abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135381228
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit idd, dit verklaart waarom zo'n wrede daad werd gesteld.
Als je Al-Hilli wilt vermoorden, waarom zijn hele familie? Op een vakantie. Ver weg van huis, op onbekend terrein.
ja vind ik ook sowieso zeer onlogisch
En ook die plek....die moordenaar was daar al, hoe kan die nou hebben geweten dat die familie op dat tijdstip daar zou stoppen,,,daar heb ik de politie niks over horen zeggen.
Lijkt me niet logisch
Ik denk of het heeft iets te maken met die Mollier of een of andere gek
pi_135381292
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De OP is nu:
• ~14:00 - Saad en familie vertrekt van de camping naar de verlaten plek boven Chevaline in rode BMW 5-serie
• ~14:30-15:00 - metselaar ziet rode BMW langskomen, wordt niet gevolgd
• ~15:00 - 2 fietsers (Mollier -slachtoffer- en exRAFfietser -getuige-) gaan bergop richting plaats delict
• ? - moment dat Mollier RAFfietser inhaalt bergop naar plaats delict
• ~15:30 - moorden vinden plaats, waarschijnlijk binnen 30 seconden

Heb jij een goeie bron voor de exactere tijdstippen dan??

Volgens Google Maps is de weg van de camping in Saint Jorloz naar Chevaline 14 minuten. Het tijdstip van de moord zou toch 15:30 zijn? Als ze werkelijk om ~14:00 vertrokken zijn en rond 14:45 gezien, op weg naar PD, dan lijkt me die verklaring wat kort?
volgens het filmpje komt de familie om 15.40 uur daar aan, stappen ze uit, en worden vrijwel meteen neergeschoten
pi_135381317
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Rachilda het volgende:

[..]

En ook die plek....die moordenaar was daar al, hoe kan die nou hebben geweten dat die familie op dat tijdstip daar zou stoppen,,,daar heb ik de politie niks over horen zeggen.
Lijkt me niet logisch
Die redenering zou opgaan als het een logische plek was waar de familie al-Hilli parkeerde. Om te wandelen, voor een mooi uitzicht, bijzondere dingen in het bos o.i.d. Dat bleek dus duidelijk niet het geval; het was een heel onlogische plek om te gaan wandelen/stoppen.

Al op de eerste plaats is het raar dat de familie ueberhaupt de kinderen, net op het begin van het schooljaar, bij zich heeft.

Van Reading via de Dordoge daarheen rijden en op een vreemde plek gaan wandelen is gewoon niet logisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135381334
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Lijkt me niet logisch
Het kan zijn dat de moordenaar die plek uitzocht, Mollier maakte elke dag of iig vaak hetzelfde rondje, en dat die auto van Al-Hilli daar wel al stond, maar dat ze plotseling uit het bos kwamen... en de moordenaar toch door ging met zijn plan... Al-Hilli familie stapt inmiddels in, probeert achteruit te steken, misschien uit zenuwen, en iig weg te komen...
I´m back.
pi_135381353
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die redenering zou opgaan als het een logische plek was waar de familie al-Hilli parkeerde. Om te wandelen, voor een mooi uitzicht, bijzondere dingen in het bos o.i.d. Dat bleek dus duidelijk niet het geval; het was een heel onlogische plek om te gaan wandelen/stoppen.

Al op de eerste plaats is het raar dat de familie ueberhaupt de kinderen, net op het begin van het schooljaar, bij zich heeft.

Van Reading via de Dordoge daarheen rijden en op een vreemde plek gaan wandelen is gewoon niet logisch.
wie zegt nou dat ze zijn gaan wandelen, misschien zijn ze even gestopt omdat ze moesten plassen
pi_135381434
quote:

[..]

ik vind het trouwens ook een onlogische plek om te stoppen hoor, daar niet van, laat staan om daar af te spreken...hoe leg je nou iemand uit dat je in die boch,top dat plekje, bij die ene boom waar er zovele van zijn moet stoppen en in een omgeving die je niet kent...
dus een afspraak met die familie daar met iemand kan het niet geweest zijn lijkt me..
om te gaan wandelen ook niet denk ik
misschien om te plassen denk ik...
pi_135381463
quote:

[..]

Als je de omgeving niet kent, kan elk plekje toch goed zijn om te wandelen in het bos?
I´m back.
pi_135381476
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de moordenaar die plek uitzocht, Mollier maakte elke dag of iig vaak hetzelfde rondje, en dat die auto van Al-Hilli daar wel al stond, maar dat ze plotseling uit het bos kwamen... en de moordenaar toch door ging met zijn plan... Al-Hilli familie stapt inmiddels in, probeert achteruit te steken, misschien uit zenuwen, en iig weg te komen...
ja, zoiets lijkt mij eerlijk gezegd het meest logische en komt volgens mij ook overeen met de informatie die is weergegeven
pi_135381577
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van die Mollier kon de dader alleen weten hoe laat die ongeveer daar zou zijn.

Van die familie kon die dader toch helemaal niet zeker weten dat die daar zouden zijn en laat staan dat de dader zou weten dat ze zouden uitstappen om ze neer te schieten
pi_135381786
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:41 schreef Rachilda het volgende:

[..]

wie zegt nou dat ze zijn gaan wandelen, misschien zijn ze even gestopt omdat ze moesten plassen
Het is geen doorgaande weg daar. Het is een pad omhoog met aan het einde een parkeerplaats, verder niets. Als je even stopt om te plassen ga je niet net naast een boom achteruit ingeparkeerd staan, maar stop je gewoon even en stapt de dochter e.v.t. met mama meer uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135381798
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:48 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Van die Mollier kon de dader alleen weten hoe laat die ongeveer daar zou zijn.

Van die familie kon die dader toch helemaal niet zeker weten dat die daar zouden zijn en laat staan dat de dader zou weten dat ze zouden uitstappen om ze neer te schieten
Klopt idd, een moord op een geheel andere plaats, en in G-B zou logischer zijn, en dan alleen Al-Hilli, waarom in godsnaam zijn familie ook?
I´m back.
pi_135381928
OP wat geupdate.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 12-01-2014 20:34:15 ]

pi_135381939
O, ja, en je moet als moordenaar steeds in hun nabij zijn zijn, om uit te kienen wanneer de beste gelegenheid zich aandient om hem/hen te vermoorden... dus je zit ook op die camping en volgt hen...
I´m back.
pi_135382004
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja, en je moet als moordenaar steeds in hun nabij zijn zijn, om uit te kienen wanneer de beste gelegenheid zich aandient om hem/hen te vermoorden... dus je zit ook op die camping en volgt hen...
en maar hopen dat ze op die ene plek stoppen waar jij al stiekem staat te wachten in de bosjes :)
pi_135382011
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het was volgens mij een heel rustig weggetje bergop, waar getuigen alleen auto's naar beneden hebben zien rijden. Vreemd dat die auto's en motor met de mogelijke verdachten niet eerst bergop zijn gespot...

Volgens een getuige werd de BMW niet gevolgd, maar dat is niet waterdicht natuurlijk.

pi_135382016
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
OP wat geupdate.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_135382056
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:58 schreef Rachilda het volgende:

[..]

en maar hopen dat ze op die ene plek stoppen waar jij al stiekem staat te wachten in de bosjes :)
Als je een afspraak hebt, kan het natuurlijk.

En waarom geen afspraak tussen 3 ("jongens, papa moet even twee meneren zien, we gaan even het bos in vanmiddag"); Mollier, de dader en pa al-Hilli?

pi_135382058
quote:
12s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen doorgaande weg daar. Het is een pad omhoog met aan het einde een parkeerplaats, verder niets. Als je even stopt om te plassen ga je niet net naast een boom achteruit ingeparkeerd staan, maar stop je gewoon even en stapt de dochter e.v.t. met mama meer uit.
ik snap het niet zo goed, wat is er vreemd om achteruit ingeparkeerd te staan?
Doe ik zelf altijd ook eerlijk gezegd....het komt mij niet vreemd over, maar misschien mis ik iets
pi_135382080
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het was volgens mij een heel rustig weggetje bergop, waar getuigen alleen auto's naar beneden hebben zien rijden. Vreemd dat die auto's en motor met de mogelijke verdachten niet eerst bergop zijn gespot...

Volgens een getuige werd de BMW niet gevolgd, maar dat is niet waterdicht natuurlijk.
Dus wijst dat richting Mollier toch?
Die steeds hetzelfde rondje maakt?
I´m back.
pi_135382147
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je een afspraak hebt, kan het natuurlijk.

En waarom geen afspraak tussen 3 ("jongens, papa moet even twee meneren zien, we gaan even het bos in vanmiddag"); Mollier, de dader en pa al-Hilli?
zou kunnen, maar ik heb nergens iets gehoord over een afspraak, de kinderen hebben ook niets aangegeven dat hun papa zoiets gezegd had...
pi_135382168
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:00 schreef Rachilda het volgende:

[..]

ik snap het niet zo goed, wat is er vreemd om achteruit ingeparkeerd te staan?
Doe ik zelf altijd ook eerlijk gezegd....het komt mij niet vreemd over, maar misschien mis ik iets
Nee, dát is niet vreemd, zelfs erg logisch voor een Brits-Iraakse hoogwaardige ingenieur; bij veel bedrijven is dat verplicht.

Maar wél als je "daar even stopt om te plassen", dan parkeer je niet zo.

En hoe zou het scenario dán zijn? Dat Zainab even buiten ging plassen, precies toen Mollier en haar familie werden doodgeschoten en in die tijd had pa geen tijd of te geshockt om weg te rijden?

Zijn pa en ma en oma en Zeena de auto uitgeweest? Makkelijk te analyseren met sporen van humus onder hun zolen, lijkt me.

pi_135382273
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus wijst dat richting Mollier toch?
Die steeds hetzelfde rondje maakt?
Dan zou de dader dus bij de parkeerplek Mollier op moeten wachten. In dat geval; waarom schiet hij dan eerst Mollier dood en neemt hij het risico bij de Hillies? Als de Hillies er zomaar, toevallig waren en niet voorzien, dan wacht je toch als moordenaar tot ze weg zijn, of je vermoord Mollier verderop, een andere dag, etc.?

De Hillies stonden al op de parkeerplek voordat Mollier boven was. Een dader die puur en alleen Mollier op het oog heeft, ligt daar dan verscholen, maar weet dus al dat er getuigen zijn.

Lijkt me heel onlogisch scenario.

pi_135382410
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou de dader dus bij de parkeerplek Mollier op moeten wachten. In dat geval; waarom schiet hij dan eerst Mollier dood en neemt hij het risico bij de Hillies? Als de Hillies er zomaar, toevallig waren en niet voorzien, dan wacht je toch als moordenaar tot ze weg zijn, of je vermoord Mollier verderop, een andere dag, etc.?

De Hillies stonden al op de parkeerplek voordat Mollier boven was. Een dader die puur en alleen Mollier op het oog heeft, ligt daar dan verscholen, maar weet dus al dat er getuigen zijn.

Lijkt me heel onlogisch scenario.
Het kan anders; moordenaar schiet Mollier dood en ziet dan pas dat het gezin, van wie die BMW was die er stond, het bos was uitgekomen, denk ik. En kan niet terug, omdat hij makkelijk te verbinden is aan Mollier, om de getuigen te liquideren.
I´m back.
pi_135382474
In dit filmpje de route, op ongeveer minuut 11 de plek waar het allemaal gebeurd is :

pi_135383086
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:11 schreef Rachilda het volgende:
In dit filmpje de route, op ongeveer minuut 11 de plek waar het allemaal gebeurd is :

Krijg nu een heel andere indruk van PD btw. Wist niet dat er een beekje langs liep en dacht dat het meer een van de doorgaande weg afgelegen parkeerhaven was.
Opmerking 1: te moeilijke plaats om een afspraak te maken voor Al-Hilli met zijn moordenaar, of hij heeft ook een tomtom, maar dan moet dat adres erin zitten, lijkt me... indien niet zo een crime, zeker met vrouw, schoonmoeder en kinderen erbij.
Opmerking 2, mooie plaats om even een stukje te wandelen sws.
Opmerking 3: een leuke plaats om zonder voorafgaand idee even te stoppen, want langs de weg... even benen strekken en de bossen in.
I´m back.
pi_135383668
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg nu een heel andere indruk van PD btw. Wist niet dat er een beekje langs liep en dacht dat het meer een van de doorgaande weg afgelegen parkeerhaven was.
Opmerking 1: te moeilijke plaats om een afspraak te maken voor Al-Hilli met zijn moordenaar, of hij heeft ook een tomtom, maar dan moet dat adres erin zitten, lijkt me... indien niet zo een crime, zeker met vrouw, schoonmoeder en kinderen erbij.
Opmerking 2, mooie plaats om even een stukje te wandelen sws.
Opmerking 3: een leuke plaats om zonder voorafgaand idee even te stoppen, want langs de weg... even benen strekken en de bossen in.
Dank Rachilda,

inderdaad heeel vreemde plaats. Ik dacht dat de weg stopte daar, maar hij gaat in 2 delen door; een "verboden" onverharde weg (wat een crimineel niet tegenhoudt, een nette Brits-Iraakse zakenman met kinderen wel) en de weg loopt door naar boven.

Het lijkt me inderdaad vreemd om daar af te spreken, maar nog vreemder om dat "op de bonnefooi" te vinden met je kinderen en moeder om es lekker te gaan wandelen. Zeker gezien de achtergrond van expats op vakantie, die doen dat niet. Alleen gekke geologen als ik. al-Hilli zou zijn familie eerder meenemen naar een bekende plek als wandelen het doel was, lijkt me.

De 2 naar beneden scheurende auto's kunnen getuigen geweest zijn die hoger op de berg waren en de lijken en de lege auto hebben gezien waarna ze naar beneden raceten. De motor lijkt me een logischer vervoermiddel voor een moordenaar.

De kans dat Mollier (elke dag daar fietsen) toevallig op die plek was, lijkt me groter dan dat de familie al-Hilli vanuit Reading, UK juist naar die plaats rijdt. Er zijn mooiere en makkelijker bereikbare wandelplekken in de buurt...

Ook het moordwapen is vreemd; een Luger wordt niet bepaald door professionele huurmoordenaars gebruikt. Kan veel zeggen of wie het doelwit nu was.

Een gek zou kunnen, maar zou die niet eerder een jachtgeweer (begin september, vroege jacht) o.i.d. hebben? Veel misschieten is dan wel weer logischer voor een gek.

Scenario's:
1 - Mollier is het enige doelwit, al-Hillis zijn toevallige getuigen
2 - Pa al-Hilli is het doelwit, Mollier was een toevallige getuige
3 - een gek in het bos vindt zijn slachtoffers
4 - Mollier en pa al-Hilli hadden een afspraak daar en waren allebei doelwit

Ryan, je idee dat de schutter het op Mollier (van beneden aankomend) had gemunt maar de auto niet gezien lijkt me na het zien van het filmpje niet logisch.

Vreemde maar boeiende zaak...

pi_135383795
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank Rachilda,

inderdaad heeel vreemde plaats. Ik dacht dat de weg stopte daar, maar hij gaat in 2 delen door; een "verboden" onverharde weg (wat een crimineel niet tegenhoudt, een nette Brits-Iraakse zakenman met kinderen wel) en de weg loopt door naar boven.

Het lijkt me inderdaad vreemd om daar af te spreken, maar nog vreemder om dat "op de bonnefooi" te vinden met je kinderen en moeder om es lekker te gaan wandelen. Zeker gezien de achtergrond van expats op vakantie, die doen dat niet. Alleen gekke geologen als ik. al-Hilli zou zijn familie eerder meenemen naar een bekende plek als wandelen het doel was, lijkt me.

De 2 naar beneden scheurende auto's kunnen getuigen geweest zijn die hoger op de berg waren en de lijken en de lege auto hebben gezien waarna ze naar beneden raceten. De motor lijkt me een logischer vervoermiddel voor een moordenaar.

De kans dat Mollier (elke dag daar fietsen) toevallig op die plek was, lijkt me groter dan dat de familie al-Hilli vanuit Reading, UK juist naar die plaats rijdt. Er zijn mooiere en makkelijker bereikbare wandelplekken in de buurt...

Ook het moordwapen is vreemd; een Luger wordt niet bepaald door professionele huurmoordenaars gebruikt. Kan veel zeggen of wie het doelwit nu was.

Een gek zou kunnen, maar zou die niet eerder een jachtgeweer (begin september, vroege jacht) o.i.d. hebben? Veel misschieten is dan wel weer logischer voor een gek.

Scenario's:

Ryan, je idee dat de schutter het op Mollier (van beneden aankomend) had gemunt maar de auto niet gezien lijkt me na het zien van het filmpje niet logisch.

Nee, idd dat moet bijgesteld worden.
Bizarre plek sws.
Maar interessante zaak idd, en ik zou toch als werkhypothese 1. nemen met een mogelijke 3. als uitwijk.
4. ik denk dat ze dat wel al zouden hebben kunnen verifiëren.
I´m back.
pi_135383975
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, idd dat moet bijgesteld worden.
Bizarre plek sws.
Maar interessante zaak idd, en ik zou toch als werkhypothese 1. nemen met een mogelijke 3. als uitwijk.
4. ik denk dat ze dat wel al zouden hebben kunnen verifiëren.
Ik ga nog steeds voor 2 en 4 is me ook minder waarschijnlijk geworden. Het is geen plek om af te spreken.

Maar ook niet om als Irakese zakenman met je familie te gaan wandelen. Alleen als je een gekke geoloog als ik ben, het doet me denken aan veldtripjes die ik in Duitsland, Frankrijk en Spanje maakte, waar je ook op dat soort weggetjes komt. Echte toeristen en zeker zo elitair als de al-Hillis zouden daar nooit zomaar heengaan, lijkt me. 1 lijkt me toch minder waarschijnlijk.

De crux lijkt me de tijdspunten. Het is moeilijk in te schatten hoe lang de reis van pa duurde, het is een lange niet makkelijke weg, met op een mooie nazomermiddag wel een interessant landschap. Lijkt me niet dat ie zo snel reed als de man met de rapmuziek in het filmpje.

En waarom zat Zainab niet gewoon op school? Begin september is die in de UK toch wel begonnen lijkt me?

pi_135384970
[*] ~15:00 - 2 fietsers (Mollier -slachtoffer- en exRAFfietser -getuige-) gaan bergop richting plaats delict
[*] ? - moment dat Mollier RAFfietser inhaalt bergop naar plaats delict
[*] ~15:30-15:45 - moorden vinden plaats, waarschijnlijk binnen 30 seconden

Het stuk tussen Chevaline en PD is ongeveer 5 kilometer. Bergop, hoe steil geen idee. Maar stel dat Brett Martin, de RAFfietser 10 km/u en een getrainde Mollier die daar dagelijks fietst 25 km/u.

Stel Brett wordt op 4 kilometer van PD ingehaald (hij herinnerde ingehaald te zijn en dat lijkt me niet helemaal aan het begin nog tussen de huizen, dat herinner je je niet zo, lijkt me). Hij gaat 15 km/u langzamer en doet over die 4 km dus 24 minuten. Hij heeft de BMW niet bergop zien gaan, zegt hij en dat moet dus voordat hij de berg op ging gebeurd zijn. Mollier is vanaf het moment dat hij Martin heeft ingehaald met 25 km/u 4 kilometer bergop aan het fietsen in ongeveer 10 minuten.

Martin komt dus 14 minuten later op PD aan, als Mollier tenminste gelijk bij aankomst op de parkeerplaats doodgeschoten is. Martin beweert geen schoten te hebben gehoord, 25 in totaal (!).

Nog wat anders interessants hieraan: Rachilda denkt dat de Hillies daar 'toevallig even stopten om te plassen'.

Stel dat de Hillies rustig reden en van het landschap genoten, met 40 km/u. Dan hebben ze die 5 kilometer in 7.5 minuut afgelegd.
Martin was de eerste die bergop ging van de twee fietsers en heeft de opvallende rode BMW niet bergop zien gaan.

De minimale tijd dat de auto op de parkeerplaats heeft gestaan tot het moment dat Mollier daar aankwam is daarmee 16,5 minuten (24 minuten van Martin die met 10 km/u langzaam rijdt min de 7,5 minuut van de auto die met 40 km/u langzaam rijdt). Lijkt me erg lang om "even te gaan plassen en de familie wacht in de auto".

De tijd wordt korter met een harder fietsende Martin, maar de auto kan ook makkelijk 50 gereden hebben. "Even plassen" en verder niets lijkt me niet logisch.

Onzin:

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 12-01-2014 02:51:54 ]

zondag 12 januari 2014 @ 08:43:48 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135387227
Panorama aan het kijken.

Terwijl ik kijk even wat ideeen...

Die motorrijder was dus door zijn kogels heen, anders was die britse fietser ook dood geschoten toen de moordenaar hem passeerde nadat hij die moorden had gepleegd.
Mijn eerste indruk is dat het niet heel professioneel is, maar dat hij wel degelijk stond te wachten op zijn slachtoffer(s). Ik zou zeggen dat als de familie zijn doelwit was, dat hij wel een extra setje kogels mee zou hebben genomen. Alhoewel, hij had niet gerekend op de 5 kogels voor de fietser. Maar hij wist dus dat het doelwit daar langs zou komen.
Ik geloof niet dat dit een gek was die zomaar heeft geschoten.
Ik denk ook dat het geen huurmoordenaar was of is het opzettelijk niet super professioneel, zou kunnen.
Ik denk dat iemand een issue had met het slachtoffer en dat zelf heeft opgelost. En als dat de vader vanhet gezin was heeft hij de overige familieleden en de franse fietser voor de zekerheid ook gedood en als de franse fietser zijn doelwit was heeft hij de familie voor de zekerheid ook gedood. Ik weet niet of je een verband kunt zien in wie de eerste kogels kreeg of die ook het daadwerkelijke doelwit was.

Van die broer krijg ik een redelijk goede indruk, denk ik, als het gaat over spionage, of zijn broer daar mee bezig zou kunnen zijn (gezien de info op de computers), dan zegt hij dat hij dat betwijfelt. Ik denk dat zijn broer er meer van weet en niet glashard wil liegen. Misschien is die broer zelf ook welonderdeel geweest van bepaalde kennis(overdracht).
Die vriend begint schamper te lachen en zegt dat dat geen mogelijkheid is. Ik krijg de indruk dat hij niet helemaal eerlijk is.

Die franse rechercheur (?) zegt dat zij het sterke vermoeden hebben dat die franse wielrenner verdwaald was en dat hij maar door bleef fietsen. Hmm. Die britse wielrenner had hem voorbij zien komen en dat was toch in een soort van dorpje oid? Dan ligt het meer voor de hand dat hij daar de weg zou hebben gevraagd. Maar zijn rijke schoonvader had hem die route aangeraden, de schoonvader die hem geen goede partij vond voor zijn dochter.

Poeh, die broer heeft wel sterke uitspraken, waarvan ik denk dat hij dat ook echt meent en niet beweert om zijn straatje schoon te poetsen. Die broer denkt dat de politie wel weet wie het heeft gedaan en dat de oorzaak van de moorden in Annecy ligt, maar dat ze het stil houden.

De schutter was dus of professioneel of zeer ervaren door ervaring in het leger, gezien het tijdsbestek waarin het zich afspeelde en de snelheid waarmee hij dan de patronen (hoe noem je dat?) heeft gewisseld.
Maar die Britse auto, die bmw die is gezien door de boswachter, zal er ook wel mee te maken hebben? Die bestuurder heeft zich niet gemeld, die auto is niet te traceren...

Nu komt dat onroerend goed in Irak aan bod, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, althans, niet vanuit de mensen die dat huis hebben overgenomen,misschien iets in de familie, dat zou nog kunnen.
Zodra die broer zegt dat er geen spanningen waren tussen de broers geloof ik hem niet helemaal. En die broer weet ook meer van die bmw denk ik.

Dat er computers in de caravan stonden met zeer geheime info is toch wel raar. dat was dus zo belangrijk dat hij het mee moest op 'vakantie' (toch meer een vlucht denk ik).

En is het toeval dat er voor de man op de motor een acteur wordt gebruikt met een grote neus? Of is dat bewust gekozen?

Ik heb nu 45 min gezien van de 60 en nu denk ik dat er toch sprake was van een huurmoordenaar, ingehuurd door familie van het gezin en dat die franse fietser is gedood omdat het anders een getuige was.

Ondanks al die gevoelige info die hij had denk ik niet dat dat een aanleiding was voor de moord.

En dat die broer een motief heeft betekent niet dat hij ook een moordenaar is, wel een enorm berekenend en een goede leugenaar. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat hij erachter zit, maar ik vertrouw hem ook voor geen cent.

[ Bericht 8% gewijzigd door Marrije op 12-01-2014 09:34:16 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 09:37:37 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135387488
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ga nog steeds voor 2 en 4 is me ook minder waarschijnlijk geworden. Het is geen plek om af te spreken.

Maar ook niet om als Irakese zakenman met je familie te gaan wandelen. Alleen als je een gekke geoloog als ik ben, het doet me denken aan veldtripjes die ik in Duitsland, Frankrijk en Spanje maakte, waar je ook op dat soort weggetjes komt. Echte toeristen en zeker zo elitair als de al-Hillis zouden daar nooit zomaar heengaan, lijkt me. 1 lijkt me toch minder waarschijnlijk.

De crux lijkt me de tijdspunten. Het is moeilijk in te schatten hoe lang de reis van pa duurde, het is een lange niet makkelijke weg, met op een mooie nazomermiddag wel een interessant landschap. Lijkt me niet dat ie zo snel reed als de man met de rapmuziek in het filmpje.

En waarom zat Zainab niet gewoon op school? Begin september is die in de UK toch wel begonnen lijkt me?
Die motorrijder was dan ook op verschillende punten gezien, door verschillende mensen. Die heeft daar een tijdje rondgehangen, tot ie van een ander doorkreeg dat het doelwit er binnen 1 - 5 minuten langs zou rijden.

Was dat Mollier? Die aan de motorrijder zou doorgeven wanneer het doelwit voorbij zou komen? Is die daarom ook vermoord?
Of was het die fietser die nooit gezien is? Waar trouwens ook niet over gesproken wordt in de panorama?
  zondag 12 januari 2014 @ 09:49:37 #182
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135387602
En die broer met zn 'de fransen dekken een local', is ook een dwaalspoor. De moordenaar kent het gebied redelijk, maar is denk ik geen fransman.
  zondag 12 januari 2014 @ 11:05:01 #183
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135388651
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:43 schreef Rachilda het volgende:

[..]

ik vind het trouwens ook een onlogische plek om te stoppen hoor, daar niet van, laat staan om daar af te spreken...hoe leg je nou iemand uit dat je in die boch,top dat plekje, bij die ene boom waar er zovele van zijn moet stoppen en in een omgeving die je niet kent...
dus een afspraak met die familie daar met iemand kan het niet geweest zijn lijkt me..
om te gaan wandelen ook niet denk ik
misschien om te plassen denk ik...
wat wel kan is dat iemand op de camping die daar ook 'toevallig' stond, die route heeft aangeraden, en dat plekje heeft aangewezen als fantastische stop, daar heb je een lichtval die je zelden ziet! Blabla.
pi_135391665
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 08:43 schreef Marrije het volgende:
Panorama aan het kijken.

Terwijl ik kijk even wat ideeen...

Die motorrijder was dus door zijn kogels heen, anders was die britse fietser ook dood geschoten toen de moordenaar hem passeerde nadat hij die moorden had gepleegd.
Mijn eerste indruk is dat het niet heel professioneel is, maar dat hij wel degelijk stond te wachten op zijn slachtoffer(s). Ik zou zeggen dat als de familie zijn doelwit was, dat hij wel een extra setje kogels mee zou hebben genomen. Alhoewel, hij had niet gerekend op de 5 kogels voor de fietser. Maar hij wist dus dat het doelwit daar langs zou komen.
Ik geloof niet dat dit een gek was die zomaar heeft geschoten.
Ik denk ook dat het geen huurmoordenaar was of is het opzettelijk niet super professioneel, zou kunnen.
Ik denk dat iemand een issue had met het slachtoffer en dat zelf heeft opgelost. En als dat de vader vanhet gezin was heeft hij de overige familieleden en de franse fietser voor de zekerheid ook gedood en als de franse fietser zijn doelwit was heeft hij de familie voor de zekerheid ook gedood. Ik weet niet of je een verband kunt zien in wie de eerste kogels kreeg of die ook het daadwerkelijke doelwit was.

Van die broer krijg ik een redelijk goede indruk, denk ik, als het gaat over spionage, of zijn broer daar mee bezig zou kunnen zijn (gezien de info op de computers), dan zegt hij dat hij dat betwijfelt. Ik denk dat zijn broer er meer van weet en niet glashard wil liegen. Misschien is die broer zelf ook welonderdeel geweest van bepaalde kennis(overdracht).
Die vriend begint schamper te lachen en zegt dat dat geen mogelijkheid is. Ik krijg de indruk dat hij niet helemaal eerlijk is.

Die franse rechercheur (?) zegt dat zij het sterke vermoeden hebben dat die franse wielrenner verdwaald was en dat hij maar door bleef fietsen. Hmm. Die britse wielrenner had hem voorbij zien komen en dat was toch in een soort van dorpje oid? Dan ligt het meer voor de hand dat hij daar de weg zou hebben gevraagd. Maar zijn rijke schoonvader had hem die route aangeraden, de schoonvader die hem geen goede partij vond voor zijn dochter.

Poeh, die broer heeft wel sterke uitspraken, waarvan ik denk dat hij dat ook echt meent en niet beweert om zijn straatje schoon te poetsen. Die broer denkt dat de politie wel weet wie het heeft gedaan en dat de oorzaak van de moorden in Annecy ligt, maar dat ze het stil houden.

De schutter was dus of professioneel of zeer ervaren door ervaring in het leger, gezien het tijdsbestek waarin het zich afspeelde en de snelheid waarmee hij dan de patronen (hoe noem je dat?) heeft gewisseld.
Maar die Britse auto, die bmw die is gezien door de boswachter, zal er ook wel mee te maken hebben? Die bestuurder heeft zich niet gemeld, die auto is niet te traceren...

Nu komt dat onroerend goed in Irak aan bod, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, althans, niet vanuit de mensen die dat huis hebben overgenomen,misschien iets in de familie, dat zou nog kunnen.
Zodra die broer zegt dat er geen spanningen waren tussen de broers geloof ik hem niet helemaal. En die broer weet ook meer van die bmw denk ik.

Dat er computers in de caravan stonden met zeer geheime info is toch wel raar. dat was dus zo belangrijk dat hij het mee moest op 'vakantie' (toch meer een vlucht denk ik).

En is het toeval dat er voor de man op de motor een acteur wordt gebruikt met een grote neus? Of is dat bewust gekozen?

Ik heb nu 45 min gezien van de 60 en nu denk ik dat er toch sprake was van een huurmoordenaar, ingehuurd door familie van het gezin en dat die franse fietser is gedood omdat het anders een getuige was.

Ondanks al die gevoelige info die hij had denk ik niet dat dat een aanleiding was voor de moord.

En dat die broer een motief heeft betekent niet dat hij ook een moordenaar is, wel een enorm berekenend en een goede leugenaar. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat hij erachter zit, maar ik vertrouw hem ook voor geen cent.
Dat die RAF man (= die fietser die de lijken had ontdekt) hoogstwaarschijnlijk ook was vermoord als die man nog kogels over gehad lijkt er aardig op als je de uitzending van documentaire moet geloven.

Ik kan daar maar 2 conclusies uit trekken :
1. het was een gek die op dat moment het idee had iedereen maar neer te schieten op dat moment
2. de dader wilde absoluut geen enkele getuige
  zondag 12 januari 2014 @ 13:39:38 #185
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135392452
Ik denk 2.
Die wilde flink uitbetaald krijgen.
Dat is misschien niet eens volledig gebeurd, aangezien dat meisje aan het drama is ontsnapt.
pi_135392621
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank Rachilda,

Scenario's:

vind ik ook, vreemd maar boeiend

Ik was ook verbaasd over de locatie, ik snap nog steeds niet hoe de moordenaar had kunnen weten dat de familie daar zou stoppen.

De Iraakse broers lijken wel een behoorlijk conflict te hebben, zou een motief voor moord kunnen zijn. Ik heb een wisselend gevoel over die broer.
In het begin komt die broer mij gewoon normaal over maar tegelijkertijd komt die broer mij verderop in het filmpje mij wat geniepig over, ik vind het scenario dat hij zijn eigen broer stiekem en ver weg laat vermoorden wel bij hem passen op de een of andere manier...
Maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom hij dan met de uitzending meewerkt, ik zou verwachten dat hij zich dan op de achtergrond houdt.

Ik ben ook nog niet overtuigd dat die Mollier het doelwit niet zou kunnen zijn, hij fietste daar immers vaker en er waren ook wat ruzies met schoonfamilies en/of ex-vrouw
pi_135392659
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje. ^O^

quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de familie echt elitair was zouden ze niet in een caravan/tent op een camping verblijven.
Aan het filmpje te zien is het gewoon een logische plek om te stoppen en even de benen te strekken.
pi_135392717
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:
Ik denk 2.
Dat is misschien niet eens volledig gebeurd, aangezien dat meisje aan het drama is ontsnapt.
Stel dat de Iraakse familie inderdaad het doelwit was en die broer zit er achter, en hij dus een huurmoordenaar heeft ingeschakeld, dan moet de politie toch wel iets van afgeluisterde gesprekken hebben, of ergens informatie hebben dat er geld is overgemaakt naar een of andere mogelijke huurmoordenaar
  zondag 12 januari 2014 @ 13:54:10 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135393093
De moordernaar zou best hebben kunnen weten dat de familie daar zou stoppen, zeker als een andere schakel in het geheel de familie dat geadviseerd zou hebben. Gebeurt wel vaker op die manier.

Ja die broer heeft wat vreemde afmerkingen en wat stiekeme lachjes, de fransen zeggen dat ik een motief had? Mja als je het zo wilt stellen, misschien wel ja, maar dan zeg ik, laat ze het maar bewijzen! En dan zo'n stiekem lachje: 'dat kunnen ze niet'.Daar krijg je toch op zn minst wat twijfel. En als ze over die bmw beginnen, dat hem dat niks zegt, dat hij dat niet wist en dat hij dat een raar verhaal vindt, of die auto er wel echt is geweest, is die gezien bij een grensovergang? Dan hoor je toch ook wel even een belletje rinkelen, dat je denkt aha!
Hij wil al niet naar Frankrijk, misschien dat hij denkt wat geloofwaardigheid op te bouwen door wel mee te werken aan die uitzending. Hij leek ook wat verbaasd dat de interviewster zoveel wist, over waarom er wel spanningen waren tussen de broers terwijlhij haar deed geloven dat die e rniet waren en toen ze dat niet zomaar aannam, gooide hij het erop dat hij het nooit zo heeft ervaren. geslepen man.
Wat niet wil zeggen dat hij een moordenaar is.

En ik hou de mogelijkheid ook nog open dat Mollier het doelwit was.
En dat het gedekt wordt door de fransen, wat zou verklaren waarom de boswachters dan wel diebritse bmw hebben gezien en die RAF man niet.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:57:41 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135393221
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:45 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Stel dat de Iraakse familie inderdaad het doelwit was en die broer zit er achter, en hij dus een huurmoordenaar heeft ingeschakeld, dan moet de politie toch wel iets van afgeluisterde gesprekken hebben, of ergens informatie hebben dat er geld is overgemaakt naar een of andere mogelijke huurmoordenaar
Dat geld is dan niet overgemaakt schat ik zo. Als het uitgesloten is dat die broer geruime tijd voor het drama naar frankrijk is geweest dan hou ik de mogelijkheid open dat de huurmoordenaar het heeft laten ophalen / opgehaald uit GB.
Wat betreft afgeluisterde gesprekken, die zijn geweest tussen twee telefoons die niet direct te linken zijn?
pi_135397390
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:
Ik denk 2.
Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar iig één zwaar van verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...

En waarom is-hij niet op zoek gegaan naar het jongste kind btw, als hij bwvs de gehele familie van Al-Hilli wilde vermoorden? Hij moet geweten hebben dan dat er nog een kind was...

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 12-01-2014 15:47:22 ]
I´m back.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:47:31 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135397629
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar zwaar verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...
daar dacht ik eigenlijk dat het gezin dan ook het doelwit was.

Net dit hele topic nog eens gelezen.

Doordat die fietser zoveel kogels kreeg zou je bijna gaan denken dat die het doelwit is.
Die kreeg dus ook de eerste kogels. Als diefietser geen doelwit was had de moordenaar makkelijk 30 sec kunnen wachten met schieten? Tot ie voorbij was. Door dat beekje hoor je toch de schoten niet.

En die toeristenschutter kan het ook nog zijn.

Ik ben benieuwd wanneer we meer te weten komen, de politie moet wel meer aanknopingspunten hebben dan tot nu toe openbaar is. Zij moet toch enig idee hebben in welke richting zij moet zoeken.
  zondag 12 januari 2014 @ 15:49:17 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135397716
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar iig één zwaar van verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...

En waarom is-hij niet op zoek gegaan naar het jongste kind btw, als hij bwvs de gehele familie van Al-Hilli wilde vermoorden? Hij moet geweten hebben dan dat er nog een kind was...
Dat heb ik me ook afgevraagd, misschien omdat zijn kogels toen al op waren. Misschien omdat hij dacht dat als hij die niet kon zien dat ze de bossen in was gevlucht?
Maar dat maakt het weer minder aannemelijk dat het hele gezin vermoord moest worden, als uitgangspunt.
pi_135397826
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook afgevraagd, misschien omdat zijn kogels toen al op waren. Misschien omdat hij dacht dat als hij die niet kon zien dat ze de bossen in was gevlucht?
Maar dat maakt het weer minder aannemelijk dat het hele gezin vermoord moest worden, als uitgangspunt.
ja vind ik ook, waarom zoveel kogels op iemand afvuren die niet je doelwit was, terwijl je als dader zou moeten weten dat er nog een kind ergens in de buurt moet zijn
  zondag 12 januari 2014 @ 16:03:35 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135398278
Maar hij heeft daar in de buurt een tijdje rondgehangen.
Hij heeft zijn vizier open gehad toen de boswachters hem aanspraken omdat hij ergens stond waar geen motorrijders mochten komen. waarom krijgen we daar geen compositietekening van te zien?
pi_135398660
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:03 schreef Marrije het volgende:
Maar hij heeft daar in de buurt een tijdje rondgehangen.
Hij heeft zijn vizier open gehad toen de boswachters hem aanspraken omdat hij ergens stond waar geen motorrijders mochten komen. waarom krijgen we daar geen compositietekening van te zien?
er is wel een compositietekening vrij gegeven inmiddels
pi_135398703
artikel met compositietekening :

http://www.telegraph.co.u(...)otofit-released.html
  zondag 12 januari 2014 @ 16:22:18 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135398856
Ah bedankt!
  zondag 12 januari 2014 @ 16:26:56 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135399044
een zaak uit 2012 alweer...
pi_135402218
Dank voor de link, voor in de OP:

De documentaire maakte wel veel duidelijk, moet ik zeggen, maar roept ook weer nieuwe vragen op:

- het was geen doodlopende, maar een doorgaande weg binnendoor naar Zwitserland en Italië (wat de aanwezigheid van de al-Hillies verklaart
- in de docu wordt gesproken dat Mollier "verdwaald was"?? Dat lijkt me bijzonder sterk; die man woonde daar en fietste daar volgens eerdere getuigenissen elke dag
- uit het filmpje worden duidelijk dat zowel pa al-Hilli als Mollier geen grote vissen waren op satelliet/kernenergiegebied. Dat lijkt me dan ook een vreemd motief, hoewel me dat eerst juist het meest logische leek.
- die broer kiest zijn woorden zorgvuldig, wat niet betekent dat hij schuldig is of meer weet, maar hij wordt verdacht van fraude. Zou het een manier zijn om alle bezittingen van pa in handen te krijgen? Dat is dan mooi mislukt met het in leven laten van zijn twee nichtjes. Geen enkele emotie van zijn gezicht te zien, geen enkel woord van afschuw wat er gebeurt is, geen aandacht voor zijn nichtjes, van zijn enige broer (vreemd voor een Irakees waar familie belangrijk is), en nu dus -als ik het goed begrijp- de enige erfgenamen van de bezittingen van Saad.

Nog steeds onduidelijk en ook niet in de docu opgehelderd:
- er wordt gesproken van "een populair vakantiegebied voor Britten"; ok, maar WAAROM zat Zainab niet op school? Kan dat zomaar, in september je schoolgaande kind meenemen op vakantie? Dat lijkt toch meer een vlucht dan een normale vakantie met papa en oma.
- zoveel kogels misgeschoten, maar geen enkele in de auto (een bewegend doelwit met 3 doelen erin; 1 bestuurder en 2 achterin), nieuw nieuws dat Saad al werd neergeschoten buiten de auto...
- een kogelmagazijn van 7 en 1 in de barrel, met 25 schoten is dat al ruim 2 keer herladen. Met zo'n oud pistool gaat dat niet makkelijk en snel. Waarom zou je als je verwacht 25 kogels te moeten afvuren, zo'n vreemd pistool kopen, met alle risico's vandien als je de patronen verwisselt?
- er wordt in de docu steeds gesproken van een Franse link met Mollier, maar die wordt niet uitgediept, Mollier wordt niet gesproken, zijn familie niet, etc.
- die broer geeft een interessant inkijkje in zijn berekenende werkwijze. Hij zegt -op zich niet onwaar- "dat de meeste moorden in de buurt van je huis plaatsvinden". Ja, dat is waar, maar juist dat is een enorm handig dwaalspoor van hemzelf af. Want wat is er nu makkelijker dan een moord in opdracht plegen JUIST in een ander land, om geen enkele verdenking op je te hoeven laden. Tenslotte hadden de al-Hillis een aantal huizen in de UK, Spanje en Irak, maar niet in Frankrijk (ze gingen niet voor niets met de caravan, wat ik geen logisch vervoermiddel voor Irakese Britten vind trouwens). Er is geen reden voor Zeid om in Frankrijk te komen, het ideale land voor een moord op je broer. In opdracht, maar wel een goedkope, gezien het wapen en de vele gemiste kogels.

pi_135402668
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:47 schreef Marrije het volgende:

Doordat die fietser zoveel kogels kreeg zou je bijna gaan denken dat die het doelwit is.
Die kreeg dus ook de eerste kogels. Als diefietser geen doelwit was had de moordenaar makkelijk 30 sec kunnen wachten met schieten? Tot ie voorbij was. Door dat beekje hoor je toch de schoten niet.
Dat is vreemd. Je wacht eerder tot de auto van de al-Hillis voorbij is als Mollier werkelijk het doelwit zou zijn. Zeker met het risico op vluchten en/of aanrijden met een grote BMW.

Wat wel logisch is, is hoe die auto stond (niet geparkeerd, zoals ik dacht, maar achteruit in de mulle grond). Een BMW heeft -helaas voor het gezin- achterwielaandrijving, dus die slippende wielen kan natuurlijk heel goed. Zeker nu uit de docu naar voren komt dat Saad al was neergeschoten buiten de auto.

Wat alleen in het filmpje niet meer naar voren komt, zijn de andere getuigen, zowel die Philippe D. die met 2 vriendinnen daar ook fietsten en na de RAF-fietser Martin op PD aankwamen, of een paniekerende Martin naar beneden zagen komen, omdat ie geen bereik had daar in de bergen, als die andere getuigen die een witte Peugeot 206 of een andere groene auto gezien hadden.

We hebben nu:
• 1 motorrijder, in het zwart gekleed met zwart vizier op een grijs-zwarte motor - kenteken onbekend
• 1 automobilist, in een grijze BMW X5 - kenteken onbekend, maar Britse auto

Dan de plek. Die lijkt heel raar, maar als je bedenkt dat er blijkbaar geen bereik is, is ie heel logisch. De motorrijder en de BMW X5 kunnen elkaar met walkietalkies bereiken, als het nodig is, en de slachtoffers/getuigen kunnen geen 112 bellen daar. Precies wat er gebeurde met Brett Martin.

Dan de mogelijkheid dat Mollier en al-Hilli een afspraak hadden, dat lijkt volkomen onlogisch, omdat Saad in zijn auto Mollier op de fiets op weg omhoog passeerde. Als ze elkaar kenden, en het doel van de middag een ontmoeting was, dan zouden ze niet eerst samen naar boven rijden, maar elkaar beneden ontmoeten.

pi_135402839
Ik las dit nog op een ander engelstalig forum :

The forensics leaked to the French press in November 2012 cannot be dismissed.
This has been thoroughly reviewed and discussed for weeks.
Blood traced were found on shoe soles and clothing of Zainab and Saad.
I stand by the report Mollier was targeted first with five bullets, so killer X had a single bullet left for Zainab (shoulder) and Saad al-Hilli (lower back) before shooter had to change clips for next 7 rounds. This small window in time gave Saad a chance to make a get-away.
Mollier was already severely wounded/near death and was still executed assassin style.
pi_135403563
De auto stond er eerder dan dat Mollier aankwam (allebei van dezelfde richting, van beneden naar boven).

Het is volkomen onlogisch voor een schutter om juist te gaan schieten als Mollier en de Hillies daar samen zijn, als ze niet allebei het doelwit zijn. Je wacht tot de fietser voorbij is als de auto het doelwit is en vice versa. Bovendien, als de hypothese van de BMW X5 die de motorrijder hielp klopt, dan wist de motorrijder dat er 2 fietsers aankwamen.

Wat ook niet duidelijk wordt, is hoe die al-Hillies daarheen gingen, die verlaten plek op een binnendoorweg naar Zwitserland en Italie. Waren ze volledig bepakt en bezakt weggegaan van hun camping met als doel de nacht elders door te brengen (en de volgende dag die Zwitserse bank te bezoeken?) of waren ze gewoon eventjes onvoorbereid op pad gegaan "om te gaan wandelen"? Dat zou al veel duidelijk maken.

En die broer Zeid reageert vreemd, heel vreemd:
- bij de vraag naar de zilvergrijze BMW X5 die nieuw materiaal is, is zijn eerste tegenvraag; Waar ging die auto naartoe? - dat is geen logisch antwoord van een totaal onwetende onschuldige
- hij ontkent glashard problemen met Saad, terwijl vast is komen te staan dat hij die wel had en zelfs verdacht wordt van fraude over zijn broers rug om
- zoals blijkt uit het filmpje heeft Saad een gelukkig huwelijk en is Zeid met zijn 53 jaar alleen. Dat is voor moslims echt niet normaal.
- beginnen over Franse complottheorieën en vooral ook "racisme, want wij zijn moslims :') :') " is ook absoluut niet normaal gedrag van een verdachte.

pi_135403634
Ik kan best geloven dat die broer er achter zit, maar de rest van het verhaal snap ik niet...
Hoe heeft die broer dat allemaal geregeld
Die broer zat toch in Engeland
Of kent die broer dat gebied van Annecy op zijn duimpje
Hoe heeft hij instructies gegeven aan die huurmoordenaar dan?
Dan moet er over en weer veelvuldig overleg zijn geweest lijkt me en ook een geldoverdracht of anders heeft die broer nu een groot probleem
Ik mag aannemen dat de politie iets van bewijs daar van zou hebben als de broer er achter zit, of tenminste wat aanwijzingen, ik heb daar niks van gehoord, dus dat maakt het wat mij betreft weer minder geloofwaardig dat die broer er achter zit, het zou zo een geplan moeten zijn geweest van die broerm dan moet de politie inmiddels wel iets van bewijs hebben gevonden?
pi_135404029
quote:
A year on at Annecy: The unsolved mystery of the Al-Hilli lay-by murders - Europe - World - The Independent

Terms and Conditions

A year ago this week, a British-Iraqi family and a passing French cyclist were murdered on a mountain road. John Lichfield separates fact from fiction in Chevaline

John Lichfield has been The Independent's man in Paris since 1997, covering French news. Before that, he was the paper's Foreign Editor and he has also worked in Brussels and Washington.

At the most infamous lay-by in Europe, all is quietly beautiful.

There are no specks of blood on the fallen leaves, and no gouge marks in the earth where Saad Al-Hilli, wounded and fleeing for his life, reversed his BMW estate car into the mountain side. The river Ire rushes over limestone boulders 50 feet below the road. The forest rises towards the 7,000-foot crest of the Bauges massif. A red and white sign orders the public to drive no further.

Here, a year ago on Thursday, 2,200 feet above Lake Annecy in the French Alps, three members of a British-Iraqi family and a French cyclist were coldly slaughtered. A seven-year-old girl was beaten over the head with the butt of an ancient revolver and left for dead.

Her little sister cowered, and then slept, beneath the skirts of her dead mother in the back of the BMW. She was not discovered by gendarmes for eight hours.

Signs of the crime were still abundant when the forest road was opened to the press in September last year: blood on the leaves, fragments of smashed glass, tyre-marks in the bank. Those signs have washed away long ago but the Al-Hilli massacre remains as much a mystery as ever.

What kind of fury – fraternal hatred, dark politics or pure lunacy – motivated such savagery beside the river Ire?

In the absence of official progress, lurid theories breed on the internet and in the tabloid press. The killings have variously been ascribed to the SAS, the CIA, Israeli intelligence, Iraqi agents, Saddam Hussein loyalists, a gang of professional killers from Eastern Europe and a jealous lover (targeting the French cyclist).

French investigators, working in a joint European investigation team with Surrey police, believed from the outset that the explanation would eventually be found in Britain. For a few months, they appeared side-tracked by another theory: that the murders might have been committed by a lone, local psychopath. That theory has been dropped, for now.

Two months ago, at the request of French investigators, Surrey police arrested Saad Al Hilli’s brother, Zaid, on suspicion of organising the murder to resolve brutally a dispute over their father’s will. After a couple of days, he was released on bail. He adamantly denies that he had anything to do with the quadruple murder. The investigators admit that they do not have enough evidence to charge him.

Saad al-Hilli Saad al-Hilli (AFP/Getty)
The intention of this article is also to try to separate fact and reasonable supposition from myth, speculation and pure invention. The article is based on official statements, reliable leaks from the investigation, including the forensic examination of the crime scene, the fragmentary evidence given to police by Zainab Al-Hilli, now aged 8, and the BBC interview given by Brett Martin, the former RAF pilot who stumbled on the massacre a year ago next week.

The word “remote” has often been used to describe Le Martinet, the parting of mountain tracks where the Al-Hilli family and Sylvain Mollier died. In the space of a short return to the scene of the crime, The Independent ran into six ramblers, four of them children, two cyclists and three cars.

Le Martinet is an isolated spot, but not truly a remote spot. Germaine, who lives in Chevaline in the valley below, makes a pilgrimage each month with a few friends. “We pray for the children but most of all we pray for those poor people who were taken away so cruelly and so suddenly,” she said. Germaine is 80 years old. She makes the four-kilometre trip on foot.

A year ago, the Al-Hilli family came from Claygate in Surrey to the shores of Lake Annecy on a caravan holiday. On the afternoon of 5 September, a grey and drizzly day, they set out for a drive.

In the wine-coloured BMW estate car, were Saad al-Hilli, 50, an Iraqi-born micro-satellite engineer, his wife, Iqbal, 47, a dentist, and her mother Suhaila al-Allaf, 74. There were also two little girls, Zainab and Zeena Al-Hilli, aged seven and four. They were wearing smart “city clothes”.

What brought them to the forest lay-by at Le Martinet is unclear. Zainab, now recovered largely from her injuries, told investigators recently that her father had decided to “go for a walk”.

Dated and timed photographs found in the camera of Zainab’s granny, Ms Al-Allaf, show the family posing happily in Doussard, the next village to Chevaline, at 3.15 pm that day. The murders are believed to have occurred at about 3.35pm to 3.40pm. A direct drive between the two spots takes about 12 minutes.

Saad Al-Hilli parked the BMW in the lay-by with its front bumper towards the steep bank. He and Zainab alone got out of the car.

At that point, Sylvain Mollier, 45, a local man, came up the hill on his ¤5,000 top-of-the-range racing bicycle. He had passed Brett Martin, also cycling, at the foot of the road to the lay-by at 3.15pm. It would take a good cyclist around 15 to 20 minutes to climb the steep and pitted road up to Le Martinet.

Saad Al-Hilli, Mollier and Zainab are believed to have been standing close together when a gunman appeared on foot from around the gentle bend beyond the lay-by. How the lone gunman came to be there is one of the great unresolved mysteries of the case. Had he followed the Al-Hillis on the large motorcycle which was seen on the tracks banned to the public beyond Le Martinet later that afternoon?

No one saw a motorcycle following the Al-Hilli car. Unless the gunman was a random killer, it seems inconceivable that he could have been lying in wait.

The Al-Hilli family home in Claygate, Surrey The Al-Hilli family home in Claygate, Surrey (AFP/Getty)
The gunman opened fire rather wildly at first. Zainab was wounded in the shoulder. Mollier was also wounded and fell to the ground.

Saad Al-Hilli fled to his car, trying to drag Zainab with him. As he got into the driver’s seat, he was shot in his lower back. He reversed the BMW in a half-circle, accidentally dragging Sylvain Mollier under his wheels. In his panic, Saad reversed too far and jammed his rear wheels into the soft earth of the forest side.

The gunman shot the three adult occupants of the car through the front wind-screen, carefully placing two bullets in each head. He failed to see little Zeena hiding under her mother’s knees.

He returned to Sylvain Mollier and shot him several more times as he lay on the ground. He grabbed Zainab, who had remained outside the car, but did not shoot her. He beat her savagely with the handle of his revolver and left her for dead.

When Brett Martin reached the scene at around 3.40pm, he found Zainab staggering near the car. He found the BMW with its engine running and its wheels still spinning as it reversed into the bank. After placing Zainab in a recovery position, saving her life, he found a group of French walkers who raised the alarm at 3.48pm.

Why did the gunman not shoot Zainab? Had he run out of ammunition? Or had his gun jammed? He fired 25 shots and must have re-loaded at least twice.

Fragments of the wooden handle of the gun were found by forensic experts on the ground. As a result, the type of gun used has been identified as a 7.65mm P06 Luger – an ancient weapon issued to the Swiss army and police in the 1920s and 1930s.

This is an antique, a collector’s item – a bizarre weapon for a professional killer. The behaviour of the gunman was equally odd: a mixture of clinical cynicism and muddled panic. Hence the decision by the French investigators to explore the “lone nut” angle. Their inquiries went nowhere.

In recent months, the investigators have returned to the theory of a targeted attack on the Al-Hillis. Eric Maillaud, the Annecy prosecutor who is the spokesman for the investigation, has speculated that the killer might have been a “low-price” assassin from the Balkans.

The possibility that the murderer targeted Sylvain Mollier, not the Al-Hillis, has been “98 per cent” dismissed, according to Mr Maillaud. Mollier was a foreman welder in a local plant supplying metal to the nuclear industry – not a “nuclear scientist” as claimed in some reports. He had no enemies. He was on a random cycle ride and had not been that way before. Brett Martin saw no car or motorbike following him.

Surrey Police, as their part of the investigation, recently uncovered the fact that Saad Al-Hilli’s older brother, Zaid, 54, had made many phone calls to five numbers in Romania just before the killings. After the killings, the calls stopped. Mr Maillaud has played down the importance of these calls. They seem, nonetheless, to have led to the decision to arrest Mr Al-Hilli in June.

French investigators have long been frustrated that British police could not place Zaid Al-Hilli in custody for a lengthy grilling. The two brothers are known to have been in an acrimonious dispute over their father’s inheritance, including a bank account in Geneva containing ¤800,000. Under the French judicial system, investigators could have held Zaid for many days to search for proof. Under the British system, the police have to have elementary proof before they can justify an arrest.

Overall, Franco-British cooperation on the case has been excellent. Not so the cooperation from other countries.In almost a year, the Iraqis have not replied to any official correspondence from France. The Romanians have failed to identify the numbers telephoned by Mr Al-Hilli. The United States has refused to order the release of Saad Al-Hilli’s computer files,.

Public interest in the killings remains huge but understanding has often been confused by far-fetched theories. In France, once an investigation is handed to an examining magistrate, even basic facts are not supposed to be divulged.

Since the media detests a news vacuum, there are inevitably leaks. Some are genuine; other less so. Some of the leaks to the French media are reported responsibly in the British press. Some are “spun” out of recognition.

After twelve months the central mysteries of the Al-Hilli murders remain. The most likely explanations are the most banal ones: the family quarrel or the lone nut.

Whatever way the jigsaw puzzle is put together, there are still important pieces which do not fit.
1. Het is dus wrs zo gegaan: al-Hilli en dochter staan buiten de auto, Mollier is net aangekomen op de plaats van de parkeerhaven en vanuit de bocht komt de moordenaar aan. Begint eerst om zich heen te schieten. En daarna, al-Hilli zit gewond inmiddels weer in de auto en zet hem in zijn achteruit, het afmaakwerk van de familie. En daarna kreeg Mollier nog wat kogels. De dochter die nog buiten de auto verkeerde werd afgetuigd met de kolf van het vuurwapen (kogels op?).

2. De broer van al-Hilli had voor de moord getelefoneerd met 5 nummers uit Roemenië en na de moord stoppen die telefoontjes. Roemenië heeft nog niet achterhaald met wie hij belde.

3. Mollier was een lasser, geen nucleaire wetenschapper in het bezit van geheimen. Echter de erfeniskwestie die rondom Mollier speelde, wordt in dit artikel niet meegenomen (artikel is van september 2013). Hij fietste er niet elke dag.

4. 25 keer geschoten met een Luger (een antiek wapen) idd, wat betekent op zijn minst twee keer herladen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-01-2014 19:12:47 ]
I´m back.
pi_135404041
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:23 schreef Rachilda het volgende:
Ik kan best geloven dat die broer er achter zit, maar de rest van het verhaal snap ik niet...
Ja, je kan toch bellen of mailen met Zuid-Frankrijk?

Hij weet vast wanneer zijn broer vertrekt en hij kan vermoeden dat hij naar die camping gaat. Desnoods een tracer onder de auto van je broer plakken? Saad gaat met familie op vakantie met zijn geliefde caravan, dan kan je niet zo snel rijden.

quote:
Dan moet er over en weer veelvuldig overleg zijn geweest lijkt me en ook een geldoverdracht of anders heeft die broer nu een groot probleem
Die huurmoordenaar met compagnon? was in dat gebied op aanwijzing dat Zeid wist dat Saad naar die camping zou gaan. Als Saad echt richting Italie of Zwitserland wilde, is het nog een vreemde route, maar dan zou een spionage-auto (de BMW X5, of zelfs een nieuwe, andere, auto) een seintje kunnen geven aan de motorrijder; hey, hij komt jouw kant op. Misschien waren er nog meer potentiele schutters, op de andere uitvalswegen vanaf de camping gestationeerd. Die we nooit meer zullen kunnen achterhalen.

quote:
Ik mag aannemen dat de politie iets van bewijs daar van zou hebben als de broer er achter zit, of tenminste wat aanwijzingen, ik heb daar niks van gehoord, dus dat maakt het wat mij betreft weer minder geloofwaardig dat die broer er achter zit, het zou zo een geplan moeten zijn geweest van die broerm dan moet de politie inmiddels wel iets van bewijs hebben gevonden?
Huh, de Franse politie zegt keihard dat ze denken dat Zeid erachter zit?? En die kan ook bellen vanuit een belhuis, of elders. Hij zal echt niet zo stom zijn om zijn eigen telefoon te gebruiken om te bellen met Frankrijk...

Het geld is niet zozeer het motief, maar:
a - volledige aanspraak op de erfenis van opa al-Hilli
b - voorkomen dat Saad naar de bank in Zwitserland gaat
c - jaloezie op een gelukkig gezinnetje terwijl Zeid -ogenschijnlijk?- alleen is
d - lastige broer, die ook van de fraude weet, is weg

pi_135404087
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:
De auto stond er eerder dan dat Mollier aankwam (allebei van dezelfde richting, van beneden naar boven).

Het is volkomen onlogisch voor een schutter om juist te gaan schieten als Mollier en de Hillies daar samen zijn, als ze niet allebei het doelwit zijn. Je wacht tot de fietser voorbij is als de auto het doelwit is en vice versa. Bovendien, als de hypothese van de BMW X5 die de motorrijder hielp klopt, dan wist de motorrijder dat er 2 fietsers aankwamen.

Wat ook niet duidelijk wordt, is hoe die al-Hillies daarheen gingen, die verlaten plek op een binnendoorweg naar Zwitserland en Italie. Waren ze volledig bepakt en bezakt weggegaan van hun camping met als doel de nacht elders door te brengen (en de volgende dag die Zwitserse bank te bezoeken?) of waren ze gewoon eventjes onvoorbereid op pad gegaan "om te gaan wandelen"? Dat zou al veel duidelijk maken.

En die broer Zeid reageert vreemd, heel vreemd:
- bij de vraag naar de zilvergrijze BMW X5 die nieuw materiaal is, is zijn eerste tegenvraag; Waar ging die auto naartoe? - dat is geen logisch antwoord van een totaal onwetende onschuldige
- hij ontkent glashard problemen met Saad, terwijl vast is komen te staan dat hij die wel had en zelfs verdacht wordt van fraude over zijn broers rug om
- zoals blijkt uit het filmpje heeft Saad een gelukkig huwelijk en is Zeid met zijn 53 jaar alleen. Dat is voor moslims echt niet normaal.
- beginnen over Franse complottheorieën en vooral ook "racisme, want wij zijn moslims :') :') " is ook absoluut niet normaal gedrag van een verdachte.
ja mee eens hoor, ik vind die broer ook geniepig over komen, zegt natuurlijk niet dat hij het heeft gedaan, maar hij komt niet heel verdrietig over, heeft ook zo een rare grimas op zijn gezicht, misschien is het ook een rare kerel en maakt het hem allemaal niet veel uit wat zijn broer en nichtjes is overkomen

Dat de Hillies daar terecht zijn gekomen kan ik me nog wel voorstellen, heb het ook wel eens dat ik op vakantie op plekken terecht kom of rijd dat als me iets was overkomen dat men zich ook had gedacht dat het niet logisch was, maar voor mij op dat moment wel
pi_135404579
Dan nog wat over die Mollier:

- de docu spreekt van Mollier die daar uit de buurt komt en op een racefiets (geen mountainbike) het stuk omhoog racet -> vreemd vervoermiddel voor zo'n weg
- het artikel van Ryan hierboven spreekt van een fiets van 5000 euro -> heeeeel vreemd vervoermiddel voor zo'n weg
- eerdere getuigenissen verklaren dat Mollier daar dagelijks fietste -> bron?
- andere getuigenissen verklaren dat "Mollier verdwaald was -seriously?- en/of op advies van de pa van zijn nieuwe vriendin daar zou gaan fietsen" -> je nieuwe peperdure racefiets uittesten juist daar lijkt volslagen onwaarschijnlijk, zeker voor iemand die het gebied op zijn duimpje kent

Er is op zijn minst onduidelijkheid over die Mollier, jammer ook dat dat in de docu niet naar voren komt, terwijl dat juist het nieuwe spoor is (die vriendin uit een rijke familie die Mollier niet erin wil hebben -moord is dan wel heul erg verregaand en lijkt me nogal uitgesloten, maar goed-).

zondag 12 januari 2014 @ 19:03:49 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135405204
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:23 schreef Rachilda het volgende:
Dat regelen is het probleem niet, iemand kan opdrachtgever zijn en het daarmee uit handen geven samen met een zak met geld 'regel het maar'.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:04:39 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135405242
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

- de docu spreekt van Mollier die daar uit de buurt komt en op een racefiets (geen mountainbike) het stuk omhoog racet -> vreemd vervoermiddel voor zo'n weg
- het artikel van Ryan hierboven spreekt van een fiets van 5000 euro -> heeeeel vreemd vervoermiddel voor zo'n weg
- andere getuigenissen verklaren dat "Mollier verdwaald was -seriously?- en/of op advies van de pa van zijn nieuwe vriendin daar zou gaan fietsen" -> je nieuwe peperdure racefiets uittesten juist daar lijkt volslagen onwaarschijnlijk, zeker voor iemand die het gebied op zijn duimpje kent

Er is op zijn minst onduidelijkheid over die Mollier, jammer ook dat dat in de docu niet naar voren komt, terwijl dat juist het nieuwe spoor is (die vriendin uit een rijke familie die Mollier niet erin wil hebben -moord is dan wel heul erg verregaand en lijkt me nogal uitgesloten, maar goed-).
Ja, en de franse politie is wel heel stellig dat ze het niet hoeven te zoeken in die hoek.
pi_135405927
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

Er staat met name over hoe de moorden zijn gepleegd, dus in welke volgorde, wel bruikbare informatie in, maar het is dus ook voor een deel gedateerd, omdat de erfeniskwestie die rondom Mollier & Mollier's vrouw speelde er niet in wordt vermeld.
Zal er eens over verder zoeken, want niet echt nog bronnen gevonden hierover.
I´m back.
pi_135406726
Ik snap niet dat de politie vrijwel geheel uitsluit dat die Mollier het doelwit was, volgens mij kan je dat nooit helemaal uitsluiten totdat de dader is gepakt anders gaat de politie aan tunnelvisie leiden
pi_135406977
Hier artikel waarop artikel van crime site zich wrs baseert:
quote:
French Alps shooting: Cyclist murdered in massacre was involved in 'bitter dispute' over million pound inheritance | Mail Online

*

By Peter Allen

PUBLISHED: 14:11 GMT, 16 December 2012 | UPDATED: 15:13 GMT, 16 December 2012

The Frenchman murdered alongside three members of a British-Iraqi family in the Alps had been involved in a 'bitter dispute' over a million pounds plus inheritance, it emerged today.

Sylvain Mollier, 45, was the lone cyclist whose dead body was found lying next to a BMW saloon close to Lake Annecy, in eastern France, on September 5th.

He was shot seven times, while the other victims were shot twice: Said Al-Hilli, a 50-year-old engineer from Claygate, Surrey, was killed inside the car with his wife Ikbal, 47, and her mother, Suhaila, 74.

Now it has emerged that Mr Mollier was involved in family arguments caused by having a baby with a wealthy heiress sixteen years his junior.

Claire Schutz, the 29-year-old who shared a home with Mr Mollier, gave birth to Louis, their first child together, in June.

Just a few months before she gave birth, Claire was given a hugely lucrative business by her parents, making her a millionaire.

More...

'We want to be with you forever': Tears of two girls orphaned in Alps shooting after they were 'kidnapped by social services staff who won't let them live with their surviving relatives'
Iraq to be quizzed on background of Alps massacre family as detectives investigate whether Saad al-Hilli may have been murder target

Court documents from October 2011 confirm the handover of the Schutz-Morange Pharmacy, in Grignon, near Annecy, which is valued at a minimum Ł1.1million.

The couple had been living together for around a year by this time and Claire would have been pregnant with Louis, yet she describes herself as a 'a spinster not signed up to a civil partnership'.

Despite this, Mr Mollier started to receive large amounts of cash from Claire — a development which did not go down well with her side of the family.

Just before his death, Mr Mollier had also won the legal right to take three years off from the factory where he worked to look after Louis, and his two teenage sons from his first marriage.

Mollier was riding a new Ł4,000 racing bike on the day he was murdered.

Ironically, Mollier was following a cycling route suggested to him by Thierry Schutz when he was killed, although police sources say he had deviated from that route into the forest lay-by.

'Sylvain's relationship with Claire was of growing concern to her side of the family and especially her parents,' said a senior figure on the Grignon local council, where Thierry Schutz served as a councillor for two years.

'Sylvain came from a down-to-earth family but had growing claims on Claire's fortune. This was something Claire's family was not happy about.

'They were particularly concerned about Sylvain's spending. There was a bitter dispute over what was going on and this got worse when Sylvain took three years off to effectively live off Claire's money.'

Speaking about the handover of the pharmacy, Mollier's brother Christophe told The Sunday Times: 'Sylvain had been through a difficult divorce and had a lot of financial commitments so naturally was very happy with the development. However, there were serious frictions between the Molliers and Claire Schutz's family.'

The Schutz family, who now refuse to speak about the murders, have been receiving advice from Pierre Morange, the brother of Genevieve Morange.

A political ally of Nicolas Sarkozy, the former French president, he is the MP and town mayor for Chambourcy, near Paris.

Morange found himself drawn into another high-profile murder case five years ago when Christian Marichal, the chief of police in Chambourcy, was found stabbed to death at his home.

The murder came shortly after both men had been accused of corruption, allegations they both denied.

A year later, Morange, who said he feared for his life after Marichal's murder, was granted a special permit to carry a handgun. Mr Morange declined to comment on the latest killings.

Eric Maillaud, the prosecutor leading the investigation, confirmed he was aware of the tensions between the families, but added 'they were not something I particularly wanted to make public. The family is entitled to their private life.'

The Al-Hillis' two daughters survived the attack — the youngest, Zeena, 4, by hiding beneath her mother's body; the eldest, Zainab, 7, despite injuries from being shot in the shoulder and 'pistol whipped'.
Sylvain Mollier zou dus 3 jaar onbetaald verlof opnemen, om voor baby en tiener zonen eerder huwelijk te zorgen.
Hij reed op een gloednieuwe fiets ter waarde van 4000 pond.
En nam een route die kennelijk was voorgesteld door zijn zwager (broer van zijn nieuwe vrouw).
Zijn vrouw kreeg een apotheek (waarde 1,1 miljoen pond). Ik kan er niet uit opmaken dat het om een erfenis ging btw.
Toenemende wrijving tussen Sylvain en zijn vrouw en de familie van zijn vrouw om geld c.q. het uitgavenpatroon van Sylvain.
Of het toevoegsel over die Morange relevant is?
I´m back.
pi_135407877
Dank Ryan,

vreemd verhaal. By the way, die Thierry Schutz is de vader van Claire Schutz, de vriendinweduwe van Sylvain Mollier, toch? Toch niet de broer/zwager maar vader/schoonvader?

Een apotheek erven maakt je geen miljonair natuurlijk. Alleen als je hem voor dat miljoen verkoopt.

Wat vreemd blijft is die weg (op de video's is het al duidelijk en iedereen zegt het ook) nemen als je net een nieuwe racefiets hebt. Het is totaal geen weg geschikt voor een racefiets, en zeker als je het gebied kent, zou je daar niet komen op zo'n peperdure fiets niet geschikt voor het terrein.

Toch blijft bij mij staan; als je iemand graag ongemerkt wil vermoorden, dan doe je dat toch niet als er meerdere getuigen zijn? Wat als Brett Martin eerder naar boven was gefietst, en aankwam als het drama net gebeurd was en de schutter geen kogels meer had? Dan wassie het haasje geweest. Zo vreemd dat welk doelwit je ook uitkiest, je niet wacht tot er geen getuigen bij zijn?

Zeid die met Roemenië belt, is wel verdacht. Waarom doet ie dat? Heeft ie er zelf een verklaring voor? Bij die andere vreemde moordzaak, op Ingrid Visser en Severein, waren er ook al 2 Roemenen bij betrokken...

Het moordwapen is ook echt heel vreemd, het zou een goedkope Roemeen kunnen zijn...

En het aantal kogels. Het artikel over Mollier spreekt van 2 kogels voor Saad, Iqbal en oma, 1 in de schouder voor Zainab en 7 voor Mollier (andere bronnen zeggen 5).

Bij de reconstructie echter, wordt Saad eerst in zijn onderrug geschoten en later "door de voorruit" in zijn voorhoofd? Dat is extreem moeilijk, zonder de auto te raken verder. Zeker omdat de Britse bestuurderskant het verste afzit van waar de schutter staat. En waarom duikt Saad niet weg als er op hem geschoten wordt? Waarom de vrouwen ook niet?

De motorrijder is naar beneden komen racen, waar Brett Martin hem heeft zien aankomen. Is de opvallende motorrijder ook nog elders gespot, onderaan de weg?

De camerabeelden van de Britse BMW X5; een opvallende auto in Frankrijk, ookal is het een toeristisch gebied voor Britten, maar camerabeelden van snelwegen kunnen wel uitkomst bieden welke richting ie heengegaan is (zoals de 1e (!) vraag van Zeid)...

Trouwens, lexgauw postte op 22 oktober 2012 dit al, begin van dit 3e deel:

Hij had ruzie met zijn broer over de erfenis en was vlak voor de moord bij een bank in Zwitserland geweest, waar zijn overleden vader een rekening had afgesloten. Volgens de politie heeft hij geen geld van de rekening gehaald en de broer ontkent dat hij ruzie had met zijn broer.

- dat komt in het filmpje van Panorama niet naar voren, dat ie al naar Zwitserland is geweest
- waarom zou je naar een bank gaan en niets opnemen of storten?
- wie beheert die rekening? Zeid, als oudste zoon, of Saad? Of hebben ze na vaders overlijden allebei toegang?

pi_135408557
Hier staat: Sylvain's relationship with Claire was of growing concern to her side of the family and especially her parents,
Dus ook ruzie met haar ouders. Van wie heeft ze die apotheek dan geërfd? Ook vreemd.
Volgens mij heb ik weer in een ander artikel gelezen dat Tierry de broer van Claire was en een bemiddelende rol speelde in de familie.
Maar zoals je zegt genoeg leads, onduidelijkheden, onlogische gebeurtenissen.
I´m back.
pi_135409910
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:15 schreef Ryan3 het volgende:
Hier staat: Sylvain's relationship with Claire was of growing concern to her side of the family and especially her parents,
Dus ook ruzie met haar ouders. Van wie heeft ze die apotheek dan geërfd? Ook vreemd.
Volgens mij heb ik weer in een ander artikel gelezen dat Tierry de broer van Claire was en een bemiddelende rol speelde in de familie.
Maar zoals je zegt genoeg leads, onduidelijkheden, onlogische gebeurtenissen.
Ok, broer Thierry.

Dan moet ik de OP nog even heel hard aanpassen (help je mee?):

Laatste update:

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 12-01-2014 21:14:51 ]

pi_135410831
• Zeid al Hilli (53), weduwnaar van Geraldine, zoon Sean, 28 (loodgieter)
• Saad al Hilli (50), getrouwd met Iqbal (47), twee jonge dochters, Zainab (7) en Zeena (4)
• Saad trouwde met een Irakese, Zeid met een Britse. Die overleed aan eierstokkanker
• Saad geeft zijn dochters Arabische namen, Zeid geeft zijn zoon een Britse naam
• Saad is wel heel erg Brits (en niet Irakees) door te gaan kamperen
• Zeid liegt glashard, zelfs voor de camera, dat hij problemen met Saad had over geld, erfenis, properties, etc.
• Bedrag op Zwitserse bankrekening is 800.000 euro?
• Zeid schreeuwt "raciesme" in het interview met hem en wijst naar de lead Mollier, terwijl hij een heel normaal goed geintegreerde in het VK geboren Britse Irakees lijkt, die zijn zoon een Britse en geen Arabische naam geeft en de achternaam van de moeder eerst komt

Wie zegt dat Sean, de zoon van Zeid niet zijn pa onder druk heeft gezet geld of properties los te maken van zijn broer (Seans oom)?

===

Bij die Molliers ook al van die familieproblemen. Heb ik nou echt zo'n ongewoon saaie familie of zijn dit toevallig 2 heftig vechtende?? :o

[ Bericht 15% gewijzigd door El_Matador op 12-01-2014 20:54:09 ]

pi_135415973
Mollier moet echt precies op het moment van de schietpartij daarboven aangekomen zijn. Of hij is gestopt en een praatje met de Hillies gemaakt en op dat moment kwam de schutter aanlopen, bang dat de fietser Saad ervan zou overtuigen dat er mooiere wandelplekken waren en de familie weer weg zou rijden?

Met een nieuw motief is Mollier wel interessant qua doelwit, maar qua PD lijkt me dat heel raar juist. Als Mollier op de parkeerplaats stopt en doorfietst omhoog, rijd je er met je motor langs en pop je hem zo omver.

maandag 13 januari 2014 @ 06:26:54 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135425794
Mollier was toch als enige versleept? Ik begreep dat zijn kleren waren doorzocht? Misschien dat dat de reden was dat het op een parkeerplek gebeurde, midden op de weg zie je van een grotere afstand dan bij zo'n inham.
En de motorrijder stond ook op andere plekken kort daarvoor, maar bij de ene is hij weggestuurd en bij de andere was hij ook al gezien voordat hij wat had gedaan.

Waarom de inzittenden niet hebben geprobeerd te vluchten. Misschien had Saad daarom de achterbak open gedaan? Om degene die achterin zat een ontsnappingsweg te bieden? Waarom dan de deuren niet vanhet slot, omdat hij wilde voorkomen dat hij achter het stuur weg werd getrokken?

En over dat dikgedrukte stukje over Zwitserland. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar wat ik van die Zwitserse bank woordvoerder (?) uit de panorama begreep was dat Saad een afspraak had gemaakt met die bank om langs te komen, over 2 dagen. Maar dat ie dat dus niet heeft gered.
pi_135442856
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 06:26 schreef Marrije het volgende:
Mollier was toch als enige versleept?
Is dat zo, door wie? En wat is de gegeven verklaring tot nu toe?
quote:
Ik begreep dat zijn kleren waren doorzocht?
Door de dader?

quote:
Misschien dat dat de reden was dat het op een parkeerplek gebeurde, midden op de weg zie je van een grotere afstand dan bij zo'n inham.
En de motorrijder stond ook op andere plekken kort daarvoor, maar bij de ene is hij weggestuurd en bij de andere was hij ook al gezien voordat hij wat had gedaan.
In elk geval dat je bedenkt, is het niet logisch om te wachten tot er meer getuigen zijn, wel tot er minder zijn, lijkt je niet?

quote:
Waarom de inzittenden niet hebben geprobeerd te vluchten. Misschien had Saad daarom de achterbak open gedaan? Om degene die achterin zat een ontsnappingsweg te bieden? Waarom dan de deuren niet vanhet slot, omdat hij wilde voorkomen dat hij achter het stuur weg werd getrokken?
De achterbak stond waarschijnlijk al open, zeker omdat je van binnenuit een knopje hebt om het slot te deactiveren, niet om de achterklep daadwerkelijk open te doen.

quote:
En over dat dikgedrukte stukje over Zwitserland. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar wat ik van die Zwitserse bank woordvoerder (?) uit de panorama begreep was dat Saad een afspraak had gemaakt met die bank om langs te komen, over 2 dagen. Maar dat ie dat dus niet heeft gered.
Dus Panorama spreekt de eerdere feiten (die links komen nog uit het 1e topic, ben pas blij bladzijde 4 ofzo) tegen.

Panorama:
- Saad had 2 dagen NA de moorden een afspraak bij de bank
Eerdere link, zie nieuwste update OP:
- Saad had vóór de moorden een afspraak bij de bank waar hij niets opnam of stortte

maandag 13 januari 2014 @ 17:16:15 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135443059
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1)Is dat zo, door wie? En wat is de gegeven verklaring tot nu toe?

[..]

2) Door de dader?

[..]

3) In elk geval dat je bedenkt, is het niet logisch om te wachten tot er meer getuigen zijn, wel tot er minder zijn, lijkt je niet?

[..]

4) De achterbak stond waarschijnlijk al open, zeker omdat je van binnenuit een knopje hebt om het slot te deactiveren, niet om de achterklep daadwerkelijk open te doen.

[..]

5) Dus Panorama spreekt de eerdere feiten (die links komen nog uit het 1e topic, ben pas blij bladzijde 4 ofzo) tegen.

Panorama:
- Saad had 2 dagen NA de moorden een afspraak bij de bank
Eerdere link, zie nieuwste update OP:
- Saad had vóór de moorden een afspraak bij de bank waar hij niets opnam of stortte
1 en 2, ja door de dader, waar ik dat vandaan heb,poeh, ergens dit topic dacht ik? Volgensmij niet uit de panorama van de bbc.

3) Nou ik denk dat een afrekening een mogelijkheid is waarbij het dan tot op zekere hoogte niet uitmaakt hoe eea loopt omdat de klus dan gewoon geklaard wordt. En eventuele getuigen afhankelijk van de situatie net zo makkelijk worden meegenomen. Een hele familie lijkt dan wat veel, maar een fietser...

4) dat klinkt logischer inderdaad

5) ja zoals ik het begreep wel. Dat komt in de laatste 15 minuten aan bod dacht ik.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:21:47 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135443258
Bij 4.55 zegt die documentaire ook dat zodra Saad en Zayneb uit de auto komen dat ze worden neergeschoten en daarna wordt de fietser neergeschoten.
pi_135443318
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

1 en 2, ja door de dader, waar ik dat vandaan heb,poeh, ergens dit topic dacht ik? Volgensmij niet uit de panorama van de bbc.
Verplaatsen lijkt me onzinnig, alleen om het zicht op het lijk onmogelijk te maken, direct van de weg ofzo. Maar waarom dan wel die "dode" Zainab in het zicht houden?

Een snelle verdienste door zijn portemonnee en/of telefoon mee te jatten, lijkt me niet zo vreemd, zeker als het een Oostblokker o.i.d. is geweest, of een andere pauper met een oud pistool.

quote:
3) Nou ik denk dat een afrekening een mogelijkheid is waarbij het dan tot op zekere hoogte niet uitmaakt hoe eea loopt omdat de klus dan gewoon geklaard wordt. En eventuele getuigen afhankelijk van de situatie net zo makkelijk worden meegenomen. Een hele familie lijkt dan wat veel, maar een fietser...
Als je weet dat je maar 8 kogels in je eerste round hebt en 7 kogels in elke herlading (wat vast niet zo snel gaat met zo'n oud wapen), dan zou je zoveel mogelijk getuigen uitsluiten en geen risico's lopen. Wat nu als er ineens een hele groep wielrenners naar boven komt, precies als jij je moordactie uitvoert?

quote:
5) ja zoals ik het begreep wel. Dat komt in de laatste 15 minuten aan bod dacht ik.
Hmm, een cruciaal punt. Als hij al bij de bank was geweest maar niks heeft gedaan is het heel anders dan als hij nog op het punt stond naar die bank te gaan (en de 800.000 euro eraf trekken). In het 2e geval is het motief (en de haast) van de mogelijke opdrachtgever Zeid nog sterker.

pi_135443517
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:21 schreef Marrije het volgende:
Bij 4.55 zegt die documentaire ook dat zodra Saad en Zayneb uit de auto komen dat ze worden neergeschoten en daarna wordt de fietser neergeschoten.
Ik heb ook gelezen, eerst een paar kogels voor Mollier, daarna Zainab en Saad (buiten de auto) en daarna alle inzittenden (behalve Zeena) in de auto.

Er wordt gesproken van 1 kogel in het voorhoofd voor Saad, maar dat is verdomde knap als dat door de voorruit moet gebeuren, zoals het filmpje stelt. Zeker omdat Saad aan de rechterkant zit, tegen de ophoging aan, dus het verste van de schutter vandaan. De auto in zijn vooruit zetten ging niet meer qua tijd, maar wegduiken zou toch moeten kunnen lukken, lijkt het.

maandag 13 januari 2014 @ 17:30:05 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135443547
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verplaatsen lijkt me onzinnig, alleen om het zicht op het lijk onmogelijk te maken, direct van de weg ofzo. Maar waarom dan wel die "dode" Zainab in het zicht houden?

Een snelle verdienste door zijn portemonnee en/of telefoon mee te jatten, lijkt me niet zo vreemd, zeker als het een Oostblokker o.i.d. is geweest, of een andere pauper met een oud pistool.

[..]

Als je weet dat je maar 8 kogels in je eerste round hebt en 7 kogels in elke herlading (wat vast niet zo snel gaat met zo'n oud wapen), dan zou je zoveel mogelijk getuigen uitsluiten en geen risico's lopen. Wat nu als er ineens een hele groep wielrenners naar boven komt, precies als jij je moordactie uitvoert?

[..]

Hmm, een cruciaal punt. Als hij al bij de bank was geweest maar niks heeft gedaan is het heel anders dan als hij nog op het punt stond naar die bank te gaan (en de 800.000 euro eraf trekken). In het 2e geval is het motief (en de haast) van de mogelijke opdrachtgever Zeid nog sterker.
een hele groep is wat veel ja. Maar ik denk dat die dader in contact stond met een andere 'passant'. Die bmw die nooit getraceerd is bijvoorbeeld.
pi_135443713
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

een hele groep is wat veel ja. Maar ik denk dat die dader in contact stond met een andere 'passant'. Die bmw die nooit getraceerd is bijvoorbeeld.
Juist! Dat is een scenario. Maar die BMW zou toch moeten weten dat Mollier dichtbij was en dat Martin er ook nog aankwam.

Dan was de opdracht van de BMW aan de motorrijder; ok, schiet nu en neem die ene fietser mee, voordat die andere eraan komt.

Daarbij is er nog een weg, die van boven, vanuit de bergen. Werd die ook gemonitord door een medeplichtige? Lijkt me wel dan.

In ieder geval is de mogelijkheid dat Mollier het doelwit was daarmee veel minder waarschijnlijk. Want als Mollier doorfietste, had je hem hoger op de berg in alle stilte kunnen omleggen, zeker met een motor.

Het kan bijna niet anders of de Hillies waren het doelwit.

Zeid moet maar es verklaren waarom ie voor de moorden wel en na de moorden niet met Roemenië belde. Heeft ie daarvoor een goede verklaring? :')

maandag 13 januari 2014 @ 17:56:42 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135444469
Ik ken het gebied totaal niet, ook niet na het kijken op zo'n kaartje icm de panorama. Maar in die laatste werd verteld dat die motorrijder 2 x was gezien door andere boswachters. Waarvan de 2e keer op een punt waar hij niet mocht zijn omdat het daar verboden is voor motorrijders. Ik weet dus niet of dat hoger op de berg was of niet, maar dat zou nog kunnen. Dat zou dus wel een eerste idee geweest kunnen zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 13-01-2014 18:53:03 ]
pi_135464060
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:56 schreef Marrije het volgende:
Ik ken het gebied totaal niet, ook niet na het kijken op zo'n kaartje icm de panorama. Maar in die laatste werd verteld dat die motorrijder 2 x was gezien door andere boswachters. Waarvan de 2e keer op een punt waar hij niet mocht zijn omdat het daar verboden is voor motorrijders. Ik weet dus niet of dat hoger op de berg was of niet, maar dat zou nog kunnen. Dat zou dus wel een eerste idee geweest kunnen zijn?
Dat is wel een interessant punt, als het verboden was voor motorrijders, was het ook verboden voor auto's maar niet voor fietsen.
Zou dit dan kunnen betekenen dat hij toch Mollier aan het opwachten was??? :)
pi_135464362
Zoals ik het zag in het autofilmpje, lag de parkeerplaats links naast de weg (omhoogrijdend) tegen de berg aan, ging de weg met een haakse bocht naar links naar boven door en rechtdoor begint het pad waar geen gemotoriseerd verkeer mag komen (en die motorrijder eerst stond).

Als je Mollier opwacht, sta je naar mijn mening hoger op de berg langs de doorgaande weg en pop je hem zo van zijn fiets. Dat die motorrijder op het onverharde stuk, alleen voor fietsers, stond, wil volgens mij alleen maar zeggen dat hij de bocht omhoog in de gaten hield, dus ook wie er naar beneden kwam.

Als Mollier het doelwit was, had:
- de schutter wel erg veel kogels bij zich
- zou je wachten tot je niet een heel gezin vol getuigen en mogelijk verzet daar hebt, in een auto die men als wapen kan gebruiken

Ik ga 80% zeker voor Zeid, die verwachtte dat Saad die 800.000 euro van de Zwiterse bank zou gaan halen.

dinsdag 14 januari 2014 @ 08:46:36 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135469054
When the family reached the Alps, Saad planned to go to the bank in nearby geneva.
Ongeveer op 47 min.
beide broer hebben de Zwitserse bank gezegd geen geld vrij te geven aan de ander (e broer).

Op maandag is er naar de bank gebeld om te zeggen dat ie langs zou komen en op woensdag was hij dood.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:20 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135469402
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:
Zoals ik het zag in het autofilmpje, lag de parkeerplaats links naast de weg (omhoogrijdend) tegen de berg aan, ging de weg met een haakse bocht naar links naar boven door en rechtdoor begint het pad waar geen gemotoriseerd verkeer mag komen (en die motorrijder eerst stond).

Als je Mollier opwacht, sta je naar mijn mening hoger op de berg langs de doorgaande weg en pop je hem zo van zijn fiets. Dat die motorrijder op het onverharde stuk, alleen voor fietsers, stond, wil volgens mij alleen maar zeggen dat hij de bocht omhoog in de gaten hield, dus ook wie er naar beneden kwam.

Als Mollier het doelwit was, had:
- de schutter wel erg veel kogels bij zich
- zou je wachten tot je niet een heel gezin vol getuigen en mogelijk verzet daar hebt, in een auto die men als wapen kan gebruiken

Ik ga 80% zeker voor Zeid, die verwachtte dat Saad die 800.000 euro van de Zwiterse bank zou gaan halen.

Bij die P is dus de plaats delict.
Bij die rondjes is de motorrijder aangesproken door de boswachters omdat hij daar niet mocht rijden.
Volgens mij is dat niet meteen dat weggetje bij die P.
En dat was de 2e keer dat hij werd gezien,10 minuten daarvoor was hij gezien vlakbij die P door een andere boswachter en ongeveer daar is de britse bmw ook gezien. Die kon makkelijk verdwijnen richting italie en Zwitserland via een van de vele bergweggetjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marrije op 14-01-2014 09:22:32 ]
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:12:08 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_135516717
quote:
Verdachte in Annecy-moorden vrijuit

De Britse politie is gestopt met onderzoek tegen een 54-jarige Brit van Iraakse afkomst in verband met de 4-voudige moord in 2012 bij de Franse plaats Annecy.
De politie liet woensdag weten dat zijn borgtocht is opgeheven.

Op 5 september 2012 werd ongeveer vijftien kilometer ten zuiden van Annecy op een afgelegen en doodlopend weggetje bij het gehucht Chevaline een Brits echtpaar van Iraakse komaf en de moeder van de echtgenote in hun auto vermoord. Een Franse fietser die langskwam werd ook om het leven gebracht.

Een 8-jarig kind werd ter plaatse zwaargewond aangetroffen. Even later bleek er nog een tweede kind te zijn, een ongedeerd meisje van vier jaar.

Het kind van 4 lag verstopt en onbeweeglijk onder het lijk van haar moeder. Ze werd pas rond middernacht aangetroffen door uit Parijs gekomen rechercheurs tijdens hun onderzoek.

In juni arresteerde de politie de Brit, de broer van de echtgenoot van het omgekomen Britse paar. De broers zouden ruzie om geld hebben gehad. Het onderzoek wordt nu gestopt omdat er geen bewijzen zijn.
bron: nu.nl

Dat had hij al voorspeld: bewijs het maar. Kunnen ze niet.

Ondanks dat hij het over de franse politie had geldt het dus ook voor de britse politie.

En dat iets niet kan worden bewezen betekent natuurlijk niet dat het ook niet zo is.
pi_135528327
Jammer. De enige hoop, in mijn ogen.

Welke verklaring had Zeid voor de telefoontjes naar Roemenië? Pizza'tje bestellen?

dinsdag 18 februari 2014 @ 11:50:51 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_136842928
Jammer dat dit

quote:
De 48-jarige verdachte zou in het gebied in het zuidoosten van Frankrijk wonen.
het enige is wat ze tot nu toe melden.
Hopelijk snel meer duidelijkheid.
pi_136843669
Een lokaal persoon, een 48 jarige man uit Chevaline.

Maar inderdaad, verder nog niet veel info.

Dus of het een 'breakthrough' is?

http://www.telegraph.co.u(...)lps-murder-case.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:26:08 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_136844168
Uit jouw linkje:

quote:
A 48-year-old man living in the Chevaline area was arrested and taken into custody by police in connection with the investigation into the murder of four in 2012, Eric Maillaud, the local prosecutor said.

"This arrest, which may not be the only one, was the result of witness statements after the broadcast of a photo-fit image on November 4, 2013 of a biker seen near the scene of the crime and actively sought by investigators," he said.

“For the moment it is impossible to say whether he played any role in the shooting. It is simply the result of the release of the photofit but it is strictly impossible to say any more at this stage," he added. "It could turn out that he has absolutely nothing to do with this affair. He is of French nationality and he lives in the Annecy area.”

He said that this was the first time police had questioned this man over the killings. He said the man was arrested this morning in his home. Said he would prosecute any media that published the suspect’s name.
Kans lijkt me dan klein dat hij er absoluut niks mee te maken heeft.
Maar goed, bewijs het maar eens.
En dan toch een gek of ingehuurd?
En was het toch op de fietser gericht of op de familie?
pi_136861880
Spannend
  woensdag 19 februari 2014 @ 06:14:26 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_136881094
'Verdachte moordzaak Annecy is oud-agent' http://nu.nl/algemeen/370(...)nnecy-oud-agent.html via @NUnl

stukjes uit dat bericht

quote:
De man die dinsdag is aangehouden vanwege de moord op vier personen in de buurt van Annecy anderhalf jaar geleden, zou politieagent zijn geweest in de Franse plaats Menthon-Saint-Bernard.

De 48-jarige verdachte zou om onbekende reden zijn ontslagen, volgens Franse media.

De man die dinsdag werd gearresteerd, kwam de politie op het spoor nadat uit telefoongegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in de buurt was van de plek waar de vier slachtoffers werden vermoord.

Tijdens een huiszoeking bij de man zouden veel wapens in beslag zijn genomen, maar het moordwapen is vooralsnog niet gevonden, aldus Franse media.

[ Bericht 65% gewijzigd door Marrije op 19-02-2014 07:55:19 ]
pi_136979340
Geen bewijs tegen de voormalige agent (Eric Devouasoux).....maar hij blijft wel vast zitten op verdenking van wapenhandel:

http://www.independent.co(...)cleared-9143985.html
pi_138308807
Is er nog nieuws?

pi_138309009
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
Is er nog nieuws?
Hoeveel oude topics ga je nog omhoog kicken :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138309131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:20 schreef superniger het volgende:

[..]

Hoeveel oude topics ga je nog omhoog kicken :')
435.359

donderdag 10 juli 2014 @ 01:09:18 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142123661
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

435.359
quote:
Bizarre wending Alpenmoord
donderdag 10 jul 2014, 00:06 (Update: 10-07-14, 00:19)
De plaats in Chevaline waar de viervoudige moord is gepleegd
De plaats in Chevaline waar de viervoudige moord is gepleegdEPA
Het onderzoek naar de Franse Alpenmoord heeft verrassende nieuwe informatie opgeleverd over een van de slachtoffers, moeder Iqbal al-Hilli. Het blijkt dat ze een verleden had waar niemand iets van wist.

De Franse rechercheurs ontdekten dat Iqbal tussen februari 1999 en december 2000 getrouwd was met een Amerikaan. Die man, James T., overleed bovendien op de dag van de aanslag op Iqbal en haar gezin. De officiële doodsoorzaak was een hartaanval.

"We hebben verrassende dingen geleerd over Iqbal en we hebben nog steeds niet antwoorden op alle vragen", aldus de leider van het onderzoek. "Is er een familiegeheim dat we nog niet hebben gevonden? En gaat het dan over Saad al-Hilli of zijn vrouw Iqbal?"

Geen verdachten meer
Iqbal ontmoette Saad na haar eerste huwelijk in Dubai. Ze stierven, samen met zijn moeder, tijdens een vakantie in het Franse Annecy in 2012. Een fietser, die waarschijnlijk toevallig getuige was van de moorden, werd ook doodgeschoten. De twee dochters van het echtpaar overleefden de aanslag.

De politie arresteerde drie keer een verdachte in de zaak, maar dat liep telkens op niks uit. Eerst werd de broer van Al-Hilli opgepakt, omdat hij een conflict met Saad zou hebben gehad. Daarna werd een Fransman gearresteerd die in de buurt van de moorden zou zijn gezien, maar ook tegen hem was geen bewijs.

Recentelijk werd nog een 35-jarige Irakees opgepakt, die tegen een medegevangene zou hebben gezegd dat hij het gezin bij een huurmoord zou hebben gedood. Ook dat bleek uiteindelijk niet te bewijzen.
Had je deze aan zien komen, Mata?
pi_142125623
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

[..]

Haha, nee. Wel een vreemd verhaal. Zou kunnen dat hij ze vermoord heeft/laten vermoorden en daarna zelfmoord gepleegd met een pil die een hartaanval veroorzaakt.

Maar aan de andere kant zou het bijzonder onlogisch zijn dat iemand met wie je 12 jaar geleden getrouwd was, weet dat jij precies op dat moment op dat verlaten weggetje bent.

pi_142125899
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, nee. Wel een vreemd verhaal. Zou kunnen dat hij ze vermoord heeft/laten vermoorden en daarna zelfmoord gepleegd met een pil die een hartaanval veroorzaakt.

Maar aan de andere kant zou het bijzonder onlogisch zijn dat iemand met wie je 12 jaar geleden getrouwd was, weet dat jij precies op dat moment op dat verlaten weggetje bent.
Onlogischer dan deze nieuwe 'theorie'???
pi_142126078
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 02:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onlogischer dan deze nieuwe 'theorie'???
:?

Juist dit nieuwe scenario noem ik vrij onlogisch.

pi_142140772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

[..]

:D

Vreemd verhaal.
pi_142150588
Als ik zo denk, hoeveel moeite Endstra moest doen om Holleeder vermoordt te doen krijgen. Denk ik dat het voor een normale sterveling helemaal niet zo makkelijk is om een huurmoordenaar in te schakelen.

Lijkt erop dat de opdrachtgever van een huurmoord, meestal zelf een gevaarlijke gangster, die ff geen vieze handen wilde. Maar ieder geval mans genoeg om daarna niet door de huurmoordenaar afgeperst te worden.
.
pi_146524046
Niet veel nieuws, wel een apart nieuwtje over Iqbal:

quote:
Alps shootings: murdered woman's 'secret' ex-husband died on same day
bron: http://www.theguardian.co(...)d-french-alps-murder
pi_146524510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:04 schreef Montagui het volgende:
Niet veel nieuws, wel een apart nieuwtje over Iqbal:

[..]

bron: http://www.theguardian.co(...)d-french-alps-murder
Dat was al langer bekend, zie hierboven.

edit: artikel is van juli.
pi_152951100
Nieuwe verdachte, maar heeft afgelopen juni zelfmoord gepleegd:
quote:
Alps shootings: French Foreign Legion soldier 'top of suspect list' | UK news | The Guardian

Patrice Menegaldo, who killed himself last year, fits profile of hitman behind murder of British family and French cyclist in 2012, prosecutor says

Patrice Menegaldo, who killed himself last year, fits profile of hitman behind murder of British family and French cyclist in 2012, prosecutor says

A former soldier in the French Foreign Legion has been identified as the chief suspect in the 2012 murders of a British family in the Alps, according to a new book about the unsolved crime.

Patrice Menegaldo, who killed himself last June, was interviewed as a witness after the shootings of Saad al-Hilli, his wife Iqbal, mother-in-law Suhaila and French cyclist Sylvain Mollier.

Investigators are looking into Menegaldo’s movements because he exactly fits the profile of the professional hitman believed to be behind the killings.

In an interview for the Daily Mirror book The Perfect Crime, state prosecutor Eric Maillaud said Menelgado was “at the top of the chain” for detectives, who have been hunting for the assassin on both sides of the channel.

Iraqi-born satellite engineer Hilli and the other victims were shot at point-blank range on a forest road in Chevaline in September 2012. The family’s bodies were discovered in their BMW car, while the body of local cyclist Mollier, a father of three, was found nearby.

Hilli’s two young daughters survived the attack – the eldest, Zainab, seven, was pistol-whipped, which police believe was a result of the killer running out of ammunition. Her sister Zeena, four, hid under her mother’s skirt.

Maillaud said Menegaldo was acquainted with Mollier’s partner, Claire Schutz. The suspect and the victim were from the nearby town of Ugine. “The hypothesis at the top of the chain for investigators is a local killing. We have a real suspect. I am referring to the Legionnaire from Ugine,” he said. “Here is a middle-aged man who kills himself and to explain this leaves a letter saying he couldn’t handle being considered a suspect.”

Maillaud said this was peculiar as Menegaldo had been interviewed only as a witness because he knew the Schutz family. “We are talking about a hardened ex-soldier, someone using a gun, suddenly saying he couldn’t deal with being thought of as a suspect. The investigators are still digging into this man. He had psychological problems.

“Could it, by chance, have been him? Did he regret his actions afterwards and take his own life? Otherwise it is an inexplicable suicide. He had the technical capacity to do what was done that day.”

The book also contains a claim from Hilli’s brother that there had been a “cover-up” over the deaths and that Mollier was the killer’s real target.

Zaid al-Hilli told the Mirror: “Saad was in the wrong place at the wrong time. I think they twisted it around. It’s not fair on the families and the victims this went on for such a long time with not a shred of evidence.

“There is a cover-up. I think they know who is behind it, who is the gunman and everything. It’s absolute nonsense what they came out with. I think they know exactly who was the target, and it was Sylvain Mollier.”

Zaid al-Hilli, from Chessington, Surrey, admitted he fought with his brother in October 2011 after months of arguments over a Ł1m property, which the family owned in Claygate, but denied any suggestions he was involved in the killings. He was arrested on suspicion of the murders in June 2013 but later told that he would face no further action after police found there was insufficient evidence to charge him.

In a further twist, the Mirror reported that Iqbal al-Hilli kept in touch with her secret American ex-husband Jimmy Thompson. Until now it was thought Iqbal had cut all ties with Thompson, who died of a heart attack on the same day as the executions.
Bron: www.theguardian.com
Die Menegaldo had dus wat met de vrouw van de wielrenner, wilde hem doodschieten, en de familie was dus op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, volgens deze theorie.
I´m back.
pi_152951166
zon rare zaak
br@m
pi_152951349
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:18 schreef brambus het volgende:
zon rare zaak
Ik denk dat deze theorie an sich wel hout snijdt, volgens mij heb ik ook geopperd dat de werkelijk target niet de familie was, maar de wielrenner Mollier.
Op de achtergrond speelt wrs ook de erfeniskwestie van Mollier en vrouw mee dan.
http://www.camilleri.nl/2(...)om-miljoenenerfenis/

[ Bericht 19% gewijzigd door Ryan3 op 25-05-2015 19:11:48 ]
I´m back.
pi_152951574
Bedankt voor de update. Ik vroeg me een aantal weken geleden nog af of er vorderingen waren.

Door de achtergrond van Al-Hilli en Mollier is er een hoop speculatie en complotdenken terwijl de werkelijk reden misschien gewoon "simpel" overspel is geweest.
pi_152951947
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Bedankt voor de update. Ik vroeg me een aantal weken geleden nog af of er vorderingen waren.

Door de achtergrond van Al-Hilli en Mollier is er een hoop speculatie en complotdenken terwijl de werkelijk reden misschien gewoon "simpel" overspel is geweest.
Ja, klopt vroeg het me laatst ook af idd.

Nu vraag ik me alleen even af wie die Patrice Menegaldo is.
Is dat de genoemde ex-RAF brit? Die als fietser achterop Mollier kwam?
Hier staat dat-ie in het vreemdelingen legioen zat.

Niet dezelfde wrs:

quote:
State prosecutor Eric Maillaud told the Sunday Mirror that Menegaldo was from the nearby community of Ugine - where Mr Mollier also lived - and knew the cyclist's partner.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 25-05-2015 18:52:18 ]
I´m back.
pi_152952071
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt vroeg het me laatst ook af idd.

Nu vraag ik me alleen even af wie die Patrice Menegaldo is.
Is dat de genoemde ex-RAF brit? Die als fietser achterop Mollier kwam?
Hier staat dat-ie in het vreemdelingen legioen zat.
Nee, nee dat zijn 2 verschillende personen.
Al snap ik even niet waarom deze Menegaldo als getuige gehoord is.
pi_152952205
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nee, nee dat zijn 2 verschillende personen.
Al snap ik even niet waarom deze Menegaldo als getuige gehoord is.
Klopt idd, is ene Brett Martin.
Wat ik begrijp:
1 man fits the bill: lid geweest van vreemdelingen legioen.
2 had een relatie met de vrouw van Moliier.
3 pleegde zelfmoord verleden jaar juni, omdat-ie er volgens afscheidsbrief niet tegen kon dat de verdenking naar hem uit ging.
4 komt uit naburig Ugine.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-05-2015 19:04:50 ]
I´m back.
pi_152952393
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat deze theorie an sich wel hout snijdt, volgens mij heb ik ook geopperd dat de werkelijk target niet de familie was, maar de wielrenner Mollier.
zou heel goed kunnen maar waarom was die fam. dan op die plek?
br@m
pi_152952459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:11 schreef Montagui het volgende:
Een lokaal persoon, een 48 jarige man uit Chevaline.

[ afbeelding ]

Maar inderdaad, verder nog niet veel info.

Dus of het een 'breakthrough' is?

http://www.telegraph.co.u(...)lps-murder-case.html
Vraag is Menegaldo hier al een keer gearresteerd geweest...?
I´m back.
pi_152952477
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:59 schreef brambus het volgende:

[..]

zou heel goed kunnen maar waarom was die fam. dan op die plek?
Stukje wandelen wrs.
I´m back.
pi_152966161
Telegraaf had er 4 juni 2014 iig wel nog een artikeltje over:

quote:
Ex-verdachte Alpenmoorden dood

Het gaat om een 50-jarige oudgediende van het Vreemdelingenlegioen. Hij werd in april 2013 twee uur lang verhoord door de Franse recherche in verband met de moordpartij ruim een half jaar eerder in de buurt van Annecy. Daar werden twee Britse ouders van Iraakse komaf, een oma en een voorbijganger op een fiets in koelen bloede geëxecuteerd. De twee kleine dochtertjes van het echtpaar overleefden het bloedbad.

Aanvankelijk richtte het onderzoek zich vooral op de achtergrond van het vermoorde echtpaar, maar later dook de theroie op dat de fietser misschien wel het primaire doelwit was van de dader(s).

De Fransman gold als mogelijke verdachte omdat hij uit hetzelfde dorp kwam als de doodgeschoten fietser en hij gezien zijn militaire achtergrond in staat werd geacht om een dergelijke professioneel uitgevoerde executie uit te voeren.

In een afscheidsbrief schrijft de man dat het verhoor hem destijds erg heeft aangegrepen en dat hij ermee worstelde dat hij in verband werd gebracht met de viervoudige moord.

De zaak is nog altijd onopgelost.
Bron: Telegraaf
I´m back.
pi_152966512
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag is Menegaldo hier al een keer gearresteerd geweest...?
Voor zover ik weet (en kan terugvinden) is hij nooit gearresteerd geweest, alleen verhoord.
pi_152966559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Voor zover ik weet (en kan terugvinden) is hij nooit gearresteerd geweest, alleen verhoord.
Klopt, maar wat ik bedoelde is of die motorrijder al opgespoord was eigenlijk en of dat dan Menegaldo misschien was.
I´m back.
pi_152966985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar wat ik bedoelde is of die motorrijder al opgespoord was eigenlijk en of dat dan Menegaldo misschien was.
Nee, die is nog niet bekend. Ene Eric Devouassoux (ex-politieman met zijn 2e WO wapenverzameling) is daar ooit voor aangehouden, maar blijkbaar was hij het niet.

Geen idee ook of Menegaldo enigszins lijkt op de compositietekening.
pi_152967035
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, die is nog niet bekend. Ene Eric Devouassoux (ex-politieman met zijn 2e WO wapenverzameling) is daar ooit voor aangehouden, maar blijkbaar was hij het niet.

Geen idee ook of Menegaldo enigszins lijkt op de compositietekening.
Nee, maar ben nu dus wel benieuwd, als die Menegaldo een motor heeft, ben je al een stukje verder wrs.
I´m back.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:25:55 #267
307622 Perox
(niet de echte)
pi_152978808
Interessante zaak, eigenlijk gisteren pas de hele thread gelezen, en de BBC docu gezien.

Even een vraagje:
Waar lezen jullie dat die Menegaldo een verhouding had met de vrouw van Mollier? Ik zie dat namelijk nergens terug in de artikelen. Volgen wat in de nieuwsberichten staat was hij "acquainted with", dus een kennis van de vrouw van Mollier.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:29:46 #268
307622 Perox
(niet de echte)
pi_152978965
Trouwens verwacht ik bij een dergelijke zelfmoord wel een brief met een bekentenis i.p.v. een halve beschuldiging (aangaande de verhoren).

Vind ik vreemd. Als ik mezelf van kant ging maken dan toch zeker niet over wat verdachtmakingen of vanwege een stevig verhoor. Ik ga er dan even voor het gemak van uit dat ze geen waterboarding hebben toegepast natuurlijk... ;)

Als hij dan toch vanwege wroeging zelfmoord pleegt verwacht je gewoon dat hij dan ook schoon schip maakt en schuld bekent.
pi_152998740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:25 schreef Perox het volgende:
Interessante zaak, eigenlijk gisteren pas de hele thread gelezen, en de BBC docu gezien.

Even een vraagje:
Waar lezen jullie dat die Menegaldo een verhouding had met de vrouw van Mollier? Ik zie dat namelijk nergens terug in de artikelen. Volgen wat in de nieuwsberichten staat was hij "acquainted with", dus een kennis van de vrouw van Mollier.
Dat is een interpretatie van "acquainted with".
I´m back.
pi_152998764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:29 schreef Perox het volgende:
Trouwens verwacht ik bij een dergelijke zelfmoord wel een brief met een bekentenis i.p.v. een halve beschuldiging (aangaande de verhoren).

Vind ik vreemd. Als ik mezelf van kant ging maken dan toch zeker niet over wat verdachtmakingen of vanwege een stevig verhoor. Ik ga er dan even voor het gemak van uit dat ze geen waterboarding hebben toegepast natuurlijk... ;)

Als hij dan toch vanwege wroeging zelfmoord pleegt verwacht je gewoon dat hij dan ook schoon schip maakt en schuld bekent.
Volgens die onderzoeker is het vreemd dat zo'n gehard type zelfmoord pleegt, omdat-ie, volgens het afscheidsbriefje, zogenaamd niet zou kunnen leven met het feit dat hij als verdachte was aangemerkt. Terwijl hij, volgens mij, slechts als getuige is gehoord, maar goed.

Overigens zou me verbazen als we hier snel meer van horen. Krijg de indruk dat ze helemaal vast zitten. Dus geen connectie met UK en op het continent dus alleen de theorie dat het idd vermoedelijk om eigenlijk een locale misdaad gaat.
I´m back.
pi_152999112
Volgens de oudste dochter zou Mollier als eerste zijn vermoord (met meerdere schoten). Hij lijkt mij dan ook eerder het originele doel en niet de familie Hilli. Alle onderzoeken naar links en verdachten m.b.t. Hilli als doel leiden tot niets, terwijl ik best met nog wel wat vragen zit omtrent Mollier.

Wat mij betreft zou er daarom ook wel wat meer onderzoek gedaan mogen worden naar de rol van Pierre Morange en die van de familie Schutz.

Zou het allemaal om haar gaan?

En die zelfmoord van Menegaldo lijkt mij ook vreemd, al kan het wel zijn dat zo'n 'gehard' figuur een ander karakter (misschien labieler) heeft gekregen door zijn 'levenservaringen'.

Iemand overigens al in het bezit van "The Perfect Crime" van Tom Parry?
pi_153000707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:58 schreef Montagui het volgende:
Volgens de oudste dochter zou Mollier als eerste zijn vermoord (met meerdere schoten). Hij lijkt mij dan ook eerder het originele doel en niet de familie Hilli. Alle onderzoeken naar links en verdachten m.b.t. Hilli als doel leiden tot niets, terwijl ik best met nog wel wat vragen zit omtrent Mollier.

Wat mij betreft zou er daarom ook wel wat meer onderzoek gedaan mogen worden naar de rol van Pierre Morange en die van de familie Schutz.

Zou het allemaal om haar gaan?

[ afbeelding ]

En die zelfmoord van Menegaldo lijkt mij ook vreemd, al kan het wel zijn dat zo'n 'gehard' figuur een ander karakter (misschien labieler) heeft gekregen door zijn 'levenservaringen'.

Cherchez la femme.
I´m back.
pi_153006150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:58 schreef Montagui het volgende:
Ken ik niet, misschien wel interessant om eens te lezen. Bedankt voor de tip.
pi_153009537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 08:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, blijkbaar is die motorrijder inmiddels (nog maar een paar maanden geleden) wél opgespoord! Schijnt iemand uit Lyon te zijn die verder niets met de zaak te maken heeft. Althans voor 95%...
quote:
A motorcyclist sought by police investigating the murders of three members of a British family in the French Alps has been identified - and ruled out of the inquiry, according to reports.

Police traced the biker last month - more than two years after the shooting of engineer Saad al-Hilli, his wife Ikbal and her mother Suhaila al-Allaf, on a forest road in Chevaline in September 2012.

However, authorities have said the man, from Lyon, had no connection to the killings and was in the area "by accident" when they took place, according to France Info.

He was interviewed by detectives from Chambery and told them he came to Chevaline to practise his passion for paragliding, the radio station said.

The motorcyclist was said to have been driving on the Combe d'Ire road at around 3pm before he was stopped by two forest rangers who asked him to leave.

He agreed, driving back down the path past the car park where the Al-Hilli family and a cyclist were gunned down.

According to sources close to the investigation, he has not given any information that could lead to new witnesses.

"His personal and professional profile exclude him 95 per cent from the list of suspects but further inquiries are still required," an investigator told France Info.

The motorcyclist said he did not "make the connection" between his presence near the scene of the killing and the identikit picture of him which was circulated. Police released the image in November 2013.
bron: http://www.telegraph.co.u(...)Hilli-shootings.html
pi_154464954

Boek gelezen. Weinig nieuws, al was de achtergrond van Iqbal en haar familie wel interessant.
pi_158803317
Nieuwe verdachte: een 53-jarige Belg genaamd Michel Hecht, die in 1986 verdachte is geweest bij de raadselachtige moord op twee jonge Britse toeristen in Bretagne en bij de moordpoging op zijn eigen broer, schoonzuster en neefje in 2008 aldus de Daily mail: http://www.dailymail.co.u(...)-murder-mystery.html

Suspect: Michel Hecht, 53, has been named as the latest suspect in the killing of British businessman Saad al-Hilli and his family

quote:
Named: Gunman who tried to kill three members of his own family is new suspect in French Alps murder mystery

The latest suspect be investigated for the killing of the British businessman Saad al-Hilli and his family has been named as 53-year-old Belgian Michel Hecht - a man jailed in 2008 for trying to kill his own family.
Named and pictured by Belgian news site La Meuse, Hecht is being questioned by police in connection to the 2012 massacre in the French Alps after being identified by a French private detective.
Hecht was jailed in 2008, was convicted of shooting at his brother Yves, his sister-in-law Isabelle Mathieu, 33, and his nephew Evan, 11 after he fired at them through the wooden walls of their chalet in Florenville, near Arlon in Belgium in 2005.

Suspect: Michel Hecht, 53, has been named as the latest suspect in the killing of British businessman Saad al-Hilli and his family
He was also a potential suspect in the killings of British cyclists Lorraine Glasby, 28, and Paul Bellion, 29, who were found shot dead in a maize field in Brittany in 1986.
Retired police captain turned private detective Pascale Huche said the close range shooting of Saad al-Hilli, 50, his wife Iqbal and mother-in-law Suhaila in their car bears remarkable similarities to a murder he investigated 30 years ago.
Hecht was never charged and the case collapsed due to lack of evidence.
Hecht was released on remand ten months after he was convicted of shooting his family.

BRITISH CYCLISTS KILLED 30 YEARS AGO
British cyclists Lorraine Glasby, 28, and Paul Bellion, 29, were found dead in a maize field in Brittany in 1986.
The case was never solved, but was worked on by now former police detective Pascal Huche.
He says the case bears 'remarkable similarities' to the shooting of the al-Hilli family and French cyclist Sylvian Mollier.

Both murders were committed in isolated locations and at close range.
'There are similarities between these killings. Weapons were used at close range and both took place in isolated areas,' he told the newspaper.
According to Huche, Hecht has been questioned over 'several investigations'.
Speaking to The Sun, Lorraine Glasby's mother Rosemary said, 'The moment I heard about the family (al-Hillis) I thought the cases might be linked. There are so many similarities.
The former captain. who worked on the murders in Brittany, tipped off French police about his suspicions.
Hecht is now living in Vosges, France, two hours from Annency, and cannot return to Belgium under the terms of his police, according to a report in The Sun.
I´m back.
pi_158812629
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe verdachte: een 53-jarige Belg genaamd Michel Hecht, die in 1986 verdachte is geweest bij de raadselachtige moord op twee jonge Britse toeristen in Bretagne en bij de moordpoging op zijn eigen broer, schoonzuster en neefje in 2008 aldus de Daily mail: http://www.dailymail.co.u(...)-murder-mystery.html

[ afbeelding ]

[..]

Maar voorlopig dus enige link dat de zaken op elkaar lijken.
pi_158813228
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Yup. Maar wie weet.

Ook een 'long shot' zijn de onlangs gevonden (2) sporen 'onbekend' DNA.
quote:
Two unidentified traces of DNA are found in the car belonging to British al-Hilli family murdered in French Alps, sparking new hope of solving three-year mystery
http://www.dailymail.co.u(...)ee-year-mystery.html
pi_158813404
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit is Hechts commentaar op de beschuldigingen: "“Je n’ai jamais été entendu pour cette affaire (NDLR: la tuerie de Chevaline). Vous salissez mon nom. C’est de l’acharnement médiatique et de l’acharnement venant d’un policier, qui voulait déjŕ me mettre sur le dos un double meurtre en Bretagne. Et maintenant la tuerie de Chevaline? Je n’ai rien ŕ voir lŕ-dedans. Oui, j’ai un passé de délinquant, mais je ne suis pas un tueur. Au mois de septembre 2012, je ne pouvais plus bouger suite ŕ deux opérations de la colonne vertébrale. J’ai des documents qui le prouvent. Vous salissez mon nom. C’est honteux, outrageant et dégueulasse. Le mal est fait maintenant. Vous mettez ma vie en danger ainsi que celle de ma famille.”"

bron

Onder meer zegt-ie dat zijn naam zwart wordt gemaakt door media en een oude rechercheur, weliswaar heeft-ie een crimineel verleden, maar zegt geen moordenaar te zijn. In de maand september van 2012 had hij net twee operaties aan zijn rug achter de rug en kon hij zich niet fatsoenlijk bewegen, hij heeft papieren die dit kunnen bevestigen.
I´m back.
pi_158824079
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Yup. Maar wie weet.

Ook een 'long shot' zijn de onlangs gevonden (2) sporen 'onbekend' DNA.

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)ee-year-mystery.html
Die onbekende dna sporen in de auto hecht ik weinig waarde aan. De auto was op slot. De wielrenner heeft ruit ingeslagen. Daaruit concludeer ik dat de dader niet in de auto is geweest. Bovendien zal er best eens iemand anders dan een familielid in de auto hebben gezeten.
pi_158829937
A MAN who tried to kill three members of his family and allegedly executed two Brits is a new suspect in the French Alps murder mystery.

Michel Hecht was convicted of shooting at his brother, sister-in-law and six-month-old nephew.

The 53-year-old Belgian was also suspected of murdering a couple on a cycling holiday 30 years ago.

A private detective gave Hecht’s name to cops probing the murder of the British-Iraqi al-Hilli family near Annecy in 2012.

Saad, 50, wife Iqbal, 47, and mum-in-law Suhaila, 74, were shot at close range in their car.

Daughters Zainab and Zeena survived. Passing cyclist Sylvain Mollier, 45, was also killed. Hecht was suspected of the 1986 shootings of teachers Lorraine Glasby, 28, and Paul Bellion, 29, in Brittany. As with the al-Hilli case no one was ever charged.

Detective Pascal Huche, who worked on the Brittany murders, tipped off cops about Hecht. He said: “There are similarities between these killings. Weapons were used at close range and both took place in isolated areas.”

DNA found on the car’s bumper and under a mat matches none of the victims nor anybody on the European criminal database.

Mr Huche said: “It would be interesting to compare it with Hecht’s.

“He has been questioned over several investigations.”

Lorraine Glasby’s mum Rosemary said yesterday: “The moment I heard about the family (al-Hillis) I thought the cases might be linked. There are so many similarities.”

A cellmate of Hecht said he had confessed to the Brittany murders in 2001.

But the confession was ruled inadmissible. DNA found at the scene was lost.

In the 2005 attack on his family in Florenville, Belgium, a bullet fired by Hecht went through his nephew’s cot.

His sister-in-law Isabelle Mathieu, 33, suffered serious leg injuries. She said: “Michel is a very dangerous and capable of anything.”

Hecht was convicted of three attempted murders in 2008 but freed ten months later as he had been on remand for three years. He lives in Vosges, France, two hours from Annecy, and cannot return to Belgium under the terms of his release.

Prosecutor Eric Maillaud, leading the hunt for the al-Hillis’ killer, confirmed the tip-off. He said Hecht will be questioned.

http://www.thesun.co.uk/s(...)al-Hilli-murder.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 12:20:19 #282
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203167895
kick voor @Peligrosso
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Spellchecker donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:29 #283
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203167942
Update:
Man opgepakt voor Franse Alpenmoorden in 2012
quote:
In Frankrijk is een verdachte aangehouden in de spraakmakende moordzaak waarbij in 2012 drie leden van een Britse familie en een Franse fietser werden doodgeschoten. De man is in hechtenis geplaatst en wordt uitgebreid verhoord. Hij was al eens eerder aangehouden, maar in zijn verhaal zaten volgens bronnen van justitie in Annecy gaten, melden Britse media. Ook wordt zijn alibi gecheckt.
Tien jaar geleden werden in het gehucht Chevaline, ten zuiden van het Meer van Annecy, een 50-jarige Brit van Iraakse komaf, zijn vrouw en haar moeder doodgeschoten in hun auto. Hun twee dochters overleefden het bloedbad, dat sterk leek op een professionele afrekening. Een 45-jarige fietser die waarschijnlijk toevallig getuige was werd ook vermoord.

De ’Alpenmoordzaak’ leek op de plank te belanden, maar de aanklager in Annecy zei onlangs dat het onderzoek nog altijd gaande is. Vorig jaar sprak de politie over een mogelijk verband met een bende huurmoordenaars in Parijs. In het huis van een van de bendeleden, een oud-politieman, werden kogels gevonden van hetzelfde kaliber als die in Annecy waren gebruikt. Dat zou erop kunnen wijzen dat de fietser het eigenlijke doelwit was, maar de toedracht van de viervoudige moord is nog altijd in nevelen gehuld.
pi_203168127
Willen wij Meer of minder Annecy 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 januari 2022 @ 12:45:27 #285
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203168266
quote:
In het huis van een van de bendeleden, een oud-politieman, werden kogels gevonden van hetzelfde kaliber als die in Annecy waren gebruikt. Dat zou erop kunnen wijzen dat de fietser het eigenlijke doelwit was
Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen.
pi_203168363
quote:
Goed nieuws!
  donderdag 13 januari 2022 @ 13:07:22 #287
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203168532
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Politie heeft een hekel aan fietsers? :?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Spellchecker donderdag 13 januari 2022 @ 13:13:32 #288
197773 crew  maily
pi_203168618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:07 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Een van de bendeleden was een oud-politieman.
  donderdag 13 januari 2022 @ 16:49:18 #289
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203172240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:13 schreef maily het volgende:

[..]
Een van de bendeleden was een oud-politieman.
Ja, ik kan lezen. Maar waarom geeft dat aanleiding om te denken dat de fietser het doelwit was?
Ken hele voorgeschiedenis van deze zaak overigens niet dus wellicht mis ik wat info.
  Spellchecker donderdag 13 januari 2022 @ 16:54:11 #290
197773 crew  maily
pi_203172301
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ja, ik kan lezen. Maar waarom geeft dat aanleiding om te denken dat de fietser het doelwit was?
Ken hele voorgeschiedenis van deze zaak overigens niet dus wellicht mis ik wat info.
Misschien had de wielrenner hem eens bijna van de chaussettes gereden :+
pi_203174421
Oud Pilitieman Michel Hecht?
.
pi_203174647
Paar weken geleden moest ik nog aan deze zaak denken. :D
Zaak al weer bijna 10 jaar geleden.

quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Snap ik ook niet meteen. Kaliber wil immers niet zeggen hetzelfde wapen. Al was het volgens mij wel een oud, niet zo'n standaard, wapen.

Verder zegt het niets over het slachtoffer. Al denkt men uit onderzoek dat de fietser als eerste is neergeschoten, daarna pas de familie.

De fietser Mollier was overigens de man die als lasser werkzaam was in nucleaire industrie. Geruchten over overspel en ruzie over een erfenis.
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:52:12 #293
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203174698
Als leek vraag ik mij af op wie de lijken leken?
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:54:36 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203174739
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2022 16:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik heb het indertijd wel gevolgd en ik weet dat de oudste dochter wel verklaard heeft ooit dat ze eerst de fietser hadden doodgeschoten, maar hoe ze nu ineens zo tot deze conclusie komen weet ik ook niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203206936
Samenvatting van de zaak:

quote:
Inside chilling Alps massacre of Brit family - the 5 unsolved clues key to the mystery
The al-Hilli family was on a caravan holiday at their favourite spot on Lake Annecy in the French Alps - but some days after they arrived an unknown killer shot dead dad Saad and mum Iqbal before pistol-whipping, shooting and leaving seven-year-old daughter to die

Ten years after the shocking of murder of a British family in the French Alps, detectives are continuing to interrogate a man about the unsolved 2012 killings.

In another twist in the long-running unsolved case which has intrigued people around the world, the arrest was apparently prompted by a reconstruction of the terrible events.

Line Bonnet-Mathis, the newly appointed prosecutor in Annecy, where the murders took place, wanted to create a fresh timeline, checking witness statements for inconsistencies.

Now a 57-year-old married man from Lyon, who was reportedly in the area of the crime scene on the day Saad al-Hilli, his wife Iqbal, and mother-in-law Suhaila were shot dead at point-blank range, is being detained by investigators.

He was arrested at his home early on Wednesday morning in an operation that has seemingly been months in planning.

French media reported that the police previously interviewed the man as a witness in 2015.

According to information released then, he was travelling on his motorbike down the narrow road leading up to the remote clearing where the al-Hillis and a French cyclist, Sylvain Mollier, were assassinated.

On the day in question, it was revealed then, he had gone paragliding, a popular pastime in the mountains above Chevaline, the nearest village to the appalling attack.

Yet despite the worldwide publicity surrounding the extraordinary case, and near-constant news coverage in France, the man told detectives he had been unaware of what happened at the remote car park at the end of the Combe d’Ire track.

As police hold the unnamed suspect for a second day of questioning, those affected by one of the most bizarre mass murders of recent decades are hoping this might finally be the breakthrough they need.

The murders
Saad and Iqbal al-Hilli left Claygate, Surrey, in early September 2012 with their daughters Zainab and Zeena, and her mother Suhaila.

They drove by car, towing Saad’s beloved caravan, to a campsite on Lake Annecy for a family holiday. France had always been their favourite destination.

On the day of their killing, Saad had asked the campsite owner for recommendations.

They drove up a track beyond the village of Chevaline in the maroon estate car, and got out at a layby called Le Martinet to inspect a sign showing hiking trails.

At this point, exactly what happened remains clouded in mystery.

Saad, Iqbal and Suhaila were shot dead in the car, which still had its engine running, with its wheels turning in an earth bank, suggesting Saad had reversed at speed to get away.

Zainab, seven, who was outside the vehicle, was shot, pistol-whipped and left for dead by the assassin. Her little sister Zeena, only four at the time, cowered unseen under her mum's skirt in the back seat, terrified but physically unharmed.

Also at the scene was a French cyclist, Sylvain Mollier, 45, who had been shot dead too. His bullet-riddled body was discovered on the ground, a few metres from the al-Hillis vehicle, which had its windows splintered by holes from shots fired by the Luger pistol the assassin had used.

The first on the scene was a British cyclist, former RAF pilot Brett Martin, who has a holiday home near the lake, who remembers being overtaken by another pedaller, presumably Mollier, on his way up the winding hill.

At first thinking there had been a terrible accident, Brett approached the vehicle, and only then realised what had happened. He switched off the engine and - unable to get a signal on his mobile phone - went back down the hill to get help and raise the alarm.

The brothers
After the killings, Eric Maillaud, the French state prosecutor in Annecy at the time, said he was sure the answer to the crimes lay in England.

During a visit to the al-Hillis’ home in England, he announced that this would be where the outwardly inexplicable assassination would be resolved.

Mr Maillaud was particularly convinced that a long-running feud between Saad and his elder brother Zaid explained what looked like a deliberate, professional hit.

The brothers had argued over the inheritance of the house in Claygate, and reportedly over their father's will.

Zaid admitted that there had been a fierce fight inside the house, which Saad lived in permanently, and that they had not been on speaking terms at the time of the murders.

Zaid was arrested and questioned in Guildford, but later released without charge.

Now retired and living near Bournemouth, he has always vehemently protested his innocence, and believes he was a scapegoat for inept French police.

The cyclist
Sylvain Mollier, from the nearby small town of Ugine, was a keen cyclist who would often be out on lengthy, mountainous routes on his expensive bike.

He was well-liked locally, and had recently started a relationship after a divorce from the mother of his first two children.

At the time of the killings, Mollier had stopped working at a nuclear metals processing factory in Ugine, which employs many of the town’s citizens.

Investigators said he was an innocent victim, in the wrong place at the wrong time, and yet Mollier was shot with seven bullets, the most of any of the four dead victims. It is also believed that he was shot first, although some dispute this.

Following the murders, it emerged that his new partner, Claire Schutz, had recently given birth to their first child, and had inherited her parents multi-million pharmacy business.

Although there has been speculation in France that this could be a potential motive for an assassination, there has never been any concrete evidence backing this up.

Mollier’s family and the Schutz family have maintained their silence since the killings.

The inquiry
From the outset, the French investigation has faced criticism.

Little Zeena al-Hilli was only found the morning after the murders by specialist forensic officers sent down from Paris, still beneath her dead mother's skirt.

There were also claims that the crime scene was trampled over, and disturbed, leading to clues potentially being missed - a claim disputed by French authorities.

The police cordon was lifted just a few days after the murders for journalists and TV news crews, potentially too early.

Meanwhile, the French police squandered valuable time trying to trace the al-Hillis’ passports, with investigators querying whether the assassin had taken them as proof of completing his hired job.

The identity documents were discovered in the victims’ clothes a long time afterwards.

And Eric Maillaud, the figurehead at the centre of the inquiry for the first four years, was criticised for initially dismissing theories that the al-Hillis might have been the collateral victims.

Previous suspects
As well as the man currently under arrest, and Zaid al-Hilli, others have been quizzed as potential suspects.

Former foreign legionnaire Patrice Menegaldo, who knew Claire Schutz, committed suicide after he was questioned as a witness, without being placed under arrest.

Ex-police officer Eric Devouassoux was quizzed after a huge stash of guns was found at his property in the area, but he was later cleared of any involvement.

Nordahl Lelandais, potentially France's worst-ever serial killer, has also been interviewed, but has been ruled out.

An Iraqi prisoner, identified only as Mr S, was also quizzed, having claimed to have been paid to kill the al-Hillis, but this too was excluded.

The clues
- Eye witnesses at the campsite reported that Saad al-Hilli had a mysterious, heated conversation the night before he was killed with a man said to be from the Balkans, but this person has never been identified.

- Residents of Chevaline spoke of a car coming down the hill at high speed, as well as a motorcycle, however there was no CCTV in the rural area, making it extremely difficult for detectives to get a positive identification.

- Two forestry workers spotted a motorcyclist above the parking area, and told him to leave as motorised vehicles were not permitted there. Brett Martin said this same motorcyclist passed him as he pedalled uphill. From the information provided by the two workers, police were able to put together an efit image, showing a man with a distinctive helmet.

- The assassin used an antique Luger P06 pistol, a type previously used by the Swiss military. Part of its handle fell off and was found at the scene. Tracing the gun was an almost impossible task as thousands of former soldiers in nearby Switzerland would be able to keep theirs following national service. Ballistic examinations have also been fraught with unusual challenges.

- Curiously, Saad al-Hilli travelled on holiday to France with his laptop and a thick bundle of important documents, including papers relating to his father’s Swiss bank account in Geneva, just 40 mins away.
Bron: https://www.mirror.co.uk/(...)ssacre-brit-25936683
pi_203212081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:07 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Wie niet?
pi_203218572
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:30 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Wie niet?
Ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')