Je zou het misschien wel willen, maar dit slaat als een lul op Dirkquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:24 schreef Redbullkid het volgende:
Ligt wel heel erg aan de rede van het scheiden.. Waarom moet hij betalen voor haar als zij een nieuwe vriend heeft?
Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar.
Nu Ts op zichzelf woont is het terecht dat de alimentatie die moeder nu nog ontvangt overgaat naar de rekening van Ts. Het is tenslotte een bijdrage in de kosten van Ts. Als er voor de weekenden kostgeld betaald moet worden is dit een zaak tussen de moeder en de kinderen en zullen zij dit in overleg moeten oplossen.
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zenquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
kinderalimentatie =/ partneralimentatie. le-zen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zen
Daar dus.quote:Nou wil het geval dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:31 schreef Boca_Raton het volgende:
TS woont elders omdat hij studeert. Niet omdat hij het huis uit is.
Niemand zit te wachten op spanningen als je in de weekends naar huis komt. Dus zo simpel is het allemaal niet.
nog buiten dat. het niet samenwonen met haar vriend kost geld. dit gebeurt op verzoek van de kinderen, je kan dus wel een argument bouwen dat zulks dan niet geheel onredelijk is. aan de andere kant; kinderen zijn nu het huis uit. moeders kan naar believen gaan samenwonen en de kinderalimentatie kan dan naar de kinderen. lijkt me niet zo moeilijk eigenlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:31 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat het exclusief over kinderalimentatie gaat? Le.zen
Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!
uit huis is uit huis. verder wat elisaB zegt.
ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishoudenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Moeder zal ook niet zitten te wachten op spanningen tussen haar kinderen en haar vriend. Als hij er woont, woont ie er ook in de weekends wanneer ze thuiskomen. Gewoon maar het advies: hoppa, samenwonen vind ik bijzonder naïef.
Eh... door wie...?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef simmu het volgende:
[..]
ook goed, maar dan niet zeiken dat er extra geld nodig is in het huishouden
Hearhear. Dit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
goeie god, wanneer mag je dan in vredesnaam je leven zelf inrichten zonder eisen van je kinderen? als je dood bent? ik vind dat die moeder haar kinderen behoorlijk ver tegemoet komt door niet samen te wonen (wat idd een boel kost) enkel omdat de kinderen dat niet zien zitten. snij die navelstreng door mijn kind!
uit huis is uit huis. verder wat elisaB zegt.
nou, niet de moeder. die kiest hier niet voor hequote:
Precies.quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:30 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Waar lees jij dat moeder en partner samenwonen of getrouwd zijn??? Waar lees jij dat het exclusief over kinderalimentatie gaat?
quote:mijn vader tot op heden maandelijks bijna 700 euro deed overmaken naar mijn moeder voor alimentatie van mij en mijn zusje.
De alimentatie voortaan direct aan de kinderen overmaken........hier ga ik er nogmaals vanuit dat het de kinderalimentatie betreft.quote:Aangezien wij beide inmiddels doordeweeks op kamers zitten en enkel in het weekend thuis zijn heeft mijn vader besloten dat het eerlijker zou zijn voor ons als wij de alimentatie krijgen, in plaats van mijn moeder (nu zien we er namelijk niks van terug).
.quote:Als de ontvangende partij een nw relatie aangaat en daarmee gaat samenwonen/trouwen vervalt het recht op partneralimentatie uit een eerdere relatie.
De kinderalimentatie voor de kinderen vervalt hier niet door. Deze loopt door tot uiterlijk het 21e jaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |