abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:27:53 #51
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118008957
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:24 schreef Redbullkid het volgende:
Ligt wel heel erg aan de rede van het scheiden.. Waarom moet hij betalen voor haar als zij een nieuwe vriend heeft?
Je zou het misschien wel willen, maar dit slaat als een lul op Dirk -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118016638
Partneralimentatie stopt inderdaad, als moeder gaat samenwonen met een nieuwe partner. Voor de kinderalimentatie, heeft dit geen enkel effect.

Maar het voeren van 2 afzonderlijke huishoudens, zou dan nog altijd duurder zijn dan wanneer zij zouden samenwonen.
pi_118029968
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar.

Nu Ts op zichzelf woont is het terecht dat de alimentatie die moeder nu nog ontvangt overgaat naar de rekening van Ts. Het is tenslotte een bijdrage in de kosten van Ts. Als er voor de weekenden kostgeld betaald moet worden is dit een zaak tussen de moeder en de kinderen en zullen zij dit in overleg moeten oplossen.
Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?
pi_118029980
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:46 schreef probeer het volgende:

[..]

kinderalimentatie =/ partneralimentatie. le-zen.
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zen
pi_118030500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:

[..]

quote:
Nou wil het geval dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
Daar dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_118030540
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.

Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!

uit huis is uit huis. verder wat elisaB zegt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118030581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:

[..]

nog buiten dat. het niet samenwonen met haar vriend kost geld. dit gebeurt op verzoek van de kinderen, je kan dus wel een argument bouwen dat zulks dan niet geheel onredelijk is. aan de andere kant; kinderen zijn nu het huis uit. moeders kan naar believen gaan samenwonen en de kinderalimentatie kan dan naar de kinderen. lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:12:13 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118030949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:

[..]

goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!

Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.
pi_118031128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.
ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishouden :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:35:36 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118031641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishouden :)
Eh... door wie...?
pi_118031738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:

[..]

Hearhear. Dit.

Vind ik het wel opmerkelijk dat die woonsituatie en de kinderalimentatie zo makkelijk (door moeder? iig door de fokkers hier..) gelinkt worden. Moeder en vriend maken meer kosten omdat ze niet samenwonen, dus houden ze de kinderalimentatie.

Als je dat duidelijk met z'n allen afspreekt, ok, prima. Valt ook inderdaad genoeg voor te zeggen (al betalen kinderen dan ook voor die nieuwe vriend, lijkt me ook niet echt de bedoeling.) Maar nu komt het gewoon over alsof moeder dat geld in d'r zak houdt ongeacht leefsituatie.
pi_118031785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eh... door wie...?
nou, niet de moeder. die kiest hier niet voor he :) dus dat mag ts dan met zn zus en/of zn pa regelen.

ts kan het niet allemaal hebben weet je.
als je mensen voor wil schrijven hoe ze dienen te leven mag je dat zelf faciliteren. of je houdt je mond en gunt een ander zijn of haar leven
pi_118031825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eh... door wie...?
Precies.

Hebben moeder en vriend een gedeelde financiële administratie / rekening? Zo ja, dan maken ze inderdaad meer kosten en is het wellicht redelijk dat de kinderen hier aan mee betalen (immers wilden zij niet dat ma en vriend samen gingen wonen). Zo nee, tsja.. dan maakt alleen vriend extra kosten*, en dat lijkt me helemaal geen probleem van de kinderen. Het rechtvaardigt imo zeker niet om zonder afspraken de kinderalimentatie in te houden. Ben benieuwd wat vader daarvan vindt..

* Vriend en moeder zijn niet getrouwd, dus betaalt vader ook nog gewoon partneralimentatie aan moeder. Dat is dan haar financiële steun voor haar alleen wonen. Dat moet ze niet nog eens aanvullen met de kinderalimentatie.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:53:34 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118032136
TS ontbreekt het toch aan niets? Hij zegt zelf dat hun moeder altijd voor hen klaarstaat. Financieel heeft ie het goed kunnen rooien, maar nu er extra uitgaven komen i.v.m. excursies stelt hij zelf de kinderalimentatie ter discussie. Want die wordt beheerd door zijn moeder. Hij had ook gewoon wat extra's kunnen vragen aan haar.

Ik vind dat de kinderen er goed aan deden om duidelijk te zijn in hoe ze over het samenwonen van hun moeder met die vriend denken. Ze vinden dat hij niet goed voor haar is. Dat is nogal een argument. Want ook zij komen die vriend tegen als ze in de weekends naar huis komen.

En moeder ziet waarschijnlijk haar kinderen heel graag in het weekend thuiskomen, dus die is misschien wel zo verstandig genoeg om e.e.a. af te blijven wegen. Werkelijk, als je weet hoe ouders hun kinderen hun nieuwe liefde/vlam door de strot kunnen duwen (sorry voor mijn taalgebruik, maar ik put uit eigen ervaring) dan is die twee jaar niet verloren geweest.

Dat het zo gelopen is, vind ik begrijpelijk. Dat het nu wel anders moet, ja, dat wel.
pi_118045597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:30 schreef party_crasher het volgende:

[..]

Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?
quote:
mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
quote:
Aangezien wij beide inmiddels doordeweeks op kamers zitten en enkel in het weekend thuis zijn heeft mijn vader besloten dat het eerlijker zou zijn voor ons als wij de alimentatie krijgen, in plaats van mijn moeder (nu zien we er namelijk niks van terug).
De alimentatie voortaan direct aan de kinderen overmaken........hier ga ik er nogmaals vanuit dat het de kinderalimentatie betreft.

Maar waar heb jij gelezen dat ik ervan uitga dat moeder inmiddels getrouwd is of samenwoont?

quote:
Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')