Anders kap je toch? Ik deed Rechten en vond dat zo vreselijk dat ik stopte.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat heb ik elke dag. Hoe heb ik ooit zo'n vak gekozen? Dat krijg je als je een logisticus als vader hebt en een tijdje zonder school zit waardoor je tijdelijk het logistiek in moet
waaromquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:00 schreef xminator het volgende:
Istanbul is echt een superstad, maar zou er niet willen wonen.
mijn situatie is wat anders. en heb nog een jaar te gaan, dus ga echt niet stoppen, heb ook niet veel moeite met de lesstof maar ik ben gewoon luiquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Anders kap je toch? Ik deed Rechten en vond dat zo vreselijk dat ik stopte.
Ik ben bang dat het een soort van IQ test is. Ik ben sowieso slecht in moment opnames maar als ik dalijk van die inzicht gerelateerde vragen krijg zoals kubussen vouwen en die shit, dan blijf ik wel gewoon thuis.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Van wat ik erover gehoord heb is het enorm simpel (maar dat zal van persoon tot persoon wisselen dus). Gewoon doen, wat heb je te verliezen?
Niet te leven daar, ben je weleens buiten de toeristische plekken geweest?quote:
Te druk, te veel criminelen, slechte infrastructuur, te duur etc. Het is wel leuk om daar een aantal dagen te verblijven, maar daar wonen lijkt mij echt niets.quote:
Je krijgt gewoon vragen over bepaalde vakken zoals nederlands, engels, wiskunde, economie etc.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het een soort van IQ test is. Ik ben sowieso slecht in moment opnames maar als ik dalijk van die inzicht gerelateerde vragen krijg zoals kubussen vouwen en die shit, dan blijf ik wel gewoon thuis.
geloof me, er zitten genoeg debielen op het HBO. Als zij het kunnen, dan jij sowieso.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:14 schreef Bortecinem het volgende:
Dat wil ik best. Maar ik wil mij wel kunnen voorbereiden. Dus geen IQ test ofzo.
Inderdaad, neem een voorbeeld aan mij. Geen huiswerk maken, 1 dag van te voren bikkelen voor tentamens en dan achtens, negens en tienen halen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
geloof me, er zitten genoeg debielen op het HBO. Als zij het kunnen, dan jij sowieso.
Niet liegen,mbo'er.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Inderdaad, neem een voorbeeld aan mij. Geen huiswerk maken, 1 dag van te voren bikkelen voor tentamens en dan achtens, negens en tienen halen.
Heb je dat al met je master geprobeerd?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Inderdaad, neem een voorbeeld aan mij. Geen huiswerk maken, 1 dag van te voren bikkelen voor tentamens en dan achtens, negens en tienen halen.
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/toelatingsonderzoekquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:14 schreef Bortecinem het volgende:
Dat wil ik best. Maar ik wil mij wel kunnen voorbereiden. Dus geen IQ test ofzo.
quote:Houd er rekening mee dat de toelatingsexamens meestal vóór de zomervakantie worden georganiseerd. Meld je daarom op tijd aan, bijvoorbeeld in het voorjaar, zodat je je goed kunt voorbereiden.
Voor meer specifieke informatie over de inhoud van het toelatingsexamen en eventuele voorbereidingscursussen van de hogeschool van je keuze kun je de opleidingsbrochure raadplegen of contact opnemen met het informatiecentrum van de hogeschool.
Meen je dat? En nee, ik vind IQ tests niet simpel. De uitslagen van de IQ testen tot nu toe is 'ongelofelijk dat ze haar eigen naam kan schrijven'.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:16 schreef xminator het volgende:
IQ tests zijn toch simpel? Dan wen je er ook alvast aan, bij de meeste werkgevers moet je ook een IQ test maken alvorens je op gesprek mag komen.
Binnenkort tentamenweek, dan zal ik het proberenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:18 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heb je dat al met je master geprobeerd?
Dan doe je iets verkeerd? Pak je het verkeerd aan oid? Bij de basisschool kreeg ik ook vmbo maar mijn docent schatte mij in op VWO niveau. Volgens mij was de reden dat ik destijds de cito verklootte omdat ik dacht je moet het zo snel mogelijk doen (afraffelen).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Meen je dat? En nee, ik vind IQ tests niet simpel. De uitslagen van de IQ testen tot nu toe is 'ongelofelijk dat ze haar eigen naam kan schrijven'.
Ik heb gekeken op de site van HAN maar daar stond dat je contact moet opnemen voor meer info. Grrrrquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:19 schreef Julis het volgende:
[..]
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/toelatingsonderzoek
[..]. Dat ligt dus aan de hogeschool van je keuze. Proberen kan geen kwaad, toch?
Dan doe je dat toch? Wat heb je te verliezen? Je haalt het niet, en dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb gekeken op de site van HAN maar daar stond dat je contact moet opnemen voor meer info. Grrrr
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:21 schreef Bilge het volgende:
Hbo archeologie, dan komt je dna-kennis van pas.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb gekeken op de site van HAN maar daar stond dat je contact moet opnemen voor meer info. Grrrr
Borte, ik doe ook HBO, als je twijfelt kun je het beste MER doen, krijg je van alles wat.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Meen je dat? En nee, ik vind IQ tests niet simpel. De uitslagen van de IQ testen tot nu toe is 'ongelofelijk dat ze haar eigen naam kan schrijven'.
Cito is een goed voorbeeld. Die heb ik destijds ook helemaal verkloot. Ik kreeg K/T advies van mijn lerares, maar haalde B met de cito.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerd? Pak je het verkeerd aan oid? Bij de basisschool kreeg ik ook vmbo maar mijn docent schatte mij in op VWO niveau. Volgens mij was de reden dat ik destijds de cito verklootte omdat ik dacht je moet het zo snel mogelijk doen (afraffelen).
Waar studeer jij? De HAN is maar een half uurtje met de trein, ideaal.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:25 schreef Julis het volgende:
[..]. Jaa, ga naar de HAN. Haha, ik studeer er dichtbij. Even een mailtje sturen?
.
ik ook. voel me nu zo een stuudquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik ging wel bikkelen tijdens mijn cito
Ik weet ook wel dat ik niet dom ben, maar niet dom zijn is niet genoeg.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Borte, ik doe ook HBO, als je twijfelt kun je het beste MER doen, krijg je van alles wat.
Verder ben jij niet dom.. Sws: Voor het HBO hoef je niet zo slim te zijn, want ik heb gewoon een gemiddelde IQ en mij lukt het ook. Loop nu wat achter, maar dat is omdat ik een tijd niet ben geweest.
Thanks voor de peptalk.quote:Verder, een IQ test zegt niet veel... Ik ben achterlijk met ruimtelijk inzicht etc, maar ook een IQ test is te misleiden, door te oefenen oefenen en nog eens oefenen. Ik ben 'niet goed in zaken als cijfers etc, maar ben weer geweldig in het maken van analyses en het doen van onderzoeken, daarom heb ik mijn opleiding daarop geselecteerd.
Voor die test kun je cursussen krijgen, om even te oefenen als je daar behoefte aan hebt.
Heb zelfvertrouwen, het lukt je echt wel.
Alleen later kwam er niets vanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ik ook. voel me nu zo een stuud
Is zo, zeg het al jaren mensen blijven koppig doen.. Nu zijn zij nog bezig met het switchen van studies en ben ik afgestudeerd.quote:
Van vmbo-t naar uni. Netjes.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerd? Pak je het verkeerd aan oid? Bij de basisschool kreeg ik ook vmbo maar mijn docent schatte mij in op VWO niveau. Volgens mij was de reden dat ik destijds de cito verklootte omdat ik dacht je moet het zo snel mogelijk doen (afraffelen).
Ohquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Alleen later kwam er niets vanna een jaar havo/vwo mocht ik vertrekken met 3 onvoldoendes
Ik studeer aan de Radboud.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar studeer jij? De HAN is maar een half uurtje met de trein, ideaal.
En ja, ik ga er nog wel achteraan. Maar ik wil sowieso nog een jaartje werken en geld verdienen.
Begon gelukkig niet op VMBO dankzij mijn docent (quote:
Ik wist helemaal niet dat je zo dichtbij was.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik studeer aan de Radboud.
Mooi! In ieder geval proberen.
Bij ons zijn het vooral de dames die het goed doenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Veel mensen in mijn omgeving hebben dat geflikt, hoor.
Independent.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het vooral de dames die het goed doen
Doe 't nu.. 't valt mee.. Vind t wel leuk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Is zo, zeg het al jaren mensen blijven koppig doen.. Nu zijn zij nog bezig met het switchen van studies en ben ik afgestudeerd.
Ligt aan mijn humeur, bui etc..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef xminator het volgende:
Hebben jullie wel eens een 'erkende' iq-test gemaakt? Uitslag?
Nee, durf ik niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef xminator het volgende:
Moet je niet eerst de bachelor aan de uni halen voordat je aan een master mag beginnen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Begon gelukkig niet op VMBO dankzij mijn docent (), begon met mixklas havo/mavo. Binnen 3 maanden werd ik naar havo/vwo verplaatst, ik haalde gewoon goede cijfers VWO was te doen voor mij. Maarrrrrr, doordat ik geen zin had in extra woordjes leren voor frans had ik besloten om HAVO te doen. Zodoende HAVO afgerond, vervolgens HBO en nu MSc
Heb net een klein testje van 10 vragen gemaakt en 9 goed gescoord, dat zou op 125+ moeten neerkomen, alleen ik geloof er geen moer vanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef xminator het volgende:
Bij ons de mannen ook opvallend genoeg. Echt van die VMBO-B relallochtonen met bontkraagjes die nu allemaal UNI doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Bij ons zijn het vooral de dames die het goed doen
Lekker. Maar de boterhammen waren nog lekkerder. Men onderschat hoe lekker een verse boterham met kaas kan zijn.quote:
hahahquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bij ons de mannen ook opvallend genoeg. Echt van die VMBO-B relallochtonen met bontkraagjes die nu allemaal UNI doen.
http://iqtest.bnn.nl/quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:40 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Heb net een klein testje van 10 vragen gemaakt en 9 goed gescoord, dat zou op 125+ moeten neerkomen, alleen ik geloof er geen moer van
Het maakt toch niet zoveel uit wat je erna gaat doen? Als je maar een MBO4 diploma hebt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:42 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
hahahdas knap
Ik heb wel eens aan hbo gedacht maar ik weet niet of ik het 3 jaar uithou, en mijn instroomrichting is logistiek, dat is het laatste wat ik wil
kon ook geen ander passende opleiding vinden.
Ik bedoel een echte iq test he, niet zo een die je vanaf internet doet voor de fun ofzo.. Eentje die harde doekoes kostquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ligt aan mijn humeur, bui etc..
scoor tussen de 100 - 110. Gemiddeld dus.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, durf ik niet.
Dadelijk staat het op zwart en wit vastgelegd dat ik net zo slim ben als een aap.
Neen, gewoonlijk moet je een pre-master doen (HBO=bachelor!!). Maar doordat de opleiding Accountancy dermate hoog van niveau is (verplichte landelijke examens e.d.) hoefde ik geen pre-master te doen en mocht ik meteen aan de master beginnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
Moet je niet eerst de bachelor aan de uni halen voordat je aan een master mag beginnen?
Zie reactie op WCeend. Opzicht geven die testjes (met meer vragen dan) wel een redelijk goed beeld, zo een test van internet kwam bijna overeen met een officiële test.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:40 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Heb net een klein testje van 10 vragen gemaakt en 9 goed gescoord, dat zou op 125+ moeten neerkomen, alleen ik geloof er geen moer van
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:45 schreef Bilge het volgende:
Ik scoorde superhoog voor een Turkse iq-test, waarbij je niet per vraag een bepaalde tijd kreeg, maar voor de hele test. Dan kun je dus langer nadenken als je andere vragen sneller beantwoord. Bovendien bestond de test alleen uit logica en wiskunde, geen taal.
Als je logistiek goed aanpakt kun je veel geld verdienen, transport sector zit enorm veel geld in (nu wel in mindere mate, maar nog steeds voldoende).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:42 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
hahahdas knap
Ik heb wel eens aan hbo gedacht maar ik weet niet of ik het 3 jaar uithou, en mijn richting is logistiek, dat is het laatste wat ik wil
kon ook geen ander passende opleiding vinden.
Ik zou graag iets met geschiedenis willen persoonlijk, al sinds mijn jeugd
Borte, waarom zeg je dat... Een IQ test zegt niets over jouw vaardigheden...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ooit gemaakt en kwam er 80 uit ofzo. Een aap scoort 75.
Ben je van opleiding veranderd? Ik dacht dat jij aan de Universiteit Twente studeerde.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik studeer aan de Radboud.
Mooi! In ieder geval proberen.
Mijn enige troost is dat ik mensen ken die op het HBO zitten en slechter scoren op IQ testen dan ik. Maar zij hebben dan ook het MBO afgemaakt en hebben nooit zo'n test moeten afleggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Borte, waarom zeg je dat... Een IQ test zegt niets over jouw vaardigheden...
Dat is wel zo ja, maar ik kan alsnog geen geschikte opleiding vinden, hierdoor zit ik trouwens nog steeds op schoolquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het maakt toch niet zoveel uit wat je erna gaat doen? Als je maar een MBO4 diploma hebt.
Ik geloof dat ik het HBO wel aankan met een beetje hulp van ritalin.
Ah, ik heb helemaal niks afgemaakt en zit met torenhoge schulden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:48 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat is wel zo ja, maar ik kan alsnog geen geschikte opleiding vinden, hierdoor zit ik trouwens nog steeds op school(anderhalve jaar na middelbare school kwijt, na een paupere niv 2 opleiding 2 jaar in het leger gezeten, en op mijn 22ste nog steeds op mbo
) En het ergste is, is dat ik nu een beetje bredere opleiding doe dan waarmee ik als 16 jarige gestopt was
Als ik slim genoeg was had ik op mijn 18/19de mijn niv 4 diploma en en nu zelfs een hbo diploma
Die kabouter van oh oh cherso had 132 . Zegt genoeg toch.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Borte, waarom zeg je dat... Een IQ test zegt niets over jouw vaardigheden...
Wat voor diploma's heb jij dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn enige troost is dat ik mensen ken die op het HBO zitten en slechter scoren op IQ testen dan ik. Maar zij hebben dan ook het MBO afgemaakt en hebben nooit zo'n test moeten afleggen.
Geloof het echt niet, waarschijnlijk heb jij een concentratiestoornis waardoor je zo een test minder goed aflegt en is je IQ eigenlijk hoger.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ooit gemaakt en kwam er 80 uit ofzo. Een aap scoort 75.
Ik weet het, ik zal dan ook waarschijnlijk in het logistieke sector terechtkomen na mijn opleiding.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Als je logistiek goed aanpakt kun je veel geld verdienen, transport sector zit enorm veel geld in (nu wel in mindere mate, maar nog steeds voldoende).
Ama, Turken zijn enorm slecht op het gebied van werken en bedrijven starten.
Oh ja, dat heb ik ook ja.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Geloof het echt niet, waarschijnlijk heb jij een concentratiestoornis waardoor je zo een test minder goed aflegt en is je IQ eigenlijk hoger.
Geen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat voor diploma's heb jij dan?
hahahaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ah, ik heb helemaal niks afgemaakt en zit met torenhoge schulden.
(voel je je al wat beter?)
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
"tecavuz kaçinilmazsa zevkini çikar"
Nja de reden dat je slecht scoort is daardoor en ben je dus wel slimmer dan een orang-oetang (die scoorde 75 daarvoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh ja, dat heb ik ook ja.
Daarom zeg ik ook, ik kan het HBO wel aan, maar daar heb ik wel ritalin voor nodig.
Tja, als je de capaciteit niet hebt, dan moet het wel he.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:52 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
hahahaje zal vast beter scoren dan ik
![]()
Ik zie jouw in iedergeval niet je hele leven lang in een loods vol stof werken als dame zijnde
Ook geen VWO/Havo/VMBO? Misschien moet je dat eens eerst gaan halen (VAVO ofzo) en dan verder kijken, het kan een hoop schelen.quote:
Jawel, ik heb een VMBO niveau zoals eerder genoemd. Maar ik heb geen vervolgopleiding afgemaakt. Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ook geen VWO/Havo/VMBO? Misschien moet je dat eens eerst gaan halen (VAVO ofzo) en dan verder kijken, het kan een hoop schelen.
ik denk dat ik de capaciteit wel heb, maar te lui ben om verder te gaan. Enige waar ik nu aan denk is zo snel mogelijk oprotten naar Turkije, ik zie het daar welquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tja, als je de capaciteit niet hebt, dan moet het wel he.
Ok. Ik weet van afgestudeerde hbo Rechten-studenten dat ze vanaf het tweede jaar van WO rechtsgeleerdheid mogen instromen, en dacht dat dat voor alle studies gold.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:44 schreef xminator het volgende:
Neen, gewoonlijk moet je een pre-master doen (HBO=bachelor!!). Maar doordat de opleiding Accountancy dermate hoog van niveau is (verplichte landelijke examens e.d.) hoefde ik geen pre-master te doen en mocht ik meteen aan de master beginnen.
Ik ben een van hun. net als jij veel moeite met mijn gedachten er bij houden. Mijn gedachten gaan van links naar rechts. Ik kan nooit mijzelf richten op één ding ga van dit naar dat en dan weer terug etc..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn enige troost is dat ik mensen ken die op het HBO zitten en slechter scoren op IQ testen dan ik. Maar zij hebben dan ook het MBO afgemaakt en hebben nooit zo'n test moeten afleggen.
Najah, dat ook. Maar helemaal met luiheid heeft het niet te maken, denk ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
ik denk dat ik de capaciteit wel heb, maar te lui ben om verder te gaan. Enige waar ik nu aan denk is zo snel mogelijk oprotten naar Turkije, ik zie het daar wel
Nope, verschilt van studie tot studie en zelfs van universiteit tot universiteit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ok. Ik weet van afgestudeerde hbo Rechten-studenten dat ze vanaf het tweede jaar van WO rechtsgeleerdheid mogen instromen, en dacht dat dat voor alle studies gold.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |