abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118029723
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 07:26 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee. Hij had zich wel laten naturaliseren tot Indo, en vanuit die positie had hij een visum nodig die hem een aantal keer ontzegd is.

[..]

Je zal eerst staatsburger van een ander land moeten zijn wil een begin van die discussie uberhaubt gevoerd kunnen worden. Tanja is enkel Nederlands staatsburger. Moeilijk (en verboden) iemand landloos te maken.
En ja, zodra zij staatsburger van dat land zou worden maakt het mij ook niet uit dat ze het NL paspoort ongeldig maken, inclusief ingezetenschap. Maar dat geldt wel voor meer Nederlanders.
Zie mijn latere berichten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_118030023
quote:
Moeder blijft hopen dat Tanja ooit terugkomt

DENEKAMP, dinsdag

Het is een van de eerste dingen die moeder Hannie trouw iedere dag doet. Ze kruipt achter haar computer om via internet het Colombiaanse nieuws erop na te slaan. Waarbij ze oog heeft voor maar een ding: de aanvallen van het leger op de kampen van de FARC-guerilla’s. En dan telkens die ene prangende vraag: leeft Tanja nog?

In de documentaire ’Dicht bij Tanja’ vertelt moeder Hannie dat onophoudelijk die cruciale vraag door haar hoofd spookt: „De ene dag denk ik dat ze in leven is, de andere dag dat ze dood is. Het is zo zwaar hiermee te leven. Als je er goed over nadenkt, word je er stapelgek van. Dat moet je proberen te voorkomen.” Toch probeert de familie de draad van alledag weer op te pakken. Zo goed en zo kwaad als dat kan. „Zo maken ze met hun vrienden weer leuke uitjes”, zegt een plaatsgenote, die Tanja nog kent uit de tijd dat beiden lid waren van de Badmintonclub Denekamp.

Jarenlang bestonden er vraagtekens over Tanja’s verblijf in Colombia. In hoeverre ze daar vrijwillig in de jungle zat. In 2010 dook echter een video-interview op, waarin ze haar masker afgooide.

Tanja’s zus Marloes deed eerder via de Colombiaanse radio en televisie een noodkreet. „Je leeft nu en de kans is dat je het niet overleeft. Dat weet je ook. Stap eruit voordat het te laat is.”

Moeder Hannie heeft maar een wens: haar dochter ooit weer levend in de arm sluiten. Zij zal de vredesonderhandelingen in Oslo ongetwijfeld dankbaar en met beide handen aangrijpen als een laatste strohalm.
bron
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:34:59 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118030073
Als zij nog niet op Cuba is, wordt het lastig om er te komen. Kan er donder op zeggen dat de passagiers nu nog beter in de gaten worden gehouden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:59:22 #154
45206 Pietverdriet
pi_118030624
Vraag me trouwens af waarom TS en zijn hielenlikker niet zelf naar Columbia gaan om zich aan te sluiten bij het FARC
pi_118030971
Ach toch leuk voor die ouders dat ze hun dochter nog een keer kunnen zien, maar verder moet ze gewoon de straf krijgen die haar toekomt.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:13:12 #156
45206 Pietverdriet
pi_118030975
Geen wonder dat ze nog niet op Cuba zit, ze krijgt geen retourtje, alle vluchten uit Cuba zitten vol

Cuba schrapt vergunning buitenlandreis
http://www.telegraaf.nl/b(...)rgunning_reis__.html
pi_118030993
Dat mens heeft meer FARC pikken in zich gehad dan ze kogels heeft verschoten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_118031005
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ja, jij was erbij?
pi_118031029
Ja.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_118031069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe Tanja is opgegroeid eigenlijk.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:16:46 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118031072
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:
En dat is relevant want? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_118032409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ja, ik wil ook wel weten hoe is proces van badmintonclub naar een criminele club is verlopen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:09:24 #163
45206 Pietverdriet
pi_118032609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tanja_Nijmeijer
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:13:16 #164
45206 Pietverdriet
pi_118032727
quote:
Nijmeijer plaatste zelf een bom bij een sportartikelenfabriek waarvan de eigenaar zich niet liet afpersen. Daarbij raakten zestien mensen gewond. Ze heeft daar geen spijt van, omdat "de middenstander weigerde de belasting voor de revolutie te betalen
http://www.parool.nl/paro(...)aan-bomaanslag.dhtml
quote:
Tanja Nijmeijer heeft in 2003 meegewerkt aan een bomaanslag in de Colombiaanse hoofdstad Bogota waarbij een kind om het leven kwam. Dat vertelt Nijmeijer in een nieuw boek van de Colombiaanse journalist Jorge Botero, meldden Franse media dinsdag.

Doelwit van de aanslag was een sportartikelenfabriek waarvan de eigenaar geen geld wilde afstaan aan de FARC, de rebellenbeweging waarbij Nijmeijer zich heeft aangesloten. Nijmeijer heeft de explosieven geplaatst. Een kind kwam om het leven, zestien anderen raakten gewond. Nijmeijer heeft volgens Botero geen spijt.

Guerrillaleven 'heel rijk
Het boek van Botero is gebaseerd op interviews die hij vorig jaar had met Nijmeijer. Delen van de interviews maakte hij vorig jaar al openbaar. Daarin bekende de nu 33-jarige vrouw uit Denekamp, die zich in 2002 aansloot bij de FARC, dat ze bommen had gelegd. Ook zei ze dat ze niet wilde worden gered.

In het boek zegt Nijmeijer, die opereert onder de naam Alexandra, onder meer dat het guerrillaleven 'heel rijk' is. Ze vertelt hoe ze verliefd werd op een andere rebel, een neef van de vorig jaar omgekomen FARC-commandant Mono Jojoy. (AP)
En ze had geen seconde spijt van dode kinderen

Ze doet gewoon nog een dansje
pi_118032824
Nou wat een heldin iemand opblazen omdat hij weigert je drugsoperatie te financieren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_118032967
quote:
Nijmeijer plaatste zelf een bom bij een sportartikelenfabriek waarvan de eigenaar zich niet liet afpersen. Daarbij raakten zestien mensen gewond. Ze heeft daar geen spijt van, omdat "de middenstander weigerde de belasting voor de revolutie te betalen
Ongelooflijk dat dat kind nog steeds denkt dat ze voor "de revolutie" werkt :')

Ik begin hier denk ik maar een bar. Alle andere barren, bistro's en cafe's blaas ik op en de klanten dwing ik met pistool op het hoofd naar binnen om te drinken. Uiteraard serveer ik alleen Cuba Libres. Alles voor de revolutie. Binnenlopen maar. 8-)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:22:30 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118032987
ze wil niet worden gered :')

ik wil ook niet dat ze word gered, ik vind dat we commando's die kant op moeten sturen om haar en likeminded (Nederlandse) geesten die jungle uit te trekken ... goedschiks of kwaadschiks

als ik bij mijn vriendjes thuis rotzooi liep te trappen belden die ouders ook naar papa en die kwam me dan niet geamuseerd ophalen!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_118033502
quote:
Naar aanleiding van die wiki het interview op de NOS-site gekeken.

Wat domme kut :')
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:09:20 #169
8781 crew  Frutsel
pi_118034757
quote:
Tanja Nijmeijer is nog in Colombia
Tanja Nijmeijer, het Nederlandse lid van de Colombiaanse guerrillabeweging FARC, is nog in Colombia. Dat schrijven kranten in dat land. Gisteren was gemeld dat ze was toegevoegd aan de delegatie van de FARC die vredesonderhandelingen begint met de Colombiaanse regering. Ze zou met andere FARC-leden gisteren al op Cuba zijn en van daaruit doorreizen naar de onderhandelingsplaats Oslo.

Nijmeijer zou optreden als woordvoerder van de FARC, maar de Colombiaanse regering zou daar bezwaar tegen maken. Ze trad bijna tien jaar geleden tot de FARC toe.

De vredesonderhandelingen zouden gisteren in Oslo beginnen, maar zijn nu uitgesteld. Het uitstel heeft vermoedelijk te maken met de rol die Nijmeijer krijgt, maar ook met het slechte weer, waardoor het vertrek van een FARC-commandant is vertraagd.

Vierde poging

Het nieuwe overleg is de vierde poging sinds de jaren 80 tot beëindiging van het conflict in Colombia tussen de guerrillabeweging en de regering. De strijd heeft tienduizenden levens gekost.

Aan het overleg dat in Oslo en later in Cuba moet worden gehouden, zijn zes maanden van geheime besprekingen in Cuba voorafgegaan.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:17:09 #170
45206 Pietverdriet
pi_118035076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:22 schreef sp3c het volgende:
ze wil niet worden gered :')

Nee, Jose is zo liev
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:23:08 #171
356891 Abed
hooggeleid
pi_118035303
Wat een bazin.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_118037031
Snap echt niet dat mensen achter haar kunnen staan. Heb ook wel eens een documentaire gezien waar zij ook zelf aan het woord kwam. Ze zit gewoon in een tentje in de modder en had bijzonder weinig invloed. Ze mocht wat dingen typen geloof ik en toen ze haar dagboeken kwijtraakte was ze helemaal het sukkeltje. Ja de vriendin spelen van een hooggeplaatste, dat kon ze wel. Ze hebben haar daar omdat het wel eens uit kan komen om een westers persoon daar te hebben, zoals nu blijkbaar. De reden dat ze zich aansloot was omdat ze in een toneelstukje trapte. Een in scene gezet, waar ze uiteraard ook kinderen voor inzette.

Ongeacht je idealen, als je doelbewust kinderen ontvoert, martelt en/of doodt, dan valt dat gewoon niet goed te praten. Ze zijn volgens mij ook de vijand geworden van de mensen waar ze voor opkwamen. Volgens mij draait het alleen nog maar om zelfverrijking en macht.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_118037135
Als je kinderen doodt ben je imho absoluut geen heldin.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:09:50 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_118037187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:23 schreef Abed het volgende:
Wat een bazin.
Nou!
Echt.
Omdat ze er leuk uitziet?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:10:24 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118037221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:08 schreef DjinN het volgende:
Als je kinderen doodt ben je imho absoluut geen heldin.
Nou B-).

Maar niet om meer drugs te kunnen verkopen natuurlijk....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')