon een betere kleurweergave, meer contrast, een beter oplossend vermogen en een hogere maximale ISO-waarde heeft?
Nee dus. Ja, die purple flare kan een probleem zijn in een enkele situatie. Maar 9 van de 10 keer is de camera in de iPhone 5 gewoon duidelijk de betere.
Dat moet de meerderheid weten. Dat de meerderheid te dom is om te relativeren, is niet mijn probleem toch?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat toch dat de meerderheid zou kiezen voor een purple flare-free toestel.
Uit dat artikel wat ik eerder plaatste:quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat moet de meerderheid weten. Dat de meerderheid te dom is om te relativeren, is niet mijn probleem toch?
Bovendien zijn de camera's in de 4S en S3 ook bijzonder goed voor smartphone begrippen dus je valt er niet echt een buil aan.
Maar wees nou eerlijk: wie neemt nou al zijn foto's direct tegen de zon in?
Eens, maar de purple flare is toch wel een misser van Apple (weer) hoor. Dat soort dingen horen gewoon niet als je al een zooi eerdere modellen hebt uitgebracht die dat niet hadden. Dan is het gewoon slordig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef Tijn het volgende:
Sowieso dat gezeik over de kwaliteit van de camera altijd. Het is een telefoon. Als het enigszins herkenbaar is wat je fotografeert of filmt is het prima.
Het is de lens. En ik ben het ermee eens dat et slordig is. Dat heeft Apple wel vaker met nieuwe dingen. Toch heb ik liever de iPhone 5 met zijn camera dan de 4S met zijn camera. Snelheid heeft meer waarde dan tegen de zon in fotograferen voor mij.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens, maar de purple flare is toch wel een misser van Apple (weer) hoor. Dat soort dingen horen gewoon niet als je al een zooi eerdere modellen hebt uitgebracht die dat niet hadden. Dan is het gewoon slordig.
Is het nou de lens of de sensor? Of is het software?
nee, dat zeker. Als het er een beetje ok uitziet is het prima, anders moet je gewoon een echte camera meenemen. Maar het is wel zonde.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:49 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik hoef ook geen paarse waas in m'n foto's, dat is duidelijk. Zeker slordig van Apple. Maar dat geneuzel verder over het contrast, de kleurechtheid en de scherpte-diepte en weet ik veel wat allemaal interesseert mij en de meeste andere smartphonegebruikers echt geen moer
Je hoeft er dan ook niet steeds rekening mee te houden. Alleen als je tegen de zon in fotografeert.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Uit dat artikel wat ik eerder plaatste:
"Shooting into the sun isn't the best photographic technique, but it sometimes can't be avoided – unless you're shooting a stationary subject and have a few hours to wait around for the rotation of the Earth to move that pesky sun out of your frame."
Het is annoying om er steeds rekening mee te moeten houden.
Ieder zijn ding inderdaad. Ik kies liever voor een toestel dat op dezelfde hoogte staat op het allerallerkleinste minimale detail na (wel veel bredere kijkhoek) en absoluut geen purple flare heeft.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je hoeft er dan ook niet steeds rekening mee te houden. Alleen als je tegen de zon in fotografeert.
Ieder z'n ding. Ik laat de keuze voor mijn smartphone niet afhangen van dat half uurtje per dag dat ik misschien last van flare heb.
Dan moet je niet bij smartphones zijn, want die hebben allemaal flare.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ieder zijn ding inderdaad. Ik kies liever voor een toestel dat op dezelfde hoogte staat op het allerallerkleinste minimale detail na (wel veel bredere kijkhoek) en absoluut geen purple flare heeft.
Je bent wel hardnekkig zeg... je hebt flares en purple flares.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan moet je niet bij smartphones zijn, want die hebben allemaal flare.
En je hebt ook Fixes daarvoor.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je bent wel hardnekkig zeg... je hebt flares en purple flares.
Voor mij is het een dealbreaker. Als het op de 4s werkt waarom dan niet op de 5. Gewoon slordig gedaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:36 schreef Kenju het volgende:
Dat gehuil om die purple flare is sowieso onzin. Die verwachten dat hun iPhone helemaal perfect is of grijpen het aan om effe te bashen. Veel meer apparaten hebben het en zo'n big deal is het echt niet.
Het werkt op de 5 ook. Ik heb 300 foto's gemaakt met de iPhone 5, onder verschillende omstandigheden, en niet eentje met purple flare.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:06 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Voor mij is het een dealbreaker. Als het op de 4s werkt waarom dan niet op de 5. Gewoon slordig gedaan.
En heel weinig hebben er zo exreem veel last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |