abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117953507
Totalitair nog wel? Zeg dat maar eens tegen iemand die echt heeft mogen genieten van een totalitair regime.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_117953542
Als de EU totalitair was hadden we deze discussie niet kunnen voeren.
pi_117953574
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar wat wil je, als de partijsecr generaal van de EU, tevens voorzitter is van het Nobelprijs comité

Zulke praktijken passen meer bij de voormalige USSR
We hebben het eigenlijk nergens over. Kijk, de Nobelprijs voor de Natuurkunde kun je redelijk objectief toekennen aan onderzoekers die daadwerkelijk iets baanbrekends of knaps hebben gedaan. Die voor de Vrede is zo abstract en betrekkelijk als wat. Gezien het tempo waarmee die prijs devalueert, denk ik dat rond 2015 de eerste Fok!kers in aanmerking komen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:38:15 #129
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_117953907
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
Totalitair nog wel? Zeg dat maar eens tegen iemand die echt heeft mogen genieten van een totalitair regime.
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:24 schreef De_Guidance het volgende:
Als de EU totalitair was hadden we deze discussie niet kunnen voeren.
Ik zei ook niet dat de EU totalitair IS, maar als de slechte situatie blijft verergeren wel die vormen kan aannemen. Een centrale EU-regering, die staten voor de rechter sleept omdat zij niet doen wat de EU-regering hen opdraagt. Straks moet ieder land uitvoeren wat de meerderheid van de andere landen wil. Dit zet de verschillende landen juist tegen elkaar op naar mijn idee.
Say what?
pi_117954078
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:38 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

[..]

Ik zei ook niet dat de EU totalitair IS, maar als de slechte situatie blijft verergeren wel die vormen kan aannemen. Een centrale EU-regering, die staten voor de rechter sleept omdat zij niet doen wat de EU-regering hen opdraagt. Straks moet ieder land uitvoeren wat de meerderheid van de andere landen wil. Dit zet de verschillende landen juist tegen elkaar op naar mijn idee.
De wil van de meerderheid volgen is een kenmerk van totalitairisme?
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:44:26 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117954091
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:38 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

[..]

zo hebben de PIGS het opkopen van obligaties van zwakke landen door de ECB erdoor gekregen, tegen de zin van Duitsland in, want die is zwaar de klos als ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat ik niet geloof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117954212
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De EU wordt net zo zeer door de meerderheid bestuurd, als dat de DDR indertijd door boeren en arbeiders bestuurd werd...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_117954302
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De EU wordt net zo zeer door de meerderheid bestuurd, als dat de DDR indertijd door boeren en arbeiders bestuurd werd...
Het was dan ook een reactie op hetgeen dat werd gezegd door de heer omhoogbeneden. Die deed overkomen alsof de EU wordt bestuurd door een meerderheid en derhalve totalitair is.
pi_117954325
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen die Secretaris-Generaal van de Raad van Europa zijn en tevens Voorzitter van het Nobelprijs-comite zijn is dat niet een belangenverstrengeling??
http://en.wikipedia.org/wiki/Thorbj%C3%B8rn_Jagland
Is wel erg doorzichtig om je eigen clubje de Nobelprijs te geven
Maar de Raad van Europa staat dus helemaal los van de EU. De opmerking over het eigen clubje is dus niet terecht. Als de Raad van Europa echt een EU-instituut was dan was ik het met je eens.

Er zijn drie instituten die enigszins hetzelfde klinken en wat voor verwarring kan zorgen:

- Europese Raad: een EU-instituut, bestaat uit de 27 regeringsleiders van de EU. Wordt geleid door Van Rompuy. De voorzitter van de Commissie (Barosso) vergadert ook mee maar mag niet stemmen.

- Raad van de Europese Unie (ook wel: Raad van Ministers of simpelweg De Raad): een EU-instituut, bestaat uit de vakministers van de EU en heeft daarom een wisselende samenstelling (financiën, landbouw etc). Komt geregeld bij elkaar en is een belangrijk wetgevend orgaan.

- Raad van Europa: geen EU-instituut. Een intergouvermentele organisatie met erg weinig functies of macht. Is ouder dan de EU, ook Zwitserland en Rusland zijn lid. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:55:06 #135
323876 michaelmoore
pi_117954413
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:52 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Maar de Raad van Europa staat dus helemaal los van de EU.
De Raad van Europa staat los van de Europese Commissie , dat kun je echt aan niemand verkopen
echt niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 oktober 2012 @ 13:57:11 #136
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117954483
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1: je mening kunnen geven is toch echt geen probleem voor een totalitair systeem zolang het samenscholing met geweld kan neerslaan.
2: de meerderheid was tegen de EU.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_117954531
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Raad van Europa staat los van de Europese commissie , dat kun je echt aan niemand verkopen
echt niet
Ik vind de naamgeving van de drie instituten ook verwarrend maar de Raad van Europa heeft toch echt helemaal niets met de EU te maken. Er is dus zeker geen belangenverstrengeling.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 14:01:39 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_117954660
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

1: je mening kunnen geven is toch echt geen probleem voor een totalitair systeem zolang het samenscholing met geweld kan neerslaan.
2: de meerderheid was [b]tegen de EU.[/b]
Who cares wat de meerderheid vindt? Ondanks een breedgedragen NEE gewoon doordrukken die EU.
En nu moeten we van Ben Bot ook nog lief zijn voor de EU :')
pi_117954673
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

2: de meerderheid was tegen de EU.
Ik merk weinig van het totalitaire juk, om eerlijk te zijn. Daarnaast is de meerderheid niet tegen de EU, voor zover dat ooit officieel is gemeten. Wel was de meerderheid tegen de Europese Grondwet, maar dat is iets anders dan de EU.

Overigens meen ik dat recentelijk is gepeild dat dik 70 procent van de Nederlanders voorstander is van de EU. Daar werd nog uitgebreid verslag van gedaan na de verkiezingen.
pi_117954866
De meerderheid in Nederland is niet tegen de EU en is dat ook nooit geweest. Men was tegen de EU-grondwet, die is er ook niet gekomen.
pi_117955132
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:16 schreef karton2 het volgende:

[..]

Thorbjørn Jagland is de naam
Bedankt voor de naam.

Mensen die dit niet als een mindfuck zien hebben echt een plaat voor hun kop :D
pi_117955296
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bedankt voor de naam.

Mensen die dit niet als een mindfuck zien hebben echt een plaat voor hun kop :D
Jij hebt ook moeite in te zien dat de RvE losstaat van de EU?
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:20:49 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117955304
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik merk weinig van het totalitaire juk, om eerlijk te zijn. Daarnaast is de meerderheid niet tegen de EU, voor zover dat ooit officieel is gemeten. Wel was de meerderheid tegen de Europese Grondwet, maar dat is iets anders dan de EU.

Overigens meen ik dat recentelijk is gepeild dat dik 70 procent van de Nederlanders voorstander is van de EU. Daar werd nog uitgebreid verslag van gedaan na de verkiezingen.
gepeild in de rijke buurt? niemand die ik ken waaronder ik is iets gevraagd dmv een peiling, en daarnaast je merkt dus niks van bezuinigingen? Neem een ander in de maling.
pi_117955319
quote:
4s.gif Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef UpsideDown het volgende:
De EU is te ver doorgeslagen. Wat begon als een vriendschappelijk samenwerking tussen landen in Europa, begind nu steeds meer te nijgen naar een totalitaire unie ála Sovjet-Unie. Dit totalitarisme gaat op den duur niet meer werken met zoveel verschillende volkeren en culturen.
Sterker nog, sommige mensen zien liever vandaag dan morgen een Europese superstaat rijzen, geregeerd vanuit Brussel.
pi_117955337
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

gepeild in de rijke buurt? niemand die ik ken waaronder ik is iets gevraagd dmv een peiling, en daarnaast je merkt dus niks van bezuinigingen? Neem een ander in de maling.
Wat :') ?
pi_117955359
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sterker nog, sommige mensen zien liever vandaag dan morgen een Europese superstaat rijzen, geregeerd vanuit Brussel.
Leuk hè ZW, hier luisteren ze wel naar je.
pi_117955396
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Jij hebt ook moeite in te zien dat de RvE losstaat van de EU?
Je hebt gelijk, toch zijn de doelstellingen van beiden niet 100% compleet onafhankelijk van elkaar.
pi_117956148
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dus omdat jij en je buren tegen de EU zijn, is de meerderheid tegen?
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:52:07 #149
323876 michaelmoore
pi_117956380
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

die landen hebben niets met elkaar, dat zal nooit gebeuren
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:54:05 #150
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117956461
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat jij en je buren tegen de EU zijn, is de meerderheid tegen?
draai dat ff om, omdat jij en je mandarijnwijn drinkende mercedes rijdende bankiersvrienden voor de EU zijn is de meerderheid opeens voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')