Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?
Ze is nu 5 maandjes
Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het voorspoedig gaan!
Wat kan je blij zijn met poep soms he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk.
Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?
Ze is nu 5 maandjes
Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huisquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?
Hmmmquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?
Niet naar buiten doen zolang ze nog niet gecastreerd is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:35 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huis
Mja wij hebben een bon uit t asiel meegekregen en die is maar tot en met december geldig. Sophie is nu ook 5.5 maand dus wij dachten ergens in novemberquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.
Gaan vaak ook wat meer mauwen maar dan moet je wel het harde mauwen voor zijn, dan zijn ze namelijk al krols.
Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en gewoon over een maandje een afspraak plannen.
Je geeft hem toch wel regelmatig eten he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Uiteraard.. gister nog een zakje iams konijn (normaal 55gram brokjes per dag) en sowieso krijgt ie ook nog wat snoepjes als ie buiten is geweest en weer binnen komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je geeft hem toch wel regelmatig eten he?
Volgens de site zou je de spray minimaal een maand elke dag moeten gebruiken op het oppervlak waar gekrabt wordt. Maar als ze er voorheen al niet echt op reageerden, zou ik zelf eerst iets anders proberenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:11 schreef Deisyy het volgende:
Mijn 2 katten hebben nogal de neiging om te krabben aan de vloerbedekking van de trap, dus omdat die er niet meer uitzag hebben we die afgelopen week vervangen in de hoop dat ze deze met rust laten.
Ik heb een jaar geleden al Feliway verdampers geprobeerd, omdat ze nogal veel met elkaar knokten, maar dat hielp niet echt. Maar nu wil ik het toch weer proberen om het krabben aan de trap tegen te gaan.
Nu is er ook een spray van Feliway te koop, weet iemand hoe je dat gebruikt? Spray je dat op plekken waar ze niet mogen krabben of juist aan de krabpalen?
Dat droogt ook wel weer.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:48 schreef LieLie het volgende:
Nou, ze is onder de douche geweest, ik ben ook nat
Helaas; die van ons is geen schootzitter.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:57 schreef LieLie het volgende:
Ik zat er op mijn hurken bij en ze sprong zo bij me op schoot
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aanquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraagje, In hoeverre zijn jullie poezels veranderd na een sterilisatie ? Hoop toch wel dat ze blijft zoals ze is
Ik heb het idee dat leeftijd wat uitmaakt bij sterilisatie omdat een oudere kat minder snel aankomt dan een jong katje dat nog goed moet uitgroeien? Geen idee of dit ook echt zo is of een gekke gedachtengang van mij is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijvenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Haha inderdaad, hier zijn ze ook beide geholpenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijven. Donderdag mogen ze beide.
Zijn nu 5 a 6 maanden en heb er geen behoefte aan dat ze kittens gaan maken.
Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittysquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op.Go figure!
Helaas, het was (gelukkig voor mij) maar één proefverpakking dus die is de prullenbak ingegaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:06 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittys
Hummer vind brood ook lekker, en sperziebonen en mais en worteltje en doperwtenquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kyran heeft wel eens enthousiast aan een plak roggebrood staan likken.Doe ik zó m'n best om ze zo min mogelijk granen te voeren..
Dat had ik met m'n vorige kat ook, die at ook alleen z'n eigen brokjes.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:04 schreef lunapuella het volgende:
Grappig, wij kunnen hier alles laten slingeren, Bakar eet niks dan zijn eigen brokjes en af en toe een kattensnoepje.
Dat kan best veel redenen hebben. Of je kat verveelt zich binnen (speel je er vaak mee, gooi je wel eens een propje oid?) of ze heeft buiten iets aantrekkelijks gezien. Een andere kat die langs is gelopen en haar misschien heeft uitgedaagd, of een lekker vogeltje dat langs vloog. Kan zoveel zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef nola het volgende:
hallo iedereen weet iemand misschien waarom mijn kat, al 2,5 jaar een binnenkat, miauwend heen en weer loopt op de vensterbank, het lijk echt op ijsberen en af en toe staat ze stil om naar buiten te kijken.
Heb je een nieuwe zak eten geopend? Mijn kat begon ook ineens over te geven, bleek dat ze het recept van het eten veranderd hadden... Dat beest heeft blijkbaar een redelijk gevoelig maagje...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik dacht dat ze tot een jaar nog kitten zijn
Onze DA vandaag even gebeld, poes is 6 maanden en een beetje en ze heeft ineens diarree. Als kitten bij t nestje is ze niet goed ontwormd. Wij zijn er wel keurig maandelijks mee doorgegaan, al zijn we nu eigenlijk net een weekje te laat, maar kon zijn dat ze daar toch last van heeft.
Er is niks in t eten veranderd, ze heeft ook eetlust en ze speelt en is niet uitgedroogd, maar sinds zaterdag geeft ze soms over en heeft ze diarree.
Dierenarts zei: even niks geven, en later op de dag was rijst met gekookte kip. Als t aanhoudt toch langskomen...
Steriliseren/castreren doen zij liever pas met 9 of 10 maanden, zeker als t een binnenkat is omdat er dan geen gevaar is voor nestjes, i.v.m. groei. Ik dacht dat ze deze week al zou moeten, maar aangezien ze niet fit is... Maar sowieso nog even wahcten dus.
ehm, wat een warrig verhaal... mijn vraag is:
tips voor katjes met plotselinge diarree?
3 zware bakstenen op de bodem van de prullenbak leggen (ik ga ervanuit dat je een bodem hebt?) en proberen zoveel mogelijk alert te zijn en NEE te roepen als ie weer een poging onderneemt? Vind het zonde om je prullenbak af te schrijven omdat je kat stout is. (je kan de prullenbak ook op een plek zetten waar je hem bijna continu kan zien en de kat leert langzamerhand dat ie niet eraan mag komen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkameromdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen
Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerdquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkameromdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerd![]()
De beste manier om iets af te leren bij kinderen en katten is door ze het te laten doen en ze daardoor iets vervelends mee te laten maken... Hij is briljant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sambal! Lijkt me iig dat zie op tijd ruikt dat dat dus niet lekker is. Zodra onze katten bij mijn vriend beginnen te zeuren om zijn broodje, dan gaat ie met een flesje spicy spul richting hun neusjes. Ze weten niet hoe snel ze moeten wegkomen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:18 schreef Puala het volgende:
Ah, dat zou nog kunnen! Wat voor vies-iets zou kunnen werken?
Maar wat als mijn terroristje dat wel op likt? Kan dat geen kwaad? Ze probeert nl alles uitquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sambal! Lijkt me iig dat zie op tijd ruikt dat dat dus niet lekker is. Zodra onze katten bij mijn vriend beginnen te zeuren om zijn broodje, dan gaat ie met een flesje spicy spul richting hun neusjes. Ze weten niet hoe snel ze moeten wegkomen.
Onze katten eten slagroom, brood, banaan, druiven, aardappel etc. Zeker onze Rani is best een allesetertje. Olijfjes bijvoorbeeld ook.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:59 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze poes eet blijkbaar mayonaise, aangezien ze eens een lepel met nog wat eraan helemaal afgelikt had die nog op tafel lag.![]()
Je kan het een keer testen natuurlijk, zomaar met een puntje. Je merkt het snel genoeg. Anders inderdaad iets anders proberen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar wat als mijn terroristje dat wel op likt? Kan dat geen kwaad? Ze probeert nl alles uit
Jouw kat ook al? Ongelofelijk. Ik dacht dat die beesten echt verschrikkelijk kieskeurig waren op eten. Mijn vorige 2 katten waren dat toch, maar dit is de eerste "aparte" kat (maar ze is dan ook op veel vlakken apartquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Onze katten eten slagroom, brood, banaan, druiven, aardappel etc. Zeker onze Rani is best een allesetertje. Olijfjes bijvoorbeeld ook.
Zondagochtend 04:00 uur zijn ze geworpenquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:
Waarom komt de nieuwe dan pas? Oh, al nestje op het oog.
Als ze zo jong zijn, maakt geslacht niet zoveel uit.
Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
poes houdt niet echt iets binnen...
ze mauwde de hele ochtend om eten, dus ik heb een klein beetje gekookte kip fijngesneden en gegeven, maar dat was er binnen 5 minuten weer uit... ik heb overal water staan in de hoop dat ze genoeg drinkt en niet uitdroogt, maar ik hou haar goed in de gaten. anders vanavond maar even naar de DA (inloopspreekuur). Morgen een bruiloft dus dan moet ze eigenlijk even alleen zijn....
Ik vind t zo zielig... eten is geen nieuwe zak (zoals hier gesuggereerd als oorzaak).
Er is niets zieligers dan een zieke kat! Toch maar even naar de DA, want een keer overgeven is natuurlijk niet altijd erg, maar als ze helemaal niets binnen houdt...quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
poes houdt niet echt iets binnen...
ze mauwde de hele ochtend om eten, dus ik heb een klein beetje gekookte kip fijngesneden en gegeven, maar dat was er binnen 5 minuten weer uit... ik heb overal water staan in de hoop dat ze genoeg drinkt en niet uitdroogt, maar ik hou haar goed in de gaten. anders vanavond maar even naar de DA (inloopspreekuur). Morgen een bruiloft dus dan moet ze eigenlijk even alleen zijn....
Ik vind t zo zielig... eten is geen nieuwe zak (zoals hier gesuggereerd als oorzaak).
Ja, spuiten ze gewoon onder de huid... Voelt heel raar aan!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.
PS De DA kan vrij gemakkelijk extra vocht toedienen, mocht het nodig zijn.
ja, ik heb vanochtend gebeld en tips gekregen. net weer, in gesprek. hun spreekuur is net afgelopen, dus ik moet zien dat ik een afspraak krijg, of ik moet wachten tot half zeven vanavond.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sneu. Echt even langsgaan, vandaag, want uitdroging gaat snel. Sterkte.
PS De DA kan vrij gemakkelijk extra vocht toedienen, mocht het nodig zijn.
Succes!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
kan om kwart over drie terecht. gauw even echte kleren aan (zit in huispak), en de poes in de reismand zien te proppen.
Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten Hierzoquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Waar is er trouwens ergens een topic waar je gewoon over je katten kunt praten? Want dit was eigenlijk geen vraag, maar een mededeling (zoals ik er hier al meer geplaatst heb) en ik wil verder niet offtopic gaan...
Dank uquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:24 schreef Sorella het volgende:
[..]
Deel hier je leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomenten Hierzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |