Het is dubbel. Ik merk vaak dat de beslissing van het Nobelprijscommittee sturend is. Zo iets van: we geven de prijs aan die en die, zodat die en die in de toekomst die en die beslissing zullen nemen. De Nobelprijs voor bv Arafat, Rabin en Peres vond ik zo'n typisch voorbeeld. Een vrijwilliger van de plaatselijke kinderboerderij is natuurlijk veel vredelievender. Maar een Nobelprijs voor de vrede aan lieden die op dat moment kunnen kiezen tussen vrede of oorlog brengt natuurlijk mogelijk meer vrede mee dan een prijs voor een relatief machteloze burger. Zo zie ik veel van dit soort prijzen. Wel vind ik, dat gezien de enorme kritiek op de EU, een bemoedigingsprijs terecht is. We hebben wel degelijk veel aan de EU te danken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat vind jij van de toekenning van de prijs aan de EU?
Bij het commitee natuurlijk!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
En als je die beslissing nou niet juist vindt, waar kun je dan je klacht indienen?
Mmm ja, daar zit wel wat in. In dat sturende. Maar deze laatste prijs is wel erg sturend.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is dubbel. Ik merk vaak dat de beslissing van het Nobelprijscommittee sturend is. Zo iets van: we geven de prijs aan die en die, zodat die en die in de toekomst die en die beslissing zullen nemen. De Nobelprijs voor bv Arafat, Rabin en Peres vond ik zo'n typisch voorbeeld. Een vrijwilliger van de plaatselijke kinderboerderij is natuurlijk veel vredelievender. Maar een Nobelprijs voor de vrede aan lieden die op dat moment kunnen kiezen tussen vrede of oorlog brengt natuurlijk mogelijk meer vrede mee dan een prijs voor een relatief machteloze burger. Zo zie ik veel van dit soort prijzen. Wel vind ik, dat gezien de enorme kritiek op de EU, een bemoedigingsprijs terecht is. We hebben wel degelijk veel aan de EU te danken.
Dan heb je verkeerd gedacht.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mmm ja, daar zit wel wat in. In dat sturende. Maar deze laatste prijs is wel erg sturend.
En ik dacht altijd dat de Nobelprijs was voor mensen die al hun sporen verdiend hádden, niet als aanmoedigingsprijs.
Waarom ga jij geen prijsuitreiking organiseren. Jaarlijks de PKRChamp-prijs. Elk jaar een miljoen euro uitkeren aan een organisatie of persoon die jij toppie vindt. Wat let jou?quote:
1 miljoen Euro en waarschijnlijk zou ik toch elk jaar eerste worden.quote:Op zondag 14 oktober 2012 01:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarom ga jij geen prijsuitreiking organiseren. Jaarlijks de PKRChamp-prijs. Elk jaar een miljoen euro uitkeren aan een organisatie of persoon die jij toppie vindt. Wat let jou?
Op gebied van de wal in het schip, jup.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:54 schreef remlof het volgende:
De EU heeft haar sporen al meer dan verdiend natuurlijk.
Ga jij eens inburgerenquote:Op zondag 14 oktober 2012 01:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op gebied van de wal in het schip, jup.
Maar wat wil je, als de partijsecr generaal van de EU, tevens voorzitter is van het Nobelprijs comitéquote:Op zondag 14 oktober 2012 03:33 schreef Elfletterig het volgende:
Er worden binnen de EU nog te veel mensenrechtenschendingen getolereerd om een Nobelprijs voor de vrede te rechtvaardigen. Als de prijs dan zonodig naar landen moest, hadden ze die moeten uitreiken aan een schaars groepje landen waar de situatie redelijk goed op orde is. De hele EU zo'n prijs toekennen, is te politiek correct.
Dan moet je vooral zelf 1.1 miljoen vrij maken en je eigen prijs aan de EU uitreiken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wel vind ik, dat gezien de enorme kritiek op de EU, een bemoedigingsprijs terecht is. We hebben wel degelijk veel aan de EU te danken.
Onzin. Het gaat om een functie bij de Raad van Europa, -NIET- de EU.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wat wil je, als de partijsecr generaal van de EU, tevens voorzitter is van het Nobelprijs comité
Zulke praktijken passen meer bij de voormalige USSR
De Nato is niet de veroorzaker geweest van de vrede tussen Frankrijk en Duitsland. Dat was de EU, en daarvoor de EGKS. Kolen en Staal waren belangrijke producten voor het voeren van oorlog. Als kolen en staal (van met name Frankrijk en Duitsland) in handen zou zijn van een overkoepelend orgaan (de EGKS), zouden zowel Frankrijk als Duitsland niet meer een oorlog kunnen beginnen. De Nato was er voor om de Sowjet Unie tegen te houden. Dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ze hadden de Nobelprijs voor de vrede beter aan de NAVO of de voormalige Warschaupactleden kunnen geven, de jarenlange vrede in Europa heeft namelijk geen zak met de EU te maken. Sterker nog, de totalitaire weg die de EU momenteel bewandelt zou op termijn juist wel eens tot een nieuwe Europese oorlog kunnen leiden. Deze Nobelprijs is dan ook niets meer of minder als een treurig en wel érg doorzichtig stukje propaganda...
dude je weet dat ik je aan de ene kant tof vind etc maar gtfo of ons neerland als je europa ondersteund want europa is letterlijk een totalitaire dictatuur die alle autonome grondwetten negeerd, maw onconstitutioneel en een vijand van nederland.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:54 schreef remlof het volgende:
De EU heeft haar sporen al meer dan verdiend natuurlijk. Maar juist nu lijkt dat vergeten te worden, vandaar dat ik deze prijs voor de EU van harte ondersteun.
Wat een onzin...quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De Nato is niet de veroorzaker geweest van de vrede tussen Frankrijk en Duitsland. Dat was de EU, en daarvoor de EGKS. Kolen en Staal waren belangrijke producten voor het voeren van oorlog. Als kolen en staal (van met name Frankrijk en Duitsland) in handen zou zijn van een overkoepelend orgaan (de EGKS), zouden zowel Frankrijk als Duitsland niet meer een oorlog kunnen beginnen. De Nato was er voor om de Sowjet Unie tegen te houden. Dat is een heel ander verhaal.
Verder is de samenwerking tussen Europese landen binnen de EU hetzelfde als wat Nederland ook eeuwenlang heeft meegemaakt. Tot en met de zestiende eeuw bestond Nederland ook uit verschillende gewesten met verschillende munteenheden en culturen, die eeuwenlang elkaar te zwaard bestreden. Friesland en Holland en zo. Uiteindelijk is dit ook tot een eenheid gekomen. En ook de PVV vindt dit OK. De eenwording van Europa is niets anders..
Nogal een verschil, de nobelprijs voor de vrede voor een pacifist, of voor een instituut dat geen noemenswaardige bijdrage aan de Europese vrede geleverd heeft en bovendien juist op een nieuwe Europese oorlog af lijkt te koersen door het gevoerde beleid. Wat men momenteel met Griekenland uitvoert lijkt bijvoorbeeld verdacht veel op de welhaast crimineel hoge en vernederende herstelbetalingen die Frankrijk van Duitsland eiste in het verdrag van Versailles. Zelfs toen Engeland van mening was dat de herstelbetalingen wel wat teruggeschroefd mochten worden, bleek Frankrijk in zijn vernedering van Duitsland volharden.quote:Maar goed, zoals ik al eerder zei: Er is door de jaren heen altijd kritiek geweest op "winnaars" van de Nobelprijs voor de vrede. Het is wel typerend dat we weinig moeite hebben met de winnaars van lang geleden, terwijl velen destijds ook kritiek hadden. Zoals bv in 1935 kreeg de Duitse pacificist Carl von Ossietzky de Nobelprijs voor de vrede. Onder andere de Duitse autoriteiten vonden dat toentertijd niet zo leuk. Nu is bijna iedereen het wel eens met de toekenning. Dat zal met deze prijstoekenning aan de EU in de toekomst ook wel zo gaan.
mensen die Secretaris-Generaal van de Raad van Europa zijn en tevens Voorzitter van het Nobelprijs-comite zijn is dat niet een belangenverstrengeling??quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Onzin. Het gaat om een functie bij de Raad van Europa, -NIET- de EU.
Mooi om te zien hoe krampachtig de Eurofielen het goed proberen te praten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:54 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ussie-los-maken.html
nou, daarom dus
We hadden de EEG al, en dat werkte toch prima?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef UpsideDown het volgende:
De EU is te ver doorgeslagen. Wat begon als een vriendschappelijk samenwerking tussen landen in Europa, begind nu steeds meer te nijgen naar een totalitaire unie ála Sovjet-Unie. Dit totalitarisme gaat op den duur niet meer werken met zoveel verschillende volkeren en culturen.
We hebben het eigenlijk nergens over. Kijk, de Nobelprijs voor de Natuurkunde kun je redelijk objectief toekennen aan onderzoekers die daadwerkelijk iets baanbrekends of knaps hebben gedaan. Die voor de Vrede is zo abstract en betrekkelijk als wat. Gezien het tempo waarmee die prijs devalueert, denk ik dat rond 2015 de eerste Fok!kers in aanmerking komen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wat wil je, als de partijsecr generaal van de EU, tevens voorzitter is van het Nobelprijs comité
Zulke praktijken passen meer bij de voormalige USSR
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
Totalitair nog wel? Zeg dat maar eens tegen iemand die echt heeft mogen genieten van een totalitair regime.
Ik zei ook niet dat de EU totalitair IS, maar als de slechte situatie blijft verergeren wel die vormen kan aannemen. Een centrale EU-regering, die staten voor de rechter sleept omdat zij niet doen wat de EU-regering hen opdraagt. Straks moet ieder land uitvoeren wat de meerderheid van de andere landen wil. Dit zet de verschillende landen juist tegen elkaar op naar mijn idee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:24 schreef De_Guidance het volgende:
Als de EU totalitair was hadden we deze discussie niet kunnen voeren.
De wil van de meerderheid volgen is een kenmerk van totalitairisme?quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
[..]
Ik zei ook niet dat de EU totalitair IS, maar als de slechte situatie blijft verergeren wel die vormen kan aannemen. Een centrale EU-regering, die staten voor de rechter sleept omdat zij niet doen wat de EU-regering hen opdraagt. Straks moet ieder land uitvoeren wat de meerderheid van de andere landen wil. Dit zet de verschillende landen juist tegen elkaar op naar mijn idee.
zo hebben de PIGS het opkopen van obligaties van zwakke landen door de ECB erdoor gekregen, tegen de zin van Duitsland in, want die is zwaar de klos als ze het daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat ik niet geloofquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
[..]
Ik zei ook niet dat de EU totalitair IS, maar als de slechte situatie blijft verergeren wel die vormen kan aannemen. Een centrale EU-regering, die staten voor de rechter sleept omdat zij niet doen wat de EU-regering hen opdraagt. Straks moet ieder land uitvoeren wat de meerderheid van de andere landen wil. Dit zet de verschillende landen juist tegen elkaar op naar mijn idee.
De EU wordt net zo zeer door de meerderheid bestuurd, als dat de DDR indertijd door boeren en arbeiders bestuurd werd...quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De wil van de meerderheid volgen is een kenmerk van totalitairisme?
Het was dan ook een reactie op hetgeen dat werd gezegd door de heer omhoogbeneden. Die deed overkomen alsof de EU wordt bestuurd door een meerderheid en derhalve totalitair is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De EU wordt net zo zeer door de meerderheid bestuurd, als dat de DDR indertijd door boeren en arbeiders bestuurd werd...
Maar de Raad van Europa staat dus helemaal los van de EU. De opmerking over het eigen clubje is dus niet terecht. Als de Raad van Europa echt een EU-instituut was dan was ik het met je eens.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die Secretaris-Generaal van de Raad van Europa zijn en tevens Voorzitter van het Nobelprijs-comite zijn is dat niet een belangenverstrengeling??
http://en.wikipedia.org/wiki/Thorbj%C3%B8rn_Jagland
Is wel erg doorzichtig om je eigen clubje de Nobelprijs te geven
De Raad van Europa staat los van de Europese Commissie , dat kun je echt aan niemand verkopenquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:52 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Maar de Raad van Europa staat dus helemaal los van de EU.
1: je mening kunnen geven is toch echt geen probleem voor een totalitair systeem zolang het samenscholing met geweld kan neerslaan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De wil van de meerderheid volgen is een kenmerk van totalitairisme?
Ik vind de naamgeving van de drie instituten ook verwarrend maar de Raad van Europa heeft toch echt helemaal niets met de EU te maken. Er is dus zeker geen belangenverstrengeling.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Raad van Europa staat los van de Europese commissie , dat kun je echt aan niemand verkopen
echt niet
Who cares wat de meerderheid vindt? Ondanks een breedgedragen NEE gewoon doordrukken die EU.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1: je mening kunnen geven is toch echt geen probleem voor een totalitair systeem zolang het samenscholing met geweld kan neerslaan.
2: de meerderheid was [b]tegen de EU.[/b]
Ik merk weinig van het totalitaire juk, om eerlijk te zijn. Daarnaast is de meerderheid niet tegen de EU, voor zover dat ooit officieel is gemeten. Wel was de meerderheid tegen de Europese Grondwet, maar dat is iets anders dan de EU.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
1: je mening kunnen geven is toch echt geen probleem voor een totalitair systeem zolang het samenscholing met geweld kan neerslaan.
2: de meerderheid was tegen de EU.
Bedankt voor de naam.quote:
Jij hebt ook moeite in te zien dat de RvE losstaat van de EU?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bedankt voor de naam.
Mensen die dit niet als een mindfuck zien hebben echt een plaat voor hun kop
gepeild in de rijke buurt? niemand die ik ken waaronder ik is iets gevraagd dmv een peiling, en daarnaast je merkt dus niks van bezuinigingen? Neem een ander in de maling.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik merk weinig van het totalitaire juk, om eerlijk te zijn. Daarnaast is de meerderheid niet tegen de EU, voor zover dat ooit officieel is gemeten. Wel was de meerderheid tegen de Europese Grondwet, maar dat is iets anders dan de EU.
Overigens meen ik dat recentelijk is gepeild dat dik 70 procent van de Nederlanders voorstander is van de EU. Daar werd nog uitgebreid verslag van gedaan na de verkiezingen.
Sterker nog, sommige mensen zien liever vandaag dan morgen een Europese superstaat rijzen, geregeerd vanuit Brussel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:17 schreef UpsideDown het volgende:
De EU is te ver doorgeslagen. Wat begon als een vriendschappelijk samenwerking tussen landen in Europa, begind nu steeds meer te nijgen naar een totalitaire unie ála Sovjet-Unie. Dit totalitarisme gaat op den duur niet meer werken met zoveel verschillende volkeren en culturen.
Watquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
gepeild in de rijke buurt? niemand die ik ken waaronder ik is iets gevraagd dmv een peiling, en daarnaast je merkt dus niks van bezuinigingen? Neem een ander in de maling.
Leuk hè ZW, hier luisteren ze wel naar je.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sterker nog, sommige mensen zien liever vandaag dan morgen een Europese superstaat rijzen, geregeerd vanuit Brussel.
Je hebt gelijk, toch zijn de doelstellingen van beiden niet 100% compleet onafhankelijk van elkaar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite in te zien dat de RvE losstaat van de EU?
Dus omdat jij en je buren tegen de EU zijn, is de meerderheid tegen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
gepeild in de rijke buurt? niemand die ik ken waaronder ik is iets gevraagd dmv een peiling, en daarnaast je merkt dus niks van bezuinigingen? Neem een ander in de maling.
die landen hebben niets met elkaar, dat zal nooit gebeurenquote:Op zondag 14 oktober 2012 14:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sterker nog, sommige mensen zien liever vandaag dan morgen een Europese superstaat rijzen, geregeerd vanuit Brussel.
draai dat ff om, omdat jij en je mandarijnwijn drinkende mercedes rijdende bankiersvrienden voor de EU zijn is de meerderheid opeens voor?quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat jij en je buren tegen de EU zijn, is de meerderheid tegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |