abonnement Unibet Coolblue
pi_121796123
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
wij gaan volgende maand :) heb al n mooi lijstje to do/ to see dingen

wat moet er volgens jullie zeker weten nog bij of af?
Maxxi
Museo dell Ara Pacis
Vaticaanse musea
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:46:14 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_122009327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kan prima :P 's Ochtends heen, 's avonds terug.
Maar dan heb je maar kort de tijd voor Pompeii en mis je het Archeologisch museum in Napoli.

Kun je beter Ostia bezoeken denk ik
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_122101843
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Maxxi
Museo dell Ara Pacis
Vaticaanse musea
Je hebt Maxxi zeker bezocht voor het gebouw? Ik vond de collectie namelijk redelijk waardeloos.
pi_122104613
Oh, hebben ze een collectie? O-)
pi_122183215
In april naar Rome met school, op het programma staan onder andere:

- Forum Romanum
- Capitool
- Circus Maximus
- San Clemente
- Fontana di Trevi
- Santa Maria Cosmedin
- Theather van Marcellus
- Musei Vaticani
- Sint Pieter
- Pantheon
- Olifantje van Bernini
- Colloseum
- Boog van Constantijn
- Santa Maria Trastevere
- Balkon van Mussolini
- Forum v Trajanus
- Santa Maria del Popolo
- Villa Borghese

En dan nog een paar dingetjes. Druk schema, maar moet mooi worden.
pi_122185319
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:34 schreef littledrummergirl het volgende:
wij gaan volgende maand :) heb al n mooi lijstje to do/ to see dingen

wat moet er volgens jullie zeker weten nog bij of af?

[..]

oh trouwens we zijn er trouwens 4.5 dag ( halve dag kwijt door vroege terugvlucht ;( )
Wij vonden een uurtje 'Dangerbiken' in Villa Borghese ook erg leuk. Goed te doen in combinatie met een bezoekje aan de Spaanse Trappen.

En mocht je ook een Bassie&Adriaan jeugd hebben is het ook leuk om even langs Della Bocca Della Veritás te gaan. Is goed te doen in combinatie met Circo Massimo!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_122185713
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:45 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Wij vonden een uurtje 'Dangerbiken' in Villa Borghese ook erg leuk. Goed te doen in combinatie met een bezoekje aan de Spaanse Trappen.

En mocht je ook een Bassie&Adriaan jeugd hebben is het ook leuk om even langs Della Bocca Della Veritás te gaan. Is goed te doen in combinatie met Circo Massimo!
dangerbiken klinkt wel.avontuurlijk haha, dat ga ik zo eens opzoeken :)

die tweede is n soort steen toch :@ ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122185829
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dangerbiken klinkt wel.avontuurlijk haha, dat ga ik zo eens opzoeken :)

die tweede is n soort steen toch :@ ?
Je kunt zo'n bike huren voor (destijds) 10 euro per uur. Kan je met z'n tweeën fietsen.

Dat tweede is de mond van de waarheid. Stelt niet veel voor, eigenlijk, maar het is leuk als je een B&A sentiment hebt ;)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_122204327
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:53 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Je kunt zo'n bike huren voor (destijds) 10 euro per uur. Kan je met z'n tweeën fietsen.

Dat tweede is de mond van de waarheid. Stelt niet veel voor, eigenlijk, maar het is leuk als je een B&A sentiment hebt ;)
in ben in frankrijk ook naar bassie en adriaan eiland geweest :P bij st malo O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122756792
Ik ga 3 maart 4 dagen met mijn vriend. In een hotelletje vlakbij Termini. Weet iemand of dan alles goed te lopen is of moeten we dan echt met de metro?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:09:55 #86
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_122792555
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:19 schreef Tjik het volgende:
Ik ga 3 maart 4 dagen met mijn vriend. In een hotelletje vlakbij Termini. Weet iemand of dan alles goed te lopen is of moeten we dan echt met de metro?
Termini ligt lekker centraal. In Rome valt eigenlijk alles wel te lopen, maar bij Termini heb je ook zo even de metro gepakt.
Don't let my username fool you...
pi_123431090
net terug van vijf dagen rome O+ was geweldig. Ontzettend veel dingen zijn lopend prima te bereiken en als je voeten pijn doen van het vele slenteren is er een geweldig ov netwerk wat heel frequent rijdt *O*

superveel gezien en gedaan, heerlijk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_123431796
quote:
99s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
net terug van vijf dagen rome O+ was geweldig. Ontzettend veel dingen zijn lopend prima te bereiken en als je voeten pijn doen van het vele slenteren is er een geweldig ov netwerk wat heel frequent rijdt *O*

superveel gezien en gedaan, heerlijk O+
Was het nu niet heel druk in verband met het aftreden van de paus?
Don't let my username fool you...
pi_123433204
:) viel reuze mee in de rest van de stad. Wij zijn zondag naar t sint pietersplein geweest voor de laatste zegening van die pipo, daar was het gigantisch druk. maar in de rest van de stad had je daar helemaal geen last van gelukkig ^O^ . Het was overal relatief rustig, geen lange rijen bij musea oid, we konden overal doorlopen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_123433538
hier was het nog rustig :P een half uurtje later stond iedereen echt klem tegen elkaar aan



In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_123454308
Wij gaan zondagochtend. Hoop ook geen last te hebben van aftreden Paus :o
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 21 maart 2013 @ 11:40:06 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_124328583
Ff volgen lijkt me ook wel eens lagge om naar Rome te gaan
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_125328719
Heeft er nog iemand tips voor informatiegidsen die ik nog kan kopen om mee te nemen?
Vind het interessant om meer te lezen over de geschiedenis van de plekken die je bezoekt.

Oja, een Roma Pass... Wel of niet doen?
Ik lees over twee keer gratis toegang, verder kortingen, gratis openbaar vervoer en voorrang in wachtrijen bij sommige bezienswaardigheden.

Is het de investering waard?

[ Bericht 39% gewijzigd door Zwieber_de_Vos op 15-04-2013 22:13:08 ]
pi_125384446
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:34 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor informatiegidsen die ik nog kan kopen om mee te nemen?
Vind het interessant om meer te lezen over de geschiedenis van de plekken die je bezoekt.

Oja, een Roma Pass... Wel of niet doen?
Ik lees over twee keer gratis toegang, verder kortingen, gratis openbaar vervoer en voorrang in wachtrijen bij sommige bezienswaardigheden.

Is het de investering waard?
Aantal jaar terug was die investering er best uit te halen voor mijn ouders. OV heb je (waarschijnlijk) toch nodig, gratis toegang bij sommige bezienswaardigheden (Colosseum bijvoorbeeld, al heb je daar als minderjarige Europeaan o.i.d. sowieso gratis toegang tot) en inderdaad voorrang (wat flink scheelde bij het Colosseum).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_125384959
gratis ov is wel een pre :Y er is een goed ov netwerk in de stad en als je niet meteen op dag een blaren wilt lopen is het een goede optie ( maar ook zonder roma card is het ov prima betaalbaar )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 17 april 2013 @ 08:43:57 #96
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_125386020
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:34 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor informatiegidsen die ik nog kan kopen om mee te nemen?
Vind het interessant om meer te lezen over de geschiedenis van de plekken die je bezoekt.

Oja, een Roma Pass... Wel of niet doen?
Ik lees over twee keer gratis toegang, verder kortingen, gratis openbaar vervoer en voorrang in wachtrijen bij sommige bezienswaardigheden.

Is het de investering waard?
Wij hebben het toen wel gedaan, bespaarde ons de entree bij het Colloseum en Forum Romanum (telt maar als één keer entree voor die kaart) en de Engelenburcht en voor het OV is het natuurlijk erg handig. Je kunt gewoon even de metro in springen als je zin hebt.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:20:26 #97
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_125529631
In mei waarschijnlijk een aantal dagen naar Rome toe. Het topic zo doorlezend lijkt Trastevere mij een leuke wijk om te zitten, qua hotel. Alleen hoe kom je daar makkelijk vanaf Termini? De metro loopt daar niet, moet je dan met de bus? Is dat te doen? Heb waarschijnlijk 2 koffers en een zwangere vrouw bij me. :P
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_125530256
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:20 schreef Thijz het volgende:
In mei waarschijnlijk een aantal dagen naar Rome toe. Het topic zo doorlezend lijkt Trastevere mij een leuke wijk om te zitten, qua hotel. Alleen hoe kom je daar makkelijk vanaf Termini? De metro loopt daar niet, moet je dan met de bus? Is dat te doen? Heb waarschijnlijk 2 koffers en een zwangere vrouw bij me. :P
buiten de spits zijn de bussen wel goed te doen, er gaan rechtstreekse buslijnen vanaf termini daarheen. Zoek wel ff uit of je ter plekke dan niet heel ver meer hoeft te lopen naar je hotel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 5 mei 2013 @ 17:34:57 #99
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_126097409
Kun je met de Roma pass trouwens ook met de tram? Als ik op de site zelf kijk zie ik het er niet bij staan, alleen voor bus en metro. Voor de team moet je dan de Roma en piu pass hebben. Die is 2 euro goedkoper. Iemand die weet of dat kan?

Dan kunnen we met de metro en tram Trastevere bereiken. :)
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  zondag 5 mei 2013 @ 18:13:19 #100
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_126098383
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:20 schreef Thijz het volgende:
In mei waarschijnlijk een aantal dagen naar Rome toe. Het topic zo doorlezend lijkt Trastevere mij een leuke wijk om te zitten, qua hotel. Alleen hoe kom je daar makkelijk vanaf Termini? De metro loopt daar niet, moet je dan met de bus? Is dat te doen? Heb waarschijnlijk 2 koffers en een zwangere vrouw bij me. :P
Als je op Rome Fiumicino vliegt, hoef je niet per se naar Termini met de trein (Leonardo Express), je kunt ook de stadstrein FM1 nemen, die stopt ook op het station Roma Trastevere. Vlieg je naar Ciampino, dan wordt het anders.
En de Roma Pass is geldig op al het ATAC-vervoer in de stad, ook de trams.
It's not a lie, if you believe
  zondag 5 mei 2013 @ 18:32:03 #101
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_126098939
Dank, hotel ligt 2 blokken ten westen van Termini. Toch een centrale ligging gekozen ivm zwangere vrouw (niet lang kunnen lopen, en dergelijke).
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:31:42 #102
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_126625617
Okey, ik heb best wel een lastig vraagstuk. (Vindt ik zelf dan tenminste)

Ik ga volgend weekend naar Rome, dit wordt mijn eerste keer.
Maar ik heb maar 2 en een halve dag in totaal de tijd. Ik weet dat het veel te kort is om Rome echt te ontdekken, maar nu wil ik toch als een soort Japanner alle highlights zien. Rome in het globaal zeg maar. Ik kom aan op vrijdag-middag rond 5 uur, en vertrek op maandag rond 3 uur weer.

Dit is een lijstje van dingen die ik in ieder geval wil zien:

Angels and Demons Tour (Die wil ik al heel lang doen)
Pantheon
Forum Romana
Colloseum
Villa borghese
Vaticaanstad
En misschien ook nog de zondagochtend rommelmarkt.

Mijn hotel ligt vlakbij het vaticaan, dus ik zit geloof ik wel redelijk centraal.
Is het mogelijk om dit in 2 en een halve dag te proppen? Wat voor schema kan ik het best maken?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_126627236
Forum Romana en Colloseum kun je bij elkaar doen. Dat ligt naast elkaar. Je kunt zelfs een tour doen vanuit het colloseum naar het forum.. Wij hadden toen een geschiedenis student die het erg leuk vertelde.

Pantheon, Spaanse trappen en Trevi fontijnen is een leuke wandeling tussen het winkelgebied van Rome. Gewoon de bruine bordjes volgen.

Villa borgese kun je doorheen fietsen. Enorm park. Wij hebben toen niet het museum gedaan. Vaticaan stad is zo bekeken, mits je de kerk of het museum niet ingaat. Anders mag je voor elke afzonderlijk ding wel een halve dag zeker uittrekken

Met de Angels and Demons ga je langs pizza navona, piazza del popolo en castel san angelo en het vaticaan. Dus heb je daar ook al mooie plaatjes.

Geniet vooral en laat wat over voor de volgende keer rome!
Be brave. Be kind.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:38:03 #104
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_126628261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef Esje-lief het volgende:
Forum Romana en Colloseum kun je bij elkaar doen. Dat ligt naast elkaar. Je kunt zelfs een tour doen vanuit het colloseum naar het forum.. Wij hadden toen een geschiedenis student die het erg leuk vertelde.

Pantheon, Spaanse trappen en Trevi fontijnen is een leuke wandeling tussen het winkelgebied van Rome. Gewoon de bruine bordjes volgen.

Villa borgese kun je doorheen fietsen. Enorm park. Wij hebben toen niet het museum gedaan. Vaticaan stad is zo bekeken, mits je de kerk of het museum niet ingaat. Anders mag je voor elke afzonderlijk ding wel een halve dag zeker uittrekken

Met de Angels and Demons ga je langs pizza navona, piazza del popolo en castel san angelo en het vaticaan. Dus heb je daar ook al mooie plaatjes.

Geniet vooral en laat wat over voor de volgende keer rome!
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef Esje-lief het volgende:
Forum Romana en Colloseum kun je bij elkaar doen. Dat ligt naast elkaar. Je kunt zelfs een tour doen vanuit het colloseum naar het forum.. Wij hadden toen een geschiedenis student die het erg leuk vertelde.

Pantheon, Spaanse trappen en Trevi fontijnen is een leuke wandeling tussen het winkelgebied van Rome. Gewoon de bruine bordjes volgen.

Villa borgese kun je doorheen fietsen. Enorm park. Wij hebben toen niet het museum gedaan. Vaticaan stad is zo bekeken, mits je de kerk of het museum niet ingaat. Anders mag je voor elke afzonderlijk ding wel een halve dag zeker uittrekken

Met de Angels and Demons ga je langs pizza navona, piazza del popolo en castel san angelo en het vaticaan. Dus heb je daar ook al mooie plaatjes.

Geniet vooral en laat wat over voor de volgende keer rome!
Top ! Dit soort tips helpen heel erg :)

Heb je die tour daar geboekt, of online?
En het liefst zou ik villa borghese en vaticaan juist zien om de musea, maar als ik dit zo lees is dat een vrijwel onmogelijke opgaaf?

En volgende keer ga absoluut meer dagen, maar ik wilde Rome nu al zo lang zien, en ik ben de hele zomer weg. Dus kwam het nu zo uit. Maar genieten ga ik zeker!
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_126628666
Tour hebben we inderdaad gewoon daar geboekt. Komen meerdere mensen naar je toe gelopen om het aan te bieden. Je hoeft daardoor ook niet in de rij te staan om een kaartje te kopen. Als je voor een museum gaat zou ik er 1 kiezen.
Voor Villa Borgese moet je volgens mij van te voren een kaartje kopen want ze laten maar een aantal mensen per keer naar binnen.
Het Vaticaan museum is prachtig. Daar kun je een week rond lopen en nog niet alles zien.

Keuzes maken en volgend jaar gewoon terug gaan. En veel ijsjes eten!
Be brave. Be kind.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:40:27 #106
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_126635490
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Essiejj het volgende:

[..]

[..]

En het liefst zou ik villa borghese en vaticaan juist zien om de musea, maar als ik dit zo lees is dat een vrijwel onmogelijke opgaaf?
Het hele Vaticaans museum zie je niet in één dag, maar een gedeelte is goed te doen, wel érg druk soms. Dat gezeur over die rij daar valt ook heel erg mee. "boek bij ons, dan hoef je niet twee uur in de rij te staan", binnen 20 minuten stonden we binnen... Alleen de verkeerde uitgang gepakt bij de Sixtijnse kapel, toen stonden we ineens weer buiten het museum :')
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:56:08 #107
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_126638535
Net terug uit Rome, had eerst m'n twijfels maar ik moet toegeven: fantastische stad! Voor mijn gevoel bruist de historie uit alle poriën van de stad. Paar kleine panorama fotootjes...









Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:32:00 #108
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_126675037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Esje-lief het volgende:
Tour hebben we inderdaad gewoon daar geboekt. Komen meerdere mensen naar je toe gelopen om het aan te bieden. Je hoeft daardoor ook niet in de rij te staan om een kaartje te kopen. Als je voor een museum gaat zou ik er 1 kiezen.
Voor Villa Borgese moet je volgens mij van te voren een kaartje kopen want ze laten maar een aantal mensen per keer naar binnen.
Het Vaticaan museum is prachtig. Daar kun je een week rond lopen en nog niet alles zien.

Keuzes maken en volgend jaar gewoon terug gaan. En veel ijsjes eten!
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Esje-lief het volgende:
Tour hebben we inderdaad gewoon daar geboekt. Komen meerdere mensen naar je toe gelopen om het aan te bieden. Je hoeft daardoor ook niet in de rij te staan om een kaartje te kopen. Als je voor een museum gaat zou ik er 1 kiezen.
Voor Villa Borgese moet je volgens mij van te voren een kaartje kopen want ze laten maar een aantal mensen per keer naar binnen.
Het Vaticaan museum is prachtig. Daar kun je een week rond lopen en nog niet alles zien.

Keuzes maken en volgend jaar gewoon terug gaan. En veel ijsjes eten!
Lastig, lastig ! Ik wil het allemaal zo graag zien haha. Maar super bedankt!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het hele Vaticaans museum zie je niet in één dag, maar een gedeelte is goed te doen, wel érg druk soms. Dat gezeur over die rij daar valt ook heel erg mee. "boek bij ons, dan hoef je niet twee uur in de rij te staan", binnen 20 minuten stonden we binnen... Alleen de verkeerde uitgang gepakt bij de Sixtijnse kapel, toen stonden we ineens weer buiten het museum :')
Lol, mocht je wel weer naar binnen of?
Tja ik denk toch dat ik voor het vaticaan ga inplaats van villa borghese dit jaar.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:21:07 #109
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_126721420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Esje-lief het volgende:
Tour hebben we inderdaad gewoon daar geboekt. Komen meerdere mensen naar je toe gelopen om het aan te bieden. Je hoeft daardoor ook niet in de rij te staan om een kaartje te kopen. Als je voor een museum gaat zou ik er 1 kiezen.
Voor Villa Borgese moet je volgens mij van te voren een kaartje kopen want ze laten maar een aantal mensen per keer naar binnen.
Het Vaticaan museum is prachtig. Daar kun je een week rond lopen en nog niet alles zien.

Keuzes maken en volgend jaar gewoon terug gaan. En veel ijsjes eten!
Weet jij dit toevallig? Ik heb nu voor zondag het colloseum staan maar ik hoorde dat ze sinds kort ook de underground hebben ge-opend. Dat lijkt me ook wel heel erg tof om te zien. Maar kom je daar echt alleen als je van te voren een tour guide boekt? Want dat beweren al die sites nu.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_126818330
Oeeh dat zou ik zo niet kunnen zeggen.. is alweer 2 jaar geleden dat ik er voor het laastst was...
Nu staat Rome voor November gepland. Even lekker eten bij mijn tante..
Be brave. Be kind.
  woensdag 22 mei 2013 @ 00:25:35 #111
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_126841356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:37 schreef Esje-lief het volgende:
Oeeh dat zou ik zo niet kunnen zeggen.. is alweer 2 jaar geleden dat ik er voor het laastst was...
Nu staat Rome voor November gepland. Even lekker eten bij mijn tante..
Dan vis ik dat daar wel uit :)
Wat leuk! Lekker vakantieadresje ook haha0
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_128312528
Iemand bekend met Festival dal tramonto all'Appia wat 5 - 7 juli zal plaatsvinden bij het Colloseum?
Leven is meervoud van lef - loesje
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:15:31 #113
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_128343475
Hoi! Ik en een vriendin willen in de zomer van 2014 voor 8 dagen Rome, wat anders, bezoeken. Zelf denken we er aan om in augustus te gaan maar wat is volgens jullie de beste en goedkoopste (?) reistijd om te gaan?
pi_128347997
Nou ik zou niet in de zomer gaan dan is het echt te warm in de stad!

Liever maart/april.

Als ik naar n stad ga, check ik ook altijd de 3opreis app, kan je filmpjes terugkijken.


Oh en met de metro gaan. Van colosseum naar vaticaanstad is dacht ik best een eindje!

Laatste x daar met groepje had 1 iemand NIEUWE schoenen aangedaan daar, die kon dag 3 niet meer lopen.

Dag 2 waren we vanaf Collosseum, naar Therme di Caracalla, de via appia naar die ondergrondse begraafplaats gelopen. Dat was echt n pokke-eind!

Voor ons was het toen goedkoper om de vlucht en hotel los te boeken.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:50:20 #115
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_128348083
Zijn beide nog studenten en hebben vrij weinig keus als het om reistijd gaat dus willen we graag in de zomer gaan omdat we dan in princiepe nergens naar hoeven te kijken. April/mei is bij voorbaat al geen optie ivm buitenlandse stage ;)
pi_128348185
En na de zomer dan?

Oh en ik had nog een paar engelse reisdvd's gekocht, waren ook interessant om te kijken.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 01:00:54 #117
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_128348335
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:54 schreef JohnB52 het volgende:
En na de zomer dan?

Oh en ik had nog een paar engelse reisdvd's gekocht, waren ook interessant om te kijken.

Studeren we ook nog, is dus eigenlijk ook geen optie. Half augustus heeft toch echt onze voorkeur. Hitte zijn we wel bekend mee in Italië, dat is het probleem niet.
pi_128353346
Ok.

Maar jij vroeg om de beste en goedkoopste reistijd :)

Of het nou begin half of eind augustus is maaktook niet uit
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:25:29 #119
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_128354214
Het was misschien handiger geweest als ik er in de zomervakanties had bijgezet. Lijkt me dat er wel verschil zit tussen juli en augustus of is dit minimaal?
pi_128354231
Rome in de zomer is best te doen. Ook als je de Sint Pieter wil beklimmen midden op de dag. Been there, done that. :P
Vroeg op pad, veel zien tot een uur of 3/4 en dan ben je helemaal gaar. Doe je even een powerslaapje in je hotel en je bent fris voor de hele avond. *O*
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:05:26 #121
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128370621
Rome is in de zomer zeker te doen ja. Veel water en een terrasje op z'n tijd :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128535055
Morgen een week *O*
  zondag 21 juli 2013 @ 11:46:41 #123
300082 roos85
JUICHEN!
pi_129182186
Over ongeveer 3 maanden *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_129513790
Hallo Rome-fans!

Ik vertrek morgen voor een week naar Trastevere. Heeft iemand nog goeie tips voor goedkope restaurantjes en uitgaansplekken in Testaccio? ;)
  maandag 23 september 2013 @ 21:35:31 #125
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131494399
Heel Italië bijna gehad behalve Rome :@

Begin november dus maar eens 4 dagen een hotelletje in de wijk Navona genomen . :s)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_131498505
Wij hebben ook vandaag geboekt... 9 tot 12 november weer lekker eten bij mijn tante...
Be brave. Be kind.
  dinsdag 24 september 2013 @ 08:22:45 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131503438
Het viel mij op dat in november de hotelprijzen vergeleken met oktober flink goedkoper waren (minder dan de helft bij dat hotel van ons).
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 24 september 2013 @ 08:37:30 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_131503602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:22 schreef Bayswater het volgende:
Het viel mij op dat in november de hotelprijzen vergeleken met oktober flink goedkoper waren (minder dan de helft bij dat hotel van ons).
Misschien keek je net in de weken van de herfstvakantie, dan is het natuurlijk allemaal een stuk duurder.
pi_131505506
November is het high season voorbij.. Dat scheelt enorm!!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:04:00 #130
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131506718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien keek je net in de weken van de herfstvakantie, dan is het natuurlijk allemaal een stuk duurder.
Eerste weekend van november is ook nog duur, daarna halveren de prijzen bijna en de rijen hopelijk ook.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_132065367
Ongeveer een weekje nog *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132085363
ben vorig jaar eind november in Rome geweest.. Had 22 graden met zon en nergens een wachtrij heerlijke stad! ga eten bij da enzo in trastevere jum! :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:03:24 #133
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_132694684
Ik wil volgend jaar een paar dagen naar Rome samen met mijn vriendin ( verjaardagskado )

Wanneer vroeg in het jaar is het mooi ernaartoe te gaan? En hoeveel dagen is genoeg om alles te zien?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:14:32 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_132694982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:21 schreef louter_genieten het volgende:
ben vorig jaar eind november in Rome geweest.. Had 22 graden met zon en nergens een wachtrij heerlijke stad! ga eten bij da enzo in trastevere jum! :)
Sowieso heb je in Trastevere een heleboel authentieke Italiaantjes zitten met heerlijk eten voor prima prijzen
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:34:55 #135
45833 crew  Fogel
pi_132695577
Ik ben een paar weken geleden voor het eerst in Rome geweest. Had maar ca twee uur de tijd, dus ik ben als een Japanner in hoog tempo de stad doorgesjouwd om in ieder geval wat hoogtepunten te zien.
Ik ga zeker nog een keer terug om het allemaal eens rustigaan te bekijken ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_132722614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:21 schreef louter_genieten het volgende:
ben vorig jaar eind november in Rome geweest.. Had 22 graden met zon en nergens een wachtrij heerlijke stad! ga eten bij da enzo in trastevere jum! :)
Ha! ik zie dat ook jij dit zaakje hebt ontdekt. Leuk. :s)
  maandag 18 november 2013 @ 20:00:37 #137
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133386633
Zo weer terug. Half november bruist ook nog alles dus, temperatuur was nog helemaal prima. Zaten vlakbij Piazza Navona, het Montmartre van Rome. Vanuit daar was ook alles goed aan te lopen, van Vaticaanstad tot het Colloseum en Villa Borghese, de rest lag er tussen in. Wat een prachtstad.
Sfeer was super en de Romeinen veelal vriendelijk, voelt je ook geen moment onveilig hier. Maken altijd een sport van de restaurants en de winnaar is geworden (in een vaag steegje ):

http://www.ristorantelata(...)iamo/menu-ristorante

Bruschetta was heerlijk evenals de zeebaars
De Tiramisu is de lekkerste ooit volgens vriendin
De Grand Marniers en Limoncellos kregen we van la Casa, de koffie was 1 euro c_/

Supertent!

Op donderdagavond laat toch even een Irish Pub (abbey Theatre) ingedoken voor wat live music en troffen het daar met een student en studente en een gitaar die briljant bezig waren. Dus lekker nog wat Doors, Oasis en Pink Floyd mogen luisteren want dat is eigenlijk het enige wat ik mis, wat leuke Italiaanse muziektentjes.

Kortom, een aanrader dat Rome. :Y
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133398698
Klinkt geweldig! En wat een heerlijke menukaart, dat restaurantje ga ik onthouden voor als ik er weer eens kom. Als je bij Navona zat ben je ook vast op het Campo dei Fiori geweest, dat vind ik 's avonds ook zo'n heerlijk plein.

En over die muziek gesproken, de laatste keer dat we er waren vonden we een cafeetje in Trastevere, waar ze de hele avond Muse, Editors, Placebo etc. draaiden. Heerlijk!
  woensdag 20 november 2013 @ 19:13:07 #139
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133457199
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Klinkt geweldig! En wat een heerlijke menukaart, dat restaurantje ga ik onthouden voor als ik er weer eens kom. Als je bij Navona zat ben je ook vast op het Campo dei Fiori geweest, dat vind ik 's avonds ook zo'n heerlijk plein.

En over die muziek gesproken, de laatste keer dat we er waren vonden we een cafeetje in Trastevere, waar ze de hele avond Muse, Editors, Placebo etc. draaiden. Heerlijk!
Twee keer op Campo dei Fiori geweest, een keer met een marktje en een keer 's avonds maar toen hadden we de verkeerde tent gekozen. Voor mijn gevoel ook iets te toeristisch daar die dag met scholieren. Tussen Piazza Navona en Pantheon en aan de andere kant van Piazza Navona was het een leuk Italiaans sfeertje 's avonds. Ook omdat het aantal buitenlandse toeristen in verhouding in november niet zo hoog is.

Gaan we hier thuis een traditie van maken, in november met zijn tweeën naar een Italiaanse stad zonder kind. Jij hebt vast nog een paar tips voor zuidelijk gelegen steden als Italiëfanaat. :P ( en niet met Gela aankomen :{w )
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133458709
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:34 schreef Fogel het volgende:
Ik ben een paar weken geleden voor het eerst in Rome geweest. Had maar ca twee uur de tijd, dus ik ben als een Japanner in hoog tempo de stad doorgesjouwd om in ieder geval wat hoogtepunten te zien.
Ik ga zeker nog een keer terug om het allemaal eens rustigaan te bekijken ^O^
Wow, dan kan je net van station naar vaticaanstad en weer terug!
pi_133468421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:13 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Twee keer op Campo dei Fiori geweest, een keer met een marktje en een keer 's avonds maar toen hadden we de verkeerde tent gekozen. Voor mijn gevoel ook iets te toeristisch daar die dag met scholieren. Tussen Piazza Navona en Pantheon en aan de andere kant van Piazza Navona was het een leuk Italiaans sfeertje 's avonds. Ook omdat het aantal buitenlandse toeristen in verhouding in november niet zo hoog is.

Gaan we hier thuis een traditie van maken, in november met zijn tweeën naar een Italiaanse stad zonder kind. Jij hebt vast nog een paar tips voor zuidelijk gelegen steden als Italiëfanaat. :P ( en niet met Gela aankomen :{w )
Wat is er nou weer mis met Gela! Prachtige elektriciteitscentrale en olieraffinaderijen.

Leuke steden in het zuiden zijn zeker Lecce en Bari. In Bari ben ik deze zomer pas voor het eerst geweest en heeft me positief verrast. Modern nieuw gedeelte met goede winkels en authentiek, gezellig, pittoresk oud gedeelte. Ook het graf van Sinterklaas gezien, dus laat het kind dan inderdaad maar thuis.

Nog drie weken en dan mogen we naar Bologna! 3 dagen nonstop eten wordt dat denk ik... En uiteraard tussendoor wat wandelen om de honger op te wekken.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:06:21 #142
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_133913768
Iemand ervaring met Rome op zondag en maandag?
Wil tussen Kerst en Oud&Nieuw nog een paar dagen gaan :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 22:40:38 #143
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136345612
Hoi dan, ik ga vrijdag naar Rome voor het weekend. Heeft iemand ervaring met het online boeken van een taxi die je vanaf het vliegveld naar de plaats van bestemming brengt en vice versa?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_136346335
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:40 schreef Happel het volgende:
Hoi dan, ik ga vrijdag naar Rome voor het weekend. Heeft iemand ervaring met het online boeken van een taxi die je vanaf het vliegveld naar de plaats van bestemming brengt en vice versa?
Wij hebben gewoon daar geboekt. Niet gelijk bij de eerste de beste stand boeken. Even wat marktwerking toepassen. En op een briefje krijgen wat de afgesproken prijs is, want ook daar zitten er boeven bij.
pi_136348351
Vooraf boeken is niet nodig, er staat een hele rij taxi's bij de uitgang (zoals bij elk vliegveld). Maar inderdaad even vantevoren de prijs afspreken. De eerste keer deden wij dat niet en was het 45 Euro. Daarna wel en dan was het steeds rond de 30 Euro (vanaf Ciampino).
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:34:38 #146
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136353347
Heb inmiddels al wel geboekt. Gaan met 7 man, betalen ¤80 voor de heenreis. Voor dezelfde prijs worden we ook weer terug gebracht. Vind dat altijd wel comfortabel om gelijk vanuit het vliegveld geserviced te worden zonder allerlei moeite te moeten doen met taxi's.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_136355498
En dan hopen dat al je bagage er ook in past:-)
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:09:41 #148
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_136356394
Voor Fiumicino zijn er standaard tarieven naar alles in het centrum van Rome. Voor de officiële taxi's, is dat 48 euro voor 4 personen en de bagage. Maar ik had het via het hotel geregeld, een busje voor 50 euro. Stond er nog netjes zo'n kerel met een bordje met je naam ook.

Verder een geweldige stad natuurlijk ^O^
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:22:32 #149
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136356749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:35 schreef JohnB52 het volgende:
En dan hopen dat al je bagage er ook in past:-)
Handbagage is inclusief. Site via tripadvisor gevonden. Goede referenties, dus heb er wel vertrouwen in. :)
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_137707000
Binnenkort met een 3e klas naar Rome (als begeleider voor alle duidelijkheid).
Programma staat al vast, maar nu maar eens inlezen in de stad :) Voor mij de eerste keer.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')