Hier ben ik het wel mee eens. Wat niet wegneemt dat ik het ook wel snap dat je je er wat schuldig over voelt. Kun je er makkelijk over praten met je moeder?quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:34 schreef elkravo het volgende:
Je vader betaalt kinderalimentatie voor jou en je zus. => geld is bestemd voor jou en je zus.
Je moeder ontvangt evt. partneralimentatie. Zo niet, moet ze het zelf rooien.
Echter, ik lees dat je in de weekenden bij je moeder bent. Zou kunnen verwachten dat je moeder een bijdrage in de kosten vraagt (kostgeld) voor het eten, en het doen van de was (als ze dat voor je doet in het weekend).
Wat weet jij het goed te verwoordenquote:Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.
Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.
Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.
Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?
On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Dank je wel; ik heb er mijn best op gedaanquote:Op zondag 14 oktober 2012 02:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wat weet jij het goed te verwoorden
Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat hij haar, mag ik hopen, gelukkig maakt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:48 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij is dit weer typisch zo'n situatie: het is maar net van welke kant je kijkt.
Het is nogal wat dat je moeder en haar vriend niet kunnen samenwonen, omdat jullie hem niet motten. Lastig over te oordelen, want ik ken de situatie niet. Maar ik kan van beide kanten bedenken dat ik het een verdomd lastige situatie vind.
Als jullie inmiddels redelijk volwassen zijn: get over it! Als hij goed is voor je moeder, stop dan eens om de verongelijkte puber uit te hangen en gun haar haar geluk.
Wat het geld betreft: weet je zeker dat jullie er helemaal niets van zien? Ondersteunt jullie moeder jullie niet (met een bijdrage in de studiekosten, of een maandelijks bedrag)?
On the other hand: als die ¤ 700 echt alleen voor de kinderen is (en er dus geen partneralimentatie wordt betaald), dan zou het logisch zijn als jullie daar 5/7 van zouden krijgen. Maar dan zou daar wmb tegenover staan dat je je moeder wel de mogelijkheid biedt om haar leven op haar manier in te richten.
Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:56 schreef Dire_Eagle het volgende:
Nee dat is het juist, van die ¤350 zie ik op het moment (buiten onderdak en eten in het weekend) niets van terug, ook niet in bijdrage van studiekosten of iets dergelijks. En naar mijn mening is haar vriend niet goed voor mijn moeder (ik vergelijk dan met mijn vader en haar vorige vriend), buiten dat ze haar, neem ik aan, gelukkig maakt.
Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelfquote:Op zondag 14 oktober 2012 03:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Oke, over een andere boeg dan: je moeder is een volwassen vrouw (neem ik aan). Denk je niet dat het een goed idee is om haar zelf te laten beslissen met wie ze haar leven wil delen? En dat het dus tijd wordt dat jullie als kinderen eens ophouden de boel te saboteren (heel pedant, want zo zijn kinderen)?
Volgens mij moet je kiezen namelijk. Prima als je zelf de centen wil, maar dan moet je ophouden het je moeder en haar vriend onmogelijk te maken. Want je ziet nu wel degelijk een heleboel terug van het geld dat je vader betaalt. Je moeder gebruikt het namelijk om naar jullie pijpen te kunnen dansen.
Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 03:05 schreef Dire_Eagle het volgende:
[..]
Het is nu heus niet zo dat we haar relatie saboteren hoor, we hebben denk ik een jaar geleden ongeveer met haar besloten dat haar vriend niet vast bij ons kwam wonen, maar hij is wel bijna dagelijks bij ons. En ik heb er ook vrede mee als hij nu wel bij ons komt wonen dus ik denk dat mijn houding wat dat betreft nog best meevalt. Maar dat is weer een heel andere discussie en alhoewel ik je reactie op prijs stel houd ik deze kwestie lekker voor mezelf
Klopt, ik woon ook pas sinds 2 maanden op mezelf en ben ook al 2 weekenden gewoon daar gebleven, maar zoals al aangegeven heb ik er ook geen bezwaar als hij bij mijn moeder intrekt. Het gaat mij voornamelijk erom of ik mijn moeder al dan niet financieel 'moet' 'ondersteunen' aangezien er ten opzichte van de huidige situatie toch een redelijke verandering voor haar aan zit te komen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 04:01 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Maar jij bent er alleen in het weekend. Je zou hem dus maar twee dagen in de week hoeven dulden. Voor die twee dagen dat jullie er zijn woont hij dus niet samen met je moeder? Daarin is je moeder jullie dus erg ver tegemoet gekomen. Je hebt het nog wel over "bij ons komen wonen" maar het is eigenlijk jouw huis niet meer, maar alleen dat van je moeder. De meest redelijke oplossing is dat je moeder zelf bepaalt wie er in haar huis woont en dat jullie dan het geld krijgen.
En anders sla je af en toe een weekend over. Af en toe een weekend doorbrengen in je nieuwe woonplaats is ook niet verkeerd.
zo simpel is het wel. of ach hey, waarom een geweten dan?... laat je moeder lekker stikken in d'r sop, wat zorgt ze nou nog voor je en als je pa het geld direct aan jullie geeft moeten ze wel hun bedrijfje opzeggen en zal ze bij d'r vriend intrekken, lekker werkeloos zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.
Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |