abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117899722
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117899745
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:50 schreef MarMar het volgende:
Nuggs als in nep uggs? Ehm sjah, er zijn mensen die dat heel leuk vinden onder een rokje.
Ik ben niet een van die mensen, maar ey, smaken verschillen ;)
Nep Ugss ja :Y

Ik ben er ook geen fan van, maar al het andere past niet :') Dan gulpt mijn voetvlees zo over de rand van de schoen heen (bij ballerina's, andere schoenen gaan niet eens meer aan mijn voet). Plus, ballerina's gaan na een tijdje echt afknellen gewoon.
pi_117899768
Google voor de gein maar es op nuggs, dat deed ik net dus haha!
pi_117899792
Oh, en ik ben op het randje van ziek worden op 't moment, máár ik heb besloten dat ik dat niet ga doen. Straks maar 's perssinaasappelen halen :9
Ja doei.
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:55:01 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117899796
Lijstje van vandaag:

O: Broodje filet american met ei en een beker vifit rode vruchten
L: 2 boterhammen met gebakken ei met kaas en een beker vifit rode vruchten
T: Cup a soup tomaat, blikje energy drink (guilty pleasure 1x per week met collega :@ )
D: Vietnamese loempia en bami, gemaakt door de Vietnamese hulp van mijn ouders :9

Misschien nog een bak yoghurt na en wat fruit.

Minder lijstje dan gisteren -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117899800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:54 schreef MarMar het volgende:
Google voor de gein maar es op nuggs, dat deed ik net dus haha!
Ohhhh..... :@ :D

Weer wat geleerd, hahaha :+
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:59:16 #7
70532 loveli
N
pi_117899919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nep Ugss ja :Y

Ik ben er ook geen fan van, maar al het andere past niet :') Dan gulpt mijn voetvlees zo over de rand van de schoen heen (bij ballerina's, andere schoenen gaan niet eens meer aan mijn voet). Plus, ballerina's gaan na een tijdje echt afknellen gewoon.
En balletschoentjes? Met Nuggs aankomen, dan ter plekke schoenenwissel doen. Denk dat er weinig dingen zijn die Nuggs leuk maken, maar iemand zo leuk als jij zullen ze het vergeven.
crap in = crap out
pi_117899950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:55 schreef MaJo het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: Broodje filet american met ei en een beker vifit rode vruchten
L: 2 boterhammen met gebakken ei met kaas en een beker vifit rode vruchten
T: Cup a soup tomaat, blikje energy drink (guilty pleasure 1x per week met collega :@ )
D: Vietnamese loempia en bami, gemaakt door de Vietnamese hulp van mijn ouders :9

Misschien nog een bak yoghurt na en wat fruit.

Minder lijstje dan gisteren -O-
Geen groentes, echt niet iets in huis wat je naast je D erbij kunt doen?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117899966
Het worden gevulde paprika's vanavond :)
Maar vraagje: eerst het gehakt roerbakken toch? Of kan het rauw in de paprika in de oven?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:01:47 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117899989
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

En balletschoentjes? Met Nuggs aankomen, dan ter plekke schoenenwissel doen. Denk dat er weinig dingen zijn die Nuggs leuk maken, maar iemand zo leuk als jij zullen ze het vergeven.
Ik heb wel een geinige combi gevonden (vinnik, maar ik hou ook niet zo van hakken :+), maar is iemands foto dus vind het maf om neer te gooien :+ Had Coco al gedmt :Y

Is zwarte basic uggs met zwarte legging, donker jurkje en flashy ketting.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:03:10 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Geen groentes, echt niet iets in huis wat je naast je D erbij kunt doen?
O, L en T waren allemaal op kantoor, D bij mijn ouders. Ze hebben misschien nog wel een tomaat ofzo liggen :D Ben zelf pas laat thuis en ga dan vrijwel direct slapen.

Zal morgen wel wat extra groente eten :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117900065
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is misschien nog een idee! Dan sleep ik die Nuggs gewoon mee voor de reis ernaar toe (tis een uurtje rijden), en voor als het niet meer te doen is met de ballerina's.

In principe duurt het voor ons van ongeveer 11.30u tot 's avonds laat. Maar tussendoor hebben we een paar uur 'vrij', samen met de andere daggasten, dus dan is het niks officieel. Zou ik dan weer even die Nuggs aankunnen en voor als het feest begint weer switchen naar de ballerina's....

Denk dat ik zoiets ga proberen dan :) Maria stuurde me nog een fotootje door van een combi jurkje+nuggs die best goed te doen was, dus dan doe ik gewoon zoiets :) Dan is het zelfs met de ballerina's uit & Nuggs aan gewoon leuk genoeg :Y
pi_117900080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:01 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb wel een geinige combi gevonden (vinnik, maar ik hou ook niet zo van hakken :+), maar is iemands foto dus vind het maf om neer te gooien :+ Had Coco al gedmt :Y

Is zwarte basic uggs met zwarte legging, donker jurkje en flashy ketting.
Dat dus :D O+
pi_117900105
Sterkte Xennia. Verhuren zou ik ook niet zo snel doen. Je weet nooit wie je in huis haalt en huurbescherming kan vervelend uitpakken. Hoop gewoon dat het snel verkocht is. Ook voor An!

Zoetstoffen kunnen idd ook nare overgevoeligheidsreacties veroorzaken.

Het schoeisel is niet echt mijn smaak, maar voor Puffs werk zou ik voornamelijk gaan voor praktisch en comfortabel.

500 EUR p/m aan kleding, holy shit! Ik heb afgelopen week wel nieuwe, passende werkkleding gekocht: 1 broek, 3 vestjes, 3 hemdjes en een paar nette gympen. Binnen 1,5 uur :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:29 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900109
Trouwens de hele dag water gedronken in plaats van de gebruikelijke cola/yoki enzo :s) En al 5 dagen geen cola op :o *O*
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:06:03 #16
70532 loveli
N
pi_117900124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat dus :D O+
^^

Ben het standaard beeld gewend van scheef afgesleten, vormloze, bruinige slobberlaarzen.
crap in = crap out
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:27 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117900330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:06 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

Ben het standaard beeld gewend van scheef afgesleten, vormloze, bruinige slobberlaarzen.
*O*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:56 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117900340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef MaJo het volgende:
Trouwens de hele dag water gedronken in plaats van de gebruikelijke cola/yoki enzo :s) En al 5 dagen geen cola op :o *O*
Goed zo! Houden zo :D

Ik ben ook een cola-addict maar gaat laatste tijd wel okay!
pi_117900410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar vraagje: eerst het gehakt roerbakken toch? Of kan het rauw in de paprika in de oven?
Kan beiden. Ik vind rauw lekkerder omdat alle sapjes zich dan lekker mengen als het gaart. En het gehakt blijft zachter en malser O+
pi_117900504
En dank Phaidra :*

Blij *O* Er was nog weinig werk na mijn vakantie. Dus rustig aan gedaan en belastingaangifte bedrijf gedaan, papierwerk opgeruimd, vakantiewas gestreken en opgeruimd, rest van de was gedaan, badkamer gepoetst, gestoft, gestofzuigd en gedweild O+
pi_117900548
Als het over "mijn" 500 p/m gaat, dat is niet alleen voor kleding he :D gewoon boodschappen, bioscoop, cadeautjes, uit eten, etc. En het hoeft niet op *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:19 schreef An24 het volgende:
En dank Phaidra :*

Blij *O* Er was nog weinig werk na mijn vakantie. Dus rustig aan gedaan en belastingaangifte bedrijf gedaan, papierwerk opgeruimd, vakantiewas gestreken en opgeruimd, rest van de was gedaan, badkamer gepoetst, gestoft, gestofzuigd en gedweild O+
En daar krijg je voor betaald? Lekker hoor :P
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:22:40 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef Perruche het volgende:
Als het over "mijn" 500 p/m gaat, dat is niet alleen voor kleding he :D gewoon boodschappen, bioscoop, cadeautjes, uit eten, etc. En het hoeft niet op *O*

[..]

Oh maar dan zit ik ook op de 500 :Y
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:24:14 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117900612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Doe het gehakt rauw...
Maak er zelf een smurrie van : kruiden, soja, ketjap, smbal, knoflook, ui, tomaat en gehakt in de staafmixer pureren en dat door de gekookte rijst roeren, die smurrie in de paprika en andere groente stoppen, in de oven met een laagje bouillon voor 40 minuten zodat de paprike 'verbrand'
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:25:19 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117900644
Ik heb echt al maanden niet meer zoveel uitgegeven. Denk dat ik nu op zo'n 100-150¤ zit. Pinpas van m'n eigen rekening blijft soms wel een dikke week ongebruikt in m'n portemonnee. Sinds laatste salaris alleen een cadeautje voor m'n vaders verjaardag gekocht en gister een boek voor mezelf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117900658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

I wish :') die uren komen met overwerk vanzelf weer terug. Ik moet aan het einde van het jaar productie gehaald hebben, dus ik moet ook wel eens versnellen. Volgende week vraag ik extra werk :Y
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:27:41 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900702
Is het normaal dat mijn collega's met extra vesten aanzitten en ik net mijn trui heb uitgedaan en alleen in een shirtje zit? :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:27:48 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117900704
Mijn moeder houd van dure kleding, winkelen en geld uitgeven.
Ze mest haar kast om de half jaar uit en dan mag ik uitkiezen want ze is net zo mager als ik... Zo haal ik alvast wat van de erfenis binnen :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:31:35 #28
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117900808
Lijst'

O kwark en vla
T's: halve komkommer, cup a soup kerrie, boterham kaas, 259 gr wortelen
L: 2 boterhammen met gebakken kippenlever, kom bruine bonensoep met spek en rookworst, tomaat, pruim, beker melk
T's appel, peer, dropjes, mandarijn, blokje choco
D broccoli, gebakken ui/champ/paprika/courgette/knoflook, gegrilde halve kip, ijsberslasalade met gekookt ei, aardappelkroketten
T zoute stokjes en cola-berenburg, kriekje
pi_117901251
Voor de 50 shades liefhebbers/haters, een leuke column:
http://www.volkskrant.nl/(...)reen-het-leest.dhtml
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117901365
Beh, wat een hondenweer vandaag.

Ik vond dat eigenlijk wel een goede smoes om niet te gaan joggen vandaag, maar ik heb iedere dag wel een smoes.
Dus ik ben toch gegaan. Mijn conditie was niet eens zo erg achteruit gegaan in de ruime tijd dat ik mijn sportknop kwijt was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn moeder houd van dure kleding, winkelen en geld uitgeven.
Ze mest haar kast om de half jaar uit en dan mag ik uitkiezen want ze is net zo mager als ik... Zo haal ik alvast wat van de erfenis binnen :D
Dat doe je goed.
Mijn moeder en ik zijn ook even slank, maar zij koopt helaas net zo zelden kleding als ik.
pi_117901549
Mijn moeder is haske slank, maar koopt al haar kleding standaard 4 maten te groot "want dat zit zo lekker" dus daar uit de kast overnemen is er hier niet bij :P
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:05:53 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117901590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Voor de 50 shades liefhebbers/haters, een leuke column:
http://www.volkskrant.nl/(...)reen-het-leest.dhtml
Dat is voor mij juist de reden dat ik het niet wil lezen, omdat iedereen het al leest :D Zo heb ik ook een hele tijd Harry Potter niet willen lezen omdat ik niet van hypes houd. Toen ik eenmaal een paar bladzijden las was ik niet meer te stoppen :') Dat zou met deze boeken ook wel zo kunnen zijn maar het trekt me gewoon niet zo.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:07:08 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117901608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is voor mij juist de reden dat ik het niet wil lezen, omdat iedereen het al leest :D Zo heb ik ook een hele tijd Harry Potter niet willen lezen omdat ik niet van hypes houd. Toen ik eenmaal een paar bladzijden las was ik niet meer te stoppen :') Dat zou met deze boeken ook wel zo kunnen zijn maar het trekt me gewoon niet zo.
Harry Potter O+

Ik dacht "Een hype rond kinderboeken, juistems >:O " en na 1 boek was ik ook verslaafd :+
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:09:41 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117901651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Harry Potter O+

Ik dacht "Een hype rond kinderboeken, juistems >:O " en na 1 boek was ik ook verslaafd :+
Dat was precies wat ik had _O- Toen mijn vader het ging lezen vond ik dat zo stom :D Totdat ik toch maar eens een paar bladzijden ging lezen en ik het niet meer weg kon leggen :')

Vaak is het ook zo dat die hypes wel goed zijn, het is natuurlijk niet voor niets dat miljoenen mensen die boeken lezen. Maar bij deze reeks is er echt iets extra's wat me tegenstaat, misschien wel de thematiek :@
pi_117901656
Harry Potter is niet mijn soort boek, maar daarvan snap ik de hype dan weer wel.
Mijn kledingkast is inmiddels wel een soort van 50 shades of gray :') al zit er wel íets van kleur bij..
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:12:20 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117901709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat was precies wat ik had _O- Toen mijn vader het ging lezen vond ik dat zo stom :D Totdat ik toch maar eens een paar bladzijden ging lezen en ik het niet meer weg kon leggen :')

Vaak is het ook zo dat die hypes wel goed zijn, het is natuurlijk niet voor niets dat miljoenen mensen die boeken lezen. Maar bij deze reeks is er echt iets extra's wat me tegenstaat, misschien wel de thematiek :@
Ja Fifty Shades lijkt me dan weer niks vanwege de fragmenten die ik ervan heb gehoord/gezien :+ Klinkt gewoon zo fout _O-
pi_117901736
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Harry Potter O+

^^ :D O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:13:42 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117901743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja Fifty Shades lijkt me dan weer niks vanwege de fragmenten die ik ervan heb gehoord/gezien :+ Klinkt gewoon zo fout _O-
Precies dat ja :D En het feit dat mijn schoonmoeder de boeken nu leest verontrust me ook wel enigszins :')
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:14:37 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117901770
Het grappige is dat ik uiteindelijk toch wel mee doe aan de hypes: Harry Potter, Dan Brown en nu Game of Thrones. En als ik dan eenmaal verkocht ben dan ga ik er ook helemaal voor, dan wil ik het gelijk allemaal lezen _O-
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:16:47 #40
70532 loveli
N
pi_117901836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Slecht mobiel lezen => vroeg me af waarom je pa 50 shades leest.

Maar schoonmoeder is verontrustend genoeg.
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:19:32 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117901903
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef loveli het volgende:

[..]

:D Nee gelukkig niet zeg :')

quote:
Dat dacht ik wel ja :+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:21:29 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117901956
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zat laatst naast iemand in de tram die het aan het lezen was, een vrouw van een jaar of 40 denk ik, naar wat ik ervan gehoord heb is het toch niet echt voor lezen in het openbaar :+ Maar ieder zn ding he!
pi_117901989
[GRATIS] kaarsenstandaard hier ook maar ff neerzetten, mocht een van jullie nog een grote kaarsenstandaard willen hebben :)
pi_117902036
ik wil afvallen moet ik gewoon lekker veel fruit eten en optimel etc drinken, lukt het dan wel

of moet ik echt opschrijven wat ik eet en helemaal gaan uitrekenen hoeveel het allemaal is? want dat vind ik veel te overdreven

wil ook gewoon me chippie in de avond blijven eten als dat kan, niet te gek, maar wat lekkerder in me vel komen
pi_117902052
We zijn uit eten geweest, maar ik kook ook regelmatig Indiaas. Nom :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117902093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:24 schreef 16meter het volgende:
ik wil afvallen moet ik gewoon lekker veel fruit eten en optimel etc drinken, lukt het dan wel

of moet ik echt opschrijven wat ik eet en helemaal gaan uitrekenen hoeveel het allemaal is? want dat vind ik veel te overdreven
Zelf weten :) veel fruit is wel ook veel suikers en optimel van hetzelfde. 2 stuks fruit op een dag is wel genoeg en karnemelk > optimel.

Het is op zich wel handig om eens bij te houden wat je eet, zodat je inzicht krijgt in wat anders/beter kan, maar het precies uitrekenen is niet per sé nodig.
pi_117902461
Ik heb nog steeds geen Harry Potter gelezen :o. Ik heb wel al 5 jaar deel 1 in het Italiaans staan, maar ik kan me er steeds niet toe zetten :@.

16meter, welkom! Wat weeg je nu, bij welke lengte en hoeveel wil je kwijt? Persoonlijk zou ik een bakje (geen zak!) chips per week acceptabel vinden, zeker niet dagelijks. In fruit zit ook veel suiker, liever niet te veel van eten daarom. 2 stuks per dag is voldoende. Je kan als tussendoortjes ook een gekookt eitje nemen, rauwkost, een handje nootjes (ongezouten en liefst ook ongebrand). Optimel voegt niet veel toe, beter eet je naturel kwark.

Wat eet je gemiddeld op een dag? Misschien kunnen we aan de hand daarvan nog tips geven :). En lees de OP, daar staat al veel nuttige info.

Zelf heb ik een tijdje bijgehouden wat ik at en hoeveel kcal dat was. Als je dat een paar weekjes doet, geeft dat wat meer inzicht. Maar het is dan wel handig om te weten hoeveel je ongeveer nodig hebt; een 1000 kcal-dieet is voor (bijna) niemand goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117902465
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:55 schreef Xennia het volgende:
Beh, wat een hondenweer vandaag.

Ik vond dat eigenlijk wel een goede smoes om niet te gaan joggen vandaag, maar ik heb iedere dag wel een smoes.
Dus ik ben toch gegaan. Mijn conditie was niet eens zo erg achteruit gegaan in de ruime tijd dat ik mijn sportknop kwijt was.

[..]

Dat doe je goed.
Mijn moeder en ik zijn ook even slank, maar zij koopt helaas net zo zelden kleding als ik.
Mijn moeder is 15 centimeter korter en heeft 4 kledingmaten groter. Koopt ook bij Miss eten of tiener afdeling van de Zara :?
Worry is a misuse of imagination
pi_117902777
16meter is een BB-troll :+
pi_117902893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik zat laatst naast iemand in de tram die het aan het lezen was, een vrouw van een jaar of 40 denk ik, naar wat ik ervan gehoord heb is het toch niet echt voor lezen in het openbaar :+ Maar ieder zn ding he!
Kortgeknipt roodgeverfd haar toevallig? Type Moeke? :P
Iemand vergeleek het met mannen die de Penthouse zouden lezen in het openbaar, dat gaat wel een beetje op volgens mij. Behalve dan dat de voorkant van de Penthouse ietsjes suggestiever is. :P
Doe wat je niet durft.
pi_117903342
Mijn collega's met kort haar die graag de driekwartbroek met laarzen combineren en in het weekend cupcakes bakken met de kids vertellen ook zonder schaamte dat ze dat boek lezen. Ze konden het niet wegleggen.

Uhuh.

Mijn reactie was dan ook: "Oh, dat pornoboek? :7 ". Maar dat viel wel mee, aldus de collega's.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117903479
Ik noem het altijd huisvrouwen SM porno. :P
Doe wat je niet durft.
pi_117903678

Voor wie even wat euh hoogtepunten ( :') )wil lezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117903849
:D doktersromannetje on crack is het.

Ik ben benieuwd wat de verfilming allemaal los gaat maken in het puriteinse Amerika :P

Ik heb 90% pure chocola gehad en die was vies ;(
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:26:24 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117903910
Hallo vanuit de bios :W
Niet meer actief op Fok!
pi_117904066
Veel plezier vik!

Ik heb een grote fout gemaakt :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117904132
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

:D :'( :D

quote:
My inner goddess is doing the merengue with some salsa moves
:')
pi_117904144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:24 schreef _aurum_ het volgende:
:D doktersromannetje on crack is het.

Ik ben benieuwd wat de verfilming allemaal los gaat maken in het puriteinse Amerika :P

Ik heb 90% pure chocola gehad en die was vies ;(
Ik heb 78% voor bij de thee straks. Die kan nog denk ik.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:38:13 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117904307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:D :'( :D

[..]

:D

En kort daarvoor: He’s my very own Christian Grey-flavored popsicle. O+

Ekte liefdeeeh!
pi_117904320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:D

En kort daarvoor: He’s my very own Christian Grey-flavored popsicle. O+

Ekte liefdeeeh!
Ja, ik dacht, ik hou het bij een brave passage. :+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:42:21 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117904450
Ik word bevestigd in mijn beslissing om die grijsheid maar te laten voor wat het is :).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:45:10 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117904549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik dacht, ik hou het bij een brave passage. :+
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt! *GeeBee smiley* :+ :')

Ja ik had al zo'n vermoeden dat het een soort fanfic on acid was, lijkt te kloppen!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:45:57 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117904575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kortgeknipt roodgeverfd haar toevallig? Type Moeke? :P
Iemand vergeleek het met mannen die de Penthouse zouden lezen in het openbaar, dat gaat wel een beetje op volgens mij. Behalve dan dat de voorkant van de Penthouse ietsjes suggestiever is. :P
Nee lang haar, hoge hakken, panty en kort rokje!
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:48:03 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117904670
Weekend *O* Zondag Radiohead *O* Dan nog 1 dag werken en daarna naar Rome O+
pi_117905080
Sommige dingen moet je niet teveel woorden aan vuil maken maar gewoon doen :')
Libidokilling die passages, een poging tot het doorbreken van truttigheid waardoor het zo mogelijk nog truttiger wordt.
pi_117905169
Vriendje ging borrelen en zou om 7 uur thuis zijn, maar die is er natuurlijk nog niet. Nu weet ik niet of ik wat te eten zal koken of niet :')
pi_117905224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:59 schreef Perruche het volgende:
Vriendje ging borrelen en zou om 7 uur thuis zijn, maar die is er natuurlijk nog niet. Nu weet ik niet of ik wat te eten zal koken of niet :')
Als je trek hebt, gewoon doen.
Er bestaat nog altijd zoiets als opwarmen, als je al van plan was om ook lief nog wat voor vriendlief te koken :P
pi_117905297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je trek hebt, gewoon doen.
Er bestaat nog altijd zoiets als opwarmen, als je al van plan was om ook lief nog wat voor vriendlief te koken :P
Nee, ik heb zin in havermout :'). of yoghurt, of chocola, of zoiets. :D

Eigenlijk wilde ik overfriet met kip maken, maar da's te veel voor 1 persoon. Morgen eet ik niet thuis, dus dan kan ik het ook niet maken, dus dan maar zondag denk ik :D en dan doe ik nu gewoon lekker warme havermout :')
pi_117905397
Ovenfriet met kip en dan morgenochtend ovenfriet met kip, of vriendje vanavond ovenfriet met kip :+
pi_117905400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:31 schreef Viking84 het volgende:
Algemeen vraagje: hebben jullie op het werk ook een beleid m.b.t. rookpauzes? Hier collega's die rustig vijf keer per dag 20 minuten weg blijven. Ehm, dat is ruim 1,5 uur arbeidstijd :X
Je kan roken en zaken doorspreken. Doe ik ook :P
pi_117905435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef V1z0R het volgende:
Ovenfriet met kip en dan morgenochtend ovenfriet met kip, of vriendje vanavond ovenfriet met kip :+
Maar dat moet een uur in de oven :P het had al bijna klaar moeten zien. Nah, lekker in de koelkast en dan voor zondag, kan prima!
pi_117905502
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:20 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

Wauw... Ik wist niet dat wij vrouwen een 'inner goddess' hebben. Goed om te weten :Y

pi_117905538
Zit ook nog eens diep in je mond :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar dat moet een uur in de oven :P het had al bijna klaar moeten zien. Nah, lekker in de koelkast en dan voor zondag, kan prima!
Dat is al lastiger inderdaad...

Gelukkig goed gegeten vanavond, want ik kan vanaf hier de gril met kip zien van de slager :')
pi_117905539
Naar welke film is Vik eigenlijk? Heb alleen meegekregen dat 'ie (eer?)gisteren uitverkocht was, maar weet eigenlijk niet om welke film het gaat...

Het is 20.10u, en ik ben Heel Moe. Mijn bed lonkt al naar me O+ Maar ik vertik het om nu al naar bed te gaan :+
pi_117905731
owja, mijn D, dat werd riblap, rode kool met appel (uiteraard zelf bereid) en hete bliksem.
Goed voer voor guur weer!
pi_117905803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:09 schreef V1z0R het volgende:
Zit ook nog eens diep in je mond :+

Hmm. Misschien moeten ze daar eens een film over maken.
Over een vrouw met d'r inner goddes diep in d'r strot en dat ze dan
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117905825
Heeft ze niet gezegd volgens mij, maar Vik kennende en programma i.c.m. tijdstip van "Hallo" gok ik Dans La Maison.
pi_117905846
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Misschien moeten ze daar eens een film over maken.
Over een vrouw met d'r inner goddes diep in d'r strot en dat ze dan
Of krijg je het niet over je tong? :P

Edit:
:o
:@
:o :o
Nee, zal niet...
:o :o :o

[ Bericht 38% gewijzigd door V1z0R op 12-10-2012 20:24:18 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:17:43 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117905877
Oh ik dacht naar de verfilming van dat grijze boek :P
pi_117906044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:31 schreef Perruche het volgende:
Veel plezier vik!

Ik heb een grote fout gemaakt :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') Genieten! ^O^
pi_117906047
Ik denk naar alleen maar nette mensen!
pi_117906081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:27 schreef MaJo het volgende:
Is het normaal dat mijn collega's met extra vesten aanzitten en ik net mijn trui heb uitgedaan en alleen in een shirtje zit? :')
Heb ik ook altijd :P!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:26:18 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117906266
Had ineens een stuk appeltaart met vla en slagroom op... Toch leuk zo'n 'stiefzoon' die wat liefs voor je klaarmaakt terwijl je doucht O+
pi_117906402
Oh dear lord, ik neem een verkeerde afslag op het internet en beland in dat mannenstring topic. My eyes :X
pi_117906535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Of krijg je het niet over je tong? :P

Edit:
:o
:o :o
Nee, zal niet...
:o :o :o
Ken uw klassiekers ;)
pi_117906624
Oh, Deep Throat 8)7
pi_117906829
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh ik dacht naar de verfilming van dat grijze boek :P
Slankie meet? :7
pi_117906921
Mijn lijstje :@

O: 2 volkoren boterhammen leverpastei
T: volkoren boterham pindakaas
L: vitaal Bartje met filet americain, ui en ei
T: 2 plakje ontbijtkoek
T: een curly wurly
D: biefstukje, bloemkool (te weinig), gebakken aardappels

Hm. Zo nog maar even wat fruit naar binnen werken iig.
pi_117907383
Lang geleden, maar ik heb nu al teveel wijntjes op :')
pi_117907529
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lang geleden, maar ik heb nu al teveel wijntjes op :')
Je moet ook geen 3 flessen in 3 uur opdrinken, Puff :{

Eerst die heroïne, nu een halve doos wijn... :N
pi_117908308
D: 125 gr zeewiersalade, 6 dumplings en edamame. Vriezert O+
pi_117908432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Had ineens een stuk appeltaart met vla en slagroom op... Toch leuk zo'n 'stiefzoon' die wat liefs voor je klaarmaakt terwijl je doucht O+
Appeltaart in de douche... :o Win! _O_

En nu heb ik zin in lekkers maar ik weet niet wat... Oeh... misschien moet ik maar cupcakes gaan maken dan :Y
pi_117908499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:00 schreef Perruche het volgende:
D: 125 gr zeewiersalade, 6 dumplings en edamame. Viezert O+
Hou ook van jou Perr! O+

Oh, en m'n nieuwe kabeltje voor m'n koptelefoon is er! *O* Muziek op z'n best kunnen aanhoren O+
pi_117908584
Ik snap de cupcake manie eigenlijk niet zo goed. Er zijn toch veel lekkerdere dingen om te maken? :?
Overigens bak ik morgen brownies met oreo cookies erin. En misschien ook macarons. O+
Nu maar hopen dat ik dan wel weer gewoon fit ben. :Y
Doe wat je niet durft.
pi_117908634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik snap de cupcake manie eigenlijk niet zo goed. Er zijn toch veel lekkerdere dingen om te maken? :?
Overigens bak ik morgen brownies met oreo cookies erin. En misschien ook macarons. O+
Cupcake manie? :D Bak ik ook eens een keer cupcakes ;( -O-

Ik heb niks anders in huis, dus dan is de keus snel gemaakt :+
pi_117908639
Ik vind cupcakes wel lekker. :Y Maar er zijn nog wel veel meer lekkere dingen. O+

En ik moet nodig een keer eieren leren splitsen, dan gaat er een toetjeswereld voor me open. :9~
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:07:49 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117908676
quote:
Datte

Lekker hoor appeltaart onder de douche, smeert goed uit onder je oksel :D

Blij zijn met een kabeltje... O+
pi_117908732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je moet ook geen 3 flessen in 3 uur opdrinken, Puff :{

Eerst die heroïne, nu een halve doos wijn... :N
Helaas, een fles is genoeg :+
pi_117908812
quote:
Ik was vroeger ook gek op muffins, maar die zijn eigenlijk best saai qua smaak. Dan nog liever een goed plak gewone cake.....als het echt moet :+
pi_117908847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Cupcake manie? :D Bak ik ook eens een keer cupcakes ;( -O-

Ik heb niks anders in huis, dus dan is de keus snel gemaakt :+
Dat is heel hip bij van die vrouwen die 50 shades of gray lezen. :P

Heb je trouwens wel van die briljante siliconen muffin/cupcakevormpjes? Eindelijk geen gepiel meer met papiertjes eraf halen. O+
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')