Hoe zwaar heb je gesquat? Had aan het begin juist nergens last van (Nu nog steeds niet) Heb denk ik in de 4 maanden dat ik nu lift nog geen 1x spierpijn gehadquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef ssebass het volgende:
Even nog een kort vraagje. Ben weer serieus begonnen na lange tijd (gescheurde enkelbanden). Doe fullbody 3x p/w 5x5. Zondag mijn eerste training gedaan en naar mijn gevoel rustig aan gedaan (niet tot failure). Heb nu nog ontzettende spierpijn in mijn benen van squats (lopen doet pijn), vandaag staan deadlifts op het programma. Handig om door de spierpijn heen te trainen of is dat het recept voor overtraining?
Als je geen spierpijn hebt in je onderrug zou je kunnen overwegen rackpulls te doen ipv deadlifts. Persoonlijk zou ik wel gaan trainen maar weinig gewicht pakken en goed opwarmen. Na 2/3 weken ben je van deze beginners spierpijn af als je er doorheen traint. Dit is mijn ervaring althans.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef ssebass het volgende:
Even nog een kort vraagje. Ben weer serieus begonnen na lange tijd (gescheurde enkelbanden). Doe fullbody 3x p/w 5x5. Zondag mijn eerste training gedaan en naar mijn gevoel rustig aan gedaan (niet tot failure). Heb nu nog ontzettende spierpijn in mijn benen van squats (lopen doet pijn), vandaag staan deadlifts op het programma. Handig om door de spierpijn heen te trainen of is dat het recept voor overtraining?
Dan ben ik erg benieuwd naar je formquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:32 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Hoe zwaar heb je gesquat? Had aan het begin juist nergens last van (Nu nog steeds niet) Heb denk ik in de 4 maanden dat ik nu lift nog geen 1x spierpijn gehad
Ben je eerder de uitzondering dan de regel, hoor. Van een goede workout zou je, al helemaal op t begin, flinke spierpijn moeten hebben. Maar goed, spierpijn =/= gains etc etc dus verder zal het niet zoveel uitmaken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:32 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Hoe zwaar heb je gesquat? Had aan het begin juist nergens last van (Nu nog steeds niet) Heb denk ik in de 4 maanden dat ik nu lift nog geen 1x spierpijn gehad
Mijn spieren voelen wel vermoeid maar niet dat ik de volgende dag moeilijk kan lopen. Van Voetbal kreeg ik altijd spierpijn maar liften echt totaal niet en zit nu toch al bij de 130 squat. Alleen direct na het setje voel ik het. Maar ik eet dan ook goed en neem best veel supps (Visolie,pre-work out, post work out, en whey shake)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:41 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ben je eerder de uitzondering dan de regel, hoor. Van een goede workout zou je, al helemaal op t begin, flinke spierpijn moeten hebben. Maar goed, spierpijn =/= gains etc etc dus verder zal het niet zoveel uitmaken.
ga je 10 centimeter omlaag ofwaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:32 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor. M'n trainingsmaat heeft ook nóóit spierpijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:44 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Mijn spieren voelen wel vermoeid maar niet dat ik de volgende dag moeilijk kan lopen. Van Voetbal kreeg ik altijd spierpijn maar liften echt totaal niet en zit nu toch al bij de 130 squat. Alleen direct na het setje voel ik het. Maar ik eet dan ook goed en neem best veel supps (Visolie,pre-work out, post work out, en whey shake)
Het kan, maar de vraag over form blijft toch wel een beetje. Zelfs ik krijg spierpijn met m'n houten poot. En mijn form is echt niet de beste daardoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:47 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor. M'n trainingsmaat heeft ook nóóit spierpijn.
Hahaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:23 schreef Luchtkoker het volgende:
Luchtkoker progressie post voor je topic.
-knip-
Nee ik squat zo diep als ik kan, Met bankdrukken komt de bar helemaal bij mijn borst voordat ik het gewicht helemaal uitdruk, Shoulder press hetzelfde. Enige waar ik vaak commentaar op krijg is mijn deadlift techniekquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:45 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ga je 10 centimeter omlaag ofwa
ik herinner me mijn stronglifts tijd nog, constant spierpijn in de benen, trots dat ik was
wel nice man, hoe lang heb je er over gedaan om 130 kilo te squatten? wil ik ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:53 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Nee ik squat zo diep als ik kan, Met bankdrukken komt de bar helemaal bij mijn borst voordat ik het gewicht helemaal uitdruk, Shoulder press hetzelfde. Enige waar ik vaak commentaar op krijg is mijn deadlift techniek
Thanks, ben ik ook wel. Is dus van maar iets langer dan een half jaartje bulken. Heb dan ook wel álles uit die bulk gehaaldquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Haha
Toch ben je nog behoorlijk in spiermassa toegenomen.
Echt licht gek genoeg, namelijk iets van 80kg 5 sets van 5. Dat is minder dan ik doe met bench press... Heb wel mijn vorm veranderd, nu heupgewricht tot onder de knieen (hitting parallel). Rug geen spierpijn, alleen bovenbenen zowel voor als achter. Zolang ik mij niet overtrain ga ik gewoon trainen anders schiet het nooit op.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:32 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ja maar ik doe de oefening voor mijn benen, niet voor mijn rug. Daar doe ik bijv barbell rows voor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:34 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Als je geen spierpijn hebt in je onderrug zou je kunnen overwegen rackpulls te doen ipv deadlifts. Persoonlijk zou ik wel gaan trainen maar weinig gewicht pakken en goed opwarmen. Na 2/3 weken ben je van deze beginners spierpijn af als je er doorheen traint. Dit is mijn ervaring althans.
Sommigen hebben geen wimpers. Dan denk je er klopt iets niet, maar je weet niet wat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:59 schreef esv7 het volgende:
Mijn manager is ook aziatisch, en die heeft ook helemaal geen haargroei op zijn armen. Vondt ik ook wel erg appart de eerste keer dat mij dit opviel.
Vondt ik. Wow, die heb ik nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:59 schreef esv7 het volgende:
Mijn manager is ook aziatisch, en die heeft ook helemaal geen haargroei op zijn armen. Vondt ik ook wel erg appart de eerste keer dat mij dit opviel.
Ben 15 juli voor het eerst begonnen met liften. Begon echt laag (Denk iets van 40 kilo) en sindsdien ga ik elke week 3x naar de sportschool (Soms ging ik 4x in het begin). Dus 3 maandenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:55 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
wel nice man, hoe lang heb je er over gedaan om 130 kilo te squatten? wil ik ook
Aziaten hebben ook vrijwel nooit borsthaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:59 schreef esv7 het volgende:
Pfff, dat is echt niet zo laag voor een beginner hoor. Maar wel zieke progressie dan dat je zoveel squat in zo een korte tijd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ben 15 juli voor het eerst begonnen met liften. Begon echt laag (Denk iets van 40 kilo) en sindsdien ga ik elke week 3x naar de sportschool (Soms ging ik 4x in het begin). Dus 3 maanden
wel nice resultaat dan man in een korte periodequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ben 15 juli voor het eerst begonnen met liften. Begon echt laag (Denk iets van 40 kilo) en sindsdien ga ik elke week 3x naar de sportschool (Soms ging ik 4x in het begin). Dus 3 maanden
Ik denk dat het puur aan mijn discipline ligt. Heb in die 3 maanden tijd misschien 1-2 trainingen overgeslagen. Voor de rest heb gewoon een goed voedingsschema en neem al vanaf het begin supps.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Pfff, dat is echt niet zo laag voor een beginner hoor. Maar wel zieke progressie dan dat je zoveel squat in zo een korte tijd.
Squat 130kgquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
wel nice resultaat dan man in een korte periode
wat zijn je stats verder?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 23:28 schreef Tito_Makani het volgende:
Kan het trouwens kwaad als je meer squat dan deadlift?
Ik squat elke training en mijn squat gaat nog steeds omhoog terwijl ik niet elke training deadlift en ik wil wel nog wel eens een training vastlopen op de deadlift
Ja het is nog niet zover dat ik meer squat dan deadlift maar dat gaat de komende weken dus wel gebeuren ookal loop ik niet vast op de DL simpelweg omdat ik vaker squatquote:
Deadlift begon ik volgens mij ook iets van 40kg of 60kg weet niet meer precies.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:24 schreef Kerol het volgende:
Sorry maar ik kan me niet voorstellen dat je van 0 naar 140 DL bent gegaan in 3 maand. Let je wel op je form?
No offense hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |