TS heeft geen gebruik gemaakt van de parkeermeter, dus die speling is volgens mij niet van toepassing. TS had bij de auto zijn zaken moeten regelen en toen weg moeten lopen, niet andersom.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 02:08 schreef RacerDKB het volgende:
Dus zo'n figuur zat ergens te wachten, en als je na het uitstappen niet naar de kaartjesautomaat loopt, een kaartje koopt en deze in de auto legt dan krijg je een boete?
Niet rekening houdende met eventueel betalen via mobiele telefoon.
Hilarisch kansloos.
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef CesarMilan het volgende:
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.
Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon persoonlijk gesproken en uitgelegd wat er was.
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
Weert, in het pittoreske Limburg, daar worden geen parkeerwachters uitgescholdenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.
Waarom niet gewoon in/bij de auto je zaken regelen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 00:41 schreef metallicelmo het volgende:
Zo, ik parkeer in Amsterdam, stap uit, loop naar binnen, doe de deur dicht. Pak m'n telefoon en stel via App Parking de parkeermeter in.
TS heeft geen bewijs dat het 1 minuut was. Misschien zat TS al 3 uur in zijn kantoor en zag hij toen de parkeerwachters lopen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
Waarom is 18:06 (de aankomstttijd waarop TS claimt te zijn geparkeerd) een feit? Hoe gaat TS dat bewijzen zwart op wit?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
Jurisprudentie kan ook tegen je werken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AO2864quote:Anders dan belanghebbende betoogt zijn de gevallen waarin betaling in contacten geschiedt respectievelijk de betaling via telefonische aanmelding plaatsvindt feitelijk en daarmee rechtens geen gelijke gevallen. De wijze van betaling en de benodigde tijd om aan de betalingsverplichting te voldoen verschilt daarvoor te wezenlijk om in fiscaal opzicht gelijke gevallen aanwezig te kunnen oordelen. Het vorenstaande laat uiteraard onverlet dat belanghebbende in de gelegenheid moet worden gesteld om telefonisch contact op te kunnen nemen met Park-line. Anders dan belanghebbende betoogt is daartoe een vrije tijdsmarge van enkele minuten om aan de betalings-verplichting te voldoen, behoudens in bijzondere omstandigheden waaromtrent in het onderwerpelijke geval geen feiten zijn gesteld noch anderszins zijn gebleken, niet vereist.
Dat ende dus.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,
Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.
Vanaf de parkeerwachters zijn/haar point of view
Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Checkt evt. digitaal betaald = nope (want TS ging dat binnen pas doen)
Dus boete
Wacht op de bevestiging.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
Ja, maar daarvoor moet hij dus wel aanwezig zijn, de parkeerwachter heeft waarschijnlijk niemand bij de parkeerautomaat gezien en niet bij de auto.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
Dit.quote:
Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.quote:Tyfuslijers zijn het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |