Cockpit? Je klimt er niet zo maar overheenquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:22 schreef Re het volgende:
(hoe ziet de versnellingbak eruit van een 5-serie?) e
25..!!??! wow, die hollywood versie wil ik ook hebben...quote:![]()
...knip...
Walther PPK 7.65 mm - 25 kogelmagazijn - semi-automatisch - veelgebruikt (o.a. door Balkancriminelen)
...knip...
Bronquote:'Auto slachtoffers Alpen-moorden zat vast'
PARIJS - De Britten van Iraakse afkomst die vorige maand in de Franse Alpen werden doodgeschoten, konden niet wegkomen omdat hun auto in een berm kwam vast te zitten.
De vader deed een wanhopige poging aan de moordenaar te ontkomen, maar het lukte niet de auto weg te rijden. Dit meldde de krant Le Monde zaterdag.
Saad al-Hilli, en in Irak geboren Britse ingenieur, werd vermoord in zijn auto gevonden, samen met zijn vrouw en schoonmoeder.
Ook een Franse fietser werd doodgeschoten op de afgelegen weg in de buurt van het dorp Chevaline, niet ver van de Zwitsers-Italiaanse grens. De politie weet nog niet of hij eerst werd gedood of dat hij slachtoffer werd toen hij de plek van de moord voorbij fietste.
Motief
Hoewel het onderzoek wel enig licht heeft geworpen op de volgorde van de gebeurtenissen, zijn veel belangrijke details zoals het motief van de moordenaar nog steeds niet bekend, aldus de krant.
De schutter heeft ook geprobeerd de 7-jarige dochter van de familie te vermoorden. Hij deed dat door haar hard op het hoofd te slaan toen de munitie op was.
Een 4-jarig zusje overleefde door zich te verschuilen onder de benen en rok van haar dode moeder op de achterbank van de auto.
Beroepsmoordenaars
De politie gelooft dat de moordenaar alleen was en één wapen gebruikte. Het betreft een pistool dat het Zwitserse leger gebruikte in de jaren '20 en '30, niet het soort wapen dat beroepsmoordenaars gebruiken, zegt Le Monde.
Het oudere meisje vertelde de politie dat zij en haar vader buiten de auto waren toen het schieten begon. Toen het de vader niet lukte zijn dochter in de auto te krijgen, probeerde hij met het voertuig te ontsnappen met de rest van de familie.
Maar de auto kwam in een berm vast te zitten. De moordenaar schoot de drie volwassen inzittenden vervolgens in het hoofd.
Ook apart dat deze moord/afrekening vanaf het begin al zo gevolgd wordt, terwijl er al wel meer moorden/afrekeningen zijn geweest. Misschien een collectieve notie (insert theme twilight zone) dat net dit geval meer is dan het lijkt?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:06 schreef anynamy het volgende:
Saddam Hussein gave £840,000 fortune to family of British father murdered in Alps massacre
Het wordt steeds gekker.
Als de familie idd het doel was van de moordenaar dan had hij het meisje van 7 gewoon met een kogel gedood, en dan 1 kogel minder gebruikt voor de fietser.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:52 schreef Alleskids het volgende:
er was een band tussen de schutter en Sylvain Mollier. de Al-Hilli familie die koelbloedig in het hoofd gschoten wordt, en het meerdere keren op Sylvan schieten. plus zijn laatste kogel besteden aan het extra zeker weten dat Sylvain dood is in plaats van zeker weten dat je laatste getuige dood is toont volgens mij op een emotie die geuit wordt. een overkill op het lichaam van de fietser was belangrijker dan de professionele zekerheid van geen getuigen achter laten
de gsm is niet meegenomen, dus daar staan waarschijnlijk geen sporen in. de afspraak die Sylvain had op die plek en dat tijdstip is dus niet via sms gedaan?
Moet bijna ook wel. Bij de familie kwam hij kogels tekort. Dus die heeft-ie als laatste gedood. De fietser dus als eerste en dus is dat het doelwit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die fietser het doelwit was
hierboven staat al een quote van het nieuwsbericht waarin staat dat het oudste meisje ondertussen dus al verteld heeft dat de fietser als eerste beschoten is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat die fietser het doelwit was
http://www.crimesite.nl/n(...)-saddam-hussein.htmlquote:Annecy: '1 miljoen van Saddam Hussein'
De vader van de man die met zijn vrouw en schoonmoeder werd vermoord bij het meer van Annecy in Frankrijk, heeft de Iraakse dictator Saddam Hussein mogelijk geholpen met het wegsluizen van zijn vermogen. Dat meldt de Franse krant Le Monde. De vader van de vermoordde man overleed eerder eerder dit jaar. Zijn zoon werd kwam met zijn vrouw en schoonmoeder om bij een schietpartij, waarbij alleen zijn twee dochters de schietpartij overleefden.
Vlakbij de auto van de familie werd ook een Franse fietser gevonden. Eerder werd gemeld dat deze fietser mogelijk het eerste slachtoffer is geworden van de schietpartij, maar de politie zegt dat het onmogelijk is om te zeggen wie als eerste is vermoord.
Het was al duidelijk dat het gezin voor de moord bij een Zwitserse bank was geweest, waar de vader van de vermoordde man een bankrekening had. Op die rekening zou ongeveer een miljoen euro staan. De Franse krant Le Monde zegt dat dat miljoen volgens Duitse inlichtingendiensten afkomstig is van Saddam Hussein. Getuigen meldden al dat de man ruzie had met zijn broer over de erfenis van zijn vader. Deze ontdekking zou nieuw licht op die ruzie werpen. De broer ontkent dat hij onenigheid heeft gehad om de erfenis.
Een ander aanknopingspunt van de politie is het wapen dat de moordenaar heeft gebruikt. Eerder meldden verschillende bronnen aan een Franse krant dat de auto van het gezin vast was komen te zitten, nadat de vader van het gezin de auto in paniek in zijn achteruit had gezet en in de zachte berm reed. De politie denkt nu dat de moordenaar daarna rustig naar de auto is gelopen om de inzittenden door het hoofd te schieten.
Daarvoor had hij al een regen aan kogels op de auto geschoten, maar daarvan misten veel doel omdat de auto reed. De politie heeft enkele kogels teruggevonden in het strukgewas. Ook zijn afdrukken van het wapen in de grond gevonden, mogelijk omdat het wapen op de grond is gevallen. De politie houdt de optie daarom open dat er een gevecht tussen de schutter en een van de slachtoffers is geweest. Het was al duidelijk dat de vader en zijn oudste dochter uit de auto zijn gestapt, maar ook de fietser kan zich hebben verweerd.
Uit de sporen hebben experts opgemaakt dat het wapen vermoedelijk een Luger P06 is. Dit wapen gebruikte het Zwitserse leger in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw en is tegenwoordig vaak onderdeel van een collectie. De politie gaat er daarom niet vanuit dat het om een professionele moordenaar gaat. Er zijn maar enkele mensen in het grensgebied met Zwitserland die zo'n wapen bezitten.
De dader heeft waarschijnlijk meerdere keren herladen. Aan het eind van de schietpartij was zijn munitie vermoedelijk op, want de oudste dochter heeft een een klap in haar gezicht gehad met de kolf van het geweer. Zij was met haar vader uitgestapt, maar kon niet op tijd naar de auto terugkeren, mogelijk omdat ze een schot aan haar schouder had. Waarschijnlijk heeft dader haar niet kunnen vermoorden omdat hij is geschrokken. De schutter is op de plek van de schietpartij gevallen, mogelijk omdat hij snel wilde vluchten. De politie houdt daarom de optie open dat hij een handlanger had, die op de uitkijk stond.
In mijn ogen is hij oprecht. Zijn lichaamstaal komt ook overeen met wat hij zegt. Interview is ook van 13 september, lijkt me dat hij tijd gehad heeft om de eerste emoties te laten bezinken en er daarom ook ietwat nuchter over kan praten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 02:15 schreef m-niki het volgende:
Hier een interview met de ex-RAF man over wat hij aantrof toen hij aan kwam fietsen (opvallend niet aangedaan??? Of beeld ik me dat alleen maar in)
http://www.bbc.co.uk/news/world-19587272
Solide verhaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:00 schreef MissMenita het volgende:
Fietser was inderdaad primaire doelwit van de schutter, zie:
http://www.thedailybeast.(...)ic-breakthrough.html
er zaten meer naasten in de auto dan buiten de auto?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:33 schreef Deisyy het volgende:
Ik kan heel moeilijk begrijpen hoe die vader zijn dochter alleen buiten de auto heeft kunnen laten en zelf de auto is gegaan in een poging te vluchten.
Gods onmogelijk:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:48 schreef cool15 het volgende:
Ik denk dat die RAF gozer het was en dat de vader en de fietser het doelwit waren, ook denk ik dat het MI6 was.
dan kan het niet anders dan dat er 7.65 Para kogels en hulsen gevonden zijn, ander zeggen deze "experts" dat niet.quote:"...Uit de sporen hebben experts opgemaakt dat het wapen vermoedelijk een Luger P06 is. Dit wapen gebruikte het Zwitserse leger in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw en is tegenwoordig vaak onderdeel van een collectie. De politie gaat er daarom niet vanuit dat het om een professionele moordenaar gaat. Er zijn maar enkele mensen in het grensgebied met Zwitserland die zo'n wapen bezitten...."
misschien heeft papa gepoogd de schutter aan te rijden..., alleen pleurt ie m in zn achteruit in alle paniek...?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:33 schreef Deisyy het volgende:
Ik kan heel moeilijk begrijpen hoe die vader zijn dochter alleen buiten de auto heeft kunnen laten en zelf de auto is gegaan in een poging te vluchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |