abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117840713
Zo, ik parkeer in Amsterdam, stap uit, loop naar binnen, doe de deur dicht. Pak m'n telefoon en stel via App Parking de parkeermeter in. Geparkeerd van 18:07 tot 23:10. Kom ik om 23:00 beneden, parkeerboete ¤57,- , tijd 18:06. Ik heb letterlijk 30 sec nadat ik uitstapte de meter ingesteld. Dan staat er dus blijkbaar een of andere hond gewoon te wachten... Kan ik dit aanvechten?
pi_117840736
Jazeker, vechten lost alles op.
pi_117840753
Ik denk dat als je dit laat voorkomen en die bewijzen kan overleggen dat je 18.07 je had aangemeld en 18.06 de bekeuring hebt gekregen je wel een kans maakt. Dan zou het hetzelfde zijn als je net de hoek om loopt om een bonnetje te halen voor de auto uit het parkeerautomaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_117840782
Ja precies heb het zwart op wit.. Gaat alleen via de leasemaatschappij... Duurt altijd vreselijk lang allemaal..
pi_117840902
Beetje belachelijk zo inderdaad ja. Ik zou het gewoon proberen in ieder geval, nee heb je ja kun je krijgen...
pi_117841199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:45 schreef metallicelmo het volgende:
Ja precies heb het zwart op wit.. Gaat alleen via de leasemaatschappij... Duurt altijd vreselijk lang allemaal..
Maar kan dus met gemak aangevochten worden. Je hebt altijd een aantal minuten speling.
  FOK!fotograaf donderdag 11 oktober 2012 @ 01:27:03 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117841279
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:17 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maar kan dus met gemak aangevochten worden. Je hebt altijd een aantal minuten speling.
Die heb je officieel niet, maar die krijg je wel bij de kantonrechter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117841364

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 11-10-2012 07:33:37 (Doe normaal...) ]
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_117841490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die heb je officieel niet, maar die krijg je wel bij de kantonrechter.
Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
  FOK!fotograaf donderdag 11 oktober 2012 @ 01:53:11 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117841511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:34 schreef DuTank het volgende:
-weg-
Daarom gewoon alle relevante documenten opvragen en uitvechten totaan het kantongerecht. Je mag vergeetachtig zijn als verdachte. Dus je vergeet dat je juist die dag binnen pas e.e.a. activeerde, terwijl je dat "normaal" al in de auto doet.

Overigens best kans dat ze gewoon alleen naar een bonnetje zoeken en niet eens kijken of je wel elektronisch betaald hebt. En verder over de tijden: Wie zegt dat de tijd tussen de server waar jij via je mobiel op betaalde en de handterminal of het horloge van deze nepagent wel exact gelijk was?

Maargoed, vraag documentatie op, voer je verhaal op dat je elektronisch betaald en dat de mogelijkheid bestaat dat de tijden in de HT en de server niet gesynchroniseerd zijn (al dan niet die dag!) en er een kleine vertraging in zo'n server kan liggen en dan je ter goeder trouw gewoon direct mobiel je parkeerbelasting betaald hebt. Voer je nog aan dat je dit normaal gesproken in de auto doet en je niemand hebt gezien en de kans is heel groot dat de kantonrechter dit van tafel veegt. Enige is dat je wel duidelijk beslagen ten ijs moet komen, want je komt tegenover gemeente Amsterdam te zitten.
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
Dit was per telefoon.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjeen op 11-10-2012 07:34:19 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117841618
Dus zo'n figuur zat ergens te wachten, en als je na het uitstappen niet naar de kaartjesautomaat loopt, een kaartje koopt en deze in de auto legt dan krijg je een boete? :')

Niet rekening houdende met eventueel betalen via mobiele telefoon.

Hilarisch kansloos.
pi_117841727
Wat een naaier. :{.
pi_117842153
-->WGR
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_117842226
Misschien kwam hij net de hoek omlopen en wist hij niet dat je net uitgestapt was. Hij gaat niet bij elke auto 5 minuten wachten. Alhoewel de motor nog warm was, dat dan weer wel. Maar om hem nou meteen voor kankerlijer, nsb'er uitmaken die je dood moet slaan, dan ben je zelf echt helemaal niet in orde.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_117842344
Zou het zeker proberen! Nee heb je, ja kan je krijgen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_117842361
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:17 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hoe gaat TS dan bewijzen dat hij inderdaad om 18:07 daar begon met parkeren? Hij kan er net zo goed de hele dag hebben gestaan en snel zichzelf hebben aangemeld toen hij door het raam zag dat de controleurs bezig waren.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 07:25:52 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117842541
Kansloos,

Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.

Vanaf de parkeerwachters zijn/haar point of view
Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Checkt evt. digitaal betaald = nope (want TS ging dat binnen pas doen)
Dus boete
Dum de dum
pi_117842621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,

Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.

Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Dus boete
Dit inderdaad
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:30:03 #19
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_117843860
Kansloos TS. Je auto stond er al een uur, je komt erbij terug en ziet net een bon uitgeschreven worden. Dan denk je eraan gauw te betalen en met dit verhaal bezwaar te kunnen maken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_117845241
Nouja, bezwaar is de deur uit al verwacht ik er niks van.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:10:35 #21
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117852654
Dit soort naai streken kom je best wel veel tegen. In Amersfoort deden ze dat altijd bij de bioscoop. Alles films starten om 20:00 a 20:15 en je moest betalen tot 20:30 en veel mensen die de truuk niet kende gokte op die 15 minuten en zodra alle films begonnen waren en de mensen van straat af waren gingen ze alle auto's in de omgeving af.

Deze truuk halen ze ook uit bij de Flint theater.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_117853307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:10 schreef trigt013 het volgende:
Dit soort naai streken kom je best wel veel tegen. In Amersfoort deden ze dat altijd bij de bioscoop. Alles films starten om 20:00 a 20:15 en je moest betalen tot 20:30 en veel mensen die de truuk niet kende gokte op die 15 minuten en zodra alle films begonnen waren en de mensen van straat af waren gingen ze alle auto's in de omgeving af.

Als je te gierig bent voor een kwartiertje parkeergeld..
'And I called your name,
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:27:33 #23
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117853325
quote:

Tja, dat is bewust niet betalen en hopen dat ze je niet beboeten.

Meer dan terecht dat ze daar extra op letten. Anders zou iedereen het laatste kwartier niet betalen.
pi_117853398
quote:

Bij het ziekenhuis op kerst, met bezoekuur. Ieder jaar weer. De parkeerwachten in Amersfoort zijn wel veruit de ergste in hun soort denk ik :P
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:42:28 #25
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117853936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:27 schreef FF het volgende:

[..]

Tja, dat is bewust niet betalen en hopen dat ze je niet beboeten.

Meer dan terecht dat ze daar extra op letten. Anders zou iedereen het laatste kwartier niet betalen.
misschien is de eindtijd wel expres 15 minuten na de begintijd van de film gelegd, bestuurders kennen ook de menselijke aard.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_117855628
Parkeergeld betalen met een app en vervolgens een boete krijgen, grachtengordelprobleem. :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:31:21 #27
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117855859
TS, Hier een stappenplan:
http://www.anwb.nl/rechts(...)rsovertredingen.html

Deze kon je zelf ook vinden via Google overigens ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:33:43 #28
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117855937
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

TS heeft geen gebruik gemaakt van de parkeermeter, dus die speling is volgens mij niet van toepassing. TS had bij de auto zijn zaken moeten regelen en toen weg moeten lopen, niet andersom.

Hoe dan ook, zulke eikels zijn het ook weer niet bij de parkeerwacht TS. Dien gewoon een bezwaar in en ze zullen je vast matsen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:36:06 #29
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117856045
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:08 schreef RacerDKB het volgende:
Dus zo'n figuur zat ergens te wachten, en als je na het uitstappen niet naar de kaartjesautomaat loopt, een kaartje koopt en deze in de auto legt dan krijg je een boete? :')

Niet rekening houdende met eventueel betalen via mobiele telefoon.

Hilarisch kansloos.
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.

Overigens, zoals TS het nu vertelt kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij pas een kaartje kocht toen hij de parkeerwachter zag (vanuit het raam bijv.).
pi_117857287
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.

Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon gesproken en uitgelegd wat er was.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:05:53 #31
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117857335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef CesarMilan het volgende:
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.

Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon persoonlijk gesproken en uitgelegd wat er was.
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
pi_117857411
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:11:04 #33
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117857537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
Weert, in het pittoreske Limburg, daar worden geen parkeerwachters uitgescholden :P

Ik zal het eens vragen thuis.
pi_117860585
Ik geef TS weinig kans, er wordt met de diverse parkeermogelijkheden niet voor niets aangegeven dat je moet blijven wachten tot de aanmelding geaccepteerd is.

De parkeerwachter heeft je blijkbaar zien weglopen en toen je auto gecontroleerd, en je vervolgens terecht een prent gegeven.
Voortaan dus eerst parkeren, aanmelden en dan pas weglopen.
Overigens als je vaak op dezelfde plaats parkeert kun je de aanmelding al iets eerder doen en hoef je niet te wachten.
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 17:32:37 #35
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_117860620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:41 schreef metallicelmo het volgende:
Zo, ik parkeer in Amsterdam, stap uit, loop naar binnen, doe de deur dicht. Pak m'n telefoon en stel via App Parking de parkeermeter in.
Waarom niet gewoon in/bij de auto je zaken regelen?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_117884718
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
pi_117884920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
TS heeft geen bewijs dat het 1 minuut was. Misschien zat TS al 3 uur in zijn kantoor en zag hij toen de parkeerwachters lopen.
pi_117884997
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
pi_117885072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
Waarom is 18:06 (de aankomstttijd waarop TS claimt te zijn geparkeerd) een feit? Hoe gaat TS dat bewijzen zwart op wit?

Het enige feit is dat TS is bekeurd om 18:07.
pi_117885283
Nou dat kun je gewoon laten weghalen idd door die persoon te bellen. Staat wel achterop de bekeuring hoe dat moet. Bij mij thuis 2 keer gebeurd. Ik woonde in een flat met parkeerkaart voor bezoekers die je moest inbellen (groningen trouwens) mijn vader komt dus langs. Stapt uit, in de lift, pakt kaart (ondertussen bel ik in), weer in de lift, komt bij auto, bekeuring. Kaart erin, weer omhoog, bellen met nummer, persoon aan de lijn dit en dat, en tada bekeuring verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Er word hier geopperd dat je dan bij auto moet blijven staan is mijn insziens de grootste kolder dier er is dus. Of bovenstaande verhaal natuurlijk nog opgaat een dag na dato weet ik niet.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_117885511
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
pi_117885972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
Jurisprudentie kan ook tegen je werken.

quote:
Anders dan belanghebbende betoogt zijn de gevallen waarin betaling in contacten geschiedt respectievelijk de betaling via telefonische aanmelding plaatsvindt feitelijk en daarmee rechtens geen gelijke gevallen. De wijze van betaling en de benodigde tijd om aan de betalingsverplichting te voldoen verschilt daarvoor te wezenlijk om in fiscaal opzicht gelijke gevallen aanwezig te kunnen oordelen. Het vorenstaande laat uiteraard onverlet dat belanghebbende in de gelegenheid moet worden gesteld om telefonisch contact op te kunnen nemen met Park-line. Anders dan belanghebbende betoogt is daartoe een vrije tijdsmarge van enkele minuten om aan de betalings-verplichting te voldoen, behoudens in bijzondere omstandigheden waaromtrent in het onderwerpelijke geval geen feiten zijn gesteld noch anderszins zijn gebleken, niet vereist.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AO2864
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:35:41 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117886231
quote:
Kansloos,

Auto parkeert
Dus boete
Dat ende dus.
+ het verhaal dat TS best wel een betaald zou kunnen hebben zodra hij de controleurs zag. Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar zo zou een OVJ het wel kunnen uitleggen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:51:18 #44
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117888757
Technisch gezien moet je vanaf de seconde dat je er staat betalen. Er is een grace period voor de papieren kaartjes (automaat lopen, automaat stuk, verder lopen etc...) dus daar had je misschien nog weggekomen met een bezwaar en een goed verhaal. Er stond een rij, automaat was stuk etc...

Echter als de parkeer man dan verklaart dat er geen rij was, de automaat werkte en hij je auto al 5 min zag staan maak je net zo goed geen kans meer.

Puur het feit dat TS electronisch te laat heeft betaald maakt elk bezwaar hier kansloos :)
Dum de dum
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:09:06 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117891198
Een boete uitschrijven duurt ook heul geen minuut. Dat duurt echt meerdere minuten. Ze moeten namelijk een foto maken, gegevens invullen, parkeerserver controleren etc.

TS probeert hier gewoon onderuit te komen.
pi_117892467
Als ik ooit nog antwoord krijg laat ik het hier even weten. Ik ben erg benieuwd. Ik kan natuurlijk niet hardmaken dat ik al uren binnen was, maar kan wel aantonen dat ik om 17:20 nog in Zandvoort was bij een klant van ons. Schiet je niks mee op helaas. Ze kijken alleen naar de feiten ben ik bang
pi_117898643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Wacht op de bevestiging.
pi_117898729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Ja, maar daarvoor moet hij dus wel aanwezig zijn, de parkeerwachter heeft waarschijnlijk niemand bij de parkeerautomaat gezien en niet bij de auto.

Ts kan geluk hebben als hij bezwaar maakt, maar hopelijk niet, hij moet gewoon wachten tot de parkeeractie bevestigd is.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:37:00 #49
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_117916504
Heb exact hetzelfde gehad. Je moet officieel parkeerbelasting betalen vanaf het moment dat je stilstaat. (discussie over de praktische kant hiervan gaan we verder niet voeren). Bezwaar aantekenen, zal worden afgewezen. Daag ze voor de rechter en hoop dat ze hun drol intrekken ivm de rompslomp, dat deden ze bij ons uiteindelijk wel. On the record heb je geen poot om op te staan. Tyfuslijers zijn het.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:09:45 #50
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117917635
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:37 schreef Rio het volgende:
Bezwaar aantekenen, zal worden afgewezen.
Dit.

De parkeerbeambte is gerechtigd om te controleren of voor een geparkeerd voertuig de parkeerbelasting is voldaan, en als dat niet zo is, een bekeuring uit te schrijven. Op het moment dat de ambtenaar dit deed, was dat niet het geval. Bovendien was de eigenaar niet in de buurt van het voertuig aanwezig of bezig een parkeerbonnetje te halen bij de automaat, dus is er netjes volgens de regels een bekeuring uitgeschreven en zal een bezwaar afgewezen worden.

quote:
Tyfuslijers zijn het.
Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.

Op het moment dat je je auto parkeert op een plaats waar je voor moet betalen, dien je dat ook gewoon ter plaatse te doen op het moment dat je parkeert. Niet eerst ergens anders heengaan en dan besluiten nog eens te gaan betalen. Je loopt ten slotte ook niet de winkel uit met je produkten om buiten bij je auto eens even het aankoopbedrag met je internetbankieren-app over te boeken.

Voor elke persoon die net even pas z'n parkeer-app opstart wanneer hij eenmaal binnen is, zijn er tien die hun telefoon met app pas tevoorschijn trekken als ze een parkeercontroleur aan zien komen lopen. Het is dan niet zo gek dat in een dergelijk geval een bezwaar afgewezen zal worden.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:48:50 #51
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_117921174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:09 schreef Leshy het volgende:

[..]

Dit.

De parkeerbeambte is gerechtigd om te controleren of voor een geparkeerd voertuig de parkeerbelasting is voldaan, en als dat niet zo is, een bekeuring uit te schrijven. Op het moment dat de ambtenaar dit deed, was dat niet het geval. Bovendien was de eigenaar niet in de buurt van het voertuig aanwezig of bezig een parkeerbonnetje te halen bij de automaat, dus is er netjes volgens de regels een bekeuring uitgeschreven en zal een bezwaar afgewezen worden.

[..]

Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.

Op het moment dat je je auto parkeert op een plaats waar je voor moet betalen, dien je dat ook gewoon ter plaatse te doen op het moment dat je parkeert. Niet eerst ergens anders heengaan en dan besluiten nog eens te gaan betalen. Je loopt ten slotte ook niet de winkel uit met je produkten om buiten bij je auto eens even het aankoopbedrag met je internetbankieren-app over te boeken.

Voor elke persoon die net even pas z'n parkeer-app opstart wanneer hij eenmaal binnen is, zijn er tien die hun telefoon met app pas tevoorschijn trekken als ze een parkeercontroleur aan zien komen lopen. Het is dan niet zo gek dat in een dergelijk geval een bezwaar afgewezen zal worden.
Pennenlikker.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:51:27 #52
76108 bluuf
Powershell fan
pi_117922009
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:48 schreef Rio het volgende:

[..]

Pennenlikker.
Ik heb een keer een boete gehad voor het niet betalen van een parkeerkaartje (volkomen terecht de bekeuring, ik was gewoon vergeten te betalen omdat ik dezelfde dag nog zou gaan vliegen en ik dus nog even snel iets moest halen). Het enige waar ik een probleem mee had was dat de bekeuring ook een minuut na mijn vertrek was uitgeschreven.
Handhaven houdt namelijk niet alleen in dat je bekeurt maar ook dat je mensten aanspreekt op dingen, soms vergeten mensen namelijk oprecht te betalen of hebben zij het bord welke aangeeft dat er betaald parkeren is niet gezien (soms staan de borden echt op onduidelijke plekken, als niet bewoner weet je dan echt niet dat je moet betalen).
Zowieso zit er hier in zaandam een echte teringlijer bij de parkeerdienst, ik hoor die vent regelmatig semi-grappige ("zoo, die krijgt vanavond geen seks van zijn vrouw hahaha" als hij een bon uitschrijft) opmerkingen maken tegen collega's als hij weer eens iemand bekeurd heeft. Hij lijkt trouwens sprekend op Ad van de Berg van Martijn, inclusief scheve tanden in zijn mond (echt zo'n type die zijn eigen mislukte leven projecteert op andere mensen dmv zoveel mogelijk boetes uitschrijven).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mensen bij parkeerbeheer zo zijn, echter is het vaak wel een bepaald slag mens wat dat werk doet, het type "verraad zijn eigen moeder nog als hij er beter van kan worden"
pi_117924325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:51 schreef bluuf het volgende:

[..]

Ik heb een keer een boete gehad voor het niet betalen van een parkeerkaartje (volkomen terecht de bekeuring, ik was gewoon vergeten te betalen omdat ik dezelfde dag nog zou gaan vliegen en ik dus nog even snel iets moest halen). Het enige waar ik een probleem mee had was dat de bekeuring ook een minuut na mijn vertrek was uitgeschreven.
Handhaven houdt namelijk niet alleen in dat je bekeurt maar ook dat je mensten aanspreekt op dingen, soms vergeten mensen namelijk oprecht te betalen of hebben zij het bord welke aangeeft dat er betaald parkeren is niet gezien (soms staan de borden echt op onduidelijke plekken, als niet bewoner weet je dan echt niet dat je moet betalen).
Zowieso zit er hier in zaandam een echte teringlijer bij de parkeerdienst, ik hoor die vent regelmatig semi-grappige ("zoo, die krijgt vanavond geen seks van zijn vrouw hahaha" als hij een bon uitschrijft) opmerkingen maken tegen collega's als hij weer eens iemand bekeurd heeft. Hij lijkt trouwens sprekend op Ad van de Berg van Martijn, inclusief scheve tanden in zijn mond (echt zo'n type die zijn eigen mislukte leven projecteert op andere mensen dmv zoveel mogelijk boetes uitschrijven).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mensen bij parkeerbeheer zo zijn, echter is het vaak wel een bepaald slag mens wat dat werk doet, het type "verraad zijn eigen moeder nog als hij er beter van kan worden"
Wat een onzin zeg, in iedere tak van sport kom je mensen tegen die zo zijn of juist niet.
En je kunt nog zo boos zijn, aanspreken lukt alleen als de desbetreffende persoon aanwezig is.
Daarbij kan hij of zij niet ruiken dat de auto er pas 1 minuut staat in jouw beleving.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:07:01 #54
76108 bluuf
Powershell fan
pi_117925096
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, in iedere tak van sport kom je mensen tegen die zo zijn of juist niet.
En je kunt nog zo boos zijn, aanspreken lukt alleen als de desbetreffende persoon aanwezig is.
Daarbij kan hij of zij niet ruiken dat de auto er pas 1 minuut staat in jouw beleving.
Gezien de grootte van het terrein en de ligging kan het niet anders zijn geweest als dat ze hebben zitten "loeren" (ik zie ze hier wel vaker sneaky opgesteld staan wachten om als een speer naar de auto toe te rijden met hun scootertje zodra de eigenaar wegloopt, dit heeft dus niets met handhaving te maken). Laatst zag ik ze zelfs nog om 2 minuten voor 6 (tot 6 uur betaald parkeren) nog controleren en ook weer als een speer naar een auto gaan als de eigenaar weggelopen is.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:47:29 #55
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_117936128
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:07 schreef bluuf het volgende:

[..]

Gezien de grootte van het terrein en de ligging kan het niet anders zijn geweest als dat ze hebben zitten "loeren" (ik zie ze hier wel vaker sneaky opgesteld staan wachten om als een speer naar de auto toe te rijden met hun scootertje zodra de eigenaar wegloopt, dit heeft dus niets met handhaving te maken). Laatst zag ik ze zelfs nog om 2 minuten voor 6 (tot 6 uur betaald parkeren) nog controleren en ook weer als een speer naar een auto gaan als de eigenaar weggelopen is.
Die gasten halen ook liever the easy way hun targets. Mislukte smerissen, nee, mislukte portiers zijn het. :r
Ik heb al een boek.
  zondag 14 oktober 2012 @ 19:55:56 #56
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117969551
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:48 schreef Rio het volgende:
Pennenlikker.
Ah ja, de al te verwachten "ik ben het niet met je eens, maar te dom om argumenten te verzinnen, dus ga ik maar schelden dan vinden mensen mij ook wel cool"-reactie.

Er zullen ongetwijfeld figuren tussen zitten die het soort naaistreken uithalen als hierboven is genoemd, maar ja, dat soort figuren heb je in elke beroepsgroep. Om dan maar even iedereen die dat beroep heeft voor tyfuslijer uit te maken vind ik gewoon niet bepaald netjes.

Oh ja, en ik lik nooit aan pennen. Soms kauw ik er wel op.
pi_117985791
quote:
1s.gif [b]Op
Die gasten halen ook liever the easy way hun targets. Mislukte smerissen, nee, mislukte portiers zijn het. :r
En waarom dan? Ze handhaven gewoon de regels. En als jij de regels ook gewoon volgt, dan is er toch geen probleem?
pi_118081283
Nou nog mooier, het kantoor van parkeerbeheer zit letterlijk aan de overkant van waar ik had geparkeerd haha :) Misschien zaten ze met 10 man uit het raam te kijken.. Weet je trouwens wat nog een nadeel is van flexibel betalen via je iPhone? (zonder eindtijd) Je kunt dus ook vergeten de meter stop te zetten als je weer weg gaat haha zoals gisteren :')
pi_118087730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:25 schreef metallicelmo het volgende:
Nou nog mooier, het kantoor van parkeerbeheer zit letterlijk aan de overkant van waar ik had geparkeerd haha :) Misschien zaten ze met 10 man uit het raam te kijken.. Weet je trouwens wat nog een nadeel is van flexibel betalen via je iPhone? (zonder eindtijd) Je kunt dus ook vergeten de meter stop te zetten als je weer weg gaat haha zoals gisteren :')
Oww dat is kut.. |:(
pi_118152528
Ik vind dit ook zeer kinderachtig. Of je 'n kans maakt weet ik niet.

Heb 't zelf ook een keer gehad, maar heb de moeite toen niet genomen het aan te vechten... :@
Op Scheveningen betaal(de) je op een van de grote parkeerterreinen niets buiten het seizoen. Dat seizoen liep tot 28(of 29) februari. Vanaf 1 maart moet er weer parkeergeld betaald worden van 10.00 tot 20.00. Op een zeer regenachtige zondagavond 1 maart kwam ik thuis (woonde vlak achter de boulevard) en er was weer eens geen plek. Dus ik zet de auto neer op het parkeerterrein, mij niet beseffende dat 't 1 maart was. Dit alles was om 19.55, want ik was nét voor 8 uur binnen omdat er een programma op tv kwam wat ik wilde zien. De volgende dag kwam ik terug. Boete van 50 euro achter m'n ruitenwisser, uitgeschreven om 19.57uur. Ffffffuuuuuuuuu.

Kun je zeggen 'die man/vrouw deed gewoon zijn/haar werk', maar hij/zij moet me weg hebben zien lopen. Wat is de moeite om even 'hé! mevrouw! Het is vanaf vandaag weer betaald parkeren!!!' te roepen.... ;(
Ja doei.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:28:23 #61
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_118159662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind dit ook zeer kinderachtig. Of je 'n kans maakt weet ik niet.

Niet de regels volgen = niet janken als je een boete krijgt. Das pas kinderachtig.

quote:
Heb 't zelf ook een keer gehad, maar heb de moeite toen niet genomen het aan te vechten... :@
Op Scheveningen betaal(de) je op een van de grote parkeerterreinen niets buiten het seizoen. Dat seizoen liep tot 28(of 29) februari. Vanaf 1 maart moet er weer parkeergeld betaald worden van 10.00 tot 20.00. Op een zeer regenachtige zondagavond 1 maart kwam ik thuis (woonde vlak achter de boulevard) en er was weer eens geen plek. Dus ik zet de auto neer op het parkeerterrein, mij niet beseffende dat 't 1 maart was. Dit alles was om 19.55, want ik was nét voor 8 uur binnen omdat er een programma op tv kwam wat ik wilde zien. De volgende dag kwam ik terug. Boete van 50 euro achter m'n ruitenwisser, uitgeschreven om 19.57uur. Ffffffuuuuuuuuu.

Kun je zeggen 'die man/vrouw deed gewoon zijn/haar werk', maar hij/zij moet me weg hebben zien lopen. Wat is de moeite om even 'hé! mevrouw! Het is vanaf vandaag weer betaald parkeren!!!' te roepen.... ;(
Ze zijn er niet om je er aan te herinneren dat je moet betalen, dan behoor je zelf te weten. Heeft ook niks met kinderachtig te maken, de politie gaat ook niet naast een stoplicht staan roepen dat je niet door rood mag rijden. Iets met eigen verantwoording enzo.
Dum de dum
pi_118159863
Net als kilometerheffing hadden ze ook parkeerheffing moeten invieren. Autonatisch betalen via een kastje als je ergens stilstaat. Zou ts het er nog op kunnen gooien dat zijn 3g in de auto niet goed werkte en hij binnen wifi had?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:37:25 #63
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_118160815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze zijn er niet om je er aan te herinneren dat je moet betalen, dan behoor je zelf te weten. Heeft ook niks met kinderachtig te maken, de politie gaat ook niet naast een stoplicht staan roepen dat je niet door rood mag rijden. Iets met eigen verantwoording enzo.
Dus jij vindt het niet kinderachtig dat er een boete uitgeschreven wordt om 19.57 terwijl er vanaf 20.00 uur gratis parkeren is. Dan weet ik het ook niet meer. Met zulke zaken krijg je dus het geneuzel dat het pennenlikkers zijn op verjaardagen. Zoiets heet coulance.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_118161974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus jij vindt het niet kinderachtig dat er een boete uitgeschreven wordt om 19.57 terwijl er vanaf 20.00 uur gratis parkeren is. Dan weet ik het ook niet meer. Met zulke zaken krijg je dus het geneuzel dat het pennenlikkers zijn op verjaardagen. Zoiets heet coulance.
Coulance krijg je bij de winkel omdat ze aan klantenbinding doen.
'And I called your name,
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:45:18 #65
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_118162879
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Coulance krijg je bij de winkel omdat ze aan klantenbinding doen.
Kijk eens in het woordenboek.

coulance
de coulance zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ku'ls] neiging om niet erg streng te zijn, om iemand een plezier te doen Voorbeelden: `De controleurs behandelden de overtreders met coulance.`, `de verzekeringsmaatschappij om coulance verzoeken` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/coulance
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_118163673
Bedankt voor je les Nederlands, maar ik ben bekend met de definitie van het woord coulant.

Ik bedoel te zeggen, dat zij geen enkele motivatie hebben om coulant te zijn, omdat ze je niet als klant hoeven te binden. Zoals een winkelier of verzekeraar dat wel wil.
'And I called your name,
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:35:39 #67
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_118164533
Regels zijn regels

Als 19:57 mag komt er wel iemand janken dattie er om 19:56 stond, en dan iemand om 19:55 en dan en dan ....
Dum de dum
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:35:54 #68
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118164540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Bedankt voor je les Nederlands, maar ik ben bekend met de definitie van het woord coulant.

Ik bedoel te zeggen, dat zij geen enkele motivatie hebben om coulant te zijn, omdat ze je niet als klant hoeven te binden. Zoals een winkelier of verzekeraar dat wel wil.
Nee hoor, volgens mij snap je het nog niet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118165368
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij snap je het nog niet.
Oke, waarom waren ze volgens jou dan niet coulant? En welk voordeel zouden ze hebben als ze coulant waren?
'And I called your name,
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:00:12 #70
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118165533
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Oke, waarom waren ze volgens jou dan niet coulant? En welk voordeel zouden ze hebben als ze coulant waren?
Om coulant te zijn, hoef je niet ergens voordeel uit te halen. Het kan ook om gewoon vriendelijk te zijn.
Dat staat dus ook in de post boven jou:

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:45 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Kijk eens in het woordenboek.

coulance
de coulance zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ku'ls] neiging om niet erg streng te zijn, om iemand een plezier te doen Voorbeelden: `De controleurs behandelden de overtreders met coulance.`, `de verzekeringsmaatschappij om coulance verzoeken` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/coulance
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118165745
Vriendelijkheid vind je bij winkeliers en dergelijke om klantenbinding en dergelijke.
Waarom zou je op vriendelijkheid moeten rekenen als die mensen ook targets moeten halen.

Sowieso, je overtreedt -hoe weinig dan ook - zelf de regels, dan is het wel erg makkelijk om te gaan zeggen dat de controleurs vriendelijker danwel coulanter hadden moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Me_Wesley op 19-10-2012 12:53:04 ]
'And I called your name,
pi_118167295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Fe2O3 het volgende:
Regels zijn regels

Als 19:57 mag komt er wel iemand janken dattie er om 19:56 stond, en dan iemand om 19:55 en dan en dan ....
ja hoor *aai over bol*
Ja doei.
pi_118985667
Even een update: ik hoef hem niet te betalen! :) BETER ! Voor de nieuwsgierigen:

"Uw argumenten:
U was onderweg om binnen bij een vriend het kenteken aldaar via het internet aan te melden. Op dat moment werd de naheffingsaanslag opgelegd. U stuurt een uitdraai van de belprovider mee ter verduidelijking. U wijst op het geringe tijdsverschil tussen het moment van aanmelden en het tijdstip van de naheffingsaanslag.

De overwegingen van de gemeente:
Uit onze registratiesystemen blijkt dat uw aanmelding inderdaad werd bevestigd binnen luttele minuten nadat de parkeercontroleur de parkeerrechten opvroeg in de digitale parkeerrechten database (PRDB)
Aangezien u bezig was met het betalen van de verschuldigde parkeerbelasting op het moment dat de bevraging van de controleur plaatsvond, konden deze parkeerrechten niet worden herkend.
Wij wijzen u er nadrukkelijk op dat de bestuurder altijd verantwoordelijk blijft voor het tijdig aanmelden van de juiste gegevens. Gebleken is dat dit de eerste keer is dat de aanmelding voor dit kenteken via de computer iets later dan het tijdstip van de naheffingsaanslag werd ontvangen.

Uitspraak
Gezien het voorstaande is besloten:
1. uw bezwaarschrift gegrond te verklaren;
2. de bestreden naheffingsaanslag te vernietigen."
pi_118985757
Gefeliciteerd!
pi_118985789
Puik! En tof dat je 't nog even laat weten hier! :D
Ja doei.
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 17:47:04 #76
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118986195
Maar beter is gewoon ff de betaling te regelen voor je van je wagen wegloopt.
  donderdag 8 november 2012 @ 18:40:43 #78
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118987436
Gefeliciteerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:56 schreef mrPanerai het volgende:
Maar beter is gewoon ff de betaling te regelen voor je van je wagen wegloopt.
Dit, denk nu niet dat dit de manier is waarop het hoort. Ze hebben niet voor niks eerst gekeken in de database naar je boetehistorie.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:27:56 #79
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_118996056
Gefeliciteerd, dat is absoluut een stuk coulanter dan ik ze had ingeschat. Een nette oplossing!
pi_119002561
Top, goed dat je nog bezwaar hebt gemaakt.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:03:26 #81
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_119048570
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 19:55 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ah ja, de al te verwachten "ik ben het niet met je eens, maar te dom om argumenten te verzinnen, dus ga ik maar schelden dan vinden mensen mij ook wel cool"-reactie.

Er zullen ongetwijfeld figuren tussen zitten die het soort naaistreken uithalen als hierboven is genoemd, maar ja, dat soort figuren heb je in elke beroepsgroep. Om dan maar even iedereen die dat beroep heeft voor tyfuslijer uit te maken vind ik gewoon niet bepaald netjes.

Oh ja, en ik lik nooit aan pennen. Soms kauw ik er wel op.
Ah, de standaard 'regels zijn regels' reaktie ter verdediging van ultieme stupiditeit. Daar maak ik inderdaad nooit te veel woorden aan vuil. Zo ook nu niet.
Ik heb al een boek.
pi_119051467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Feit is dat er om 18:06 geen parkeerbelasting was betaald. Er geldt uiteraard wel zoiets als coulance in dit soort gevallen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:21:34 #83
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_119051563
quote:
Kansloos,

Auto parkeert
Dus boete
Onzin. In Amsterdam moet je bijvoorbeeld eerst weten wat het nummer van die paal is. Dus moet je uitstappen, een paal zoeken en dan kun je pas via sms betalen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:08:44 #84
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_119063636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Onzin. In Amsterdam moet je bijvoorbeeld eerst weten wat het nummer van die paal is. Dus moet je uitstappen, een paal zoeken en dan kun je pas via sms betalen.
Heb nog nooit zo'n paan ergens binnen zien staan, hele topic wel gelezen? mgoed, TS heeft mazzel gehad, voor deze ene keer, aldus het bezwaar.
Dum de dum
pi_119077293
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Heb nog nooit zo'n paan ergens binnen zien staan, hele topic wel gelezen? mgoed, TS heeft mazzel gehad, voor deze ene keer, aldus het bezwaar.
Die vriend heeft een eigen paal... :')
  maandag 12 november 2012 @ 07:55:02 #86
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_119114028
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 09:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

Die vriend heeft een eigen paal... :')
Waar je naar kunt SMSen ... volgens mij heb ik daar 's avonds wel eens relcame van voorbij zien komen
Dum de dum
  woensdag 14 november 2012 @ 20:49:35 #87
68638 Zwansen
pi_119214281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen?

Hoe wil je zonder uit te stappen betalen? In Amsterdam moet je weten wat het nummer is van de dichtstbijzijnde parkeermeter. Dat nummer moet je namelijk smsen/invoeren in je app... En bijna altijd sta je niet naast die paal of moet je zelfs zoeken naar die paal.

En ik denk dat er weinig mensen zijn die al die nummers uit hun hoofd kennen. :')
pi_119214414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen?

Hoe wil je zonder uit te stappen betalen? In Amsterdam moet je weten wat het nummer is van de dichtstbijzijnde parkeermeter. Dat nummer moet je namelijk smsen/invoeren in je app... En bijna altijd sta je niet naast die paal of moet je zelfs zoeken naar die paal.

En ik denk dat er weinig mensen zijn die al die nummers uit hun hoofd kennen. :')
Een controleur kijkt, voordat hij een bon uitschrijft, altijd naar de palen in de buurt om te kijken of er iemand een betalingshandeling uitvoert. TS was naar binnen gegaan, dus de controleur ziet niemand bij de palen in de buurt staan..
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 november 2012 @ 20:53:22 #89
68638 Zwansen
pi_119214486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een controleur kijkt, voordat hij een bon uitschrijft, altijd naar de palen in de buurt om te kijken of er iemand een betalingshandeling uitvoert. TS was naar binnen gegaan, dus de controleur ziet niemand bij de palen in de buurt staan..
Snap ik, maar het ging me specifiek om dit deel van zijn post:

quote:
Kansloos,

Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen.
(...)
pi_119214523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Snap ik, maar het ging me specifiek om dit deel van zijn post:

[..]

Ah I see. Nee dat klopt niet inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 november 2012 @ 20:54:18 #91
68638 Zwansen