abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117899722
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117899745
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:50 schreef MarMar het volgende:
Nuggs als in nep uggs? Ehm sjah, er zijn mensen die dat heel leuk vinden onder een rokje.
Ik ben niet een van die mensen, maar ey, smaken verschillen ;)
Nep Ugss ja :Y

Ik ben er ook geen fan van, maar al het andere past niet :') Dan gulpt mijn voetvlees zo over de rand van de schoen heen (bij ballerina's, andere schoenen gaan niet eens meer aan mijn voet). Plus, ballerina's gaan na een tijdje echt afknellen gewoon.
pi_117899768
Google voor de gein maar es op nuggs, dat deed ik net dus haha!
pi_117899792
Oh, en ik ben op het randje van ziek worden op 't moment, máár ik heb besloten dat ik dat niet ga doen. Straks maar 's perssinaasappelen halen :9
Ja doei.
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:55:01 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117899796
Lijstje van vandaag:

O: Broodje filet american met ei en een beker vifit rode vruchten
L: 2 boterhammen met gebakken ei met kaas en een beker vifit rode vruchten
T: Cup a soup tomaat, blikje energy drink (guilty pleasure 1x per week met collega :@ )
D: Vietnamese loempia en bami, gemaakt door de Vietnamese hulp van mijn ouders :9

Misschien nog een bak yoghurt na en wat fruit.

Minder lijstje dan gisteren -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117899800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:54 schreef MarMar het volgende:
Google voor de gein maar es op nuggs, dat deed ik net dus haha!
Ohhhh..... :@ :D

Weer wat geleerd, hahaha :+
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:59:16 #7
70532 loveli
N
pi_117899919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nep Ugss ja :Y

Ik ben er ook geen fan van, maar al het andere past niet :') Dan gulpt mijn voetvlees zo over de rand van de schoen heen (bij ballerina's, andere schoenen gaan niet eens meer aan mijn voet). Plus, ballerina's gaan na een tijdje echt afknellen gewoon.
En balletschoentjes? Met Nuggs aankomen, dan ter plekke schoenenwissel doen. Denk dat er weinig dingen zijn die Nuggs leuk maken, maar iemand zo leuk als jij zullen ze het vergeven.
crap in = crap out
pi_117899950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:55 schreef MaJo het volgende:
Lijstje van vandaag:

O: Broodje filet american met ei en een beker vifit rode vruchten
L: 2 boterhammen met gebakken ei met kaas en een beker vifit rode vruchten
T: Cup a soup tomaat, blikje energy drink (guilty pleasure 1x per week met collega :@ )
D: Vietnamese loempia en bami, gemaakt door de Vietnamese hulp van mijn ouders :9

Misschien nog een bak yoghurt na en wat fruit.

Minder lijstje dan gisteren -O-
Geen groentes, echt niet iets in huis wat je naast je D erbij kunt doen?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117899966
Het worden gevulde paprika's vanavond :)
Maar vraagje: eerst het gehakt roerbakken toch? Of kan het rauw in de paprika in de oven?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:01:47 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117899989
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

En balletschoentjes? Met Nuggs aankomen, dan ter plekke schoenenwissel doen. Denk dat er weinig dingen zijn die Nuggs leuk maken, maar iemand zo leuk als jij zullen ze het vergeven.
Ik heb wel een geinige combi gevonden (vinnik, maar ik hou ook niet zo van hakken :+), maar is iemands foto dus vind het maf om neer te gooien :+ Had Coco al gedmt :Y

Is zwarte basic uggs met zwarte legging, donker jurkje en flashy ketting.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:03:10 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Geen groentes, echt niet iets in huis wat je naast je D erbij kunt doen?
O, L en T waren allemaal op kantoor, D bij mijn ouders. Ze hebben misschien nog wel een tomaat ofzo liggen :D Ben zelf pas laat thuis en ga dan vrijwel direct slapen.

Zal morgen wel wat extra groente eten :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117900065
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is misschien nog een idee! Dan sleep ik die Nuggs gewoon mee voor de reis ernaar toe (tis een uurtje rijden), en voor als het niet meer te doen is met de ballerina's.

In principe duurt het voor ons van ongeveer 11.30u tot 's avonds laat. Maar tussendoor hebben we een paar uur 'vrij', samen met de andere daggasten, dus dan is het niks officieel. Zou ik dan weer even die Nuggs aankunnen en voor als het feest begint weer switchen naar de ballerina's....

Denk dat ik zoiets ga proberen dan :) Maria stuurde me nog een fotootje door van een combi jurkje+nuggs die best goed te doen was, dus dan doe ik gewoon zoiets :) Dan is het zelfs met de ballerina's uit & Nuggs aan gewoon leuk genoeg :Y
pi_117900080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:01 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb wel een geinige combi gevonden (vinnik, maar ik hou ook niet zo van hakken :+), maar is iemands foto dus vind het maf om neer te gooien :+ Had Coco al gedmt :Y

Is zwarte basic uggs met zwarte legging, donker jurkje en flashy ketting.
Dat dus :D O+
pi_117900105
Sterkte Xennia. Verhuren zou ik ook niet zo snel doen. Je weet nooit wie je in huis haalt en huurbescherming kan vervelend uitpakken. Hoop gewoon dat het snel verkocht is. Ook voor An!

Zoetstoffen kunnen idd ook nare overgevoeligheidsreacties veroorzaken.

Het schoeisel is niet echt mijn smaak, maar voor Puffs werk zou ik voornamelijk gaan voor praktisch en comfortabel.

500 EUR p/m aan kleding, holy shit! Ik heb afgelopen week wel nieuwe, passende werkkleding gekocht: 1 broek, 3 vestjes, 3 hemdjes en een paar nette gympen. Binnen 1,5 uur :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:29 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900109
Trouwens de hele dag water gedronken in plaats van de gebruikelijke cola/yoki enzo :s) En al 5 dagen geen cola op :o *O*
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:06:03 #16
70532 loveli
N
pi_117900124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat dus :D O+
^^

Ben het standaard beeld gewend van scheef afgesleten, vormloze, bruinige slobberlaarzen.
crap in = crap out
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:27 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117900330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:06 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

Ben het standaard beeld gewend van scheef afgesleten, vormloze, bruinige slobberlaarzen.
*O*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:56 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117900340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef MaJo het volgende:
Trouwens de hele dag water gedronken in plaats van de gebruikelijke cola/yoki enzo :s) En al 5 dagen geen cola op :o *O*
Goed zo! Houden zo :D

Ik ben ook een cola-addict maar gaat laatste tijd wel okay!
pi_117900410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar vraagje: eerst het gehakt roerbakken toch? Of kan het rauw in de paprika in de oven?
Kan beiden. Ik vind rauw lekkerder omdat alle sapjes zich dan lekker mengen als het gaart. En het gehakt blijft zachter en malser O+
pi_117900504
En dank Phaidra :*

Blij *O* Er was nog weinig werk na mijn vakantie. Dus rustig aan gedaan en belastingaangifte bedrijf gedaan, papierwerk opgeruimd, vakantiewas gestreken en opgeruimd, rest van de was gedaan, badkamer gepoetst, gestoft, gestofzuigd en gedweild O+
pi_117900548
Als het over "mijn" 500 p/m gaat, dat is niet alleen voor kleding he :D gewoon boodschappen, bioscoop, cadeautjes, uit eten, etc. En het hoeft niet op *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:19 schreef An24 het volgende:
En dank Phaidra :*

Blij *O* Er was nog weinig werk na mijn vakantie. Dus rustig aan gedaan en belastingaangifte bedrijf gedaan, papierwerk opgeruimd, vakantiewas gestreken en opgeruimd, rest van de was gedaan, badkamer gepoetst, gestoft, gestofzuigd en gedweild O+
En daar krijg je voor betaald? Lekker hoor :P
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:22:40 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117900580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef Perruche het volgende:
Als het over "mijn" 500 p/m gaat, dat is niet alleen voor kleding he :D gewoon boodschappen, bioscoop, cadeautjes, uit eten, etc. En het hoeft niet op *O*

[..]

Oh maar dan zit ik ook op de 500 :Y
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:24:14 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117900612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Doe het gehakt rauw...
Maak er zelf een smurrie van : kruiden, soja, ketjap, smbal, knoflook, ui, tomaat en gehakt in de staafmixer pureren en dat door de gekookte rijst roeren, die smurrie in de paprika en andere groente stoppen, in de oven met een laagje bouillon voor 40 minuten zodat de paprike 'verbrand'
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:25:19 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117900644
Ik heb echt al maanden niet meer zoveel uitgegeven. Denk dat ik nu op zo'n 100-150¤ zit. Pinpas van m'n eigen rekening blijft soms wel een dikke week ongebruikt in m'n portemonnee. Sinds laatste salaris alleen een cadeautje voor m'n vaders verjaardag gekocht en gister een boek voor mezelf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117900658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

I wish :') die uren komen met overwerk vanzelf weer terug. Ik moet aan het einde van het jaar productie gehaald hebben, dus ik moet ook wel eens versnellen. Volgende week vraag ik extra werk :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')