abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:32:55 #1
386633 Adnap
I love Life !
pi_117993080
Ik overweeg een tablet ..... maar wat is wijsheid ?
Een ipad of toch een android ? En als ik voor android kies welke dan ?

Nieuw aanschaffen is zo wie zo geen optie, dus het wordt een 2ehands exemplaar, waar moet ik dan op letten ?

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen, tips en advies, dus een simpel "*O* IPAD *O* is fijn maar dat zoek ik dus niet.

Goed, wie helpt mij beslissen ? Ik heb nog even, ik wil m zo rond de kerst aanschaffen.
Budget : 250.-
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_117993197
zo wie zo? waar heb jij dat geleerd?
pi_117993293
Heb nog nooit problemen met mijn Ipad gehad in het afgelopen jaar dat ik deze gebruikt heb.
Werkt gemakkelijk kijk uit voor deuken in het aluminium in als je 'm 2e hands koopt.

Zelfs na een jaar nog een prima batterijduur en gebruik de Ipad iederedag.
Zou niet willen naar iets anders.

Veel vrienden die de Ipad te duur vonden kochten een tablet wat het nog geen jaar overleefde ongeacht het gebruik.

De appstore is groot en uitgebreid genoeg om aan bijna al je wensen te voldoen. Hierbij moet je dat bij een Android tablet nog maar afwachten met de velen app'market's".
'Als' is einde discussie.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:39:26 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_117993330
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:38 schreef Paralectic het volgende:
Heb nog nooit problemen met mijn Ipad gehad in het afgelopen jaar dat ik deze gebruikt heb.
Werkt gemakkelijk kijk uit voor deuken in het aluminium in als je 'm 2e hands koopt.

Zelfs na een jaar nog een prima batterijduur en gebruik de Ipad iederedag.
Zou niet willen naar iets anders.

Veel vrienden die de Ipad te duur vonden kochten een tablet wat het nog geen jaar overleefde ongeacht het gebruik.

De appstore is groot en uitgebreid genoeg om aan bijna al je wensen te voldoen. Hierbij moet jed at bij een Android tablet nog maar afwachten met de vele app'market's".
vele? lol :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:40:31 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117993380
Als je een beetje zoekt vind je voor ver onder de 250 euro regelmatig een gloednieuwe Samsung tablet.
censuur :O
pi_117993398
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:39 schreef Jumparound het volgende:

[..]

vele? lol :')
Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschillende app store :')

Al zou ik de Samsung Galaxy 10.1 tablet wel willen proberen.

Tevens typo :') grammer nazi's
pi_117993448
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:

[..]

Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store :')

Wat is dit voor gebrekkig Nederlands :')
pi_117993505
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Paralectic het volgende:

[..]

Soorten tablets van Samsung, Htc, Intertoys en kruidvat meuk hebben ieder een verschille de app store :')

Tevens typo :') grammer nazi's
Ik ben geen grammar nazi, maar jou Nederlands is om te huilen.
verschille de? :')
pi_117993568
Ik typ op een tablet :')

Ik sla nog wel eens iets over, geen automagische spellingscontole aanstaan.
pi_117993571
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:43 schreef VinceAdvance het volgende:

[..]

*jouw
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:45:23 #11
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117993590
Anders wacht je op de iPad mini? Nieuw en waarschijnlijk niet al te duur :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_117993666
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:45 schreef KaBuf het volgende:
Anders wacht je op de iPad mini? Nieuw en waarschijnlijk niet al te duur :P
Dit, en sowieso iPad.
zelf de ipad 2, tweedehands voor 280 gekocht.
niks geen problemen, werkt zoals jij wilt dat het werkt
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:47:10 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117993668
Sja, wat wil je ermee? gewoon beetje surfen, Angry birds etc, dan is een iPad lekker makkelijk. Wil je dingen echt aanpassen aan je smaak, dan kom je bij Android uit.

De Mini gaat waarschijnlijk 249 kosten, koop je ook een redelijke Androidtablet voor..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_117993688
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:45 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

*jouw
quote:

[..]

Ik ben geen grammar nazi
pi_117993743
quote:

[..]

I.p.v "n" de spatiebalk aan tikken omdat deze gelukkig niet zo ver van elkaar af zitten en ik op een tablet typ, ga een ander trollen idioot. :')
pi_117993858
Tja, waar wil je hem voor gebruiken? Dat is de vraag...

Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.

Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.

Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.

Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.

Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.

Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.

Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.

Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.

Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.

Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.

Dus, koop een Apple tablet.

En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.

Als je een Android apparaat hebt, zul je nooit de voordelen van Apple krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 15-10-2012 13:05:57 ]
pi_117993902
quote:

[..]

Troll, ik wil je wel even rapporteren hoor. Graag on-topic. Schijt voor mijn part in je eigen nest, maar niet in het nest van anderen.
pi_117993994
Tja, wat wil je ermee ? bedenk dat eerst even.

Apple is wel nice maar is erg duur en dan zit je aan itunes vast (wat een naar programma :P).

Ik zweer zelf bij Android omdat ik het gewoon prettiger vind werken en ben een tweaker dus even een leuk homescreen etc etc is allemaal mogelijk.

Heb zelf een nexus 7, perfect ding! lekker snel!

Als je echt erop wilt gaan gamen dan zou ik voor Ipad gaan, die hebben toch wel de meeste/coolere games erop.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:41:02 #19
386633 Adnap
I love Life !
pi_117995620
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:52 schreef RetepV het volgende:

Voor 250,- heb je heel misschien een iPad w. Voor dat geld heb je wel een nieuwe Android iPad, maar dan wel zo eentje waarvan je af en toe het scherm opnieuw moet vastlijmen, of de vastzittende knopjes met een speld weer uit de behuizing te wurmen.

Wat iedereen ook roept, een Apple iPad is echt wel topkwaliteit. En al die goedkope pads niet.

Voor de rest is het enige nadeel van de iPad dat het geen Adobe Flash ondersteunt. Maar als je hem jailbreakt, kun je er alles op zetten wat je wil, en er zijn browsers te downloaden die wel Flash ondersteunen.

Andere zaken... Well, ik heb zelf een iPad 3, en alles wat ik wil kan ik er mee. Ik ben nog geen ding tegengekomen dat ik er niet mee kan doen.

Tja, iTunes is een ontzettend rukprogramma. Het synchroniseren van items tussen verschillende computers zuigt ontzettend. Het kan gebeuren dat je een hele rits foto's op je iPad hebt gezet, waarna die weer verwijderd worden als je synchroniseert met een andere computer. Heb het al een paar keer meegemaakt.

Maar voor Android krijg je juist weer helemaal geen hulp bij het synchroniseren van gegevens. Als je niks van computers, folders en whatever begrijpt, dan mag je het bij Android allemaal zelf gaan uitzoeken.

Ik zou voor ene Apple iPad gaan. Het is niet voor niets dat mensen die een Android pad kopen, ééns in de zoveel maanden een nieuwe kopen. Natuurlijk wordt de prijs lager. Maar ze doen het voornamelijk omdat ze toch een betere willen, want nieuwe spellen lopen niet meer op hun laptop, etc. etc.

Android wordt gedreven door hardware. Je koopt hardware met een OS erop. Alle software van dat moment doet het er prima op. Maar met elke nieuwere generatie hardware laten de developers de oude generatie hardware vallen. Dus nieuw spellen en dergelijke lopen ook alleen maar goed op nieuwe hardware. En dus moet je weer upgraden. Het is net een PC.

Dat gebeurt ook wel een beetje bij Apple, maar je ziet dat de developers daar veel meer moeite doen om nieuwe software ook nog bruikbaar te maken op oudere hardware. Apple doet een hoop moeite om het voor de developers makkelijk te maken om hun software ook op oudere hardware te laten draaien.

Bij Android mag je de developer het allemaal zelf uitzoeken. En dat gebeurt dan meestal toch niet omdat het te veel moeite voor te weinig winst is.

En met programma's als DiskAid kun je ook op je iPad gewoon bij het filesysteem. Als je je iPad niet jailbreakt kun je alleen bij het 'open' deel van het filesysteem. Als je je iPad wel jailbreakt, kun je bij het heel filesysteem. Dan heb je de voordelen van Apple met de voordelen van Android.

Kijk hier heb ik wat aan ! Ik wil in elk geval kunnen internetten via WIFI, iets van een word of ander bestand kunnen maken en dat mailen. T moet een beetje de vervanger worden van mijn bijna dod laptop waarop ik vooral spelletjes speel (via FB) maar ook mail, bankzaken doe etc.
I live life, i love life
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:13:43 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_117997027
De 7" iPad die volgende week geïntroduceerd wordt gaat volgens mij vanaf ¤250 kosten.
pi_117998244
Android tablets zijn voor techno junkies of mensen die hem zo weinig gebruiken dat hij geen kans krijgt kapot te gaan.

Zelfs de Samsung Galaxy 10.1 heeft kwaliteitsproblemen. En die is zowat net zo duur als een iPad.
pi_118003520
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef remlof het volgende:
De 7" iPad die volgende week geïntroduceerd wordt gaat volgens mij vanaf ¤250 kosten.
deze, of een nexus 7.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:57:57 #23
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_118003600
heb m'n ipad net 3 dagen, maar wil toch even iets aanstippen: koop je tablet NA de kerst ivm de prijs...na de kerst moeten de winkels leeg, of zijn de prijzen iig niet zo ge-kest-hyped...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_118003629
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:57 schreef dribbel79 het volgende:
heb m'n ipad net 3 dagen, maar wil toch even iets aanstippen: koop je tablet NA de kerst ivm de prijs...na de kerst moeten de winkels leeg, of zijn de prijzen iig niet zo ge-kest-hyped...
apple gaat hier dus niet aan mee doen.
Because you know i'm all about that ass
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:45:16 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_118097636
Ik denk dat ik even afwacht tot de ipad mini maar denk dat het wel een ipad wordt
I live life, i love life
pi_118223326
De laatste tijd heb je voor relatief lage prijzen van de Chinese tablets die echt meer dan prima zijn. Loopt ook een topic over hier op FOK. Cortex A9 met een Mali 400 en onder de 200 Euro, met de keus uit 7", 9,7" en 10.1".

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:44 schreef RetepV het volgende:
Android tablets zijn voor techno junkies of mensen die hem zo weinig gebruiken dat hij geen kans krijgt kapot te gaan.

Zelfs de Samsung Galaxy 10.1 heeft kwaliteitsproblemen. En die is zowat net zo duur als een iPad.
Wat bedoel je hier precies mee? De iPads krassen ook als een gek. En je hebt maar één jaar garantie wanneer je hem via Apple/A Mac haalt.
Maar als je wat meer wil uitgeven aan een Android tablet, zou ik voor een van de Transformer gaan van Asus.
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:58 schreef blow... het volgende:

[..]

apple gaat hier dus niet aan mee doen.
Klopt, Tenminste, wanneer je hem via Apple of een van de toegewijde reseller-kanalen koopt. Die zijn gewoon prijsvast. Heeft het voordeel dat je hem altijd kan halen, en het nadeel dat je nooit een prijsvoordeeltje kan pakken.
Echter bij de Media Markt en Dixons van deze wereld, vind je wel eens wat voordeeltjes.
pi_118224109
quote:

Wat een onzin van een typische apple fan. Ik gebruik mijn nexus 7 elke dag om van alles te doen. Geen problemen gehad, terwijl ik met iPad constant problemen had.

Die vorige lange post van je geeft eerder aan waarom je juist geen apple moet nemen.

synchen met Google is een stuk makkelijker dan met apple. Je kan ook veel makkelijker gewoon even iets snel erop zetten zonder programma. Ook zijn veeeeel meer programmas en games gratis op Android. De browser op de nexus7 werkt stukken sneller dan die op de iPad.

Kan wel met dingen noemen maar typen op een telefoon duurt te lang.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2012 23:01:11 ]
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:11:10 #28
386633 Adnap
I love Life !
pi_118234604
Gisteren naar 4 verschillende elektronica winkels geweest : 1x ipad aangeraden (wachten tot ipad mini) en 3x android en dan 1x een asus (met toetsenbord) , 1x een google nexus en 1x een samsung. De redenen voor de ipad waren dezelfde als hier, de redenen voor de android waren vergelijkbaar : iets minder snel dan ipad maar voor wat ik er mee wil geschikter. Bovendien hebben de androids de optie tot bijvoegen van geheugen dmv sd kaartjes.

Kortom mijn verwarring is weer groter dan dat het was
I live life, i love life
pi_118234669
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:41 schreef Adnap het volgende:

[..]

Kijk hier heb ik wat aan ! Ik wil in elk geval kunnen internetten via WIFI, iets van een word of ander bestand kunnen maken en dat mailen. T moet een beetje de vervanger worden van mijn bijna dod laptop waarop ik vooral spelletjes speel (via FB) maar ook mail, bankzaken doe etc.
Je had wat aan die reactie van retepv? Kortzichtig en duidelijk apple fanboy. Hij noemt alleen maar nadelen op die niet bestaan, te wijten zijn aan zijn incompetentie of heel erg meevallen.

Nee lekker itunes ontcijferen, succes.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_118234954
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:33 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? De iPads krassen ook als een gek. En je hebt maar één jaar garantie wanneer je hem via Apple/A Mac haalt.
Maar als je wat meer wil uitgeven aan een Android tablet, zou ik voor een van de Transformer gaan van Asus.
Als je een Asus Transformer koopt, gooi de dock (met toetsenbord) dan meteen weg. Want die dock zal je scherm gaan kraken.

En als je dan je pad opstuurt naar Asus, wordt het niet onder garantie gerepareerd.

Een vriend van mij had al na 3 weken een scheur in het scherm.
pi_118235079
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:15 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Je had wat aan die reactie van retepv? Kortzichtig en duidelijk apple fanboy. Hij noemt alleen maar nadelen op die niet bestaan, te wijten zijn aan zijn incompetentie of heel erg meevallen.
Hmm. Als die nadelen niet bestaan, kun je ze dus één voor één ontkrachten. Door mij in plaats van dat 'incompetent' te noemen, denk ik dat jij zelf gewoon een anti-Apple fanboy bent. Alleen maar tegen Apple omdat ze zo groot zijn geworden, en daarmee 'evil' zijn geworden.

Kom eens met argumenten in plaats van onderbuikgevoelens.

Met elke Android tab heb ik het gevoel dat het Made in China spul is. Alles aan de tablets is goedkoop. Goedkoop plastic, goedkope knopjes, goedkope camera. En het gaat vaak kapot.

Alleen de electronica is dan weer vaak tiptop in orde. Maar een tablet is meer dan de electronica. Het ding slingert toch de hele dag in je huis rond, en hij zal nog wel eens vallen, etc.

Alleen de Asus tablets zijn eigenlijk van goede kwaliteit, ze komen in de buurt van de Apple tablets.

Maar de Asus heeft wat designproblemen wat resulteert in gekraakte schermen en dergelijke. Ik heb het dus niet over krassen, want ze krassen allemaal even hard, maar over echte designfouten.

Dat soort dingen zul je bij een Apple tablet niet zo snel meemaken.

Tja, iTunes, dat is het enige argument waar ik het mee eens kan zijn. Maar je kan iTunes begraven en DiskAID gebruiken.

Of je jailbreakt je iPad en kan ineens alles wat een Android laptop ook kan. Jailbreaken is zo gebeurd. En dan merk je dat je iPad eigenlijk ook maar gewoon een unix-like machine is, net als al die Android pads.
pi_118235247
Jailbreaken is overigens gewoon legaal, en je kan na jailbreaken gewoon nog in de AppStore dingen kopen. Maar je krijgt er een tweede AppStore bij: Cydia, waar je veel meer kan downloaden.

Ik ben geen Apple fanboy. Maar het is ok als niemand dat wil geloven.
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:53:35 #33
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_118236226
Haal een Nexus 7.
pi_118236751
Nexus 7 16GB, beste in je prijsklasse.

HD scherm
Tegra 3 processor (goed gamen en snel)
Android 4.1.2
Altijd de laatste updates

250,- nieuw.
Run rabbit, run.
pi_118236898
quote:

Wil je nou gaan beweren dat het moeilijker is om iets te verslepen naar een mapje dan de iTunes hel door te gaan? :')
Run rabbit, run.
pi_118237010
quote:

Stop alsjeblieft met je stereotypes. TS, als je een vervanger voor je laptop zoekt kun je beter voor Android gaan, hier krijg je meer vrijheid. Ik zou je aanraden deze serie eens te kijken:

Run rabbit, run.
pi_118238477
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm. Als die nadelen niet bestaan, kun je ze dus één voor één ontkrachten. Door mij in plaats van dat 'incompetent' te noemen, denk ik dat jij zelf gewoon een anti-Apple fanboy bent. Alleen maar tegen Apple omdat ze zo groot zijn geworden, en daarmee 'evil' zijn geworden.

Met elke Android tab heb ik het gevoel dat het Made in China spul is. Alles aan de tablets is goedkoop. Goedkoop plastic, goedkope knopjes, goedkope camera. En het gaat vaak kapot.

Alleen de electronica is dan weer vaak tiptop in orde. Maar een tablet is meer dan de electronica. Het ding slingert toch de hele dag in je huis rond, en hij zal nog wel eens vallen, etc.

Alleen de Asus tablets zijn eigenlijk van goede kwaliteit, ze komen in de buurt van de Apple tablets.

Maar de Asus heeft wat designproblemen wat resulteert in gekraakte schermen en dergelijke. Ik heb het dus niet over krassen, want ze krassen allemaal even hard, maar over echte designfouten.

Tja, iTunes, dat is het enige argument waar ik het mee eens kan zijn. Maar je kan iTunes begraven en DiskAID gebruiken.

Of je jailbreakt je iPad en kan ineens alles wat een Android laptop ook kan. Jailbreaken is zo gebeurd. En dan merk je dat je iPad eigenlijk ook maar gewoon een unix-like machine is, net als al die Android pads.
Je spreekt jezelf tegen... slechte camera goede techniek. Als er een camera slecht is, is het wel die in apple producten. Dat jouw vrienden niet kunnen omgaan met een tablet heeft niets met ts te maken. Mijn vriendin haalt haar scherm nooit van het tb af en ze heeft totaal geen problemen.

Geen designfouten bij apple :') wifi problemen, camera die niet in het midden zit, ontvangst problemen. Glazen achterkant die na 1x vallen uit elkaar barst. Je lult nu echt onzin. Er zijn heus wel voordelen aan de ipad maar niet wat jij roept.

Daarnaast kun je met een jailbreak ipad totaal niet wat een android kan. Widgets bijvoorbeeld. Je eigen app indeling maken.

Safari crasht regelmatig hier met een website. Mijn nexus7 voelt ook vele malen sneller aan.

Even een lijstje voor/nadelen.

Android:
Widgets.
Vrijheid om opties te veranderen als bijv het thema en de launcher.
Snellere browser.
Veel meer gratis apps.
Flash(zover dat nog kan)
Uitbreidbaar geheugen (niet bij de nexus7)
Makkelijk bestanden delen over meerdere systemen
Multitasking

iPad/ios:
Iets stabieler.
Betere games/muziek apps al kosten deze wel weer geld.
Noobproof al is android met laatste versie dat ook wel.
Updates komen van apple af, waardoor uitrollen veel sneller is
pi_118240260
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:19 schreef Expression het volgende:

HD scherm
Android 4.1.2

250,- nieuw.
Dit.
pi_118240465
*O* iPad *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 21 oktober 2012 @ 14:56:29 #40
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118241247
quote:

Zelf voor de hobby 10+ Android tablets gehad maar het scherm opnieuw vastlijmen, knopjes met een speld lost halen etc heb ik nog niet meegemaakt. Er zijn vast Android tablets die dit hebben maar als je een beetje oplet hoeft dit je echt niet te overkomen.

90% van de blokker/goedkope pads komen uit China en helaas kopen die winkels vaak van goedkope Chinese OEMS (Eken bijvoorbeel). Geen wodnder dat de tablets slecht werken aangezien deze tablets zelfs in China niet goed aangeschreven staan.

Er zijn zeker goede merken Chinese tablets die niet veel meer hoefen te kosten dan 150 euro helaas moet je deze vaak zelf importeren (of kopen bij een kleinere webwinkel die ze zelf importeert).

Ramos en Ainol maken prima tablets waar je voor 100-170 euro echt een leuke tablet in huis haalt.
Te traag zijn ze zeker niet meer sinds de opkomst van de Dual-core tablets. Tablets die gebruik maken van bijvoorbeeld een rockchip 3066 processor kunnen zich in de praktijk prima meten met de Nexus 7 of andere tegra3 tablets.
quote:
Eens apple maakt kwalitatief goed spul maar dat betekend niet dat alle andere tablets ineens crap zijn zoals het lijkt als je post zo leest..
quote:
Flash is geen reden meer om voor Android te kiezen. In de praktijk komt het er op neer dat vanaf Android 4.1 (waar veel China tablets nu op draaien) flash niet meer werkt.
quote:

Ook oneens, mijn Transformer (1) doet het na bijna 2 jaar nog prima en kan alle apps draaien. Als je op dit moment een Dualcore tablet koopt moet die ook makkelijk een één zelfde tijd blijven werken.
quote:

Alleen de ''nieuwste games wellicht maar die kan je met een Ipad 1 soms ook niet meer spelen/downloaden. Zelf hier nog een China tab met cortex A8 processor liggen (toegegeven niet de snelste maar wel 80 euro) en die draait 90% van de Apps nog prima.

Overigens gebruik ik zo af en toe ook de Ipad 3 die hier in huis ligt maar hij doet vooralsnog niet onder tegen de nieuwe gen China tabs op snelheid en scherm (met 1280x800 op 7'', al is het scherm van de ipad wel iets meer :9~ ).
quote:

quote:

Gelukkig heeft Apple nooit enige problemen met zijn producten ;).
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:45 schreef Adnap het volgende:
Ik denk dat ik even afwacht tot de ipad mini maar denk dat het wel een ipad wordt
Als de Ipad mini wordt wat de geruchten zeggen kan je wellicht beter voor een Nexus achtig apparaat gaan. Laatste wat ik las was dat de processor in de Mini een stuk minder krachtig wordt om te kunnen besparen op de prijs.

Maar over 2 dagen weten we dat pas zeker.
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Van de ruim 70 tablets die ik heb geimporteerd voor bekenden, kennisen en een bedrijf is er wel 1 terug gekomen met een probleem (wifi, prima te repareren). Daarnaast kwam er 1 DOA aan doordat de bezorger er per ongeluk iets op had gezet (Die tablet was ineens wel heel plat _O- )

Als je weet wat je koopt valt het allemaal echt wel mee, maar jij wil blijkbaar alleen maar afbranden ;).
quote:

Dit schijnt te liggen aan het inleggen van de schermen. Lang niet elke tablet heeft er last van. Helaas gaan ze hier bij Asus niet heel coulant mee om.

De Asus transformer is relatief gezien een veel verkochte Android tablet wat ik mij af vroeg is hoeveel % van de Transformers heeft hier last van? (zelf ook een TF in mijn bezit en die doet het nog prima).
quote:

quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:19 schreef Expression het volgende:

HD scherm
Android 4.1.2

250,- nieuw.
Prima overweging voor de TS :) Naast de Ipad mini. Gewoon beiden testen en kijken wat het beste bij je past.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')