En dit is zo makkelijk te doen. Lijkt me een goed en haalbaar doel. Daar begint het voor iedereen mee, zonder dat je plezier hebt en zonder dat je leuke dingen doet ben je voor niemand interessant. Niet voor mannen, en niet voor vrouwen.quote:
Snap ik ook wel, maar het is gewoon iets wat al jaren slecht loopt. Het is moeilijk om jullie niet allemaal de schuld te geven. Ik ben best wel verbitterd geraakt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:46 schreef Fera het volgende:
En for fucks sake, geef niet elke vrouw op aarde de schuld. Dat is niet eerlijk tegenover ons.
Ja, zeg dat welquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar het is gewoon iets wat al jaren slecht loopt. Het is moeilijk om jullie niet allemaal de schuld te geven. Ik ben best wel verbitterd geraakt.
Met bitterheid kom je nergens. Dat betekent doorgaans een gesloten houding. Alleen als je open staat voor anderen, zul je wat bereiken. Zowel voor jezelf als sociaal. Op elk gebied eigenlijk. Openness to experience is the key.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar het is gewoon iets wat al jaren slecht loopt. Het is moeilijk om jullie niet allemaal de schuld te geven. Ik ben best wel verbitterd geraakt.
Vorig jaar rond deze tijd was ik ook een bange internetnerd. En ik ben bijna tien jaar ouder dan jij. Een stapje als naar een meeting gaan was een doodsangst, maar nu zie ik er telkens weer naar uit om een paar mensen van hier te zien. Lekker avondje drinken, dingen doen. En al het andere wat ik tegenwoordig gezellig met Myra kan en mag doenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij bent een goed mens en je bent gelukkig. Je maakt plezier, doet leuke dingen.
Fixedquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Met bitterheid kom je nergens. Dat betekent doorgaans een gesloten houding. Alleen als je open staat voor anderen, zul je mogelijk wat bereiken. Zowel voor jezelf als sociaal. Op elk gebied eigenlijk. Openness to experience is the key.
Ik ben ook wel eens niet gelukkig geweest, ik heb ook mijn dingen meegemaakt. Het enige verschil tussen ons is hoe wij besluiten er mee om te gaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:46 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij bent een goed mens en je bent gelukkig. Je maakt plezier, doet leuke dingen.
Misschien kun je daar hulp voor zoeken, zodat je beter leert sociaal om te gaan met mensen. Er zijn vast wel cursussen of iets dergelijks voor te vinden, misschien ga je dan meer durven.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vind sociaal contact maken in het algemeen lastig, maar jongens zijn een beetje te doen. Meisjes zijn een ramp, ik kan daar niets mee.
Waarheid. De wereld is niet jouw grote vijand, jouw eigen comfort zone is je vijand.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Met bitterheid kom je nergens. Dat betekent doorgaans een gesloten houding. Alleen als je open staat voor anderen, zul je wat bereiken. Zowel voor jezelf als sociaal. Op elk gebied eigenlijk. Openness to experience is the key.
Ben jij in een jaar tijd zoveel veranderd dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef twi het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd was ik ook een bange internetnerd. En ik ben bijna tien jaar ouder dan jij. Een stapje als naar een meeting gaan was een doodsangst, maar nu zie ik er telkens weer naar uit om een paar mensen van hier te zien. Lekker avondje drinken, dingen doen. En al het andere wat ik tegenwoordig gezellig met Myra kan en mag doenWe maken inderdaad plezier en doen leuke dingen.
Zo zie je waar het op uit kan lopen als je eens uit je comfortzone komt.
Als hij niet wil werken aan zichzelf werken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is het voor Benzin gewoon niet weggelegd
Benzin heeft volgens mij een jaartje intensieve therapie nodigquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Misschien kun je daar hulp voor zoeken, zodat je beter leert sociaal om te gaan met mensen. Er zijn vast wel cursussen of iets dergelijks voor te vinden, misschien ga je dan meer durven.
Dat kan ik me bij jou echt niet voorstellen, weet je dat?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef twi het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd was ik ook een bange internetnerd. En ik ben bijna tien jaar ouder dan jij. Een stapje als naar een meeting gaan was een doodsangst, maar nu zie ik er telkens weer naar uit om een paar mensen van hier te zien. Lekker avondje drinken, dingen doen. En al het andere wat ik tegenwoordig gezellig met Myra kan en mag doenWe maken inderdaad plezier en doen leuke dingen.
een relatie doet een hoopquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:51 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Ben jij in een jaar tijd zoveel veranderd dan?
Ja, ik kwam de deur haast niet uit, tenzij het moest.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:51 schreef Tangledup het volgende:
Ben jij in een jaar tijd zoveel veranderd dan?
Ach, het zat er altijd wel in bij mensen waar ik me bij op m'n gemak voelde, maar ik breidde dat groepje nooit veel verder uit dan m'n familie.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat kan ik me bij jou echt niet voorstellen, weet je dat?
Maar ik snap het wel, ik heb ook heel lang op mijn kamertje achter mijn PC/laptop geleefd. Eigenlijk het grootste gedeelte van mijn puberteit.
Nee, je zult wat bereiken. Hoe dan ook. Geloof er gewoon in. Misschien bereik je niet direct wat je wil bereiken, maar het brengt je wel ergens.quote:
Maar no way dat hij daarom durft te vragen of uberhaupt hulp gaat zoeken. Stel je voor, straks komen zijn ouders erachter dat hij gelukkiger wil worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Benzin heeft volgens mij een jaartje intensieve therapie nodig
Dat kan ik wel begrijpen ja, is toch iets wat je anders erg dwars blijft zitten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:46 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Zo ging dat ook bij mij en toen overleed hij.
Net toen ik weer een beetje contact met hem begon op te bouwen.
Maar ik ben allang blij dat mijn laatste contact met hem positief was.
klinkt als ikquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:52 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, ik kwam de deur haast niet uit, tenzij het moest.
Volgens mij is het andersom. Als internetnerd krijg je geen relatie. Als je mensen gaat ontmoeten wel, en dat is volgens mij precies wat hij heeft gedaan.quote:
Fijn dat te horen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef twi het volgende:
[..]
Daar ben ik het gewoon niet mee eens, maar lets agree to disagreequote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Nee, je zult wat bereiken. Hoe dan ook. Geloof er gewoon in. Misschien bereik je niet direct wat je wil bereiken, maar het brengt je wel ergens.
Precies, het zit allemaal vanbinnen. Zolang je dat niet ziet, zul je niet groeien in je ontwikkeling. De wereld zal echt niet voor jou veranderen, dus het kan maar beter andersom zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarheid. De wereld is niet jouw grote vijand, jouw eigen comfort zone is je vijand.
ik was eigenlijk altijd een internetnerd, op die paar x per jaar na dat ik op vakantie ging (groepsreis),quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volgens mij is het andersom. Als internetnerd krijg je geen relatie. Als je mensen gaat ontmoeten wel, en dat is volgens mij precies wat hij heeft gedaan.
Owja, ook dat nogquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar no way dat hij daarom durft te vragen of uberhaupt hulp gaat zoeken. Stel je voor, straks komen zijn ouders erachter dat hij gelukkiger wil worden.
Herkenbaar. Ik ben ook altijd geremd door onzekerheid. Ik wist dat ik van nature anders was en dat het me tegenhield. Ooit ben ik door mijn ex, toen nog gewoon een vriend, ergens bij betrokken. Toen maakte ik ineens tien vriendin tegelijk. Vanaf toen ging het bergopwaarts. Maar ik ben verder altijd een einzelgänger geweest.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:52 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, ik kwam de deur haast niet uit, tenzij het moest.
[..]
Ach, het zat er altijd wel in bij mensen waar ik me bij op m'n gemak voelde, maar ik breidde dat groepje nooit veel verder uit dan m'n familie.
Ik vond jouw gejank dan niet echt bepaald gedenkwaardig, ben alles alweer vergetenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:54 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben nog steeds socially awkward
Maar wel tevreden en eigenlijk best wel gelukkig nu, in tegenstelling tot een jaar geleden toen ik FOK! gebruikte om dagelijks even te komen janken
Die tijd dat ik afhaakte met mijn opleiding en 5 dagen per week in bed bleef liggen en er 7 uur 's avonds uitkwam om te ontbijten met een paar vissticks en mandarijnenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vond jouw gejank dan niet echt bepaald gedenkwaardig, ben alles alweer vergeten

Ik ben niet altijd zo bitter geweest. Waarom lukte het toen niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Met bitterheid kom je nergens. Dat betekent doorgaans een gesloten houding. Alleen als je open staat voor anderen, zul je wat bereiken. Zowel voor jezelf als sociaal. Op elk gebied eigenlijk. Openness to experience is the key.
Owja! Dat!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die tijd dat ik afhaakte met mijn opleiding en 5 dagen per week in bed bleef liggen en er 7 uur 's avonds uitkwam om te ontbijten met een paar vissticks en mandarijnen
Herkenbaar, ook lang in de comfortzone gezeten (nog steeds een beetje) en er is al veel verandertquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:56 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zat een jaar of twee geleden ook dik in een comfort zone. Deed niks, wilde niks, durfde niks. Toen ik toen werd verlaten door mijn vriendin ben ik mij eens af gaan vragen of een willekeurig persoon mij wel aardig zou vinden. Tot mijn schaamte moest ik bekennen dat dat niet het geval zou zijn.
Ik ben daar wat aan gaan doen, en met behoorlijk succes. En ja, daarvoor moet je heel vaak door je comfort zone heen breken en dat is elke keer eng, maar ook elke keer pakt het beter uit dan je van tevoren had gedacht.
Dit inderdaad. Mijn psych heeft ook veel voor mij gedaan, maar toch komt een groot deel wel uit jezelf. Je moet het slechts zien als hulpmiddel, als handvat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:57 schreef Sinji het volgende:
Serieus Benzin, ga in therapie. Je helpt er echt jezelf mee. Cognitieve gedragstherapie is een machtig iets, je leert beter met je eigen gedachten om te gaan. Negatieve gedachten zijn funest voor je welzijn [ afbeelding ]
Niemand kan je hier helpen
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:57 schreef Sinji het volgende:
Serieus Benzin, ga in therapie. Je helpt er echt jezelf mee. Cognitieve gedragstherapie is een machtig iets, je leert beter met je eigen gedachten om te gaan. Negatieve gedachten zijn funest voor je welzijn [ afbeelding ]
Geen idee, ik ken je verder niet. Maar ik ben nooit bitter geweest, maar was gewoon vreselijk onzeker. Dat is een grote rem op je echte ik.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef benzin het volgende:
Ik lees nog steeds mee, alleen ik weet op veel posts niet hoe ik moet reageren.
[..]
Ik ben niet altijd zo bitter geweest. Waarom lukte het toen niet?
Mijn negatieve gedachten hebben een reden. Ik ben niet gek.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:57 schreef Sinji het volgende:
Dat komt omdat die posts niet voldoen aan jouw beperkte wereldbeeldje (wat een grootte heeft van een postzegel).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef benzin het volgende:
Ik lees nog steeds mee, alleen ik weet op veel posts niet hoe ik moet reageren.
Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef Myraela het volgende:
Mijn psycholoog heeft me alleen even flink de grond in gestampt.
90% van de oplossing is je eigen gedachtengang. Therapie helpt je enkel om in te zien dat jij de bron van ellende bent door alleen maar negatief te denkenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef Fera het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Mijn psych heeft ook veel voor mij gedaan, maar toch komt een groot deel wel uit jezelf. Je moet het slechts zien als hulpmiddel, als handvat.
Wat niet is, kan nog komen. Maar alles op het juiste moment. Wat telt is dat je nu, op dit moment, gelukkig bent. Waar dat door komt is verder niet belangrijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef heloef het volgende:
Een jaar geleden was ik een ramp. Ik was intens ongelukkig. Was mezelf niet, zelfs normaal was moeilijk. Toen heb ik dat van me af kunnen zetten. Ik ben toen gaan sporten en mijn dromen gaan najagen. Ik heb geen vriendin gevonden. En ben zelfs zover dat ik er niet eens wil (lang leven bindingsangst) maar ik kan wel een ding zeggen, ik ben echt gelukkig.
Ik tel niet mee he, een jaar geleden postte ik nog niet in R&P reeksenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef Tangledup het volgende:
Wat is iedereen hier ineens gelukkig na een jaar tijd.
Straks voel ik mij een vreemde eend in de bijt hier
Je bent ongelukkig?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef Tangledup het volgende:
Je gaat ook niet in therapie omdat je gek bent. Je gaat in therapie omdat je daar leert en adviezen krijgt hoe jij om moet gaan met jouw plek in deze wereld. Wat jij niet begrijpt kunnen zij jou misschien wel uitleggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef benzin het volgende:
[..]
Mijn negatieve gedachten hebben een reden. Ik ben niet gek.
ach,quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef Tangledup het volgende:
Mooi om al deze biechten te lezen. Fijn dat er zoveel mensen zich zoveel beter zijn gaan voelen de laatste jaren. Het was ook een drijfveer voor mij, het zien van al die veranderingen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef heloef het volgende:
Een jaar geleden was ik een ramp. Ik was intens ongelukkig. Was mezelf niet, zelfs normaal was moeilijk. Toen heb ik dat van me af kunnen zetten. Ik ben toen gaan sporten en mijn dromen gaan najagen. Ik heb geen vriendin gevonden. En ben zelfs zover dat ik er niet eens wil (lang leven bindingsangst) maar ik kan wel een ding zeggen, ik ben echt gelukkig.
Ik weet sowieso helemaal niet wie ik ben. Ik speel in het echt altijd een rol waarin ik blijer doe dan ik echt ben. Ik weet echt niet meer wie ik ben en hoe ik moet zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef Fera het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken je verder niet. Maar ik ben nooit bitter geweest, maar was gewoon vreselijk onzeker. Dat is een grote rem op je echte ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |