abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:32:55 #1
386633 Adnap
I love Life !
pi_117993080
Ik overweeg een tablet ..... maar wat is wijsheid ?
Een ipad of toch een android ? En als ik voor android kies welke dan ?

Nieuw aanschaffen is zo wie zo geen optie, dus het wordt een 2ehands exemplaar, waar moet ik dan op letten ?

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen, tips en advies, dus een simpel "*O* IPAD *O* is fijn maar dat zoek ik dus niet.

Goed, wie helpt mij beslissen ? Ik heb nog even, ik wil m zo rond de kerst aanschaffen.
Budget : 250.-
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_117993197
zo wie zo? waar heb jij dat geleerd?
pi_117993293
Heb nog nooit problemen met mijn Ipad gehad in het afgelopen jaar dat ik deze gebruikt heb.
Werkt gemakkelijk kijk uit voor deuken in het aluminium in als je 'm 2e hands koopt.

Zelfs na een jaar nog een prima batterijduur en gebruik de Ipad iederedag.
Zou niet willen naar iets anders.

Veel vrienden die de Ipad te duur vonden kochten een tablet wat het nog geen jaar overleefde ongeacht het gebruik.

De appstore is groot en uitgebreid genoeg om aan bijna al je wensen te voldoen. Hierbij moet je dat bij een Android tablet nog maar afwachten met de velen app'market's".
'Als' is einde discussie.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:39:26 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_117993330
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:38 schreef Paralectic het volgende:
Heb nog nooit problemen met mijn Ipad gehad in het afgelopen jaar dat ik deze gebruikt heb.
Werkt gemakkelijk kijk uit voor deuken in het aluminium in als je 'm 2e hands koopt.

Zelfs na een jaar nog een prima batterijduur en gebruik de Ipad iederedag.
Zou niet willen naar iets anders.

Veel vrienden die de Ipad te duur vonden kochten een tablet wat het nog geen jaar overleefde ongeacht het gebruik.

De appstore is groot en uitgebreid genoeg om aan bijna al je wensen te voldoen. Hierbij moet jed at bij een Android tablet nog maar afwachten met de vele app'market's".
vele? lol :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:40:31 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117993380
Als je een beetje zoekt vind je voor ver onder de 250 euro regelmatig een gloednieuwe Samsung tablet.
censuur :O
pi_117993398
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:39 schreef Jumparound het volgende:

[..]

vele? lol :')
Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschillende app store :')

Al zou ik de Samsung Galaxy 10.1 tablet wel willen proberen.

Tevens typo :') grammer nazi's
pi_117993448
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:

[..]

Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store :')

Wat is dit voor gebrekkig Nederlands :')
pi_117993505
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:

[..]

Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store :')

Tevens typo :') grammer nazi's
Ik ben geen grammar nazi, maar jou Nederlands is om te huilen.
verschille de? :')
pi_117993568
Ik typ op een tablet :')

Ik sla nog wel eens iets over, geen automagische spellingscontole aanstaan.
pi_117993571
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef VinceAdvance het volgende:

[..]

*jouw
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:45:23 #11
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117993590
Anders wacht je op de iPad mini? Nieuw en waarschijnlijk niet al te duur :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_117993666
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:45 schreef KaBuf het volgende:
Anders wacht je op de iPad mini? Nieuw en waarschijnlijk niet al te duur :P
Dit, en sowieso iPad.
zelf de ipad 2, tweedehands voor 280 gekocht.
niks geen problemen, werkt zoals jij wilt dat het werkt
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:47:10 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117993668
Sja, wat wil je ermee? gewoon beetje surfen, Angry birds etc, dan is een iPad lekker makkelijk. Wil je dingen echt aanpassen aan je smaak, dan kom je bij Android uit.

De Mini gaat waarschijnlijk 249 kosten, koop je ook een redelijke Androidtablet voor..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_117993688
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:45 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

*jouw
quote:

[..]

Ik ben geen grammar nazi
pi_117993743
quote:

[..]

I.p.v "n" de spatiebalk aan tikken omdat deze gelukkig niet zo ver van elkaar af zitten en ik op een tablet typ, ga een ander trollen idioot. :')
pi_117993858
Tja, waar wil je hem voor gebruiken? Dat is de vraag...

Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.

Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.

Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.

Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.

Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.

Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.

Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.

Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.

Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.

Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.

Dus, koop een Apple tablet.

En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.

Als je een Android apparaat hebt, zul je nooit de voordelen van Apple krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 15-10-2012 13:05:57 ]
pi_117993902
quote:

[..]

Troll, ik wil je wel even rapporteren hoor. Graag on-topic. Schijt voor mijn part in je eigen nest, maar niet in het nest van anderen.
pi_117993994
Tja, wat wil je ermee ? bedenk dat eerst even.

Apple is wel nice maar is erg duur en dan zit je aan itunes vast (wat een naar programma :P).

Ik zweer zelf bij Android omdat ik het gewoon prettiger vind werken en ben een tweaker dus even een leuk homescreen etc etc is allemaal mogelijk.

Heb zelf een nexus 7, perfect ding! lekker snel!

Als je echt erop wilt gaan gamen dan zou ik voor Ipad gaan, die hebben toch wel de meeste/coolere games erop.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:41:02 #19
386633 Adnap
I love Life !
pi_117995620
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:
Tja, waar wil je hem voor gebruiken? Dat is de vraag...

Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.

Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.

Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.

Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.

Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.

Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.

Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.

Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.

Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.

Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.

Dus, koop een Apple tablet.

En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.

Als je een Android apparaat hebt, zul je nooit de voordelen van Apple krijgen.
Kijk hier heb ik wat aan ! Ik wil in elk geval kunnen internetten via WIFI, iets van een word of ander bestand kunnen maken en dat mailen. T moet een beetje de vervanger worden van mijn bijna dod laptop waarop ik vooral spelletjes speel (via FB) maar ook mail, bankzaken doe etc.
I live life, i love life
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:13:43 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_117997027
De 7" iPad die volgende week geïntroduceerd wordt gaat volgens mij vanaf ¤250 kosten.
pi_117998244
Android tablets zijn voor techno junkies of mensen die hem zo weinig gebruiken dat hij geen kans krijgt kapot te gaan.

Zelfs de Samsung Galaxy 10.1 heeft kwaliteitsproblemen. En die is zowat net zo duur als een iPad.
pi_118003520
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef remlof het volgende:
De 7" iPad die volgende week geïntroduceerd wordt gaat volgens mij vanaf ¤250 kosten.
deze, of een nexus 7.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:57:57 #23
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_118003600
heb m'n ipad net 3 dagen, maar wil toch even iets aanstippen: koop je tablet NA de kerst ivm de prijs...na de kerst moeten de winkels leeg, of zijn de prijzen iig niet zo ge-kest-hyped...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_118003629
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:57 schreef dribbel79 het volgende:
heb m'n ipad net 3 dagen, maar wil toch even iets aanstippen: koop je tablet NA de kerst ivm de prijs...na de kerst moeten de winkels leeg, of zijn de prijzen iig niet zo ge-kest-hyped...
apple gaat hier dus niet aan mee doen.
Because you know i'm all about that ass
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:45:16 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_118097636
Ik denk dat ik even afwacht tot de ipad mini maar denk dat het wel een ipad wordt
I live life, i love life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')