Maar kan dus met gemak aangevochten worden. Je hebt altijd een aantal minuten speling.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:45 schreef metallicelmo het volgende:
Ja precies heb het zwart op wit.. Gaat alleen via de leasemaatschappij... Duurt altijd vreselijk lang allemaal..
Die heb je officieel niet, maar die krijg je wel bij de kantonrechter.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar kan dus met gemak aangevochten worden. Je hebt altijd een aantal minuten speling.
Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die heb je officieel niet, maar die krijg je wel bij de kantonrechter.
Daarom gewoon alle relevante documenten opvragen en uitvechten totaan het kantongerecht. Je mag vergeetachtig zijn als verdachte. Dus je vergeet dat je juist die dag binnen pas e.e.a. activeerde, terwijl je dat "normaal" al in de auto doet.quote:
Dit was per telefoon.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
Hoe gaat TS dan bewijzen dat hij inderdaad om 18:07 daar begon met parkeren? Hij kan er net zo goed de hele dag hebben gestaan en snel zichzelf hebben aangemeld toen hij door het raam zag dat de controleurs bezig waren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar kan dus met gemak aangevochten worden. Je hebt altijd een aantal minuten speling.
Dit inderdaadquote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,
Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.
Vanaf de parkeerwachters zijn/haar point of view
Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Checkt evt. digitaal betaald = nope (want TS ging dat binnen pas doen)
Dus boete
Als je te gierig bent voor een kwartiertje parkeergeld..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:10 schreef trigt013 het volgende:
Dit soort naai streken kom je best wel veel tegen. In Amersfoort deden ze dat altijd bij de bioscoop. Alles films starten om 20:00 a 20:15 en je moest betalen tot 20:30 en veel mensen die de truuk niet kende gokte op die 15 minuten en zodra alle films begonnen waren en de mensen van straat af waren gingen ze alle auto's in de omgeving af.
Deze truuk halen ze ook uit bij de Flint theater.
Tja, dat is bewust niet betalen en hopen dat ze je niet beboeten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:10 schreef trigt013 het volgende:
Dit soort naai streken kom je best wel veel tegen. In Amersfoort deden ze dat altijd bij de bioscoop. Alles films starten om 20:00 a 20:15 en je moest betalen tot 20:30 en veel mensen die de truuk niet kende gokte op die 15 minuten en zodra alle films begonnen waren en de mensen van straat af waren gingen ze alle auto's in de omgeving af.
Bij het ziekenhuis op kerst, met bezoekuur. Ieder jaar weer. De parkeerwachten in Amersfoort zijn wel veruit de ergste in hun soort denk ikquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:10 schreef trigt013 het volgende:
misschien is de eindtijd wel expres 15 minuten na de begintijd van de film gelegd, bestuurders kennen ook de menselijke aard.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:27 schreef FF het volgende:
[..]
Tja, dat is bewust niet betalen en hopen dat ze je niet beboeten.
Meer dan terecht dat ze daar extra op letten. Anders zou iedereen het laatste kwartier niet betalen.
TS heeft geen gebruik gemaakt van de parkeermeter, dus die speling is volgens mij niet van toepassing. TS had bij de auto zijn zaken moeten regelen en toen weg moeten lopen, niet andersom.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 02:08 schreef RacerDKB het volgende:
Dus zo'n figuur zat ergens te wachten, en als je na het uitstappen niet naar de kaartjesautomaat loopt, een kaartje koopt en deze in de auto legt dan krijg je een boete?
Niet rekening houdende met eventueel betalen via mobiele telefoon.
Hilarisch kansloos.
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef CesarMilan het volgende:
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.
Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon persoonlijk gesproken en uitgelegd wat er was.
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
Weert, in het pittoreske Limburg, daar worden geen parkeerwachters uitgescholdenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.
Waarom niet gewoon in/bij de auto je zaken regelen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:41 schreef metallicelmo het volgende:
Zo, ik parkeer in Amsterdam, stap uit, loop naar binnen, doe de deur dicht. Pak m'n telefoon en stel via App Parking de parkeermeter in.
TS heeft geen bewijs dat het 1 minuut was. Misschien zat TS al 3 uur in zijn kantoor en zag hij toen de parkeerwachters lopen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
Waarom is 18:06 (de aankomstttijd waarop TS claimt te zijn geparkeerd) een feit? Hoe gaat TS dat bewijzen zwart op wit?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
Jurisprudentie kan ook tegen je werken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AO2864quote:Anders dan belanghebbende betoogt zijn de gevallen waarin betaling in contacten geschiedt respectievelijk de betaling via telefonische aanmelding plaatsvindt feitelijk en daarmee rechtens geen gelijke gevallen. De wijze van betaling en de benodigde tijd om aan de betalingsverplichting te voldoen verschilt daarvoor te wezenlijk om in fiscaal opzicht gelijke gevallen aanwezig te kunnen oordelen. Het vorenstaande laat uiteraard onverlet dat belanghebbende in de gelegenheid moet worden gesteld om telefonisch contact op te kunnen nemen met Park-line. Anders dan belanghebbende betoogt is daartoe een vrije tijdsmarge van enkele minuten om aan de betalings-verplichting te voldoen, behoudens in bijzondere omstandigheden waaromtrent in het onderwerpelijke geval geen feiten zijn gesteld noch anderszins zijn gebleken, niet vereist.
Dat ende dus.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,
Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.
Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Dus boete
Wacht op de bevestiging.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
Ja, maar daarvoor moet hij dus wel aanwezig zijn, de parkeerwachter heeft waarschijnlijk niemand bij de parkeerautomaat gezien en niet bij de auto.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
Dit.quote:
Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.quote:Tyfuslijers zijn het.
Pennenlikker.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:09 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dit.
De parkeerbeambte is gerechtigd om te controleren of voor een geparkeerd voertuig de parkeerbelasting is voldaan, en als dat niet zo is, een bekeuring uit te schrijven. Op het moment dat de ambtenaar dit deed, was dat niet het geval. Bovendien was de eigenaar niet in de buurt van het voertuig aanwezig of bezig een parkeerbonnetje te halen bij de automaat, dus is er netjes volgens de regels een bekeuring uitgeschreven en zal een bezwaar afgewezen worden.
[..]
Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.
Op het moment dat je je auto parkeert op een plaats waar je voor moet betalen, dien je dat ook gewoon ter plaatse te doen op het moment dat je parkeert. Niet eerst ergens anders heengaan en dan besluiten nog eens te gaan betalen. Je loopt ten slotte ook niet de winkel uit met je produkten om buiten bij je auto eens even het aankoopbedrag met je internetbankieren-app over te boeken.
Voor elke persoon die net even pas z'n parkeer-app opstart wanneer hij eenmaal binnen is, zijn er tien die hun telefoon met app pas tevoorschijn trekken als ze een parkeercontroleur aan zien komen lopen. Het is dan niet zo gek dat in een dergelijk geval een bezwaar afgewezen zal worden.
Ik heb een keer een boete gehad voor het niet betalen van een parkeerkaartje (volkomen terecht de bekeuring, ik was gewoon vergeten te betalen omdat ik dezelfde dag nog zou gaan vliegen en ik dus nog even snel iets moest halen). Het enige waar ik een probleem mee had was dat de bekeuring ook een minuut na mijn vertrek was uitgeschreven.quote:
Wat een onzin zeg, in iedere tak van sport kom je mensen tegen die zo zijn of juist niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:51 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik heb een keer een boete gehad voor het niet betalen van een parkeerkaartje (volkomen terecht de bekeuring, ik was gewoon vergeten te betalen omdat ik dezelfde dag nog zou gaan vliegen en ik dus nog even snel iets moest halen). Het enige waar ik een probleem mee had was dat de bekeuring ook een minuut na mijn vertrek was uitgeschreven.
Handhaven houdt namelijk niet alleen in dat je bekeurt maar ook dat je mensten aanspreekt op dingen, soms vergeten mensen namelijk oprecht te betalen of hebben zij het bord welke aangeeft dat er betaald parkeren is niet gezien (soms staan de borden echt op onduidelijke plekken, als niet bewoner weet je dan echt niet dat je moet betalen).
Zowieso zit er hier in zaandam een echte teringlijer bij de parkeerdienst, ik hoor die vent regelmatig semi-grappige ("zoo, die krijgt vanavond geen seks van zijn vrouw hahaha" als hij een bon uitschrijft) opmerkingen maken tegen collega's als hij weer eens iemand bekeurd heeft. Hij lijkt trouwens sprekend op Ad van de Berg van Martijn, inclusief scheve tanden in zijn mond (echt zo'n type die zijn eigen mislukte leven projecteert op andere mensen dmv zoveel mogelijk boetes uitschrijven).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle mensen bij parkeerbeheer zo zijn, echter is het vaak wel een bepaald slag mens wat dat werk doet, het type "verraad zijn eigen moeder nog als hij er beter van kan worden"
Gezien de grootte van het terrein en de ligging kan het niet anders zijn geweest als dat ze hebben zitten "loeren" (ik zie ze hier wel vaker sneaky opgesteld staan wachten om als een speer naar de auto toe te rijden met hun scootertje zodra de eigenaar wegloopt, dit heeft dus niets met handhaving te maken). Laatst zag ik ze zelfs nog om 2 minuten voor 6 (tot 6 uur betaald parkeren) nog controleren en ook weer als een speer naar een auto gaan als de eigenaar weggelopen is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, in iedere tak van sport kom je mensen tegen die zo zijn of juist niet.
En je kunt nog zo boos zijn, aanspreken lukt alleen als de desbetreffende persoon aanwezig is.
Daarbij kan hij of zij niet ruiken dat de auto er pas 1 minuut staat in jouw beleving.
Die gasten halen ook liever the easy way hun targets. Mislukte smerissen, nee, mislukte portiers zijn het.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:07 schreef bluuf het volgende:
[..]
Gezien de grootte van het terrein en de ligging kan het niet anders zijn geweest als dat ze hebben zitten "loeren" (ik zie ze hier wel vaker sneaky opgesteld staan wachten om als een speer naar de auto toe te rijden met hun scootertje zodra de eigenaar wegloopt, dit heeft dus niets met handhaving te maken). Laatst zag ik ze zelfs nog om 2 minuten voor 6 (tot 6 uur betaald parkeren) nog controleren en ook weer als een speer naar een auto gaan als de eigenaar weggelopen is.
Ah ja, de al te verwachten "ik ben het niet met je eens, maar te dom om argumenten te verzinnen, dus ga ik maar schelden dan vinden mensen mij ook wel cool"-reactie.quote:
En waarom dan? Ze handhaven gewoon de regels. En als jij de regels ook gewoon volgt, dan is er toch geen probleem?quote:[b]Op
Die gasten halen ook liever the easy way hun targets. Mislukte smerissen, nee, mislukte portiers zijn het.
Oww dat is kut..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:25 schreef metallicelmo het volgende:
Nou nog mooier, het kantoor van parkeerbeheer zit letterlijk aan de overkant van waar ik had geparkeerd hahaMisschien zaten ze met 10 man uit het raam te kijken.. Weet je trouwens wat nog een nadeel is van flexibel betalen via je iPhone? (zonder eindtijd) Je kunt dus ook vergeten de meter stop te zetten als je weer weg gaat haha zoals gisteren
Niet de regels volgen = niet janken als je een boete krijgt. Das pas kinderachtig.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 23:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind dit ook zeer kinderachtig. Of je 'n kans maakt weet ik niet.
Ze zijn er niet om je er aan te herinneren dat je moet betalen, dan behoor je zelf te weten. Heeft ook niks met kinderachtig te maken, de politie gaat ook niet naast een stoplicht staan roepen dat je niet door rood mag rijden. Iets met eigen verantwoording enzo.quote:Heb 't zelf ook een keer gehad, maar heb de moeite toen niet genomen het aan te vechten...
Op Scheveningen betaal(de) je op een van de grote parkeerterreinen niets buiten het seizoen. Dat seizoen liep tot 28(of 29) februari. Vanaf 1 maart moet er weer parkeergeld betaald worden van 10.00 tot 20.00. Op een zeer regenachtige zondagavond 1 maart kwam ik thuis (woonde vlak achter de boulevard) en er was weer eens geen plek. Dus ik zet de auto neer op het parkeerterrein, mij niet beseffende dat 't 1 maart was. Dit alles was om 19.55, want ik was nét voor 8 uur binnen omdat er een programma op tv kwam wat ik wilde zien. De volgende dag kwam ik terug. Boete van 50 euro achter m'n ruitenwisser, uitgeschreven om 19.57uur. Ffffffuuuuuuuuu.
Kun je zeggen 'die man/vrouw deed gewoon zijn/haar werk', maar hij/zij moet me weg hebben zien lopen. Wat is de moeite om even 'hé! mevrouw! Het is vanaf vandaag weer betaald parkeren!!!' te roepen....
Dus jij vindt het niet kinderachtig dat er een boete uitgeschreven wordt om 19.57 terwijl er vanaf 20.00 uur gratis parkeren is. Dan weet ik het ook niet meer. Met zulke zaken krijg je dus het geneuzel dat het pennenlikkers zijn op verjaardagen. Zoiets heet coulance.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze zijn er niet om je er aan te herinneren dat je moet betalen, dan behoor je zelf te weten. Heeft ook niks met kinderachtig te maken, de politie gaat ook niet naast een stoplicht staan roepen dat je niet door rood mag rijden. Iets met eigen verantwoording enzo.
Coulance krijg je bij de winkel omdat ze aan klantenbinding doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet kinderachtig dat er een boete uitgeschreven wordt om 19.57 terwijl er vanaf 20.00 uur gratis parkeren is. Dan weet ik het ook niet meer. Met zulke zaken krijg je dus het geneuzel dat het pennenlikkers zijn op verjaardagen. Zoiets heet coulance.
Kijk eens in het woordenboek.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Coulance krijg je bij de winkel omdat ze aan klantenbinding doen.
Nee hoor, volgens mij snap je het nog niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Bedankt voor je les Nederlands, maar ik ben bekend met de definitie van het woord coulant.
Ik bedoel te zeggen, dat zij geen enkele motivatie hebben om coulant te zijn, omdat ze je niet als klant hoeven te binden. Zoals een winkelier of verzekeraar dat wel wil.
Oke, waarom waren ze volgens jou dan niet coulant? En welk voordeel zouden ze hebben als ze coulant waren?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij snap je het nog niet.
Om coulant te zijn, hoef je niet ergens voordeel uit te halen. Het kan ook om gewoon vriendelijk te zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oke, waarom waren ze volgens jou dan niet coulant? En welk voordeel zouden ze hebben als ze coulant waren?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:45 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Kijk eens in het woordenboek.
coulance
de coulance zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ku'ls] neiging om niet erg streng te zijn, om iemand een plezier te doen Voorbeelden: `De controleurs behandelden de overtreders met coulance.`, `de verzekeringsmaatschappij om coulance verzoeken` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/coulance
ja hoor *aai over bol*quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Fe2O3 het volgende:
Regels zijn regels
Als 19:57 mag komt er wel iemand janken dattie er om 19:56 stond, en dan iemand om 19:55 en dan en dan ....
Dit, denk nu niet dat dit de manier is waarop het hoort. Ze hebben niet voor niks eerst gekeken in de database naar je boetehistorie.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:56 schreef mrPanerai het volgende:
Maar beter is gewoon ff de betaling te regelen voor je van je wagen wegloopt.
Ah, de standaard 'regels zijn regels' reaktie ter verdediging van ultieme stupiditeit. Daar maak ik inderdaad nooit te veel woorden aan vuil. Zo ook nu niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:55 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ah ja, de al te verwachten "ik ben het niet met je eens, maar te dom om argumenten te verzinnen, dus ga ik maar schelden dan vinden mensen mij ook wel cool"-reactie.
Er zullen ongetwijfeld figuren tussen zitten die het soort naaistreken uithalen als hierboven is genoemd, maar ja, dat soort figuren heb je in elke beroepsgroep. Om dan maar even iedereen die dat beroep heeft voor tyfuslijer uit te maken vind ik gewoon niet bepaald netjes.
Oh ja, en ik lik nooit aan pennen. Soms kauw ik er wel op.
Feit is dat er om 18:06 geen parkeerbelasting was betaald. Er geldt uiteraard wel zoiets als coulance in dit soort gevallen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
Onzin. In Amsterdam moet je bijvoorbeeld eerst weten wat het nummer van die paal is. Dus moet je uitstappen, een paal zoeken en dan kun je pas via sms betalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,
Auto parkeert
Dus boete
Heb nog nooit zo'n paan ergens binnen zien staan, hele topic wel gelezen? mgoed, TS heeft mazzel gehad, voor deze ene keer, aldus het bezwaar.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Onzin. In Amsterdam moet je bijvoorbeeld eerst weten wat het nummer van die paal is. Dus moet je uitstappen, een paal zoeken en dan kun je pas via sms betalen.
Die vriend heeft een eigen paal...quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Heb nog nooit zo'n paan ergens binnen zien staan, hele topic wel gelezen? mgoed, TS heeft mazzel gehad, voor deze ene keer, aldus het bezwaar.
Waar je naar kunt SMSen ... volgens mij heb ik daar 's avonds wel eens relcame van voorbij zien komenquote:Op zondag 11 november 2012 09:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Die vriend heeft een eigen paal...
Heb je mijn post wel gelezen?quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Heb nog nooit zo'n paan ergens binnen zien staan, hele topic wel gelezen? mgoed, TS heeft mazzel gehad, voor deze ene keer, aldus het bezwaar.
Een controleur kijkt, voordat hij een bon uitschrijft, altijd naar de palen in de buurt om te kijken of er iemand een betalingshandeling uitvoert. TS was naar binnen gegaan, dus de controleur ziet niemand bij de palen in de buurt staan..quote:Op woensdag 14 november 2012 20:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen?
Hoe wil je zonder uit te stappen betalen? In Amsterdam moet je weten wat het nummer is van de dichtstbijzijnde parkeermeter. Dat nummer moet je namelijk smsen/invoeren in je app... En bijna altijd sta je niet naast die paal of moet je zelfs zoeken naar die paal.
En ik denk dat er weinig mensen zijn die al die nummers uit hun hoofd kennen.
Snap ik, maar het ging me specifiek om dit deel van zijn post:quote:Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een controleur kijkt, voordat hij een bon uitschrijft, altijd naar de palen in de buurt om te kijken of er iemand een betalingshandeling uitvoert. TS was naar binnen gegaan, dus de controleur ziet niemand bij de palen in de buurt staan..
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,
Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. (...)
Ah I see. Nee dat klopt niet inderdaad.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Snap ik, maar het ging me specifiek om dit deel van zijn post:
[..]
Terecht.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah I see. Nee dat klopt niet inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |