Nou de kuur was 5 dagen antibiotica, en 5 dagen pijnstiller. Die hebben we dus wel afgemaakt ook al leek ze prima in orde al na 2 dagen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:24 schreef Cindy1988 het volgende:
Wij kregen toen een kuur die afgemaakt moest worden omdat het anders niet volledig over zou zijn en het weer erger kon worden
Ummm dan weet ik het ook zo snel nietquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:29 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nou de kuur was 5 dagen antibiotica, en 5 dagen pijnstiller. Die hebben we dus wel afgemaakt ook al leek ze prima in orde al na 2 dagen.
Waarom bel je niet de DA met deze vraag?quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:16 schreef kirsten. het volgende:
Kan een kat 2x in 2 weken niesziekte krijgen? 2 weken geleden (nadat we andere poes in huis hadden gehaald) begon eerste poes te kokhalzen, raakte stem kwijt (als in bek ging open maar het geluid kwam niet) en had koorts. naar de DA geweest die een vroege luchtweginfectie vaststelde, antibiotica en pijnstiller meegekregen en na 2 dagen was poes weer ok. Nu vannacht begon ze opeens te hikken (ofzo) en mauwt ze ook niet meer, en kokhalst ze weer heel veel. Wel spint ze nog als een malle bij aaien en heeft ze nog geen koorts. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is dat ze in zo'n korte tijd niesziekte 2x krijgt? We moesten haar van de DA als ze 2 weken symptoomvrij was opnieuw laten inenten, maar dat zou dus deze week zijn.
Gedaanquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Waarom bel je niet de DA met deze vraag?
Waarschijnlijk een kleine onderhuidse ontsteking? Zoiets had mijn kat ook (op z'n onderrug). Alleen kwam ik daar achter toen ik hem zat te aaien (hmm, da's een flinke bu.... yuck!). Gelijk naar de dierenarts, kon hij hem even helemaal schoonmaken want met een keukenpapiertje gaat dat ook maar tot een zekere hoogte...quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:17 schreef maurisioo het volgende:
Ah vanmorgen is mijn kat naar de dierenarts geweest. Toen ik net thuis kwam zag ik een enorme vlek op de plek waar is de bult zat. Heb van mijn broertje vernomen dat het niets ergs was.
Ja denk het ook. Alleen mijn broertje kon me niet vertellen wat het nou echt was. Ben wel echt opgelucht.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een kleine onderhuidse ontsteking? Zoiets had mijn kat ook (op z'n onderrug). Alleen kwam ik daar achter toen ik hem zat te aaien (hmm, da's een flinke bu.... yuck!). Gelijk naar de dierenarts, kon hij hem even helemaal schoonmaken want met een keukenpapiertje gaat dat ook maar tot een zekere hoogte...
Wel gezien, maar geen Hoogvliet in de regio.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:31 schreef Kloonhommel het volgende:
Heb het al vaker gepost, geen idee of je het destijds ook gelezen hebt. Bij Hoogvliet verkopen ze supergoeie kattenzand voor echt weinig geld. 2,49 voor 6 liter grind (Perfekt Ultra Hygiene 6x langer mee klontvormend grind). Gebruik het nu ondertussen al 2 maanden naar volle tevredenheid. De klompjes zijn heel goed eruit te scheppen. De prijs is eigenlijk te laag voor deze kwaliteit. Kan hem wie dan ook aanraden.
Puberteit? (Ja, dat schijnen katten ook door te maken).quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:41 schreef houdjemond het volgende:
Ik gooi er ook maar even een "stomme" vraag tegenaan.
Mercy hier, 6,5 maand, mauwt ineens onwijs veel, is helemaal hyperactief en echt "door het dolle heen" ik wil het woord irritant niet gebruiken, maar, stiekem, word ik wel een beetje gek van haar.
Ze komt alleen buiten aan een tuigje ( heb niet zo'n fijn verleden gehad met poezeltjes die op jonge leeftijd meteen naar buiten gingen.. )
Ik weet het antwoord zelf denk ik wel, maar, maak ik me gewoon druk om niks omdat ze krols aan het worden is?
[ afbeelding ]
Foto om mijn stomme vraag goed te maken, gaat over het cyperse prutspiepje dus.
Weet je zeker dat ze vlovrij is?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:41 schreef houdjemond het volgende:
Ik gooi er ook maar even een "stomme" vraag tegenaan.
Mercy hier, 6,5 maand, mauwt ineens onwijs veel, is helemaal hyperactief en echt "door het dolle heen" ik wil het woord irritant niet gebruiken, maar, stiekem, word ik wel een beetje gek van haar.
Ze komt alleen buiten aan een tuigje ( heb niet zo'n fijn verleden gehad met poezeltjes die op jonge leeftijd meteen naar buiten gingen.. )
Ik weet het antwoord zelf denk ik wel, maar, maak ik me gewoon druk om niks omdat ze krols aan het worden is?
[ afbeelding ]
Foto om mijn stomme vraag goed te maken, gaat over het cyperse prutspiepje dus.
Mijn oudste ex-kater doet soms hetzelfde... En hij is 8 jaar jong! Ik schop hem dan altijd naar buitenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 01:19 schreef kissaa het volgende:
Pré-krols, denk ik.
Gzd zijn mijn ex=katers inmiddels ruim 13 jaar jong
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 01:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze vlovrij is?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 06:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
over een paaar maanden heb je 4 katten extra!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:17 schreef Dragonberry het volgende:
Bij een poes denk ik met veel mauwen inderdaad aan krols.
En hyperactief hoort verder gewoon bij jonge katten. Die van mij kan ook erg vervelend zijn..
DA gebeld, volgende week inderdaad mooi onder het mes, want ik zit inderdaad niet te wachten op kittens ( hoe lief ze ook zijn, veel te veel medelijden met beestjes uit het asiel, koop die eerst wel leegquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 01:24 schreef Oognip het volgende:
Klinkt als krols, tijd voor castratie dus
Superquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
[..]
[..]
DA gebeld, volgende week inderdaad mooi onder het mes, want ik zit inderdaad niet te wachten op kittens ( hoe lief ze ook zijn, veel te veel medelijden met beestjes uit het asiel, koop die eerst wel leeg) , dat is ook de reden dat ze niet alleen naar buiten gaat
En terechtquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Poesje vraagt zich af waarom zijn baasje geen water of voer heeft neergezet en weet nog niet wat ze vandaag gaat doorstaan.
*voelt zich schuldig*
Sterkte.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Poesje vraagt zich af waarom zijn baasje geen water of voer heeft neergezet en weet nog niet wat ze vandaag gaat doorstaan.
*voelt zich schuldig*
Loki verandert ook in een zenuwpees als hij niet naar buiten kan. Hij houdt al niet van harde wind en regen, dus dan gaat hij bij slecht weer voor het raam zitten en kan zijn energie niet kwijt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mijn oudste ex-kater doet soms hetzelfde... En hij is 8 jaar jong! Ik schop hem dan altijd naar buiten(en dan vliegt hij tegen elke boom aan... net zo'n boomklevertje...)
En onze vorige ex-kater deed dat altijd als hij net op de bak gezeten had... Dan knalde hij altijd helemaal horendol door het huis heen...
\
Dat dacht ik ook, maar nee dus. 6 uur voor de operatie mag ze geen water. Weet niet waarom.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:47 schreef Oognip het volgende:
[..]
En terechtwater mag gewoon voor operaties
Thnxs! Ze zette zulke grote ogen op en ze miauwde de hele flatgebouw bij elkaar. Nu is ze weer thuis en aan het slapen in haar mandje. Heb de bovengedeelte van de kattenbak eraf gehaald zodat ze wat makkelijker in kattenbak komt. De ruimte waar zij nu ligt is een hal waar zij normaal gesproken ook slaapt en al haar spullen staan daar dus ook. Het verschil is alleen dat alle 6 deuren dicht zijn zodat ze geen vrijheid heeft maar dat boeit haar denk ik nu niet aangezien ze alleen maar blijft liggen.quote:
Lastig verhaal. Maar 1 ding kan ik je wel vertellen: propjes papier zijn hier lievelingsspeelgoed nummer 1 bij beide diertjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef Kimichan84 het volgende:
Oké ik ben op zoek naar advies en hoop dat hier te vinden zonder meteen op dingen die ik al weet gewezen te worden. Om dit te voorkomen moet ik eerst even uitleggen hoe de situatie met mijn kitten zit:
Ik heb afgelopen zomer op de kitten van mijn broer gepast een 12-14 weken oude poes genaamd Minet. Zelf heb ik een 5 jaar oud vrouwelijk konijntje genaamd fluffie welke mee was naar het oppas adres. Na een eerste ietwat angstig wen moment kon mijn konijn het echt ontzettend leuk vinden met de kat en ze speelden zo leuk samen dat ik zoiets had van ja nu kan ik toch nog een eigen kitten nemen! (dit had ik eerder niet gedaan omdat het konijn naar soortgenootje van het mannelijk geslacht Binkie erg agressief deed en ik bang was dat ze de nieuweling niet zou mogen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een kitten en kwam uiteindelijk na veel bellen en teleurgesteld worden bij een 12 maanden oude poes wiens eigenaar op het laatste moment ineens besloot dat de kinderen er te gehecht aan waren en de deal afbrak een dag voor wij haar gingen halen. Ik heb die dag na veel boos zijn en huilen over het feit dat die dame niet een week eerder had kunnen bedenken dat de kinderen de kat niet kwijt wilden toch een ander gevonden die kittens aanbood. Zij waren zindelijk en aten en dronken niet meer bij de moeder. Deze kittens waren ongeveer 6,5 weken maar na bijna 3 maanden van aaneengesloten teleurstelling wilde ik niet het risico lopen weer naast het net te vissen. Ik wist ook niet beter of 6 weken was prima zolang ze zelfstandig kunnen eten en zindelijk zijn.
Mijn ouders zijn meegegaan en bij aankomst was Dagda de enige van de 4 kittens uit een nest van 9 (waarvan er al 5 met een andere eigenaar waren mee gegaan voor ik daar kwam) die niet bang wegschoot. Ook was hij de magerste van het stel. Toen wij op weg naar huis waren zei mijn moeder dat Dagda het niet lang zou hebben overleefd daar aangezien de man naast nog 3 kittens ook nog 6 volwassen katten had lopen.
Dagda heeft in de 4,5 week dat hij nu bij mij woont al veel meegemaakt. Zo bleek zijn eigenaar te hebben gelogen over vlooien en wormen behandelingen, was hij verkouden en heeft hij al binnen 3 dagen na aankomst een eerste bad moeten krijgen. Hij is in totaal zo'n 6 keer bij de dierenarts geweest. Het bleek bij de dierenarts ook nog dat het een kater was en geen poes. Het was daarom dat ook het contact met fluffie langzaam verloopt. Fluffie zag hem de eerste week nog erg als een bedreiging en was dan ook de eerste 2 weken erg opstandig wanneer de kat in de woonkamer kwam.
Helaas werd ik in de week van 1-7 oktober zelf erg ziek en heb ik een week lang buiten het voeden en kort spelen niet veel met Dagda kunnen doen. Sinds dat moment gaat het gedrag van Dagda wat minder lekker. Hij poept en plast waar zijn etens en drink bak eerst stonden. Deze heb ik van plaats gewisseld om te kijken of dit mogelijk helpt. Ik heb ook ander grit dus ook dit wil ik weer voor het voorgaande soort vervangen om te kijken of dat een rede kan zijn.
Momenteel is echter mijn probleem zijn gedrag. Doordat het contact met fluffie minder snel loopt dan ik gehoopt had (gezien eerdere ervaringen met de kitten van mijn broer met wie ze zo heerlijk heeft gespeeld toen wij daar logeerden) kan Dagda niet in de woonkamer voor langere perioden. De dierenarts heeft geadviseerd de 2 langzaam aan elkaar te laten wennen.
Dagda is nu bijna 11 weken oud en bewoont de ruime logeerkamer op mijn bovenverdieping van mijn 2 personen rijtjes huis. Momenteel is zijn lievelings speeltje mijn lichaam. Mijn benen armen en haren en gezicht om precies te zijn maar ook de benen en handen van gasten. Hij bijt en zet zijn nagels er in. Ik probeer hem door steeds duidelijk en streng wanneer hij te hard bijt 'Zachtjes!' tegen hem te zeggen af te leren te hard te bijten. Een tijdje leek dit ook te lukken maar nu vandaag zat ik op de vloer en vloog hij mijn gezicht aan. Ik kom hem tegen houden en heb hem een tik op de neus gegeven waarna ik de kamer heb verlaten zelf een beetje geschrokken aangezien hij dit nooit eerder heeft gedaan.
Omdat ik niet wil dat hij als hij ouder is ook zo blijft uithalen wil ik hierbij advies vragen. Ook wil ik vragen of mensen ideeën hebben over hoe ik zijn kamer wat uitdagender kan maken. Zijn krabpaal tafel 2 stoelen een bed en een boeken kast geven hem wel wat klim en spring plezier maar omdat het mijn eerste kitten is hoop ik dat jullie als meer ervaren katten eigenaren mogelijk ideeën hebben.
een 2e kitten naast dagda en fluffie is financieel niet haalbaar en volgens de dierenarts niet direct noodzakelijk omdat Dagda straks bij fluf in de woonkamer mag als fluf hem eenmaal volledig geaccepteerd heeft.
Ik ben echter erg onzeker en wordt op andere fora enkel bestookt met negatieve posts omdat ik maar 1 kat geadopteerd heb en geen 2...het feit dat mijn kat niet 'alleen' is wil men daar niet zien nog de vraag waar ik eigenlijk mee kom en dat is lastig. Ik ben me ervan bewust dat je beter 2 kittens kunt nemen maar door ruimtelijk en financieel gebrek kan ik mij maar 2 dieren veroorloven. Ik wil wel een 2e kat nemen als Fluffie er niet meer is. Ik wil dan een poes van gelijke leeftijd met Dagda nemen omdat ik Dagda in December als hij 6 maanden oud is laat castreren.
Nu ja een erg lang verhaal kort. Zijn er hier katten liefhebbers die tips hebben voor dingen die zelf te maken zijn of die niet al te duur zijn om mijn kitten mee uit te dagen tijdens de 8 uren die ik 4 maal per week gedwongen wordt te werken om voor mijzelf en mijn dieren te kunnen blijven zorgen.
Ook zou ik willen weten wat ik kan doen om de kat zover te krijgen dat hij stopt met mij aan te vallen en ook mijn laptop welke ik meestal mee neem zodat ik met mijn lief kan praten terwijl ik met mijn kitten speel. (mijn lief woont in Duitsland en wij praten via chat.)
Ook zou ik willen weten of iemand een winkel, dan wel online dan wel in zuidholland (rond rotterdam spijkenisse hellevoetsluis en goeree overflakkee als het kan) waar je nog van die op wind muisjes kan vinden die je kunt opwinden en dan op de grond zet of welke je met een knopje aan zet en dat die dan rond de kamer racen(niet al te hard natuurlijk ^^;;; ).
Alvast erg bedankt voor de informatie.
PS: De kitten kan hier niet naar buiten nog. Dankzij de gemeente die overal rond mijn huis de weg open heeft liggen en die #$%(&^@ van een man een paar straten verder die katten vergiftigd! Sorry maar hij maakt me zo boos wie het ook is! Hoe kan je nou een kat gif voeren? TT^TT
Je moet ze ook niet in de ogen schijnen idd. Maar het is wel een superoplossing. Die van mij vliegt 20x het huis op en neer met dat lasertje, en is dan zo uitgeput dat ze met ons gaat slapen! Zonder ons in de nacht wakker te maken!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:09 schreef SiGNe het volgende:
Laserlampjes zijn veel te fel voor kattenogen en is dus niet aan te raden als speeltje.
Katten hebben ogen waarmee ze zelfs met het kleinste beetje licht kunnen zien, dan is zo'n laserlampje alsof je in een lasboog kijkt.
Hoe gaat het?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Thnxs! Ze zette zulke grote ogen op en ze miauwde de hele flatgebouw bij elkaar. Nu is ze weer thuis en aan het slapen in haar mandje. Heb de bovengedeelte van de kattenbak eraf gehaald zodat ze wat makkelijker in kattenbak komt. De ruimte waar zij nu ligt is een hal waar zij normaal gesproken ook slaapt en al haar spullen staan daar dus ook. Het verschil is alleen dat alle 6 deuren dicht zijn zodat ze geen vrijheid heeft maar dat boeit haar denk ik nu niet aangezien ze alleen maar blijft liggen.
Over anderhalf uur mag ze weer wat eten en drinken. Ben benieuwd of ze dat ook doet...
Ook het licht dat vanaf de muur in de ogen komt is al te fel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:10 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet in de ogen schijnen idd. Maar het is wel een superoplossing. Die van mij vliegt 20x het huis op en neer met dat lasertje, en is dan zo uitgeput dat ze met ons gaat slapen! Zonder ons in de nacht wakker te maken!
Eetlust is iig prima, en ze geeft ook steeds kopjes. Ze komt alleen niet naar mij toe lopen zoals gewoonlijk. Ik vind ook nog geen poep in haar bak. Wel 1 klein klompje (=geklonterd plasje). Dit terwijl ze gisteren een portie natvoer helemaal heeft opgegeten (portie was kleiner dan ze gewend is, dit moest van de dierenarts, straks rond etenstijd een normale portie natvoer) Vannacht stond er een kleine portie droogvoer. Dat was vanochtend bijna leeg en heb ik bijgevuld maar zo te zien heeft ze het niet aangeraakt. Ik denk dat het vandaag wel goedkomt met het poepen.quote:
Hopelijk blijft het voorspoedig gaan!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Eetlust is iig prima, en ze geeft ook steeds kopjes. Ze komt alleen niet naar mij toe lopen zoals gewoonlijk. Ik vind ook nog geen poep in haar bak. Wel 1 klein klompje (=geklonterd plasje). Dit terwijl ze gisteren een portie natvoer helemaal heeft opgegeten (portie was kleiner dan ze gewend is, dit moest van de dierenarts, straks rond etenstijd een normale portie natvoer) Vannacht stond er een kleine portie droogvoer. Dat was vanochtend bijna leeg en heb ik bijgevuld maar zo te zien heeft ze het niet aangeraakt. Ik denk dat het vandaag wel goedkomt met het poepen.
Ik heb het gewoon over een simpel kermisding...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook het licht dat vanaf de muur in de ogen komt is al te fel.
Katten zien 6 tot 10 keer beter dan de mens en de ogen zien ook een gedeelte van het infrarood-spectrum, dat maakt ze ook zulke goede nacht jagers.
Zelfs die simpele kermisdingetjes van 5mW zijn al te fel voor kattenogen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:15 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over een simpel kermisding...
Ze verkopen ze zelfs in dierenwinkels en op landelijke websites, ook bestaan er kattenspeeltjes waar laserlampjes ingebouwd zijn waarom mogen die dan op de markt?
Die ik van de dierenwinkel heb is minder dan 1mw. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben.. Overigens ogen uiteraard altijd vermijden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zelfs die simpele kermisdingetjes van 5mW zijn al te fel voor kattenogen.
De reden dat het op de markt wordt gezet is omdat het wel een ideale afleiding is voor een kat, ze reageren er altijd op fabrikanten maken er ook flink winst op dus dat ze het op de markt brengen is ook logisch maar dat wil nog niet zeggen dat het ook verstandig/veilig is.
Ik denk dat fabrikanten er gewoon nog nooit over hebben nagedacht of het wel veilig is.
Meeste mensen weten niet eens dat katten bijv. amper kleuren zien, rood en blauw kunnen ze nog net van elkaar onderscheiden.
En laserlicht is gewoon heel fel, ook als mens moet je daar al niet te lang naar kijken (ook niet naar het indirecte licht)
Mijn konijn zit in haar kooi. Dit weekend moet ik even de woonkamer kat veilig maken dan kan zijn poepbak naar beneden en mag hij voor het eerst laten zien of hij langer dan een uur met het konijn kan zonder dat mijn konijn in haar bak op scherp staat X_xquote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:51 schreef deadly_kiss het volgende:
Heb je geen hok voor je konijn? dan kan je je konijn in het hok doen om je kat eens lekker te laten rennen, en kan je konijn weer los als je kitten boven zit?
de beste rede die ik me kan bedenken waarom een kitten zo doet is uit verveling...
kittens houden van uitdagingen, ALLES uitproberen en het liefst ietsjes te ver gaan
koop desnoods een laserlampje en laat je kitten een paar keer op & neer van de trap rennen,
knoop van die strikjes die aan kadopapier zitten aan de krabpaal (ik pik weleens wat mee bij de inpaktafel van het tuincentrum)
bewaar oude kassabonnetjes en inpakpapier om propjes van te maken ect..
Als je kitten genoeg energie kwijt kan met spelen dan zal hij minder energie steken in het treiteren en aandacht vragen van jou en je konijn.
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?
Ze is nu 5 maandjes
Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het voorspoedig gaan!
Wat kan je blij zijn met poep soms he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ze heeft gisteren niet gepoept maar vandaag (1 uurtje geleden) wel. Heb de champagnekurk laten knallen en feestje gebouwd hier met de hele wijk.
Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Staat vast al 100 x in deze reeks. Maar wanneer kan je het best je poes laten steriliseren?
Ze is nu 5 maandjes
Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huisquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat ze naar buiten? Of heb je een ongecastreerde kater in huis?
Hmmmquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het liefste vlák voor ze krols wordt, dat kan met 6 maanden zijn maar kan ook na 7 of 8 maanden zijn.
Het wordt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te wachten, worden ze wat zelfverzekerder van, zolang je die krolsheid maar voor bent.
Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Hoe heb je dat vlak voor gedeelte dan door?
Niet naar buiten doen zolang ze nog niet gecastreerd is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:35 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Nog niet, maar ze gaat wel naar buiten binnenkort. Tevens een gecastreerde kater in huis
Mja wij hebben een bon uit t asiel meegekregen en die is maar tot en met december geldig. Sophie is nu ook 5.5 maand dus wij dachten ergens in novemberquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat verschilt, de ene poes wordt aanhankelijker de ander juist afstandelijker.
Gaan vaak ook wat meer mauwen maar dan moet je wel het harde mauwen voor zijn, dan zijn ze namelijk al krols.
Maar je kan ook het zekere voor het onzekere nemen en gewoon over een maandje een afspraak plannen.
Je geeft hem toch wel regelmatig eten he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Uiteraard.. gister nog een zakje iams konijn (normaal 55gram brokjes per dag) en sowieso krijgt ie ook nog wat snoepjes als ie buiten is geweest en weer binnen komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je geeft hem toch wel regelmatig eten he?
Volgens de site zou je de spray minimaal een maand elke dag moeten gebruiken op het oppervlak waar gekrabt wordt. Maar als ze er voorheen al niet echt op reageerden, zou ik zelf eerst iets anders proberenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:11 schreef Deisyy het volgende:
Mijn 2 katten hebben nogal de neiging om te krabben aan de vloerbedekking van de trap, dus omdat die er niet meer uitzag hebben we die afgelopen week vervangen in de hoop dat ze deze met rust laten.
Ik heb een jaar geleden al Feliway verdampers geprobeerd, omdat ze nogal veel met elkaar knokten, maar dat hielp niet echt. Maar nu wil ik het toch weer proberen om het krabben aan de trap tegen te gaan.
Nu is er ook een spray van Feliway te koop, weet iemand hoe je dat gebruikt? Spray je dat op plekken waar ze niet mogen krabben of juist aan de krabpalen?
Dat droogt ook wel weer.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:48 schreef LieLie het volgende:
Nou, ze is onder de douche geweest, ik ben ook nat
Helaas; die van ons is geen schootzitter.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:57 schreef LieLie het volgende:
Ik zat er op mijn hurken bij en ze sprong zo bij me op schoot
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aanquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraagje, In hoeverre zijn jullie poezels veranderd na een sterilisatie ? Hoop toch wel dat ze blijft zoals ze is
Ik heb het idee dat leeftijd wat uitmaakt bij sterilisatie omdat een oudere kat minder snel aankomt dan een jong katje dat nog goed moet uitgroeien? Geen idee of dit ook echt zo is of een gekke gedachtengang van mij is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijvenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:34 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Die van mij zijn gebleven zoals ze waren, alleen opletten met eten ze komen wel sneller aan
Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb trouwens een ideale snack gevonden voor m'n kat:
[ afbeelding ]
Jiro werd er wild van!
Heeft ook nog een kwartier aan het bakje zitten likken waar ik dat filetje in had gedaan
Heb 'm nog niet eerder zo op eten zien reageren.
Haha inderdaad, hier zijn ze ook beide geholpenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hoop dat die 2 mormels van mij ook hetzelfde blijven. Donderdag mogen ze beide.
Zijn nu 5 a 6 maanden en heb er geen behoefte aan dat ze kittens gaan maken.
Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittysquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer gekregen bij een bestelling: alle drie mijn katten trokken er de neus voor op.Go figure!
Helaas, het was (gelukkig voor mij) maar één proefverpakking dus die is de prullenbak ingegaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:06 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Heb je ze nog? Wil ze wel voor een leuk bedrag overnemen om uit te proberen bij mijn kittys
Hummer vind brood ook lekker, en sperziebonen en mais en worteltje en doperwtenquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kyran heeft wel eens enthousiast aan een plak roggebrood staan likken.Doe ik zó m'n best om ze zo min mogelijk granen te voeren..
Dat had ik met m'n vorige kat ook, die at ook alleen z'n eigen brokjes.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:04 schreef lunapuella het volgende:
Grappig, wij kunnen hier alles laten slingeren, Bakar eet niks dan zijn eigen brokjes en af en toe een kattensnoepje.
Dat kan best veel redenen hebben. Of je kat verveelt zich binnen (speel je er vaak mee, gooi je wel eens een propje oid?) of ze heeft buiten iets aantrekkelijks gezien. Een andere kat die langs is gelopen en haar misschien heeft uitgedaagd, of een lekker vogeltje dat langs vloog. Kan zoveel zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef nola het volgende:
hallo iedereen weet iemand misschien waarom mijn kat, al 2,5 jaar een binnenkat, miauwend heen en weer loopt op de vensterbank, het lijk echt op ijsberen en af en toe staat ze stil om naar buiten te kijken.
Heb je een nieuwe zak eten geopend? Mijn kat begon ook ineens over te geven, bleek dat ze het recept van het eten veranderd hadden... Dat beest heeft blijkbaar een redelijk gevoelig maagje...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik dacht dat ze tot een jaar nog kitten zijn
Onze DA vandaag even gebeld, poes is 6 maanden en een beetje en ze heeft ineens diarree. Als kitten bij t nestje is ze niet goed ontwormd. Wij zijn er wel keurig maandelijks mee doorgegaan, al zijn we nu eigenlijk net een weekje te laat, maar kon zijn dat ze daar toch last van heeft.
Er is niks in t eten veranderd, ze heeft ook eetlust en ze speelt en is niet uitgedroogd, maar sinds zaterdag geeft ze soms over en heeft ze diarree.
Dierenarts zei: even niks geven, en later op de dag was rijst met gekookte kip. Als t aanhoudt toch langskomen...
Steriliseren/castreren doen zij liever pas met 9 of 10 maanden, zeker als t een binnenkat is omdat er dan geen gevaar is voor nestjes, i.v.m. groei. Ik dacht dat ze deze week al zou moeten, maar aangezien ze niet fit is... Maar sowieso nog even wahcten dus.
ehm, wat een warrig verhaal... mijn vraag is:
tips voor katjes met plotselinge diarree?
3 zware bakstenen op de bodem van de prullenbak leggen (ik ga ervanuit dat je een bodem hebt?) en proberen zoveel mogelijk alert te zijn en NEE te roepen als ie weer een poging onderneemt? Vind het zonde om je prullenbak af te schrijven omdat je kat stout is. (je kan de prullenbak ook op een plek zetten waar je hem bijna continu kan zien en de kat leert langzamerhand dat ie niet eraan mag komen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkameromdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen
Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerdquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Weet iemand nog een kat proof vuilnisbak? Mijne staat al tijden in de badkameromdat mijn ene kat hem constant omtrekt of duwt als er eten of verpakkingen inliggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb het die van mij op een niet zo lieve manier afgeleerd![]()
De beste manier om iets af te leren bij kinderen en katten is door ze het te laten doen en ze daardoor iets vervelends mee te laten maken... Hij is briljant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |