Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
ik heb er juist nog extra voor gekozenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik vind zo'n A1/A3 meer iets wat me leuk lijkt om 1 x in te rijden maar meer ook niet dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..
Vooral die fiat, daar moest ik gewoon scheef op de stoel zitten door de plaatsing van de pedalen t.o.v. de stoel..
Overigens, als ik nu een nieuwe praktische auto moest kiezen, zou het OF een lange Caddy(mijn favoriet onder de "kleine" busjes), een Transit, of mijn favoriet: de Crafter L worden.
De oude Transit's waren al absurd zuinig: Mij is het wel eens gelukt om 1000 km op 1 tank te rijden, en dan was 500 km ook nog eens plankgas op de autobahn (130 km/h) De crafter was echt een zuiplap, was een extra lange en verhoogde, net geen 3500kg en een 2.5TDI met (als ik goed herinner) 120 pk.. Was opzich redelijk vlot voor zo'n grote en zware bus, maar het verbruik! 1:5 a 1:6 gemiddeld was vrij normaal..
Leuke auto's trouwens, die A1's.. 1.2 TSI?
Zelf al eens in mogen rijden, is opzich wel een leuk scheurijzertje die je lekker kan hoeken.
OF is het gezichtbedrog en is het een A3? Op het eerste gezicht lijkt hij namelijk niet erg groot, en meer een A1 als een A3, maar ik keek net nog eens, en nu twijfel ik.
Nice!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Het gaat mij niet om het contrast, dat vind ik juist altijd wel mooi. Maar ik vind het zo'n enorm "blok". (hetzelfde in die doblo hierboven...)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:11 schreef Rauw. het volgende:
ik vind het ook mooi. Mag best wat meer contrast zitten in zo'n auto...
De nieuwe Civic heeft het ook, kan hij best hebben!
Stouwen bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef spenky het volgende:
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?
Blauwe bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stouwen bedoel je?
Alleen blouwe kaas dan hé?
Geniaal juist dat two tone.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er opquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er op.
Tanken doe ik onder werktijd bijna alleen bij Texaco, want pasje van die lui. Record staat op 199,- en dat was toen de diesel nog 1,35 kostte
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelendquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..
Ik heb NOG geen problemen met de 45-50 liter aan LPG die ik tank..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelend
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja maar zo zijn er nog wel meer zaken
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?![]()
Of 20 cm ruimte tussen de wielen en wielkastrand en een ballonbanden, ook best handig. Maar ziet er niet uit.
Nee, wel ooit zo'n Iveco-unit. En Transits enzo. Mijn conclusie: al die auto's zijn te klein voor lange mensen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik word sowieso liever nergens dood in gezienquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik had een collega die zo'n ding aangeschaft had gewoon omdat hij praktisch was... Ik zou er nog niet dood in gezien willen worden...
Ik zit op 16/15 (zomer/winter). Rijdt prima en is nog betaalbaar inderdaad. En doorrijden doe ik sowieso welquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ben je de 60 al gepasseerd ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Zelfde vraag geld voor jouquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Neequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
Kijk daar heb je het probleem al haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nee
Punt is vooral dat ik er misschien veel voor terug krijg, maar op dit moment prioriteiten moet stellen, en m'n auto 'pimpen' er niet één van is. Dus zo lang dat niet aan de orde is, ga ik ook niet proefrijden, ga ik hooguit jeuk van krijgen.
Mijn auto moet gewoon probleemloos km's kunnen vreten.
En de mate waarin er verlaagd wordt!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:08 schreef Rauw. het volgende:
Is een beetje hetzelfde verhaal als verlagen van auto's... Veel mensen haten en zeiken erover dat het waardeloos is en nergens op slaat tot je natuurkundig word, dan is er ineens wel begrip.
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd hahaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:20 schreef spenky het volgende:
Lekker juist van die grote velgen met dunne band, dan voel je teminste nog wat van het wegdek.. En dan nog beetje strak geveerd. top
Maar ik zeg ook niet dat het keihard wordt hè. Ik zeg alleen dat je comfort inlevert als je grotere velgen koopt en dus plattere banden hebt. De veerweg in de band is simpelweg korter.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
Slap excuus.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Ik ga mijn auto ook niet verlagenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
[..]
En de mate waarin er verlaagd wordt!
Je kan prima je auto verlagen zonder dat je ergens problemen krijgt maar toch de voordelen hebt van een verlaagde auto.
[..]
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd haha
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.quote:
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[..]
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.
Maar je moet niks uiteraard maar de meningen zijn af en toe zo kort door de bocht hier
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDRquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.
TLDR?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDR
Ik wel, en mis dat klein beetje extra comfort niet.. Sowieso is onze Astra sport met z'n 18" velgen nog behoorlijk comfortabel..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
[..]
Zelfde vraag geld voor jou
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:52 schreef Goddelijker het volgende:
Jullie hebben me overtuigd, ga mn auto verlagen en 19" er onder gooien.
Inderdaad, hooguit 17"..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
(past niet eens onder een 206 trouwens)
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, hooguit 17"..![]()
Overigens, dat opletten bij stoepranden valt opzich ook nog wel mee.. (en dan heb je ook nog eens banden met velgprotector.. )
Tja, onder een Ibiza past maar met moeite 18" en dan moet je al hele platte banden nemen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:56 schreef spenky het volgende:
[..]
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?
zoals:
[ afbeelding ]
Lol, t ziet er nog niet eens heel raar uit qua verhouding auto~wielen haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:56 schreef spenky het volgende:
[..]
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?
zoals:
[ afbeelding ]
jaa en dan zijn het nog 19inch op het plaatje ook..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Lol, t ziet er nog niet eens heel raar uit qua verhouding auto~wielen haha.
Verder is het een gedrocht
Rollen jonge!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
(past niet eens onder een 206 trouwens)
Je moet ook niet wassen met Dreft!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:36 schreef FalleNk810i het volgende:
Lekker weertje om de auto te wassen, maar hij is weer schoon!
Wat schuimt dreft belachelijk veel zeg:o
Ja, wax laag moest er af dus vandaar. Morgen polijstenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je moet ook niet wassen met Dreft!
Ah, dan begrijp ik 't.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, wax laag moest er af dus vandaar. Morgen polijsten
Dat ziet er echt heel mooi uit!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Vandaag de auto dus gepolijst (door iemand van het Audi forum) en nieuwe deurstrips en interieurfilter gemonteerd.
Was wel nodig.
50/50
[ afbeelding ]
oud en nieuw filter, bah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reflectieshot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Filter uit elkaar haha.
[ afbeelding ]
Opritje
[ afbeelding ]
Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:26 schreef FalleNk810i het volgende:
En ja zijn mercedes velgen, haters:p
Thanks man!quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:08 schreef Rauw. het volgende:
Ziet er goed uit op die wielen! Nog geen last van bandenvreten bij inveren?
Haha, ja tis ook wel uitlokken he op zo'n forum dit soort dingenquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Ja, de winterbanden voor de Auris waren een stukje duurder dan die van de Yarisquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ik zou best graag weer een trekhaak willen... Dat was het enige puntje wat we misten op de nieuwe auto dus die moet er nog onder. Maar het wordt waarschijnlijk wel weer een afneembare. Op de Yaris moest dat (anders zat hij voor het nummerbord), maar als ik die trekhaak op de Starlet zie, hoef ik zo'n bonk roest niet op m'n Auris!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?![]()
Huh, jij hebt 19''?quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodigquote:
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt hahaquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodig(ik geef bij Profile gewoon aan dat ik twee nieuwe banden moet voor het volgende seizoen en die worden dan netjes op tijd besteld en liggen er dan onder na de bandenwissel
)
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Soms gaat gemak voor de euro'squote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Hmm, dat doet onze garage gelukkig niet... Toen we de starlet kochten, deed het motortje van de achterruitwisser het niet. Advies van de garage: niets aan doen, tenzij je hem wilt gebruiken en dan kun je beter zelf achter zo'n motor aan. Uiteindelijk heeft m'n partner via de sloop een nieuw (gebruikt) motortje gevonden en hem ingebouwd...quote:Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Preciesquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha![]()
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.quote:[..]
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha![]()
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Ik gebruik dat ding dagelijks...quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Anders rij je wel de meest asociaal gepimpte Auris van Nederland, denk ik
[..]
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Haha dat idee had ik alquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggen
Gebruik dat nooitquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:08 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik gebruik dat ding dagelijks...
Als ik de 360 af ga, heb ik hem graag veel verder staan dan "standaard" (dus een instelling waarmee ik eventuele tegenliggers zou verblinden) vanwege die domme hazen die altijd willen oversteken als jij er net langs komt... Als ik m'n koplampen op z'n verst heb staan + groot licht, kan ik sneller zien of er een haas langs de kant van de weg zit (die reeën zie je niet, die komen vanuit de sloot...) Overdag staat hij juist erg dichtbij, aangezien je hem dan niet nodig hebt voor verlichting, maar meer om gezien te worden. Als het erg mistig is, zet ik hem ook op dichtbij wanneer ik niet op de 360 zit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sommige mensen niet. En zij gaf dus al aan dat ze 'm niet gebruikt.
En mag ik vragen waar je 'm dagelijks voor gebruikt? Loop je elke dag te sleuren met 100kg kofferbakgewicht ofzo? Anders lijkt 't me overbodig. Ik gebruik 'm alleen als achterbank + kofferbak vol liggen, anders niet. Standaardinstelling wijst dan nog voldoende richting de grond zonder mensen te verblinden.
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.
Als ik een Z3 zou kopen zou ik voor de 6inlijn gaan en niet de 1.9.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Nadeel van een 6 cilinder is dat hij meer zuipt en duurder is qua aanschaf, voordeel de motor en hij is wat mooier (achterkant) en als ik dan niet te veel afwijk qua budget zit de auto boven de 100K km.
Nu is er een Z3 2,8 van iemand die ik ken, die er niet vanaf moet maar ik zou deze kunnen overnemen voor 10K, dit is 2,5 boven budget. Voordeel, ik vertrouw deze man, auto is goed onderhouden (inclusief NAP en volledig onderhoudsboekje aanwezig), 2de eigenaar en niet geimporteerd, heeft maar 70K gereden, mooie velgen en vooral, de auto is zwart met een lichtbruine cabriokap.
Zal ik dan die 2,5 extra betalen of is de 1,9 ook top? Of is een Z3 met iets meer dan 100K aan km's ook een goed idee ipv 70 of 80K aan km's. En, stel ik wil er over vier jaar vanaf, maakt het dan nog veel iet uit welke ik nu kies?
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.
Je kunt iets natuurlijk niet aangegeven of erover nadenken, als je het simpelweg niet weet. Dan vertrouw je op de garage.
Ik ben in elk geval blij dat mijn garage altijd probeert mee te denken naar de beste oplossing qua prijs/kwaliteit.
Ja... En ik vertrouw mijn Toyota garage, want daar hebben ze me nooit iets proberen aan te smeren zonder alternatief te bieden... Toen onze Yaris ineens een raar geluid begon te maken, zeiden ze dat dat de dynamo was die aan het slijten was. Toen werd ook gelijk gezegd dat hij best nog een aantal kilometers mee kon gaan en dat een nieuwe best prijzig was. Dus we hebben er nog 3 jaar mee gereden totdat hij (natuurlijk midden in de nacht halverwege Groningen en Appingedam) er totaal mee ophield.... En die motor van de achterruitwisser in de Starlet. En de 11-polige stekker van de trekhaak die (bleek na 2 jaar) het niet deed (en gratis is gemaakt).quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Dat zou wel fijn zijn, ja. Helaas zijn er nog veel garages die denken: dat levert een half uur werkloon op plus provisie over de aangeschafte onderdelen...kassa!quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Dank, ben al bijna tien jaar vlieft op de Z3 en ik ben behoorlijk overtuigd van de 6 cilinder maar qua prijs worden dan een hoop auto's interessantquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.
10k zou ik er echter nooit op stuk slaan, dat kan veel goedkoper. Voor 10k koop je al bijna een goede Z4!
Kijk maar eens op gaspedaal.nl, genoeg Z3's in prima conditie tot 9k. En daar kun je dan nog ruimschoots vanaf pingelen.
Gezien de crisis is het een kopersmarkt. Aanbod voldoende dus je hoeft echt niet te veel te betalen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |