abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117956715
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:07 schreef De_Guidance het volgende:
De meerderheid in Nederland is niet tegen de EU en is dat ook nooit geweest. Men was tegen de EU-grondwet, die is er ook niet gekomen.
Oh, dan is het goed. De gang van zaken was een parel voor de democratie en dat zal dan ook zijn waarom deze prijs de EU toekomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:13:31 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117957126
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed. De gang van zaken was een parel voor de democratie en dat zal dan ook zijn waarom deze prijs de EU toekomt.
^O^
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117958091
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

draai dat ff om, omdat jij en je mandarijnwijn drinkende mercedes rijdende bankiersvrienden voor de EU zijn is de meerderheid opeens voor?
Ik vind mijn eigen omgeving als peiler gebruiken nogal onzinnig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_117958169
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind mijn eigen omgeving als peiler gebruiken nogal onzinnig.
Even onzinnig als al die zogenaamde peilingen.
pi_117958194
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
Totalitair nog wel? Zeg dat maar eens tegen iemand die echt heeft mogen genieten van een totalitair regime.
pi_117958226
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar stel ik dat het dan goed is?

Het kan altijd beter en het is inderdaad niet bevredigend hoe het nu is, echter het beeld dat sommigen hier schetsen staat enorm ver van de realiteit.
pi_117958246
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat een onzin...

Zowel Frankrijk, als Duitsland, lagen in 1945 - al dan niet volledig - in puin, bovendien stond Duitsland onder militair bestuur en betekende de oprichting van de DDR in 1949 dat het land niet meer in zijn geheel autonoom zou kunnen worden. Frankrijk en Duitsland hadden beiden sowieso de (financiële) middelen niet meer om een grootschalige oorlog met elkaar te voeren en bovendien zou de door WO II getraumatiseerde bevolking er bijzonder weinig voor voelen om slachtoffer van een volgende grote oorlog te worden.
De situatie die je hier van Duitsland na 1945 schetst is identiek aan het Duitsland van 1918. In 1918 lag Duitsland ook in puin. Het verschil is dat 6 jaar na 1945 al de EGKS werd opgericht (de voorloper van de EU). In 1918 was er sprake van ieder voor zich. Dus de EU is wel degelijk de factor die bijna 70 jaar vrede en voorspoed heeft gebracht.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_117958291
quote:
Ah een Youtube filmpje, nu ben ik overtuigd.
pi_117958301
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:45 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Even onzinnig als al die zogenaamde peilingen.
Akkoord. Maar dat betekent nog niet dat de meerderheid tegen de EU is.
pi_117958314
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah een Youtube filmpje, nu ben ik overtuigd.
Niet gekeken zeker? Ohja das waar op FOK! word pas iets serieus genomen als het in textvorm is.
pi_117958339
quote:
We worden inderdaad in de gaten gehouden door de geheime politie en kunnen zonder pardon worden opgesloten en geëxecuteerd.
pi_117958360
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord. Maar dat betekent nog niet dat de meerderheid tegen de EU is.
De cijfers van het referendum wat ik dus wel een goede graadmeter vind zijn wat mij betreft duidelijk.
Overigens word de vraag denk ik verkeerd gesteld, ik denk dat de vraag beter kan zijn ziet u meer in een Europese superstaat of wilt u liever een Europa met vrije handel tussen de lidstaten?
pi_117958366
Uiteindelijk zijn het vooral onze ministers (die wij zelf indirect hebben gekozen) en het Europarlement die de dienst uitmaken in Europa.

Het kan democratischer inderdaad, maar dan moet je met meerderheden en gaan werken en niet één-land-één-stem. Maar dat is juist waar de eurosceptici het bangst voor zijn.

Dus ja , het is eigenlijk nooit goed in deze..
pi_117958424
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We worden inderdaad in de gaten gehouden door de geheime politie en kunnen zonder pardon worden opgesloten en geëxecuteerd.
De USA heeft inderdaad al de bevoegdheid om dat te doen, het is een kwestie van tijd en dan zal het in Europa ook mogelijk zijn. Er hoeft maar een keer iets fout te gaan en in het kader van terroristenbestrijding zullen we het er allemaal nog mee eens zijn ook.
pi_117958479
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:52 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De cijfers van het referendum wat ik dus wel een goede graadmeter vind zijn wat mij betreft duidelijk.
Overigens word de vraag denk ik verkeerd gesteld, ik denk dat de vraag beter kan zijn ziet u meer in een Europese superstaat of wilt u liever een Europa met vrije handel tussen de lidstaten?
Nogmaals, de Grondwet is verworpen. Dat is wat anders dan de Unie als geheel.
pi_117958491
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:52 schreef De_Guidance het volgende:
Uiteindelijk zijn het vooral onze ministers (die wij zelf indirect hebben gekozen) en het Europarlement die de dienst uitmaken in Europa.

Het kan democratischer inderdaad, maar dan moet je met meerderheden en gaan werken en niet één-land-één-stem. Maar dat is juist waar de eurosceptici het bangst voor zijn.

Dus ja , het is eigenlijk nooit goed in deze..
De eurosceptici willen gewoon het liefst de situatie van de jaren 90 terug. Dus dat betekent geen muntunie en geen Brusselse overheersing als het komt op reguleren en dergelijke maar puur een unie gericht op handel niets meer en niets minder.
pi_117958495
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:54 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De USA heeft inderdaad al de bevoegdheid om dat te doen, het is een kwestie van tijd en dan zal het in Europa ook mogelijk zijn. Er hoeft maar een keer iets fout te gaan en in het kader van terroristenbestrijding zullen we het er allemaal nog mee eens zijn ook.
Aha, het alu-hoedje argument.
pi_117958517
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, de Grondwet is verworpen. Dat is wat anders dan de Unie als geheel.
Men heeft de vlag en het Europees volkslied geschrapt en het doorgedrukt als het verdrag van Lissabon.
pi_117958544
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:57 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Men heeft de vlag en het Europees volkslied geschrapt en het doorgedrukt als het verdrag van Lissabon.
Dat is de discussie toch niet man.
pi_117958549
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, het alu-hoedje argument.
Je hebt niks gehoord of gelezen van Obama zijn lijstjes en dat de VS iedereen zonder rechtzaak kan vastzetten zolang ze zelf nodig achten en zelfs opruimen als het moet?
pi_117958575
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is de discussie toch niet man.
Dat snap ik, maar het ging mij om het feit dat ik het referendum een betere graadmeter vind of we wel door willen gaan met de EU of niet.
pi_117958605
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je hebt niks gehoord of gelezen van Obama zijn lijstjes en dat de VS iedereen zonder rechtzaak kan vastzetten zolang ze zelf nodig achten en zelfs opruimen als het moet?
En wij wonen in de VS?
pi_117958634
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:59 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het ging mij om het feit dat ik het referendum een betere graadmeter vind of we wel door willen gaan met de EU of niet.
Nogmaals, als de Grondwet wordt verworpen, betekent dat niet direct dat men zich tegen de Unie als geheel keert.
pi_117958665
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wij wonen in de VS?
Dat is niet eens nodig, zodra jij op een van die lijstjes staat dan word je of vermoord of je gaat naar Gitmo. En ik geloof niet dat de Nederlandse regering je gaat helpen om je eigen te beschermen tegen dat tuig, integendeel.
pi_117958722
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, als de Grondwet wordt verworpen, betekent dat niet direct dat men zich tegen de Unie als geheel keert.
Het was een duidelijk signaal dat er pas op de plaats gemaakt moest worden of dat we er mischien wel helemaal mee moeten stoppen.
Het alsnog doordrukken en gewoon vrolijk verder gaan is een klap in het gezicht van het volk en een enorme minachting voor de democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')