abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117855628
Parkeergeld betalen met een app en vervolgens een boete krijgen, grachtengordelprobleem. :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:31:21 #27
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117855859
TS, Hier een stappenplan:
http://www.anwb.nl/rechts(...)rsovertredingen.html

Deze kon je zelf ook vinden via Google overigens ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:33:43 #28
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117855937
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Officieel wel. De afstand vanaf de dichtstbijzijnde parkeerautomaat tot de verst gelegen parkeerplaats met een gemiddelde van 5km per uur. Die tijd heb je per definitie als veiligheid.
TS heeft geen gebruik gemaakt van de parkeermeter, dus die speling is volgens mij niet van toepassing. TS had bij de auto zijn zaken moeten regelen en toen weg moeten lopen, niet andersom.

Hoe dan ook, zulke eikels zijn het ook weer niet bij de parkeerwacht TS. Dien gewoon een bezwaar in en ze zullen je vast matsen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:36:06 #29
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117856045
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:08 schreef RacerDKB het volgende:
Dus zo'n figuur zat ergens te wachten, en als je na het uitstappen niet naar de kaartjesautomaat loopt, een kaartje koopt en deze in de auto legt dan krijg je een boete? :')

Niet rekening houdende met eventueel betalen via mobiele telefoon.

Hilarisch kansloos.
Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.

Overigens, zoals TS het nu vertelt kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij pas een kaartje kocht toen hij de parkeerwachter zag (vanuit het raam bijv.).
pi_117857287
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.

Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon gesproken en uitgelegd wat er was.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:05:53 #31
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117857335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:04 schreef CesarMilan het volgende:
Diegene die je de boete gegeven heeft kan deze nog intrekken. Mijn vader is een poos geleden op deze manier nog onder een boete uitgekomen. Hij had ergens geparkeerd waar dat eigenlijk niet mocht. Maar omdat het daar zo onduidelijk was aangegeven (belijning was eigenlijk helemaal weggesleten daar en het parkeerverbod bord hangt daar bijna 4 meter hoog dus zie je eigenlijk niet meer als je in de auto zit) hoefde hij uiteindelijk de boete niet te betalen.

Maar hij had diezelfde middag nog gebeld met de parkeerwachten in de stad waar dat was. Toen heeft hij die persoon persoonlijk gesproken en uitgelegd wat er was.
Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
pi_117857411
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ja, maar die jongens hebben toch geen telefoonnummer? Althans, dat lijkt me niet slim, dan worden ze de hele dag voor rot gescholden via de telefoon.
Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:11:04 #33
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117857537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:07 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Volgens mij stond er toch een telefoonnummer onder voor meer informatie daar heeft ie heengebeld en via via toch die persoon gesproken. Was wel in Weert, kleine stad.
Weert, in het pittoreske Limburg, daar worden geen parkeerwachters uitgescholden :P

Ik zal het eens vragen thuis.
pi_117860585
Ik geef TS weinig kans, er wordt met de diverse parkeermogelijkheden niet voor niets aangegeven dat je moet blijven wachten tot de aanmelding geaccepteerd is.

De parkeerwachter heeft je blijkbaar zien weglopen en toen je auto gecontroleerd, en je vervolgens terecht een prent gegeven.
Voortaan dus eerst parkeren, aanmelden en dan pas weglopen.
Overigens als je vaak op dezelfde plaats parkeert kun je de aanmelding al iets eerder doen en hoef je niet te wachten.
  Forum Admin donderdag 11 oktober 2012 @ 17:32:37 #35
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_117860620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk had TS haast. Liep als een malle van zijn auto naar de plek van bestemming, onderweg betalend. Hij zag de parkeerwachter die normaal zijn ronde doet over het hoofd.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:41 schreef metallicelmo het volgende:
Zo, ik parkeer in Amsterdam, stap uit, loop naar binnen, doe de deur dicht. Pak m'n telefoon en stel via App Parking de parkeermeter in.
Waarom niet gewoon in/bij de auto je zaken regelen?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_117884718
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
pi_117884920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Kom op zeg, 1 minuut. Ik zou het gooien op de verwerkingstijd van de server. Tegen die tijd dat ze hebben uitgezocht of daar inderdaad vertraging tussen zit of niet zijn ze al weer maanden verder.
TS heeft geen bewijs dat het 1 minuut was. Misschien zat TS al 3 uur in zijn kantoor en zag hij toen de parkeerwachters lopen.
pi_117884997
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
pi_117885072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:51 schreef boarn het volgende:
Er kunnen wel allerlei aannames worden gemaakt maar 18:06 en 18:07 zijn de feiten (en ik neem aan dat TO die tijdstippen zwart op wit kan overleggen) op basis van deze feiten moet TO bezwaar maken. Allerlei aannames doen niets af aan de feiten.
Waarom is 18:06 (de aankomstttijd waarop TS claimt te zijn geparkeerd) een feit? Hoe gaat TS dat bewijzen zwart op wit?

Het enige feit is dat TS is bekeurd om 18:07.
pi_117885283
Nou dat kun je gewoon laten weghalen idd door die persoon te bellen. Staat wel achterop de bekeuring hoe dat moet. Bij mij thuis 2 keer gebeurd. Ik woonde in een flat met parkeerkaart voor bezoekers die je moest inbellen (groningen trouwens) mijn vader komt dus langs. Stapt uit, in de lift, pakt kaart (ondertussen bel ik in), weer in de lift, komt bij auto, bekeuring. Kaart erin, weer omhoog, bellen met nummer, persoon aan de lijn dit en dat, en tada bekeuring verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Er word hier geopperd dat je dan bij auto moet blijven staan is mijn insziens de grootste kolder dier er is dus. Of bovenstaande verhaal natuurlijk nog opgaat een dag na dato weet ik niet.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_117885511
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
pi_117885972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Nee, TO is bekeurd op 18:06 en op 18:07 krijgt hij een bewijs terug dat zijn parkeeractie is verwerkt! Dit houdt in dat hij voorafgaand aan die bevestiging bezig is met de betalingshandeling van zijn parkeeractie, namelijk het invullen van de app. Het invullen van zijn app valt onder de betalingshandeling en op het moment dat hij dit uit voert voldoet hij aan zijn plicht om betaald te parkeren. Over de "betalingshandeling" is best wel wat jurisprudentie terug te vinden. Er moet de burger namelijk ook nog redelijke tijd worden gegund om zijn betalingshandeling uit te kunnen voeren.
Jurisprudentie kan ook tegen je werken.

quote:
Anders dan belanghebbende betoogt zijn de gevallen waarin betaling in contacten geschiedt respectievelijk de betaling via telefonische aanmelding plaatsvindt feitelijk en daarmee rechtens geen gelijke gevallen. De wijze van betaling en de benodigde tijd om aan de betalingsverplichting te voldoen verschilt daarvoor te wezenlijk om in fiscaal opzicht gelijke gevallen aanwezig te kunnen oordelen. Het vorenstaande laat uiteraard onverlet dat belanghebbende in de gelegenheid moet worden gesteld om telefonisch contact op te kunnen nemen met Park-line. Anders dan belanghebbende betoogt is daartoe een vrije tijdsmarge van enkele minuten om aan de betalings-verplichting te voldoen, behoudens in bijzondere omstandigheden waaromtrent in het onderwerpelijke geval geen feiten zijn gesteld noch anderszins zijn gebleken, niet vereist.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AO2864
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:35:41 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117886231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Kansloos,

Bedoeling is om met die app, voor je uitstapt, te betalen. Niet terwijl je al in de AH staat oid. Bezwaar zal niet slagen. Misschien dat je voor kanton een aardige rechter krijgt. Mgoed, hoop werk voor 66 euro.

Vanaf de parkeerwachters zijn/haar point of view
Auto parkeert
Persoon loopt weg zonder telefoon aan te raken oid en gaat zelfs ergens naar binnen
Checkt evt. digitaal betaald = nope (want TS ging dat binnen pas doen)
Dus boete
Dat ende dus.
+ het verhaal dat TS best wel een betaald zou kunnen hebben zodra hij de controleurs zag. Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar zo zou een OVJ het wel kunnen uitleggen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:51:18 #44
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117888757
Technisch gezien moet je vanaf de seconde dat je er staat betalen. Er is een grace period voor de papieren kaartjes (automaat lopen, automaat stuk, verder lopen etc...) dus daar had je misschien nog weggekomen met een bezwaar en een goed verhaal. Er stond een rij, automaat was stuk etc...

Echter als de parkeer man dan verklaart dat er geen rij was, de automaat werkte en hij je auto al 5 min zag staan maak je net zo goed geen kans meer.

Puur het feit dat TS electronisch te laat heeft betaald maakt elk bezwaar hier kansloos :)
Dum de dum
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:09:06 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117891198
Een boete uitschrijven duurt ook heul geen minuut. Dat duurt echt meerdere minuten. Ze moeten namelijk een foto maken, gegevens invullen, parkeerserver controleren etc.

TS probeert hier gewoon onderuit te komen.
pi_117892467
Als ik ooit nog antwoord krijg laat ik het hier even weten. Ik ben erg benieuwd. Ik kan natuurlijk niet hardmaken dat ik al uren binnen was, maar kan wel aantonen dat ik om 17:20 nog in Zandvoort was bij een klant van ons. Schiet je niks mee op helaas. Ze kijken alleen naar de feiten ben ik bang
pi_117898643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:37 schreef boarn het volgende:
Wacht op de bevestiging.
pi_117898729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef boarn het volgende:
Ja, maar daarvoor moet hij dus wel aanwezig zijn, de parkeerwachter heeft waarschijnlijk niemand bij de parkeerautomaat gezien en niet bij de auto.

Ts kan geluk hebben als hij bezwaar maakt, maar hopelijk niet, hij moet gewoon wachten tot de parkeeractie bevestigd is.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:37:00 #49
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_117916504
Heb exact hetzelfde gehad. Je moet officieel parkeerbelasting betalen vanaf het moment dat je stilstaat. (discussie over de praktische kant hiervan gaan we verder niet voeren). Bezwaar aantekenen, zal worden afgewezen. Daag ze voor de rechter en hoop dat ze hun drol intrekken ivm de rompslomp, dat deden ze bij ons uiteindelijk wel. On the record heb je geen poot om op te staan. Tyfuslijers zijn het.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:09:45 #50
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117917635
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:37 schreef Rio het volgende:
Bezwaar aantekenen, zal worden afgewezen.
Dit.

De parkeerbeambte is gerechtigd om te controleren of voor een geparkeerd voertuig de parkeerbelasting is voldaan, en als dat niet zo is, een bekeuring uit te schrijven. Op het moment dat de ambtenaar dit deed, was dat niet het geval. Bovendien was de eigenaar niet in de buurt van het voertuig aanwezig of bezig een parkeerbonnetje te halen bij de automaat, dus is er netjes volgens de regels een bekeuring uitgeschreven en zal een bezwaar afgewezen worden.

quote:
Tyfuslijers zijn het.
Je kunt discussieren over het systeem van parkeerbelasting, maar dat maakt de uitvoerende ambtenaren nog geen tyfuslijers - die voeren gewoon netjes de handhaving van de wet uit, omdat mensen blijkbaar niet fatsoenlijk genoeg zijn dat uit zichzelf te doen.

Op het moment dat je je auto parkeert op een plaats waar je voor moet betalen, dien je dat ook gewoon ter plaatse te doen op het moment dat je parkeert. Niet eerst ergens anders heengaan en dan besluiten nog eens te gaan betalen. Je loopt ten slotte ook niet de winkel uit met je produkten om buiten bij je auto eens even het aankoopbedrag met je internetbankieren-app over te boeken.

Voor elke persoon die net even pas z'n parkeer-app opstart wanneer hij eenmaal binnen is, zijn er tien die hun telefoon met app pas tevoorschijn trekken als ze een parkeercontroleur aan zien komen lopen. Het is dan niet zo gek dat in een dergelijk geval een bezwaar afgewezen zal worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')