Na dik 3 weken ben ik zelden op tijd, dus echt op de afgesproken tijd weggegaan van werk, vandaag bijv. moest ik door tot 2130 terwijl er 2100 was afgesproken. Ik lig er enerzijds niet zo wakker van omdat de omstandigheden alsnog beter zijn dan elders maar het gaat pas echt fout als ik een dik uur voor nop moet werken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:36 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Maargoed, als er nog een colli afmoet en ik ben daar mee bezig met nog iemand anders en ik werk van 7 tot 9 's ochtends (ja, ik werk maar 1 keer per week) en op dat moment is het 9:15 dan zeg ik gewoon:''Het is al 9:15 en moet eigenlijk nog iets belangrijks doen'',knappe vent die dan zegt: ''dan heb je pech.'' Omdat ik in alle redelijk ervan uit mag gaan dat als ik van 7 tot 9 werk ik om half 10 wel thuis ben.
Ik word ook niet echt warm van zijn instelling ;-)quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. En je kan er ook in alle redelijkheid van uitgaan dat je je laatste contractverlenging reeds gehad hebt.
Euh je bent niet op tijd op je werk of hoe bedoel je???quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:43 schreef Woods het volgende:
[..]
Na dik 3 weken ben ik zelden op tijd, dus echt op de afgesproken tijd weggegaan van werk, vandaag bijv. moest ik door tot 2130 terwijl er 2100 was afgesproken. Ik lig er enerzijds niet zo wakker van omdat de omstandigheden alsnog beter zijn dan elders maar het gaat pas echt fout als ik een dik uur voor nop moet werken.
Klopt, niet opzeggen. Maar als jij je niet aan de vulnorm kan houden dan vlieg je er al snel genoeg uit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef FokNederland het volgende:
Overwerken vermijd ik altijd, gewoon zeggen dat je nog iets anders belangrijks te doen hebt.
Ze zeggen toch niet: ''Dat is dan jammer voor je en je blijft gewoon hier overwerken.''
Ze kunnen je contract daarvoor toch niet opzeggen en mochten ze dan zeggen: ''maar er zijn ook mogelijkheden om te groeien binnen Albert Heijn'' dan doe ik:'' .''
Gaat het hier ook helemaal niet om ;-) Gaat om de mentaliteit die er hier word neer gezet ;-)quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:47 schreef Alopex het volgende:
Maar je hebt er toch gewoon recht op om dat halfuurtje/hoe veel langer dan ook uitbetaald te krijgen? Bij ons was het nooit een probleem, meestal pasten ze het zelf al aan en anders klopte je gewoon even aan en werd het meteen in het systeem gezet. Ik zie het probleem niet zo met overwerken als je wel kan, geld krijg je wel.
De mentaliteit van flexibiliteit die door je huidige en toekomstige werkgever erg zal worden gewaardeerd. Ik heb er veel van meegenomen in ieder geval, maar snap ook wel dat niet iedereen het zo ziet. Zal er misschien ook aan liggen hoe het gebracht wordt, bij ons was er nooit iets verplicht en werd ook wel duidelijk gemaakt dat men dankbaar was als je bleef helpen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Gaat het hier ook helemaal niet om ;-) Gaat om de mentaliteit die er hier word neer gezet ;-)
Deze discussie gaat puur om de instelling en flexibiliteit die sommige medewerkers hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:47 schreef Alopex het volgende:
Maar je hebt er toch gewoon recht op om dat halfuurtje/hoe veel langer dan ook uitbetaald te krijgen? Bij ons was het nooit een probleem, meestal pasten ze het zelf al aan en anders klopte je gewoon even aan en werd het meteen in het systeem gezet. Ik zie het probleem niet zo met overwerken als je wel kan, geld krijg je wel.
Ik vraag me altijd af als ik dat soort dingen lees hoe ze dat dan over een aantal jaar bij een andere fulltime baan gaan doen......quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:50 schreef Alopex het volgende:
[..]
De mentaliteit van flexibiliteit die door je huidige en toekomstige werkgever erg zal worden gewaardeerd. Ik heb er veel van meegenomen in ieder geval, maar snap ook wel dat niet iedereen het zo ziet. Zal er misschien ook aan liggen hoe het gebracht wordt, bij ons was er nooit iets verplicht en werd ook wel duidelijk gemaakt dat men dankbaar was als je bleef helpen.
gelukkig wel ja ;-)quote:Op donderdag 8 november 2012 13:35 schreef Patrickkkk het volgende:
Gelukkig hebben we plaza.etos.nl ook
Soms werkt het inloggen er wel mee maar vandaag alles weer niet met al mijn 2 browsers en zelfs me Smartphone pfffffffff.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:31 schreef houwert het volgende:
die stuurt mij door naar plaza.ah.nl na inloggen
Waarom kunnen ze de site niet gewoon een keertje een volledige maand werkend houdenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:46 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Soms werkt het inloggen er wel mee maar vandaag alles weer niet met al mijn 2 browsers en zelfs me Smartphone pfffffffff.
Who gives a fuck of ik een contractverlening krijg?quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. En je kan er ook in alle redelijkheid van uitgaan dat je je laatste contractverlenging reeds gehad hebt.
Niemand, blijkbaar. Niet het AH filiaal waar je werkt, maar blijkbaar jij zelf ook niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:36 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Who gives a fuck of ik een contractverlening krijg?
Hou de eer hoog en neem dan gewoon ontslag als het je niks boeit? Waarom werk je er als het niet bevalt?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:36 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Who gives a fuck of ik een contractverlening krijg?
Nou weet ik niet wat bij jullie allemaal bij internationaal hoort, drie karren broodbeleg moeten bij ons in anderhalf uur gevuld zijn en dat moet, als het meezit, te doen zijn ook (90 colli, veel muesli, flakes en ontbijtkoek). Wanneer al die maaltijdmixen, rijst en pasta bij jullie bij internationaal horen(grote dozen allemaal ), dan kunnen die 160 colli zeker drie karren innemen. Twee uur is inderdaad aan de krappe kant(tenzij je twee en half uur als twee uur ziet - ik hou ook van overdrijven), maar als je een beetje geluk hebt met specerijen en kruiden in CBL fusten, moet het redelijk te doen zijn. Dat van spiegelen erbij slaat idd nergens op, gewoon tegen je tl zeggen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:04 schreef Woods het volgende:
Zo, teamleider vroeg of ik in de toekomst onder zijn zijde samen wil afsluiten en de andere rommeltjes als de karren en goederenlift wil bedienen, stap in de goede richting. Alleen ik word zo gek van de planning van de andere teamleiders, verwachten dat ik 3 karren internationaal in 2 uur doe
Zeg ik dat hier ergens dat?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:59 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hou de eer hoog en neem dan gewoon ontslag als het je niks boeit? Waarom werk je er als het niet bevalt?
Geld. Echt, niet iedereen vindt de Albert Heijn helemaal geweldig hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:59 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hou de eer hoog en neem dan gewoon ontslag als het je niks boeit? Waarom werk je er als het niet bevalt?
Om nog een beetje plezier te hebben in je werk, trots te kunnen zijn op de winkel die je achterlaat en positieve reacties van klanten als het er mooi bij ligt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:05 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Zeg ik dat hier ergens dat?
Maar ik zie dat er hier net te veel mensen zijn die willen doorgroeien binnen Albert Heijn, want anders kan ik geen reden verzinnen waarom je je uit de naad wil werken als je toch een vakkenvuller bent.
AH Museumplein is totaal ondergronds waardoor alles met een lift beneden komt, dus moeten de karren, afval etc. met een lift naar boven en die kan je alleen bovengronds bedienen. Laatst zijn de tijden aangepast om meer mensen te laten werken. Dus i.p.v. 3u nu 2u per dag. Het stelt allemaal niet veel voor maar afsluiten doen we pas om 23.00, erg aan de late kant.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:00 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat bij jullie allemaal bij internationaal hoort, drie karren broodbeleg moeten bij ons in anderhalf uur gevuld zijn en dat moet, als het meezit, te doen zijn ook (90 colli, veel muesli, flakes en ontbijtkoek). Wanneer al die maaltijdmixen, rijst en pasta bij jullie bij internationaal horen(grote dozen allemaal ), dan kunnen die 160 colli zeker drie karren innemen. Twee uur is inderdaad aan de krappe kant(tenzij je twee en half uur als twee uur ziet - ik hou ook van overdrijven), maar als je een beetje geluk hebt met specerijen en kruiden in CBL fusten, moet het redelijk te doen zijn. Dat van spiegelen erbij slaat idd nergens op, gewoon tegen je tl zeggen.
P.S. Gewoon uit interesse - wat is goederenlift voor een ding eigenlijk? En afsluiten lijkt me niet zo moeilijk, je kijkt gewoon naar je tl met het gezicht "schiet nou eens op, ik wil naar huis" wanneer die de alarmcode intoetst. Meer niet.
Bestellen gaat automatisch (tellen = bestellen, 98% van de tijd gaat dat goed), bijbestellen doen we via MOMO, Vulploeg word geplanned doormiddel van een bestand ik ga er van uit dat 75% van de winkels de oude gebruikt en dus i.d.d. een systeem waar automatisch de tijden berekend worden.quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef JesseW het volgende:
Ik ben teamleider bij de plaatselijke Jumbo Supermarkt. Ik overweeg een overstap te maken naar een Albert Heijn winkel hier in de buurt. Zijn er hier misschien Albert Heijn houdbaar teamleiders met een Jumbo verleden? Ik ben erg benieuwd wat de verschillen zijn in de werkwijzen. Welke bestel programma's gebruiken jullie (bij Jumbo gebruiken we SAP)? Wat gebeuren jullie om kassa's af te romen (wij gebruiken STORELINE)? En hoe plannen jullie een vulploegavond (wij hebben een excel document waar het systeem automatisch de vultijden in berekend)? Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Werken jullie niet met een PDA waarmee je langs het schap loopt? Ons systeem maakt altijd een bestel advies op basis van verkoop en administratieve voorraad. Wij lopen dan altijd met een PDA langs het schap omdat het advies geen rekening houd met weer ect. en bovendien wijkt de administratieve voorraard nog wel eens af van de eigenlijke voorraad.quote:Op zondag 11 november 2012 21:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bestellen gaat automatisch (tellen = bestellen, 98% van de tijd gaat dat goed), bijbestellen doen we via MOMO, Vulploeg word geplanned doormiddel van een bestand ik ga er van uit dat 75% van de winkels de oude gebruikt en dus i.d.d. een systeem waar automatisch de tijden berekend worden.
Maar waarom zou je de overstap willen maken?
Wat jij schets is inderdaad het systeem waar we bij AH zo'n 5 tot 7 jaar geleden afscheid van hebben genomen.quote:Op zondag 11 november 2012 21:55 schreef JesseW het volgende:
[..]
Werken jullie niet met een PDA waarmee je langs het schap loopt? Ons systeem maakt altijd een bestel advies op basis van verkoop en administratieve voorraad. Wij lopen dan altijd met een PDA langs het schap omdat het advies geen rekening houd met weer ect. en bovendien wijkt de administratieve voorraard nog wel eens af van de eigenlijke voorraad.
Ik ga binnenkort op kamers, dus wil mijn werk iets dichterbij hebben, hier zit geen Jumbo enkel een AH en 'n Coop. Verder ben ik altijd erg tevreden geweest bij Jumbo, ik kon makkelijk doorgroeien en heb 'n hoop geleerd.
Ik vind groei & ontwikkeling erg belangrijk omdat ik later graag wil doorgroeien naar SM of zelfstandig ondernemer.
Ik denk inderdaad ook dat AH het dichtst in de buurt komt van de Jumbo werk wijze (of andersom).quote:Op zondag 11 november 2012 22:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat jij schets is inderdaad het systeem waar we bij AH zo'n 5 tot 7 jaar geleden afscheid van hebben genomen.
We werken wel met een terminal (PDA) maar puur om de voorraad te controleren en aan te passen.
Ons hele systeem op de achtergrond houd rekening met eventuele weersinvloeden, feestdagen e.d.
Een enkele keer word er wat bijbesteld in de winkel omdat we uiteraard soms net iets beter inzicht in zaken hebben, maar dat gebeurd dan achter de computer en is eigenlijk alleen nodig op het moment dat we het ook extra gaan presenteren.
De situaties waar in je nu zit lijkt mij AH handiger omdat volgens mij AH meer aansluit bij hoe Jumbo werkt in met de organisatiestructuur. Maar dat is puur op gevoel gebaseerd en niet op ervaring
Maar nog geen loonstrook.quote:
+1quote:Op zondag 11 november 2012 23:15 schreef einschtein het volgende:
5eu dat plaza en/of loonstrook-pagina er morgen uitligt.
quote:Op zondag 11 november 2012 23:16 schreef houwert het volgende:
[..]
+1
(Kan het trouwens nu al niet laden )
Jeeeeej, viel te verwachtenquote:Third-party server not responding.
The resource you have requested is located on a third-party server. WebSEAL has attempted to send your request to that server, but it is not responding.
Explanation
This could be due to the third-party server being offline, or to network problems making it unreachable. The problem is not with the WebSEAL server itself.
Solutions
Retry your request later, or contact the system administrator for assistance.
[none BUTTON]
Make up your mind Plaza. Wat gaat er nou mis?quote:Door een algemene fout op het server kan deze pagina niet worden weergegeven (500).
Je noemt eigenlijk het grootste deel van het takenpakket van de teamleider.quote:Op zondag 11 november 2012 22:18 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat AH het dichtst in de buurt komt van de Jumbo werk wijze (of andersom).
Ik werk bij een franchise en mijn functie als TL wordt meestal ook niet gebruikt bij Jumbo filialen. Daar is het opgedeelt in een vulploegleider en een afdelingsmanager. Ik werk als TL tussen beiden. Ik ondersteun de afdelingsmanager, doe de bestellingen van de DKW, bestel het actie aanbod, geef leiding aan de vulploegleiders, bemoei me met planningen en sollicitatie/beoordelingsgesprekken.
Hoe zit dit bij AH? Wat zijn de taken en verantwoordelijkheden van 'n TL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |