maar dit is geen geklieder op papier, het is ook niet netjes binnen de lijntjes tekenen wat erna komt hij heeft een wit papier en tekent daar heel accuraat WO2 tanks op naquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je op een gegeven moment ophoudt om van elk geklieder op papier te doen alsof het een hartstikke mooie tekening is die in je gaat laten lijsten. In bepaalde fases van ontwikkeling van een kind is louter positieve stimulans goed, maar in latere fases mag je best kritisch zijn lijkt me, niet alleen op hoe goed iemand iets doet, maar ook op wat hij doet.
Een 14jarige zoon hebben die met poppen speelt is nog wel effe wat erger denk ikquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:01 schreef sp3c het volgende:
of voor mijn part zijn poppen laat spelen op zijn 14de
truequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:12 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Een 14jarige zoon hebben die met poppen speelt is nog wel effe wat erger denk ik
Ik denk dat goed en verantwoord ouderschap ergens tussen jouw visie en die van Weltschmerz ligt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
maar als hij er zijn creativiteit in kwijt en zijn lol mee op kan zal ik niet klagen
perhapsquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:14 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Ik denk dat goed en verantwoord ouderschap ergens tussen jouw visie en die van Weltschmerz ligt.![]()
![]()
Ik ook niet, bovendien vind ik lego helemaal niet stom. Ik zeg ook niet dat ik mijn 14-jarige zoon zijn lego zou afpakken, maar het anderste uiterste is om hem daarvoor op een voetstuk te zetten zoals hier in dit topic gebeurd. Dat kon in mijn optiek wel enige relativering gebruiken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
perhaps
blijft maatwerk natuurlijk want geen enkel kind is hetzelfde en van 1 vreemde hobbie word je nog geen wierdo maar ik iig sluit niets per definitie uit omdat ik het zelf stom vind
als hij er beter in is dan de rest dan verdiend hij het om op een voetstuk gezet te wordenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ook niet, bovendien vind ik lego helemaal niet stom. Ik zeg ook niet dat ik mijn 14-jarige zoon zijn lego zou afpakken, maar het anderste uiterste is om hem daarvoor op een voetstuk te zetten zoals hier in dit topic gebeurd. Dat kon in mijn optiek wel enige relativering gebruiken.
Story of your lifequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
14 jaar al en nog steeds tankjes aan het maken, hij zal zich binnenkort wel registreren op fok. Hij heeft in ieder geval wat omhanden in de komende 15 jaar dat hij op zijn eerste vriendinnetje wacht.
Bovendien is op dit niveau met lego in de weer geen 'spelen' (hij speelt er echt niet meer mee, het gaat 'm puur om het bouwen/ontwerpen) meer, maar een volwassen hobby, net als sleutelen aan motoren, modeltreintjes, postzegel verzamelen en alle andere bezigheden die volwassen mensen doen omdat ze het leuk vinden. Of je nu in je vrije tijd je vitrinekast vol met prachtige lego-ontwerpen plaatst of op je computer trance liedjes componeert... Daar zit echt geen verschil tussen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dit is geen geklieder op papier, het is ook niet netjes binnen de lijntjes tekenen wat erna komt hij heeft een wit papier en tekent daar heel accuraat WO2 tanks op na
kritiek zoals, de rupsen zitten niet goed of de toren moet verder naar achter is niet erg maar je kind zijn hobbie ontzeggen omdat jij het kinderachtig vind lijkt me een stuk slechter voor zijn ontwikkeling dan dat je hem gewoon met zijn lego of voor mijn part zijn poppen laat spelen op zijn 14de
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |