abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117922225
Hallo!

Sinds 1 oktober hebben mijn vriend en ik een kat. Nu merk ik vaak dat ik iets over haar wil posten maar dat het niet echt thuis hoort in het vraagbaak topic, en ook in het fototopic hoort het niet echt thuis. Maar om nu een eigen topic te openen en een soort dagboek te maken gaat ook weer te ver, want zo spannend is het wss allemaal niet :D

Dus het idee was om een soort algemeen kattenverhaaltjes topic te maken. Geen slowchat voor de baasjes, want die is er al in f&f. Maar gewoon een plek waar je de leuke/lieve/bezorgde/gefrustreerde/boze katten belevenissen kwijt kan :) Bijvoorbeeld dat je nieuwe speeltjes voor de katten hebt gekocht, of een lief knuffelmoment. Of dat je naar de dierenarts bent geweest :)

Een topic dus om leuke ervaringen, gekke karaktertrekjes en van alles over je kat te vertellen!

Ik zal zelf beginnen en Sophie even voorstellen.

Dit is Sophie, sinds 1 oktober woont ze bij ons. Daarvoor zat ze in het asiel en als kitten in een pleeggezin. Sophie is nu ongeveer 5 maanden oud! Ze is tegen alles ingeënt en gechipt. Ze hoeft alleen nog maar gesteriliseerd te worden, dit gaan we rond eind november laten doen. Sophie was vanaf de eerste dag bij ons al erg stoer. Sprong na 30 seconde al haar doos uit en ging de boel verkennen. Niks onder banken schieten of bang zitten kijken ergens in een hoekje. Echter als je haar alleen liet bleek het een held op sokken te zijn em begon ze te piepen en miauwen. Naar de wc gaan was al genoeg voor haar. Dit is gelukkig redelijk over.

Het is niet echt een super speelse poes. Ze heeft een paar keer per dag haar dolle (half) uurtje en sjeest dan de hele kamer door. Ook moeten de speeltjes het dan ontgelden, maar daar zijn ze natuurlijk voor bedoeld :)
Ze is wel lekker knuffelig en is het liefst waar wij ook zijn. Ze hoeft dan niet altijd perse bij je te liggen maar wel in de buurt.

Verder is ze oost Indisch dom. Bijv als wij aan het eten zijn, moeten we haar tien keer van de tafel zetten, en dat de hele maaltijd door. Ze "wil" de hint dan niet echt snappen, terwijl ze donders goed doorheeft wat ze doet }) dit geldt ook voor de bank versus krabpaal o|O

Het liefst ligt ze als ze bij je ligt op je armen, en dan vooral zo dat jij zelf niks meer kan:

Of als je bijv op je iPad/laptop bezig bent voor het beeld gaan liggen!

Van de week wel even bij de opvang een kuurtje tegen niesziekte gehaald omdat ze toch wel regelmatig nieste, een keer ook inclusief snot. Ze heeft nu dag drie van de kuur erop zitten en niest al haast niet meer :)

Al met al zijn we super blij met haar en gaat het ook hartstikke goed!

Ik hoop dat er een beetje animo voor dit topic is en ben benieuwd naar jullie verhalen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-10-2012 11:09:22 ]
pi_117923112
Sophie O+ wat een ondeugd straalt er van dat koppie af!

Dit is Lance. Hij is ont-zet-tend lief, houdt heel erg van knuffelen en krijgt een grappig rimpeltje in zijn neus als ie het ergens niet mee eens is O+

We noemen hem ook onze autistische kat. Hij heeft veel moeite met verandering, wat soms wel eens lastig kan zijn!

Zo gilt ie de hele boel bij elkaar als we fruit in onze fruitmand leggen, omdat dat fruit daar niet hoort en hij dan niet meer in de fruitmand past. Ook een andere kleur jas of tas aan de kapstok is reden voor veel gemiauw. Net als schoenen die op de verkeerde plek staan, een deur die we niet achter ons dichtgedaan hebben, shampoo dat niet goed is teruggezet of baasjes die in het weekend uit willen slapen ;(

Laatst liep hij klagelijk miauwend door de gang, wilde dat we hem volgden en hij bleef maar zeuren en zeuren... Bleek manlief de kattenbak verschoond te hebben, waarna hij de bak niet helemaal tegen de muur had geschoven. Na de bak een paar centimeter te hebben verschoven was Lance weer volledig tevreden :')

Dit is Casper, mijn tweede schaduw en mijn knuffeltje O+ Hij doet me vaak na: ik zeg vaak op een bepaalde toonhoogte "hai" tegen hem en zijn begroetingsmiauwtje is ongeveer even lang en op dezelfde toonhoogte O+ Ook heeft ie speciale miauwtjes voor mij, die hij bij anderen nooit gebruikt.

Hij knuffelt graag met Pepper, maar ook met Lance. Lance is niet zo dol op knuffelen, maar ligt regelmatig met de andere katten op de bank, omdat hij te lui is op te staan als ze bij hem komen liggen.

Soms gaat Casper naar Lance toe om hem te knuffelen en te wassen. Lance loopt of rent dan weg, omdat ie daar geen zin in heeft. Casper begrijpt dat natuurlijk volledig... en rent Lance achterna totdat Lance het na een tijdje opgeeft en zich laat knuffelen. Casper ligt dan overdreven luid te spinnen bij Lance, die klaaglijk zucht en zich maar laat wassen :')

Bonusfoto van Lance!! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door gehotseflotst op 13-10-2012 11:55:08 ]
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:45:30 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117924610
Wat een heerlijke poezels en leuk idee! Er zijn genoeg gekke kattenmomenten om te delen denk ik zo :D

Lance en Casper, ik vind ze geweldig O+

En wat een leukerd is Sophie, heel lief en ondernemend meisje denk ik zo :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117924886
Lance O+
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_117926066
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:45 schreef senesta het volgende:
Wat een heerlijke poezels en leuk idee! Er zijn genoeg gekke kattenmomenten om te delen denk ik zo :D
Waar zijn jouw verhalen? Die van jou leveren ongetwijfeld ook genoeg op :P

--

Het leuke van Lance is dat ie met onze opvanghonden totaal geen moeite heeft. Een verkeerde jas aan de kapstok of een banaan in de fruitmand is een apocalyptische ramp, maar bij een nieuwe opvanghond ligt hij de eerste avond er al naast met een kop van "wij zijn al héééél lang de beste vrienden!" O+
pi_117926074
Mooi dat jullie het ook leuk vinden :D

Sophie is inderdaad erg lief en kan met fases heel ondernemend zijn,maar slapen kan ze ook heel goed :D

Wat zijn Lance en Casper mooi zeg :o heb je nu nog meer katten omdat je het over andere katten hebt?
Zo leuk dat katten allemaal zo'n eigen karakter hebben hè :)
pi_117926291
Hier zijn het allemaal oude sokken en oma valt tegenwoordig niet meer uit het dakraam....ze springt uberhaupt niet meer zo snel ergens op...als ze al wakker is. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117926577
Ja, ik heb er nog eentje, Pepper. En nu ik toch bezig ben...

Dit is Pepper, de onbetwiste leider van de katten en (opvang)hond(en). Als zij vindt dat een hond te opdringerig is, hoeft ze alleen maar een pootje op te tillen en het is voor onze hond duidelijk dat het menens is. Pepper heeft nooit uitgehaald, maar kan erg indrukwekkend zijn blijkbaar :P Ook is ze erg lief en knuffelt ze graag met ons, met Casper en met de hond.

Helaas heeft ze wel een paar 'mankementen': haar evenwichtsorgaan is beschadigd (haar koppie hangt daardoor altijd schuin) en haar schouder is permanent (half) uit de kom, dus in huis hebben we een aantal aanpassingen voor haar moeten maken qua springhoogtes e.d.

Ze is ook erg slim, kan deuren en kattenluikjes openmaken en is best ondeugend. Ze begint vaak met kattekwaad, waarna Casper en Lance mee gaan doen. Als wij er dan aan komen, is mevrouw allang gevlogen en zit dan reuze onschuldig een pootje te wassen, terwijl de heren nog stout aan het doen zijn :P

Pepper kan héél erg beledigd raken als ze iets moet doen voor haar eten en qua spelen is ze een trut: als de jongens met haar beginnen te stoeien gromt, blaast en miauwt ze moord en brand. Als zij begint met stoeien is er geen probleem, tot de jongens te veel hun best gaan doen om te winnen, dan wordt ze ook boos :')
pi_117936256

Dit is Banjer nu 8 maanden die geen rust in zijn kont heeft, is gek op plastic zakken ; Dit heeft mij twee gloednieuwe bh,s gekost omdat meneer er in een ongemerkt ogenblik met de tas vandoor ging.( sloopt kartonnen dozen, bijt in kabels, jat alles wat hij op de grond vind in de schuur, tuin en het huis van de buren. Als hij niet slaapt probeert hij rottigheid uit te halen en je ziet hem ook duidelijk denken: wat kan ik nu weer doen. Als hij zijn eigen verveelt probeert hij ook nog de robotkattenbak te slopen. Gelukkig hebben we geen behang op de muren maar gewoon verf aangezien meneer ook tegen de muur omhoog probeert te klimmen. Banjer ligt het liefst op schoot, gewassen worden heeft hij geen problemen mee.
Zijn favoriete speelgoed is Doeraq.

Doeraq is 6, een rustige kat die niet sloopt en het ook nooit gedaan heeft, er is dus niet veel over te vertellen als dat het een ontzettende knuffelbeer is die Banjer regelmatig op zijn lazer geeft, want zoals het bij een ouder kat hoort laat hij zijn eigen niet ondersneeuwen door zo,n snotkat :)
Oja Doeraq heeft een hekel aan nat worden dus meneer wassen is onder het bloed komen te zitten.

Ik hoorde van banjer zijn fokkers een paar weken terug dat ze geen gordijnen meer hebben hangen, die zijn vakkundig gesloopt door het kitten wat ze hebben gehouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sorella op 13-10-2012 20:19:05 ]
pi_117936908
Wauw, pepper is gewoon nog mooier dan die andere twee O+ :@

En banjer ziet er ook echt heel ondeugend uit :o }) echt ook nog een heel klein hoofdje of lijkt dat op de foto zo?

Ben benieuwd dat als Sophie groter is ze net zon grote witte vlek krijgt als Doeraq O+

Pff ik schrok net, we kwamen thuis en de deur van de gang naar woonkamer zat dicht, dat zou dus betekenen dat ze de hele dag in een donkere hal zou hebben gezeten ;( maar keek nu net naar haar brokjes en die had ik gister bijgevuld en zijn nu al behoorlijk minder, en dat heeft ze gister niet opgegeten. Dus denk dat ie net gewoon is dichtgeslagen door de wind. Gebeurt wel vaker dus ik heb er nu wel een wigje tussen gelegd zodat de deur niet helemaal dicht kan.

Ook heeft ze de galerij hier helemaal ontdekt. We wonen namelijk in een appartementencomplex maar onze voordeuren zitten aan de binnenkant. Is dus gewoon een overdekte binnenplaats en wij zitten dan op de 4e dus heb je gewoon een "balkon" lopen langs alle voordeuren. Dus als wij nu thuis komen is het dus niet ons begroeten, maar zo hard mogelijk die gang oprennen. Zitten allemaal spijlen dus ik ben toch bang dat ze naar beneden dondert als je d'r aan t schrikken maakt :o en weet dat katten niet zomaar vallen maar goed. Ze laat zich gelukkig makkelijk vangen en anders kan ze ook nergens heen maar toch :P had d'r gisteren misschien toch niet ff d'r gang moeten laten gaan toen we vrienden aan t uitzwaaien waren |:(

Vanmiddag ook nog wat speeltjes meegenomen bij de action. Zo'n bal op een veer maar daar snuft ze alleen maar aan, en zo'n pakketje met allerlei speeltjes. Daar heb ik nog niet alles van gegeven maar het balletje vind ze nu al erg leuk O+
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:27:22 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117937379
Alleen de beschrijvingen hier zijn al briljant _O_

Bij de action hebben ze ook een grazy bug, ook de moeite van het proberen waard, hier zijn ze er allemaal gek van. Helemaal als we hem onder een handdoek of dekentje stoppen :D :Y

pi_117937452
Banjer past twee keer in doeraq, het is een slank ras met een klein koppie.
Hier hebben ze een ren, banjer klimt regelmatig tegen het gaas op om te controleren of er niet toevallig ergens een gaatje is waar hij doorheen kan kruipen, of probeert het door te bijten om zo een opening te maken.
Je sophie groeit nog dus best kans dat de vlek meegroeit :) Het is een schatje om te zien.

Kan ik erdoor ?

Zo,n crazy bug zitten er geen onderdelen aan die ze kunnen slopen en per ongeluk binnen kunnen krijgen ? kinderspeelgoed afdeling gekocht ?
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:39:04 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117937755
Ja, ik zou geen onderdeel kunnen verzinnen waar ze bij kunnen maar ik leg hem ook altijd weer zelf weg dus ze hebben hem niet als ik er niet bij ben ;)
pi_117938131
Ik wou al zeggen want bij de speeltjes zelf had ik hem niet gezien. Zag alleen die bal op die stik, dat pakketje en dan nog van die hengeltjes :)

Sophie geeft het balletjes ding kopjes ;( en als ie beweegt loopt ze er met een grote boog omheen :') held op sokken :|W

Ik moest iedere keer op dezelfde momenten lachen als dat er op je filmpje gelachen werd Senesta :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-10-2012 23:29:07 ]
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:07:56 #15
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_117940377
Wat een leuk topic! ^O^

Loes, de poes tikt mijn vriend aan voor aandacht. Mijn vriend noemt Loes inmiddels Tiktik.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:05:10 #16
269689 crew  Viv
pi_117942212
Dit is Kyran, onze knuffel en held op sokken. Op schoot zitten is niks voor hem, maar hij is wel altijd zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. O+

En dit is zijn zus Ko-Ko. Zij zoekt ons wat minder op, maar ze komt juist wel iedere dag even op schoot. Ze vullen elkaar dus goed aan. :D
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:19:13 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117942746
Wauw wat is Kyran een mooie man! En Koko natuurlijk een mooie dame, je kunt wel zien dat ze familie zijn :)
pi_117943263
In het echt zijn ze nog mooier O+ en ook behoorlijk impressive :o
Sophie was gister helemaal aan t mauwen gister toen jullie weg waren vivi. Vraag me nu alleen af of t om jullie vertrek was, of om het feit dat ze de gang op wilde :P
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:42:56 #19
269689 crew  Viv
pi_117943497
Sophie op avontuur O+ misschien kun je zo'n tuigje kopen en dan kunnen jullie aan de wandel zonder dat ze van 4 hoog naar beneden kan vallen?
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:56:03 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117943839
Wij wandelen ook wel met Hummer, al vanaf kitten :Y

Niet elke kat vind het leuk maar sommige zoals Hummer vinden het geen probleem.
pi_117952209
Ja, Sophie op avontuur ja, betekend dus ook Sophie op het aanrecht :'(

Normaal komt ze snachts altijd bij ons liggen maar gister ging ze toch de hele tijd naar de woonkamer, op een gegeven moment was het wel erg stil en dan weet je eigenlijk genoeg hè..... Dus ik hoofd om deur, zat ze dus mooi op t aanrecht. Toen leerde sophie de plantenspuit kennen |:(

Maar daarna bleef ze dus toch nog iedere keer in de woonkamer kattenkwaad uithalen, naja op een gegeven moment was het twee uur dus vond ik het wel best. Keren dat ik daarvoor checkte zat ze ook niet op aanrecht dus :)

Zon tuigje zou idd kunnen, kunnen we d'r ook meenemen naar gemeenschappelijk balkon. Alhoewel mijn vriend nog steeds zegt dat katten echt niet zo stom zijn om naar beneden te springen.
pi_117958871
[quote]0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit is Kyran, onze knuffel en held op sokken. Op schoot zitten is niks voor hem, maar hij is wel altijd zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. O+ [ afbeelding ]

Hij kan Rummykup (ofhoeheetdat?) spelen O+
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 23:06:47 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117980840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Waar zijn jouw verhalen? Die van jou leveren ongetwijfeld ook genoeg op :P

Ja, zat _O-

Mijn eerste kat was Hummer. Hummer is een echte kat kat, alles gebeurd alleen wanneer hij daar zin in heeft. Mocht je het in je hoofd halen om hem te aaien als hij daar niet om gevraagd heeft dat staat daar steevast een behoorlijk verstoorde blik op en mocht dat nog niet genoeg indruk maken dan slaat of schopt hij, zonder nagels in eerste instantie dat wel :')

Maar alles wat hij doet doet hij ook vol overgave, knuffelen maar ook spelen. Ik denk dat niemand hier in huis niet eens krassen en halen heeft opgelopen van een te fanatiek spel van Hummer. Hij is onverstoorbaar en zelden onder de indruk. Vuurwerk, honden, andere katten, visite, dierenarts, alles ondergaat hij rustig en bij allen is hij erg duidelijk met zijn grenzen.

De eerste dag dat hij bij ons was liep hij dan ook al rond alsof hij er altijd al was geweest. Hij is gek van mijn kinderen. Die kunnen velen malen meer met hem doen dan ik of mijn man. Hij komt zelfs als ze hem roepen :D

Ook zijn eigen streken doen hem bijzonder weinig... zo vergeet ik nooit meer de keer dat ik hem achter het gordijn betrapte..

Ik was rustig bezig in huis, afwassen, plantjes water geven, de was, etc
Tot ik dacht:.....Wat hoor ik nou?
Ik ging dus kijken, ..wat ik aantrof? Nou dit:

In mijn ooghoek zag ik iets achter het gordijn bewegen, wat dat was? Nou dit:

Wat? Wat is er?

Oh, oh dat.....

Nee, geen idee hoe dat daar komt :N

}:|
pi_118058210
Hahaha briljant _O-

Ik zal als ik op bed water wil drinken voortaan met flesjes moeten werken ben ik bang :') zet ff een glas water op nachtkastje neer gaat mevrouw meteen lebberen als ik ff niet oplet. Heb haar maar d'r gang laten gaan omdat ik vind dat ze niet heel veel drinkt, maar volgende keer toch wat strenger zijn.

Madam is nu wel behoorlijk aan het eten. Had vandaag de bak gevuld en totaalgewicht was 350 gram en daar is nu 310 van over ( is dus inclusief bak) heeft ze dus toch al 40 gram op vandaag :o

Ook het water had ik gewogen (is makkelijker dan afmeten) en daar was zon 20 gram uit dacht ik. En net heeft ze ff staan drinken dus t komt wel goed met mijn meisje O+ nu alleen ff opletten dat ze niet teveel eet :)
pi_118117289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:56 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hahaha briljant _O-

Ik zal als ik op bed water wil drinken voortaan met flesjes moeten werken ben ik bang :') zet ff een glas water op nachtkastje neer gaat mevrouw meteen lebberen als ik ff niet oplet. Heb haar maar d'r gang laten gaan omdat ik vind dat ze niet heel veel drinkt, maar volgende keer toch wat strenger zijn.

Madam is nu wel behoorlijk aan het eten. Had vandaag de bak gevuld en totaalgewicht was 350 gram en daar is nu 310 van over ( is dus inclusief bak) heeft ze dus toch al 40 gram op vandaag :o

Ook het water had ik gewogen (is makkelijker dan afmeten) en daar was zon 20 gram uit dacht ik. En net heeft ze ff staan drinken dus t komt wel goed met mijn meisje O+ nu alleen ff opletten dat ze niet teveel eet :)
Doen die van mij ook... heb ze maar een eigen glaasje gegeven, maar die van mij is altijd lekkerder :')
Gewoon goed opletten dus ;)
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')