abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117854597
De Orginele OP:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes zeggen meer:

De woonkamer:

voor:

na:

Keuken:

voor:

na:

Tuin:

voor:

na:

Zolder

Voor

Tijdens:
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 18:22:38 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_117867284
Wauw! Wat een gave resultaten hebben jullie al geboekt met deze verbouwing. _O_

Ben benieuwd naar hoe de zolder gaat worden...
pi_117877602
dank je :) zondag post ik foto's met gestuukte muren en een vloer... ( als ik niet te moe ben :) )
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117885003
even snel een paar foto's van vanmorgen:

Alleen geven de foto's een wat vertekend beeld, in werkelijkheid is het best groot :) Nu staat per ruimte maar de helft op de foto...
pi_117885457
Tof, ik had het begin hier van nooit gezien! Mooi project(je). Hoe lang zijn jullie al bezig?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_117885778
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:08 schreef mark_dabomb het volgende:
Tof, ik had het begin hier van nooit gezien! Mooi project(je). Hoe lang zijn jullie al bezig?
4 juli 2011 kreeg ik de sleutel.. 1 oktober trokken we in en toen was de benedenverdieping en 1e verdieping leefbaar/af dus in totaal zijn we straks 16 maanden bezig geweest, en hebben we elke cm in het huis gehad en zijn we van 110m2 naar 150m2 gegaan :)
pi_117885830
Tof! Die extra ruimte heb je alleen gecreëerd door die 2 dakkapellen te plaatsen?
pi_117885885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Tof! Die extra ruimte heb je alleen gecreëerd door die 2 dakkapellen te plaatsen?
yes :) al zijn het geen " normale" dakkapellen.. Ze lopen van de dakgoot tot de nok.. en het is ongeveer 2,25 hoog..
pi_117896826
update: de stucadoor is klaar :) en het ziet er lekker strak uit!!! mijn eega zal blij zijn ;)
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:42:16 #11
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_117995665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:33 schreef RanTheMan het volgende:
update: de stucadoor is klaar :) en het ziet er lekker strak uit!!! mijn eega zal blij zijn ;)
Pic or it didnt happen! :-)

ben onderhand wel nieuwsgierig.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_117995929
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:42 schreef zuluman het volgende:

[..]

Pic or it didnt happen! :-)

ben onderhand wel nieuwsgierig.
Je woont praktisch om de hoek, dus je mag altijd komen kijken hoor (mits ik een x op je bank mag zitten :) )

Tsja, ik heb nog geen foto's van gisteren avond... Was helemaal gesloopt.. Ik ging de vloer leggen, maar moest elke 3e plank zagen, dit wilde ik niet binnen doen en het plenste, dus in mijn nieuwe schuur een zaag opstelling gemaakt.. in totaal moest ik bijna 80x de trap op en af om te zagen, en dan nog 20 meter door de regen.. Dus het ging niet heel snel... Maar de vloer ligt er in, sommige plintjes zijn al geplakt, de spotjes zitten er in en de keukendeurtjes zijn ook opgehangen.. Tevens heb ik mijn inventieve wasdroogmechanisme opgehangen..

Wel heb ik een fototje van work in progres:

pi_118007805
oke, om de nieuwsgierigen even voldoening te geven heb ik maar een filmpje gemaakt van de status tot nu toe :)

Graag uw commentaar :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:08:39 #14
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_118025019
Nice! Je hebt er een mooie functionele en goed geïsoleerde ruimte bij. daar ga je veel plezier van beleven.en helemaal omdat je het ditmaal zelfs hebt gedaan. En schouder klop van Zuluman.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_118028369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 00:08 schreef zuluman het volgende:
Nice! Je hebt er een mooie functionele en goed geïsoleerde ruimte bij. daar ga je veel plezier van beleven.en helemaal omdat je het ditmaal zelfs hebt gedaan. En schouder klop van Zuluman.
Dank, ben ook tevreden over het resultaat tot nu toe.. Als het helemaal af is maak ik nogmaals een impressie, komend weekend dus, dan is alles mooi geschilderd, zitten de deuren er voor etc etc :)
pi_118028952
Netjes hoor!
pi_118040034
Prima vertrek daar op zolder, geen probleem voor logés.
pi_118041259
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Prima vertrek daar op zolder, geen probleem voor logés.
ik heb al ergens anders een logeer kamer :) Maar dank je wel!
pi_118131302
Heel mooi RantheMan
I Like it@ J-Star
pi_118165261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:39 schreef J-Star het volgende:
Heel mooi RantheMan
dank u :)

Ik wilde gisteren avond nog perse de trap verven.. * uur begonnen half 2 klaar.. Tering wat had ik me daar even op verkeken.. Maar hij zit weer strak in de lak :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:58:10 #21
102912 crv
Screwed up
pi_118169979
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dank u :)

Ik wilde gisteren avond nog perse de trap verven.. * uur begonnen half 2 klaar.. Tering wat had ik me daar even op verkeken.. Maar hij zit weer strak in de lak :)
als * 1 is dan valt het best mee :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_118170027
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:58 schreef crv het volgende:

[..]

als * 1 is dan valt het best mee :+
8 uur 's avond :) Vind in 3,5 uur een open trap lakken nog best snel eigenlijk O~) Na een nachtje slapen :)
pi_118170051
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:59 schreef RanTheMan het volgende:
8 uur 's avond :) Vind in 3,5 uur een open trap lakken nog best snel eigenlijk O~) Na een nachtje slapen :)
Ik kom op 5,5 uur. :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118170080
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

kan je nagaan hoe moe ik er nog van ben.. idd 5,5 uur :( dat valt dan weer tegen :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:07:18 #25
102912 crv
Screwed up
pi_118170245
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dat is het ook zeker, ik doe het je niet na. Vind verven sowieso een Kl...werk :X
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:07:49 #26
102912 crv
Screwed up
pi_118170260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

was een open trap dus dan krijg je tijdsaftrek
pi_118170432
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:07 schreef crv het volgende:

[..]

was een open trap dus dan krijg je tijdsaftrek
dat is anders veel meer werk dan een dichte trap.... :9
pi_118269832
Ik heb ook geprobeerd om om 21:00 's avonds onze open trap in de grondverf te zetten. Prima gegaan, Totdat de timmerman om 09:00 uur de volgende ochtend al begon. Weer van voor af aan beginnen :(
pi_118270507
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 07:02 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om om 21:00 's avonds onze open trap in de grondverf te zetten. Prima gegaan, Totdat de timmerman om 09:00 uur de volgende ochtend al begon. Weer van voor af aan beginnen :(
je hebt ook snel drogende grondverf :) Zie je ook vaak in timmerfabrieken enzo..
pi_118270884
I know maar ik wil graag CWS gebruiken, die 'etst' zich als het ware wat aan het hout en ik wil 100% zeker goede dekking en hechting op mijn treden.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:56:53 #31
102912 crv
Screwed up
pi_118277350
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 07:02 schreef mark_dabomb het volgende:
had ie zijn schoenen niet geveegd ?
pi_118277919
Jawel alleen de verf was nog niet droog genoeg...
pi_122878966
*kick

En zo zijn we al weer 4 maandjes verder.. Na een klusloze winter wordt het tijd de puntjes op de spreekwoordelijk i te zetten in huis... Maar,,,,,,,,,,,,,,,,

ik heb een groter probleem, en een probleem houdt automatisch in een nieuw project er bij en er zijn vast wel wat lurkers hier die mij van advies kunnen voorzien.

In mijn stenen buiten schuur heb ik sinds deze winter een vocht probleem.. een vochtige vloer en een laag groene schimmel op mijn hardboarden stellingen.

Mijn duurste gereedschappen heb ik direct maar verhuist naar binnen, maar goed dat moet natuurlijk weer terug.

Vermoedelijk komt dit doordat ik 1 van de 2 ventilatiegaten half heb afgesloten door de nieuwe schuur, al lijkt me dat sterk. Vorige winter was het een afval bult dus viel het mij niet echt op, maar goed er moet wat gebeuren!

Iemand advies van hoe en wat?

Ik wilde de tegels er uit gooien, stukje zand afgraven , en dan of een bewapend vloertje storten, of iets met tempex-zwaluwplaten en dan een zandcementvloertje er op. Ik heb nml nog leisteen van de woonkamer over :)

De muren twijfel ik nog, er iets opsmeren(maar wat), of een raggeltje, folie raggeltje en dan iets van afwerking (geen gips), maar mischien osb oid..

Roept u maar!!
pi_122880785
Wat is de oorzaak van het vocht? Uit de grond? Uit vochtige buitenlucht? Eerst de oorzaak vaststellen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122883321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:37 schreef blomke het volgende:
Wat is de oorzaak van het vocht? Uit de grond? Uit vochtige buitenlucht? Eerst de oorzaak vaststellen.
tsja. de muren zijn droog.. de vloer is nat.. aan 1 kant met name..
pi_122883522
Dan inderdaad tegels eruit, grond afgraven, 20 cm zand erin, plastic tegen 't vocht uit de bodem, en betonvloer storten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')