Hier ben ik het wel mee eens. Wat niet wegneemt dat ik het ook wel snap dat je je er wat schuldig over voelt. Kun je er makkelijk over praten met je moeder?quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:34 schreef elkravo het volgende:
Je vader betaalt kinderalimentatie voor jou en je zus. => geld is bestemd voor jou en je zus.
Je moeder ontvangt evt. partneralimentatie. Zo niet, moet ze het zelf rooien.
Echter, ik lees dat je in de weekenden bij je moeder bent. Zou kunnen verwachten dat je moeder een bijdrage in de kosten vraagt (kostgeld) voor het eten, en het doen van de was (als ze dat voor je doet in het weekend).
Wat weet jij het goed te verwoordenquote:Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.
Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.
Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.
Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?
On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Dank je wel; ik heb er mijn best op gedaanquote:Op zondag 14 oktober 2012 02:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wat weet jij het goed te verwoorden
Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat hij haar, mag ik hopen, gelukkig maakt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.
Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.
Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.
Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?
On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:56 schreef Dire_Eagle het volgende:
Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat ze haar, neem ik aan, gelukkig maakt.
Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelfquote:Op zondag 14 oktober 2012 03:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?
Volgens mij moet je kiezen namelijk. Prima als je zelf de centen wil, maar dan moet je ophouden het je moeder en haar vriend onmogelijk te maken. Want je ziet nu wel degelijk een heleboel terug van het geld dat je vader betaalt. Je moeder gebruikt het namelijk om naar jullie pijpen te kunnen dansen.
Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 03:05 schreef Dire_Eagle het volgende:
[..]
Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelf
Klopt, ik woon ook pas sinds 2 maanden op mezelf en ben ook al 2 weekenden gewoon daar gebleven, maar zoals al aangegeven heb ik er ook geen bezwaar als hij bij mijn moeder intrekt. Het gaat mij voornamelijk erom of ik mijn moeder al dan niet financieel 'moet' 'ondersteunen' aangezien er ten opzichte van de huidige situatie toch een redelijke verandering voor haar aan zit te komen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 04:01 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.
En anders sla je af en toe een weekend over. Af en toe een weekend doorbrengen in je nieuwe woonplaats is ook niet verkeerd.
zo simpel is het wel. of ach hey, waarom een geweten dan?... laat je moeder lekker stikken in d'r sop, wat zorgt ze nou nog voor je en als je pa het geld direct aan jullie geeft moeten ze wel hun bedrijfje opzeggen en zal ze bij d'r vriend intrekken, lekker werkeloos zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.
Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
Re, hij schrijft toch dat hij juist vindt dat die vriend niet goed voor z'n moeder is? Nu weet ik niet wat dat concreet inhoudt, maar ik zou zelf niet staan te springen om zo'n vent in m'n moeders huis te zien. Al denk ik wel dat ze het onderhand echt moeten accepteren, dat wel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
zo simpel is het wel. of ach hey, waarom een geweten dan?... laat je moeder lekker stikken in d'r sop, wat zorgt ze nou nog voor je en als je pa het geld direct aan jullie geeft moeten ze wel hun bedrijfje opzeggen en zal ze bij d'r vriend intrekken, lekker werkeloos zijn.
ook een prima scenario lijkt me, toch?
keuze lijkt me simpel... of je verneukt je relatie met je moeder of je slikt eens een keertje en accepteert dat je ouders gescheiden zijn
Ditquote:Op zondag 14 oktober 2012 04:37 schreef Tanin het volgende:
200 naar je moeder
250 naar jou, 250 naar je zus
Wat is het verschil? Hij is toch het huis uit en kiest er voor om in het weekend naar huis te gaan? Zoals zoveel studenten die op kamers wonen. Dan woon je toch echt niet meer thuis.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap nu je reactie beter. Want als de alimentatie ook nog rechtstreeks naar de kinderen gaat, kan dat moeder in een lastig parket brengen. En zij levert al zwaar in omdat haar vriend niet bij haar kan inwonen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:29 schreef Re het volgende:
je moeder werkt samen met haar vriend in zijn bedrijfje en hij moet zijn appartement aanhouden omdat kinderen het niet kunnen aanzien dat hij bij hun moeder intrekt.... Ja dat scheelt een flinke slok met geld waar jullie je moeder mee opzadelen en dan komen de kinders ook het weekend nog om al hun zooi te wassen etc.
En dan voel jij je geweten opspelen?
Waarom zou zijn moeder die volledige 700 euro mogen houden als die vent bij haar komt wonen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap nu je reactie beter. Want als de alimentatie ook nog rechtstreeks naar de kinderen gaat, kan dat moeder in een lastig parket brengen. En zij levert al zwaar in omdat haar vriend niet bij haar kan inwonen.
Ik zou zeggen TS: je moeder is al twee jaar met hem samen, geef je verzet op. Ze heeft er veel voor ingeleverd. En wat betreft de alimentatie: laat dat bij jouw moeder en vraag wat extra's voor de komende excursies.
Ik weet dat het vreemd is, maar ik zie dat anders. Een kamer hebben voor een studie zie ik als een praktische oplossing. En niet zozeer een emotionele keuze om je ouderlijk huis voorgoed uit te gaan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is het verschil? Hij is toch het huis uit en kiest er voor om in het weekend naar huis te gaan? Zoals zoveel studenten die op kamers wonen. Dan woon je toch echt niet meer thuis.
Als zijn moeder altijd voor hen klaarstaat zoals TS zelf zegt en gezien wat z'n moeder tot nu toe heeft ingeleverd, denk ik dat dat in goede handen is. Maar dit is van mijn kant een gevoelskwestie.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom zou zijn moeder die volledige 700 euro mogen houden als die vent bij haar komt wonen?
Maar je woont toch pas net alleen? Dan is het toch niet zo raar dat je het aanbied?quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:56 schreef Dire_Eagle het volgende:
[..]
Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat hij haar, mag ik hopen, gelukkig maakt.
Blijkbaar iig niet in financieel opzicht. TS en zijn zus hebben nog geen cent gezien van iets waar moeder wettelijk helemaal niets over te zeggen heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als zijn moeder altijd voor hen klaarstaat zoals TS zelf zegt en gezien wat z'n moeder tot nu toe heeft ingeleverd, denk ik dat dat in goede handen is. Maar dit is van mijn kant een gevoelskwestie.
En dan ga je kostgeld betalen voor het weekendsnaaien en de was? Niet te vergeten de vakanties die je thuis doorbrengtquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:01 schreef Dire_Eagle het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ik heb vooralsnog besloten komende week gewoon het er met mijn moeder over te hebben en dan aangeven dat ik het geld zelf grotendeels nodig heb, maar als ze er niet uit komt zonder een bijdrage ben ik bereid zo'n ¤100,- maandelijks te delen, niet meer omdat ik dat op het moment niet zou kunnen missen, misschien later.
Lijkt me zeer volwassen en gepastquote:En wat betreft de woonsituatie van haar vriend zal ik ook aangeven dat ik er vrede mee heb als hij vast bij ons komt te wonen, aangezien dit zowel financieel voor hun beter zal uitkomen en ik er toch maar een paar weekenden in de maand ben (en in vakanties e.d.)
Dit vind ik dan wel apart. Want nu krijg je ook nog niks van die alimentatie. Als jou vader hier niet over begonnen was, had je het ook niet gekregen was het gewoon nog steeds naar je moeder gegaan, maar nu je het mogelijk zelf kan krijgen zeg je dat je niet meer dan 100 euro kan missen? Beetje vreemd. Ondanks dat ik niet heel sterk vóór of tégen het 'helpen' van je moeder ben, ofzo.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:01 schreef Dire_Eagle het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ik heb vooralsnog besloten komende week gewoon het er met mijn moeder over te hebben en dan aangeven dat ik het geld zelf grotendeels nodig heb, maar als ze er niet uit komt zonder een bijdrage ben ik bereid zo'n ¤100,- maandelijks te delen, niet meer omdat ik dat op het moment niet zou kunnen missen, misschien later.
TS leeft nu van een studiefinanciering en aanvullende lening. (staat in de OP), en komt eigenlijk te krap uit. Dat zal ongetwijfeld de aanleiding voor dit gesprek zijn geweest.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:11 schreef VeerEli het volgende:
Dit vind ik dan wel apart. Want nu krijg je ook nog niks van die alimentatie. Als jou vader hier niet over begonnen was, had je het ook niet gekregen was het gewoon nog steeds naar je moeder gegaan, maar nu je het mogelijk zelf kan krijgen zeg je dat je niet meer dan 100 euro kan missen?
Ik snap wel dat dit een beetje raar klinkt, maar als ik dat geld nu niet zou gaan krijgen had ik de komende 2-3 maanden iig het heel zuinig aan moeten doen en zelfs dan waarschijnlijk nog aan kunnen kloppen bij mijn pappa/mamma, en elk zelf respecterend persoon/student weet hoe kut dit is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:11 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit vind ik dan wel apart. Want nu krijg je ook nog niks van die alimentatie. Als jou vader hier niet over begonnen was, had je het ook niet gekregen was het gewoon nog steeds naar je moeder gegaan, maar nu je het mogelijk zelf kan krijgen zeg je dat je niet meer dan 100 euro kan missen? Beetje vreemd. Ondanks dat ik niet heel sterk vóór of tégen het 'helpen' van je moeder ben, ofzo.
Los van of je wel of geen geld van je moeder zou moeten krijgen: van werken ga je niet dood hoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 03:22 schreef Dire_Eagle het volgende:
[..]
Ik snap wel dat dit een beetje raar klinkt, maar als ik dat geld nu niet zou gaan krijgen had ik de komende 2-3 maanden iig het heel zuinig aan moeten doen en zelfs dan waarschijnlijk nog aan kunnen kloppen bij mijn pappa/mamma, en elk zelf respecterend persoon/student weet hoe kut dit is.
Alimentatie is niet alleen voor kinderen! Is ook voor de ex-partner om in levensonderhoud te voorzien! (bijvoorbeeld man heeft altijd gewerkt en vrouw altijd op kinderen gepast en heeft zo geen carrière op kunnen bouwen waardoor ze financieel afhankelijk is geworden).quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Dat geld van je pa is voor zijn kinderen, dat ben jij en je zus!
Niet voor je moeder die in feite haar eigen leven al weer heeft opgebouwd met haar nieuwe vriend!
Zij mogen zelf gaan uitmaken hoe ze overleven in hun appartement (met zwembad? Wie weet?)
Maar ik vind dat het geld voor jou en je zus is en niet voor je moeder...
Als pa lief wil zijn mag hij haar best 100 euro betalen omdat ze jullie moeder is?
Ik zou me er niet schuldig over voelen, jullie wonen niet eens meer thuis NB!...dat kan je moeder ook zelf bedenken!
Ligt wel heel erg aan de rede van het scheiden.. Waarom moet hij betalen voor haar als zij een nieuwe vriend heeft?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:17 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Alimentatie is niet alleen voor kinderen! Is ook voor de ex-partner om in levensonderhoud te voorzien! (bijvoorbeeld man heeft altijd gewerkt en vrouw altijd op kinderen gepast en heeft zo geen carrière op kunnen bouwen waardoor ze financieel afhankelijk is geworden).
Omdat hij carriere heeft kunnen maken. Je bent toch getrouwd in gemeenschap van goederen wat betekent dat de 'rijkste' de 'armste' moet ondersteunen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ligt wel heel erg aan de rede van het scheiden.. Waarom moet hij betalen voor haar als zij een nieuwe vriend heeft?
Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:16 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Omdat hij carriere heeft kunnen maken. Je bent toch getrouwd in gemeenschap van goederen wat betekent dat de 'rijkste' de 'armste' moet ondersteunen.
kinderalimentatie =/ partneralimentatie. le-zen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:17 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Alimentatie is niet alleen voor kinderen! Is ook voor de ex-partner om in levensonderhoud te voorzien! (bijvoorbeeld man heeft altijd gewerkt en vrouw altijd op kinderen gepast en heeft zo geen carrière op kunnen bouwen waardoor ze financieel afhankelijk is geworden).
quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:17 schreef probeer het volgende:
En iedereen in dit topic verbindt dat wel mooi aan 'omdat vriend van moeder niet mag inwonen, wat ze extra geld kost', maar is dit ook zo met TS en zijn zus afgesproken? Of doet moeder dit maar gewoon omdat het haar het beste uitkomt? Ik geloof er namelijk niets van dat er is afgesproken dat moeder de kinderalimentatie mag houden, OMDAT de kinderen niet willen dat vriendlief in huis komt en moeder hierdoor meer kosten maakt. Sowieso raar dat moeder meer kosten maakt omdat vriendlief zijn eigen appartement heeft. Hooguit maken ze bij gedeelde financiën samen meer kosten. En dan zie ik nog steeds niet in waarom die kinderen ook moeders vriend financieel zouden moeten steunen dmv niet ontvangen kinderalimentatie.
Je zou het misschien wel willen, maar dit slaat als een lul op Dirkquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:24 schreef Redbullkid het volgende:
Ligt wel heel erg aan de rede van het scheiden.. Waarom moet hij betalen voor haar als zij een nieuwe vriend heeft?
Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar.
Nu Ts op zichzelf woont is het terecht dat de alimentatie die moeder nu nog ontvangt overgaat naar de rekening van Ts. Het is tenslotte een bijdrage in de kosten van Ts. Als er voor de weekenden kostgeld betaald moet worden is dit een zaak tussen de moeder en de kinderen en zullen zij dit in overleg moeten oplossen.
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zenquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
kinderalimentatie =/ partneralimentatie. le-zen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zen
Daar dus.quote:Nou wil het geval dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
nog buiten dat. het niet samenwonen met haar vriend kost geld. dit gebeurt op verzoek van de kinderen, je kan dus wel een argument bouwen dat zulks dan niet geheel onredelijk is. aan de andere kant; kinderen zijn nu het huis uit. moeders kan naar believen gaan samenwonen en de kinderalimentatie kan dan naar de kinderen. lijkt me niet zo moeilijk eigenlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zen
Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!
uit huis is uit huis. verder wat elisaB zegt.
ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishoudenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.
Eh... door wie...?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef simmu het volgende:
[..]
ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishouden
Hearhear. Dit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!
uit huis is uit huis. verder wat elisaB zegt.
nou, niet de moeder. die kiest hier niet voor hequote:
Precies.quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:30 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?
quote:mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
De alimentatie voortaan direct aan de kinderen overmaken........hier ga ik er nogmaals vanuit dat het de kinderalimentatie betreft.quote:Aangezien wij beide inmiddels doordeweeks op kamers zitten en enkel in het weekend thuis zijn heeft mijn vader besloten dat het eerlijker zou zijn voor ons als wij de alimentatie krijgen, in plaats van mijn moeder (nu zien we er namelijk niks van terug).
.quote:Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |