Ah, thnx. Hoe goed ingelicht zouden Vaughters en Andreu in 2005 nog zijn eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:16 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Het komt ter sprake in het emailverkeer tussen Vaughters en Andreu:
Begin van de 2e pagina
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)%20IM%20Exchange.pdf
Lezen, die zijn juist het leukst!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Aha, die bijlagen heb ik niet bekeken.
Instant aanrader:quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Aha, die bijlagen heb ik niet bekeken.
Straks blijkt hij nog Pantani en VDB aan de coke geholpen te hebben ook ...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:48 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja, de vergelijking met een maffiabaas gaat goed op. Overal connecties hebben en tegenstanders uit de weg ruimen.
Was de dood van Pantani niet erg dubieus?
Goh, enigszins geloof ik wel ergens dat in 1998 net na de Festina-affaire er heel wat renners en ploegen véél voorzichtiger geworden waren. De grootste structuren van dat moment werden ontmanteld en opeens veel meer (al was het maar door de pers) gecontroleerd. Maar tegelijk geloof ik wel dat als US Postal dan opeens opduikt met een misschien nog wel verregaander dopingsysteem dan Festina had , én daar bleek mee weg te komen , dat de rest dan ook niet anders kon dan terug op die kar springen en doen wat ze altijd voorheen gedaan hadden ...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef Ericr het volgende:
Gelet op het gebruik in die tijd zal het gemeengoed zijn geweest dat renners door ploegleiding, managers, andere renners werden aangezet om te gaan gebruiken.
In droomland misschien maar het lijkt er toch meer op dat gewoon iedere ploeg gewoon zijn toevlucht zocht tot beter georganiseerde praktijken na de Festina affaire. Al die andere zogenaamd schonere pleogen ging echt niet opeens langzamer rijden. Een Zulle die terug kwam na zijn dopingschorsing reed niet veel langzamer dan Armstrong in 1999.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, enigszins geloof ik wel ergens dat in 1998 net na de Festina-affaire er heel wat renners en ploegen véél voorzichtiger geworden waren. De grootste structuren van dat moment werden ontmanteld en opeens veel meer (al was het maar door de pers) gecontroleerd. Maar tegelijk geloof ik wel dat als US Postal dan opeens opduikt met een misschien nog wel verregaander dopingsysteem dan Festina had , én daar bleek mee weg te komen , dat de rest dan ook niet anders kon dan terug op die kar springen en doen wat ze altijd voorheen gedaan hadden ...
Hij bekent dus dopinggebruik tijdens zijn periode bij US Postal tussen 2001 en 2004, maar niet tijdens zijn Discovery-periode in 2007. Zou er dan toch iets zijn veranderd bij Discovery tussen 2006 en 2007?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:32 schreef marcodej het volgende:
Matt White vertrekt bij GreenEdge, nav de bevindingen in het USADA-rapport.
Ik vind het nogal een boude bewering om zonder bewijs te stellen dat doping gebruik bij andere teams net zo doortrapt was als het geregisseerde gebruik bij USPS.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef Ericr het volgende:
Aanzetten tot dopinggebruik, het is net alsof Armstrong de enige renner ooit was die op grote schaal renners onder druk zette om doping te gebruiken. Gelet op het gebruik in die tijd zal het gemeengoed zijn geweest dat renners door ploegleiding, managers, andere renners werden aangezet om te gaan gebruiken.
Er zal in zo'n geval hoe dan ook een team zijn dat dopinggebruik het best georganiseerd heeft. Toevallig was dat USPS maar het zal er qua dopingmores echt niet veel anders zijn toegegaan bij de meeste andere ploegen. Rabo, CSC, Telekom, Liquigas, Quick Step of welke succesvolle ploeg uit die tijd ook, er moet enige organisatie zijn geweest in dopinggebruik om uberhaupt mee te komen met de opgevoerde brommers.
Nou, de jongens die 2e, 3e, ... eindigden na Armstrong die moeten toch ook straf spul gebruikt hebben om op zijn hielen te kunnen zitten, vergis je daar niet in. Misschien net niet het niveau van USPS maar toch ergens in de buurt, dat kan toch haast niet anders. Hamilton reed in het begin van zijn carriëre 'op brood en water' en moest telkens zwaar het onderspit delven (tov van alle ploegen). Hij kon pas regelmatig aan de kop van het peleton meerijden wanneer zijn teamdokter hem wat extra's begon toe te stoppen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een boude bewering om zonder bewijs te stellen dat doping gebruik bij andere teams net zo doortrapt was als het geregisseerde gebruik bij USPS.
Ja figuren als Fuentes, Ibarguren of welke Dr. Mabuse ook binnen de wielerwereld waren natuurlijk gewoon een stel amateurs vergeleken met Ferrari. Als je zulke dopeurs in de begeleiding hebt, al dan niet op de loonlijst zal het er echt niet veel anders aan toe zijn gegaan bij andere ploegen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een boude bewering om zonder bewijs te stellen dat doping gebruik bij andere teams net zo doortrapt was als het geregisseerde gebruik bij USPS.
Dat aanzetten tot vind ik ook maar flauwekul, als je 't niet wil, dan doe je dat niet. En al die andere ploegen zullen ook wel een systeem hebben gehad, net zoals USPS.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef Ericr het volgende:
Aanzetten tot dopinggebruik, het is net alsof Armstrong de enige renner ooit was die op grote schaal renners onder druk zette om doping te gebruiken. Gelet op het gebruik in die tijd zal het gemeengoed zijn geweest dat renners door ploegleiding, managers, andere renners werden aangezet om te gaan gebruiken.
Er zal in zo'n geval hoe dan ook een team zijn dat dopinggebruik het best georganiseerd heeft. Toevallig was dat USPS maar het zal er qua dopingmores echt niet veel anders zijn toegegaan bij de meeste andere ploegen. Rabo, CSC, Telekom, Liquigas, Quick Step of welke succesvolle ploeg uit die tijd ook, er moet enige organisatie zijn geweest in dopinggebruik om uberhaupt mee te komen met de opgevoerde brommers.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En tijdens de Spelen van 2000? Zei Rudy daar wat over?
Zeer waarschijnlijk moet je clean wel tussen aanhalingstekens zetten, maar als ik met niet vergis wijzen de cijfers uit dat Ullrich in die periode langzamer reed dan toen hij de Tour won.quote:'Na de Festina-affaire van 1998 kwam bij Telekom op bevel van de sponsor geen verboden product meer binnen. Tot in 2001 leefden we in de overtuiging dat het ook voor onze concurrenten gold', vertelt Pevenage in L'Equipe. '
Hebben jullie die verklaringen wel gelezen? Die renners werden gewoon onder druk gezet; ze moesten geloven dat je je baan, het enige waar je goed in bent, zou verliezen als je niet meeging in hun dopingprogramma. Zo'n psychopaat als Armstrong, want ik vermoed dat hij dat is, kan prima een jonge Zabriskie manipuleren tot dopinggebruik. Ik vind dat onvergeeflijk. Natuurlijk hierbij de opmerking dat die beslissing door Zabriskie zelf gemaakt is, maar dat betekent wat mij betreft niet dat dit Armstrong/Bruyneel/Del Moral niet verweten kan worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat aanzetten tot vind ik ook maar flauwekul, als je 't niet wil, dan doe je dat niet. En al die andere ploegen zullen ook wel een systeem hebben gehad, net zoals USPS.
Dat is geen nuanceverschil, dat is gewoon een enorm verschil.quote:“EPO all in my veins
Lately thing just don’t seem the same
Acting funny, but I don’t know why
Excuse me, while I pass this guy.”
Da's te kort door de bocht. De carrière van een Bassons is kapot gemaakt (niet alleen door Armstrong trouwens). Sowieso was het kiezen: meedoen of niet meekunnen. De cultuur in de (wieler)sport is dat er gebruikt moet worden als je wilt presteren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat aanzetten tot vind ik ook maar flauwekul, als je 't niet wil, dan doe je dat niet.
Armstrong die Leipheimers vrouw bedreigt als hij erachter komt dat Leipheimer tegen hem gaat getuigen. Armstrong die eigenhandig levens verwoest van de weinigen 'eerlijken' die er in de sport waren. http://www.cyclingnews.co(...)-past-still-haunt-me. Christophe Bassons. Dit zijn gewoon een paar voorbeelden, maar er zijn er tientallen te geven.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja figuren als Fuentes, Ibarguren of welke Dr. Mabuse ook binnen de wielerwereld waren natuurlijk gewoon een stel amateurs vergeleken met Ferrari. Als je zulke dopeurs in de begeleiding hebt, al dan niet op de loonlijst zal het er echt niet veel anders aan toe zijn gegaan bij andere ploegen.
Er is altijd een ploeg of renner die bovenaan de apenrots staat maar al die andere apen waren net zo ziek en misschien zelfs zieker. Alleen is daar niet alles van naar buiten gekomen zoals nu bij US Postal.
Maar ik begrijp dat de erkende Lance haters willen geloven dat Armstrong de anti-christ was in een wereld van heiligen die zich moesten gedragen als duivels omdat ze daartoe verleid werden.
Armstrong is een ploert in een wereld vol met ploerten, dat is topsport nou eenmaal ook.
De intimidatie die Armstrong toepast is wel redelijk uniek ja.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Armstrong die Leipheimers vrouw bedreigt als hij erachter komt dat Leipheimer tegen hem gaat getuigen. Armstrong die eigenhandig levens verwoest van de weinigen 'eerlijken' die er in de sport waren. http://www.cyclingnews.co(...)-past-still-haunt-me. Christophe Bassons. Dit zijn gewoon een paar voorbeelden, maar er zijn er tientallen te geven.
Tuurlijk, dat doen ze allemaal in het wielrennen.
Bassons vind ik dan ook een echter slachtoffer dan zo'n Zabriskie die nu vol zelfmedelijden de verantwoordelijkheid grotendeels probeert af te schuiven. Dan heb ik toch liever een Vandevelde, die vertelt hetzelfde, maar met veel minder zelfbeklag. Die stond geen liedjes te zingen terwijl hij naar eigen zeggen tegelijkertijd ook zwaar getraumatiseerd in ethische problemen gebracht werd door peer pressure.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's te kort door de bocht. De carrière van een Bassons is kapot gemaakt (niet alleen door Armstrong trouwens). Sowieso was het kiezen: meedoen of niet meekunnen. De cultuur in de (wieler)sport is dat er gebruikt moet worden als je wilt presteren.
Ik vind de redenatie; het gebeurde vroeger, dus het gebeurt nu nog steeds, wellicht een nog grotere drogreden. Ik lees dit heel veel, mensen die zeggen dat er weinig tot niets veranderd is etc. Ik vermoed dat het afkomstig is van mensen die Armstrong daadwerkelijk vertrouwd hebben; als JV een dopingsysteem blijkt te runnen zal ik even cynisch worden. Maar dat ben ik niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 20 jaar al zo vaak gehoord dat de nieuwe generatie echt wel aan het tonen is dat het nu properder gebeurt, elke keer opnieuw blijkt het een verkeerde interpretatie en krijg je jaren later beter inzicht en denk je "damn, dat hadden we toch moeten zien"
Binnen 10 jaar zeggen we misschien ook, "Tja, Sagan, Gilbert, Cancellara, Froome, Rodriguez, etc.... wat lag het er toch vingerdik bovenop, maar deze nieuwe jongens, die doen het wel clean, hoor!"
Tegenwoordig schrijven renners dit soort stukken.quote:Wat gebeurde er met Bassons toen hij zich alleen maar uitsprak tegen doping?
While riding the Tour de France in 1999, Bassons, riding for La Française des Jeux wrote about his experiences in a daily column for Le Parisien. In one such column, he announced he had been "shocked" by Armstrong's stage-win at Sestriere. The Frenchman was then confronted by Armstrong where he was told to either stop his line of commentary or leave the sport. Bassons retired from cycling two years later, aged 27.
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar die rit. De waalse pijl van gewiss. Iemand enig idee waar die te zien is. Dat was net voor de tijd dat ik wielrennen ging volgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kon die een tijdje terug niet meer vinden op youtube? Waar is die te zien? Dat was groots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |