abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117946889
Beste Fokkers,

Ik ben een student die het tot vandaag moest hebben van studiefinanciering en lening, waarmee ik elke maand eigenlijk net uitkom, maar gezien ik ook geld moet sparen voor 2 verplichte excursies die eraan zitten te komen wordt het wel erg krap of kom ik misschien net tekort. Nou wil het geval dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.

Aangezien wij beide inmiddels doordeweeks op kamers zitten en enkel in het weekend thuis zijn heeft mijn vader besloten dat het eerlijker zou zijn voor ons als wij de alimentatie krijgen, in plaats van mijn moeder (nu zien we er namelijk niks van terug).

Op zich klinkt dit natuurlijk ideaal voor mij, maar de situatie wil ook dat mijn moeder sinds een jaar of 2 een vriend heeft die niet bij ons woont (aangezien ik en mijn zusje het niet zo goed kunnen vinden met hem). Mijn moeder werkt samen met haar vriend binnen hun eigen bedrijf, maar ze verdienen op het moment net genoeg om zijn appartement en ons huis samen met alle verdere vaste lasten en eten e.d. te kunnen betalen.

Zodoende zal het voor mijn moeder erg lastig worden om zonder die 700 euro alimentatie maandelijks rond te komen, en alhoewel mijn zusje en ik er inmiddels wel vrede mee hebben als haar vriend wel bij ons zou komen wonen heb ik toch een twijfelgevoel over of ik al dan niet die 350 euro maandelijks met mijn moeder moet delen / aan haar geven.

De twijfel komt doordat ik het geld echt wel goed kan gebruiken maar op de een of andere manier voel ik me dan schuldig.
Hopelijk hebben jullie hier een mening over die me kan helpen de beste keuze te maken :)
pi_117946969
Dat geld van je pa is voor zijn kinderen, dat ben jij en je zus!
Niet voor je moeder die in feite haar eigen leven al weer heeft opgebouwd met haar nieuwe vriend!
Zij mogen zelf gaan uitmaken hoe ze overleven in hun appartement (met zwembad? Wie weet?)
Maar ik vind dat het geld voor jou en je zus is en niet voor je moeder...
Als pa lief wil zijn mag hij haar best 100 euro betalen omdat ze jullie moeder is?
Ik zou me er niet schuldig over voelen, jullie wonen niet eens meer thuis NB!...dat kan je moeder ook zelf bedenken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:33:07 #3
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_117946980
Ik zou denk ik sowieso aan je moeder kenbaar maken dat jij er geen problemen mee hebt als haar vriend bij haar intrekt.
Ms scheelt dat haar al zo veel dat het geen probleem is als jij de alimentatie zou krijgen.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_117946988
Je vader betaalt kinderalimentatie voor jou en je zus. => geld is bestemd voor jou en je zus.

Je moeder ontvangt evt. partneralimentatie. Zo niet, moet ze het zelf rooien.

Echter, ik lees dat je in de weekenden bij je moeder bent. Zou kunnen verwachten dat je moeder een bijdrage in de kosten vraagt (kostgeld) voor het eten, en het doen van de was (als ze dat voor je doet in het weekend).

Edit:
Overigens vind ik het raar als je vader besluit om de alimentatiebetaling zonder contact/overleg met je moeder te veranderen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:37:29 #5
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_117947021
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:34 schreef elkravo het volgende:
Je vader betaalt kinderalimentatie voor jou en je zus. => geld is bestemd voor jou en je zus.

Je moeder ontvangt evt. partneralimentatie. Zo niet, moet ze het zelf rooien.

Echter, ik lees dat je in de weekenden bij je moeder bent. Zou kunnen verwachten dat je moeder een bijdrage in de kosten vraagt (kostgeld) voor het eten, en het doen van de was (als ze dat voor je doet in het weekend).
Hier ben ik het wel mee eens. Wat niet wegneemt dat ik het ook wel snap dat je je er wat schuldig over voelt. Kun je er makkelijk over praten met je moeder?
pi_117947046
Mijn vader heeft me dit vandaag vertelt en bespreekt dit komende week ook met mijn moeder, dan komt er ook wel wat duidelijk maar mijn moeder heeft het de afgelopen jaren al vaak minder gehad en staat ook altijd voor ons klaar. En als haar vriend bij ons komt wonen zal dat inderdaad wel weer schelen maar aangezien zij ook weet dat wij het niet goed met hem kunnen vinden heeft dit voor haar natuurlijk ook twee kanten.
Het is nou ook niet zo dat haar vriend een groot appartement heeft ofzo.
Ik ga er denk ik komende week ook wel met mijn moeder over praten, daarom vind ik het ook wel handig om dan al voor mezelf een idee te hebben hoe ik er nou echt tegenover (zou moeten) staan.
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:44:08 #7
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_117947075
Nou ja, je 'moet' er natuurlijk op geen enkele manier tegenover staan, je moet gewoon bedenken wat jij vindt he. Maar ik vind het positief dat je rekening houdt met je moeder en dat zal zij ook vast vinden. Als ze altijd voor je klaar heeft gestaan, zal ze je ws ook alles gunnen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:48:38 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117947116
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.

Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.

Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.

Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?

On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:51:37 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_117947135
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.

Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.

Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.

Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?

On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Wat weet jij het goed te verwoorden O+
  zondag 14 oktober 2012 @ 02:53:23 #10
33954 ElisaB
pi_117947147
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:51 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat weet jij het goed te verwoorden O+
Dank je wel; ik heb er mijn best op gedaan ;)
pi_117947175
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:

Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat hij haar, mag ik hopen, gelukkig maakt.
  zondag 14 oktober 2012 @ 03:00:19 #12
33954 ElisaB
pi_117947201
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:56 schreef Dire_Eagle het volgende:

Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat ze haar, neem ik aan, gelukkig maakt.
Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?

Volgens mij moet je kiezen namelijk. Prima als je zelf de centen wil, maar dan moet je ophouden het je moeder en haar vriend onmogelijk te maken. Want je ziet nu wel degelijk een heleboel terug van het geld dat je vader betaalt. Je moeder gebruikt het namelijk om naar jullie pijpen te kunnen dansen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 03:03:29 #13
33954 ElisaB
pi_117947219
Vervelend he, volwassen worden _O-
pi_117947239
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 03:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?

Volgens mij moet je kiezen namelijk. Prima als je zelf de centen wil, maar dan moet je ophouden het je moeder en haar vriend onmogelijk te maken. Want je ziet nu wel degelijk een heleboel terug van het geld dat je vader betaalt. Je moeder gebruikt het namelijk om naar jullie pijpen te kunnen dansen.
Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelf ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dire_Eagle op 14-10-2012 03:47:11 ]
  zondag 14 oktober 2012 @ 03:18:24 #15
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_117947318
Ik mag Elisa wel O+
pi_117947352
Je pa heeft gelijk, fock je moeder die gewoon misbruikt maakt van jou/misbruikt maakt van de situatie. Zij is net zo hard om met jou geen cent te delen, dus waarom dan wel een cent met haar delen? Oog om oog tand om tand. Ook al is het je moeder, dan had ze jou met meer respect moeten behandelen.(financieel gezien dan hé)
pi_117947589
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 03:05 schreef Dire_Eagle het volgende:

[..]

Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelf ;)
Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.

En anders sla je af en toe een weekend over. Zo nu en dan een weekend doorbrengen in je nieuwe woonplaats is ook niet verkeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cruoninga op 14-10-2012 04:11:10 ]
pi_117947648
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 04:01 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.

En anders sla je af en toe een weekend over. Af en toe een weekend doorbrengen in je nieuwe woonplaats is ook niet verkeerd.
Klopt, ik woon ook pas sinds 2 maanden op mezelf en ben ook al 2 weekenden gewoon daar gebleven, maar zoals al aangegeven heb ik er ook geen bezwaar als hij bij mijn moeder intrekt. Het gaat mij voornamelijk erom of ik mijn moeder al dan niet financieel 'moet' 'ondersteunen' aangezien er ten opzichte van de huidige situatie toch een redelijke verandering voor haar aan zit te komen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 04:37:29 #19
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_117947767
200 naar je moeder
250 naar jou, 250 naar je zus

Als je moeder meer nodig heeft nadat ze al 2 jaar een vriend heeft, is er iets zwaar mis.

Wat Elisa zegt dus eigenlijk, inclusief het samenwonen van je moeder en die vriend. Misschien is dat wel hetgeen wat er zwaar mis is...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:41:10 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_117949050
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 04:37 schreef Tanin het volgende:
Wat Elisa zegt dus eigenlijk
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_117949240
Ik vind dat TS veel compassie toont en terecht met zijn geweten zit. Geen domme jongen als je het mij vraagt, en ap zeker geen slechte :) .

Concreet zit het hem kennelijk alleen dwars omdat hij geld belieft voor die verplichte excursies. Sls dat niet zo zou zijn heb ik het gevoel - en verbeter me als ik het verkeerd heb - dat hij het geld wel naar zijn moeder had laten gaan,om het vanuit daar naar behoefte en naar geweten te verdelen.

ik weet niet hoe de band met je vader is TS, maar is het niet een idee om hem te vertellen wat je hier bespreekt? Misschien kun je hem wel om een beetje 'sponsoring' vragen :)

Excyse my typos; sent with phone...
asdfasdfasdfasdfasdf
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:29:18 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117949739
Ik zou de discussie wel/niet intrekken van je vriend bij je moeder, niet in deze vraag over de alimentatie betrekken. Maar ik proef ook nergens dat TS er zélf, zo over denkt, ik lees die koppeling door de reacties heen eigenlijk. Dat vind ik er totaal los van staan.

Het blijft toch vooralsnog het ouderlijk huis van TS, ook al studeert hij elders en is hij enkel de weekends thuis. Dus ik kan me goed voorstellen dat het niet makkelijk is om in je ouderlijk huis om te moeten gaan met iemand waarvan je vindt dat hij niet goed voor je moeder is. Het is ook jullie huis.

Aan de andere kant wil je moeder ook graag haar leven nu delen met die vriend. En dan wordt het tijd om goed te overwegen waarom je daar tegen zou blijven zijn. Zolang ze serieus in hun relatie zijn en jullie de tijd gegund hebben om er aan te wennen, zullen jullie daar óók een move in moeten maken.
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:29:35 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117949744
je moeder werkt samen met haar vriend in zijn bedrijfje en hij moet zijn appartement aanhouden omdat kinderen het niet kunnen aanzien dat hij bij hun moeder intrekt.... Ja dat scheelt een flinke slok met geld waar jullie je moeder mee opzadelen en dan komen de kinders ook het weekend nog om al hun zooi te wassen etc.

En dan voel jij je geweten opspelen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:31:29 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117949793
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.

Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:38:06 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117949907
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.

Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
zo simpel is het wel. of ach hey, waarom een geweten dan?... laat je moeder lekker stikken in d'r sop, wat zorgt ze nou nog voor je en als je pa het geld direct aan jullie geeft moeten ze wel hun bedrijfje opzeggen en zal ze bij d'r vriend intrekken, lekker werkeloos zijn.

ook een prima scenario lijkt me, toch?

keuze lijkt me simpel... of je verneukt je relatie met je moeder of je slikt eens een keertje en accepteert dat je ouders gescheiden zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')