abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117926452
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Sommige mensen maken die sprong nooit.

Ik woon al 15 jaar niet samen met mijn vriend, toch hebben we een erg hechte relatie. Hij heeft echter een joekel van een hond en ik 3 katten en die gaan niet samen, vandaar.

Als mijn zoon in het weekend bij zijn vader is blijft mijn vriend slapen. Dat is eens in de 2 weken.
Zo doen we dat al 15 jaar lang en het bevalt prima. Niet iedereen wil meteen gaan hokken, ik wil het nooit meer, heb mijn eigen huissie veel te lief.
Overdag is vriend bij ons en gaat savonds weer naar huis, zo heb ik ook tijd voor mijn zoon zonder andermans bemoeienis.
Hoe zit het dan bij ons als we in de uitkering zouden vallen?
De een zal dus zeggen dat jullie samenwonen, want jullie zorgen voor elkaar, min 72 uur inde week samen en jullie eten samen.

Het is trouwens voor ouderen nog lastiger aan te geven, want die zullen nog meer vrij willen zijn. Want het kan altijd mislopen of de ander komt te overlijden.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:54:02 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117926461
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Sommige mensen maken die sprong nooit.

Ik woon al 15 jaar niet samen met mijn vriend, toch hebben we een erg hechte relatie. Hij heeft echter een joekel van een hond en ik 3 katten en die gaan niet samen, vandaar.

Als mijn zoon in het weekend bij zijn vader is blijft mijn vriend slapen. Dat is eens in de 2 weken.
Zo doen we dat al 15 jaar lang en het bevalt prima. Niet iedereen wil meteen gaan hokken, ik wil het nooit meer, heb mijn eigen huissie veel te lief.
Overdag is vriend bij ons en gaat savonds weer naar huis, zo heb ik ook tijd voor mijn zoon zonder andermans bemoeienis.
Hoe zit het dan bij ons als we in de uitkering zouden vallen?
voor de wet woon je gewoon samen ... althans dat hangt van de gemeente af waar je woont, zorg iig dat je koelkast niet te vol is of niet te leeg want dat wordt gezien als fraude, althans in sommige gemeentes dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:54:59 #278
3542 Gia
User under construction
pi_117926486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

en zoals gezegd, het is voor sommige regio's al genoeg als je in het weekend voor elkaar kookt. Dan woon je al samen. Logisch ?
Welnee, je moet het melden. Dat wordt niet als samenwonen gezien.
quote:
Geef jij het door als je samen eet met een goede vriend of een buur ?
Aan wie zou ik dat door moeten geven?
pi_117926524
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:46 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat kan pas als er vermoedens zijn. Je wilt echter ook controles uitvoeren als er geen vermoedens zijn, zoals iemand eerder zei: het OM plaatst ook flitspalen op de wegen zonder dat ze vermoeden dat *jij* te hard rijdt.

[..]

Je bent wel erg vergeetachtig. De ambtenaar mag binnen komen als jij daar toestemming voor geeft, ook met deze nieuwe wet. Er is dus geen sprake van binnenvallen zonder toestemming.
Wat hebben die flitspalen er mee te maken ? Ga dan in op mijn voorbeeld, mag die politie elke burger willekeurig controleren ?

En dat laatste is bullshit want verleen je de toestemming niet ben je schuldig. Dat is geen keuze.
pi_117926542
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Welnee, je moet het melden. Dat wordt niet als samenwonen gezien.

[..]

Aan wie zou ik dat door moeten geven?
aan het SVB bv, wettelijke verplichting
pi_117926549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

En wat heeft de klant aan dit antwoord.

Als je iets aan de belasting vraagt en die geeft hetzelfde antwoord, wat moet jij dan doen ? Opgeven of niet ?
Het is algemeen bekend dat de antwoorden van de Belastingtelefoon niet rechtsgeldig zijn :) Ik vermoed dat dit gedaan wordt omdat juist in een telefoongesprek onmogelijk de feiten en omstandigheden duidelijk zijn.

Het voordeel van de nieuwe wet is zelfs dat je dus het SVB kan vragen om langs te komen zodat zij een toetsing kunnen doen. Op die manier is er dus geen twijfel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:57:20 #282
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_117926561
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

voor de wet woon je gewoon samen ... althans dat hangt van de gemeente af waar je woont, zorg iig dat je koelkast niet te vol is of niet te leeg want dat wordt gezien als fraude, althans in sommige gemeentes dan
Dat kan wel zo zijn , maar ik heb ook al 20 jaar een beste vriendin die hier regelmatig rondhangt en mee eet. Hoe zit dat dan? Voor de buitenwereld heb ik met haar net zo'n band als met mijn vriend, op het slapen na dan.
Het is toch nooit na te gaan als je niet bij elkaar slaapt of je wel of niet een huishouding samen voert?
pi_117926587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

en zoals gezegd, het is voor sommige regio's al genoeg als je in het weekend voor elkaar kookt. Dan woon je al samen. Logisch ?

Geef jij het door als je samen eet met een goede vriend of een buur ?
Beste Macca,

Zou je die one liners ´3x eten´, ´2x koken' eens willen onderbouwen. Het heeft 0,0 zin om deze steeds te herhalen in dit topic terwijl keer op keer wordt uitgelegd dat puur op basis van die one liner onmogelijk een conclusie kan zijn getrokken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:58:49 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117926607
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:57 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn , maar ik heb ook al 20 jaar een beste vriendin die hier regelmatig rondhangt en mee eet. Hoe zit dat dan? Voor de buitenwereld heb ik met haar net zo'n band als met mijn vriend, op het slapen na dan.
Het is toch nooit na te gaan als je niet bij elkaar slaapt of je wel of niet een huishouding samen voert?
dat boeit met deze wet dus niet meer, ze mogen bij je binnenkomen, constateren dat je samenwoont en je als fraudeur aanmelden
pi_117926638
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:57 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dat hangt dus af van de interpretatie. Als die vriendin mee eet en voor je zorgt, woon je dus samen bij de 1 en niet bij de ander.

Het is wel na te gaan, door te posten en willekeurig binnen te vallen bij mensen.
Wat denk je dat BOA's doen ? Dat ze om 3 uur smiddags komen kijken ? Nee lekker 5 uur smorgens ofzo.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:00:09 #286
3542 Gia
User under construction
pi_117926654
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat hebben die flitspalen er mee te maken ? Ga dan in op mijn voorbeeld, mag die politie elke burger willekeurig controleren ?

En dat laatste is bullshit want verleen je de toestemming niet ben je schuldig. Dat is geen keuze.
De instanties controleren omdat ze denken dat er gefraudeerd wordt. Bij een getrouwd stel wordt geen alleenstaande AOW ontvangen en is controle dus niet aan de orde.

Als de politie vermoedt dat iemand strafbare feiten pleegt vanuit zijn woning, dan mogen ze dit inderdaad onaangekondigd controleren
pi_117926678
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Beste Macca,

Zou je die one liners ´3x eten´, ´2x koken' eens willen onderbouwen. Het heeft 0,0 zin om deze steeds te herhalen in dit topic terwijl keer op keer wordt uitgelegd dat puur op basis van die one liner onmogelijk een conclusie kan zijn getrokken.
Ik heb al meerdere keren een artikel gepost waarin dat staat.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:00:58 #288
3542 Gia
User under construction
pi_117926685
quote:

[..]

aan het SVB bv, wettelijke verplichting
Waarom, ik krijg geen stuiver van de svb!
pi_117926724
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

De instanties controleren omdat ze denken dat er gefraudeerd wordt. Bij een getrouwd stel wordt geen alleenstaande AOW ontvangen en is controle dus niet aan de orde.

Als de politie vermoedt dat iemand strafbare feiten pleegt vanuit zijn woning, dan mogen ze dit inderdaad onaangekondigd controleren
Juist bij VERMOEDEN.

Dat kunnen BOA's nu dus ook na toetsing, net zoals de politie een huiszoekingsbevel nodig heeft.
pi_117926742
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom, ik krijg geen stuiver van de svb!
In de situatie dat je van hun een uitkering zou krijgen.
Anders aan de instantie war je een uitkering of toeslag van krijgt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:03:20 #291
3542 Gia
User under construction
pi_117926750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren een artikel gepost waarin dat staat.
Dat dat gemeld moet worden! Niet dat je dan ook meteen gekort wordt.
pi_117926780
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Inderdaad. Als ik de one liners in dit topic mag geloven ben je met 3x samen eten toch wel redelijk de pisang. Er zijn dus geen echte zaken voor aan te wijzen waar dit ook daadwerkelijk op dat argument alleen heeft plaats gevonden?
Zo moet een gepensioneerde vrouw die een man heeft leren kennen en ieder weekend samen boodschappen doet en kookt, dat in Breda, Nijmegen en Roermond bij de SVB melden. Zelfs als we erbij zeggen dat haar vriend níet blijft slapen. Het heeft waarschijnlijk geen gevolgen voor de AOW, zeggen de medewerkers, maar toch willen ze het weten
pi_117926794
Uit hetzelfde artikel dat Wokkel blijkbaar weigert te lezen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:05:22 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117926809
http://www.anbo.nl/sites/(...)l_huisbezoek__2_.pdf

gewoon omdat het subjectief is dat een instantie bepaalt wat de regels misschien zijn... wat een farce ;(
pi_117926873
en voor Wokkel speciaal nog een keer de interpretatie van andere SVB's

SVB Groningen gaat anders met deze situatie om. “Pas als er sprake is van een serieuze relatie waarbij men meer dan de helft van de tijd met elkaar doorbrengt, willen we het weten.” En SVB Rotterdam laat weten: “Een nieuwe relatie melden? Ons systeem biedt niet eens de mogelijkheid om dat vast te leggen.”
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:09:29 #296
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_117926900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:08 schreef macca728 het volgende:

SVB Groningen gaat anders met deze situatie om. “Pas als er sprake is van een serieuze relatie waarbij men meer dan de helft van de tijd met elkaar doorbrengt, willen we het weten.” En SVB Rotterdam laat weten: “Een nieuwe relatie melden? Ons systeem biedt niet eens de mogelijkheid om dat vast te leggen.”
Beetje vreemd, volgens de grondwet verdient iedereen een gelijke behandeling in gelijke gevallen.
pi_117926906
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:08 schreef macca728 het volgende:

Dus Wokkel, bij de 1 is samen eten al verdacht, bij de andere SVB moet je meer dan 50% van de tijd doorbrengen en bij de derde hoef je niets te doen.

Duidelijk toch ?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:10:36 #298
3542 Gia
User under construction
pi_117926932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Juist bij VERMOEDEN.

Dat kunnen BOA's nu dus ook na toetsing, net zoals de politie een huiszoekingsbevel nodig heeft.
Als ze gaan controleren, hebben ze een vermoeden. Denk dat dat vermoeden er, in het geval van alleenstaanden, altijd is. Maar bewijs daarvoor niet. Dus kon en mocht er niet gecontroleerd worden.

Daarbij is het niet zo dat er een controleur je huis binnen valt. Hij belt aan en legt uit waarvoor hij komt. Als je hem de toegang weigert en je kunt niet aannemelijk maken dat je niet fraudeert, dan gaan ze je huis in de gaten houden. Komt er drie keer in de week iemand op bezoek, die blijft slapen, en ben je zelf een paar nachten van huis, dan komen ze weer op bezoek, nu met bewijzen. Weiger je ze weer, dan word je gekort.
pi_117926934
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:09 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Beetje vreemd, volgens de grondwet verdient iedereen een gelijke behandeling in gelijke gevallen.
Ja maar je moet ook duidelijke regels stellen, die voor iedereen duidelijk zijn, ook voor de medewerkers zelf. En dat kan natuurlijk wel.
pi_117926948
quote:

[..]

Welk voorbeeld, ik zag nergens politie staan? Die flitspalen zijn hetzelfde principe, je controleert zonder dat er getoetst wordt of vermoedens zijn. Heel normaal, iemands verhaal controleren op waarheid maakt die persoon geen verdachte.

Het moet dus mogelijk zijn om te kunnen controleren of het verhaal klopt, dat ben je toch wel met me eens?

[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')