abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135381228
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit idd, dit verklaart waarom zo'n wrede daad werd gesteld.
Als je Al-Hilli wilt vermoorden, waarom zijn hele familie? Op een vakantie. Ver weg van huis, op onbekend terrein.
ja vind ik ook sowieso zeer onlogisch
En ook die plek....die moordenaar was daar al, hoe kan die nou hebben geweten dat die familie op dat tijdstip daar zou stoppen,,,daar heb ik de politie niks over horen zeggen.
Lijkt me niet logisch
Ik denk of het heeft iets te maken met die Mollier of een of andere gek
pi_135381292
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De OP is nu:
• ~14:00 - Saad en familie vertrekt van de camping naar de verlaten plek boven Chevaline in rode BMW 5-serie
• ~14:30-15:00 - metselaar ziet rode BMW langskomen, wordt niet gevolgd
• ~15:00 - 2 fietsers (Mollier -slachtoffer- en exRAFfietser -getuige-) gaan bergop richting plaats delict
• ? - moment dat Mollier RAFfietser inhaalt bergop naar plaats delict
• ~15:30 - moorden vinden plaats, waarschijnlijk binnen 30 seconden

Heb jij een goeie bron voor de exactere tijdstippen dan??

Volgens Google Maps is de weg van de camping in Saint Jorloz naar Chevaline 14 minuten. Het tijdstip van de moord zou toch 15:30 zijn? Als ze werkelijk om ~14:00 vertrokken zijn en rond 14:45 gezien, op weg naar PD, dan lijkt me die verklaring wat kort?
volgens het filmpje komt de familie om 15.40 uur daar aan, stappen ze uit, en worden vrijwel meteen neergeschoten
pi_135381317
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Rachilda het volgende:

[..]

En ook die plek....die moordenaar was daar al, hoe kan die nou hebben geweten dat die familie op dat tijdstip daar zou stoppen,,,daar heb ik de politie niks over horen zeggen.
Lijkt me niet logisch
Die redenering zou opgaan als het een logische plek was waar de familie al-Hilli parkeerde. Om te wandelen, voor een mooi uitzicht, bijzondere dingen in het bos o.i.d. Dat bleek dus duidelijk niet het geval; het was een heel onlogische plek om te gaan wandelen/stoppen.

Al op de eerste plaats is het raar dat de familie ueberhaupt de kinderen, net op het begin van het schooljaar, bij zich heeft.

Van Reading via de Dordoge daarheen rijden en op een vreemde plek gaan wandelen is gewoon niet logisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135381334
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:38 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Lijkt me niet logisch
Het kan zijn dat de moordenaar die plek uitzocht, Mollier maakte elke dag of iig vaak hetzelfde rondje, en dat die auto van Al-Hilli daar wel al stond, maar dat ze plotseling uit het bos kwamen... en de moordenaar toch door ging met zijn plan... Al-Hilli familie stapt inmiddels in, probeert achteruit te steken, misschien uit zenuwen, en iig weg te komen...
I´m back.
pi_135381353
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die redenering zou opgaan als het een logische plek was waar de familie al-Hilli parkeerde. Om te wandelen, voor een mooi uitzicht, bijzondere dingen in het bos o.i.d. Dat bleek dus duidelijk niet het geval; het was een heel onlogische plek om te gaan wandelen/stoppen.

Al op de eerste plaats is het raar dat de familie ueberhaupt de kinderen, net op het begin van het schooljaar, bij zich heeft.

Van Reading via de Dordoge daarheen rijden en op een vreemde plek gaan wandelen is gewoon niet logisch.
wie zegt nou dat ze zijn gaan wandelen, misschien zijn ze even gestopt omdat ze moesten plassen
pi_135381434
quote:

[..]

ik vind het trouwens ook een onlogische plek om te stoppen hoor, daar niet van, laat staan om daar af te spreken...hoe leg je nou iemand uit dat je in die boch,top dat plekje, bij die ene boom waar er zovele van zijn moet stoppen en in een omgeving die je niet kent...
dus een afspraak met die familie daar met iemand kan het niet geweest zijn lijkt me..
om te gaan wandelen ook niet denk ik
misschien om te plassen denk ik...
pi_135381463
quote:

[..]

Als je de omgeving niet kent, kan elk plekje toch goed zijn om te wandelen in het bos?
I´m back.
pi_135381476
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de moordenaar die plek uitzocht, Mollier maakte elke dag of iig vaak hetzelfde rondje, en dat die auto van Al-Hilli daar wel al stond, maar dat ze plotseling uit het bos kwamen... en de moordenaar toch door ging met zijn plan... Al-Hilli familie stapt inmiddels in, probeert achteruit te steken, misschien uit zenuwen, en iig weg te komen...
ja, zoiets lijkt mij eerlijk gezegd het meest logische en komt volgens mij ook overeen met de informatie die is weergegeven
pi_135381577
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van die Mollier kon de dader alleen weten hoe laat die ongeveer daar zou zijn.

Van die familie kon die dader toch helemaal niet zeker weten dat die daar zouden zijn en laat staan dat de dader zou weten dat ze zouden uitstappen om ze neer te schieten
pi_135381786
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:41 schreef Rachilda het volgende:

[..]

wie zegt nou dat ze zijn gaan wandelen, misschien zijn ze even gestopt omdat ze moesten plassen
Het is geen doorgaande weg daar. Het is een pad omhoog met aan het einde een parkeerplaats, verder niets. Als je even stopt om te plassen ga je niet net naast een boom achteruit ingeparkeerd staan, maar stop je gewoon even en stapt de dochter e.v.t. met mama meer uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135381798
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:48 schreef Rachilda het volgende:

[..]

Van die Mollier kon de dader alleen weten hoe laat die ongeveer daar zou zijn.

Van die familie kon die dader toch helemaal niet zeker weten dat die daar zouden zijn en laat staan dat de dader zou weten dat ze zouden uitstappen om ze neer te schieten
Klopt idd, een moord op een geheel andere plaats, en in G-B zou logischer zijn, en dan alleen Al-Hilli, waarom in godsnaam zijn familie ook?
I´m back.
pi_135381928
OP wat geupdate.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 12-01-2014 20:34:15 ]

pi_135381939
O, ja, en je moet als moordenaar steeds in hun nabij zijn zijn, om uit te kienen wanneer de beste gelegenheid zich aandient om hem/hen te vermoorden... dus je zit ook op die camping en volgt hen...
I´m back.
pi_135382004
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja, en je moet als moordenaar steeds in hun nabij zijn zijn, om uit te kienen wanneer de beste gelegenheid zich aandient om hem/hen te vermoorden... dus je zit ook op die camping en volgt hen...
en maar hopen dat ze op die ene plek stoppen waar jij al stiekem staat te wachten in de bosjes :)
pi_135382011
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het was volgens mij een heel rustig weggetje bergop, waar getuigen alleen auto's naar beneden hebben zien rijden. Vreemd dat die auto's en motor met de mogelijke verdachten niet eerst bergop zijn gespot...

Volgens een getuige werd de BMW niet gevolgd, maar dat is niet waterdicht natuurlijk.

pi_135382016
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
OP wat geupdate.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_135382056
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:58 schreef Rachilda het volgende:

[..]

en maar hopen dat ze op die ene plek stoppen waar jij al stiekem staat te wachten in de bosjes :)
Als je een afspraak hebt, kan het natuurlijk.

En waarom geen afspraak tussen 3 ("jongens, papa moet even twee meneren zien, we gaan even het bos in vanmiddag"); Mollier, de dader en pa al-Hilli?

pi_135382058
quote:
12s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen doorgaande weg daar. Het is een pad omhoog met aan het einde een parkeerplaats, verder niets. Als je even stopt om te plassen ga je niet net naast een boom achteruit ingeparkeerd staan, maar stop je gewoon even en stapt de dochter e.v.t. met mama meer uit.
ik snap het niet zo goed, wat is er vreemd om achteruit ingeparkeerd te staan?
Doe ik zelf altijd ook eerlijk gezegd....het komt mij niet vreemd over, maar misschien mis ik iets
pi_135382080
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het was volgens mij een heel rustig weggetje bergop, waar getuigen alleen auto's naar beneden hebben zien rijden. Vreemd dat die auto's en motor met de mogelijke verdachten niet eerst bergop zijn gespot...

Volgens een getuige werd de BMW niet gevolgd, maar dat is niet waterdicht natuurlijk.
Dus wijst dat richting Mollier toch?
Die steeds hetzelfde rondje maakt?
I´m back.
pi_135382147
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je een afspraak hebt, kan het natuurlijk.

En waarom geen afspraak tussen 3 ("jongens, papa moet even twee meneren zien, we gaan even het bos in vanmiddag"); Mollier, de dader en pa al-Hilli?
zou kunnen, maar ik heb nergens iets gehoord over een afspraak, de kinderen hebben ook niets aangegeven dat hun papa zoiets gezegd had...
pi_135382168
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:00 schreef Rachilda het volgende:

[..]

ik snap het niet zo goed, wat is er vreemd om achteruit ingeparkeerd te staan?
Doe ik zelf altijd ook eerlijk gezegd....het komt mij niet vreemd over, maar misschien mis ik iets
Nee, dát is niet vreemd, zelfs erg logisch voor een Brits-Iraakse hoogwaardige ingenieur; bij veel bedrijven is dat verplicht.

Maar wél als je "daar even stopt om te plassen", dan parkeer je niet zo.

En hoe zou het scenario dán zijn? Dat Zainab even buiten ging plassen, precies toen Mollier en haar familie werden doodgeschoten en in die tijd had pa geen tijd of te geshockt om weg te rijden?

Zijn pa en ma en oma en Zeena de auto uitgeweest? Makkelijk te analyseren met sporen van humus onder hun zolen, lijkt me.

pi_135382273
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus wijst dat richting Mollier toch?
Die steeds hetzelfde rondje maakt?
Dan zou de dader dus bij de parkeerplek Mollier op moeten wachten. In dat geval; waarom schiet hij dan eerst Mollier dood en neemt hij het risico bij de Hillies? Als de Hillies er zomaar, toevallig waren en niet voorzien, dan wacht je toch als moordenaar tot ze weg zijn, of je vermoord Mollier verderop, een andere dag, etc.?

De Hillies stonden al op de parkeerplek voordat Mollier boven was. Een dader die puur en alleen Mollier op het oog heeft, ligt daar dan verscholen, maar weet dus al dat er getuigen zijn.

Lijkt me heel onlogisch scenario.

pi_135382410
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou de dader dus bij de parkeerplek Mollier op moeten wachten. In dat geval; waarom schiet hij dan eerst Mollier dood en neemt hij het risico bij de Hillies? Als de Hillies er zomaar, toevallig waren en niet voorzien, dan wacht je toch als moordenaar tot ze weg zijn, of je vermoord Mollier verderop, een andere dag, etc.?

De Hillies stonden al op de parkeerplek voordat Mollier boven was. Een dader die puur en alleen Mollier op het oog heeft, ligt daar dan verscholen, maar weet dus al dat er getuigen zijn.

Lijkt me heel onlogisch scenario.
Het kan anders; moordenaar schiet Mollier dood en ziet dan pas dat het gezin, van wie die BMW was die er stond, het bos was uitgekomen, denk ik. En kan niet terug, omdat hij makkelijk te verbinden is aan Mollier, om de getuigen te liquideren.
I´m back.
pi_135382474
In dit filmpje de route, op ongeveer minuut 11 de plek waar het allemaal gebeurd is :

pi_135383086
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:11 schreef Rachilda het volgende:
In dit filmpje de route, op ongeveer minuut 11 de plek waar het allemaal gebeurd is :

Krijg nu een heel andere indruk van PD btw. Wist niet dat er een beekje langs liep en dacht dat het meer een van de doorgaande weg afgelegen parkeerhaven was.
Opmerking 1: te moeilijke plaats om een afspraak te maken voor Al-Hilli met zijn moordenaar, of hij heeft ook een tomtom, maar dan moet dat adres erin zitten, lijkt me... indien niet zo een crime, zeker met vrouw, schoonmoeder en kinderen erbij.
Opmerking 2, mooie plaats om even een stukje te wandelen sws.
Opmerking 3: een leuke plaats om zonder voorafgaand idee even te stoppen, want langs de weg... even benen strekken en de bossen in.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')